Yamaha TDR 125, problem z ch³odzeniem

Data: 2009-10-27 08:05:06
Autor: stabil
Yamaha TDR 125, problem z ch³odzeniem
Witam,

Od ponad roku mam problem ze swoj± Yamah± TDR 125 - nie mogê sobie
poradziæ z przedmuchem do uk³adu ch³odzenia, co powoduje, ¿e po 20-30
km jazdy opró¿nia siê ch³odnica i silnik dostaje temperatury.
Uszczelka pod g³owic± by³a wymieniana ju¿ ze 4 razy, cylinder i
g³owica planowane 2x (ostatnio robi³em to ju¿ sam na szkle i papierem
1200). ¯eby by³o ¶mieszniej ci¶nienie na cylindrze jest w porz±dku -
ponad 11 atmosfer.
Straci³em ju¿ trochê koncept co robiæ dalej...Mo¿e spotka³ siê kto¶ z
takim przypadkiem ?
Bêdê wdziêczny za wszelk± pomoc...

pozdrawiam
piotr

Data: 2009-10-27 16:11:50
Autor: KJ Si³a S³ów
stabil pisze:
[...]

ale ta woda Ci nie wycieka tylko jak rozumiem idzie przez cylinder i wydech w powietrze ?

Nie zebym sie znal ale czy nie ma takiej mozliwosci ze uszczelniacz walka napedzajacego pompe wody wpuszcza wode do srodka silnika ?

KJ

Data: 2009-10-28 00:22:39
Autor: stabil
On 27 Pa¼, 11:11, KJ Si³a S³ów <K...@noway.com> wrote:
stabil pisze:

> [...]

Nie zebym sie znal ale czy nie ma takiej mozliwosci ze uszczelniacz
walka napedzajacego pompe wody wpuszcza wode do srodka silnika ?

Nie, ci¶nienie z cylindra przedostaje siê gdzie¶ do uk³adu ch³odzenia,
i wywala p³yn do zbiornika wyrównawczego. Wygl±da na to, ¿e dzieje siê
to pod uszczelk± g³owicy, ale ju¿ tyle razy to robi³em, ¿e zaczynam
podejrzewaæ ¿e mo¿e jest jaka¶ inna przyczyna. Mo¿e kto¶ siê z czym¶
takim spotka³ ?..

piotr

Data: 2009-10-28 10:31:15
Autor: moonraker
stabil pisze:

[...]

A sprawdza³e¶ zaworek w korku ch³odnicy? Nie wiem jak sprawa wygl±da w twoim motocyklu ale przypuszczam ze masz ci¶nieniowy uk³ad ch³odzenia wiêc sprawd¼ ten zaworek w korku mo¿e po prostu zbyt wcze¶nie siê otwiera (albo jest otwarty) i w skutek obni¿onego ci¶nienia w uk³adzie ch³odziwo zaczyna siê gotowaæ w i wywala je do zbiorniczka. Spotka³em sie z podobnym przypadkiem w hondzie Shadow. Po nabraniu prawid³owej temperatury silnika nawet po odpaleniu na wolnych obrotach wywala³o p³yn   do zbiorniczka wyrównawczego.  W³a¶ciciel ju¿ mia³ przed oczyma wizjê remontu silnika, a przyczyn± by³a sparcia³a uszczelka w korku.
moonraker
Stara CZ i DRZ
http://bikepics.com/members/moonraker/

Data: 2009-10-28 10:40:21
Autor: Kuba \(aka cita\)
Yamaha TDR 125, problem z ch³odzeniem
moonraker wydusi³ z siebie te s³owy:

[...]

i to jest bardzo czêsto pomijana diagnoza w ró¿nych pojazdach - równie¿ w samochodach.
Czasem ludzie nie zdaj± sobie sprawe, ze korek z zaworkiem byla naprawde wa¿nym eleentem ukladu ch³odzenia.
Czasem warto kupiæ korek za kilkanascie z³otych ...

--
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)

Kupie R1100RT/K1200RS lub czego¶ podobnego 10-12tys

Data: 2009-10-28 06:17:47
Autor: stabil
On 28 Pa¼, 10:40, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or...@wp.pl> wrote:
> [...]

Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
Omega A R6 3,0 24V

Kupie R1100RT/K1200RS lub czego¶ podobnego 10-12tys

To raczej nie to...p³yn bulgocze od razu po odpaleniu motoru, a z
ch³odnicy wyra¼nie wydobywa siê dym...
Ale dziêki za rady...mimo wszystko sprawdzê to

piotr

Data: 2009-10-30 09:39:36
Autor: moonraker
stabil pisze:

To raczej nie to...p³yn bulgocze od razu po odpaleniu motoru, a z
ch³odnicy wyra¼nie wydobywa siê dym...
Ale dziêki za rady...mimo wszystko sprawdzê to

piotr

Mo¿e p³yn bulgocze dlatego ¿e pompa wymusza jego ruch w uk³adzie? Ale skoro nie masz w±tpliwo¶ci ¿e to spaliny to jedyne co przychodzi do g³owy to pêkniêta tuleja cylindrowa lub g³owica (skoro uszczelkê wykluczy³e¶). I mo¿liwe ¿e pêkniêcie ujawnia siê dopiero po rozgrzaniu silnika.