Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Youngtimer

Youngtimer

Data: 2011-06-08 14:46:03
Autor: Przemeq
Youngtimer
Witam grono ekspertów
Zagadka :
Samochód renault 5 silnik C1E , klasyczny gaźnik i zapłon na cewce typu cylinder z modułem zapłonowym z przerywaczem w aparacie zapłonowym.
Wymienione kable świece, przerywacz, cewka, moduł . gaźnik wyczyszczony wyregulowany.
Objawy auto pod obciążeniem przerywa kicha  wystarczy na biegu jałowym włączyc światła + ogrzewanie tylnej szyby + wentylator i w miare zwiększania obciążenia silnik zaczyna przerywać na drodze kangurzyć
Domyślam sie że wszyscy napisza wywal to na szrot i kup sobie samochód , uprzedzam że jest to auto drugie w rodzinie a nie długo trzecie i czekam aby dać mu tablice żółte. Wśród fachowców jak kompa i interfejsu brak to oni nic nie wiedzą tacy teraz mechanicy.

Przemeq

Data: 2011-06-08 14:53:47
Autor: WOJO
Youngtimer
Zagadka :
Samochód renault 5 silnik C1E , klasyczny gaźnik i zapłon na cewce typu cylinder z modułem zapłonowym z przerywaczem w aparacie zapłonowym.
Wymienione kable świece, przerywacz, cewka, moduł . gaźnik wyczyszczony wyregulowany.
Objawy auto pod obciążeniem przerywa kicha  wystarczy na biegu jałowym włączyc światła + ogrzewanie tylnej szyby + wentylator i w miare zwiększania obciążenia silnik zaczyna przerywać na drodze kangurzyć
Domyślam sie że wszyscy napisza wywal to na szrot i kup sobie samochód , uprzedzam że jest to auto drugie w rodzinie a nie długo trzecie i czekam aby dać mu tablice żółte. Wśród fachowców jak kompa i interfejsu brak to oni nic nie wiedzą tacy teraz mechanicy.

Zgadywać możemy długo i namiętnie. Sprawdziłbym w pierwszej kolejności masę z akumulatora oraz z prądnicy/alternatora (nie wiem co tam występuje).
Pozdrawiam !
WOJO

Data: 2011-06-08 14:57:13
Autor: Cavallino
Youngtimer
Użytkownik "Przemeq" <przemeq@onet.eu> napisał w wiadomości news:isnr2m$voo$1news.onet.pl...
Witam grono ekspertów
Zagadka :
Samochód renault 5 silnik C1E , klasyczny gaźnik i zapłon na cewce typu cylinder z modułem zapłonowym z przerywaczem w aparacie zapłonowym.
Wymienione kable świece, przerywacz, cewka, moduł . gaźnik wyczyszczony wyregulowany.


A regler/akumulator/masa?


Objawy auto pod obciążeniem przerywa kicha  wystarczy na biegu jałowym włączyc światła + ogrzewanie tylnej szyby + wentylator i w miare zwiększania obciążenia silnik zaczyna przerywać na drodze kangurzyć

Skoro mniejszy prąd ma tu decydujące znaczenie, to przyczyna jest jasna.
Problem w tym jak ją usunąć.


Domyślam sie że wszyscy napisza wywal to na szrot i kup sobie samochód ,

Nieprawda, niektórzy podzielają Twój punkt widzenia.


uprzedzam że jest to auto drugie w rodzinie a nie długo trzecie i czekam aby dać mu tablice żółte.

A po co?
Pytałem już o to na grupie, myśląc o moim youngtimerze, wyszło że bez sensu jeśli czasem jeździsz.

Data: 2011-06-08 19:14:29
Autor: Przemeq
Youngtimer
Jest tam alternator magneti marelli z regulatorem w alternatorze tak że myślę że faktycznie do sprawdzenia masa.

Przemeq

Data: 2011-06-08 22:24:04
Autor: Cavallino
Youngtimer
Użytkownik "Przemeq" <przemeq@onet.eu> napisał w wiadomości news:isoakn$ru2$1news.onet.pl...
Jest tam alternator magneti marelli z regulatorem w alternatorze tak że myślę że faktycznie do sprawdzenia masa.

No i ten rzeczony alternator.

Data: 2011-06-08 19:37:22
Autor: p0li
Youngtimer
O->Dnia 2011-06-08 14:46:03 niejaki Przemeq napisał:
Objawy auto pod obciążeniem przerywa kicha  wystarczy na biegu jałowym włączyc światła + ogrzewanie tylnej szyby + wentylator i w miare zwiększania obciążenia silnik zaczyna przerywać na drodze kangurzyć

sprawdź kondensator przy przerywaczu o ile takie coś ma :)

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki

Data: 2011-06-08 21:42:34
Autor: ..:maniek:..
Youngtimer
mamy w rodzinie ten sam silnik C1E (cleon) :-)
w tym silniku montowany byl modul o nazwie Cartier (taka aluminiowa puszka wielkosci pudelka zapalek, wtyczka kwadratowa 4 pinowa, u mnie zamontowany na grodzi silnika) dla poprawy pracy przerywacza (cos jak uklad tyrystorowy), jesli masz ten modul to go odlacz - moglo sie zdarzyc ze w nim sie cos uwalilo.
sprawdz tez czy aby napewno na przerywaczu masz podkladki izolacyjne na osce mloteczka (mloteczek i kowadelko powinny byc dobrze odizolowane).
w samym aparacie zaplonowym masz mechanizm wstepnego napiecia cisnieniowego regulatora wyprzedzenia zaplonu - taka a`la zebatka z tego co pamietam i kilka wariantow ustawien - z czasem sprezyna sie zuzywa i trzeba dolozyc jej 1 lub 2 zabki.
sprawdz tez wezyk od podcisnieniowego regulatora wyprzedzenia zaplonu!
no i na koniec ustaw dobrze zaplon stroboskopem- ma byc 8st przed GMP ale przy odlaczonym wezyku podcisnienia reg.wyprz.zaplonu!!!

--
_______________________________
pozdrawienia ..:Maniek:.. gg:841630
American dream 3,5V6 + 3,8V6=7300ccm w garazu :-)

Youngtimer

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona