Xtreamer i MKV

Data: 2010-09-28 21:58:25
Autor: Adam Dybkowski
Xtreamer i MKV
Pierwszy raz w ręce wpadł mi film, którego ścieżki obrazu Xtreamer nie chce pokazać (firmware mam najnowszy). Czarny ekran i już. Dźwięk (DTS) słychać prawidłowo.

Osochozi? Pecet (VLC) odtwarza ten film bezproblemowo.
Jakim programem można sprawdzić "specyfikę" tego pliku MKV? Coś a'la GSpot oby tylko stwierdziło, że mam do czynienia z QPELem GMCem itp. świństwami.

BTW: VLC o tym pliku mówi: H264 - MPEG-4 (part 10)(avc1)

Pytanie pomocnicze: jakim programem przepakować taki film do postaci MKV łykanej prawidłowo przez Xtreamera?

--
Adam Dybkowski
               http://dybkowski.net/

Data: 2010-09-28 22:06:11
Autor: Lusnia
Xtreamer i MKV
Ja do wyświetlania informacji o pliku wideo używam (darmowego)MediaInfo, zaś do transkodowania z "wszystkiego" na "wszystko" (darmowego) MediaCodera.
J.

Data: 2010-09-28 22:15:24
Autor: Adam Dybkowski
Xtreamer i MKV
W dniu 2010-09-28 22:06 Lusnia napisał(a):

Ja do wyświetlania informacji o pliku wideo używam (darmowego)MediaInfo,
zaÅ› do transkodowania z "wszystkiego" na "wszystko" (darmowego)
MediaCodera.

Dzięki.
BTW: Coś zrobił z ogonkami w moim poście? Kodowanie miałem chyba właściwie ustawione.

On 2010-09-28 21:58, Adam Dybkowski wrote:
Pierwszy raz w ręce wpadł mi film, którego ścieżki obrazu Xtreamer
nie chce pokazać (firmware mam najnowszy). Czarny ekran i już.
Dźwięk (DTS) słychać prawidłowo.
[...]

--
Adam Dybkowski
               http://dybkowski.net/

Data: 2010-09-29 05:24:33
Autor: Lusnia
Xtreamer i MKV
On 2010-09-28 22:15, Adam Dybkowski wrote:

Dziêki.
BTW: Co¶ zrobi³ z ogonkami w moim po¶cie? Kodowanie mia³em chyba
w³a¶ciwie ustawione.
Niestety, nie dajê sobie rady z Thunderbirdem for U3 (na pendrive), który uporczywie ustawia kodowanie na Western Europe...

Jerzy

Data: 2010-09-29 17:12:06
Autor: Krzysztof Duchnowski
Xtreamer i MKV
On 2010-09-28 22:15, Adam Dybkowski wrote:

Dzięki.
BTW: Coś zrobił z ogonkami w moim poście? Kodowanie miałem chyba
właściwie ustawione.
Niestety, nie daję sobie rady z Thunderbirdem for U3 (na pendrive), który uporczywie ustawia kodowanie na Western Europe...

http://evil.pl/pip/utf/index.html
a tak w ogóle to mam ten adres wstawiony do podpisu

--
Krzysztof 'DK75' Duchnowski
lista kompatibilnosci playerów DVD - http://www.videohelp.com/dvdplayers

Data: 2010-09-30 09:12:36
Autor: Lusnia
Xtreamer i MKV
On 2010-09-28 22:15, Adam Dybkowski wrote:

Dzięki.
BTW: Coś zrobił z ogonkami w moim poście? Kodowanie miałem chyba
właściwie ustawione.
Niestety, nie dajÄ™ sobie rady z Thunderbirdem for U3 (na pendrive),
który uporczywie ustawia kodowanie na Western Europe...

http://evil.pl/pip/utf/index.html
a tak w ogóle to mam ten adres wstawiony do podpisu

Thunderbird for U3 jest inny - i niestety tylko w wersji angielskiej...
Ale teraz zostawiłem tylko Utf8 - może pomoże.

