Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Z 10w40 na 5w40 ....

Z 10w40 na 5w40 ....

Data: 2015-03-05 12:31:51
Autor: LordBluzg®
Z 10w40 na 5w40 ....
Martuś wydumał(a) w news:54f83ab3$0$24203$65785112news.neostrada.pl :
Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z silnikiem? Czy lepiej pozostać przy 10w40 ?
Nie wiem jaki był zalany wcześniej, dlatego zalałam 10w40, ale teraz sie zastanawiam. Samochod ma przejechane 200 tys km, ma 10 lat, silnik 3.0 benzyna

Zostawić 10w40.

--
Michael________â„¢
______/) /\ | /\
 "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€

Data: 2015-03-05 12:51:56
Autor: Lewis
Z 10w40 na 5w40 ....
W dniu 2015-03-05 o 12:31, LordBluzg® pisze:
Martuś wydumał(a) w news:54f83ab3$0$24203$65785112news.neostrada.pl :
Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z
silnikiem? Czy lepiej pozostać przy 10w40 ?
Nie wiem jaki był zalany wcześniej, dlatego zalałam 10w40, ale teraz
sie zastanawiam. Samochod ma przejechane 200 tys km, ma 10 lat, silnik
3.0 benzyna

Zostawić 10w40.


A to dlaczego? Po co męczyć w miarę świeży silnik jakimś półsyntetycznym gniotem?
Już chyba wiem skąd te problemy z silnikami w saabach. Lać gęste mineralne gówno bo nie wiadomo co było wcześniej.


--
Pozdrawiam
Lewis
https://www.facebook.com/turbolaabpl

Data: 2015-03-05 13:12:37
Autor: LordBluzg®
Z 10w40 na 5w40 ....
Lewis" <"lewisa[tnij] wydumał(a) w news:md9g0u$rp4$1node2.news.atman.pl :
W dniu 2015-03-05 o 12:31, LordBluzg® pisze:
Martuś wydumał(a) w news:54f83ab3$0$24203$65785112news.neostrada.pl :
Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z
silnikiem? Czy lepiej pozostać przy 10w40 ?
Nie wiem jaki był zalany wcześniej, dlatego zalałam 10w40, ale teraz
sie zastanawiam. Samochod ma przejechane 200 tys km, ma 10 lat, silnik
3.0 benzyna
Zostawić 10w40.
A to dlaczego? Po co męczyć w miarę świeży silnik jakimś półsyntetycznym gniotem?

(zakładajac prawdę)200tys to wmiarę świeży silnik?

Już chyba wiem skąd te problemy z silnikami w saabach. Lać gęste mineralne gówno bo nie wiadomo co było wcześniej.

Jesli nic się specjalnego nie dzieje, pozostawić. Własnie ostatnio sasiadowi poleciłem zmiane z 5w40 na minerał. Dotychczas lał do Renault Megane 1,4 5w40 Elf i dolewał co 300km ok 1l. Wycieków nie było, po prostu mu "brał olej" szczególnie na krótkich odcinkach (gumki na uszczelniaczach). Po wlaniu 10w40 dolewa 1l/2000km a silnik pracuje ciszej. Przebieg 165tys.

Wszystko zalezy jakiej generacji jest silnik (rocznik) i jaki olej przewidział producent i tutaj z naciskiem czy to benzyna czy diesel. W benzynie z uwagi na inną budowę silnika (szczególnie starsze auta <12 lat) w miarę przebiegu, nalezy zmieniac olej na gęstszy...no chyba ze ktoś sobie zrobi remont silnika. W dieslach wyglada to troche inaczej i tutaj raczej nie zmienia się gestosci oleju.

--
Michael________â„¢
______/) /\ | /\
 "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€

Data: 2015-03-05 13:19:01
Autor: Lewis
Z 10w40 na 5w40 ....
W dniu 2015-03-05 o 13:12, LordBluzg® pisze:
Lewis" <"lewisa[tnij] wydumał(a) w news:md9g0u$rp4$1node2.news.atman.pl :
W dniu 2015-03-05 o 12:31, LordBluzg® pisze:
Martuś wydumał(a) w news:54f83ab3$0$24203$65785112news.neostrada.pl :
Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z
silnikiem? Czy lepiej pozostać przy 10w40 ?
Nie wiem jaki był zalany wcześniej, dlatego zalałam 10w40, ale teraz
sie zastanawiam. Samochod ma przejechane 200 tys km, ma 10 lat, silnik
3.0 benzyna
Zostawić 10w40.
A to dlaczego? Po co męczyć w miarę świeży silnik jakimś
półsyntetycznym gniotem?

(zakładajac prawdę)200tys to wmiarę świeży silnik?

Już chyba wiem skąd te problemy z silnikami w saabach. Lać gęste
mineralne gówno bo nie wiadomo co było wcześniej.

Jesli nic się specjalnego nie dzieje, pozostawić. Własnie ostatnio
sasiadowi poleciłem zmiane z 5w40 na minerał. Dotychczas lał do Renault
Megane 1,4 5w40 Elf i dolewał co 300km ok 1l. Wycieków nie było, po
prostu mu "brał olej" szczególnie na krótkich odcinkach (gumki na
uszczelniaczach). Po wlaniu 10w40 dolewa 1l/2000km a silnik pracuje
ciszej. Przebieg 165tys.

Wszystko zalezy jakiej generacji jest silnik (rocznik) i jaki olej
przewidział producent i tutaj z naciskiem czy to benzyna czy diesel. W
benzynie z uwagi na inną budowę silnika (szczególnie starsze auta <12
lat) w miarę przebiegu, nalezy zmieniac olej na gęstszy...no chyba ze
ktoÅ› sobie zrobi remont silnika. W dieslach wyglada to troche inaczej i
tutaj raczej nie zmienia siÄ™ gestosci oleju.

Jak mu bierze tyle oleju to się naprawia silnik a nie leje gęstszy olej, syfa też leczysz pudrem?

Świeży w sensie konstrukcji a 200kkm to też żaden wielki przebieg.
W saabach z motorami B2X4 i B2X5 producent zaleca 10W40 co jest totalną pomyłką. Mała pojemność miski ogromne temperatury, olej gotowany w turbinie a do tego przez środek miski idzie DP rozgrzany do czerwoności. No genialne...
Mam też starego W124 z silnikiem M103 i przebiegiem 1.230.000km :) Olej 5W40 i zbytnio nie znika, owszem głowica i uszczelki naprawione ale to już nie jest ani świeża konstrukcja ani niski przebieg :)

--
Pozdrawiam
Lewis
https://www.facebook.com/turbolaabpl

Data: 2015-03-05 13:29:12
Autor: LordBluzg®
Z 10w40 na 5w40 ....
Lewis" <"lewisa[tnij] wydumał(a) w news:md9hjn$tim$1node2.news.atman.pl :
W dniu 2015-03-05 o 13:12, LordBluzg® pisze:
Lewis" <"lewisa[tnij] wydumał(a) w
news:md9g0u$rp4$1node2.news.atman.pl :
W dniu 2015-03-05 o 12:31, LordBluzg® pisze:
Martuś wydumał(a) w news:54f83ab3$0$24203$65785112news.neostrada.pl :
Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z
silnikiem? Czy lepiej pozostać przy 10w40 ?
Nie wiem jaki był zalany wcześniej, dlatego zalałam 10w40, ale teraz
sie zastanawiam. Samochod ma przejechane 200 tys km, ma 10 lat, silnik
3.0 benzyna
Zostawić 10w40.
A to dlaczego? Po co męczyć w miarę świeży silnik jakimś
półsyntetycznym gniotem?
(zakładajac prawdę)200tys to wmiarę świeży silnik?
Już chyba wiem skąd te problemy z silnikami w saabach. Lać gęste
mineralne gówno bo nie wiadomo co było wcześniej.
Jesli nic się specjalnego nie dzieje, pozostawić. Własnie ostatnio
sasiadowi poleciłem zmiane z 5w40 na minerał. Dotychczas lał do Renault
Megane 1,4 5w40 Elf i dolewał co 300km ok 1l. Wycieków nie było, po
prostu mu "brał olej" szczególnie na krótkich odcinkach (gumki na
uszczelniaczach).

* popychaczach (czeski błąd) :)

Po wlaniu 10w40 dolewa 1l/2000km a silnik pracuje
ciszej. Przebieg 165tys.
Wszystko zalezy jakiej generacji jest silnik (rocznik) i jaki olej
przewidział producent i tutaj z naciskiem czy to benzyna czy diesel. W
benzynie z uwagi na inną budowę silnika (szczególnie starsze auta <12
lat) w miarę przebiegu, nalezy zmieniac olej na gęstszy...no chyba ze
ktoÅ› sobie zrobi remont silnika. W dieslach wyglada to troche inaczej i
tutaj raczej nie zmienia siÄ™ gestosci oleju.
Jak mu bierze tyle oleju to się naprawia silnik a nie leje gęstszy olej, syfa też leczysz pudrem?

Ke? Po zmianie zaczął brać "standardowo" olej i nie potrzeba remontu do starego auta, spokojnie sobie jeszcze z 50tys wyjedzie (2/3 lata) a potem i tak pójdzie na złom bo blacha gnije.

Świeży w sensie konstrukcji a 200kkm to też żaden wielki przebieg.
W saabach z motorami B2X4 i B2X5 producent zaleca 10W40 co jest totalną pomyłką. Mała pojemność miski ogromne temperatury, olej gotowany w turbinie a do tego przez środek miski idzie DP rozgrzany do czerwoności. No genialne...

Musi producent mieć jakiś zamysł... :)

Mam też starego W124 z silnikiem M103 i przebiegiem 1.230.000km :) Olej 5W40 i zbytnio nie znika, owszem głowica i uszczelki naprawione ale to już nie jest ani świeża konstrukcja ani niski przebieg :)

Ten egzemplarz pomińmy. Mercedes sporo stracił na tym modelu :)
--
Michael________â„¢
______/) /\ | /\
 "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€

Data: 2015-03-05 16:14:14
Autor: Budzik
Z 10w40 na 5w40 ....
Użytkownik LordBluzg® spam@ognik.com ...

Mam też starego W124 z silnikiem M103 i przebiegiem 1.230.000km :)
Olej 5W40 i zbytnio nie znika, owszem głowica i uszczelki naprawione
ale to już nie jest ani świeża konstrukcja ani niski przebieg :)

Ten egzemplarz pomińmy. Mercedes sporo stracił na tym modelu :)

Zapewne budowanie dobrej marki wsrod klientów to koszmar dla firmy.
A kto bedzie chciał zmienił auto na nowsze to i tak zmieni.

Data: 2015-03-05 16:49:57
Autor: LEPEK
Z 10w40 na 5w40 ....
W dniu 2015-03-05 o 13:29, LordBluzg® pisze:


Ten egzemplarz pomińmy. Mercedes sporo stracił na tym modelu :)

http://www.zlomnik.pl/index.php/2014/02/05/mercedes-zbankrutowal-dekonstrukcja-mitu/

Pozdr,

--
L E P E K    Pruszcz   GdaÅ„ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08
Majesty YP125R SE068  sqter'08

Data: 2015-03-06 13:01:56
Autor: LordBluzg®
Z 10w40 na 5w40 ....
LEPEK wydumał(a) w news:md9tv4$jor$1speranza.aioe.org :
W dniu 2015-03-05 o 13:29, LordBluzg® pisze:
Ten egzemplarz pomińmy. Mercedes sporo stracił na tym modelu :)
http://www.zlomnik.pl/index.php/2014/02/05/mercedes-zbankrutowal-dekonstru
kcja-mitu/
Pozdr,

Fajnie długi ten art ale nie zawiera meritum. Ja pisałem o stratach w sprzedazy części zamiennych (znaczy spadku sprzedazy części) jak i o serwisie. Na tym polu Mercedes nie zyskał (stracił) :) Cała reszta to "urban legends".
--
Michael________â„¢
______/) /\ | /\
 "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€

Data: 2015-03-06 21:08:41
Autor: Tomasz Pyra
Z 10w40 na 5w40 ....
Dnia Fri, 6 Mar 2015 13:01:56 +0100, LordBluzg® napisaù(a):

LEPEK wydumaù(a) w news:md9tv4$jor$1speranza.aioe.org :
W dniu 2015-03-05 o 13:29, LordBluzg® pisze:
Ten egzemplarz pomiñmy. Mercedes sporo straciù na tym modelu :)
http://www.zlomnik.pl/index.php/2014/02/05/mercedes-zbankrutowal-dekonstru
kcja-mitu/
Pozdr,

Fajnie dùugi ten art ale nie zawiera meritum. Ja pisaùem o stratach w sprzedazy czæúci zamiennych (znaczy spadku sprzedazy czæúci) jak i o serwisie. Na tym polu Mercedes nie zyskaù (straciù) :) Caùa reszta to "urban legends".

Urban legend to sà raczej te ploty o tych rzekomych stratach zwiàzanych z
bezawaryjnoúcià - jak widzisz w opracowaniu, raczej zupeùnie bezpodstawne.

Zyski koncernu raczej w niewielkim stopniu generowane sà przez to co
wùaúciciel zepsutego auta zostawi w ASO.
Serwis i sprzedaý czæúci to raczej bieýàca eksploatacja (przeglàdy,
materiaùy eksploatacyjne), i naprawa uszkodzeñ (stùuczki, wypadki).

Jeúli chodzi o finanse koncernu, to powyýsze (plus zyski ze sprzedaýy
nowych samochodów), to coú co zaczyna pojawiaã siæ od razu po wprowadzeniu
modelu na rynek.
Wiæksze zyski które mogà pojawiã siæ ze sprzedaýy awaryjnych czæúci, to
raczej caùe lata po premierze modelu, w dodatku jak siæ wieúã o
bezawaryjnoúci rozniesie, to koncern nadrobi to czego nie zarobiù na
czæúciach, na lepszej sprzedaýy nowych modeli.

Do tego dochodzi rynkowa regulacja - jeúli czæúci sà awaryjne i jest na nie
w zwiàzku z tym zapotrzebowanie, to pojawi siæ niezaleýna konkurencja z
zamiennikami (bywa ýe lepszymi niý oryginaù) i nie da siæ trzymaã wysokich
marý.
A jak dana czæúã rzadko ulega awarii, to z kolei konkurencja siæ nie
pojawia i moýna strzyc klientów wysokimi marýami.

Data: 2015-03-05 13:19:59
Autor: MartuÅ›
Z 10w40 na 5w40 ....


Wszystko zalezy jakiej generacji jest silnik (rocznik) i jaki olej
przewidział producent i tutaj z naciskiem czy to benzyna czy diesel. W
benzynie z uwagi na inną budowę silnika (szczególnie starsze auta <12
lat) w miarę przebiegu, nalezy zmieniac olej na gęstszy...no chyba ze
ktoÅ› sobie zrobi remont silnika. W dieslach wyglada to troche inaczej i
tutaj raczej nie zmienia siÄ™ gestosci oleju.


2005 rok, benzyna, ok 200 tys przebiegu, przewidywany jest vw 502 to jest chyba 5w 40 tylko nie wiem czy sie moge cofnac jak mam 10w40

Data: 2015-03-05 13:33:36
Autor: LordBluzg®
Z 10w40 na 5w40 ....
Martuś wydumał(a) w news:54f849f2$0$5880$65785112news.neostrada.pl :
Wszystko zalezy jakiej generacji jest silnik (rocznik) i jaki olej
przewidział producent i tutaj z naciskiem czy to benzyna czy diesel. W
benzynie z uwagi na inną budowę silnika (szczególnie starsze auta <12
lat) w miarę przebiegu, nalezy zmieniac olej na gęstszy...no chyba ze
ktoÅ› sobie zrobi remont silnika. W dieslach wyglada to troche inaczej i
tutaj raczej nie zmienia siÄ™ gestosci oleju.
2005 rok, benzyna, ok 200 tys przebiegu, przewidywany jest vw 502 to jest chyba 5w 40 tylko nie wiem czy sie moge cofnac jak mam 10w40

Różnie bywa i zalezy ile zmian oleju już było. 200tys niewiele mówi tak naprawdę, bo spotkałem jednostki, gdzie filtr powietrza wyjęto... a silnik nadawał się do kapitalki.
Jesli teraz ma minerał to zmiana na syntetyk może spowodowac wypłukanie się nagaru, który sie osadził a to spowoduje głosniejsza pracę i możliwość "brania" oleju. Zasada jest taka (zawsze) jesli ktoś zmienił z syntetyka na minerał i zrobił 4-5 wymian mineralnym, nie cofa się już do syntetyka.

--
Michael________â„¢
______/) /\ | /\
 "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€

Data: 2015-03-05 13:37:36
Autor: RoMan Mandziejewicz
Z 10w40 na 5w40 ....
Hello LordBluzg®,

Thursday, March 5, 2015, 1:33:36 PM, you wrote:

Wszystko zalezy jakiej generacji jest silnik (rocznik) i jaki olej
przewidzia³ producent i tutaj z naciskiem czy to benzyna czy diesel. W
benzynie z uwagi na inn¹ budowê silnika (szczególnie starsze auta <12
lat) w miarê przebiegu, nalezy zmieniac olej na gêstszy...no chyba ze
ktoœ sobie zrobi remont silnika. W dieslach wyglada to troche inaczej i
tutaj raczej nie zmienia siê gestosci oleju.
2005 rok, benzyna, ok 200 tys przebiegu, przewidywany jest vw 502 to jest chyba 5w 40 tylko nie wiem czy sie moge cofnac jak mam 10w40
Ró¿nie bywa i zalezy ile zmian oleju ju¿ by³o. 200tys niewiele mówi tak
naprawdê, bo spotka³em jednostki, gdzie filtr powietrza wyjêto... a silnik
nadawa³ siê do kapitalki.
Jesli teraz ma minera³ to zmiana na syntetyk mo¿e spowodowac wyp³ukanie siê
nagaru, który sie osadzi³ a to spowoduje g³osniejsza pracê i mo¿liwoœæ
"brania" oleju. Zasada jest taka (zawsze) jesli ktoœ zmieni³ z syntetyka na
minera³ i zrobi³ 4-5 wymian mineralnym, nie cofa siê ju¿ do syntetyka.

Silnik "uszczelniony" nagarem siê remontuje a nie dobija mu wiêcej
nagaru lej¹c gówniany olej.

Mój 16-letni Lanos ma 270kkm i jeŸdzi na syntetycznym 5W-40. I nie
¿re.


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2015-03-05 13:43:12
Autor: Martuœ
Z 10w40 na 5w40 ....

Silnik "uszczelniony" nagarem siê remontuje a nie dobija mu wiêcej
nagaru lej¹c gówniany olej.

Mój 16-letni Lanos ma 270kkm i jeŸdzi na syntetycznym 5W-40. I nie
¿re.


Czyta³am ze valvoline maxlive 10w40 to jeden z lepszych olejów

Data: 2015-03-05 13:48:02
Autor: RoMan Mandziejewicz
Z 10w40 na 5w40 ....
Hello Martu¶,

Thursday, March 5, 2015, 1:43:12 PM, you wrote:


Silnik "uszczelniony" nagarem siê remontuje a nie dobija mu wiêcej
nagaru lej±c gówniany olej.
Mój 16-letni Lanos ma 270kkm i je¼dzi na syntetycznym 5W-40. I nie
¿re.
Czyta³am ze valvoline maxlive 10w40 to jeden z lepszych olejów

Powiem tak - nie masz problemów z odpalaniem zim±, wymieniasz
regularnie olej i filtry, nie widaæ rosn±cych nagarów na klawiaturze -
nie zmieniaæ.

Zim± ciê¿ko pali i masz na tyle du¿e przebiegi, ¿e mo¿esz zmieniaæ dwa
razy do roku - na zimê wlaæ 5W-40 i obserwowaæ, co siê dzieje.
Oczywi¶cie po upewnieniu siê, ¿e na klawiaturze nie ma po pó³
centymetra przypalonej smo³y.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2015-03-05 23:43:39
Autor: Pszemol
Z 10w40 na 5w40 ....
"RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> wrote in message news:4495623489$20150305134803squadack.com...
Powiem tak - nie masz problemów z odpalaniem zim±, wymieniasz
regularnie olej i filtry, nie widaæ rosn±cych nagarów na klawiaturze -
nie zmieniaæ.

Zim± ciê¿ko pali i masz na tyle du¿e przebiegi, ¿e mo¿esz zmieniaæ
dwa razy do roku - na zimê wlaæ 5W-40 i obserwowaæ, co siê dzieje.
Oczywi¶cie po upewnieniu siê, ¿e na klawiaturze nie ma po pó³
centymetra przypalonej smo³y.

A jak jest pó³ centymetra smo³y to co wtedy?
Op³ukaæ silnik specjalnym preparatem i dopiero wtedy wlaæ dobry olej?

Data: 2015-03-05 13:47:48
Autor: LordBluzg®
Z 10w40 na 5w40 ....
RoMan Mandziejewicz wyduma³(a) w
news:6523335083$20150305133736squadack.com :
Hello LordBluzg®,
Thursday, March 5, 2015, 1:33:36 PM, you wrote:
Wszystko zalezy jakiej generacji jest silnik (rocznik) i jaki olej
przewidzia³ producent i tutaj z naciskiem czy to benzyna czy diesel. W
benzynie z uwagi na inn¹ budowê silnika (szczególnie starsze auta <12
lat) w miarê przebiegu, nalezy zmieniac olej na gêstszy...no chyba ze
ktoœ sobie zrobi remont silnika. W dieslach wyglada to troche inaczej i
tutaj raczej nie zmienia siê gestosci oleju.
2005 rok, benzyna, ok 200 tys przebiegu, przewidywany jest vw 502 to
jest  chyba 5w 40 tylko nie wiem czy sie moge cofnac jak mam 10w40
Ró¿nie bywa i zalezy ile zmian oleju ju¿ by³o. 200tys niewiele mówi tak
naprawdê, bo spotka³em jednostki, gdzie filtr powietrza wyjêto... a
silnik nadawa³ siê do kapitalki.
Jesli teraz ma minera³ to zmiana na syntetyk mo¿e spowodowac
wyp³ukanie siê nagaru, który sie osadzi³ a to spowoduje g³osniejsza
pracê i mo¿liwoœæ "brania" oleju. Zasada jest taka (zawsze) jesli ktoœ
zmieni³ z syntetyka na minera³ i zrobi³ 4-5 wymian mineralnym, nie
cofa siê ju¿ do syntetyka.
Silnik "uszczelniony" nagarem siê remontuje a nie dobija mu wiêcej
nagaru lej¹c gówniany olej.

To ¿e tañszy i gêstszy nie oznacza ¿e gówniany. Nie mam pojecia skad sie bierze takie rozumienie u "domoros³ych mechaników". Publikacji na ten temat jest sporo, jak i nawet "spiski producentów oleju" i s¹ osoby, które tylko wymieniaj¹ filtry przez 600tys i wiecej, dolewajac olej (ubytki) a silnik sobie hula i ma to gdzieœ :)
Polecam:
http://moto.onet.pl/porady-ekspertow/teoria-spisku-czy-warto-wymieniac-olej-w-silniku-wasze-zdanie/jm8st

Mój 16-letni Lanos ma 270kkm i jeŸdzi na syntetycznym 5W-40. I nie
¿re.

To i tak zalezy od wielu warunków, kiedy ¿re. Lanos jakos nie mia³ specjalnych "dokonañ" wiec siê ciesz :) Wystarczy ¿e raz przegrzejesz silnik albo auto u¿ywane jest w piaszczystych terenach.

--
Michael________™
______/) /\ | /\
 "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€

Data: 2015-03-05 14:13:55
Autor: RoMan Mandziejewicz
Z 10w40 na 5w40 ....
Hello LordBluzg®,

Thursday, March 5, 2015, 1:47:48 PM, you wrote:

[...]

Jesli teraz ma minera³ to zmiana na syntetyk mo¿e spowodowac
wyp³ukanie siê nagaru, który sie osadzi³ a to spowoduje g³osniejsza
pracê i mo¿liwoœæ "brania" oleju. Zasada jest taka (zawsze) jesli ktoœ
zmieni³ z syntetyka na minera³ i zrobi³ 4-5 wymian mineralnym, nie
cofa siê ju¿ do syntetyka.
Silnik "uszczelniony" nagarem siê remontuje a nie dobija mu wiêcej
nagaru lej¹c gówniany olej.
To ¿e tañszy i gêstszy nie oznacza ¿e gówniany.

Jeœli s¹ nagary do wyp³ukania, to znaczy, ¿e gówniany. Dobry olej nie
zostawia nagarów.

Nie mam pojecia skad sie bierze takie rozumienie u "domoros³ych
mechaników".

Piszesz o sobie?

Publikacji na ten temat jest sporo, jak i nawet "spiski
producentów oleju" i s¹ osoby, które tylko wymieniaj¹ filtry przez
600tys i wiecej, dolewajac olej (ubytki) a silnik sobie hula i ma to
gdzieœ :) Polecam:
http://moto.onet.pl/porady-ekspertow/teoria-spisku-czy-warto-wymieniac-olej-w-silniku-wasze-zdanie/jm8st

Urban legends i skrajnoœci.

Mój 16-letni Lanos ma 270kkm i jeŸdzi na syntetycznym 5W-40. I nie
¿re.
To i tak zalezy od wielu warunków, kiedy ¿re. Lanos jakos nie mia³
specjalnych "dokonañ"

Chyba sobie jaja robisz. Lanosy s a znane z ma³ej awaryjnoœci.

wiec siê ciesz :) Wystarczy ¿e raz przegrzejesz silnik
albo auto u¿ywane jest w piaszczystych terenach.

Lanos nie jest terenówk¹. A co do zapiaszczenia, to A4 w budowie
wystarczy? Przez piasek i kamyczki mam ju¿ trzeci¹ szybê przedni¹ do
wymiany.


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2015-03-08 17:46:51
Autor: jerzu
Z 10w40 na 5w40 ....
On Thu, 5 Mar 2015 13:37:36 +0100, RoMan Mandziejewicz
<roman@pik-net.pl.invalid> wrote:

Mój 16-letni Lanos ma 270kkm i je¼dzi na syntetycznym 5W-40. I nie
¿re.

460 tys. i dalej na 5w40 ;)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

Data: 2015-03-08 17:57:55
Autor: RoMan Mandziejewicz
Z 10w40 na 5w40 ....
Hello jerzu,

Sunday, March 8, 2015, 5:46:51 PM, you wrote:

Mój 16-letni Lanos ma 270kkm i je¼dzi na syntetycznym 5W-40. I nie
¿re.
460 tys. i dalej na 5w40 ;)

Ale Ciebie mechanicy od katów nie wyzywaj± ;)


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2015-03-05 17:55:17
Autor: Pszemol
Z 10w40 na 5w40 ....
"LordBluzg®" <spam@ognik.com> wrote in message news:md9ii4$fij$1mx1.internetia.pl...
W benzynie z uwagi na inną budowę silnika (szczególnie starsze auta <12 lat)
w miarę przebiegu, nalezy zmieniac olej na gęstszy...no chyba ze ktoś sobie zrobi remont silnika. W dieslach wyglada to troche inaczej i tutaj raczej nie zmienia się gestosci oleju.

Czy jakieś wiarygodne źródła tej "wiedzy" możesz przytoczyć?

Data: 2015-03-06 13:09:56
Autor: LordBluzg®
Z 10w40 na 5w40 ....
Pszemol wydumał(a) w news:mdaqbn$oa0$1dont-email.me :
"LordBluzg®" <spam@ognik.com> wrote in message news:md9ii4$fij$1mx1.internetia.pl...
W benzynie z uwagi na inną budowę silnika (szczególnie starsze auta <12 lat)
w miarę przebiegu, nalezy zmieniac olej na gęstszy...no chyba ze ktoś sobie zrobi remont silnika. W dieslach wyglada to troche inaczej i tutaj raczej nie zmienia się gestosci oleju.
Czy jakieś wiarygodne źródła tej "wiedzy" możesz przytoczyć?

"O wyborze oleju może też decydować stan silnika. Jednostka zużyta ma większe luzy, spala olej, hałasuje. W takim przypadku gęstszy olej, choć jej nie naprawi, to jednak wyciszy, uszczelni i pozwoli pojeździć jeszcze jakiś czas bez remontu. W takiej sytuacji, stojąc przed wyborem opisanym powyżej, bezwzględnie wybierzmy olej 5W-40 zamiast 5W-30! Często mechanicy zalecają też wlanie jeszcze gęstszego oleju, np. 5W-50 lub 10W-60 – nawet jeśli nie przewiduje tego instrukcja. Takie oleje stosuje się zwykle w autach eksploatowanych w sporcie (pomimo że sprawiają większe opory i teoretycznie pogarszają osiągi silnika!), a często także w autach starych czy wręcz zabytkowych. Po prostu gęstszy olej zapewnia lepszą ochronę i już! Uwaga, w nowoczesnych silnikach, przystosowanych do olejów energooszczędnych, takich eksperymentów bez konsultacji z doświadczonym mechanikiem lepiej nie robić."

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/czy-zmieniac-olej-jesli-tak-to-na-jaki/33sj2

--
Michael________â„¢
______/) /\ | /\
 "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€

Z 10w40 na 5w40 ....

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona