Yaris - dziwna sugestia serwisu opon

Data: 2010-03-23 21:02:56
Autor: Łukasz K.
Yaris - dziwna sugestia serwisu opon
Witam Wszystkich

piszę z pytaniem gdyż byłem u oponiarza i chce kupić opony na 14 felgi (alu)
a on powiedział że zamiast 175/65/14 mam sobie kupić 185/65/14 Jak to się ma do całości - w książce jest rozmiar 175/65/14 tak wiec czym się
sugerować przy zakupie - 185/65/14 podobno będzie lepiej leżeć na feldze ??

Proszę o pomoc i z góry dziękuje.

Pozdrawiam Łukasz

Data: 2010-03-23 20:10:32
Autor: Robert Rędziak
Yaris - dziwna sugestia serwisu opon
On Tue, 23 Mar 2010 21:02:56 +0100, Łukasz K.
<webtotalWYTNIJTO@poczta.onet.pl> wrote:

Jak to się ma do całości - w książce jest rozmiar 175/65/14 tak wiec czym się
sugerować przy zakupie - 185/65/14 podobno będzie lepiej leżeć na feldze ??

 Jeśli już, to 185/60R14, bo rozmiarowo jest bliżej oryginału.
 Tylko, w pierdolocie, po co? Żeby gumiarz miał lepszą przycinkę
 na rabacie na mniej popularny rozmiar? Innego celu nie widzę.

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-03-23 21:13:01
Autor: webtotalWYTNIJTO
> [...]

 Tylko, w pierdolocie, po co? Żeby gumiarz miał lepszą przycinkę
 na rabacie na mniej popularny rozmiar? Innego celu nie widzę.

dzięki za odpowiedź no nie taki pierdolot ma aż 87 KM ;-)

a poza tym gumiarz twierdzi ze ładniej będzie na feldze leżeć (i w sumie tu nie
mam co kwestionować - bo jak ma być ładniej to biorę),
i cenowo jest tak samo co 175

Data: 2010-03-23 21:21:16
Autor: Artur Maśląg
webtotalWYTNIJTO@poczta.onet.pl pisze:
 Łukasz K. wrote:

[...]

Pierdolot, kolego, pierdolot ;)

a poza tym gumiarz twierdzi ze ładniej będzie na feldze leżeć (i w sumie tu nie
mam co kwestionować - bo jak ma być ładniej to biorę),
i cenowo jest tak samo co 175

Robert ma rację - jeżeli już, to 185/60R14. 185/65R14 wcale na feldze
nie będę wyglądały lepiej, a nie jest to zamiennik 175/65R14. Coś
gumiarz ściemnia - może ma takie do opchnięcia i szuka ofiary?

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-03-23 21:23:13
Autor: webtotal
Yaris - dziwna sugestia serwisu opon

> dzięki za odpowiedź > > no nie taki pierdolot ma aż 87 KM ;-) Pierdolot, kolego, pierdolot ;)

Oczywiście żartowałem

> [...]
nie będę wyglądały lepiej, a nie jest to zamiennik 175/65R14. Coś
gumiarz ściemnia - może ma takie do opchnięcia i szuka ofiary?

to co mówicie brać 185/60/14 czy takie jak fabryka sugeruje 175/65/14 ??

p.s. wiem że to problemy małego kazia, ale jakoś tak lubię byc spokojny.
;-)

Data: 2010-03-23 21:05:26
Autor: Robert Rędziak
Yaris - dziwna sugestia serwisu opon
On Tue, 23 Mar 2010 21:23:13 +0100, webtotal@poczta.onet.pl
<webtotal@poczta.onet.pl> wrote:

to co mówicie brać 185/60/14 czy takie jak fabryka sugeruje 175/65/14 ??

 Jak już musisz szerzej, to 185/60. Zresztą przelicz sobie sam:

 http://miata.net/garage/tirecalc.html

 A. Jeszcze jedno. Sprawdź co masz w homologacji auta. Jeśli
 fabryka nie dopuszcza 185/60, a nie chcesz mieć kiedyś problemów
 z wypłatą AC, to załóż to, co nakazuje fabryka. Ubezpieczalnie
 co raz chętniej szukają punktów zaczepienia do niewypłacenia
 odszkodowania z dowolnie błahych powodów.

Data: 2010-03-23 21:29:48
Autor: Tomasz Pyra
webtotal@poczta.onet.pl pisze:

to co mówicie brać 185/60/14 czy takie jak fabryka sugeruje 175/65/14 ??

Obojętnie :)

Data: 2010-03-23 21:36:41
Autor: Artur Maśląg
Yaris - dziwna sugestia serwisu opon
webtotal@poczta.onet.pl pisze:
(...)
Oczywiście żartowałem

Nie Ty jeden ;)

to co mówicie brać 185/60/14 czy takie jak fabryka sugeruje 175/65/14 ??

W homologacji pewnie masz podane rozmiary alternatywne (ja do dziś nie
wiem jak w Polsce, ale w Niemczech jest wszystko wpisane w briefie,
włącznie z innymi średnicami felg). Na lato jak ktoś bardzo chce to
185/60/14, a na zimę 175/65/14. Szczerze mówiąc bierz w ciemno 175/65/14
niezależnie od pory roku  - na polskich drogach szkoda czegokolwiek
szerszego, a Yaris to raczej wyścigowy nie jest :)

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-03-23 22:56:05
Autor: to
Artur Maśląg wrote:

Szczerze mówiąc bierz w ciemno 175/65/14
niezaleĹźnie od pory roku  - na polskich drogach szkoda czegokolwiek
szerszego (...)

