Yanosik dziala

Data: 2016-09-27 18:21:40
Autor: J.F.
Yanosik dziala
Taka mala wycieczke Wroclaw-Czestochowa mialem - o ile tam janosik pchal na autostrade, to z powrotem jakos omijal.
Wtedy nie sprawdzalem czemu, bo i tak mi bylo po drodze oplotkami, a dzis czytam:

http://www.gazetawroclawska.pl/komunikacja/a/ogromny-korek-na-a4-ponad-10-kilometrow,10667188/

J.

Data: 2016-09-29 09:10:00
Autor: miumiu
Yanosik dziala

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:57ea9c9b$0$15207$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Google Mapy tez daja rade pod tym katem. Mi uratowaly tylek juz kilka razy w ciagu pol roku nakazujac jechac wiochami. Powoli wyrabiam sobie nawyk sprawdzania trasy przed wyruszeniem na autostrade, bo nie ma to jak wpasc w korek i stac godzine lub wiecej...

Pzdr

Data: 2016-09-29 10:37:38
Autor: Hinek
Yanosik dziala
Użytkownik "miumiu"  napisał:

Google Mapy tez daja rade pod tym katem.
Przecież Janosik to nakładka na Google Maps.

--
Hinek

Data: 2016-09-29 09:38:19
Autor: masti
Yanosik dziala
Hinek wrote:

Użytkownik "miumiu"  napisał:

Google Mapy tez daja rade pod tym katem.
Przecież Janosik to nakładka na Google Maps.

nie. Podkładem Yanosika jest http://openstreetmap.org

Tak samo nie korzysta z Googlowych danych o trafficu tylko z własnych

Data: 2016-09-29 12:58:11
Autor: Hinek
Yanosik dziala

Użytkownik "masti"  napisał :

nie. Podkładem Yanosika jest
http://openstreetmap.org

No proszę. Pojęcia nie miałem że jest coś takiego.
Teraz wiem :)

--
Hinek

Data: 2016-09-29 14:25:28
Autor: spider
Yanosik dziala
W dniu 2016-09-29 o 11:38, masti pisze:
Hinek wrote:

Tak samo nie korzysta z Googlowych danych o trafficu tylko z własnych

Przydałaby się apka korzystająca z przynajmniej dwóch źródeł danych o ruchu, Yanosik czasem pokazuje bzdury. Najbardziej aktualne dane są chyba jednak na googlu, pewnie użytkowników androida jest najwięcej.

Data: 2016-09-29 05:51:37
Autor: przemek.jedrzejczak
Yanosik dziala
przez pewien czas Google wyswietlal dane od uzytkownikow Waze ale pozniej sie to skonczylo ... teraz jest osobna apka Waze - GPS, Mapy & Korki wiec mozna sprobowac

P.

Data: 2016-09-29 23:36:34
Autor: Czarek
Yanosik dziala

W dniu 29.09.2016 o 14:51, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
przez pewien czas Google wyswietlal dane od uzytkownikow Waze ale pozniej sie to skonczylo ... teraz jest osobna apka Waze - GPS, Mapy & Korki wiec mozna sprobowac

Obecnie Waze należy do Google a co ciekawe Google testuje wprowadzenie informowanie o limitach prędkości w swoich mapach.
--
Czarek

Data: 2016-09-29 23:44:46
Autor: yabba
Yanosik dziala
Użytkownik "Czarek" <czarek1@nospampoczta.fm> napisał w wiadomości news:nsk1h5$8a8$2usenet.news.interia.pl...

[...]

Na czym polega to informowanie?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-09-29 23:58:43
Autor: Czarek
Yanosik dziala

W dniu 29.09.2016 o 23:44, yabba pisze:
[...]

Źle się wyraziłem - informowanie o ograniczeniach prędkości na drodze.
http://www.dobreprogramy.pl/Mniej-mandatow-Mapy-Google-poinformuja-kierowcow-o-ograniczeniach-predkosci,News,76313.html

--
Czarek

Data: 2016-09-30 00:29:43
Autor: re
Yanosik dziala

Użytkownik "Czarek"

[...]

