XXL

Data: 2009-05-30 17:02:03
Autor: sys29
XXL
Założyłem nowy wątek, bo w poprzednim było już za dużo wpisów.
Postaram się odpowiedzieć jeszcze na kilka Twoich pytań, a potem
uzupełnić całość krótkim komentarzem.

Czyli w Polsce 99% społeczeństwa to zwolennicy socjalizmu?

Próbujesz przykleić do mnie pogląd "skoro UPR ma 1% poparcia, to resztę populacji  stanowić muszą socjaliści". Przeginasz pałę.
Dobrze wiesz, że tak nie jest. Wielu ludzi o poglądach wolnorynkowych nie chodzi na wybory. Nie wiem jaki procent Polaków to socjaliści.
Tu masz cytat z Wikipedii :
"Częścią wspólną wszystkich odmian socjalizmu jest (częściowe lub całkowite)
odrzucenie idei kapitalistycznego wolnego rynku, ograniczenie własności prywatnej oraz promowanie idei sprawiedliwości społecznej."
Z moich obserwacji wynika, że OGROMNA większość populacji ma
takie właśnie poglądy, więc chyba są to socjaliści.
Fundamentalną osią podziału między poglądami prawicowymi i lewicowymi
jest zakres ingerencji państwa w życie obywatela. Ludzie o poglądach
lewicowych uważają, że państwo powinno "opiekować się" obywatelem,
natomiast ludzie "po prawicy" wyznają pogląd, że każdy jest kowalem swego losu. Ja akurat ulokowałem się z przekonaniami w tej drugiej grupie.
Idee : sprawiedliwości, wolności, poszanowania własności, odpowiedzialności ...uważam za słuszne. Ideały lewicowe, jak  prawo do kradzieży, marnotrawstwa, promocji zboczeń ..., jakoś do mnie nie przemawiają.

Podnosił podatki bo tak lubi? Czy możesz podać konkretne przykłady
podnoszenia
podatków i krępowania swobód gospodarczych przez L.Balcerowicza?

Tak. Myślę, że LB uwielbiał podnosić podatki ... i przy tym gadać, że należy
je obniżać. Za "panowania" LB obciążenia podatkowe wzrastały, rozbudowywano
obowiązkową sprawozdawczość gospodarczą, wprowadzano koncesjonowanie
coraz to nowych rodzajów działalności ... takie są fakty. No, ale trochę Cię rozumiem, jeśli fakty nie przystają do Twoich poglądów, to tym gorzej dla nich.

Czy jesteś w stanie udowodnić, że te 1% popierających UPR ma rację a 99%
się myli?

Nie wiem, czy zdajesz sobie sprawę z tego, że prawdy nie da się ustalić w drodze demokratycznego głosowania. ("Kto szuka prawdy, nie powinien liczyć głosów" – G.W.Leibniz . ) Fascynują Cię procenty, będące wynikiem  histerii bezdusznej ciemnoty. To właśnie tacy ludzie :

http://www.youtube.com/watch?v=I35LTgiJEpw&feature=related  http://www.youtube.com/watch?v=TcgmHmVH1e4&feature=related  w demokratycznych głosowaniach wyrokują, co jest słuszne, a co nie.

Socjalizm upadł w 1989r. Czy nie zauważyłeś tego?
Jeśli konsekwentnie kierować się wykładnią UPR, że tylko ta partia
reprezentuje program prawicowy czyli stricte kapitalistyczny to oznaczałoby,
że na świecie w ogóle nie ma kapitalizmu bo wszędzie panuje socjalizm!!!

Przeczytaj to:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Socjalizm  ,

to:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Etatyzm   i to:

http://www.niedziela.pl/artykul_w_niedzieli.php?doc=ed200919&nr=23   ... i jako wybitny znawca ustrojów państw całego świata ( w co nie wątpię )
sam sobie najlepiej rozstrzygniesz ten problem.

