Z 10w40 na 5w40 ....

Data: 2015-03-05 14:00:41
Autor: Maciek
Z 10w40 na 5w40 ....
W dniu 2015-03-05 o 12:14, Martuś pisze:
Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z silnikiem? Czy lepiej pozostać przy 10w40 ?
Nie wiem jaki był zalany wcześniej, dlatego zalałam 10w40, ale teraz sie zastanawiam. Samochod ma przejechane 200 tys km, ma 10 lat, silnik 3.0 benzyna
Po zakupie miałem zalany 10W40 (120tys.), pierwszy rok zalałem "z
rozpędu" 10W40, później zmieniłem na 5W30. Teraz mam 240tys. i
zastanawiam się nad powrotem na 10W40, bo zaczął brać olej (jakiś 1l/10tys.)

Maciek

Data: 2015-03-05 05:08:00
Autor: Jimiasty
Z 10w40 na 5w40 ....
W dniu czwartek, 5 marca 2015 14:00:43 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
Po zakupie miałem zalany 10W40 (120tys.), pierwszy rok zalałem "z
rozpędu" 10W40, później zmieniłem na 5W30. Teraz mam 240tys. i
zastanawiam się nad powrotem na 10W40, bo zaczął brać olej (jakiś 1l/10tys.)

I myslisz, ze to cos pomoze?

Data: 2015-03-05 07:05:38
Autor: AA
Z 10w40 na 5w40 ....
W dniu czwartek, 5 marca 2015 14:08:04 UTC+1 użytkownik Jimiasty napisał:
> [...]
> rozpędu" 10W40, później zmieniłem na 5W30. Teraz mam 240tys. i
> zastanawiam się nad powrotem na 10W40, bo zaczął brać olej (jakiś 1l/10tys.)

Pewnie, że pomoże, 10w40 jest tańszy w dolewkach... Chociaż przy tym zużyciu (20zl za olej/10kkm) pewnie zrównoważy się to zużyciem paliwa na zimnym, kiedy 10w40 jest znacznie bardziej lepki.

Data: 2015-03-05 14:13:27
Autor: Maciek
Z 10w40 na 5w40 ....
W dniu 2015-03-05 o 14:08, Jimiasty pisze:
[...]
Wydaje mi się, że tak, bo wnioskiem z mojej odpowiedzi powinno być:
spróbuj.

Maciek

Data: 2015-03-05 14:04:51
Autor: Martuś
Z 10w40 na 5w40 ....

Data: 2015-03-05 14:07:43
Autor: Martuś
Z 10w40 na 5w40 ....
Jeszcze gdzie tam czytałam ze im silnik ma wiecej tys km to wymienia sie olej na gestszy np 10w , a mysle ze 200 tys to nie jest mało.

Data: 2015-03-05 05:17:12
Autor: Jimiasty
Z 10w40 na 5w40 ....
W dniu czwartek, 5 marca 2015 14:07:48 UTC+1 użytkownik Martuś napisał:
Jeszcze gdzie tam czytałam ze im silnik ma wiecej tys km to wymienia sie olej na gestszy np 10w , a mysle ze 200 tys to nie jest mało.

To co przed W czyli 5W40 to indeks lepkosci na zimno, a to co po W to indeks
 lepskosci w wysokiej temperaturze. Jak sie boisz i chcesz "gestszy" olej to zalej
 cos W40 albo W50 czyli np 5W40 5W50 (np Mobil 1 5W50 w pelni syntetyczny). olej 10W gestnieje (robi sie z niego smar) w temp -20 -25stC, 5W wytrzymuje juz
 -30stC.

Data: 2015-03-05 15:57:31
Autor: Czesław Wiśniak
Z 10w40 na 5w40 ....
 (np Mobil 1 5W50 w pelni syntetyczny).

To , ze jest 5W i jest napisane na opakowaniu "syntetyczny" to nie znaczy ze jest w pelni syntetyczny.
Takich olejow jest bardzo malo, w wiekszosci w 5W baza jest nadal mineralna :P

Data: 2015-03-05 07:53:16
Autor: Jimiasty
Z 10w40 na 5w40 ....
W dniu czwartek, 5 marca 2015 15:58:11 UTC+1 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:
(np Mobil 1 5W50 w pelni syntetyczny).

To , ze jest 5W i jest napisane na opakowaniu "syntetyczny" to nie znaczy ze jest w pelni syntetyczny.

Akurat Mobil 1 5w50 jest syntetyczny. Ale to fakt, lepkosc nie ma nic do syntetycznosci oleju. Np taki Motul 300V 15w50 jest jak najbardziej syntetyczny.

Takich olejow jest bardzo malo, w wiekszosci w 5W baza jest nadal mineralna

Czy ja wiem czy tak bardzo malo. Troche tego jest.

Data: 2015-03-05 17:21:05
Autor: Czesław Wiśniak
Z 10w40 na 5w40 ....

Akurat Mobil 1 5w50 jest syntetyczny. Ale to fakt, lepkosc nie ma nic do syntetycznosci oleju. Np taki Motul 300V 15w50 jest jak >najbardziej syntetyczny.

Które ? Daj linki.

Data: 2015-03-05 13:30:06
Autor: Jimiasty
Z 10w40 na 5w40 ....
Co ktore?

Data: 2015-03-05 22:42:12
Autor: Czeslaw Wisniak
Z 10w40 na 5w40 ....

Co ktore?

Ktory Mobil1 5W50 to pelny syntetyk ?

Data: 2015-03-06 00:05:40
Autor: Jimiasty
Z 10w40 na 5w40 ....
W dniu czwartek, 5 marca 2015 22:42:54 UTC+1 użytkownik Czeslaw Wisniak napisał:
Ktory Mobil1 5W50 to pelny syntetyk ?

A nie jest? Masz jakies informacje na ten temat?

Data: 2015-03-06 09:43:01
Autor: Czesław Wiśniak
Z 10w40 na 5w40 ....

Ktory Mobil1 5W50 to pelny syntetyk ?

A nie jest? Masz jakies informacje na ten temat?

Prosilem cie, zebys podal linka do tego w pelni syntetycznego oleju Mobil1 5W50 wtedy ci powiem ale widze, ze bardzo sie przed tym bronisz.

Data: 2015-03-06 03:45:22
Autor: Jimiasty
Z 10w40 na 5w40 ....
Data: 2015-03-06 12:51:56
Autor: Jacek Skowroński
Z 10w40 na 5w40 ....
W dniu 06.03.2015 o 12:45, Jimiasty pisze:
http://www.mobil1.pl/oleje-silnikowe/peak-life-5w-50.aspx?p=2

Syntetyczny.

--
Jacek Skowroński

Data: 2015-03-06 15:20:05
Autor: Czesław Wiśniak
Z 10w40 na 5w40 ....

http://www.mobil1.pl/oleje-silnikowe/peak-life-5w-50.aspx?p=2

Prosze. Słucham bo jestem ciekaw.

Czyli ten:
http://www.mobil1.de/produkte/peak-life-5w-50.aspx
To hydrokrak, nie jest w pelni syntetyczny.

Data: 2015-03-06 07:02:54
Autor: Jimiasty
Z 10w40 na 5w40 ....
W dniu piątek, 6 marca 2015 15:20:48 UTC+1 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:
Czyli ten:
http://www.mobil1.de/produkte/peak-life-5w-50.aspx
To hydrokrak, nie jest w pelni syntetyczny.

No nie wiem, nie znam niemieckiego. Natomiast na polskiej stronie jest napisane,
ze jest w pelni syntetyczny. Skoro tak nie jest to wala w ...uja.

Ciekawe, ze oleje Mobil (bez one) maja oznaczenie, ze sa hydrocrackami (HC), np tu:
https://www.motointegrator.pl/produkty/222317-olej-mobil-3000-xe-5w30-4-litry

PS. Mogles od razu podzielic sie swoim odkryciem a nie zgrywac cwaniaka.

Data: 2015-03-06 16:27:09
Autor: Czesław Wiśniak
Z 10w40 na 5w40 ....
No nie wiem, nie znam niemieckiego. Natomiast na polskiej stronie jest napisane,
ze jest w pelni syntetyczny. Skoro tak nie jest to wala w ...uja.

Bo Polska to dziwny kraj ;)

[...]

Napisalem ci wczesniej, ze nie jest. Na co ty odpowiedziales ze jest, wiec spytalem sie ktory ?
To wszystko. Moze jest jakis inny ktory jest w pelni syntetyczny :)

Data: 2015-03-06 16:33:51
Autor: Dawid
Z 10w40 na 5w40 ....
W dniu 2015-03-06 o 16:27, Czesław Wiśniak pisze:
[...]

a ty polak palant jesteś i tyle, cieszy cię to.

Data: 2015-03-06 16:53:43
Autor: Czesław Wiśniak
Z 10w40 na 5w40 ....
[...]

Wracaj szczylku dawidku na onecik, ucieszy mnie to.

Data: 2015-03-06 17:11:05
Autor: Dawid
Z 10w40 na 5w40 ....
W dniu 2015-03-06 o 16:53, Czesław Wiśniak pisze:
[...]

a ty dalej doradzaj, tu jest twoje miejsce flachowcu.
posrać ze śmiechu się można, czytając twoje wypociny.

Data: 2015-03-06 17:25:54
Autor: Czesław Wiśniak
Z 10w40 na 5w40 ....
[...]

No wlasnie sie zastanawialem co tak smierdzi a to dawidek sie zesral :)
Tylko rak nie zapomnij umyc pyskaczu.

Data: 2015-03-06 15:27:52
Autor: Jacek Skowroński
Z 10w40 na 5w40 ....
W dniu 06.03.2015 o 15:20, Czesław Wiśniak pisze:

[...]

W takim razie coś by się nie zgadzało z tą teorią dotyczącą kodu
gospodarowania odpadami. Karta charakterystyki bezpieczeństwa dla tego oleju
zawiera informację, że ten kod to 13 02 06.

--
Jacek Skowroński

Data: 2015-03-06 16:27:31
Autor: Czesław Wiśniak
Z 10w40 na 5w40 ....
W takim razie coś by się nie zgadzało z tą teorią dotyczącą kodu
gospodarowania odpadami. Karta charakterystyki bezpieczeństwa dla tego oleju
zawiera informację, że ten kod to 13 02 06.

Nie sadze.

Data: 2015-03-06 11:26:50
Autor: AA
Z 10w40 na 5w40 ....
W dniu piątek, 6 marca 2015 16:28:13 UTC+1 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:
> [...]
> gospodarowania odpadami. Karta charakterystyki bezpieczeństwa dla tego > oleju
> zawiera informację, że ten kod to 13 02 06.

http://www.jula.pl/globalassets/catalog/productdocuments/msds/624130624131_pl.pdf

Możesz podać swoje źródło tej rewelacji, wg której 5w50 Peak Life Mobila nie jest olejem na bazie syntetycznej?

Data: 2015-03-06 17:07:27
Autor: Czesław Wiśniak
Z 10w40 na 5w40 ....
Nie sadze.

http://www.jula.pl/globalassets/catalog/productdocuments/msds/624130624131_pl.pdf

Dzieki za pdf. Nie mam czau teraz tego wszystkiego czytac.
Trzeba by w ten sposob sprawdzic mase produktow. Moze i rzeczywiscie jest to wiarygodne, ale jak bede mial czas to sprobuje podwazyc te metode :)

Data: 2015-03-06 17:16:33
Autor: Dawid
Z 10w40 na 5w40 ....
W dniu 2015-03-06 o 17:07, Czesław Wiśniak pisze:
[...]

metode, to dokument flachowcu, nie metoda na twoje naciąganie faktów.

Data: 2015-03-06 17:54:20
Autor: Czesław Wiśniak
Z 10w40 na 5w40 ....

[...]

Przepraszam spieszylem sie.
No wlasnie, umknelo mi twoje "nie". Zgadza sie, ze sie nie zgadza stad moje "nie sadze" i wczesniejsze" Ty tak na powaznie ?"
Wyszlo odwrotnie niz mialo byc dlatego metoda tego typu weryfikacji produktu jest niewiarygodna.
Trzeba by siegnac do przepisow w jaki sposob nadawane sa charakterystyki produktow.

Data: 2015-03-05 16:40:46
Autor: Lewis
Z 10w40 na 5w40 ....
W dniu 2015-03-05 o 15:57, Czesław Wiśniak pisze:
[...]

Są oleje 10W i 20W syntetyczne tak jak i 0W.
No ale tych w marketach czy pseudo sklepach z olejami nie uświadczysz.

Do swojego na lato leję full syntetyk 10W60 a na zimę 5W50 też 100% syntetyczny na bazie estrów.

A jeżeli koleżanka wyżej faktycznie szuka rozwiązania problemu a nie troluje to polecam coś z AMSoila, Royal Purple, Motula czy nawet poczciwy Valvoline. Grunt by był syntetykiem przez duże S a nie syntetic blend na bazie HC.

Lewis
https://www.facebook.com/turbolaabpl

Data: 2015-03-05 11:32:05
Autor: AA
Z 10w40 na 5w40 ....
W dniu czwartek, 5 marca 2015 16:40:51 UTC+1 użytkownik Lewis napisał:

syntetykiem przez duże S a nie syntetic blend na bazie HC.

To są tylko nazwy marketingowe. Najważniejszy jest KGO, czyli Kod Gospodarowania Odpadami:

13 02 06 (Syntetyczne oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe).
13 02 05 (mineralne oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe nie zawierające chlorowców)

Karta produktu nie kłamie :)

Jako przykład - Castrol Magnatec 5w40: mineralny, Shell Helix 5w40: syntetyczny. Cena podobna (~70zł za 4l).

Inna sprawa, czy taki Shell jest faktycznie lepszy od Castrola w praktyce..

pozdr
AA

Data: 2015-03-05 20:47:21
Autor: Czesław Wiśniak
Z 10w40 na 5w40 ....

[...]

Ty tak na powazanie ?

Data: 2015-03-05 14:09:19
Autor: Nathan
Z 10w40 na 5w40 ....
W dniu 2015-03-05 o 14:07, Martuś pisze:
Jeszcze gdzie tam czytałam ze im silnik ma wiecej tys km to wymienia sie
olej na gestszy np 10w , a mysle ze 200 tys to nie jest mało.

Gdzieś czytałem,że żyjemy wewnątrz kuli...te internety

--
Pozdrawiam Nathan
"Spadochroniarze to ludzie, ktĂłrzy schodzą z drzew,  na ktĂłre nie wchodzili" Charles Lindbergh

Data: 2015-03-05 14:15:05
Autor: RoMan Mandziejewicz
Z 10w40 na 5w40 ....
Hello Maciek,

Thursday, March 5, 2015, 2:00:41 PM, you wrote:

[...]

1l/10kkm to bardzo małe zużycie oleju. I jeśli nie wynika z wycieku,
to świadczy o dobrym smarowaniu gładzi cylindrów - nie zmieniaj oleju.

--
Best regards,
 RoMan

Z 10w40 na 5w40 ....