Yanosik

Data: 2018-06-21 11:53:52
Autor: J.F.
Yanosik

Ten janosik to jednak do d*  jest.

Pisalem wczoraj - z centrum Wroclawia kaze nawigowac do Brzegu (opolskiego).
70km, 1:22 autostradą.
Odpalam GM - 1:03 przez Olawe.

Dzis pomeczylem dalej. Zaczalem wybierac kolejne punkty na trasie.
Wyjazd z Wroclawia - 20 min, wjazd do Oławy 38 min, wyjazd z Olawy itd,
.... Brzeg - 1:06. Przez Olawe.

No to wybieram punkt zapamietany ... 1:22, przez autostrade.
Wybieram punkt z mapy - 1:06 przez Olawe.

Wybieram punkt zapamietany ... 1:22. Jeszcze raz z mapy - 1:06.

Znow zapamietany  ....  1:06. Przez Olawe.

W zapamietanym punkcie mam zaznaczone "drogi platne", oraz "omijaj korki".

I ciekaw jestem - przez te kolejne aproksymacje cos sobie poprawil?
A moze nauczyl sie czego oczekuje ?
Czy po prostu inne opcje wyboru ?
A moze korek sie rozwiał ? Albo trafilem na godzine aktualizacji korkow ?

J.

P.S. pare minut minelo ... wybieram punkt jeszcze raz ... 1:02 ... przez autostrade.

Data: 2018-06-21 12:10:30
Autor: abn140
Yanosik
P.S. pare minut minelo ... wybieram punkt jeszcze raz ... 1:02 ... przez autostrade.
odnosze wrazenie ze te algorytmy wyznaczania tras to sa pisane na kolanie.
ja ogladam sobie jak navi omijaja platne we francji. pisalem tu juz.
ale widze ze i u nas mozna sie pobawic.
wg mnie dobrze /tam/ robi to
google
igo
i takie nowe genius gps, na andka, tak chyba sie zwie.
w zyciu prawdziwym mialem razem z autem z wyp. garmina. slabo mu szlo.
reszty nie znam.
domyslam sie ze jak w tym wszystkim zacznie jeszcze mieszac jakis trafic , to juz beda jaja podniesione do kwadratu.
ciekawym beckera. toto chyba jest fabrycznie w mercedesach....

Data: 2018-06-21 12:30:40
Autor: J.F.
Yanosik
Użytkownik "abn140"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pgftin$8hl$1@dont-email.me...
P.S. pare minut minelo ... wybieram punkt jeszcze raz ... 1:02 ... przez autostrade.
odnosze wrazenie ze te algorytmy wyznaczania tras to sa pisane na kolanie.

Czesc na pewno.
Ale jesli firma jest pare lat na rynku, to mogla dopracowac algorytm.

Z tym, ze my o korkach, to inny poziom.

[...]

Podstawa do dobrego wyznaczania jest dobra mapa, i wcale sie nie dziwie, ze dla duzej firmy taka Polska to kraj czwartej kategorii, gdzies za Murzynami.
Ale sie polepsza.

Do tego dosc istotna jest kategoryzacja dróg, nierzadko na subiektywnych/nieoficjalnych zasadach.
Tak, zeby odroznic wąską osiedlówke od autostrady, czy fajna droge powiatową od zapchanej krajowki ... i tu sie moga przydac dane z traffic.

J.

Data: 2018-06-22 09:59:51
Autor: Budzik
Yanosik

Yanosik porwał się z motyką na słońce próbując dokleić do swojego świetnego produktu (antyradaru) nawigację. Nie znają się na tym i tyle.

Dlaczego - potrafi tez dobrze dzialac.

Komu potrzebna nawigacja ktora czasami potrafi dobrze zadziałac? To musi działac cały czas dobrze...

Google tez nie jest bez wad - ostatnio wpisałem sobie cerekwica ul. szamotulska i dobrze ze wiedziałem gdzie to jest bo on sobie wybrał jako cel Rokietnica ul Szamotulska....

Ale co do zasady - prowadzi lepiej.

--
Pozdrawia... Budzik
"Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest

Data: 2018-06-22 13:41:37
Autor: J.F.
Yanosik
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA90970B3EB4A5budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Kiedys moze tak, dzis mam druga nawigacje, i trzecia :-)

Poza tym dziala na tyle sprawnie, ze w 99% klient bedzie zadowolony.

Google tez nie jest bez wad - ostatnio wpisałem sobie cerekwica ul.
szamotulska i dobrze ze wiedziałem gdzie to jest bo on sobie wybrał jako
cel Rokietnica ul Szamotulska....

Ktos tu wyjasnial niedawno. Wroclaw ul Długosza i prowadzi do Żerników Wrocławskich.
Bo we Wrocławiu to jest ulica Jana Długosza.
To akurat juz poprawili, ale uwazac trzeba.

Choc Szamotulska nie powinna takich problemów powodować.

Tak czy inaczej uważać trzeba, bo kazda nawigacja moze wybrac inny Olsztyn czy Gibraltar.

Ale co do zasady - prowadzi lepiej.

GM ? Mam watpliwosci.

Pomijajac trudne do sprawdzenia korki, to IMO janosik prowadzi dosc poprawnie, trudno sie czegos czepic.

J.

Data: 2018-06-22 16:23:21
Autor: Adam
Yanosik
W dniu 2018-06-22 o 13:41, J.F. pisze:
[...]

Automapa nie wybierze nic innego, niż wskazane.
Mogą być miejscowości "problematyczne", np. Zalesie, którego to w każdym chyba województwie jest po kilka - ale wtedy zawsze można zamiast miejscowości wpisać kod pocztowy, który jest absolutnie jednoznaczny.

Ale co do zasady - prowadzi lepiej.

GM ? Mam watpliwosci.

Pomijajac trudne do sprawdzenia korki, to IMO janosik prowadzi dosc poprawnie, trudno sie czegos czepic.

Yanosika znam i używam od jego początków. Prowadzi coraz lepiej. Taki mój test: coraz bardziej tak, jak Automapa w wersji najlepszej, czyli windowsowej i z dostępem do Internetu.

Natomiast GM do tej pory nie znają adresów. Robią podział geometryczny ulicy i dzielą adresy po równo, a przecież gdzieniegdzie bywa, że mamy nr 14, potem 16, potem dwa kilometry lasku i dopiero 18. AM o tym wie, a GM nie.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-06-23 11:40:07
Autor: jerzu.xyz
Yanosik
On Fri, 22 Jun 2018 16:23:21 +0200, Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Nie da się ukryć że AM ma najlepszą baze adresową w Polsce. Niesty,
sam program ostatnio (tzn. od kilku lat) dołuje, a wersja na Androida
to chyba dalej jest wewrsja beta, i to na dodatek płatna.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2018-06-23 11:59:47
Autor: Budzik
Yanosik
Użytkownik  jerzu.xyz@irc.pl ...

[...]

Plusem GM jest to ze wyszukiwanie jest bardzo szybkie: klik, dyktowanie adresu, klik klik i juz jade...

--
Pozdrawia... Budzik
Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."

Data: 2018-06-24 10:15:26
Autor: jerzu.xyz
Yanosik
On 23 Jun 2018 11:59:47 GMT, Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

klik klik i juz jade...

Tylko nie zawsze tam, gdzie chcesz ;)

Data: 2018-06-24 17:59:46
Autor: Budzik
Yanosik
Użytkownik  jerzu.xyz@irc.pl ...

klik klik i juz jade...

Tylko nie zawsze tam, gdzie chcesz ;)

Dokładnie, ale ilosc pomyłek jest na poziomie zdecydowanie ponizej jednego procenta...
I to jest zwiazane z tym, ze nie wyrobiłem sobie nawyku sprawdzenia, co znalazł - czyli nawvi nauczyło mnie zbyt duzego zaufania pewnie dlatego, ze zwykle dobrze działa.

Ale yanosik pomimo prawidłowego znalezienia punktu docelowego prowadził mnie absurdalnie, wiec tez nie tak jak chciałem... To z dwojga złego...

--
Pozdrawia... Budzik
Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy potrafią zepsuć stalową kulę...

Data: 2018-06-23 13:00:39
Autor: RoMan Mandziejewicz
Yanosik
Hello jerzu,

Saturday, June 23, 2018, 11:40:07 AM, you wrote:

[...]

Są wersje stabilne a o tym, czy chcesz dostawać wersje beta sam
decydujesz. Płatne jest wyznaczanie tras i dostęp do aktualnych map i
danych o korkach.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2018-06-23 23:19:26
Autor: radekp@konto.pl
Yanosik
Sat, 23 Jun 2018 13:00:39 +0200, w <4105292659$20180623130040@squadack.com>,
RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> napisał(-a):

> [...]

Są wersje stabilne a o tym, czy chcesz dostawać wersje beta sam
decydujesz. Płatne jest wyznaczanie tras i dostęp do aktualnych map i

Bety AM niczym się nie różnią od stabilnych. Wiele rozwiązań dalej kuleje.

Data: 2018-06-24 13:11:41
Autor: J.F.
Yanosik
Dnia Fri, 22 Jun 2018 16:23:21 +0200, Adam napisał(a):
[...]

Wybierze. Wpisz "środa ślaska", ul Polna ...
i wyskakuje okienko, ze znaleziono ulice w pobliskich miejscowosciach.

W czasie jazdy latwo przegapic co w tym okienku dokladnie napisano.

No i np ulica moze byc Curie-Sklodowskiej, albo Sklodowskiej-Curie, a
w ogole to przeciez Marii ... i jest klopot.

Albo np mam ulice Cybulskiego (Wojciecha) i skwer Cybulskiego
(Zbigniewa). Ulice Piłsudskiego i plac Piłsudskiego.
No ale akurat tu AM pomoze, bo pokaze obie i mozna sie zastanowic.