To skąd ten niespotykany w dziejach ludzkości skok techniczny i
cywilizacyjny
jeśli gospodarki wszystkich krajów są duszone nadmiernymi podatkami i
brakiem
wolności gospodarczej???

Mam tu pewien pogląd, może trochę naiwny, ale ponieważ zasadniczo nie boję
się ośmieszenia, więc się wypowiem.
IMHO postęp następuje za sprawą wybitnych jednostek ... i najczęściej wbrew motłochowi. Jego zasadniczym motorem była w ostatnim stuleciu  ... medycyna.
Dzięki rozwojowi medycyny wzrosła liczba ludności ( ciekawe ilu ludziom
życie uratował sam tylko A.Fleming ?) i  nie umarło przedwcześnie wielu ludzi, którzy okazali się geniuszami popychającymi cywilizację do przodu.
Oczywiście  biurokracja, podatki i brak swobód gospodarczych hamowały
wszelki postęp. Gdyby nie one, bylibyśmy znacznie "z przodu".

Sposób prowadzenia przez Ciebie sporów jest dla mnie od samego początku zastanawiający. Starałem się uczciwie odpowiadać na prawie wszystkie twoje pytania ( nawet te najgłupsze )  i w odpowiedzi
dostawałem kolejne serie pytań. To taka metoda "na zamęczenie"
oponenta i sprawienie, aby pogubił się w szczegółach – charakterystyczna dla polityków. Dużo pytać, mało odpowiadać,
upierać się przy swoim wbrew faktom i rozsądkowi, do walki
z określonymi poglądami używać sprawdzonych szablonów/epitetów
i ogólnie robić dobre wrażenie.
Nie gniewaj się, że zakończę nasz spór żartobliwie złośliwym pytaniem :
czy przypadkiem nie pełnisz w Platformie Obywatelskiej roli
pracownika propagandy oddelegowanego do walki na froncie
ideologicznym, na odcinku pl.biznes.wgpw ? pozdr.
sys29

Data: 2009-05-31 15:45:06
Autor: Ireneusz Wik
XXL
NTG

IWSP

Data: 2009-05-31 16:57:04
Autor: Anatol
XXL

Użytkownik " sys29" <sys29.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gvroqb$c8e$1inews.gazeta.pl...

[...]

Nawet progresywny PIT z 1991 wprwoadzał niższe średnie opodatkowanie dochodów niż dotychczasowy 20% podatek od funduszu płac. Na początku 1992 weszła w życie nowelizacja CIT wprowadzająca liniową stawke 40% zamiast progresywnych stawek - max. 75% z czasów PRL. Zniesiono także podatek od działów produkcji specjalnej w rolnictwie. Ważne było zniesienie tzw. podatku inflacyjnego czyli szybką redukcję siły nabywczej nie wydanych natychmiast dochodów dzięki dodatniemu (powyżej inflacji) oprocentowaniu depozytów.

W czasie rządów Buzka udało sie przeforsować zmianę stawek CIT z 36% do 24%, a 2 stawki PIT 18% i 28% zostały zawetowane prze Kwaśniewskiego (projekt liniowego PIT upadł natomiast pod naciskiem większości AWS na etapie przygotowywania projektu ustawy ). Dzień wolności podatkowej najwcześniej przypadał w latach 1999-2001.

rozbudowywano
obowiązkową sprawozdawczość gospodarczą, wprowadzano koncesjonowanie
coraz to nowych rodzajów działalności

W 1990 zniesiono lub radykalnie ograniczono koncesjonowanie np. handlu zagranicznego,  rynku  nieruchomości, wydawniczego, prasy, radia i telewizji, centralne rozdział dewiz, materiałów i energii, konieczność stosowania cen urzędowych (pod koniec 1989 to było jeszcze ok. 40% wszystkich cen).

Anatol

Data: 2009-05-31 17:36:15
Autor: Endriu
XXL

W 1990 zniesiono lub radykalnie ograniczono koncesjonowanie np. handlu
zagranicznego,  rynku  nieruchomości, wydawniczego, prasy, radia i telewizji,

Che che .... niekoncesjonowane radio i telewizja .....

