Z P965 na P45 konieczna reinstalacja ?

Data: 2012-01-09 10:20:15
Autor: M.G.
Z P965 na P45 konieczna reinstalacja ?
Czesc,
mam problem pytanie:
-czy konieczna jest reinstalacja systemu Windows 7 x64
gdy zmienie plyte główna ?
Stara płyta byla na chpsecie Intel P965
a "nowa" ma chipset Intel P45
Czy wystarczy ewentualnie zaktualizowac sterowniki np. intel inf itp.?
Mam nadzieje ze sys. "wstanie" po takiej zmianie bez reinstalacji ale czy na pewno ?

Data: 2012-01-09 22:16:13
Autor: Nunez
W dniu 2012-01-09 10:20, M.G. pisze:
[...]

Myślę, że jeśli odinstalujesz wcześniej "kontrolery IDE ATA/ATAPI", wyłączysz kompa i przełożysz płytę to jest duża szansa, że system wstanie. Problem możesz mieć np. w różnicy pracy dysku na obu płytach (SATA/AHCI), ale wtedy może pomóc wyłączenie AHCI w biosie nowej płyty (tylko po co).
Spróbować nie zaszkodzi. Zrób sobie wcześniej backup najważniejszych danych z partycji systemowej, jak nie ruszy to format i czysta instalacja.

--
Pzdr
Nunezik

Data: 2012-01-10 09:12:32
Autor: wozniak grzegorz
Z P965 na P45 konieczna reinstalacja ?
Nunez wrote:

Spróbowaæ nie zaszkodzi. Zrób sobie wcze¶niej backup najwa¿niejszych
danych z partycji systemowej, jak nie ruszy to format i czysta instalacja.

Ja proponujê instalacjê naprawcz± zamiast czystej, nie tracisz wtedy nic z
zainstalowanego softu. --
Pozdrawiam

Data: 2012-01-10 10:36:54
Autor: M.G.
W dniu 2012-01-10 09:12, wozniak grzegorz pisze:
Nunez wrote:

[...]

W obecnym configu mam w³±czone AHCI i chyba nie bêdê tego zmienia³ bo w ka¿dym innym trybie sys. nie startuje.
Dobry pomys³ z odinstalowaniem kontrolerów ide ale z drugiej strony my¶lê ¿e mo¿e przed prze³o¿eniem p³yty zrobiæ odwrotnie czyli zaktualizowaæ stery. Bo do jednego i drugiego chipsetu jest chyba ta sama paczka sterów od intela. Instalacja naprawcza to chyba te¿ dobry pomys³ gdyby co¶ zawiod³o.
Wkrótce dotrze do mnie p³yta i bêdê próbowa³.
Chcia³bym po prostu unikn±æ konieczno¶ci powtórnej reinstalacji sytemu.

Data: 2012-01-10 17:38:00
Autor: Nunez
Z P965 na P45 konieczna reinstalacja ?
W dniu 2012-01-10 09:12, wozniak grzegorz pisze:

Ja proponujê instalacjê naprawcz± zamiast czystej, nie tracisz wtedy nic z
zainstalowanego softu.

Masz racjê. To chyba najlepsze wyj¶cie i od tego bym zacz±³.

--
Pzdr
Nunezik

Data: 2012-01-11 09:17:37
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Z P965 na P45 konieczna reinstalacja ?
Dnia 2012-01-10, o godz. 17:38:00
Nunez <nunezikM@LPAgazeta.pl> napisa³(a):

W dniu 2012-01-10 09:12, wozniak grzegorz pisze:

> Ja proponujê instalacjê naprawcz± zamiast czystej, nie tracisz
> wtedy nic z zainstalowanego softu.

Masz racjê. To chyba najlepsze wyj¶cie i od tego bym zacz±³.

Ja bym zacz±³ od zrobienia pe³nego obrazu obecnego dysku z systemem w
bezpieczne miejsce. W razie jak co¶ pójdzie nie tak odtwarzamy z obrazu
stan pocz±tkowy i próbujemy innej metody.

Zdrówko

Data: 2012-01-10 22:22:44
Autor: user
Z P965 na P45 konieczna reinstalacja ?
witam,

robilem cos takiego juz dwa razy na tym samym systemie i wszystko ruszylo, dogralem potrzebne sterowniki i system nadal dziala

oczywiscie pamietaj o backupie, ja robilem dokladna kopie dysku w razie problemow, na szczescie nie byla potrzebna.

powodzenia

ps. PAMIETAJ o KOPII ZAPASOWEJ !!!

Data: 2012-01-12 09:42:59
Autor: M.G.
W dniu 2012-01-10 22:22, user pisze:
witam,

robilem cos takiego juz dwa razy na tym samym systemie i wszystko
ruszylo, dogralem potrzebne sterowniki i system nadal dziala

Ok.
Wszystko ruszylo.

Z P965 na P45 konieczna reinstalacja ?