Z 10w40 na 5w40 ....

Data: 2015-03-05 15:50:52
Autor: Czesław Wiśniak
Z 10w40 na 5w40 ....
Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z silnikiem? Czy lepiej pozostać przy 10w40 ?
Nie wiem jaki był zalany wcześniej, dlatego zalałam 10w40, ale teraz sie zastanawiam. Samochod ma przejechane 200 tys km, ma 10 lat, silnik 3.0 benzyna

Jak nie bierze oleju to lej smialo 5W

Data: 2015-03-06 00:07:10
Autor: Jimiasty
Z 10w40 na 5w40 ....
W dniu czwartek, 5 marca 2015 15:51:33 UTC+1 użytkownik Czesław Wi¶niak napisał:
Jak nie bierze oleju to lej smialo 5W

A wyjasnisz co lepkosc na zimno ma do "brania" oleju?

Data: 2015-03-06 10:13:26
Autor: Czesław Wi¶niak
Z 10w40 na 5w40 ....
Jak nie bierze oleju to lej smialo 5W

A wyjasnisz co lepkosc na zimno ma do "brania" oleju?

Ale ja nic nie pisalem o lepkosci.

Data: 2015-03-06 03:48:36
Autor: Jimiasty
Z 10w40 na 5w40 ....
A co oznacza 5w i dlaczego piszesz, ze jak nie bierze oleju to mozna taki lac?

Data: 2015-03-06 15:32:58
Autor: Czeslaw Wisniak
Z 10w40 na 5w40 ....
A co oznacza 5w i dlaczego piszesz, ze jak nie bierze oleju to mozna taki lac?

Co oznacza 5W to sobie zobacz w internecie. Chodzi o koszty bo mniej 5W bral nie bedzie.
Jest jeszcze sprawa jak dlugo silnik chodzil na mineralnym bo wyplukanie nagaru przez dobry olej i zapchanie kanalow moze miec rozne dziwne skutki.

Data: 2015-03-06 07:10:54
Autor: Jimiasty
Z 10w40 na 5w40 ....
W dniu pi±tek, 6 marca 2015 15:33:41 UTC+1 użytkownik Czeslaw Wisniak napisał:
>A co oznacza 5w i dlaczego piszesz, ze jak nie bierze oleju to mozna taki >lac?

Co oznacza 5W to sobie zobacz w internecie.

Alez ja wiem i nawet w ktoryms tam poscie napisalem.

Chodzi o koszty bo mniej 5W bral nie bedzie.

Ale co chodzi o koszty? 5Wcostam jest tanszy od 10W40 ? Niektore silniki biora
olej od nowosci i to nawet do 0.5l/1000km, czy oznacza to, ze trzeba
lac najtanszy mineral, bo syntetyk jest drogi?

Jest jeszcze sprawa jak dlugo silnik chodzil na mineralnym

A gdzie masz napisane ze chodzil na mineralnym? Martus pisal(a) ze chodzil przez 500km na polsyntetyku 10w40.

Data: 2015-03-06 16:37:35
Autor: Czesław Wi¶niak
Z 10w40 na 5w40 ....
Alez ja wiem i nawet w ktoryms tam poscie napisalem.

No i swietnie.

[...]

To, ze bardzo dobry syntetyk 5W jest znacznie drozszy od jakiegos "polsyntetyka" 10W, dla kogos moze to byc wazne
Mialem kiedys nowa sluzbowa Astre II 1.6, ktory brala ponad 1L/1 tys.km i to bylo zgodne z ich normami !

Jest jeszcze sprawa jak dlugo silnik chodzil na mineralnym

A gdzie masz napisane ze chodzil na mineralnym? Martus pisal(a) ze
chodzil przez 500km na polsyntetyku 10w40.

Niewielka roznica.

Data: 2015-03-06 07:52:19
Autor: Jimiasty
Z 10w40 na 5w40 ....
W dniu pi±tek, 6 marca 2015 16:38:19 UTC+1 użytkownik Czesław Wi¶niak napisał:
> [...]

To, ze bardzo dobry syntetyk 5W jest znacznie drozszy od jakiegos "polsyntetyka" 10W, dla kogos moze to byc wazne

A gowniany 5Wcostam jest tanszy niz dobry 10W40. I co z tego wynika? Napisales ze "skoro nie bierze oleju to lej 5W" Zatem chcialem zapytac jaki jest zwiazek miedzy indeksem lepkosci na zimno a zuzyciem oleju? Widocznie zastosowales skrot myslowy a teraz idziesz w zaparte.

Mialem kiedys nowa sluzbowa Astre II 1.6, ktory brala ponad 1L/1 tys.km i to bylo zgodne z ich normami !

1l/tys to bardzo duzo szczegolnie w takim 1.6 o malej mocy i swiadczy o tym, ze
cos jest nie tak.

Data: 2015-03-06 17:03:42
Autor: Czesław Wi¶niak
Z 10w40 na 5w40 ....

[...]

Owszem i co z tego ? Dlatego szkoda dolewac bardzo drogiego oleju. Lepiej lac byle g.
To jest moj skrot myslowy.
Nie mysle kategoriami wymienic g na g jak wyzej.

Z 10w40 na 5w40 ....