Yaris - dziwne odkształcenie dachu

Data: 2011-06-25 22:34:50
Autor: dremka
Yaris - dziwne odkształcenie dachu
Witam.

Ma ktoś pomysł, skąd mogło wziąść sie takie "zagięcie" blachy na dachu Yarisa:
http://tinyurl.com/5wmeq6o [300kB] (zaznaczone niebieską ramką, jest tylko po stronie kierowcy i nie jest to złudzenie optyczne).
Samochód od nowości w rodzinie, brak dzwonów, jedyne, co wydaje mi się podejrzane, to wymiana szyby (po kamieniu) i ewentualnie zjeżdżanie tą stroną z wysokiego krawężnika - tak jest parkowany bardzo często (ale takie trwałe odkształcenia z tego powodu?). No chyba, że ktoś łaził po tym dachu, ale szczególnych śladów czy zarysowań tam nie widać. Miał ktoś coś takiego?

--
dremka

Data: 2011-06-25 22:53:49
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-06-25 22:34, dremka pisze:
[...]

Coś takiego może się stać od szybkiej jazdy po dużych nierównościach.
Jakieś uderzenia w progi zwalniające, duże dziury czy inne hopy.

Samonośne nadwozie przenosi obciążenia również dachem i jak się gdzieś solidnie grzmotnie, to cała buda się zgina, a widać to najlepiej właśnie na dachu.

Chociaż oczywiście nie to musiało być przyczyną - może po prostu ktoś się przeszedł po dachu.

Ale tak po tym jednym zdjęciu to wygląda dość typowo jak samochód bez klatki którym ktoś przejechał jakieś ostre odcinki specjalne.

Data: 2011-06-25 23:12:35
Autor: dremka
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisal:

Ale tak po tym jednym zdjęciu to wygląda dość typowo jak samochód bez
klatki którym ktoś przejechał jakieś ostre odcinki specjalne.

Dzięki za sugestię, tyle że właśnie samochód używany raczej w sposób nazwijmy to flegmatyczny ;) i OSów nie robił. Nie można rzecz jasna wykluczyć przywalenia w jakąś dziurę przy dużej prędkości, na które nikt nie zwrócił uwagi, w końcu prawie każdemu się to zdarza. Geometria zawieszenia cały czas ok.

--
dremka

Data: 2011-06-26 04:34:27
Autor: BearBag
Yaris - dziwne odkształcenie dachu
Zajmuje sie autami 20 lat i nie widziałem jeszcze małego auta, a takim
na pewno jest yaris którego dach odkształciłby się od szybkiej
jazdy :)
To co widać na zdjęciach powstało od uderzenia czegoś ciezkiego i
płaskiego w dach. Obstawiałbym że jakis kot lub inne zwierze spadło z
drzewa, gdyby to była zima stawiałbym na sterte sniegu z dachu. Dach
nie odkształca się od zjezdzania z krawężnika czy tam przez dziury
nawet przy dużej predkości.
Nawet przy dość mocnych stłuczkach w bok dach rzadko kiedy się łamie,
słupki narożne i boczne są naprawde mocne. Dopiero potężne uderzenia w
bok naruszają tą konstrukcje. Dlatego pisanie że takie rzeczy zrobią
sie od dołków w jezdni to niezła fantazja.
Na 95% to było uderzenie od góry, być może ktoś nawet wskoczył na
dach. Gdzie ono było parkowane?

Data: 2011-06-26 13:58:23
Autor: dremka
BearBag napisal:

Na 95% to było uderzenie od góry, być może ktoś nawet wskoczył na
dach. Gdzie ono było parkowane?

Problem polega na tym, że nie da się ustalić, kiedy to się stało, załóżmy, że w przeciągu ostatnich dwóch miesięcy. "Normalnie" jest parkowane z dala od drzew (żeby nie męczyć się z żywicami, wokoło rosną lipy). Wygląda więc na to, że albo ktoś łaził po dachu (tyle, że na przedniej klapie brak wgnieceń), albo coś tam spadło (w pobliżu remont dachu), albo też przy wymianie szyby coś poszło nie tak...

--
dremka

Data: 2011-06-26 18:22:29
Autor: Rabbit McCroolick

Użytkownik "dremka" <dremkaprecz@zespamem.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iu76t5$1al$1inews.gazeta.pl...

Wygląda więc na to, że albo ktoś łaził po dachu (tyle, że na przedniej klapie brak wgnieceń),

Ale u mnie na masce, też nie było wgnieceń, nie było też na bagażniku, choć tam były ślady trampków. Drugie wgniecenie było za to na nadkolu. Po prostu maska, czy klapa kufra ma wzmocnienia (bo się otwierają, więc ulegają naturalnym odkształceniom), natomiast dach ze względu na dużą powierzchnię ma takich wzmocnień niewiele (zwałaszcza, że słupki i cała rama przedniej szyby są solidne) a nadkole wzmocnien nie ma już w ogóle. Klapa wytrzyma o wiele więcej niż dach, bo dach nie jest ruchomy (no poza coupe-cabrio - a propos myślę, że taki metalowy składany dach też okazałby się o wiele bardziej trwały na wyczyny domorosłych parkourowców).

Data: 2011-06-26 14:16:05
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-06-26 13:34, BearBag pisze:
Zajmuje sie autami 20 lat i nie widziałem jeszcze małego auta, a takim
na pewno jest yaris którego dach odkształciłby się od szybkiej
jazdy :)

No to ja widziałem już niejeden taki samochód - również małe, w sumie tylko małe widziałem.
Zwłaszcza te delikatniejsze - Swift, Cinquecento.

Oczywiście przyczyną nie jest szybka jazda jako taka, a solidne przeciążenia w pionie które po prostu zginają cały samochód.
A że dach jest duży, płaski i gładki to jest najsłabszym punktem który pierwszy się odkształca.
Ale zdarza się też że pęknie szyba, albo np. zmienia się pasowanie drzwi.

Oczywiście niewykluczone też że coś wgniotło dach spadając na niego.

Data: 2011-06-26 21:46:11
Autor: BearBag
Yaris - dziwne odkształcenie dachu

No to ja widziałem już niejeden taki samochód - również małe, w sumie tylko małe widziałem.
Zwłaszcza te delikatniejsze - Swift, Cinquecento.

z całym szacunkiem ale fantazjujesz, to sie po prostu nie zdarza od samej
jazdy. Może w dostawczaku, ale nie znam potwierdzonego przypadku.

[...]

Nie odkształca się jeśli ktoś go nie wgniecie od góry, albo nie dostanie
naprawdę porządnego strzała w słupek. Jeśli ktoś pokazał ci auto w ktorym
dach sie wgniótł od samej jazdy to po prostu kłamał albo auto było kiedyś
bite i nie posiadało już gdzies fabrycznych wzmocnień.
Naprawdę robie w tym od lat i mi uwierz. Co do Yariski z fotki to wgniecenie wygląda na takie które jest odwracalne
bo nie ma ostrej krawędzi, byc może wystarczy wypchnąć - nie pamiętam ile
jest roboty z podsufitką w Yarisce, ale chyba spokojnie każdy da sobie radę
w parenaście minut. To nie francuz że wszystko jest na klej.

Pozdrawia BearBag...

Data: 2011-06-27 00:24:59
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-06-26 21:46, BearBag pisze:

Może w dostawczaku, ale nie znam potwierdzonego przypadku.

Czyli 20 lat w zawodzie i jeszcze mało widziałeś.

Naprawdę robie w tym od lat i mi uwierz.

To pokazuje tylko że pomimo lat praktyki nadal pewnych rzeczy nie widziałeś.

Dobry strzał od dobitego zawieszenia i coś się musi zgiąć.
Jak się pojeździ 120km/h samochodem bez klatki, po wyjebundach po których tzw. "normalni ludzie" jeżdżą 10km/h to się tak właśnie robi - wgina się dach, ewentualnie drzwi przestają się zamykać/otwierać.

Można powiedzieć że to wręcz codzienność rajdów amatorskich - że ktoś pogiął budę chociaż w nic nie uderzył.

Data: 2011-06-27 19:30:59
Autor: BearBag
Dnia Mon, 27 Jun 2011 00:24:59 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

W dniu 2011-06-26 21:46, BearBag pisze:

Może w dostawczaku, ale nie znam potwierdzonego przypadku.

Czyli 20 lat w zawodzie i jeszcze mało widziałeś.

Zgaduje że widziałes więcej. Jesteś blacharzem ?

[...]

Niech chce mi się dywagować i spekulować o rajdach, my tu rozmawiamy o
yaris który jezdzi spokojnie po mieście.

Pozdrawia BearBag...

Data: 2011-06-27 22:08:21
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-06-27 19:30, BearBag pisze:
[...]