-- -
URLe się skraca na niusach, cioto :-)

http://niusy.pl/9to

.... mam to naprawdę w ... co piszesz

Data: 2016-09-30 00:39:21
Autor: Czarek
Yanosik dziala

W dniu 30.09.2016 o 00:29, re pisze:

Użytkownik "Czarek"

[...]

Ciotą jesteś ty bo nie umiesz od lat skonfigurować czytnika a linków nie muszą skracać bo prawidłowo wklejone i odczytywane przez normalne programy nie są złamane jak ty ku...e.

--
Czarek

Data: 2016-09-30 10:21:06
Autor: re
Yanosik dziala

Użytkownik "Czarek"

[...]

A Ty cioto umiesz skonfigurować mój czytnik ?

a linków nie
muszą skracać bo prawidłowo wklejone i odczytywane przez normalne
programy nie są złamane jak ty ku...e.
-- -
URLe są łamane by właśnie nie miały z nimi problemu programy. Dureń jesteś, ot co.

Data: 2016-09-30 00:35:07
Autor: yabba
Yanosik dziala
Użytkownik "Czarek" <czarek1@nospampoczta.fm> napisał w wiadomości news:nsk2qm$8a8$3usenet.news.interia.pl...

[...]

Dzięki za wyjaśnienie. Myślałem, że to już standardowa funkcja w nawigacji, a Google wymyśliło cos nowego w tym temacie.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-10-03 23:09:32
Autor: Przyjazny
Yanosik dziala
On 2016-09-29 22:35, yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
[...]

Dobrze myślałeś, Google do prawdziwej nawigacji nadal ma bardzo daleką
drogę.

Inna sprawa, że te ogranieczenia w nawigacjach to są wiarygodne inaczej.

Data: 2016-10-04 08:29:49
Autor: Ghost
Yanosik dziala

Użytkownik "Przyjazny"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nsuofc$60t$1@mx1.internetia.pl...

On 2016-09-29 22:35, yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
[...]

Przy czym "prawdziwa nawigacja" jest jak kamień filozoficzny, nikt jej jeszcze nie uzyskał.

Data: 2016-10-04 22:08:47
Autor: Przyjazny
Yanosik dziala

On 2016-09-29 22:35, yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
[...]

Iii tam, coś jak MapaMap albo AutoMapa na WinCE jest dość wystarczające.

Data: 2016-10-04 08:51:50
Autor: radekp@konto.pl
Yanosik dziala
Mon, 3 Oct 2016 23:09:32 +0000 (UTC), w <nsuofc$60t$1@mx1.internetia.pl>,
Przyjazny <przyjazny@nospam.tld.invalid> napisał(-a):

> [...]

drogę.

Inna sprawa, że te ogranieczenia w nawigacjach to są wiarygodne inaczej.

A raczej -- często w tym aspekcie nie nadążają ze zmianami na drogach.

Data: 2016-10-04 22:07:40
Autor: Przyjazny
Yanosik dziala
On 2016-10-04 06:51, radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> wrote:

> [...]

Inna sprawa, że te ogranieczenia w nawigacjach to są wiarygodne inaczej.

A raczej -- często w tym aspekcie nie nadążają ze zmianami na drogach.

To by jeszcze nie było tak źle, ale zdarza się przejechać z włączoną
navi znaną droga i zauważyć, że takich ograniczeń jak mówi nigdy nie
było.

Data: 2016-10-05 13:40:34
Autor: J.F.
Yanosik dziala
Użytkownik "Przyjazny"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nt197c$md8$1@mx1.internetia.pl...
On 2016-10-04 06:51, radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> wrote:
[...]

Yanosik ma zglaszanie aktualnego ograniczenia.
No i kierowcy moga poprawic (lub zlosliwie wprowadzic nieprawdziwe).

Dawniej dzialal statystycznie - twierdzil przy FR, ze ograniczenie jest takie, jakie wynika z predkosci wiekszosci czy tam sredniej kierowcow.