Jerzy

Data: 2010-09-28 23:35:54
Autor: boxfish
Xtreamer i MKV
W dniu 2010-09-28 21:58, Adam Dybkowski pisze:
[...]

może to być jakaś samoróbka z profilem 5.1 zamiast 4.1, będzie kłopot

Data: 2010-09-28 23:43:25
Autor: Adam Dybkowski
Xtreamer i MKV
W dniu 2010-09-28 23:35 boxfish napisał(a):

[...]

Nic to. ObejrzÄ™ na pececie.
Jak widać nie ma odtwarzaczy doskonałych. Ciekawe który stacjonarny by sobie z tym poradził. BTW: chodziło o "Prince of Persia - Sands of Time" w wersji MKV 1280x536 o długości 7044796805 bajtów (ok. 6,56 GB).

--
Adam Dybkowski
               http://dybkowski.net/

Data: 2010-09-29 11:05:16
Autor: boxfish
Xtreamer i MKV
W dniu 2010-09-28 23:43, Adam Dybkowski pisze:
[...]

jeśli tak jak napisałem profil 5.1 to i stacjonarny nie poradzi, jest to kwestia chipu, który takich profili nie obsługuje a to czy jest ten chip w odwarzaczu stacjonarnym, telewizorze czy hd playerze to juz mało wazne

Data: 2010-09-29 12:40:04
Autor: Adam Dybkowski
Xtreamer i MKV
W dniu 2010-09-29 11:05 boxfish napisał(a):

[...]

Hmmm, to przecież tylko i wyłącznie kwestia firmware działającego w "chipie" dekompresującym film (najczęściej jest to po prostu procesor sygnałowy z dedykowanym oprogramowaniem wewnętrznym). No i oczywiście ograniczenia wydajności. Profil 5.1 wprowadza nowe metody kompresji / wykrywania ruchu czy tylko wpływa na format strumienia wideo?

Oczywiście jeżeli sam producent chipu (Sigma Designs, Realtek itd) nie wprowadzi obsługi nowego profilu to zapewne nic się nie da zrobić. W przypadku Xtreamera firmware chipu dekodującego obraz dostarczany jest w apgrejdach (plikach .xtr) w pliku package2/video_firmware.bin.

--
Adam Dybkowski
               http://dybkowski.net/

Data: 2010-09-29 13:10:37
Autor: boxfish
Xtreamer i MKV
W dniu 2010-09-29 12:40, Adam Dybkowski pisze:

[...]

I może tu jest pies pogrzebany ?

>Profil 5.1 wprowadza nowe metody kompresji /
wykrywania ruchu czy tylko wpływa na format strumienia wideo?

uczciwie przyznam że nie wiem, jedyne co wiem o tym profilu że nalezy go unikać bo poza kompem bedzie problem z odtwarzaniem. więc nie szukałem specyfikacji

Sprawdziłeś ten profil w pliku ?

Data: 2010-09-29 17:23:09
Autor: Krzysztof Duchnowski
Xtreamer i MKV
On 29.09.2010 12:40, Adam Dybkowski wrote:

[...]

PS3 również takiego levela nie łyka ale wystarczy w nagłówku pliku
zmienić oznaczenie level z 5.1 na 4.1 i nie ma problemu z odtwarzaniem.

Poszukaj programu do przeróbki MKV na format PS3...
Albo nie szukaj:
http://sites.google.com/site/sentry232/
(muxuje na MP4 ale potrafi i rekodować)
lub
http://www.smlabs.net/tsmuxer_en.html
(muxuje na VOB - obsługuje mniejszą ilość formatów wejściowych)

Data: 2010-09-29 17:34:32
Autor: Radosław Saniewski
Xtreamer i MKV
To siÄ™ podepnÄ™:
Czym najlepiej darmowym wyciągnąć sześciokanałowe ac3 z avi?

--
pzdr,
Radziel

Data: 2010-09-29 18:58:16