Wolne żarty .... ty chyba sam nie wiesz co gadasz.....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-31 17:45:24
Autor: Endriu
XXL

[...]

Nie po to pookrągłostołowa banda w 1992 roku powołałą do życia KRRiTV

http://pl.wikipedia.org/wiki/KRRiTV

żeby byle kto mógł zabierać głos na publicznym forum ......

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-31 17:46:28
Autor: Endriu
XXL

Nie po to pookrągłostołowa banda w 1992 roku powołałą do życia KRRiTV

http://pl.wikipedia.org/wiki/KRRiTV

żeby byle kto mógł zabierać głos na publicznym forum ......

"Zmień temat" w słuchawce red. Lichockiej
http://www.youtube.com/watch?v=7-abGUMRzdg

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-31 18:32:40
Autor: Anatol
XXL

Użytkownik "Endriu" <nmp3@interia.pl> napisał w wiadomości news:gvu75a$n52$1news.interia.pl...

W 1990 zniesiono lub radykalnie ograniczono koncesjonowanie np. handlu
zagranicznego,  rynku  nieruchomości, wydawniczego, prasy, radia i telewizji,

Che che .... niekoncesjonowane radio i telewizja .....

Radykalne ograniczenie koncesjonowania, czyli po raz pierwszy chyba od lat 30-tych dopuszczenie stacji niepublicznych.

Pierwsza komercyjna rozgłośnia Radio Małopolska Fun ruszyła 15.01.1990 :

http://pl.wikipedia.org/wiki/RMF_FM

Telewizja Echo 6.02.1990 :

http://pl.wikipedia.org/wiki/PTV_Echo

Anatol

Data: 2009-06-01 22:12:29
Autor: Endriu
XXL

Radykalne ograniczenie koncesjonowania, czyli po raz pierwszy chyba od lat
30-tych dopuszczenie stacji niepublicznych.

Nie pierdziel Anotolu.....

Komu wolno gadać ( i to bynamniej nie wpublicznej telewizji, ani radio) temu wolno.....
Reszta ma siedzieć cicho - czyli p[rzysłowiowa morda w kubeł...

W poniedziałek jestem w Szczecinie
http://tiny.pl/3rtx

" [...] UWAGA: Spotkanie o godz. 17.00 - czyli, wykład na temat: "Wolny rynek, a gospodarka morska, przyczyny upadku Stoczni Szczecińskiej" zostało ODWOŁANE, gdyż JM Rektor Akademii Morskiej po głębokim namyśle odmówił zgody. [...]".

Wykład Stanisława Michalkiewicza w Stowarzyszeniu Wolnego Słowa - odwołany!
http://www.asme.pl/124225529050922.shtml

"[...] Z wielką przykrością zawiadamiamy państwa, że wykład naszego współpracownika, p. Stanisława Michalkiewicza w lokalu Stowarzyszenia Wolnego Słowa w dniu 14.05.2009 r. - został odwołany na wniosek dysponenta lokalu, tłumaczącego brak możliwości realizacji spotkania nawałem zajęć wynikających z przygotowywaniem własnej imprezy, związanej z 20. rocznicą kontraktowych wyborów do Sejmu. [...]".

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-31 21:22:32
Autor: sys29
XXL
Anatol <c355@usuntowp.pl> napisał(a):
Nawet progresywny PIT z 1991 wprwoadzał niższe średnie opodatkowanie dochodów niż dotychczasowy 20% podatek od funduszu płac.

?????????????
Progresywny PIT ( z max. stawką chyba 40% ) wprowadzony zamiast prostego, 20% podatku odziedziczonego po komunie znacznie podnosił średnie obciążenie dochodów &#8211; tak uważam. Jeśli jesteś w stanie mi wykazać, że było inaczej
to troszkę zweryfikuję swoją opinię o LB !!!! ( troszkę, bo afera ze stałym
kursem dolara jest nie do wybaczenia ). Dla jasności te późniejsze usiłowania
kosmetycznej obniżki podatków ( AWS-UW - weto AK ) to były tylko żałosne próby naprawy błędu z początku lat 90-tych. A tak w ogóle, to wymuszanie haraczy pod nazwą "podatku dochodowego" uważam za kradzież.

