Yamaha XJ6 Diversion - odczucia

Data: 2009-09-07 00:48:35
Autor: August
Yamaha XJ6 Diversion - odczucia
Witam,

wypożyczylem sobie ostatnio niemal nową Yamahe xj6 diversion 2009 i
przejechałem pod 500 km. Moje doświadczenie z motorkami to prawie
wyłącznie ten sezon i 5500 km na starym DR800.

No musze powiedzec, że przyjemnie sie jezdzi czterocylindorwcem. A tak
sie przymierzalem do transalpa na przyszle lata :-(

Kilka uwag o tej Yamaszcze.

Plusy:

-bardzo ładny motorek, ale to kwestia gustu,
-silnik mocno jak dla mnie ale łagodnie i rowno ciagnie, czułem się
bezpiecznie, nie ma
mowy o przypadkowym odkręceniu rolgazu itp.,
-wygodna pozycja za kierownicą,
-wygodny kat ugiecia nog na moje 178cm,
-cicha praca silnika, cichy wydech schowany nisko,
-motocykl zwarty, wydawał się lekki, bez zbednych wskaznikow itp.,
-czytelny cyfrowy prędkosciomierz, z automatycznym podswietleniem juz
nawet w lekko
zacienionym lesie.

minusy:

-nic nie widac w lusterkach, za krótkie,
-słabe hamulce przod, niewiele skuteczniejsze niz w 18 letnim BIGu,
ale
dzieki temu umiałem się nimi posługiwać, w gorach wspomagalem sie
tylnym,
-jak sie spojrzy uwazniej pod te plastiki przednie to strach sie bac,
jakies
kostki wystajace z osłonek,itp, ogólnie trochę bajzelku,
-juz od 110 km/h na autostradzie zaczyna mocno wiac przy tej prostej
sylwetce, owiewka symboliczna, przy przepisowej 130 km/h już b.
nieprzyjemnie, szybciej nie jechalem
-jak dla mnie wysokie obroty silnika na 6. biegu, brakuje tej funkcji
nadbiegu do
emeryckiej jazdy, ale za to 6. mocna

Jakos trudno się ją sklada w przeciwskręcie, w wysokim Bigu
wystarczyło leciutko pchnąć raczkę i masa leciała w przeciwną stronę,
ale to moze wynikac z tego, że sie balem, nie potrafiłem i innego
rozkładu masy.

Kilka fotek z trasy http://picasaweb.google.com/taugusto1981/Yamaha#

Posumowując, mimo kilku minusów motocykl bardzo mi przypadł do gustu.
Ciekaw
jestem waszych opinii, jesli ktos jezdzil.

--
pozdrav,
August

Data: 2009-09-07 11:39:05
Autor: Seba
Dnia Mon, 7 Sep 2009 00:48:35 -0700 (PDT), August napisał(a):

Witam,

wypożyczylem sobie ostatnio niemal nową Yamahe xj6 diversion 2009 i

A jak działa skrzynia? Płynnie, cicho czy jednak z oporami przy 1 i 2?

Ps. Wziąłeś ją (XJ6) może z wypożyczalni na Powstańców Śl.?

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2009-09-15 00:29:17
Autor: August
On 7 Wrz, 11:39, Seba <seb_beztego_...@gazeta.pl> wrote:

> [...]

A jak działa skrzynia? Płynnie, cicho czy jednak z oporami przy 1 i 2?

Ps. Wziąłeś ją (XJ6) może z wypożyczalni na Powstańców Śl.?

Tak, w Prestige Car.

Trudno trudne pytanie, by być obiektywnym. W każdym razie żadnego
wiekszego postepu technologicznego w pracy skrzyni biegów nie
zauważyłem. A zmieniam zgodnie z takim fajnym tekstem w necie. W BIGu
to działało rewelacyjnie. W XJ6 też, choć rzeczywiście przy redukcji
na 2. i 1. z przegazówką mogłyby ładniej wchodzić. Trzeba robić
poprawną redukcję do jedynki przy dohamowaniu, bo potem juz nie
znajdziesz.

--
pozdrav,
August

Data: 2009-09-15 10:51:22
Autor: Jasio
Użytkownik "August" <45tf3r4gtf34gt345@gmail.com> napisał w wiadomości news:95361277-e598-4495-9df9-e627b1079cc6o13g2000vbl.googlegroups.com...

[...]

*** A link do tekstu gdzie?
Albo chociaż jakiś opis, może wszyscy się czegoś nowego nauczymy.
Chyba, że to na ścigaczu było z tego ich foruma ze złotym piórem, to nie wklejaj.

Jakieś koszty tego wypożyczenia albo warunki opowiesz? Coś Waść tajemniczy...

--
Jasio
vx etz

Data: 2009-09-15 07:41:14
Autor: August
On 15 Wrz, 11:51, "Jasio" <bylystud...@gazeta.pl> wrote:

*** A link do tekstu gdzie?
Albo chociaż jakiś opis, może wszyscy się czegoś nowego nauczymy.
Chyba, że to na ścigaczu było z tego ich foruma ze złotym piórem, to
nie wklejaj.

to nie wklejam, ale na innych witrynach tez widzialem

Jakieś koszty tego wypożyczenia albo warunki opowiesz? Coś Waść
tajemniczy...

tajemniczy? zadałeś sobie trud wpisania prestige car w googlach ?

--
pozdrav,
August

Data: 2009-09-15 16:37:18
Autor: Jasio
Użytkownik "August" <45tf3r4gtf34gt345@gmail.com> napisał w wiadomości news:43881ad3-af0c-43b0-9a75-cbff5866126dr33g2000vbp.googlegroups.com...

tajemniczy? zadałeś sobie trud wpisania prestige car w googlach ?

*** Tak, proszsz.

http://www.prestigecar.pl/cennik.php

Na podstawie punktu 7 z zakładki "warunki" wnioskuję, że paliwo do motocykla było gratis.
Było?

Cennik też ładny, podaje, że za wypożeyczenie motocykla na jeden dzień zapłacę190zł, a za wynajęcie go na 29dni tylko 100zł.
Oj, chyba prawnika to oni nie mają w tej firmie.
Chociaż w sumie polonista by im może wystarczył?

--
Jasio
vx etz

Data: 2009-09-15 21:02:19
Autor: Sławek
Jasio <bylystudent@gazeta.pl> napisał(a):
> [...]

Oj, chyba prawnika to oni nie mają w tej firmie.
Chociaż w sumie polonista by im może wystarczył?

Czy tak trudno zrozumieć, ze to są ceny za 1 dzień użytkowania pojazdu?

Data: 2009-09-16 08:06:43
Autor: Jasio
Użytkownik "Sławek " napisał w wiadomości news:h8ovcr$en1$1inews.gazeta.pl...
Jasio napisał(a):

[...]

Mi dość łatwo.

Ale w USA już by jakiś cwaniak się zgłosił po wypożyczenie motocykla. Z prawnikiem by przyszedł.
I już benzynka za darmochę i wypożyczenie 40razy tańsze by się skończyło
..
Przejrzyj wspomnianą stronę, to pewnie znajdziesz więcej takich ciekawostek.

--
Jasio
vx etz

Data: 2009-09-16 00:14:16
Autor: August
On 15 Wrz, 17:37, "Jasio" <bylystud...@gazeta.pl> wrote:

[...]

NIE - nie przeczytałeś ze zrozumieniem, nawet jesli nie ma
wymienionego motocykla, to gdzie pisze ze obejmuje paliwo ?
Dostaniesz szczegółowe warunki to zobaczysz, za co jeszcze
zapłacisz ;-)

Cennik też ładny,
podaje, że za wypożeyczenie motocykla na jeden dzień
zapłacę190zł,

NIE - 190x1,22

a za wynajęcie go na 29dni tylko 100zł.

NIE - 29x100x1,22 - tak jest nomenklatura podawania cen na całym
swiecie.

Oj, chyba prawnika to oni nie mają w tej firmie.

Mają szczegółowe warunki

Chociaż w sumie polonista by im może wystarczył?

Warunki są zmienne, ja placiłem o wiele więcej za 1 dzien, ale byl
jeszcze cennik letni.

--
pozdrav,
August

Data: 2009-09-16 23:41:09
Autor: Jasio
Użytkownik "August" <45tf3r4gtf34gt345@gmail.com> napisał w wiadomości news:71cd2245-7e2f-4057-8429-13ff40f4f03fo13g2000vbl.googlegroups.com...
[...]

***
Przeczytałem ze zrozumieniem - ale z nastawieniem na czepianie się.
I nie jest nigdzie na stronie www napisane, że opłata za motocykl nie obejmuje kosztów paliwa, a o samochodzie napisali: "Opłata za najem samochodu nie obejmuje kosztów paliwa."
Wystarczyło napisać "pojazdu" tak jak napisali po angielsku. Po niemiecku nie poczytałem warunków, bo na germaniście też poskąpili.
A żebym dostał szczegółowe warunki to musiałbym chcieć z tą firmą robić interesy. Po odwiedzinach ich strony nie chcę. Oczywiście jest też cała kupa innych powodów.

[...]

*** Nie wiem na jakim świecie, bo kilka razy przeglądałem podobne cenniki i były haczyki ukryte, ale raczej dotyczyły limitu kilometrów czy opłat dodatkowych za odebranie/oddanie motocykla czy samochodu. A granie w trąbę jak podawanie cen netto to w telekomach a i to w PL przeważnie, niestety.
Zresztą po angielsku ani niemiecku ani słowa o podatku VAT nie ma.

Oj, chyba prawnika to oni nie mają w tej firmie.

Mają szczegółowe warunki

*** Schowane głęboko, tam gdzie mnie jako klienta.

Chociaż w sumie polonista by im może wystarczył?

Warunki są zmienne, ja placiłem o wiele więcej za 1 dzien, ale byl
jeszcze cennik letni.

*** A to nie rozumiem. Że latem mieli polonistę i za niego zapłaciłeś więcej?
Cała ta rozmowa lekko bez sensu, bo pytanie było proste, żebyś opowiedział jak to wyglądało w praktyce. Wypożyczalnie mootcykli są w PL rzadkością. Kilka lat temu SIXT próbował HD wypożyczać, ale gówno im z reformy wyszło.

PS
Przepraszam wszystkich za cytowanie. Nie wiem jak to ustawić. Chętnie wysłucham dobrej rady, czemu post Augusta nie jest "cytowalny".

--
Jasio
vx etz

Data: 2009-09-17 04:08:26
Autor: August
On 17 Wrz, 00:41, "Jasio" <bylystud...@gazeta.pl> wrote:

[...]

nie obejmuje także lotu w kosmos

Po odwiedzinach ich strony nie chcę. Oczywiście jest
też cała kupa innych powodów.

no i gitara, cale szczescie nie ma przymusu wypożyczania

[...]

to wierzchołek góry lodowej, obowiązkowe dodatkowe ubezpieczenia,
nawet jesli na stronie są nieobowiązkowe, itp.
wiem co mowie, wypozyczalem auta w Niemczech, Chile, Kanadzie. Sa
rozne wypozyczalnie, czasem wszystko jest na stronie, czasem nie,
czasem wypozyczalnia nie ma strony i taka moze byc najlepsza :-)

granie w trąbę jak podawanie cen netto to w telekomach a i to w PL
przeważnie, niestety.

nie mam siły dyskutować, musiałbym elaboraty pisać

> [...]

jeszcze cennik letni.

*** A to nie rozumiem. Że latem mieli polonistę i za niego zapłaciłeś

Mowie tylko ze aktualna cena jest IMHO atrakcyjna. Nie znalazlem
motocykla tej klasy (600 lub wiekszy) za te cene (bezwzględnie) na
krotki termin w UE, Kanadzie, USA. Cena wstępnie czasami jest podobna,
ale jednak wyższa z obowiązkowymi ubezpieczeniami. Tu oprocz
uznaniowej myjni, masz cene netto z ubezpieczeniem, na 500km limitu
(to tez pewnie mozna dyskutowac).

Cała ta rozmowa lekko bez sensu, bo pytanie było proste, żebyś
opowiedział jak to wyglądało w praktyce. Wypożyczalnie mootcykli są w
PL rzadkością.

I ty mi to mówisz ?? JA robiłem prawko z myślą o doraźnym wypożyczaniu
na wycieczki, a nie posiadaniu motocykla (bo jest to dla mnie problem
z wielu powodów). Po zrobieniu prawka srogo się zawiodłem, bo
znalazłem 4-6 wypożyczalni (wyłączając crossy) w całej Polsce, wiec i
tak kupiłem, by nacieszyć sie jazdą przez kilka miesięcy. Dzwonilem
też do salonow Yamahy, bo na stronie oglaszaja ze maja wypozyczalnie i
nic z tego - nie ma możliwości.

Trudno ocenic te wypozyczalnie, IMO wszystko bylo jak powinno, nie
mialem szkody, a wtedy moze wychodza problemy.
Umowa jest dluga ale przejrzysta - ktos ci przywali, nic nie placisz,
ty komusz przywalisz, placisz do wysokosci szkod okreslonych wg
serwisu yamahy - do max. w kaucji (typowy waiver). Na stronie całej
umowy rzeczywiscie nie ma.

EOT

--
pozdrav,
August

Data: 2009-09-17 22:49:29
Autor: Jasio
Użytkownik "August" <45tf3r4gtf34gt345@gmail.com> napisał w wiadomości news:c2050a72-5e15-4ce2-a3bb-63692234401fo35g2000vbi.googlegroups.com...

[...]

*** Właśnie wyczerpaliśmy temat dokładną i rzeczową odpowiedzią.
Dziękuję Ci za to, Auguście. Serio.

Z mojej strony również EOT

--
Jasio
vx etz

Data: 2009-09-07 14:26:23
Autor: marcinu

Użytkownik "August" <45tf3r4gtf34gt345@gmail.com> napisał w wiadomości news:e1a033cd-e989-4887-8cbd-56a49526a881o10g2000yqa.googlegroups.com...
wypożyczylem sobie ostatnio niemal nową Yamahe xj6 diversion 2009 i
przejechałem pod 500 km. Moje doświadczenie z motorkami to prawie
wyłącznie ten sezon i 5500 km na starym DR800.

Siemka
Możesz napisać na jakiej zasadzie wypożyczyłeś motocykl.
Były jeszcze jakieś inne modele do wyboru??

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Marcin/CBF600N
Wawa-Bielany zone

Data: 2009-09-08 01:37:05
Autor: cpt. Nemo
Yamaha XJ6 Diversion - odczucia
August wrote:
Witam,

Plusy:

-czytelny cyfrowy prędkosciomierz,

To chyba raczej minus ? zegarowe sa zawsze szybciej czytelne.

pozdrawiam, Leszek

Yamaha XJ6 Diversion - odczucia