Mogą być miejscowości "problematyczne", np. Zalesie, którego to w każdym chyba województwie jest po kilka - ale wtedy zawsze można zamiast miejscowości wpisać kod pocztowy, który jest absolutnie jednoznaczny.

Kolega narzekal, ze GM z kodow zrezygnowalo. Dawniej wpisywal kod,
teraz musi odpowiedni cel wybierac.

[...]

IMO to juz blisko poczatku prowadzil dobrze.

mój test: coraz bardziej tak, jak Automapa w wersji najlepszej, czyli windowsowej i z dostępem do Internetu.

Za to co do Automapy windows offline mialem troche watpliwosci.

Taka np Wrocław-Karłów (k/Kudowy)

Fakt, ze wybor dobrej trasy nie byl łatwy :-)
Teraz oddali troche inwestycji.

J.

Data: 2018-06-24 17:02:37
Autor: Adam
Yanosik
W dniu 2018-06-24 o 13:11, J.F. pisze:
[...]

Ale wyskakuje, a ludzie jeżdżący na GM zeznają, iż po cichu "losuje" sobie dowolny cel.

[...]

To w jaki sposób trafić do odpowiedniego Zalesia?

https://pl.wikipedia.org/wiki/Zalesie

[...]

Ale czasem różnymi karkołomnymi trasami.
Przykładów nie podam - dawno to było i nie pamiętam, a jeżdżę po całej Polsce.

[...]

Rzadko tam bywam.

W AM to mi się podoba, że od kilku już lat prowadzi nowo oddanymi trasami (drogi, wiadukty, mosty, place osiedlowe, itp) tuż po ich otwarciu, czasem z dokładnością do kilku minut.

Natomiast już nie jestem taki "zboczeniec", że instaluję trzy różne nawigacje obok siebie i sprawdzam, która lepsza.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-06-24 18:00:23
Autor: J.F.
Yanosik
Dnia Sun, 24 Jun 2018 17:02:37 +0200, Adam napisał(a):
[...]

Ale wyskakuje,

W czasie jazdy latwo przeoczyc.
Co prawda to dobry zwyczaj wprowadzic adres na parkingu.

a ludzie jeżdżący na GM zeznają, iż po cichu "losuje" sobie dowolny cel.

"Losuje" to IMO kiepskie slowo, bo IMO - ma reguly, ale dla
nieswiadomego moze sprawiac takie wrazenie :-)
W AM to mi się podoba, że od kilku już lat prowadzi nowo oddanymi trasami (drogi, wiadukty, mosty, place osiedlowe, itp) tuż po ich otwarciu, czasem z dokładnością do kilku minut.

Ta, Nokia/Here sobie pouzywaj.
Ta potrafi prowadzic nowa droga przed otwarciem, czasem i pare lat
przed otwarciem :-)

Natomiast już nie jestem taki "zboczeniec", że instaluję trzy różne nawigacje obok siebie i sprawdzam, która lepsza.

Ale to ciagle nie jest glupie.
Przestanie jedna dzialac, to co cie dalej poprowadzi ?

A powodow do niedzialania coraz wiecej ...

J.

Data: 2018-06-24 23:16:20
Autor: radekp@konto.pl
Yanosik
Sun, 24 Jun 2018 21:03:59 +0200, w <pgoput$r2a$1$Adam@news.chmurka.net>, Adam
<a.g@poczta.onet.pl> napisał(-a):

AM w wersji Windows jest wciąż najlepsza.

Szkoda, że traffic słaby i nie jest rozwijana.
Na dodatek mapy coraz gorsze.

Data: 2018-06-25 12:57:04
Autor: Adam
Yanosik
<a.g@poczta.onet.pl> napisał(-a):

AM w wersji Windows jest wciąż najlepsza.

Szkoda, że traffic słaby i nie jest rozwijana.
Na dodatek mapy coraz gorsze.

Mapy coraz gorsze? Względem czego?
Wydaje mi się, że chyba nie:

*Wersja 2018-04*

= Ponad 150 tys. nowych punktów adresowych przypisanych do konkretnych budynków
= Ponad 8,4 tys. nowych dróg, w tym ponad 7 tys. dróg najniższych kategorii
= Drogi przygotowane do odblokowania w AutoMapie w chwili oddania odcinka do użytkowania:
  - trasa S8: Wyszków - Ostrów Mazowiecka
  - obwodnica Miechowa w ciągu drogi 783
  - obwodnica Dynowa w ciągu drogi 835
  - południowa obwodnica Bolesławca

*Wersja 18-02*

= ponad 708 tys. km dróg wszystkich kategorii
= ponad 7,7 mln punktowych adresów przypisanych do konkretnych budynków
= ponad 12 tys. km nowych dróg dojazdowych do punktów adresowych
= duża aktualizacja danych dla pojazdów ciężarowych
= ponad 1700 nowych obszarów użyteczności publicznej i przemysłowej
= duża aktualizacja zbiorników wodnych

= Przygotowane do odblokowania poprzez LiveDrive! w chwili faktycznego oddania drogi do użytkowania:
  - obwodnica Wałcza
  - obwodnica Olsztyna
  - trasa S8: odcinek Paszków - Radziejowice
  - węzeł drogowy w Poroninie
  - ul. rtm. Witolda Pileckiego w Kielcach

*AutoMapa Windows wersja 6.24*

= Poprawa stabilności programu
= Poprawa jakości wyznaczania tras
= Poprawa problemów z edycją POI
= Zmiana wyszukiwania w miejscowościach bez nazw ulic. Po wybraniu opcji: "pokaż adresy z miasta" prezentowana jest numeracja
= Poprawki i dostosowania dla urządzeń:
  - BLOW 50V II, BLOW 730 Sirocco,
  - DURABOOK R11
  - NavRoad X5
  - Prestigio GeoVision 5066, Prestigio GeoVision 5067, Prestigio GeoVision 5068, Prestigio GeoVision 5069

Niebawem wyjdzie kolejna wersja map:

*Wersja 2018-06*

= Ponad 720 tys. km dróg wszystkich kategorii
= Blisko 8 mln adresów punktowych przypisanych do konkretnych budynków
= Gruntowna aktualizacja pikietażu na drogach ekspresowych, obwodnicach oraz nowych odcinkach dróg
= Nowy przebieg DW 869 przy rzeszowskim lotnisku w Jasionce
     Gdańsk - nowe Podwale Przedmiejskie: nowa droga w tunelu wraz z koleją pod nowym centrum usługowo-handlowym Forum Gdańsk. Nowy przebieg przebudowanej ul. 3 maja oraz dodane centrum przesiadkowe na wiaduktach Armii Krajowej.
= Drogi przygotowane do odblokowania w AutoMapie w chwili oddania odcinka do użytkowania:
  - trasa S7: Koszwały-Kazimierzowo
  - II i III etap obwodnicy Płocka
  - III etap obwodnicy Kołobrzegu
  - II etap obwodnicy Skawiny
  - obwodnica Wicka (w tym Charbrowa i Białogardy), w ciągu przebudowywanej drogi DW 214 na odcinku Łeba-Białogarda
  - Barlinek - Obwodnica Śródmiejska
  - obwodnica Myszkowa w ciągu DW 791
  - obwodnica Oleszyc i Cieszanowa w ciągu drogi 865
  - obwodnica Babic i Wygiełzowa w ciągu drogi 780
  - al. Niepodległości w Białymstoku
  - Elbląg: wiadukt na Zatorze w ciągu ul. Lotniczej

To zmiany *tylko z roku bieżącego*

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-06-25 22:45:51
Autor: radekp@konto.pl
Yanosik
Mon, 25 Jun 2018 12:57:04 +0200, w <pgqhpu$hoo$1$Adam@news.chmurka.net>, Adam
<a.g@poczta.onet.pl> napisał(-a):

W dniu 2018-06-24 o 23:16, radekp@konto.pl pisze:
> Na dodatek mapy coraz gorsze.
> Mapy coraz gorsze? Względem czego?
Wydaje mi się, że chyba nie:

To co napisałeś to się poprawia.
Ale kategoryzacja szwankuje. Wymyślili sobie, że drogi z kostki będą mieć
niższą kategorię niż asfaltowe.
Poniekąd słusznie, tylko że droga z kostki potrafi być główną drogą osiedlową,
a AM potrafi poprowadzić drogami szerokimi na jedno auto, by tą główną kostkową
ominąć.

Data: 2018-06-26 00:17:59
Autor: J.F.
Yanosik
Dnia Mon, 25 Jun 2018 22:45:51 +0200, radekp@konto.pl napisał(a):
[...]

Przejedz sie ulica Cwiczebna, pochwalisz :-)

J.

Data: 2018-06-26 17:30:14
Autor: Cavallino
Yanosik

<a.g@poczta.onet.pl> napisał(-a):

[...]

Bardzo prawidłowo.

Poniekąd słusznie, tylko że droga z kostki potrafi być główną drogą osiedlową,
a AM potrafi poprowadzić drogami szerokimi na jedno auto, by tą główną kostkową
ominąć.

Reklamacje do zarządcy dróg.

Data: 2018-06-26 22:32:02
Autor: radekp@konto.pl
Yanosik
Tue, 26 Jun 2018 17:30:14 +0300, w <pgtill$uu9$2@node1.news.atman.pl>,
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

W dniu 25-06-2018 o 23:45, radekp@konto.pl pisze:

> Ale kategoryzacja szwankuje. Wymyślili sobie, że drogi z kostki będą mieć
> niższą kategorię niż asfaltowe.

Bardzo prawidłowo.

Oczywiście -- zwłaszcza gdy droga z brukowej kostki jest w lepszym stanie,
znacznie szersza (kursują nią autobusy), a na wąskiej asdaltówce ciężko ominąć
zaparkowane samochody. Nadajesz się do AM :D

> [...]
> a AM potrafi poprowadzić drogami szerokimi na jedno auto, by tą główną kostkową

W moim Matrixie zarządca dróg nie odpowiada za jakość map w AM.

Data: 2018-06-27 08:34:32
Autor: Cavallino
Yanosik

<a.g@poczta.onet.pl> napisał(-a):

[...]

Zgłoś to jako błąd w mapie, że ten odcinek asfaltówki powinien mieć mniejszą prędkość przypisaną, to wyznaczy tak jak chcesz.

Algorytm działa dobrze.

Trudno wymagać też, że by objechali każdą osiedlówkę aby wiedzieli że na danej jezdni powinna być minimalna prędkość przypisana danemu odcinkowi.
Takie rzeczy trzeba zgłaszać, inaczej się nie poprawią.

Data: 2018-06-27 09:53:29
Autor: radekp@konto.pl
Yanosik
Wed, 27 Jun 2018 08:34:32 +0300, w <pgv7n3$ii4$1@node1.news.atman.pl>,

> [...]

Zgłoś to jako błąd w mapie, że ten odcinek asfaltówki powinien mieć mniejszą prędkość przypisaną, to wyznaczy tak jak chcesz.

Prędkości mniejszej nie będzie miał przypisanej, bo całość to strefa 30km/h.

Algorytm działa dobrze.

No ba. Efektem dobrego algorytmu np. trasy bezpiecznej masz 2x dłuższą trasę i
10 darmowych zakrętów. A trasa terenowa z kolei prowadzi główną.

Trudno wymagać też, że by objechali każdą osiedlówkę aby wiedzieli że na

Musieli objechać choćby przy pomocy SV, aby wiedzieć o kostce.

danej jezdni powinna być minimalna prędkość przypisana danemu odcinkowi.
Takie rzeczy trzeba zgłaszać, inaczej się nie poprawią.

Prędkość nie ma żadnego znaczenia, błąd jest w kategoryzacji.
Trasa kostkowa jest nawet wyższej kategorii wg klasyfikacji dróg.

Data: 2018-06-27 12:51:00
Autor: Adam
Yanosik
W dniu 2018-06-27 o 09:53, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Trasa "bezpieczna" stara się m.in. skręcać w prawo, unikać lewych skrętów, chętniej skręca na  światłach niż bez świateł i chętniej na wydzielonych pasach. Stąd też może prowadzić nieco "udziwnioną" na piewrwszy rzut oka trasą.

[...]

Zgłaszaj.
Zapisz ślad i go wyślij razem ze zgłoszeniem i uzasadnieniem, możesz dołączyć fotki.

http://www.automapa.pl/pl/wsparcie/baza-wiedzy/mapa/d1-zauwazylem-blad-jak-to-zgłosic/

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-06-27 13:01:47
Autor: radekp@konto.pl
Yanosik
Wed, 27 Jun 2018 12:51:00 +0200, w <pgvq6h$jq6$1$Adam@news.chmurka.net>, Adam
<a.g@poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]

Trasa "bezpieczna" stara się m.in. skręcać w prawo, unikać lewych skrętów, chętniej skręca na  światłach niż bez świateł i chętniej na wydzielonych pasach. Stąd też może prowadzić nieco "udziwnioną" na piewrwszy rzut oka trasą.

No i ponieważ główna droga ma niższą kategorię niż lokalne, to prowadzi
opłotkami.

Tam nie ma błędu. Taka jest strategia.
Musiałbym każdy rejon miasta zgłosić.

Data: 2018-06-29 08:11:11
Autor: Cavallino
Yanosik
W dniu 27-06-2018 o 10:53, radekp@konto.pl pisze:
[...]

To znaczy że wg AM tam nie ma kostki, tylko nawierzchnia gruntowa.
Tym bardziej do zgłoszenia.

[...]

To zgłoś, że to jest kostka betonowa, a nie wrocławskie kocie łby - może zmienią jej kategorię.
Ja bym tam nie chciał żeby we Wrocławiu nawigacja brała pod uwagę jakąkolwiek trasę po kostce.
A Ty po prostu znalazłeś wyjątek.

Data: 2018-06-30 14:21:43
Autor: radekp@konto.pl
Yanosik
Fri, 29 Jun 2018 08:11:11 +0300, w <ph4f1d$jnv$2@node1.news.atman.pl>,
> [...]

> 10 darmowych zakrętów. A trasa terenowa z kolei prowadzi główną.

To znaczy że wg AM tam nie ma kostki, tylko nawierzchnia gruntowa.

Nie. Główna to droga lokalna dojazdowa (niższa kategoria), a boczne asfaltówki
to miejskie lokalne (wyższa kategoria).

Ba - w AM możesz ustawić unikanie dróg od lokalnych dojazdowych w dół --
wówczas to już nigdy główną nie pojedziesz przy żadnej trasie.
A ludzie to sobie włączają.

> [...]

To zgłoś, że to jest kostka betonowa, a nie wrocławskie kocie łby - może zmienią jej kategorię.

Nie chce mi się, już nie używam -- poza tym jak pisałem takich odcinków są
dziesiątki czy setki  we Wrocławiu.

Ja bym tam nie chciał żeby we Wrocławiu nawigacja brała pod uwagę jakąkolwiek trasę po kostce.
A Ty po prostu znalazłeś wyjątek.

Tak, wyjątek. Haha.

Data: 2018-06-30 14:33:43
Autor: Cavallino
Yanosik
W dniu 30-06-2018 o 14:21, radekp@konto.pl pisze:

>Nie chce mi się, już nie używam -- poza tym jak pisałem takich odcinków >są dziesiątki czy setki  we Wrocławiu.

I do jazdy się nie nadają, wiec nawigacja je omija.

Jak pisałem - pretensje do zarządu dróg.

Ja bym tam nie chciał żeby we Wrocławiu nawigacja brała pod uwagę
jakąkolwiek trasę po kostce.
A Ty po prostu znalazłeś wyjątek.

Tak, wyjątek. Haha.

Moment, czyli to jest standardowa wrocławska kostka, taka granitowa, której bliżej do kocich łbów niż do utwardzonej nawierzchni?

No to słusznie, że AM określa toto jako odcinek nienadający się do jazdy.

Myślałem że mowa o kostce betonowej, czyli takiej po której da się jeździć, dlatego się burzysz....

Tym bardziej nie masz racji.

Data: 2018-06-30 17:40:27
Autor: J.F.
Yanosik
Dnia Sat, 30 Jun 2018 14:33:43 +0200, Cavallino napisał(a):
W dniu 30-06-2018 o 14:21, radekp@konto.pl pisze:

>Nie chce mi się, już nie używam -- poza tym jak pisałem takich odcinków >są dziesiątki czy setki  we Wrocławiu.

I do jazdy się nie nadają, wiec nawigacja je omija.

Eee, te zwykle sie nadaja, tysiace po nich jezdza codziennie.
Ale niektore faktycznie niezbyt :-)

Jak pisałem - pretensje do zarządu dróg.

Trzeba przyznac, ze coraz mniej takich ulic.

Data: 2018-06-30 18:07:02
Autor: Cavallino
Yanosik
W dniu 30-06-2018 o 17:40, J.F. pisze:
[...]

To żaden argument.
W Afryce jeżdżą po gruntowych, skoro innych nie ma.
Ale to nie znaczy, że nawigacja ma prowadzić po gruntowych.

Choć osobiście wolałbym po gruntowej drodze jechać, niż po takiej z wrocławską kostką.

Data: 2018-06-30 18:15:15
Autor: J.F.
Yanosik
Dnia Sat, 30 Jun 2018 18:07:02 +0200, Cavallino napisał(a):
[...]

Jesli innych nie ma ... to ma :-)

Choć osobiście wolałbym po gruntowej drodze jechać, niż po takiej z wrocławską kostką.

Zalezy kiedy. Po deszczu lepiej nie. Po myciu lepiej nie. A i "gruntowa" nie jedno ma oblicze.
Moze byc przyjemna, moze miec faldy wieksza niz ta kostka.

Tak czy inaczej - wiekszosci kostki jest juz w miare przejezdna.
100+ lat eksploatacji troche ja wyrownaly.

Za to w jednym sie zgadzam - powinni tego zabronic, tzn wykladania
kostką jezdni. Ani to rowne, ani przyczepne po deszczu.

J.

Data: 2018-06-30 18:23:13
Autor: Cavallino
Yanosik
W dniu 30-06-2018 o 18:15, J.F. pisze:

[...]

Ale nawigacja nie jest dla tych, którzy chcą przejechać z jednej ulicy w drugą po umyciu auta, tylko tranzytem przez miasto którego nie znają.
Więc bardzo dobrze, że domyślnie omija drogi z nawierzchni typu kostka czy kocie łby.
A jak ktoś tak musi, niech sobie je włączy.

Data: 2018-06-30 18:39:54
Autor: J.F.
Yanosik
Dnia Sat, 30 Jun 2018 18:23:13 +0200, Cavallino napisał(a):
[...]

Na wiekszosci tranzytowych drog to nasi drogowcy kostke juz dawno
zalali asfaltem.
Wiec jesli gdzies jest kawalek w dobrym stanie ... to nie ma go co
omijac jakimis osiedlowymi drozkami.

J.

Data: 2018-06-30 18:45:25
Autor: Cavallino
Yanosik
W dniu 30-06-2018 o 18:39, J.F. pisze:
[...]

To zdanie wrocławiaka być może.
Inni mają wyższe wymagania.

Moje zdanie jest inne - wrocławska kostka nie nadaje się do jazdy w żadnych okolicznościach i nawigacja nie powinna nią prowadzić.

Data: 2018-06-30 19:01:17
Autor: J.F.
Yanosik
Dnia Sat, 30 Jun 2018 18:45:25 +0200, Cavallino napisał(a):
[...]

No, przyzwyczajenie moze byc tu istotne :-)

Moje zdanie jest inne - wrocławska kostka nie nadaje się do jazdy w żadnych okolicznościach i nawigacja nie powinna nią prowadzić.

Przejedz sie ulica Cwiczebna, potem pogadamy.
Uprzedzam tylko, ze jednokierunkowa :-)

P.S. Jesli masz w radiu CD - zaladuj jakas plyte przed wjazdem.

J.

PPS. A tak swoja droga to ciekawe ... Niemcy Wroclaw wybrukowali, a
Poznaniacy co ? Tez formalnie Niemcy, i blizej Berlina nawet ...
Standardy inne ?

Czy dowoz kostki za drogi, bo daleko ?

Data: 2018-07-01 11:30:02
Autor: Cavallino
Yanosik
W dniu 30-06-2018 o 19:01, J.F. pisze:
[...]

Wręcz decydujące.

Moje zdanie jest inne - wrocławska kostka nie nadaje się do jazdy w
żadnych okolicznościach i nawigacja nie powinna nią prowadzić.

Przejedz sie ulica Cwiczebna, potem pogadamy.

Ma asfalt?

Data: 2018-07-02 19:00:29
Autor: Cavallino
Yanosik
W dniu 01-07-2018 o 15:06, J.F. pisze:
[...]

To podziękuję za tą niewątpliwą przyjemność.

Data: 2018-07-02 19:31:57
Autor: J.F.
Yanosik
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:phdlna$g72$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Wpadnij kiedys, przejedz ... przestaniesz narzekac na inne kostki :-)

A taka rowniutka sie wydaje
https://goo.gl/maps/GsbgPNdPSJH2

J.

Data: 2018-06-30 23:22:40
Autor: radekp@konto.pl
Yanosik
Sat, 30 Jun 2018 18:45:25 +0200, w <ph8c32$bvh$1@node1.news.atman.pl>,

Dawno nikt nic głupszego nie napisał, ale kompromituj się dalej :))

Moje zdanie jest inne - wrocławska kostka nie nadaje się do jazdy w żadnych okolicznościach i nawigacja nie powinna nią prowadzić.

Naucz się jeździć, asfaltowy kierowco...
To nie wymagania masz za wysokie, tylko za niskie umiejętności.

Data: 2018-07-01 11:31:13
Autor: Cavallino
Yanosik
W dniu 30-06-2018 o 23:22, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Głupie to jest upieranie się przy czymś odwrotnym.
Ale widać wrocławiaki tak mają, że każdy bubel jest fajny, bo jest u nich.

Moje zdanie jest inne - wrocławska kostka nie nadaje się do jazdy w
żadnych okolicznościach i nawigacja nie powinna nią prowadzić.

Naucz się jeździć

Umiem i dlatego omijam kostki jak tylko mogę.

Data: 2018-07-01 15:05:00
Autor: J.F.
Yanosik
Dnia Sun, 1 Jul 2018 11:31:13 +0200, Cavallino napisał(a):
[...]

Po 10 latach przywykniesz i przestanies pisac glupoty :-)
Troche potrzesie, a jedzie sie dalej :-)

Naucz sie jezdzic ... po kostce :-)

J.

Data: 2018-06-30 23:19:09
Autor: radekp@konto.pl
Yanosik
Sat, 30 Jun 2018 14:33:43 +0200, w <ph7tb5$tjo$1@node2.news.atman.pl>,
> [...]

I do jazdy się nie nadają, wiec nawigacja je omija.

Głuchy? Oczywiście, że się nadają.

Jak pisałem - pretensje do zarządu dróg.

Głuchy? Zarząd dróg nie odpowiada za błędy w AM.

Moment, czyli to jest standardowa wrocławska kostka, taka granitowa, której bliżej do kocich łbów niż do utwardzonej nawierzchni?

Może masz kiepskie auto. Wygląda tak:
https://www.google.pl/maps/@51.0897786,17.009623,3a,75y,117.18h,90t/data=!3m7!1e1!3m5!1sFwfYYaQuPrs6z-Q6hA_RHQ!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DFwfYYaQuPrs6z-Q6hA_RHQ%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D129.26152%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656

No to słusznie, że AM określa toto jako odcinek nienadający się do jazdy.

:D :D :D
Czyli jeździmy tędy:
https://www.google.pl/maps/@51.0890979,16.9873842,3a,75y,23.18h,87t/data=!3m6!1e1!3m4!1s-gOEM1rC2F-Z7Oomh2AIKg!2e0!7i13312!8i6656
zamiast tędy:
https://www.google.pl/maps/@51.0882619,16.9920877,3a,75y,191.81h,89.59t/data=!3m6!1e1!3m4!1sXbsUjBa0l0JfdE-87qnYng!2e0!7i13312!8i6656

Trzeba jeszcze te tysiące kierowców jeżdżących inaczej uświadomić, że czynią
źle :D

Myślałem że mowa o kostce betonowej, czyli takiej po której da się jeździć, dlatego się burzysz....
Tym bardziej nie masz racji.

Twoje (zresztą błędne) zdanie mało mnie obchodzi, skoro wszystkie pozostałe
nawigacje inaczej kategoryzują te odcinki, jak i różnież klasyfikacja dróg,
natężenie ruchu, ich znaczenie komunikacyjne jak i preferencje kierowców :)

Data: 2018-07-01 11:29:03
Autor: Cavallino
Yanosik
W dniu 30-06-2018 o 23:19, radekp@konto.pl pisze:
> [...]

odcinków >są dziesiątki czy setki  we Wrocławiu.

I do jazdy się nie nadają, wiec nawigacja je omija.

Twoim wrocławskim zdaniem.
Takim normalnym nie.

Jak pisałem - pretensje do zarządu dróg.

Głuchy? Zarząd dróg nie odpowiada za błędy w AM.

Twoje widzimisie nie decyduje co jest błędem.
To ono jest błędem.

Moment, czyli to jest standardowa wrocławska kostka, taka granitowa,
której bliżej do kocich łbów niż do utwardzonej nawierzchni?

Może masz kiepskie auto.

A moje auto ma do tego?

[...]

Podtrzymuję.

Trzeba jeszcze te tysiące kierowców jeżdżących inaczej uświadomić, że czynią
źle :D

Oni jeżdżą po drogach które się nadają do jazdy, ale jak innych nie ma, to co mają zrobić?

Myślałem że mowa o kostce betonowej, czyli takiej po której da się
jeździć, dlatego się burzysz....
Tym bardziej nie masz racji.

Twoje (zresztą błędne) zdanie mało mnie obchodzi,

Mnie Twoje tym bardziej, zwłaszcza że to ono jest błędne i wrocławsko spaczone.

  skoro wszystkie pozostałe
nawigacje inaczej kategoryzują te odcinki,

To znaczy tylko tyle, że brakuje im dobrej funkcji, którą posiada AM.

Żeby nie było, że bronię czegoś czego używam - w I-go które używam, też jej brakuje niestety, a szkoda.

Data: 2018-07-01 15:08:30
Autor: J.F.
Yanosik
Dnia Sun, 1 Jul 2018 11:29:03 +0200, Cavallino napisał(a):
[...]

Jesli dobrze widze, to jest mala kostka. Jezdzi sie po niej troche przyjemniej niz po zwyklej.

J.

Data: 2018-07-01 19:32:51
Autor: radekp@konto.pl
Yanosik
Sun, 1 Jul 2018 11:29:03 +0200, w <pha6ss$3p5$1@node1.news.atman.pl>, Cavallino
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

W dniu 30-06-2018 o 23:19, radekp@konto.pl pisze:

Twoim wrocławskim zdaniem.
Takim normalnym nie.

Przyjezdni też jeżdżą. Pewnie się nie znają.
W dupie byłeś i gówno widziałeś -- ta kostka jest lepsza od niejednego asfaltu.

> Trzeba jeszcze te tysiące kierowców jeżdżących inaczej uświadomić, że czynią
> źle :D

Oni jeżdżą po drogach które się nadają do jazdy, ale jak innych nie ma, to co mają zrobić?

Przecież jest. Objazd dróżkami asfaltowymi, które pokazałem na SV.
Jakoś wszyscy ciągną do głównej -- musisz im uświadomić, że lepiej od nich
wiesz, bo nigdy tej drogi na oczy nie widziałeś. A oni robią źle, chociaż
codziennie jeżdżą tamtędy.

Data: 2018-07-02 07:37:29
Autor: J.F.
Yanosik
Dnia Sun, 01 Jul 2018 19:32:51 +0200, radekp@konto.pl napisał(a):
> [...]

Przyjezdni też jeżdżą. Pewnie się nie znają.
W dupie byłeś i gówno widziałeś -- ta kostka jest lepsza od niejednego asfaltu.

Wroclawskiego i walbrzychskiego :-)

Bo jak asfalt bez dziur, to kostka wysiada ..

J.

Data: 2018-07-02 19:06:52
Autor: Cavallino
Yanosik
W dniu 01-07-2018 o 19:32, radekp@konto.pl pisze:

Twoim wrocławskim zdaniem.
Takim normalnym nie.

Przyjezdni też jeżdżą. Pewnie się nie znają.
W dupie byłeś

Nie - Wrocław omijam jak tylko mogę.

> i gówno widziałeś

No widziałem te wasze g.. nie raz, jak jeszcze obwodnicy nie było.
I nie tęsknię.

ta kostka jest lepsza od niejednego asfaltu.

Trzeba było zaproponować, żeby na A8 ja zastosowali, jak taka świetna.....

Ja tam od dawna omijam cały Wrocław bokiem, właśnie ze względu na tą idiotyczną kostkę i jestem z tego bardzo zadowolony, więc możesz sobie nawijać ile chcesz w ten sposób i tak nic to nie zmieni.