Na początku 1992 weszła w życie nowelizacja CIT wprowadzająca liniową stawke 40% zamiast progresywnych stawek - max. 75% z czasów PRL.

W czasach PRL przedsiębiorstwa państwowe płaciły CIT państwu, a kiedy
dzięki Wilczkowi zaczęły lawinowo powstawać przedsiębiorstwa prywatne
o osobowości prawnej i CIT stawał się istotny, LB przeforsował horrendalną stawkę 40%.  W mojej ocenie na skutek przeobrażeń własnościowych CIT
nosił wtedy znamiona zupełnie nowego podatku.

[...]

Z tego, co wiem, to radykalne ograniczenie koncesjonowania nie nastąpiło w 1990 roku, a za sprawą ustawy Wilczka, która weszła w  życie 01.01.1989
Ustawa wymagała uzyskania koncesji tylko na 8 lub 11 ( dokładnie nie pamiętam ) rodzajów działalności, np. na wydobywanie kopalin, handel bronią, usługi lotnicze. Pod koniec 1999 roku okazało się, że administracja państwowa wydaje już ponad 200 różnego rodzaju pozwoleń.

pozdr.
sys29

Data: 2009-06-01 20:41:31
Autor: Anatol
XXL

Użytkownik " sys29" <sys29.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gvuseo$ks5$1inews.gazeta.pl...

[...]

Np. w 2000 efektywana stawka naleznego PIT wynosiła 15,67% :

http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/statystyki/informacja_pdof2000.pdf str. 5

( troszkę, bo afera ze stałym
kursem dolara jest nie do wybaczenia ).

Bez stałego kursu, przy kilkumiliardowej nadwyżce handlu zagranicznego w 1990 złoty umocniłby się.

[...]

Tym bardziej 40% przy maksymalnej 75% nie było horendalnie wysokie, a liniowość znacznie uprościła system i wyeliminowała całą patologię związaną z ucieczką od progresji.

Anatol

Data: 2009-05-31 19:15:52
Autor: XXL
XXL
 sys29 <sys29.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a): Tak. Myślę, że LB uwielbiał podnosić podatki ... i przy tym gadać, że należy
je obniżać. Za "panowania" LB obciążenia podatkowe wzrastały, rozbudowywano
obowiązkową sprawozdawczość gospodarczą, wprowadzano koncesjonowanie
coraz to nowych rodzajów działalności ... takie są fakty.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Podaj konkretnie w których latach L.Balcerowicz podniósł podatki?
Czy nie pomyliło Ci się przypadkiem z podnoszeniem stóp procentowych przez RPP
za prezesury LB jako prezesa NBP w celu schłodzenia gospodarki?

[...]

Już odpowiadałem tutaj na podobne pytanie chyba Endriu i Dieterowi.
Nie mam nic wspólnego z polityką w sensie zawodowym. Interesują się nią
jedynie jako obywatel i wyborca.
Chętnie odpowiem na inne Twoje pytania jeśli mi je zadasz.

Pozdr.
Sławek

Data: 2009-05-31 21:32:53
Autor: sys29
XXL
 XXL <duzy_slawek.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
[...]

Jak widzisz pojawiły się tu głosy kilku osób, abym się zamknął.
Widać nasze spory wywołują ogólną irytację.
Nie mam więc pytań. Powodzenia w inwestycjach. pozdr.
sys29

Data: 2009-05-31 22:06:46
Autor: Zbyszek
XXL
Dnia 30-05-2009 o 19:02:03  sys29 <sys29.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):

Założyłem nowy wątek, bo w poprzednim było już za dużo wpisów.

Napisz do XXL bezposrednio albo zmien grupe. Bedzie duzo mniej wpisow.

--
Pozdrawiam,
Z.

XXL