J.

Data: 2016-10-05 14:11:49
Autor: masti
Yanosik dziala

On 2016-10-04 06:51, radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> wrote:
[...]

ograniczenia są brane z OSM i ich zmiana na mapie w yano objawi się po
paru dniach. A te zgłaszane przez kierowców nie wchodzą bez weryfikacji
do nawi

Data: 2016-09-29 23:46:52
Autor: re
Yanosik dziala

Użytkownik "Czarek"

[...]

Mówimy o takich ostrzeżeniach jakie są w oprogramowaniu Microsoft ??? (tylko czemu nadal nie ma autostradowej obwodnicy Łodzi?)

Data: 2016-09-29 23:59:14
Autor: Czarek
Yanosik dziala

W dniu 29.09.2016 o 23:46, re pisze:

Użytkownik "Czarek"

[...]

Napisz jak nauczysz się cytować.

--
Czarek

Data: 2016-09-30 00:24:26
Autor: re
Yanosik dziala

Użytkownik "Czarek"

[...]

A w dupę możesz mnie pocałować ?

Data: 2016-09-30 00:40:27
Autor: Czarek
Yanosik dziala

W dniu 30.09.2016 o 00:24, re pisze:

Użytkownik "Czarek"

[...]

Jeśli lubisz takie sytuacje to zgadaj się z platformowym.

--
Czarek

Data: 2016-09-30 10:22:09
Autor: re
Yanosik dziala

Użytkownik "Czarek"

Napisz jak nauczysz się cytować.
-- -
A w dupę możesz mnie pocałować ?
Jeśli lubisz takie sytuacje to zgadaj się z platformowym.
-- -
Ty lubisz, jak widać

Data: 2016-09-30 11:10:29
Autor: J.F.
Yanosik dziala
Użytkownik "re"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nsk24e$7hp$1@mx1.internetia.pl...
Mówimy o takich ostrzeżeniach jakie są w oprogramowaniu Microsoft ??? (tylko czemu nadal nie ma autostradowej obwodnicy Łodzi?)

O jakim "oprogramowaniu Microsoft" mowa ?

J.

Data: 2016-09-30 15:54:54
Autor: re
Yanosik dziala

Użytkownik "J.F."

Mówimy o takich ostrzeżeniach jakie są w oprogramowaniu Microsoft ??? (tylko czemu nadal nie ma autostradowej obwodnicy Łodzi?)

O jakim "oprogramowaniu Microsoft" mowa ?
-- -
Telefon z Windows Phone. Klikasz Mapa, podajesz cel, jedziesz, pojawiają się na ekranie informacje o dopuszczalnej prędkości i dźwiękowe ostrzeżenia o jej przekroczeniu. Tylko nie ma obwodnicy :-)

Data: 2016-09-30 09:48:49
Autor: masti
Yanosik dziala
Czarek wrote:

[...]

Wow. Coś co OSM i Yanosik ma od paru lat :)

Data: 2016-10-03 09:58:26
Autor: radekp@konto.pl
Yanosik dziala
Fri, 30 Sep 2016 09:48:49 -0000 (UTC), w <nslce1$im2$1@dont-email.me>, masti
<gone@to.hell> napisał(-a):

Czarek wrote:

> Obecnie Waze należy do Google a co ciekawe Google testuje wprowadzenie > informowanie o limitach prędkości w swoich mapach.

Wow. Coś co OSM i Yanosik ma od paru lat :)

Chyba wszystkie to mają, oprócz Google. Jest jakaś, która nie ma? :)

Data: 2016-10-03 09:57:04
Autor: radekp@konto.pl
Yanosik dziala
Thu, 29 Sep 2016 14:25:28 +0200, w
<57ed083a$0$5145$65785112@news.neostrada.pl>, spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>
napisał(-a):

Najbardziej aktualne dane są chyba jednak na googlu, pewnie użytkowników androida jest najwięcej.

Porównywałem sobie ostatnio Google Maps i Naviexperta.
Albo NE ma lepsze dane, albo Google słabo korzysta z tego co ma -- bo NE lepiej
prowadził i szacował czas.

Data: 2016-09-29 15:44:07
Autor: RoMan Mandziejewicz
Yanosik dziala
Hello miumiu,

Thursday, September 29, 2016, 9:10:00 AM, you wrote:

[...]

Coraz częściej jest tak, że korek niby jest ale jedzie. A przez wiochy
niby jedziesz, tylko nie wiadomo dlaczego dłużej niż w korku na
autostradzie.

Ostatnio AM próbowała mnie wypchnąć z autostrady proponując
alternatywę przez centrum Wrocka i 1 h+. Już na samym
zjeździe do bramek był korek - zrezygnowałem i pojechałem A4. AM
zaczęła mnie straszyć 2 h+ a w rzeczywistości było 30 minut+.

Oczywiście okazało się, że korek wynikał z nieumiejętności
przejechania z rozsądną prędkością na drugą jezdnię przez TIRy i potem
wleczeniem się bez sensu na zwężce. Zaraz za zwężką cudownie zniknęli
ci, którzy potrafili na zwężce jechać 30 km/h.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-09-29 19:07:47
Autor: cef
Yanosik dziala

Coraz częściej jest tak, że korek niby jest ale jedzie. A przez wiochy
niby jedziesz, tylko nie wiadomo dlaczego dłużej niż w korku na
autostradzie.

A ja myślałem, że to standard.

Data: 2016-09-29 19:49:28
Autor: miumiu
Yanosik dziala

[...]

AM to Automapa? Nie wiem z czego korzysta Automapa, ale Google ma calkiem dobre te swoje algorytmy. Mnie kiedys Google Map przetrzymal na autostradzie mimo korka bo mimo ze korek byl to szybko sie rozladowywal. Z cala pewnoscia pewno Google uwzglednia predkosc poruszania sie zatoru. Oczywiscie pod warunkiem ze w tym korku sa juz goscie z androidem i wlaczona lokalizacją :)

Data: 2016-10-04 08:32:51
Autor: Ghost
Yanosik dziala

Użytkownik "miumiu"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nsjk7f$msh$1@node2.news.atman.pl...

warunkiem ze w tym korku sa juz goscie z androidem i wlaczona lokalizacją :)

na dzien dzisiejszy to "oni" sa wszedzie

Data: 2016-10-04 08:50:58
Autor: radekp@konto.pl
Yanosik dziala
Tue, 4 Oct 2016 08:32:51 +0200, w <57f34d15$0$5161$65785112@news.neostrada.pl>,
"Ghost" <na@drzewo.pl> napisał(-a):

Użytkownik "miumiu"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nsjk7f$msh$1@node2.news.atman.pl...

>warunkiem ze w tym korku sa juz goscie z androidem i wlaczona lokalizacją >:)

na dzien dzisiejszy to "oni" sa wszedzie

Niezbyt wiele ich jest sądząc po tym co Google pokazuje w nawigacji.

I nie może ich być wiele, aby uzyskać dane trafficowe to musiałby być stale
włączony moduł GPS, a to oznacza zgon baterii w 2h.

Data: 2016-10-04 07:37:31
Autor: masti
Yanosik dziala

"Ghost" <na@drzewo.pl> napisał(-a):

> [...]

I nie może ich być wiele, aby uzyskać dane trafficowe to musiałby być stale
włączony moduł GPS, a to oznacza zgon baterii w 2h.

Yanosik raportuje 100-150.000 zalogowanych uzytkowników stale
Pamietaj,  że wielu z nich ma moduły flotowe, które są podpięte na stałe
do prądu

Data: 2016-10-04 12:56:02
Autor: radekp@konto.pl
Yanosik dziala
Tue, 4 Oct 2016 07:37:31 -0000 (UTC), w <nsvm7r$5j0$1@dont-email.me>, masti
<gone@to.hell> napisał(-a):

radekp@konto.pl wrote:

> [...]

Yanosik raportuje 100-150.000 zalogowanych uzytkowników stale
Pamietaj,  że wielu z nich ma moduły flotowe, które są podpięte na stałe

Zalogowanych przez GSM, a nie z włączonym GPS.
Tych może być 100, 1000...

Data: 2016-10-04 11:02:41
Autor: masti
Yanosik dziala

<gone@to.hell> napisał(-a):

radekp@konto.pl wrote:

> [...]

do prądu

Zalogowanych przez GSM, a nie z włączonym GPS.

i jeździsz z Yanosikiem bez GPSa?
a po co?

Data: 2016-10-04 13:42:25
Autor: J.F.
Yanosik dziala
Użytkownik "masti"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nt028h$dah$1@dont-email.me...
radekp@konto.pl wrote:
[...]

No, ja np GPS czesto wylaczam, bo cos baterie zre, a Yanosik sie wlacza automatycznie.
No i jak nie popatrze i nie wlacze GPS, to potem trzeba sie za portfel zlapac :-(

Ale razem z GPS wylaczam czesto transmisje danych, to sie nie ma yanosik jak zaraportowac.

J.

Data: 2016-10-04 17:49:03
Autor: masti
Yanosik dziala

radekp@konto.pl wrote:
[...]

zwłaszcza w przypadku flotowych systemów monitoringu :)

Data: 2016-10-04 18:35:33
Autor: Shrek
Yanosik dziala
W dniu 04.10.2016 o 13:42, J.F. pisze:

[...]

Wydaje mi się, że problem jeżdzących na Yanosiku z wyłączonym GPS jest... wydumany.

Shrek

Data: 2016-10-05 11:37:37
Autor: radekp@konto.pl
Yanosik dziala
Tue, 4 Oct 2016 11:02:41 -0000 (UTC), w <nt028h$dah$1@dont-email.me>, masti
<gone@to.hell> napisał(-a):

> Zalogowanych przez GSM, a nie z włączonym GPS.
> Tych może być 100, 1000...

i jeździsz z Yanosikiem bez GPSa?
a po co?

Flotowe to równie dobrze często stoją jak jeżdżą. Zalogowany nie oznacza
jeżdzący -- włącz Yanosika o 2 w nocy i powiedz ilu ich jest :)

Data: 2016-10-05 09:57:30
Autor: masti
Yanosik dziala

<gone@to.hell> napisał(-a):

> [...]

Flotowe to równie dobrze często stoją jak jeżdżą. Zalogowany nie oznacza
jeżdzący -- włącz Yanosika o 2 w nocy i powiedz ilu ich jest :)

mówisz, że stojący mam cały czas uruchomionego yanosika z GPSem i
meldowaniem?
brniesz dalej zupełnie bez sensu. jak dla mnie możesz jeździć nawet bez
mapy.

Data: 2016-10-05 12:06:50
Autor: radekp@konto.pl
Yanosik dziala
Wed, 5 Oct 2016 09:57:30 -0000 (UTC), w <nt2iqa$uqk$1@dont-email.me>, masti
<gone@to.hell> napisał(-a):

radekp@konto.pl wrote:

> [...]

meldowaniem?
brniesz dalej zupełnie bez sensu. jak dla mnie możesz jeździć nawet bez

Myślisz, że flotowe auta mają telefony GSM i tam kierowca włącza sobie Yanosika
jak ty w aucie i dopiero wtedy pojawia się on zalogowany w Yanosiku? :DDD

Data: 2016-10-05 14:10:18
Autor: masti
Yanosik dziala

<gone@to.hell> napisał(-a):

radekp@konto.pl wrote:

> [...]

jak ty w aucie i dopiero wtedy pojawia się on zalogowany w Yanosiku? :DDD

a jak Watsonie doszedłeś do tego wniosku?
Bo ja twierdzę coś zupełnie przeciwnego.

