Z Warszawy do Rzeszowa w 3 godziny

Data: 2019-08-21 23:08:39
Autor: u2
Z Warszawy do Rzeszowa w 3 godziny
no i po co Kuchciński latał ? mógł poczekać, aż wybuduje GDDKiA:)

https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/ruszają-prace-na-s19-z-warszawy-do-rzeszowa-dojedziemy-w-niecałe-3-godziny/ar-AAG49at

Ruszyły prace na pierwszym z sześciu odcinków trasy S19 na terenie województwa lubelskiego. Po zakończeniu prac, kierowcy dojadą z Warszawy do Rzeszowa w niespełna trzy godziny. Obecnie podróż tą trasą trwa ponad cztery godziny.

Dziś symbolicznym wbiciem łopaty przypieczętowano rozpoczęcie prac w terenie. Jest to pierwszy z dwunastu odcinków przyszłej trasy S19 pomiędzy Lublinem i Sokołowem Małopolskim.

130 kilometrów trasy w realizacji

W realizacji jest blisko 130 km odcinek trasy S19 pomiędzy Lublinem i Sokołowem Małopolskim. Budowę podzielono na 12 odcinków, po sześć w województwie lubelskim i podkarpackim. Z pierwszych odcinków kierowcy powinni skorzystać w połowie 2021 r. a z całej trasy pomiędzy Lublinem i Sokołowem Małopolskim - w połowie 2022 r. Tym samym Rzeszów poprzez Lublin połączy się drogą ekspresową z Warszawą.

Wszystko po to, żeby poprawić bezpieczeństwo. Niestety kierowcy wciąż próbują "nadrabiać" stracony czas na autostradach:

Decyzję ZRID wydano już dla odcinków:

Lublin Węglin - Niedrzwica Duża, długość ok. 12 km, wartość umowy na realizację ok. 312,2 mln zł,
Kraśnik - Janów Lubelski, długość ok. 18 km, wartość umowy na realizację ok. 390 mln zł,
Obwodnica Janowa Lubelskiego, długość ok. 7 km, wartość umowy na realizację ok. 148,5 mln zł,
Janów Lubelski - Lasy Janowskie, długość ok. 8 km, wartość umowy na realizację ok. 183,6 mln zł.

Trasa S19
Pełny ekran

SLAJD 1/1 (C) Dostarczane przez Agora S.A.
Trasa S19
Trasa S19 GDDKiA

Wojewoda Lubelski prowadzi procedurę dla odcinków:
Niedrzwica Duża - Kraśnik Północ, długość ok. 20 km, wartość umowy na realizację ok. 498 mln zł,
Obwodnica Kraśnika, długość ok. 10 km, wartość umowy na realizację ok. 319,5 mln zł
Wojewoda Podkarpacki prowadzi procedurę dla odcinków:
Lasy Janowskie - Zdziary, długość ok. 9,3 km, wartość umowy na realizację ok. 236,3 mln zł,
Zdziary - Rudnik nad Sanem, długość ok. 9 km, wartość umowy na realizację ok. 286,9 mln zł,
Rudnik nad Sanem - Nisko Południe, długość ok. 6 km, wartość umowy na realizację ok. 196,3 mln zł,
Podgórze - Kamień, długość ok. 10,5 km, wartość umowy na realizację ok. 333,5 mln zł,
W przygotowaniu dokumentacja do złożenia wniosków o ZRID dla odcinków:
Nisko Południe - Podgórze, długość ok. 11,5 km, wartość umowy na realizację ok. 272,5 mln zł,
Kamień - Sokołów Małopolski Północ, długość ok. 7,9 km, wartość umowy na realizację ok. 286,4 mln zł.

Budowa S19
Pełny ekran

SLAJD 1/1 (C) Dostarczane przez Agora S.A.
Budowa S19
Budowa S19 źródło: GDDKiA

Z Warszawy do Rzeszowa w 3 godziny

Obecnie kierowcy jadący z Lublina do Rzeszowa korzystają z odcinków S19 na obwodnicy Lublina (ok. 10 km pomiędzy węzłami Lublin Sławinek i Lublin Rudnik) oraz ok. 19 km pomiędzy Sokołowem Małopolskim a węzłem Rzeszów Wschód na skrzyżowaniu z autostradą A4. Zatem trasa ze stolicy do Rzeszowa trwa ponad cztery godziny. Po ukończeniu realizowanych obecnie odcinków blisko 160 kilometrów trasy pomiędzy węzłami Rzeszów Wschód i Lublin Sławinek będzie można przejechać zgodnie z przepisami w około 90 minut. Kolejne 70 minut potrwa przejazd ok. 140 kilometrów S17 do węzła Zakręt pod Warszawą. W efekcie na trasie z Rzeszowa do Warszawy kierowcy zaoszczędzą co najmniej godzinę.

Źródło: GDDKiA

--
I love love

Data: 2019-08-21 14:23:04
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 21 sierpnia 2019 23:09:20 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
no i po co Kuchciński latał ? mógł poczekać, aż wybuduje GDDKiA:)

https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/ruszają-prace-na-s19-z-warszawy-do-rzeszowa-dojedziemy-w-niecałe-3-godziny/ar-AAG49at

Przetarg był ogłoszony jesienią 2015, rozstrzygnięcie mogło być w 2016 i można by już śmigać.
Ale pisiory przykisiły przetarg do 2018 i otwarcie będzie za 2÷3 lata.

--
Bruno

Data: 2019-08-21 14:45:30
Autor: japanizer
On Wednesday, August 21, 2019 at 11:23:05 PM UTC+2, Bruno Brunowski wrote:
> [...]
Ale pisiory przykisiły przetarg do 2018 i otwarcie będzie za 2÷3 lata.

I ze 40% drożej.

Data: 2019-08-22 08:00:30
Autor: Runt
Z Suwałk do Białegostoku w 3 godziny
W dniu 2019-08-21 o 23:08, u2 pisze:
no i po co Kuchciński latał ? mógł poczekać, aż wybuduje GDDKiA:)

/propaganda PiS - ciach/

--
Runt

Z Warszawy do Rzeszowa w 3 godziny