Data: 2015-03-05 12:14:56 | |
Autor: MartuĹ› | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z silnikiem? Czy lepiej pozostać przy 10w40 ?
Nie wiem jaki był zalany wcześniej, dlatego zalałam 10w40, ale teraz sie zastanawiam. Samochod ma przejechane 200 tys km, ma 10 lat, silnik 3.0 benzyna |
|
Data: 2015-03-05 12:31:51 | |
Autor: LordBluzg® | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
Martuś wydumał(a) w news:54f83ab3$0$24203$65785112news.neostrada.pl :
Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z silnikiem? Czy lepiej pozostać przy 10w40 ? Zostawić 10w40. -- Michael________™ ______/) /\ | /\ "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€ |
|
Data: 2015-03-05 12:51:56 | |
Autor: Lewis | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
W dniu 2015-03-05 o 12:31, LordBluzg® pisze:
Martuś wydumał(a) w news:54f83ab3$0$24203$65785112news.neostrada.pl : A to dlaczego? Po co męczyć w miarę świeży silnik jakimś półsyntetycznym gniotem? Już chyba wiem skąd te problemy z silnikami w saabach. Lać gęste mineralne gówno bo nie wiadomo co było wcześniej. -- Pozdrawiam Lewis https://www.facebook.com/turbolaabpl |
|
Data: 2015-03-05 13:12:37 | |
Autor: LordBluzg® | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
Lewis" <"lewisa[tnij] wydumał(a) w news:md9g0u$rp4$1node2.news.atman.pl :
W dniu 2015-03-05 o 12:31, LordBluzg® pisze: (zakładajac prawdę)200tys to wmiarę świeży silnik? Już chyba wiem skąd te problemy z silnikami w saabach. Lać gęste mineralne gówno bo nie wiadomo co było wcześniej. Jesli nic się specjalnego nie dzieje, pozostawić. Własnie ostatnio sasiadowi poleciłem zmiane z 5w40 na minerał. Dotychczas lał do Renault Megane 1,4 5w40 Elf i dolewał co 300km ok 1l. Wycieków nie było, po prostu mu "brał olej" szczególnie na krótkich odcinkach (gumki na uszczelniaczach). Po wlaniu 10w40 dolewa 1l/2000km a silnik pracuje ciszej. Przebieg 165tys. Wszystko zalezy jakiej generacji jest silnik (rocznik) i jaki olej przewidział producent i tutaj z naciskiem czy to benzyna czy diesel. W benzynie z uwagi na inną budowę silnika (szczególnie starsze auta <12 lat) w miarę przebiegu, nalezy zmieniac olej na gęstszy...no chyba ze ktoś sobie zrobi remont silnika. W dieslach wyglada to troche inaczej i tutaj raczej nie zmienia się gestosci oleju. -- Michael________™ ______/) /\ | /\ "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€ |
|
Data: 2015-03-05 13:19:01 | |
Autor: Lewis | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
W dniu 2015-03-05 o 13:12, LordBluzg® pisze:
Lewis" <"lewisa[tnij] wydumał(a) w news:md9g0u$rp4$1node2.news.atman.pl :Jak mu bierze tyle oleju to się naprawia silnik a nie leje gęstszy olej, syfa też leczysz pudrem? Świeży w sensie konstrukcji a 200kkm to też żaden wielki przebieg. W saabach z motorami B2X4 i B2X5 producent zaleca 10W40 co jest totalną pomyłką. Mała pojemność miski ogromne temperatury, olej gotowany w turbinie a do tego przez środek miski idzie DP rozgrzany do czerwoności. No genialne... Mam też starego W124 z silnikiem M103 i przebiegiem 1.230.000km :) Olej 5W40 i zbytnio nie znika, owszem głowica i uszczelki naprawione ale to już nie jest ani świeża konstrukcja ani niski przebieg :) -- Pozdrawiam Lewis https://www.facebook.com/turbolaabpl |
|
Data: 2015-03-05 13:29:12 | |
Autor: LordBluzg® | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
Lewis" <"lewisa[tnij] wydumał(a) w news:md9hjn$tim$1node2.news.atman.pl :
W dniu 2015-03-05 o 13:12, LordBluzg® pisze: * popychaczach (czeski błąd) :) Po wlaniu 10w40 dolewa 1l/2000km a silnik pracujeJak mu bierze tyle oleju to się naprawia silnik a nie leje gęstszy olej, syfa też leczysz pudrem? Ke? Po zmianie zaczął brać "standardowo" olej i nie potrzeba remontu do starego auta, spokojnie sobie jeszcze z 50tys wyjedzie (2/3 lata) a potem i tak pójdzie na złom bo blacha gnije. Świeży w sensie konstrukcji a 200kkm to też żaden wielki przebieg. Musi producent mieć jakiś zamysł... :) Mam też starego W124 z silnikiem M103 i przebiegiem 1.230.000km :) Olej 5W40 i zbytnio nie znika, owszem głowica i uszczelki naprawione ale to już nie jest ani świeża konstrukcja ani niski przebieg :) Ten egzemplarz pomińmy. Mercedes sporo stracił na tym modelu :) -- Michael________™ ______/) /\ | /\ "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€ |
|
Data: 2015-03-05 16:14:14 | |
Autor: Budzik | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
Użytkownik LordBluzg® spam@ognik.com ...
