Yaris 1.0 vvt-t i LPG

Data: 2012-08-31 11:42:31
Autor: uciu
Yaris 1.0 vvt-t i LPG
Witam, jako, że w najbliższym czasie bedę musiał Yarisem 2004 z silnikiem 1.0 pokonywać ok 100km/dzień chciałbym do niego założyć instalacje LPG.
I tu pojawiają się schody bo ponoć ten silnik się do tego nie nadaje - opinia kumpla mechanika i wniosek z kilku wypowiedzi z netu.
Gazownicy nie widza problemu w założeniu gazu...zresztą jak mają widzieć jak to dla nich interes. Jeden wspomianł tylko, ze pzy LPG musze sprawdzać luzy zaworowe co 30kkm.

Wspomniany kumpel mechanik mowil ze owszem moze mi gaz założyć jak chce ale jest to na moje ryzyko. Wspominał też ze do instalacji (polecał LR SMART) dołożyc lubryfikację i ewentualnie dotrysk (chyba tak mowił) benzyny.

Może jest tu ktoś kto jezdził lub jezdzi takim autkiem z założonym gazem?

Wiadomo, że wszystko zależy od montażu ale zakąłdam, że będzie poprawny:-)

Dodam, że z autem, poki co, od nowości nic się nie dzieje, ma przejechane 70kkm i nie chciałbym go zażnąć w najbliższym czasie:-)

pozdrawiam
uciu

Data: 2012-09-03 06:44:20
Autor: Mariusz_Maniek
Yaris 1.0 vvt-t i LPG
On Friday, August 31, 2012 8:42:31 PM UTC+2, uciu wrote:
Witam, jako, że w najbliższym czasie bedę musiał Yarisem 2004 z silnikiem 1.0 pokonywać ok 100km/dzień chciałbym do niego założyć instalacje LPG.
Policzyłeś czy to się opłaca ? Mój yaris 1.0 pali 4-5l/100. Ile czasu będziesz kręcił km, żeby zacząć na tym 'zarabiać' ? 2 lata ?
PB = 30PLN/dzień * 22 dni ~ 660PLN/m-c
LPG = 18PLN/dzień * 22 dni ~ 400PLN + koszt paliwa 100PLN ~ 500PLN/m-c
oszałamiająca różnica to 160PLN/m-c. Cena instalacji 2k PLN.
Wyjście 'na zero' po 13m-cach ciągłej eksploatacji (nie wziąłem pod uwagę kosztów przeglądów, filtrów etc instalacji LPG) czyli wylądujesz na '0' po 1,5 roku.

Rozumiem LPG do dużego silnika, ale w 1.0 rozbawia mnie taka 'oszczędność'.
Oczywiście to Twoje auto i Twoja kiesa..

Mariusz LS430
Yaris 1.0

Data: 2012-09-03 16:00:55
Autor: Marek
Yaris 1.0 vvt-t i LPG
On 03.09.2012 15:44, Mariusz_Maniek wrote:
[...]

No nie wiem czy masz racje. Przy przebiegach rocznych ponad 20kkm to raczej sie oplaca.
Ja mam LPG we wszystkich swoich autach. Najmniejszy to Matiz. Ma nasmigane 280kkm, z tego na LPG 250kkm. 12 - 15zl do przodu na kazdych 100km. Dodatkowe koszty przegladow sa smiesznie niskie i pomijalne.
Dalej nie widzisz oszczednosci? Dla mnie sie oplaca.

--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2012-09-03 16:28:34
Autor: z
Yaris 1.0 vvt-t i LPG
W dniu 2012-09-03 15:44, Mariusz_Maniek pisze:
Rozumiem LPG do dużego silnika, ale w 1.0 rozbawia mnie taka 'oszczędność'.
Oczywiście to Twoje auto i Twoja kiesa..

Myślisz że za 1,5 roku tak nam się polepszy że będziemy mieli w d... lpg? A może to ostatni moment żeby zakładać bo jak przyjdzie ten kryzys (co ma przyjść :-) ) to uciułanie na instalację będzie trudne a posiadanie instalacji będzie jedyną szansą żeby opłacało się do pracy dojeżdżać. ;-)
Krótko mówiąc można powróżyć.
Kiedyś przez 2 lata jeździłem 70km dziennie na benzynie CorsąA.
Jaki ja głupi byłem. :-)

Yaris 1.0 vvt-t i LPG