Yasee

Data: 2014-04-06 13:07:53
Autor: yaseeteer
Yasee
cześć;

Panie, Panowie - czy znacie skuteczny sposób na parującą szybę w kasku / okularach korekcyjnych na nosie? kask mam chyba niezgorszy choć niektórzy być może stwierdzą że pedalski(schuberth J1) - teoretycznie wentylacja mega w porównaniu do zamkniętych lub mniej otwartych, jednak kiedy pada/mgła lub temperatury są zbliżone do zera paruje mi szyba i okulary na potęgę...

jazda z otwartą pomaga, pod warunkiem że deszcz nie jest upierdliwy (tzn same okulary bez szyby nie parują lecz wiadomo - mokną wraz z pyskiem). czytałem o mydle - pomaga słabo do tego pozostają smugi od świateł

ludwika nie testowałem

antifoga w szukaksie w puszce również nie - ale nie wiem czy to dobry pomysł położyć go na okulary z fotochromem (fotochrom zabija np. temperatura i podobno! chemia)

kilka razy rozwiązaniem była po prostu jazda na półślepo - bez okularów i z otwartą szybą w kasku - ale jest to półśrodek

pomagają również soczewki - wiem, ale nie o to chodzi

teoretycznie pomógł na chwilę kask testowany przeze mnie z antifogiem "sztywnym" / tą dodatkową szybką (nie wiem czy to poprawna nazwa) ale wtedy byłem w soczewkach a nie w okularach - wydaje mi się że same okulary nie są na tyle mądre by wiedzieć jaką mam szybkę w danym momencie

reasumując - znacie coś co działa?

dziękuję, pozdrawiam
Ya