Mam też starego W124 z silnikiem M103 i przebiegiem 1.230.000km :) Zapewne budowanie dobrej marki wsrod klientów to koszmar dla firmy. A kto bedzie chciał zmienił auto na nowsze to i tak zmieni. |
|
Data: 2015-03-05 16:49:57 | |
Autor: LEPEK | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
W dniu 2015-03-05 o 13:29, LordBluzg® pisze:
http://www.zlomnik.pl/index.php/2014/02/05/mercedes-zbankrutowal-dekonstrukcja-mitu/ Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08 Majesty YP125R SE068 sqter'08 |
|
Data: 2015-03-06 13:01:56 | |
Autor: LordBluzg® | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
LEPEK wydumał(a) w news:md9tv4$jor$1speranza.aioe.org :
W dniu 2015-03-05 o 13:29, LordBluzg® pisze: Fajnie długi ten art ale nie zawiera meritum. Ja pisałem o stratach w sprzedazy części zamiennych (znaczy spadku sprzedazy części) jak i o serwisie. Na tym polu Mercedes nie zyskał (stracił) :) Cała reszta to "urban legends". -- Michael________™ ______/) /\ | /\ "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€ |
|
Data: 2015-03-06 21:08:41 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
Dnia Fri, 6 Mar 2015 13:01:56 +0100, LordBluzg® napisaů(a):
LEPEK wydumaů(a) w news:md9tv4$jor$1speranza.aioe.org : Urban legend to sŕ raczej te ploty o tych rzekomych stratach zwiŕzanych z bezawaryjnoúciŕ - jak widzisz w opracowaniu, raczej zupeůnie bezpodstawne. Zyski koncernu raczej w niewielkim stopniu generowane sŕ przez to co wůaúciciel zepsutego auta zostawi w ASO. Serwis i sprzedaý czćúci to raczej bieýŕca eksploatacja (przeglŕdy, materiaůy eksploatacyjne), i naprawa uszkodzeń (stůuczki, wypadki). Jeúli chodzi o finanse koncernu, to powyýsze (plus zyski ze sprzedaýy nowych samochodów), to coú co zaczyna pojawiaă sić od razu po wprowadzeniu modelu na rynek. Wićksze zyski które mogŕ pojawiă sić ze sprzedaýy awaryjnych czćúci, to raczej caůe lata po premierze modelu, w dodatku jak sić wieúă o bezawaryjnoúci rozniesie, to koncern nadrobi to czego nie zarobiů na czćúciach, na lepszej sprzedaýy nowych modeli. Do tego dochodzi rynkowa regulacja - jeúli czćúci sŕ awaryjne i jest na nie w zwiŕzku z tym zapotrzebowanie, to pojawi sić niezaleýna konkurencja z zamiennikami (bywa ýe lepszymi niý oryginaů) i nie da sić trzymaă wysokich marý. A jak dana czćúă rzadko ulega awarii, to z kolei konkurencja sić nie pojawia i moýna strzyc klientów wysokimi marýami. |
|
Data: 2015-03-05 13:19:59 | |
Autor: MartuĹ› | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
2005 rok, benzyna, ok 200 tys przebiegu, przewidywany jest vw 502 to jest chyba 5w 40 tylko nie wiem czy sie moge cofnac jak mam 10w40 |
|
Data: 2015-03-05 13:33:36 | |
Autor: LordBluzg® | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
Martuś wydumał(a) w news:54f849f2$0$5880$65785112news.neostrada.pl :
Wszystko zalezy jakiej generacji jest silnik (rocznik) i jaki olej2005 rok, benzyna, ok 200 tys przebiegu, przewidywany jest vw 502 to jest chyba 5w 40 tylko nie wiem czy sie moge cofnac jak mam 10w40 Różnie bywa i zalezy ile zmian oleju już było. 200tys niewiele mówi tak naprawdę, bo spotkałem jednostki, gdzie filtr powietrza wyjęto... a silnik nadawał się do kapitalki. Jesli teraz ma minerał to zmiana na syntetyk może spowodowac wypłukanie się nagaru, który sie osadził a to spowoduje głosniejsza pracę i możliwość "brania" oleju. Zasada jest taka (zawsze) jesli ktoś zmienił z syntetyka na minerał i zrobił 4-5 wymian mineralnym, nie cofa się już do syntetyka. -- Michael________™ ______/) /\ | /\ "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€ |
|
Data: 2015-03-05 13:37:36 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
Hello LordBluzg®,
Thursday, March 5, 2015, 1:33:36 PM, you wrote: Różnie bywa i zalezy ile zmian oleju już było. 200tys niewiele mówi takWszystko zalezy jakiej generacji jest silnik (rocznik) i jaki olej2005 rok, benzyna, ok 200 tys przebiegu, przewidywany jest vw 502 to jest chyba 5w 40 tylko nie wiem czy sie moge cofnac jak mam 10w40 Silnik "uszczelniony" nagarem się remontuje a nie dobija mu więcej nagaru lejąc gówniany olej. Mój 16-letni Lanos ma 270kkm i jeździ na syntetycznym 5W-40. I nie żre. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2015-03-05 13:43:12 | |
Autor: Martuś | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
Silnik "uszczelniony" nagarem się remontuje a nie dobija mu więcejCzytałam ze valvoline maxlive 10w40 to jeden z lepszych olejów |
|
Data: 2015-03-05 13:48:02 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
Hello Martu¶,
Thursday, March 5, 2015, 1:43:12 PM, you wrote: Silnik "uszczelniony" nagarem się remontuje a nie dobija mu więcejCzytałam ze valvoline maxlive 10w40 to jeden z lepszych olejów Powiem tak - nie masz problemów z odpalaniem zim±, wymieniasz regularnie olej i filtry, nie widać rosn±cych nagarów na klawiaturze - nie zmieniać. Zim± ciężko pali i masz na tyle duże przebiegi, że możesz zmieniać dwa razy do roku - na zimę wlać 5W-40 i obserwować, co się dzieje. Oczywi¶cie po upewnieniu się, że na klawiaturze nie ma po pół centymetra przypalonej smoły. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2015-03-05 23:43:39 | |
Autor: Pszemol | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
"RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> wrote in message news:4495623489$20150305134803squadack.com...
Powiem tak - nie masz problemów z odpalaniem zim±, wymieniasz A jak jest pół centymetra smoły to co wtedy? Opłukać silnik specjalnym preparatem i dopiero wtedy wlać dobry olej? |
|
Data: 2015-03-05 13:47:48 | |
Autor: LordBluzg® | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
RoMan Mandziejewicz wydumał(a) w
news:6523335083$20150305133736squadack.com : Hello LordBluzg®, To że tańszy i gęstszy nie oznacza że gówniany. Nie mam pojecia skad sie bierze takie rozumienie u "domorosłych mechaników". Publikacji na ten temat jest sporo, jak i nawet "spiski producentów oleju" i są osoby, które tylko wymieniają filtry przez 600tys i wiecej, dolewajac olej (ubytki) a silnik sobie hula i ma to gdzieś :) Polecam: http://moto.onet.pl/porady-ekspertow/teoria-spisku-czy-warto-wymieniac-olej-w-silniku-wasze-zdanie/jm8st Mój 16-letni Lanos ma 270kkm i jeździ na syntetycznym 5W-40. I nie To i tak zalezy od wielu warunków, kiedy żre. Lanos jakos nie miał specjalnych "dokonań" wiec się ciesz :) Wystarczy że raz przegrzejesz silnik albo auto używane jest w piaszczystych terenach. -- Michael________™ ______/) /\ | /\ "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€ |
|
Data: 2015-03-05 14:13:55 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
Hello LordBluzg®,
Thursday, March 5, 2015, 1:47:48 PM, you wrote: [...] To że tańszy i gęstszy nie oznacza że gówniany.Jesli teraz ma minerał to zmiana na syntetyk może spowodowacSilnik "uszczelniony" nagarem się remontuje a nie dobija mu więcej Jeśli są nagary do wypłukania, to znaczy, że gówniany. Dobry olej nie zostawia nagarów. Nie mam pojecia skad sie bierze takie rozumienie u "domorosłych Piszesz o sobie? Publikacji na ten temat jest sporo, jak i nawet "spiski Urban legends i skrajności. Mój 16-letni Lanos ma 270kkm i jeździ na syntetycznym 5W-40. I nieTo i tak zalezy od wielu warunków, kiedy żre. Lanos jakos nie miał Chyba sobie jaja robisz. Lanosy s a znane z małej awaryjności. wiec się ciesz :) Wystarczy że raz przegrzejesz silnik Lanos nie jest terenówką. A co do zapiaszczenia, to A4 w budowie wystarczy? Przez piasek i kamyczki mam już trzecią szybę przednią do wymiany. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2015-03-08 17:46:51 | |
Autor: jerzu | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
On Thu, 5 Mar 2015 13:37:36 +0100, RoMan Mandziejewicz
<roman@pik-net.pl.invalid> wrote: Mój 16-letni Lanos ma 270kkm i jeĽdzi na syntetycznym 5W-40. I nie 460 tys. i dalej na 5w40 ;) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2015-03-08 17:57:55 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
Hello jerzu,
Sunday, March 8, 2015, 5:46:51 PM, you wrote: Mój 16-letni Lanos ma 270kkm i jeĽdzi na syntetycznym 5W-40. I nie460 tys. i dalej na 5w40 ;) Ale Ciebie mechanicy od katów nie wyzywaj± ;) -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2015-03-05 17:55:17 | |
Autor: Pszemol | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
"LordBluzg®" <spam@ognik.com> wrote in message news:md9ii4$fij$1mx1.internetia.pl...
W benzynie z uwagi na inną budowę silnika (szczególnie starsze auta <12 lat) Czy jakieś wiarygodne źródła tej "wiedzy" możesz przytoczyć? |
|
Data: 2015-03-06 13:09:56 | |
Autor: LordBluzg® | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
Pszemol wydumał(a) w news:mdaqbn$oa0$1dont-email.me :
"LordBluzg®" <spam@ognik.com> wrote in message news:md9ii4$fij$1mx1.internetia.pl... "O wyborze oleju może też decydować stan silnika. Jednostka zużyta ma większe luzy, spala olej, hałasuje. W takim przypadku gęstszy olej, choć jej nie naprawi, to jednak wyciszy, uszczelni i pozwoli pojeździć jeszcze jakiś czas bez remontu. W takiej sytuacji, stojąc przed wyborem opisanym powyżej, bezwzględnie wybierzmy olej 5W-40 zamiast 5W-30! Często mechanicy zalecają też wlanie jeszcze gęstszego oleju, np. 5W-50 lub 10W-60 – nawet jeśli nie przewiduje tego instrukcja. Takie oleje stosuje się zwykle w autach eksploatowanych w sporcie (pomimo że sprawiają większe opory i teoretycznie pogarszają osiągi silnika!), a często także w autach starych czy wręcz zabytkowych. Po prostu gęstszy olej zapewnia lepszą ochronę i już! Uwaga, w nowoczesnych silnikach, przystosowanych do olejów energooszczędnych, takich eksperymentów bez konsultacji z doświadczonym mechanikiem lepiej nie robić." http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/czy-zmieniac-olej-jesli-tak-to-na-jaki/33sj2 -- Michael________™ ______/) /\ | /\ "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€ |
|
Data: 2015-03-05 12:48:58 | |
Autor: charwel(Oo)==::: | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
W dniu 2015-03-05 o 12:14, MartuĹ› pisze:
Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z Cześć. Kupiłem 5 lat temu W202 2.2CDI 245000km(licznikowo). Wlałem mu olej 10W40 (teoretycznie, bo był lany z beczki) i jak się zrobiło zimno zaczęły się problemy z rozruchem. Tzn odpalał, ale coś gwizdało przy tym niemiłosiernie, a silnik pracował jak w Ursusie. Pojechałem do mechanika i stwierdził, że samochód ma jeździć na takim oleju jaki przewiduje producent i wlał mi 5W50. Wszelakie kłopoty ustały, rozruch od tego czasu bezproblemowy, oleju nie ubywa (300ml dolałem w ciągu 10000km). Pozdrawiam charwel |
|
Data: 2015-03-05 13:00:14 | |
Autor: zbigniew | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
W dniu 2015-03-05 o 12:14, MartuĹ› pisze:
Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z zdecydowanie zostawić przy dobrym 10W40 |
|
Data: 2015-03-05 13:04:48 | |
Autor: MartuĹ› | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
W dniu 2015-03-05 o 13:00, zbigniew pisze:
W dniu 2015-03-05 o 12:14, MartuĹ› pisze: noi jestem w kropce :( a jak przewiduje sie do tego samochodu specyfikacje vw 502.00 to jest chyba 5w40, to zostac przy tym 10w40 czy zmieniac ?? |
|
Data: 2015-03-05 04:52:30 | |
Autor: Jimiasty | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
W dniu czwartek, 5 marca 2015 13:04:54 UTC+1 użytkownik Martu¶ napisał:
noi jestem w kropce :( a jak przewiduje sie do tego samochodu specyfikacje vw 502.00 to jest chyba 5w40, to zostac przy tym 10w40 czy zmieniac ?? Zmienic na pelny syntetyk 5w40. |
|
Data: 2015-03-05 21:45:05 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
W dniu 2015-03-05 o 13:52, Jimiasty pisze:
W dniu czwartek, 5 marca 2015 13:04:54 UTC+1 użytkownik Martu¶ napisał: Ja bym przed wymian± zaaplikował jeszcze płukankę Liquimoly. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶więty spokój." |
|
Data: 2015-03-05 14:00:41 | |
Autor: Maciek | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
W dniu 2015-03-05 o 12:14, MartuĹ› pisze:
Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z silnikiem? Czy lepiej pozostać przy 10w40 ?Po zakupie miałem zalany 10W40 (120tys.), pierwszy rok zalałem "z rozpędu" 10W40, później zmieniłem na 5W30. Teraz mam 240tys. i zastanawiam się nad powrotem na 10W40, bo zaczął brać olej (jakiś 1l/10tys.) -- Pozdrawiam Maciek |
|
Data: 2015-03-05 05:08:00 | |
Autor: Jimiasty | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
W dniu czwartek, 5 marca 2015 14:00:43 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
Po zakupie miałem zalany 10W40 (120tys.), pierwszy rok zalałem "z I myslisz, ze to cos pomoze? |
|
Data: 2015-03-05 07:05:38 | |
Autor: AA | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
W dniu czwartek, 5 marca 2015 14:08:04 UTC+1 użytkownik Jimiasty napisał:
W dniu czwartek, 5 marca 2015 14:00:43 UTC+1 użytkownik Maciek napisał: Pewnie, że pomoże, 10w40 jest tańszy w dolewkach... Chociaż przy tym zużyciu (20zl za olej/10kkm) pewnie zrównoważy się to zużyciem paliwa na zimnym, kiedy 10w40 jest znacznie bardziej lepki. |
|
Data: 2015-03-05 14:13:27 | |
Autor: Maciek | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
W dniu 2015-03-05 o 14:08, Jimiasty pisze:
W dniu czwartek, 5 marca 2015 14:00:43 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:Wydaje mi się, że tak, bo wnioskiem z mojej odpowiedzi powinno być: spróbuj. -- Pozdrawiam Maciek |
|
Data: 2015-03-05 14:04:51 | |
Autor: MartuĹ› | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
Każdy pisze co innego :) Już mnie głowa od tego rozbolała:)
|
|
Data: 2015-03-05 14:07:43 | |
Autor: MartuĹ› | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
Jeszcze gdzie tam czytałam ze im silnik ma wiecej tys km to wymienia sie olej na gestszy np 10w , a mysle ze 200 tys to nie jest mało.
|
|
Data: 2015-03-05 05:17:12 | |
Autor: Jimiasty | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
W dniu czwartek, 5 marca 2015 14:07:48 UTC+1 użytkownik Martu¶ napisał:
Jeszcze gdzie tam czytałam ze im silnik ma wiecej tys km to wymienia sie olej na gestszy np 10w , a mysle ze 200 tys to nie jest mało. To co przed W czyli 5W40 to indeks lepkosci na zimno, a to co po W to indeks lepskosci w wysokiej temperaturze. Jak sie boisz i chcesz "gestszy" olej to zalej cos W40 albo W50 czyli np 5W40 5W50 (np Mobil 1 5W50 w pelni syntetyczny). olej 10W gestnieje (robi sie z niego smar) w temp -20 -25stC, 5W wytrzymuje juz -30stC. |
|
Data: 2015-03-05 15:57:31 | |
Autor: Czesław Wi¶niak | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
(np Mobil 1 5W50 w pelni syntetyczny).
To , ze jest 5W i jest napisane na opakowaniu "syntetyczny" to nie znaczy ze jest w pelni syntetyczny. Takich olejow jest bardzo malo, w wiekszosci w 5W baza jest nadal mineralna :P |
|
Data: 2015-03-05 07:53:16 | |
Autor: Jimiasty | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
W dniu czwartek, 5 marca 2015 15:58:11 UTC+1 użytkownik Czesław Wi¶niak napisał:
(np Mobil 1 5W50 w pelni syntetyczny). Akurat Mobil 1 5w50 jest syntetyczny. Ale to fakt, lepkosc nie ma nic do syntetycznosci oleju. Np taki Motul 300V 15w50 jest jak najbardziej syntetyczny. Takich olejow jest bardzo malo, w wiekszosci w 5W baza jest nadal mineralna Czy ja wiem czy tak bardzo malo. Troche tego jest. |
|
Data: 2015-03-05 17:21:05 | |
Autor: Czesław Wi¶niak | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
Akurat Mobil 1 5w50 jest syntetyczny. Ale to fakt, lepkosc nie ma nic do syntetycznosci oleju. Np taki Motul 300V 15w50 jest jak >najbardziej syntetyczny. Które ? Daj linki. |
|
Data: 2015-03-05 13:30:06 | |
Autor: Jimiasty | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
Co ktore?
|
|
Data: 2015-03-05 22:42:12 | |
Autor: Czeslaw Wisniak | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
Co ktore? Ktory Mobil1 5W50 to pelny syntetyk ? |
|
Data: 2015-03-06 00:05:40 | |
Autor: Jimiasty | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
W dniu czwartek, 5 marca 2015 22:42:54 UTC+1 użytkownik Czeslaw Wisniak napisał:
Ktory Mobil1 5W50 to pelny syntetyk ? A nie jest? Masz jakies informacje na ten temat? |
|
Data: 2015-03-06 09:43:01 | |
Autor: Czesław Wi¶niak | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
Ktory Mobil1 5W50 to pelny syntetyk ? A nie jest? Masz jakies informacje na ten temat? Prosilem cie, zebys podal linka do tego w pelni syntetycznego oleju Mobil1 5W50 wtedy ci powiem ale widze, ze bardzo sie przed tym bronisz. |
|
Data: 2015-03-06 03:45:22 | |
Autor: Jimiasty | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
Data: 2015-03-06 12:51:56 | |
Autor: Jacek Skowroński | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
W dniu 06.03.2015 o 12:45, Jimiasty pisze:
http://www.mobil1.pl/oleje-silnikowe/peak-life-5w-50.aspx?p=2 Syntetyczny. -- Jacek Skowroński |
|
Data: 2015-03-06 15:20:05 | |
Autor: Czesław Wi¶niak | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
http://www.mobil1.pl/oleje-silnikowe/peak-life-5w-50.aspx?p=2 Prosze. Słucham bo jestem ciekaw. Czyli ten: http://www.mobil1.de/produkte/peak-life-5w-50.aspx To hydrokrak, nie jest w pelni syntetyczny. |
|
Data: 2015-03-06 07:02:54 | |
Autor: Jimiasty | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
W dniu pi±tek, 6 marca 2015 15:20:48 UTC+1 użytkownik Czesław Wi¶niak napisał:
Czyli ten: No nie wiem, nie znam niemieckiego. Natomiast na polskiej stronie jest napisane, ze jest w pelni syntetyczny. Skoro tak nie jest to wala w ...uja. Ciekawe, ze oleje Mobil (bez one) maja oznaczenie, ze sa hydrocrackami (HC), np tu: https://www.motointegrator.pl/produkty/222317-olej-mobil-3000-xe-5w30-4-litry PS. Mogles od razu podzielic sie swoim odkryciem a nie zgrywac cwaniaka. |
|
Data: 2015-03-06 16:27:09 | |
Autor: Czesław Wi¶niak | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
No nie wiem, nie znam niemieckiego. Natomiast na polskiej stronie jest napisane, Bo Polska to dziwny kraj ;) Ciekawe, ze oleje Mobil (bez one) maja oznaczenie, ze sa hydrocrackami (HC), np tu: Napisalem ci wczesniej, ze nie jest. Na co ty odpowiedziales ze jest, wiec spytalem sie ktory ? To wszystko. Moze jest jakis inny ktory jest w pelni syntetyczny :) |
|
Data: 2015-03-06 16:33:51 | |
Autor: Dawid | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
W dniu 2015-03-06 o 16:27, Czesław Wi¶niak pisze:
a ty polak palant jeste¶ i tyle, cieszy cię to.No nie wiem, nie znam niemieckiego. Natomiast na polskiej stronie jest |
|
Data: 2015-03-06 16:53:43 | |
Autor: Czesław Wi¶niak | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
Napisalem ci wczesniej, ze nie jest. Na co ty odpowiedziales ze jest, a ty polak palant jeste¶ i tyle, cieszy cię to. Wracaj szczylku dawidku na onecik, ucieszy mnie to. |
|
Data: 2015-03-06 17:11:05 | |
Autor: Dawid | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
W dniu 2015-03-06 o 16:53, Czesław Wi¶niak pisze:
Napisalem ci wczesniej, ze nie jest. Na co ty odpowiedziales ze jest, Wracaj szczylku dawidku na onecik, ucieszy mnie to.a ty dalej doradzaj, tu jest twoje miejsce flachowcu. posrać ze ¶miechu się można, czytaj±c twoje wypociny. |
|
Data: 2015-03-06 17:25:54 | |
Autor: Czesław Wi¶niak | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
Napisalem ci wczesniej, ze nie jest. Na co ty odpowiedziales ze jest, Wracaj szczylku dawidku na onecik, ucieszy mnie to. No wlasnie sie zastanawialem co tak smierdzi a to dawidek sie zesral :) Tylko rak nie zapomnij umyc pyskaczu. |
|
Data: 2015-03-06 15:27:52 | |
Autor: Jacek Skowroński | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
W dniu 06.03.2015 o 15:20, Czesław Wi¶niak pisze:
W takim razie co¶ by się nie zgadzało z t± teori± dotycz±c± kodu gospodarowania odpadami. Karta charakterystyki bezpieczeństwa dla tego oleju zawiera informację, że ten kod to 13 02 06. -- Jacek Skowroński |
|
Data: 2015-03-06 16:27:31 | |
Autor: Czesław Wi¶niak | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
W takim razie co¶ by się nie zgadzało z t± teori± dotycz±c± kodu Nie sadze. |
|
Data: 2015-03-06 11:26:50 | |
Autor: AA | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
W dniu pi±tek, 6 marca 2015 16:28:13 UTC+1 użytkownik Czesław Wi¶niak napisał:
> W takim razie co¶ by się nie zgadzało z t± teori± dotycz±c± kodu http://www.jula.pl/globalassets/catalog/productdocuments/msds/624130624131_pl.pdf Możesz podać swoje Ľródło tej rewelacji, wg której 5w50 Peak Life Mobila nie jest olejem na bazie syntetycznej? |
|
Data: 2015-03-06 16:38:23 | |
Autor: Jacek Skowroński | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
W dniu 06.03.2015 o 16:27, Czesław Wi¶niak pisze:
W takim razie co¶ by się nie zgadzało z t± teori± dotycz±c± kodu http://www.jula.pl/globalassets/catalog/productdocuments/msds/624130624131_pl.pdf -- Jacek Skowroński |
|
Data: 2015-03-06 17:07:27 | |
Autor: Czesław Wi¶niak | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
Nie sadze. Dzieki za pdf. Nie mam czau teraz tego wszystkiego czytac. Trzeba by w ten sposob sprawdzic mase produktow. Moze i rzeczywiscie jest to wiarygodne, ale jak bede mial czas to sprobuje podwazyc te metode :) |
|
Data: 2015-03-06 17:16:33 | |
Autor: Dawid | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
W dniu 2015-03-06 o 17:07, Czesław Wi¶niak pisze:
metode, to dokument flachowcu, nie metoda na twoje naci±ganie faktów.Nie sadze. |
|
Data: 2015-03-06 17:54:20 | |
Autor: Czesław Wi¶niak | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
W takim razie co¶ by się nie zgadzało z t± teori± dotycz±c± kodu Przepraszam spieszylem sie. No wlasnie, umknelo mi twoje "nie". Zgadza sie, ze sie nie zgadza stad moje "nie sadze" i wczesniejsze" Ty tak na powaznie ?" Wyszlo odwrotnie niz mialo byc dlatego metoda tego typu weryfikacji produktu jest niewiarygodna. Trzeba by siegnac do przepisow w jaki sposob nadawane sa charakterystyki produktow. |
|
Data: 2015-03-05 16:40:46 | |
Autor: Lewis | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
W dniu 2015-03-05 o 15:57, Czesław Wi¶niak pisze:
(np Mobil 1 5W50 w pelni syntetyczny). S± oleje 10W i 20W syntetyczne tak jak i 0W. No ale tych w marketach czy pseudo sklepach z olejami nie u¶wiadczysz. Do swojego na lato leję full syntetyk 10W60 a na zimę 5W50 też 100% syntetyczny na bazie estrów. A jeżeli koleżanka wyżej faktycznie szuka rozwi±zania problemu a nie troluje to polecam co¶ z AMSoila, Royal Purple, Motula czy nawet poczciwy Valvoline. Grunt by był syntetykiem przez duże S a nie syntetic blend na bazie HC. -- Pozdrawiam Lewis https://www.facebook.com/turbolaabpl |
|
Data: 2015-03-05 11:32:05 | |
Autor: AA | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
W dniu czwartek, 5 marca 2015 16:40:51 UTC+1 użytkownik Lewis napisał:
syntetykiem przez duże S a nie syntetic blend na bazie HC. To s± tylko nazwy marketingowe. Najważniejszy jest KGO, czyli Kod Gospodarowania Odpadami: 13 02 06 (Syntetyczne oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe). 13 02 05 (mineralne oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe nie zawieraj±ce chlorowców) Karta produktu nie kłamie :) Jako przykład - Castrol Magnatec 5w40: mineralny, Shell Helix 5w40: syntetyczny. Cena podobna (~70zł za 4l). Inna sprawa, czy taki Shell jest faktycznie lepszy od Castrola w praktyce.. pozdr AA |
|
Data: 2015-03-05 20:47:21 | |
Autor: Czesław Wi¶niak | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
syntetykiem przez duże S a nie syntetic blend na bazie HC. To s± tylko nazwy marketingowe. Najważniejszy jest KGO, czyli Kod Gospodarowania Odpadami: Ty tak na powazanie ? |
|
Data: 2015-03-05 14:09:19 | |
Autor: Nathan | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
W dniu 2015-03-05 o 14:07, MartuĹ› pisze:
Jeszcze gdzie tam czytałam ze im silnik ma wiecej tys km to wymienia sieGdzieś czytałem,że żyjemy wewnątrz kuli...te internety -- Pozdrawiam Nathan "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie wchodzili" Charles Lindbergh bartosz<kropka/dot>bb@gmail<kropka/dot>com; http://picasaweb.google.com/Bartosz.BB |
|
Data: 2015-03-05 14:15:05 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
Hello Maciek,
Thursday, March 5, 2015, 2:00:41 PM, you wrote: Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie zPo zakupie miałem zalany 10W40 (120tys.), pierwszy rok zalałem "z 1l/10kkm to bardzo małe zużycie oleju. I je¶li nie wynika z wycieku, to ¶wiadczy o dobrym smarowaniu gładzi cylindrów - nie zmieniaj oleju. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2015-03-05 14:08:22 | |
Autor: Nathan | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
W dniu 2015-03-05 o 12:14, MartuĹ› pisze:
Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z Ale może napisz jaki to silnik/samochód? -- Pozdrawiam Nathan "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie wchodzili" Charles Lindbergh bartosz<kropka/dot>bb@gmail<kropka/dot>com; http://picasaweb.google.com/Bartosz.BB |
|
Data: 2015-03-05 14:16:20 | |
Autor: LordBluzg® | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
Nathan wydumał(a) w news:md9kg8$2um$1srv13.cyf-kr.edu.pl :
W dniu 2015-03-05 o 12:14, Martuś pisze: Na tej grupie to "standard" żeby nie podawać na samym początku marki i rocznika :) Tutaj trzeba miec lepsze "szklane kule"...bo piszący w zalożeniu testuje: kto jest lepszy i predzej trafi/zgadnie aby bylo zgodne z zamysłem postujacego :) -- Michael________™ ______/) /\ | /\ "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€ |
|
Data: 2015-03-05 14:21:51 | |
Autor: MartuĹ› | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
W dniu 2015-03-05 o 14:16, LordBluzg® pisze:
Nathan wydumał(a) w news:md9kg8$2um$1srv13.cyf-kr.edu.pl : Juz napisałam :) |
|
Data: 2015-03-05 14:16:21 | |
Autor: MartuĹ› | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
W dniu 2015-03-05 o 14:08, Nathan pisze:
W dniu 2015-03-05 o 12:14, Martuś pisze: kurcze nie 3.0 tylko 4.2 audi s4 b7, cały czas mi sie myli z moją poprzednią niunią |
|
Data: 2015-03-05 14:18:47 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
Hello Martu¶,
Thursday, March 5, 2015, 2:16:21 PM, you wrote: [...] kurcze nie 3.0 tylko 4.2 audi s4 b7, cały czas mi sie myli z moj± poprzedni± niuni± A! Podkłokietnik! *PLONK!* za nieustanne zmiany nicka. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2015-03-05 14:23:44 | |
Autor: Nathan | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
W dniu 2015-03-05 o 14:16, MartuĹ› pisze:
audi s4 b7To za Chiny 10w40 bym nie lał Motul 5w40 8100 CESS? -- Pozdrawiam Nathan "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie wchodzili" Charles Lindbergh bartosz<kropka/dot>bb@gmail<kropka/dot>com; http://picasaweb.google.com/Bartosz.BB |
|
Data: 2015-03-05 14:29:14 | |
Autor: MartuĹ› | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
W dniu 2015-03-05 o 14:23, Nathan pisze:
W dniu 2015-03-05 o 14:16, MartuĹ› pisze: Ale da sie przejsc z 10w40 na taki bez problemow ??? |
|
Data: 2015-03-05 14:31:07 | |
Autor: MartuĹ› | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
W dniu 2015-03-05 o 14:29, MartuĹ› pisze:
W dniu 2015-03-05 o 14:23, Nathan pisze: a tak z ciekawosci dlaczego bys nie lał ? |
|
Data: 2015-03-05 15:51:19 | |
Autor: MartuĹ› | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
OK to zmieniam na 5w40 motula x-cess czy na jaki ??
Znalazłam kartke i wcześniej jezdził też na 5w/40, szkoda ze teraz ja znalazlam :( Przejechałam ok 500 km na tym 10w40, wiec chyba nic sie nie powinno dziać z silnikiem ze na złym oleju jezdziłam |
|
Data: 2015-03-05 16:32:54 | |
Autor: MartuĹ› | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
Warto robić płukanke silnika ??
|
|
Data: 2015-03-05 16:45:27 | |
Autor: Lewis | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
W dniu 2015-03-05 o 16:32, MartuĹ› pisze:
Warto robić płukanke silnika ?? Można ale nie ma co przesadzać. Lej dobrego syntetyka i sobie dupy nie zawracaj. Przez te ~1000km nic mu się nie stało. -- Pozdrawiam Lewis https://www.facebook.com/turbolaabpl |
|
Data: 2015-03-05 16:49:42 | |
Autor: MartuĹ› | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
W dniu 2015-03-05 o 16:45, Lewis pisze:
W dniu 2015-03-05 o 16:32, Martuś pisze: Czyli motula 5w40 x cessa i płukanke liqumoil ?? Tylko pare tygodni temu juz robiłam płukanke jakiejs firmy to nie bedzie za duzo ? Ale mysle ze nic sie nie stanie od nadmiaru płukanki. Bo teraz mysle ze by sie przydała z 10w na 5w jak przechodze |
|
Data: 2015-03-06 04:55:08 | |
Autor: Lewis | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
W dniu 2015-03-05 o 16:49, MartuĹ› pisze:
W dniu 2015-03-05 o 16:45, Lewis pisze: Lej 5W nie przesadzaj. -- Pozdrawiam Lewis https://www.facebook.com/turbolaabpl |
|
Data: 2015-03-06 06:46:09 | |
Autor: MartuĹ› | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
W dniu 2015-03-06 o 04:55, Lewis pisze:
W dniu 2015-03-05 o 16:49, Martuś pisze: czyli nie wlewac płukanki tak ? A filtr oleju wymianiać jak był wymieniany ? |
|
Data: 2015-03-06 07:34:39 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
Lej 5W nie przesadzaj. Zadnej plukanki. Zlej stary olej i wymien filtr na nowy. |
|
Data: 2015-03-06 07:54:35 | |
Autor: MartuĹ› | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
W dniu 2015-03-06 o 07:34, Czesław Wiśniak pisze:
Lej 5W nie przesadzaj. to jednak filtr wymienic jak był wymieniony ok 500 km temu ?? |
|
Data: 2015-03-06 08:12:50 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
Zadnej plukanki. Zlej stary olej i wymien filtr na nowy. Tak. |
|
Data: 2015-03-05 15:50:52 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z silnikiem? Czy lepiej pozostać przy 10w40 ? Jak nie bierze oleju to lej smialo 5W |
|
Data: 2015-03-06 00:07:10 | |
Autor: Jimiasty | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
W dniu czwartek, 5 marca 2015 15:51:33 UTC+1 użytkownik Czesław Wi¶niak napisał:
Jak nie bierze oleju to lej smialo 5W A wyjasnisz co lepkosc na zimno ma do "brania" oleju? |
|
Data: 2015-03-06 10:13:26 | |
Autor: Czesław Wi¶niak | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
Jak nie bierze oleju to lej smialo 5W A wyjasnisz co lepkosc na zimno ma do "brania" oleju? Ale ja nic nie pisalem o lepkosci. |
|
Data: 2015-03-06 03:48:36 | |
Autor: Jimiasty | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
A co oznacza 5w i dlaczego piszesz, ze jak nie bierze oleju to mozna taki lac?
|
|
Data: 2015-03-06 15:32:58 | |
Autor: Czeslaw Wisniak | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
A co oznacza 5w i dlaczego piszesz, ze jak nie bierze oleju to mozna taki lac? Co oznacza 5W to sobie zobacz w internecie. Chodzi o koszty bo mniej 5W bral nie bedzie. Jest jeszcze sprawa jak dlugo silnik chodzil na mineralnym bo wyplukanie nagaru przez dobry olej i zapchanie kanalow moze miec rozne dziwne skutki. |
|
Data: 2015-03-06 07:10:54 | |
Autor: Jimiasty | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
W dniu pi±tek, 6 marca 2015 15:33:41 UTC+1 użytkownik Czeslaw Wisniak napisał:
>A co oznacza 5w i dlaczego piszesz, ze jak nie bierze oleju to mozna taki >lac? Alez ja wiem i nawet w ktoryms tam poscie napisalem. Chodzi o koszty bo mniej 5W bral nie bedzie. Ale co chodzi o koszty? 5Wcostam jest tanszy od 10W40 ? Niektore silniki biora olej od nowosci i to nawet do 0.5l/1000km, czy oznacza to, ze trzeba lac najtanszy mineral, bo syntetyk jest drogi? Jest jeszcze sprawa jak dlugo silnik chodzil na mineralnym A gdzie masz napisane ze chodzil na mineralnym? Martus pisal(a) ze chodzil przez 500km na polsyntetyku 10w40. |
|
Data: 2015-03-06 16:37:35 | |
Autor: Czesław Wi¶niak | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
Alez ja wiem i nawet w ktoryms tam poscie napisalem. No i swietnie. Chodzi o koszty bo mniej 5W bral nie bedzie. Ale co chodzi o koszty? 5Wcostam jest tanszy od 10W40 ? Niektore silniki biora To, ze bardzo dobry syntetyk 5W jest znacznie drozszy od jakiegos "polsyntetyka" 10W, dla kogos moze to byc wazne Mialem kiedys nowa sluzbowa Astre II 1.6, ktory brala ponad 1L/1 tys.km i to bylo zgodne z ich normami ! Jest jeszcze sprawa jak dlugo silnik chodzil na mineralnym A gdzie masz napisane ze chodzil na mineralnym? Martus pisal(a) ze Niewielka roznica. |
|
Data: 2015-03-06 07:52:19 | |
Autor: Jimiasty | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
W dniu pi±tek, 6 marca 2015 16:38:19 UTC+1 użytkownik Czesław Wi¶niak napisał:
>Ale co chodzi o koszty? 5Wcostam jest tanszy od 10W40 ? Niektore silniki >biora A gowniany 5Wcostam jest tanszy niz dobry 10W40. I co z tego wynika? Napisales ze "skoro nie bierze oleju to lej 5W" Zatem chcialem zapytac jaki jest zwiazek miedzy indeksem lepkosci na zimno a zuzyciem oleju? Widocznie zastosowales skrot myslowy a teraz idziesz w zaparte. Mialem kiedys nowa sluzbowa Astre II 1.6, ktory brala ponad 1L/1 tys.km i to bylo zgodne z ich normami ! 1l/tys to bardzo duzo szczegolnie w takim 1.6 o malej mocy i swiadczy o tym, ze cos jest nie tak. |
|
Data: 2015-03-06 17:03:42 | |
Autor: Czesław Wi¶niak | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
A gowniany 5Wcostam jest tanszy niz dobry 10W40. I co z tego wynika? Mialem kiedys nowa sluzbowa Astre II 1.6, ktory brala ponad 1L/1 tys.km i to 1l/tys to bardzo duzo szczegolnie w takim 1.6 o malej mocy i swiadczy o tym, ze Owszem i co z tego ? Dlatego szkoda dolewac bardzo drogiego oleju. Lepiej lac byle g. To jest moj skrot myslowy. Nie mysle kategoriami wymienic g na g jak wyzej. |
|
Data: 2015-03-06 16:37:09 | |
Autor: Dawid | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
W dniu 2015-03-05 o 12:14, MartuĹ› pisze:
Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie zlej śmiało, bez płukania, obecnie nie stosuje się już gówna które po 500 km zostawia jakiś wielki nagar lub szlam. nie słuchaj legend super mechaników, żałosne. |
|
Data: 2015-03-06 18:36:49 | |
Autor: nom | |
Z 10w40 na 5w40 .... | |
Użytkownik "Martuś" <martaaaasss@op.pl> napisał w wiadomości news:54f83ab3$0$24203$65785112news.neostrada.pl... Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z silnikiem? Czy lepiej pozostać przy 10w40 ? Jakie najczęściej trasy pokonujesz? 200 tys. km dla silnika to nie jest dużo, ja w swojej Fabi 1.4MPI po 200 tys. km zmieniłem olej z Mobila 1 5W50 na Mobila 1 0W40 New Life i silnik ciszej pracuje i jest bardziej elastyczny. Dodatkowo spalanie spadło z 9 na 8,5l gazu na 100km. No ale ja jeżdże na krótkich trasach, do pracy mam tylko 15km. Aha, olej wymieniam co 30 tys. km i nie dolewam nic od wymiany do wymiany. :-) |