Yanosik

Data: 2018-06-22 17:28:33
Autor: Myjk
Yanosik
Fri, 22 Jun 2018 13:41:42 +0200, Trybun
Jaki procent kierowców może używać NE, jakieś 5%, i oni na podstawie tego wydają komunikaty o korkach... NE nie można porównywać go Google, Google to system który ma w telefonie prawie każdy kierowca, Tak że tu obejdzie się bez dronów bo przez GPS jak i sieć dobrze znają położenie nawet konkretnego urządzenia.

Czy zdajesz sobie sprawę, że większość ludzi już korzysta z Yanosika na tym
samym urządzeniu na którym działają GM? Wystarczy wystąpić o zgodę
użytkującego Yanosika aby aplikacja, nawet w tle, zbierała informacje o
położeniu i uzyska dokładnie to smao co GM. Nawet jeśli Yanosik ma te swoje
urządzenia, to łatwiej niż puszczać drony, jest zaaplikować w tym sieć G i
też zbierać takie dane na własną rękę. Ale podejrzewam, że nikt już nie
kupi od nich takich urządzeń na chwilę obecną.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-06-23 12:04:09
Autor: Trybun
Yanosik
W dniu 2018-06-22 o 17:28, Myjk pisze:
[...]

Z opisu działania Y wynika że bazuje on przede wszystkim na danych od użytkowników, Nie ma żadnych dronów, nie sądzę także aby był w stanie szpiegować każdego użytkownika telefonu wbrew jego woli, tak jak to robi Google.

I co z tego że używają równolegle innych programów nawigacyjnych? Z danych GPSu może jednocześnie korzystać wiele programów.

Data: 2018-06-24 00:55:18
Autor: Myjk
Yanosik
Sat, 23 Jun 2018 12:04:09 +0200, Trybun
Z opisu działania Y wynika że bazuje on przede wszystkim na danych od użytkowników,

Przecież tak właśnie napisałem. Teraz jest to z automatu jak uruchamiają
apkę, a mogłoby się dziać cały czas, pod waruniem że się zgodzą.

Nie ma żadnych dronów,

No nie ma, i nie będzie. Bo żeby poprawić jakość śledzania korków wystarczy
uruchomić zbieranie danych od użytkowników.

nie sądzę także aby był w stanie szpiegować każdego użytkownika
telefonu wbrew jego woli,

Przecież tak właśnie napisałem. Muszą się zgodzić i to wszystko. Nie trzeba
w celu zbierania informacj głupkowato dronów wysyłać.

tak jak to robi Google.

Nie robi tak, bo użytkownik musi się zgodzić na udostępnianie lokalizacji
googlowi.

I co z tego że używają równolegle innych programów nawigacyjnych? Z
danych GPSu może jednocześnie korzystać wiele programów.

Przecież tak właśnie napisałem. Dlatego twój pomysł z puszczaniem dronów
celem obserwacji drogi jest abstrakcyjnie słaby.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-06-24 13:52:27
Autor: J.F.
Yanosik
Dnia Sun, 24 Jun 2018 00:55:18 +0200, Myjk napisał(a):
[...]

A patrzyles na co pozwoliles Googlowi ?
Usluga lokalizacji..

[...]

Drony tanieja.

A odroznienie czy ktos jedzie samochodem, czy tramwajem, czy karetka,
czy rowerem ... jest klopotliwe.

J.

Data: 2018-06-25 09:54:59
Autor: Myjk
Yanosik
Sun, 24 Jun 2018 13:52:27 +0200, J.F.
A patrzyles na co pozwoliles Googlowi ?
Usluga lokalizacji..

No patrzyłem, i żyję.
[...]

No i?

A odroznienie czy ktos jedzie samochodem, czy tramwajem, czy karetka, czy rowerem ... jest klopotliwe.

Wystarczy odrzucić anomalie. Wyodrębnienie tramwajów to akurat najprostsze
jest, wystarczy 5-6 mniej więcej takich samych danych by uznać za anomalię.
Karetek jest mało, rowerów w stosunku do samochodów też.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-06-25 13:01:07
Autor: Adam
Yanosik
W dniu 2018-06-25 o 09:54, Myjk pisze:
Sun, 24 Jun 2018 13:52:27 +0200, J.F.

(...)
[...]

Wydaje mi się, że trudno odróżnić kilka odczytów "tramwajowych" od kilku odczytów kierowców posuwających się w korku. Dokładność GPS zbyt słaba.

Ponadto trzeba odróżnić kierowców stojących w korkach od tych, co zatrzymali się na siusiu ;) albo do sklepu.

Ale to chyba najprostsza metoda: odciąć ekstrema górne i dolne.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-06-25 16:31:26
Autor: J.F.
Yanosik
Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pgqi1g$hub$1$Adam@news.chmurka.net...
[...]

Szczegolnie ze jedni i drudzy czekaja na tych samych swiatlach :-)

J.

Data: 2018-06-26 14:40:48
Autor: Trybun
Yanosik
W dniu 2018-06-24 o 00:55, Myjk pisze:
[...]

Czytałem gdzieś że w najnowszych wersjach androida można już wyrażać zgodę selektywnie, w starszych - całościowo, albo się godzisz na warunki zawarte w stu punktach albo instalator kończył pracę.

Nie ma żadnych dronów,
No nie ma, i nie będzie. Bo żeby poprawić jakość śledzania korków wystarczy
uruchomić zbieranie danych od użytkowników.

Będą. Zdaje się że XXI wiek będzie wiekiem drona. Tak, ale tylko wtedy gdy wszystkie auta będą miały fabrycznie instalowane nadajniki GPS a ich kierowcy obowiązek  włączania w trakcie jazdy.

[...]

Na ilu procentach danych chciałbyś to opierać. Co który kierowca ma zainstalowanego Yanosika i jest w strefie twojego zainteresowania, że już nie będę poddawał w wątpliwość rzetelności podawanych przez nich informacji.

tak jak to robi Google.
Nie robi tak, bo użytkownik musi się zgodzić na udostępnianie lokalizacji
googlowi.

A różni sie to czymś od tego co napisałem?

[...]

Bez dronów prawdziwe omijanie korków nie jest możliwe. Dronów albo jakiegoś ich odpowiednika, np systemu satelitów.

Data: 2018-06-26 22:32:51
Autor: radekp@konto.pl
Yanosik
Tue, 26 Jun 2018 14:40:48 +0200, w <5b323377$0$676$65785112@news.neostrada.pl>,
Trybun <cheilmx@jachu.ru> napisał(-a):

> [...]

Bez dronów prawdziwe omijanie korków nie jest możliwe. Dronów albo jakiegoś ich odpowiednika, np systemu satelitów.

Skąd biorą się takie pomysły?

Data: 2018-06-28 11:01:25
Autor: Trybun
Yanosik
W dniu 26.06.2018 o 21:32, radekp@konto.pl pisze:

Bez dronów prawdziwe omijanie korków nie jest możliwe. Dronów albo
jakiegoś ich odpowiednika, np systemu satelitów.
Skąd biorą się takie pomysły?

Powiedział ktoś tam kiedyś patrząc na koło.. ;-)

Yanosik