EOD.

Data: 2018-07-02 19:33:42
Autor: J.F.
Yanosik
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:phdm3a$gqb$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Objezdzasz, bo mozesz :-)

i gówno widziałeś
No widziałem te wasze g.. nie raz, jak jeszcze obwodnicy nie było.
I nie tęsknię.

W Poznaniu moze i kostki nie ma, ale przejezdzac przez tez nie ma po co :-)
Tylko obwodnicy jeszcze nie ma :-(

J.

Data: 2018-07-02 19:38:22
Autor: Cavallino
Yanosik
W dniu 02-07-2018 o 19:33, J.F. pisze:
[...]

Bywa.
Tyle że tymi ulicami się nie jeździ, zamiast tłumaczyć całem światu że są świetne.

ale przejezdzac przez tez nie ma po co :-)
Tylko obwodnicy jeszcze nie ma :-(

Jest, tyle że nie obejmuje drogi na Wągrowiec.
I od Wrocławia niekumaci nie potrafią do niej dojechać.

Data: 2018-07-02 20:00:41
Autor: J.F.
Yanosik
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:phdnua$iir$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Nie mowie ze swietna, tylko ze sie da przejechac.
Bez przyjemnosci, ale da - jako doswiadczony przejezdzajacy chyba moge to powiedziec :-)

ale przejezdzac przez tez nie ma po co :-)
Tylko obwodnicy jeszcze nie ma :-(
Jest, tyle że nie obejmuje drogi na Wągrowiec.
I od Wrocławia niekumaci nie potrafią do niej dojechać.

No ba, moze i sporo jest, ale od Leszna to do niej ciagle spory kawalek i duzo korkow.
A i za nia sporo korkow :-)

Chyba, ze poradzisz jakas zgrabna trase.
Stęszew-Konarzewo ?

J.

Data: 2018-07-03 17:22:32
Autor: Cavallino
Yanosik
W dniu 02-07-2018 o 20:00, J.F. pisze:

[...]

No i właśnie o tym pisałem, że niekumaci od Wrocławia nie potrafią do niej dojechać, wybierając drogę przez Stęszew.

A i za nia sporo korkow :-)

Chyba, ze poradzisz jakas zgrabna trase.
Stęszew-Konarzewo ?

Przecież już jeździłeś przez Śrem.....

Data: 2018-07-04 17:01:18
Autor: J.F.
Yanosik
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:phg4bl$s4a$2@node1.news.atman.pl...
[...]

Ale jak - Srem, Kórnik, S11, A2, S11 ?

IMO - jak mam cel za Poznaniem na polnoc, to chyba nie warto.

Teraz GM pokazuje ze zaoszczedze 2 min w stosunku do Steszewa.

J.

Data: 2018-07-04 17:54:06
Autor: Cavallino
Yanosik
W dniu 04-07-2018 o 17:01, J.F. pisze:
[...]

Dokładnie.

IMO - jak mam cel za Poznaniem na polnoc, to chyba nie warto.

Zależy co masz w preferencjach.
Bo ja wygodną jazdę (tzn. tempomat i dwupasmówki), a nie minimalizację ilości kilometrów.

Teraz GM pokazuje ze zaoszczedze 2 min w stosunku do Steszewa.

A korek na ile minut przed Komornikami pokazuje?

Data: 2018-07-03 10:06:54
Autor: radekp@konto.pl
Yanosik
Mon, 2 Jul 2018 19:38:22 +0200, w <phdnua$iir$1@node1.news.atman.pl>, Cavallino

Bywa.
Tyle że tymi ulicami się nie jeździ, zamiast tłumaczyć całem światu że są świetne.

Nie są świetne (coś sobie wybzdurzyłeś), ale są lepsze od niejednego asfaltu, w
tym (a może przede wszystkim) poznańskiego.

Data: 2018-06-25 14:48:11
Autor: Cavallino
Yanosik
W dniu 24-06-2018 o 19:00, J.F. pisze:

[...]

Identycznie jest we wszystkich mapach Navteq/Here.

Data: 2018-06-24 17:59:46
Autor: Budzik
Yanosik

[...]

To chyba zalezy jak wybierasz.
Ja robie to tak, ze wchodze w wyszukiwanie google i tam moge podac co chce, np. zalesie kod pocztowy xx-xxx i dopiero po znalezieniu w google wchodze w mapy, czesto juz w konkretny punkt.
I w ten sposób chyba nadal mozna po kodach pocztowych...?

--
Pozdrawia... Budzik
Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

Data: 2018-06-23 11:38:25
Autor: jerzu.xyz
Yanosik
On Fri, 22 Jun 2018 13:41:37 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Ktos tu wyjasnial niedawno. Wroclaw ul Długosza i prowadzi do Żerników Wrocławskich.
Bo we Wrocławiu to jest ulica Jana Długosza.

Piłsudskiego w Ząbkach, trasa wzynaczona na Piłsudskiego ale w
Markach. Też już poprawione, ale takich kwitaków w GM, a co za tym
idzie w Waze, jest sporo.

Data: 2018-06-23 11:59:46
Autor: Budzik
Yanosik
Użytkownik  jerzu.xyz@irc.pl ...

[...]

Tak, trzeba sie przyzwyczaic zeby sprawdzic co znalazł i co za punkt obrał.
Z drugiej strony wyszukiwanie jest duzo prostsze i szybsze - widocznie coś kosztem czegoś.
No i co wazne - poprawiaja na bieżąco.
Swoja szosa - gdzie to mozna im zgłosić?

--
Pozdrawia... Budzik
"Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

Data: 2018-06-22 20:47:42
Autor: Cavallino
Yanosik
W dniu 22-06-2018 o 09:52, J.F. pisze:
Użytkownik "Marek S"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pgh34q$rt9$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2018-06-21 o 12:30, J.F. pisze:
odnosze wrazenie ze te algorytmy wyznaczania tras to sa pisane na kolanie.

Czesc na pewno.
Ale jesli firma jest pare lat na rynku, to mogla dopracowac algorytm.

Producent piwa Tyskie też jest parę lat na rynku i jaką ma nawigację? :-D

Za to dopracowal recepture piwa i algorytm sprzedazy :-)

Yanosik porwał się z motyką na słońce próbując dokleić do swojego świetnego produktu (antyradaru) nawigację. Nie znają się na tym i tyle.

Dlaczego - potrafi tez dobrze dzialac.

Mnie dzisiaj przeprowadził wokół miasta zamiast przez centrum, jak zwykle.
Tak dużym objazdem że zastanawiałem się dlaczego.
Dowiedziałem się jak próbowałem być mądrzejszy niż Y i zjechać w stronę centrum - każda próba kończyła się regularnym korkiem, więc suma sumarum i tak trzeba było jechać mniej więcej tak jak Y kazał na początku.

Zaoszczędziłbym z 10 minut spokojnie.
Więc w Poznaniu działa.

Data: 2018-06-23 11:59:46
Autor: Budzik
Yanosik
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

i tak trzeba było jechać mniej więcej tak jak Y kazał na początku.

Zaoszczędziłbym z 10 minut spokojnie.
Więc w Poznaniu działa.

Raz działa, raz nie działa...
Podawałem kiedys kilka przykładów jakis absurdalnych tras którymi chciał mnie prowadzić... Z dalszych testów zrezygnowałem bo po prostu mi sie nie chce, skoro GM co do zasady prowadzi duzo lepiej i do tego jest o oniebo wygodniejsza w uzyciu.

--
Pozdrawia... Budzik
Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.

Data: 2018-06-24 13:16:52
Autor: J.F.
Yanosik
Dnia Fri, 22 Jun 2018 20:47:42 +0200, Cavallino napisał(a):
[...]

U mnie odwrotnie - regularnie chce mnie przepuscic przez centrum,
zamiast obwodnica.
Czy dobrze robi ... nie wiem, lubie obwodnica, bo mniej hamowan.
Czas w miare zgodny z jego prognoza.

Jakos nie chce zrozumiec, ze w tym przypadku wole nadlozyc 4km :-)

Albo po prostu nie ma aktualnej informacji o korkach, bo obwodnica w
szczycie tez stoi :-)

J.

Data: 2018-06-23 23:22:09
Autor: Marek S
Yanosik
W dniu 2018-06-22 o 09:52, J.F. pisze:

Dlaczego - potrafi tez dobrze dzialac.

Nie przeczę, ale to raczej przez niedopatrzenie programistów tej firmy :-) Zgłoś to, z pewnością zlikwidują te przypadki :-D

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-06-21 13:47:24
Autor: Myjk
Yanosik
Thu, 21 Jun 2018 11:53:52 +0200, J.F.
Ten janosik to jednak do d*  jest.

No jest, dlatego odpalam GM a Yanosik tylko w tle na informacje drogowe.
Próbowałem się przepiąć na Waze, ale jakoś mnie ta cukierkowa graficzka
odrzuciła.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-06-22 13:41:42
Autor: Trybun
Yanosik
W dniu 2018-06-22 o 10:12, Myjk pisze:
Fri, 22 Jun 2018 09:08:08 +0200, Trybun

Nie ma czegoś takiego, i nie będzie dopóki np NaviExpert nie będzie miał
kilku dronów na km2 terenu.
Przecież "drony" jeżdżą po drogach w postaci komórki, nic nie musi latać.
Komórka, vel smarkfon, nie musi mieć nawet włączonej dedykowanej nawigacji
aby zbierać i wysyłać informacje, wystarczy mały proces w tle z dostępem do
danych z GPS i zgoda właściciela na zbieranie i wysyłanie info. Przecież
tak właśnie działają GógleMaps i stąd się bierze taka ich skuteczność, a
nie dlatego że tysiące dronów wypuścili.

Jaki procent kierowców może używać NE, jakieś 5%, i oni na podstawie tego wydają komunikaty o korkach... NE nie można porównywać go Google, Google to system który ma w telefonie prawie każdy kierowca, Tak że tu obejdzie się bez dronów bo przez GPS jak i sieć dobrze znają położenie nawet konkretnego urządzenia.

Data: 2018-06-22 17:28:33
Autor: Myjk
Yanosik
Fri, 22 Jun 2018 13:41:42 +0200, Trybun
[...]

Czy zdajesz sobie sprawę, że większość ludzi już korzysta z Yanosika na tym
samym urządzeniu na którym działają GM? Wystarczy wystąpić o zgodę
użytkującego Yanosika aby aplikacja, nawet w tle, zbierała informacje o
położeniu i uzyska dokładnie to smao co GM. Nawet jeśli Yanosik ma te swoje
urządzenia, to łatwiej niż puszczać drony, jest zaaplikować w tym sieć G i
też zbierać takie dane na własną rękę. Ale podejrzewam, że nikt już nie
kupi od nich takich urządzeń na chwilę obecną.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-06-23 12:04:09
Autor: Trybun
Yanosik
W dniu 2018-06-22 o 17:28, Myjk pisze:
[...]

Z opisu działania Y wynika że bazuje on przede wszystkim na danych od użytkowników, Nie ma żadnych dronów, nie sądzę także aby był w stanie szpiegować każdego użytkownika telefonu wbrew jego woli, tak jak to robi Google.

I co z tego że używają równolegle innych programów nawigacyjnych? Z danych GPSu może jednocześnie korzystać wiele programów.

Data: 2018-06-24 00:55:18
Autor: Myjk
Yanosik
Sat, 23 Jun 2018 12:04:09 +0200, Trybun
Z opisu działania Y wynika że bazuje on przede wszystkim na danych od użytkowników,

Przecież tak właśnie napisałem. Teraz jest to z automatu jak uruchamiają
apkę, a mogłoby się dziać cały czas, pod waruniem że się zgodzą.

Nie ma żadnych dronów,

No nie ma, i nie będzie. Bo żeby poprawić jakość śledzania korków wystarczy
uruchomić zbieranie danych od użytkowników.

nie sądzę także aby był w stanie szpiegować każdego użytkownika
telefonu wbrew jego woli,

Przecież tak właśnie napisałem. Muszą się zgodzić i to wszystko. Nie trzeba
w celu zbierania informacj głupkowato dronów wysyłać.

tak jak to robi Google.

Nie robi tak, bo użytkownik musi się zgodzić na udostępnianie lokalizacji
googlowi.

I co z tego że używają równolegle innych programów nawigacyjnych? Z
danych GPSu może jednocześnie korzystać wiele programów.

Przecież tak właśnie napisałem. Dlatego twój pomysł z puszczaniem dronów
celem obserwacji drogi jest abstrakcyjnie słaby.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-06-24 13:52:27
Autor: J.F.
Yanosik
Dnia Sun, 24 Jun 2018 00:55:18 +0200, Myjk napisał(a):
[...]

A patrzyles na co pozwoliles Googlowi ?
Usluga lokalizacji..

[...]

Drony tanieja.

A odroznienie czy ktos jedzie samochodem, czy tramwajem, czy karetka,
czy rowerem ... jest klopotliwe.

J.

Data: 2018-06-25 09:54:59
Autor: Myjk
Yanosik
Sun, 24 Jun 2018 13:52:27 +0200, J.F.
A patrzyles na co pozwoliles Googlowi ?
Usluga lokalizacji..

No patrzyłem, i żyję.
[...]

No i?

A odroznienie czy ktos jedzie samochodem, czy tramwajem, czy karetka, czy rowerem ... jest klopotliwe.

Wystarczy odrzucić anomalie. Wyodrębnienie tramwajów to akurat najprostsze
jest, wystarczy 5-6 mniej więcej takich samych danych by uznać za anomalię.
Karetek jest mało, rowerów w stosunku do samochodów też.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-06-25 13:01:07
Autor: Adam
Yanosik
W dniu 2018-06-25 o 09:54, Myjk pisze:
Sun, 24 Jun 2018 13:52:27 +0200, J.F.

(...)
[...]

Wydaje mi się, że trudno odróżnić kilka odczytów "tramwajowych" od kilku odczytów kierowców posuwających się w korku. Dokładność GPS zbyt słaba.

Ponadto trzeba odróżnić kierowców stojących w korkach od tych, co zatrzymali się na siusiu ;) albo do sklepu.

Ale to chyba najprostsza metoda: odciąć ekstrema górne i dolne.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-06-25 16:31:26
Autor: J.F.
Yanosik
Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pgqi1g$hub$1$Adam@news.chmurka.net...
[...]

Szczegolnie ze jedni i drudzy czekaja na tych samych swiatlach :-)

J.

Data: 2018-06-26 14:40:48
Autor: Trybun
Yanosik
W dniu 2018-06-24 o 00:55, Myjk pisze:
[...]

Czytałem gdzieś że w najnowszych wersjach androida można już wyrażać zgodę selektywnie, w starszych - całościowo, albo się godzisz na warunki zawarte w stu punktach albo instalator kończył pracę.

Nie ma żadnych dronów,
No nie ma, i nie będzie. Bo żeby poprawić jakość śledzania korków wystarczy
uruchomić zbieranie danych od użytkowników.

Będą. Zdaje się że XXI wiek będzie wiekiem drona. Tak, ale tylko wtedy gdy wszystkie auta będą miały fabrycznie instalowane nadajniki GPS a ich kierowcy obowiązek  włączania w trakcie jazdy.

[...]

Na ilu procentach danych chciałbyś to opierać. Co który kierowca ma zainstalowanego Yanosika i jest w strefie twojego zainteresowania, że już nie będę poddawał w wątpliwość rzetelności podawanych przez nich informacji.

tak jak to robi Google.
Nie robi tak, bo użytkownik musi się zgodzić na udostępnianie lokalizacji
googlowi.

A różni sie to czymś od tego co napisałem?

[...]

Bez dronów prawdziwe omijanie korków nie jest możliwe. Dronów albo jakiegoś ich odpowiednika, np systemu satelitów.

Data: 2018-06-26 22:32:51
Autor: radekp@konto.pl
Yanosik
Tue, 26 Jun 2018 14:40:48 +0200, w <5b323377$0$676$65785112@news.neostrada.pl>,
Trybun <cheilmx@jachu.ru> napisał(-a):

> [...]

Bez dronów prawdziwe omijanie korków nie jest możliwe. Dronów albo jakiegoś ich odpowiednika, np systemu satelitów.

Skąd biorą się takie pomysły?

Data: 2018-06-28 11:01:25
Autor: Trybun
Yanosik
W dniu 26.06.2018 o 21:32, radekp@konto.pl pisze:

Bez dronów prawdziwe omijanie korków nie jest możliwe. Dronów albo
jakiegoś ich odpowiednika, np systemu satelitów.
Skąd biorą się takie pomysły?

Powiedział ktoś tam kiedyś patrząc na koło.. ;-)

Data: 2018-06-22 23:27:10
Autor: radekp@konto.pl
Yanosik
Fri, 22 Jun 2018 13:41:42 +0200, w <5b2cdfb5$0$684$65785112@news.neostrada.pl>,
Trybun <cheilmx@jachu.ru> napisał(-a):

Jaki procent kierowców może używać NE, jakieś 5%, i oni na podstawie tego wydają komunikaty o korkach...

Jakby NE używało 5% kierowców, to byłoby super.
Pewnie używa z 1%.

Jak widać sprawdza się to świetnie.

NE nie można porównywać go Google, Google to system który ma w telefonie prawie każdy kierowca, Tak że tu obejdzie się bez dronów bo przez GPS jak i sieć dobrze znają położenie nawet konkretnego urządzenia.

Przez sieć to sobie możesz jedynie wywróżyć rejon, w którym kierowca jeździ, a
już na pewno nie jaką ulicą.
Poza tym, aby GPS działał to jeszcze trzeba go włączyć.

Data: 2018-06-23 12:06:28
Autor: Trybun
Yanosik
W dniu 2018-06-22 o 23:27, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Niech mu będzie i całe 5%.

Opinia młodego. Ja też po kilku pierwszych "pomocach"  w omijaniu korków o mało nie padłem na twarz i nie zacząłem bić pokłonów. Aż postanowiłem sprawdzić  - okazało się że w tym "korku" o którym prawi NE jest kilka aut, normalny ruch. Jeszcze kilka prób i mimo ważnej jeszcze subskrypcji NE wylądował w koszu. Zwykły badziew, mimo tego że pracuje w trybie online to nie ma nawet aktualnych dróg.
Choć muszę przyznać że nie znam stanu i jakości tego programu  na dzień dzisiejszy - być może coś się zmieniło na lepsze..

[...]

Aż mnie skręca z ciekawości, z jakiego to źródła korzysta ten NE, który jest teraz aż tak niewiarygodnie skuteczny?

Data: 2018-06-23 23:22:08
Autor: radekp@konto.pl
Yanosik
Sat, 23 Jun 2018 12:06:28 +0200, w <5b2e1ab0$0$615$65785112@news.neostrada.pl>,
[...]

Same bzdury...

Choć muszę przyznać że nie znam stanu i jakości tego programu  na dzień dzisiejszy - być może coś się zmieniło na lepsze..

To chyba dobre posumowanie.

> [...]

Aż mnie skręca z ciekawości, z jakiego to źródła korzysta ten NE, który jest teraz aż tak niewiarygodnie skuteczny?

Zapytaj ich. Z tego co wiem gros informacji otrzymują z
lokalizatorów/monitoringu GPS.

Data: 2018-06-26 14:41:33
Autor: Trybun
Yanosik
W dniu 2018-06-23 o 23:22, radekp@konto.pl pisze:

Aż mnie skręca z ciekawości, z jakiego to źródła korzysta ten NE, który
jest teraz aż tak niewiarygodnie skuteczny?
Zapytaj ich. Z tego co wiem gros informacji otrzymują z
lokalizatorów/monitoringu GPS.

To ja przynajmniej na razie podziękuję - NIE!

Data: 2018-06-26 22:33:25
Autor: radekp@konto.pl
Yanosik
Tue, 26 Jun 2018 14:41:33 +0200, w <5b3233a3$0$614$65785112@news.neostrada.pl>,
Trybun <cheilmx@jachu.ru> napisał(-a):

> Zapytaj ich. Z tego co wiem gros informacji otrzymują z
> lokalizatorów/monitoringu GPS.

To ja przynajmniej na razie podziękuję - NIE!

To sobie stój w korkach, nikt nie zabrania. To wolny kraj :D

Data: 2018-06-28 11:02:16
Autor: Trybun
Yanosik
W dniu 26.06.2018 o 21:33, radekp@konto.pl pisze:

To sobie stój w korkach, nikt nie zabrania. To wolny kraj :D

Jak na razie nie wynaleziono czarodziejskiego pudełka za pomocą którego można by naprawdę je omijać. Tak że patrzeć sobie na mnie z góry możesz, ale czy zasadnie?

Data: 2018-06-28 11:25:53
Autor: radekp@konto.pl
Yanosik
Thu, 28 Jun 2018 11:02:16 +0100, w <5b34a349$0$690$65785112@news.neostrada.pl>,
Trybun <MxIlCh@jachu.ru> napisał(-a):

> [...]

Jak na razie nie wynaleziono czarodziejskiego pudełka za pomocą którego można by naprawdę je omijać. Tak że patrzeć sobie na mnie z góry możesz, ale czy zasadnie?

Wymyślono już całkiem sprawne metody.
Twoja sprawa czy z nich skorzystasz, ale nie bzdurz.

Data: 2018-07-01 12:09:12
Autor: Trybun
Yanosik
W dniu 2018-06-28 o 11:25, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Skoro tak piszesz.. nie był to jednak NaviExpert. Który jeszcze do niedawna (na pewno) służył tylko do dojenia naiwniaków.

Data: 2018-07-01 19:34:05
Autor: radekp@konto.pl
Yanosik
Sun, 1 Jul 2018 12:09:12 +0200, w <5b38a827$0$621$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

Skoro tak piszesz.. nie był to jednak NaviExpert. Który jeszcze do niedawna (na pewno) służył tylko do dojenia naiwniaków.

Nie wiem kiedy to było niedawno, ale na pewno nie od 3 lat.

Data: 2018-06-22 23:29:38
Autor: radekp@konto.pl
Yanosik
Fri, 22 Jun 2018 09:08:08 +0200, w <5b2c9f83$0$589$65785112@news.neostrada.pl>,
Trybun <cheilmx@jachu.ru> napisał(-a):

Nie ma czegoś takiego, i nie będzie dopóki np NaviExpert nie będzie miał kilku dronów na km2 terenu.

Po jakiego wuja drony i co mają one dać?

Teraz używane jest gó*nko które tylko w przybliżeniu spekuluje a nie podaje rzetelne informacje.

NE akurat podaje bardzo rzetelne informacja, zwłaszcza w porównaniu z innymi
navi.

Równie dobrze można by tego w ogóle nie włączać a efekt będzie z grubsza taki sam. Jadę np do Gniezna na ulicę Chrobrego 1 to oczekuje od nawigacji że mnie doprowadzi do tego miasta, na tą ulicę, najkrótszą trasą a nie każe ganiać za własnym ogonem w rzekomym omijaniu korków.

Cóż -- chyba wiesz ile zjesz.
A najkrótsza trasa w zasadzie nigdy nie jest najszybszą.

Data: 2018-06-23 12:07:07
Autor: Trybun
Yanosik
W dniu 2018-06-22 o 23:29, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Widok aktualnego stanu dróg.

Teraz używane jest gó*nko które tylko w
przybliżeniu spekuluje a nie podaje rzetelne informacje.
NE akurat podaje bardzo rzetelne informacja, zwłaszcza w porównaniu z innymi
navi.

Na podstawie czego?

[...]

Osobiście mi wystarczy precyzyjna najkrótsza. Bardzo wielu producentów na takie coś nie stać. Niestety - nawet Yanosika.

Data: 2018-06-23 23:24:28
Autor: radekp@konto.pl
Yanosik
Sat, 23 Jun 2018 12:07:07 +0200, w <5b2e1ad6$0$615$65785112@news.neostrada.pl>,
Trybun <cheilmx@jachu.ru> napisał(-a):

W dniu 2018-06-22 o 23:29, radekp@konto.pl pisze:

> Po jakiego wuja drony i co mają one dać?

Widok aktualnego stanu dróg.

No, asfalt leży. I co z tym dalej?

> Cóż -- chyba wiesz ile zjesz.
> A najkrótsza trasa w zasadzie nigdy nie jest najszybszą.

Osobiście mi wystarczy precyzyjna najkrótsza. Bardzo wielu producentów na takie coś nie stać. Niestety - nawet Yanosika.

Wystarczy parę razy w navi przełączyć typ trasy, aby wiedzieć że najkrótsza
często jest najdłuższa.

Data: 2018-06-26 14:43:48
Autor: Trybun
Yanosik
W dniu 2018-06-23 o 23:24, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Godzina stanie albo jazdy w żółwim tempie.

[...]

Normalka przy zmianach w wcześniej zaplanowanej trasie, i trudno mieć do kogoś o to pretensje. Naprawdę nie wiem czego niektórzy oczekują po nawigacji - jakiejś sztucznej inteligencji? Może kiedyś, np dron (będący na wyposażeniu auta) będzie podawał do pojazdu dane do pokładowej nawigacji a ta precyzyjnie i bezbłędnie pokieruje kierowcą.. Ale jak na razie nawigacja to tylko programik w którym  kierowca może wpisać w przybliżeniu trasę do celu.

Data: 2018-06-26 15:56:49
Autor: J.F.
Yanosik
Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5b32342a$0$676$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Poniekad.
Ma prowadzic "dobrą trasą", a najkrotsza raczej taką nie bedzie.

Jak cie jeszcze wpusci w jakies polne gruntowe, to szybko zapomnisz, ze chciales najkrotszą.

Ciekawe - GM juz nie ma opcji najkrotsza ... nie pasowala im do koncepcji, czy z czasem stwierdzili, ze to nie ma sensu?

Ciekawe 2 - na trasie Wroclaw-Karłów GM proponuje trzy warianty, 122, 112 i 128km.
A rowerem ... tez 3 warianty, najkrotszy 120 km.

[...]

Kierowca wpisuje cel dokladnie (albo i nie). Nawigacja dobiera trase.

Jak kierowca chce, to moze i trase ustawic dokladnie - ale to nie w yanosiku, bo ten nie ma punktow posrednich.

J.

Data: 2018-06-28 11:07:50
Autor: Trybun
Yanosik
W dniu 26.06.2018 o 14:56, J.F. pisze:
[...]

A wiesz że moje auto pokazuje na liczniku głównym inną wartość niż na tym alternatywnym, który można kasować? I właśnie z tego tytułu pytanie - naprawdę oczekujesz nawigacyjnego ideału który poprowadzi cię jak TY chcesz, mimo tego że już po głupim liczniku km widać że nie ma idealnych maszyn czy urządzeń?

[...]

I kierowiec może dobrać trasę Jednak ruch drogowy ma swoje prawa, tak że nie sposób (ani przez kierowca ani przez nawigację) precyzyjnie wytyczyć trasy. I na tym się opierajmy a nie na swoich fantazjach o ideałach. Jadąc kilkaset km przez Polskę raczej możesz mieć pewność że nie będzie to droga jak po wytyczonym sznurku.

Data: 2018-06-29 02:21:44
Autor: J.F.
Yanosik
Dnia Thu, 28 Jun 2018 11:07:50 +0100, Trybun napisał(a):
[...]

Ale co ma licznik do nawigacji ?

Troche tej inteligencji od nawigacji wymagamy.
A ona czaszem jest lepsza, czasem gorsza :-)

[...]

Nie rozumiem.
Nie sposob zadać nawigacji dokladnej trasy po ktorej ma prowadzic, czy
nie sposob wyznaczyc optymalnej trasy ?

Z tym drugim sie zgadzam - nie jest to latwe zadanie.

Jadąc kilkaset km przez Polskę raczej możesz mieć pewność że nie będzie to droga jak po wytyczonym sznurku.

W jakim sensie ?
Prosta jak napiety sznurek nie bedzie, bo takiej drogi nie ma.

A najkrotsza niekoniecznie jest najlepsza ...

J.

Data: 2018-07-01 12:12:38
Autor: Trybun
Yanosik
W dniu 2018-06-29 o 02:21, J.F. pisze:
[...]

Że nawet zwykły licznik km to urządzenie w którym brak precyzji.

A powinniśmy wymagać  od siebie samych. A już kierowanie pretensji pod adresem programu, bo nas zawiódł to coś zwyczajnie niepoważnego.

[...]

Zadać idzie, gorzej z realizacją,. I nie musi być w tym winy samej nawigacji.

[...]

W takim że nie ma przejazdu przez ulicę L. Kaczyńskiego w Pcimiu Górnym, z której zaplanowałeś zabrać kolegę w drodze nad morze. Długość trasy zwielokrotnia takie przeszkody, tak więc o precyzyjnych wytyczeniach tras i ich realizacji lepiej zapomnijmy, cieszmy się z tego że nawigacja w ogóle potrafi nas doprowadzić do celu.

Data: 2018-07-01 15:01:41
Autor: J.F.
Yanosik
Dnia Sun, 1 Jul 2018 12:12:38 +0200, Trybun napisał(a):
[...]

Z tego sie przestalem cieszyc dawno - potrafi doprowadzic (nie
zawsze), kwestia jak prowadzi :-)

Ale dyskusja byla chyba o czym innym - ze nie nawigacje nie wytyczaja
juz najkrotszej.

I bardzo dobrze, bo nawet jak ta ulica jest otwarta, to chodzi wlasnie
o to, zeby nie pchac sie w Pcimiu do centrum, tylko objechac
obwodnica, nawet jak to troche dalej.

No chyba, ze masz tam interes, jak w przykladzie.

J.

Data: 2018-07-01 19:35:14
Autor: radekp@konto.pl
Yanosik
Sun, 1 Jul 2018 12:12:38 +0200, w <5b38a8f5$0$613$65785112@news.neostrada.pl>,

> [...]

W takim że nie ma przejazdu przez ulicę L. Kaczyńskiego w Pcimiu Górnym, z której zaplanowałeś zabrać kolegę w drodze nad morze.

Co ma piernik...?

Data: 2018-06-26 22:36:07
Autor: radekp@konto.pl
Yanosik
Tue, 26 Jun 2018 14:43:48 +0200, w <5b32342a$0$676$65785112@news.neostrada.pl>,
Trybun <cheilmx@jachu.ru> napisał(-a):

W dniu 2018-06-23 o 23:24, radekp@konto.pl pisze:

> No, asfalt leży. I co z tym dalej?

Godzina stanie albo jazdy w żółwim tempie.

Do tego nie jest potrzebny żaden dron + obsługujący go człowiek.
Dane z lokalizatorów jak widać wystarczają do tego w conajmniej zadowalającym
stopniu.

> [...]

Normalka przy zmianach w wcześniej zaplanowanej trasie, i trudno mieć do kogoś o to pretensje. Naprawdę nie wiem czego niektórzy oczekują po nawigacji - jakiejś sztucznej inteligencji? Może kiedyś, np dron (będący na wyposażeniu auta) będzie podawał do pojazdu dane do pokładowej nawigacji a ta precyzyjnie i bezbłędnie pokieruje kierowcą.. Ale jak na razie nawigacja to tylko programik w którym  kierowca może wpisać w przybliżeniu trasę do celu.

Szkoda, że nie zdajesz sobie sprawy jakie zabawne rzeczy wypisujesz :)

Masz jakiegoś hopla z tymi dronami?

Data: 2018-06-28 11:09:39
Autor: Trybun
Yanosik
W dniu 26.06.2018 o 21:36, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Nie mogę potwierdzić. Używałem sporo programów do nawigacji - funkcji rzetelnego i faktycznego omijania korków nie miał żaden.  To tylko takie pierdółki w stylu maść na porost włosów.

[...]

Nie, nie mam, ale zaczynam sobie zdawać sprawę z ich możliwości.

Data: 2018-06-28 11:27:45
Autor: radekp@konto.pl
Yanosik
Thu, 28 Jun 2018 11:09:39 +0100, w <5b34a504$0$618$65785112@news.neostrada.pl>,
[...]

No widzisz, a innym działają. Wniosek: coś robisz nie tak.

> Masz jakiegoś hopla z tymi dronami?

Nie, nie mam, ale zaczynam sobie zdawać sprawę z ich możliwości.

:D

Data: 2018-07-01 12:09:49
Autor: Trybun
Yanosik
W dniu 2018-06-28 o 11:27, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Tobie działają, na zasadzie podobnej jak łysemu który zobaczył że na czubku głowy ma jeszcze parę włosów, i chce wierzyć w to że to za sprawą tej cudownej maści.

Data: 2018-07-01 19:36:07
Autor: radekp@konto.pl
Yanosik
Sun, 1 Jul 2018 12:09:49 +0200, w <5b38a84c$0$613$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

Tobie działają, na zasadzie podobnej jak łysemu który zobaczył że na czubku głowy ma jeszcze parę włosów, i chce wierzyć w to że to za sprawą tej cudownej maści.

Ty jesteś Doktorem Docentem Teoretykiem, natomiast ja codziennie przekonuję się
"organoleptycznie", że bzdurzysz.

Data: 2018-06-23 14:27:35
Autor: P.B.
Yanosik
Dnia Fri, 22 Jun 2018 23:29:38 +0200, radekp@konto.pl napisał(a):

NE akurat podaje bardzo rzetelne informacja, zwłaszcza w porównaniu z innymi
navi.

Tak zwłaszcza baza POI w NE jest bardzo rzetelna! Polecam poszukać sobie
Citi Handlowego w Gdańsku. Nie ma jedynego istniejącego oddziału, a za to
jest chyba z osiem historycznych z ostatnich piętnastu lat.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2018-06-23 23:24:54
Autor: radekp@konto.pl
Yanosik
Sat, 23 Jun 2018 14:27:35 +0200, w <47o6tticmir1.x4q43jwv8ftr.dlg@40tude.net>,
"P.B." <pbernat@wp.pl> napisał(-a):

> [...]

Citi Handlowego w Gdańsku. Nie ma jedynego istniejącego oddziału, a za to
jest chyba z osiem historycznych z ostatnich piętnastu lat.

A to akurat prawda -- baza POI w NE jest jego najsłabszą stroną.

Data: 2018-06-23 11:43:58
Autor: jerzu.xyz
Yanosik
On Fri, 22 Jun 2018 13:41:42 +0200, Trybun <cheilmx@jachu.ru> wrote:

Jaki procent kierowców może używać NE, jakieś 5%, i oni na podstawie tego wydają komunikaty o korkach...

Ale często ten NE wie o korku, o którym GM nie wie, Dlaczego? NE to
nie tylko dane od użytkowników samego programu, mają też dane od
dostawców zewnętrznych.

Data: 2018-06-23 12:28:55
Autor: Trybun
Yanosik
W dniu 2018-06-23 o 11:43, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
[...]

Czyli od kogo? Bo moim zdaniem sprzedają (przynajmniej kiedyś sprzedawali) ten program na zasadzie maści na porost włosów., Cieszymy się że mamy coś pożytecznego a to zwykłe g*no.

Data: 2018-06-23 23:22:48
Autor: radekp@konto.pl
Yanosik
Sat, 23 Jun 2018 12:28:55 +0200, w <5b2e1fec$0$681$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

Czyli od kogo? Bo moim zdaniem sprzedają (przynajmniej kiedyś sprzedawali) ten program na zasadzie maści na porost włosów., Cieszymy się że mamy coś pożytecznego a to zwykłe g*no.

Dalej wiesz gdzie byłeś i co widziałeś...

Data: 2018-06-24 13:55:19
Autor: J.F.
Yanosik
Dnia Fri, 22 Jun 2018 10:15:18 +0200, Myjk napisał(a):
Fri, 22 Jun 2018 09:38:49 +0200, J.F.
Mam glupie wrazenie, ze Google sledzi nasze telefony nawet bez wlaczonego GM :-)
Oczywiście że "śledzi". Wyraża się na to zgodę przy instalacji systemu,
względnie włączaniu GM (a potem już pozostaje sprytnie włączone i słusznie
IMHO, no bo jak się jednak z systemu korzysta, to tylko dzięki uprzejmości
innych którzy tego systemu nie blokują). Tylko to "śledzenie" to z twojej
klawiatury brzmi jak permanentna inwigilacja celem śledzenia danego
obywatela, tymczasem to są dane zbierane właśnie po to, żeby Tobie i innym
ułatwić życie.

I aby mu wyswietlac reklamy okolicznych sklepow :-)

A na zyczenie prokuratura podac szczegoly.
Albo na zyczenie Cambrige Analytics :-)

J.

Data: 2018-06-25 10:20:04
Autor: Myjk
Yanosik
Sun, 24 Jun 2018 13:55:19 +0200, J.F.
I aby mu wyswietlac reklamy okolicznych sklepow :-)

Przyznaj się ile razy jednak skorzystałeś, akurat szybko potrzebując. Ja
wielokrotnie.

A na zyczenie prokuratura podac szczegoly.
Albo na zyczenie Cambrige Analytics :-)

Łoborze, to trochę jak z alkomatami w samochodach. Najbardziej się pieklą
ci, co za kółko wsiadają na bani. Mnie to kompletnie zwisa, bo prokuratora
się nie boję. Jak mi te zbierane dane oszczędzają czas i nerwy, to mogą je
udostępniać nawet samej Świętej Annie.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-06-25 11:59:58
Autor: Budzik
Yanosik
Użytkownik Myjk myjkel@nospam.op.pl ...

[...]

A moze po prostu masz troche inny poziom oczekiwan co do szeroko pojetych swobód obywatelskich?
Bo najlatwiej powiedziec, ze jak ktos jest przeciwko powrzechnej inwigilacji to pijak i złodziej. Ale czy to jest merytoryczne podejscie?

--
Pozdrawia... Budzik
"Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."

Data: 2018-06-29 02:17:04
Autor: J.F.
Yanosik
Dnia Thu, 21 Jun 2018 11:53:52 +0200, J.F. napisał(a):
Ten janosik to jednak do d*  jest.

A moze nie calkiem.
Jak zazwyczaj mnie chcial prowadzic autostrada, tak dzis nie.
A potem slysze w radiu "wypadek na autostradzie".

Szkoda tylko, ze nie pokazuje korkow na innych drogach...

No i ... wybral trase przez miasto omijajac korki ... a ja go nie
posluchalem i pojechalem prosto, i zadnych korkow nie bylo.

Ciekawe - skorzystal z danych statystycznych, a dzisiaj byl mecz?
Czy byly korki, ale sie rozwialy ?

J.

Yanosik