Data: 2016-10-06 14:00:30
Autor: radekp@konto.pl
Yanosik dziala
Wed, 5 Oct 2016 14:10:18 -0000 (UTC), w <nt31ka$hcg$1@dont-email.me>, masti
<gone@to.hell> napisał(-a):

> Myślisz, że flotowe auta mają telefony GSM i tam kierowca włącza sobie Yanosika
> jak ty w aucie i dopiero wtedy pojawia się on zalogowany w Yanosiku? :DDD

a jak Watsonie doszedłeś do tego wniosku?

Z tego jak działa monitoring w autach.

Bo ja twierdzę coś zupełnie przeciwnego.

Możesz sobie twierdzić w sumie co chcesz :)

Data: 2016-10-05 12:17:25
Autor: J.F.
Yanosik dziala
Użytkownik "masti"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nt2iqa$uqk$1@dont-email.me...
radekp@konto.pl wrote:
[...]

Pytanie bylo ile ich bedzie zalogowanych o 2 w nocy.
Ktoras firme widzialem i IMO oszukiwala - dodala sobie 50 tys do ilosci.

Ale:
-tirmani po nocy jezdza, mniej, ale jezdza,
-yanosik/flotis ma tez terminale instalowane na stale.
auto stoi, a zalogowane jest, i pracodawca moze sprawdzic czy stalo :-)

J.

Data: 2016-10-05 10:19:13
Autor: masti
Yanosik dziala

radekp@konto.pl wrote:
[...]

powiedz mi ile razy 2 w nocy czasu polskiego wystąpiła od momentu
zadania pytania do teraz? --

Data: 2016-10-05 15:45:53
Autor: radekp@konto.pl
Yanosik dziala
Wed, 5 Oct 2016 10:19:13 -0000 (UTC), w <nt2k31$3fb$1@dont-email.me>, masti
<gone@to.hell> napisał(-a):

J.F. wrote:

> Pytanie bylo ile ich bedzie zalogowanych o 2 w nocy.

powiedz mi ile razy 2 w nocy czasu polskiego wystąpiła od momentu
zadania pytania do teraz?

W Google jest pełno pytań od użytkowników skąd tyle userów zalogowanych w
środku nocy.

Data: 2016-09-30 11:17:47
Autor: J.F.
Yanosik dziala
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1027236441.20160929154407@pik-net.pl.invalid...
[...]

No coz, ja to obserwowalem na gierkowce pare lat temu.
Tiry calkiem sprawnie przejezdzaly na druga strone. Osobowe tez.
Kulturalny zamek panowal.

A jednak ... przepustowosc takiego przejazdu jest ograniczona, osobowka zajmuje 3-4s, tirem troche wiecej, i jak dojezdza samochodow wiecej, to sie ustawia kolejka na pare kilometrow i pol godziny.

J.

Data: 2016-09-30 12:07:38
Autor: quent
Yanosik dziala
On 27.09.2016 18:21, J.F. wrote:
[...]

Dosyć dobrze radzi sobie z tym także tomtom.
Zrobiłem ostatnio 1500km ciurkiem przez wiele dużych miast i wszystkie korki, które pokazywał po drodze oraz ich długość się sprawdziły.
Nie były to jakieś ogromne korki bo sugestię objazdu z zyskiem czasu ok. 5-10 min miałem tylko raz.
W każdym razie miło było wiedzieć ile jeszcze będę stał w korku albo ile w ogóle on potrwa zanim jeszcze w niego wjadę :-)

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2016-09-30 13:16:55
Autor: J.F.
Yanosik dziala
Użytkownik "quent"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nsldgv$m2l$1@dont-email.me...
[...]

No, trzeba przyznac, ze yanosik jest tu malo informujacy.
Czasu nie podaje, jesli to pojedyncza przeszkoda, to z grubsza widac ile do konca korka jeszcze zostalo - ale skali nie ma pokazanej.

No i pokazuje korki na wybranej trasie. A co obok - nie wiadomo.
Pozostaje wierzyc, ze dobrze prowadzi.

J.

Yanosik dziala