Z 2 ks. Kr贸lewskiej.

Data: 2014-03-12 01:03:36
Autor: Micha艂
Z 2 ks. Kr贸lewskiej.
  Eliasz wporzo prorok.

  (1) Nast臋pnie - po 艣mierci Achaba - zbuntowa艂 si臋 Moab przeciw Izraelowi. (2) Ochozjasz za艣 wypad艂 przez krat臋 w swej g贸rnej komnacie w Samarii i chorowa艂. Wys艂a艂 wi臋c pos艂a艅c贸w m贸wi膮c do nich: Id藕cie, wywiadujcie si臋 u Beelzebuba, boga Ekronu, czy wyzdrowiej臋 z tej mojej choroby. (3) Lecz Anio艂 Pa艅ski powiedzia艂 do Eliasza z Tiszbe: Wsta艅, wyjd藕 naprzeciw pos艂a艅c贸w kr贸la Samarii i powiedz im: Czy偶 nie ma Boga w Izraelu, 偶e wy idziecie wywiadywa膰 si臋 u Beelzebuba, boga Ekronu? (4) Dlatego tak m贸wi Pan: Z 艂o偶a, do kt贸rego wszed艂e艣, ju偶 nie zejdziesz, poniewa偶 umrzesz na pewno! I odszed艂 Eliasz. (5) Kiedy pos艂a艅cy wr贸cili do Ochozjasza, rzek艂 do nich: Czemu ju偶 powr贸cili艣cie? (6) Odpowiedzieli mu: Jaki艣 cz艂owiek wyszed艂 naprzeciw nas i rzek艂 do nas: Id藕cie, wr贸膰cie do kr贸la, kt贸ry was wys艂a艂, i powiedzcie mu: Tak m贸wi Pan: Czy偶 nie ma Boga w Izraelu, 偶e ty polecasz wywiadywa膰 si臋 u Beelzebuba, boga Ekronu? Dlatego z 艂o偶a, do kt贸rego wszed艂e艣, ju偶 nie zejdziesz, poniewa偶 umrzesz na pewno! (7) On za艣 rzek艂 do nich: Jak wygl膮da艂 ten cz艂owiek, kt贸ry wyszed艂 naprzeciw was i wypowiedzia艂 do was te s艂owa? (8) Odpowiedzieli mu: By艂 to cz艂owiek w p艂aszczu z sier艣ci i pasem sk贸rzanym przepasany doko艂a bioder. Wtedy zawo艂a艂: To Eliasz z Tiszbe! (9) Pos艂a艂 zatem po niego pi臋膰dziesi膮tnika wraz z jego pi臋膰dziesi膮tk膮. Przyszed艂 wi臋c on do Eliasza, gdy w艂a艣nie przebywa艂 na szczycie g贸ry, i powiedzia艂 do niego: M臋偶u Bo偶y! Na rozkaz kr贸la, zejd藕! (10) Odpowiadaj膮c Eliasz rzek艂 do pi臋膰dziesi膮tnika: Je偶eli ja jestem m臋偶em Bo偶ym, niech spadnie ogie艅 z nieba i poch艂onie ciebie wraz z twoj膮 pi臋膰dziesi膮tk膮! I spad艂 ogie艅 z nieba i poch艂on膮艂 go wraz z jego pi臋膰dziesi膮tk膮. (11) Wtedy kr贸l powt贸rnie wys艂a艂 po niego innego pi臋膰dziesi膮tnika wraz z jego pi臋膰dziesi膮tk膮. Ten odezwa艂 si臋 i rzek艂 do niego: M臋偶u Bo偶y! Tak rozkazuje kr贸l: Zejd藕 natychmiast! (12) Odpowiadaj膮c Eliasz rzek艂 do nich: Je偶eli ja jestem m臋偶em Bo偶ym, niech spadnie ogie艅 z nieba i poch艂onie ciebie wraz z twoj膮 pi臋膰dziesi膮tk膮! A ogie艅 Bo偶y spad艂 z nieba i poch艂on膮艂 go wraz z jego pi臋膰dziesi膮tk膮. (13) Wtedy kr贸l znowu wys艂a艂 trzeciego pi臋膰dziesi膮tnika wraz z jego pi臋膰dziesi膮tk膮. Gdy trzeci pi臋膰dziesi膮tnik przyszed艂, upad艂 na kolana przed Eliaszem i b艂aga艂 go o mi艂osierdzie w tych s艂owach: M臋偶u Bo偶y! Niech偶e 偶ycie moje oraz 偶ycie tych s艂ug twoich pi臋膰dziesi臋ciu drogie b臋dzie w oczach twoich! (14) Oto ogie艅 spad艂 z nieba i poch艂on膮艂 obydw贸ch poprzednich pi臋膰dziesi膮tnik贸w wraz z ich pi臋膰dziesi膮tkami. Lecz teraz niech 偶ycie moje drogie b臋dzie w oczach twoich! (15) Wtedy Anio艂 Pa艅ski powiedzia艂 do Eliasza: Zejd藕 z nim razem, nie b贸j si臋 go! Eliasz podni贸s艂 si臋 i zszed艂 z nim razem do kr贸la, (16) i powiedzia艂 do niego: Tak m贸wi Pan: Poniewa偶 wys艂a艂e艣 pos艂a艅c贸w, by wywiadywa膰 si臋 u Beelzebuba, boga Ekronu - czy偶 nie ma Boga w Izraelu, by szuka膰 Jego wyroku? - przeto z 艂o偶a, do kt贸rego wszed艂e艣, ju偶 nie zejdziesz, poniewa偶 umrzesz na pewno! (17) Umar艂 wi臋c kr贸l wed艂ug wyroku Pa艅skiego, kt贸ry Eliasz oznajmi艂. A brat jego, Joram, zosta艂 w jego miejsce kr贸lem w drugim roku panowania Jorama, syna Jozafata, kr贸la judzkiego, bo Ochozjasz nie mia艂 syna. (18) A czy偶 pozosta艂e czyny Ochozjasza, kt贸rych dokona艂, nie s膮 opisane w Ksi臋dze Kronik Kr贸l贸w Izraela?

(2 Ks. Kr贸lewska 1:1-18, Biblia Tysi膮clecia)

Z 2 ks. Kr贸lewskiej.