Już chyba wiem dlaczego przerażają Cię "piraci" jadący 70 km/h...

--
cokolwiek

Data: 2010-03-24 07:54:29
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
to pisze:
Artur Maśląg wrote:

Szczerze mówiąc bierz w ciemno 175/65/14
niezaleĹźnie od pory roku  - na polskich drogach szkoda czegokolwiek
szerszego (...)

Już chyba wiem dlaczego przerażają Cię "piraci" jadący 70 km/h...

Ani to śmieszne, ani odkrywcze, a do tego oparte na fałszywych
założeniach. Do tego nie ma to nic wspólnego z omawianym tematem,
co też mnie nie dziwi. Przypomina mi to zachowanie małego kundelka
- ugryźć w stanie nie jest, ale trochę obszczeka i po cichu obsika :)
Baw się dobrze :)

Data: 2010-03-26 15:02:18
Autor: to
Yaris - dziwna sugestia serwisu opon
Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

Szczerze mĂłwiąc bierz w ciemno 175/65/14 niezaleĹźnie od pory roku  -
[...]

Wyartykułowanie tak bzdurnej opinii musi mieć solidne podstawy.

--
cokolwiek

Data: 2010-03-24 08:00:36
Autor: Czarek Daniluk
Robert Rędziak pisze:
[...]

No na 65 to tak bo 185/60/14 to VW miało z Golfem 3 na czele - a tego w Polsce na pęczki ;)

Pozdrawiam !!

Data: 2010-03-23 21:22:38
Autor: Robert Wicik
Użytkownik "Łukasz K." <webtotalWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:3461.00000d68.4ba91e70newsgate.onet.pl...
[...]

Jaka szerokość felg?
Może felgi szerokie, to i opony szersze, aby obrys opony wystawała poza obrys felgi - bezpieczniej dla felg.
No i co do zamiennika, to dla 175/65R14 lepiej chyba 185/60R14

Data: 2010-03-23 21:25:56
Autor: webtotal
> [...]

No i co do zamiennika, to dla 175/65R14 lepiej chyba 185/60R14

Jaka szerokość to nie wiem ale gumiarz właśnie też powiedział, będzie
bezpieczniej dla felg i będzie ładnie wyglądać bo będzie wystawać poza felge,
chyba tak jak mówisz lepiej jak wezme 185/60R14

Data: 2010-03-23 21:07:09
Autor: Robert Rędziak
Yaris - dziwna sugestia serwisu opon
On Tue, 23 Mar 2010 21:25:56 +0100, webtotal@poczta.onet.pl
<webtotal@poczta.onet.pl> wrote:

Jaka szerokość to nie wiem ale gumiarz właśnie też powiedział, będzie
bezpieczniej dla felg i będzie ładnie wyglądać bo będzie wystawać poza felge,

 Opona nie jest od tego, żeby ładnie wyglądać/wystawać. To
 znaczy, niektórzy uważają że jest, ale niewiele to ma wspólnego
 z tym, do czego opona została stworzona.

Data: 2010-03-23 21:52:58
Autor: Robert Wicik
Użytkownik <webtotal@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:3461.00000d71.4ba923d4newsgate.onet.pl...

Jaka szerokość to nie wiem ale gumiarz właśnie też powiedział, będzie
bezpieczniej dla felg i będzie ładnie wyglądać bo będzie wystawać poza felge,
chyba tak jak mówisz lepiej jak wezme 185/60R14

I słusznie, bo alusy najczęściej są szersze od stalówek.
http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp

Data: 2010-03-23 21:56:48
Autor: webtotal
> [...]
> chyba tak jak mówisz lepiej jak wezme 185/60R14

I słusznie, bo alusy najczęściej są szersze od stalówek.

Dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam --

Data: 2010-03-23 21:57:41
Autor: Artur Maśląg
Robert Wicik pisze:
[...]

Ekhem - gdzie widzisz tę różnicę?

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-03-24 09:51:49
Autor: Robert Wicik

Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hoba05$3fn$1@inews.gazeta.pl...
Robert Wicik pisze:

I słusznie, bo alusy najczęściej są szersze od stalówek.
http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp

Ekhem - gdzie widzisz tę różnicę?

Link jest do liczenia zamienników opon :)

Data: 2010-03-24 10:08:24
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Robert Wicik pisze:

I słusznie, bo alusy najczęściej są szersze od stalówek.
     ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp

Ekhem - gdzie widzisz tę różnicę?

Link jest do liczenia zamienników opon :)

Zgadza się, a ja nadal powtórzę pytanie - podkreśliłem kluczowe.

Data: 2010-03-24 12:00:35
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Robert Wicik pisze:

[...]

Zluzowanie nie zmieni braku uzasadnienia dla podkreślonego
stwierdzenia, które miało być wytłumaczeniem do zakładania innej
opony na felgi aluminiowe, gdzie producent zaleca 175/65R14.

Yaris - dziwna sugestia serwisu opon