Moje doświadczenie w tej materii jak widać jest większe niż gościa który twierdzi że od "20 lat zajmuje się autami".

Data: 2011-06-28 08:47:31
Autor: BearBag
Yaris - dziwne odkształcenie dachu

Moje doświadczenie w tej materii jak widać jest większe niż gościa który twierdzi że od "20 lat zajmuje się autami".

:) na tym zakończmy tą dyskusje.

Pozdrawia BearBag...

Data: 2011-06-26 22:21:29
Autor: Hipcio

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4e072302$0$2441$65785112news.neostrada.pl...

Oczywiście przyczyną nie jest szybka jazda jako taka, a solidne przeciążenia w pionie które po prostu zginają cały samochód.

chyba jakby spadł z 2go piętra. Ale to właściciel by zauwazył.

Data: 2011-06-25 23:35:05
Autor: Rabbit McCroolick

Użytkownik "dremka" <dremkaprecz@zespamem.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iu5gpb$jat$1inews.gazeta.pl...
[...]

IMHO to sprawka domorosłego miłośnika parkouru. Mi też kiedyś pewnien gnojek przebiegł po samochodzie, ślad pozostał bardzo podobny, tyle że pozostały odciski butów (ba, nawet pojechałem na glinę i zdjęli odciski butów, oczywiście nikogo nie znaleźli, choć wskazałem im podejrzanego).

Data: 2011-06-26 00:37:08
Autor: krzyss

Moze to on: http://kontakt24.tvn.pl/temat,-quot-bocian-terrorysta-quot-niszczy-samochody-quot-nie-umiem-tego-rozgryzc-quot-,116440.html :D

--
===-- -- -==   krzyss vel Qkill   ==-- -- -===
-- -- ===-- --    www.krzyss.com   -- -- ===-- --

Data: 2011-06-26 01:10:31
Autor: dremka
krzyss <krzyss@SPAM-trapkrzyss.com> napisal:

Moze to on:
http://kontakt24.tvn.pl/temat,-quot-bocian-terrorysta-quot-niszczy-
samochody-quot-nie-umiem-tego-rozgryzc-quot-,116440.html

Nie strasz, bo będę musiał dziewczynę po test do apteki wysłać :D. A serio to chyba rzeczywiście jakiś parkurowiec j....y, co prawda śladów nie było, ale to jeszcze nic nie znaczy...

--
dremka

Data: 2011-06-26 07:46:02
Autor: wbk
Yaris - dziwne odkszta�cenie dachu
W dniu 2011-06-25 22:34, dremka pisze:
Witam.

Ma kto� pomys�, sk�d mog�o wzi��� sie takie "zagi�cie" blachy na dachu
Yarisa:
http://tinyurl.com/5wmeq6o [300kB] (zaznaczone niebieskďż˝ ramkďż˝, jest tylko

obstawiam bieganie po dachu, miałem podobnie

Data: 2011-06-26 12:27:34
Autor: MM
Yaris - dziwne odkształcenie dachu
Dnia 25-06-2011 o 22:34:50 dremka <dremkaprecz@zespamem.gazeta.pl>  napisał(a):

Witam.

Ma ktoœ pomys³, sk¹d mog³o wzi¹œÌ sie takie "zagiêcie" blachy na dachu
Yarisa:
http://tinyurl.com/5wmeq6o [300kB] (zaznaczone niebieskÂą ramkÂą, jest  tylko
po stronie kierowcy i nie jest to zÂłudzenie optyczne).
SamochĂłd od nowoÂści w rodzinie, brak dzwonĂłw, jedyne, co wydaje mi siĂŞ
podejrzane, to wymiana szyby (po kamieniu) i ewentualnie zjeÂżdÂżanie tÂą
stronÂą z wysokiego krawĂŞÂżnika - tak jest parkowany bardzo czĂŞsto (ale  takie
trwaÂłe odksztaÂłcenia z tego powodu?). No chyba, Âże ktoÂś ÂłaziÂł po tym  dachu,
ale szczegĂłlnych ÂśladĂłw czy zarysowaĂą tam nie widaĂŚ. MiaÂł ktoÂś coÂś  takiego?

Może siersciuch skoczył z drzewa na dach itp...

Data: 2011-06-26 23:08:55
Autor: Yogi\(n\)
[...]

Nie wiem skąd się wzięło, ale możesz wypróbować tę metodę usunięcia:
http://www.youtube.com/watch?v=q0UAUBE-Hmg

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg