Xonar DG nie daje rady - i co teraz?

Data: 2010-12-15 19:10:15
Autor: Tomasz B±tor
Xonar DG nie daje rady - i co teraz?

Cze¶ć,
Zakupiłem Xonara DG zachęcony pokładowym wzmacniaczem słuchawkowym - który
niestety okazał się znacznie za słaby jak na moje potrzeby. Co mogę z tym
teraz zrobić? Dokupić zewnętrzny wzmacaniacz i podł±czyć go normalnie do
wyj¶cia słuchawkowego karty? (co¶ mi ¶wita, że to nie najlepszy pomysł) A
może spróbować zewnętrznego X-Fi HD? Czy 500 mA na USB może pozwolić na
jak±¶ przyzwoit± moc wyj¶ciow±? (teoretycznie ta karta powinna udĽwign±ć
słuchawki o impedancji do 330 Ohm)

Pomysły?

--
  _______   _______   ____  ____  _______    _______
 _\__ __/___\     /___\  _\/   /__\    __)___\   __/_

Data: 2010-12-15 20:00:55
Autor: Andrzej Libiszewski
Xonar DG nie daje rady - i co teraz?
Dnia Wed, 15 Dec 2010 19:10:15 +0100, Tomasz Bątor napisał(a):

Cześć,
Zakupiłem Xonara DG zachęcony pokładowym wzmacniaczem słuchawkowym - który
niestety okazał się znacznie za słaby jak na moje potrzeby.

Przepraszam, to co ty usiłujesz napędzić tym wzmacniaczem? Silnik?

Co mogÄ™ z tym
teraz zrobić? Dokupić zewnętrzny wzmacaniacz i podłączyć go normalnie do
wyjścia słuchawkowego karty? (coś mi świta, że to nie najlepszy pomysł)

Dlaczego? Czyżby karta nie miała zwykłego wyjścia liniowego?

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

Data: 2010-12-15 20:33:17
Autor: Tomasz B±tor
Dnia Wed, 15 Dec 2010 20:00:55 +0100, Andrzej Libiszewski napisał(a):

Zakupiłem Xonara DG zachęcony pokładowym wzmacniaczem słuchawkowym - który
niestety okazał się znacznie za słaby jak na moje potrzeby.

Przepraszam, to co ty usiłujesz napędzić tym wzmacniaczem? Silnik?

:) Słuchawki 250 Ohm.

Grzebę po sieci, ale wygl±da na to, że zewnętrzny wzmacniacz to nie taka
prosta sprawa, przynajmniej nie za jakie¶ sensowne pieni±dze. Trafiłem
natomiast na Xonara Essence ST i wygl±da to w teorii nieĽle. Gdyby tylko
Asus nie robił takiego beznadziejnego softu...

Co mogę z tym
teraz zrobić? Dokupić zewnętrzny wzmacaniacz i podł±czyć go normalnie do
wyj¶cia słuchawkowego karty? (co¶ mi ¶wita, że to nie najlepszy pomysł)

Dlaczego? Czyżby karta nie miała zwykłego wyj¶cia liniowego?

W sumie nie wiem czemu to napisałem; chciałem się chyba tylko upewnić.
Wyj¶cie liniowe ma.

t.

--
  _______   _______   ____  ____  _______    _______
 _\__ __/___\     /___\  _\/   /__\    __)___\   __/_

Data: 2010-12-15 20:41:35
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Wed, 15 Dec 2010 20:33:17 +0100, Tomasz Bątor napisał(a):

[...]

:) SĹ‚uchawki 250 Ohm.

Grzebę po sieci, ale wygląda na to, że zewnętrzny wzmacniacz to nie taka
prosta sprawa, przynajmniej nie za jakieĹ› sensowne pieniÄ…dze.

Wbrew pozorom to nic specjalnie trudnego:

http://holdegron.fm.interia.pl/

Trafiłem
natomiast na Xonara Essence ST i wyglÄ…da to w teorii nieĹşle. Gdyby tylko
Asus nie robił takiego beznadziejnego softu...

Dopóki nie grasz to soft da się znieść.

[...]

Wyjście liniowe ma.

No to ten Xonar plus jakiś wzmacniacz słuchawkowy Holdegrona i będzie
dobrze.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

Data: 2010-12-15 21:08:45
Autor: Tomasz B±tor
Dnia Wed, 15 Dec 2010 20:41:35 +0100, Andrzej Libiszewski napisał(a):

Grzebę po sieci, ale wygl±da na to, że zewnętrzny wzmacniacz to nie taka
prosta sprawa, przynajmniej nie za jakie¶ sensowne pieni±dze.

Wbrew pozorom to nic specjalnie trudnego:

http://holdegron.fm.interia.pl/

H2 jest mniej więcej w cenie X-Fi HD, trochę taniej niż Xonar Essence.
Pytanie czy lepiej mieć gorsz± kartę i lepszy wzmacniacz czy odwrotnie?

Trafiłem
natomiast na Xonara Essence ST i wygl±da to w teorii nieĽle. Gdyby tylko
Asus nie robił takiego beznadziejnego softu...

Dopóki nie grasz to soft da się znie¶ć.

Mam już dwa Xonary (DX i DG) i nawet bez grania używanie ich jest bolesne
[*]

t.

[*] DG na ten przykład wykłada się przy ogl±daniu filmów z użyciem
MPlayera, a po restarcie systemu wszystkie ustawienia wracaj± do
fabrycznych. Zmuszony zostałem do kombinowania i ustawienia integry jako
karty domy¶lnej i tylko dla muzyki przeł±czam się na Asusa.

--
  _______   _______   ____  ____  _______    _______
 _\__ __/___\     /___\  _\/   /__\    __)___\   __/_

Data: 2010-12-15 21:58:12
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Wed, 15 Dec 2010 21:08:45 +0100, Tomasz Bątor napisał(a):

[...]

Pytanie czy lepiej mieć gorszą kartę i lepszy wzmacniacz czy odwrotnie?

Bardzo wątpię, by najlepsze X-Fi mogło być lepsze do muzyki od najgorszego
Xonara. Tak więc... warto pomyśleć nad wzmacniaczem, IMHO :)

Trafiłem
natomiast na Xonara Essence ST i wyglÄ…da to w teorii nieĹşle. Gdyby tylko
Asus nie robił takiego beznadziejnego softu...

Dopóki nie grasz to soft da się znieść.

Mam juĹĽ dwa Xonary (DX i DG) i nawet bez grania uĹĽywanie ich jest bolesne
[*]

Mam Xonara DX i nic mnie nie boli jakoĹ›. Ba, nawet w grach w sumie :)

t.

[*] DG na ten przykład wykłada się przy oglądaniu filmów z użyciem
MPlayera, a po restarcie systemu wszystkie ustawienia wracajÄ… do
fabrycznych. Zmuszony zostałem do kombinowania i ustawienia integry jako
karty domyślnej i tylko dla muzyki przełączam się na Asusa.

Nic z tych sensacji nie występuje u mnie. Ale, jako się rzekło, mam DX a
nie DG.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"It is not always the majestic concerns of Imperial ministers which

Data: 2010-12-15 21:49:32
Autor: BartekK
W dniu 2010-12-15 20:33, Tomasz BÄ…tor pisze:
[...]
Po prostu brakuje napięcia twojemu wzmacniaczowi, jest pomyślany do słuchaweczek 16-32ohm.

Nie przesadzajcie z ceną wzmacniacza słuchawkowego rzędu 200-300zł. Tam na prawdę (poza ładną obudową) nie ma niczego co warte jest więcej niż 5zł, i to przy założeniu że ma być megaaudiofilsko-równomierna charakterystyka, bez żadnych korekt, podbić basów i innych sztuczek. Po prostu dobry liniowy wzmacniacz o płaskiej charakterystyce, o wzmocnieniu napięciowym x5-x10, zasilany +/- 10-15v, i z wydajnością prądową dla tych 200ohm. Takie układy montowało się jako dzieciak na ZPT...

Data: 2010-12-15 22:03:45
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Wed, 15 Dec 2010 21:49:32 +0100, BartekK napisał(a):

[...]

Obejrzyj specyfikacjÄ™ karty moĹĽe najpierw. SĹ‚uchawki 32ohm to daje radÄ™ z
wyjścia liniowego napędzić (czego dowodem jest muzyka która mi towarzyszy w
tej chwili), DG ma obsługiwać bez problemu słuchawki do 150ohm.

[...]

A świstak na to...

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"The gift is the blessing of the giver."

Data: 2010-12-15 22:32:56
Autor: LP
Xonar DG nie daje rady - i co teraz?

UĹĽytkownik "Andrzej Libiszewski"

A świstak na to...

Nic oficjalnie nie wiadomo, co na to świstak - ale ponoć łyżka nie daje rady i odmówiła zawijania w sreberko.

--
LP

Data: 2010-12-15 22:48:01
Autor: Goomich
Xonar DG nie daje rady - i co teraz?
You have one message from: "LP" <lesp@onet.pl>

Użytkownik "Andrzej Libiszewski"

A ¶wistak na to...

Nic oficjalnie nie wiadomo, co na to ¶wistak - ale ponoć łyżka nie
daje rady i odmówiła zawijania w sreberko.

Łyżka nie istnieje.

--
Pozdrawiam   Krzysztof Ferenc
krzysztof.ferenc.usunto@interia.eu   UIN: 6750153

Data: 2010-12-16 00:03:33
Autor: LP
Xonar DG nie daje rady - i co teraz?

Użytkownik "Goomich"

You have one message from: "LP"

Użytkownik "Andrzej Libiszewski"

A ¶wistak na to...

Nic oficjalnie nie wiadomo, co na to ¶wistak - ale ponoć łyżka nie
daje rady i odmówiła zawijania w sreberko.

Łyżka nie istnieje.

A co - zniknęla w cudowny sposób z internetu, czy jak?

--
LP

Xonar DG nie daje rady - i co teraz?