Z Wroclawia do Gdanska eurolotem.

Data: 2011-05-26 09:38:58
Autor: Michal W.
Z Wroclawia do Gdanska eurolotem.
Witam!

Eurolot ma uruchomic nowe polaczenie EPWR <-> EPGD
Latac maja ATR-72. W sieci wyczytalem, ze lot ma trwac 90min.
Jak na 400km odleglosci miedzy w/w portami lotniczymi i przelotowa
predkosc ATR'a w okolicach 500km/h to dosyc sporo. Macie jakis pomysl
skad oni wzieli taki czas przelotu?

Michal W.

Data: 2011-05-26 02:14:13
Autor: Peak
On 26 Maj, 09:38, "Michal W." <michal...@nou-spam.gazeta.pl> wrote:
[...]

A to sam czas przelotu czy od zamknięcia drzwi do wejścia do hali
przylotów?

Data: 2011-05-26 11:17:38
Autor: Michal W.
Peak wrote:

> [...]
> skad oni wzieli taki czas przelotu?
>
> Michal W.

A to sam czas przelotu czy od zamknięcia drzwi do wejścia do hali

Tego "dziennikarze" nie okreslili.

Michal W.

Data: 2011-05-26 17:26:33
Autor: Waldek
> [...]
> skad oni wzieli taki czas przelotu?
>
> Michal W.

A to sam czas przelotu czy od zamknięcia drzwi do wejścia do hali

A ile trwa lot ATR z Gda do Wawy np?..potem do Wrocka?

Data: 2011-05-26 19:10:58
Autor: Michal W.
Waldek wrote:

> Tego "dziennikarze" nie okreslili.
>
> Michal W.

A ile trwa lot ATR z Gda do Wawy np?..potem do Wrocka?

No wlasnie cale zamieszanie polega na tym, ze szerokoreklamowane
sa te loty jako bezposrednie, zadnych miedzyladowań. Takie Hop-Siup ;)

Michal W.

Data: 2011-05-26 09:59:18
Autor: lotti
Z Wroclawia do Gdanska eurolotem.
skad oni wzieli taki czas przelotu?

bo ma londowanie na Okenciu

jk

Data: 2011-05-26 23:03:28
Autor: saturn5
Z Wroclawia do Gdanska eurolotem.
Macie jakis pomysl
skad oni wzieli taki czas przelotu?

Mam.

Linie lotnicze rutynowo zabezpieczaja sie przed najgorszymi opoznieniami -
pozny odlot, odladzanie, zle wiatry, itp. Dolicz do tego ze srednia szybkosc
na tym dystansie wcale nie bedzie 500 km/h a powiedzmy 400 km z uwagi na
wspinanie sie i pozniejsze znizanie/ladowanie i tak naprawde nic w tym
dziwnego nie ma.

Data: 2011-05-27 08:15:05
Autor: Krzysztof Chajęcki
Dnia Thu, 26 May 2011 23:03:28 +0000, saturn5  napisał(a):

[...]

plus kołowanie i oczekiwanie na start...

--
pzdr
meping

Data: 2011-05-27 11:27:32
Autor: Waldek

Użytkownik "Krzysztof Chajęcki" <krzysztof.chajecki@gmail.com> napisał w wiadomości news:irnmi8$30g$1inews.gazeta.pl...
[...]

Dokładnie, lot Gdansk- W-wa to godzinka, dalej do wrocka rownież godzinka, także 1,5 h w locie bezposrednim Wrocek -Gdansk to czas całkowicie normalny.
poz
Waldek

Data: 2011-05-27 16:58:36
Autor: Rafal 'RAV' Miszczak
Użytkownik Michal W. napisał:

Jak na 400km odleglosci miedzy w/w portami lotniczymi i przelotowa
predkosc ATR'a w okolicach 500km/h to dosyc sporo. Macie jakis pomysl
skad oni wzieli taki czas przelotu?

Obejrzałem swoje loty ATRami-72 na trasie Wrocław-Warszawa. Mam je zapisane na GPSie, stąd znam np. rzeczywistą długość przelecianej trasy. Jest tak:

Odległość między portami w linii prostej: 306 km.

Wartości średnie z 3 lotów (nie wliczając kołowania):
Przeleciana odległość: 350 km
Czas lotu: 53:20
Prędkość w linii lotu: 396 km/h
Prędkość "po prostej": 344 km/h

Nadwyżka odległości wynika z tego, że startując z Wrocławia z pasa 29 i lądując na Okęciu na 33 samolot musi dwa razy zawrócić.

Rafal "RAV" Miszczak        rav@e-rav.pl          http://www.e-rav.pl/
Skype: rav_wroc_pl_2          GG: 9783                tel: 0606-198315

Data: 2011-05-27 18:21:53
Autor: PH
W dniu 2011-05-27 16:58, Rafal 'RAV' Miszczak pisze:
[...]

Tak się podłączę, na jakiej wysokości są wykonywane loty krajowe?

Data: 2011-05-27 18:48:07
Autor: LoboV
W dniu 2011-05-27 18:21, PH pisze:
Tak się podłączę, na jakiej wysokości są wykonywane loty krajowe?

FL170-FL180 (17000 - 18000 stóp) na turbopropach (ostatnio coś wyżej, ok FL210) i FL240-FL280 na odrzutowych (z reguły torem balistycznym - po osiągnięciu przelotowej za chwilę zniżanie :))

Pozdro
LoboV

Data: 2011-05-27 19:13:56
Autor: /dev/SU45
[...]

A jest stosowane Continous Descent Approach? (czy jak mu tam)

Data: 2011-05-28 16:12:58
Autor: Marcin
Z Wroclawia do Gdanska eurolotem.
A jest stosowane Continous Descent Approach? (czy jak mu tam)

tak, od wejścia polski do Unii

jk

Data: 2011-05-27 19:26:39
Autor: Rafal 'RAV' Miszczak
Użytkownik PH napisał:

Tak się podłączę, na jakiej wysokości są wykonywane loty krajowe?

Z moich pomiarów na trasie WRO-WAW i WAW-WRO (wg GPS, maksymalna wysokość npm zaokrąglona do 50 m):

ATR-72, 4 loty: 5300-5850 m
EMB-170/175, 11 lotów: 6250-8300 m
737-500, 1 lot: 7500 m

Data: 2011-05-28 17:47:08
Autor: gobo
Z Wroclawia do Gdanska eurolotem.
Hej,
Zdarza mi się latać ATRami pomiędzy Warszawą a Wrocławiem i odwrotnie. Zwykle wysokość podczas lotu wynosiła 5600-5800m, a ostatnio, gdy leciałem w kwietniu było to aż 6100m. Skąd te zmiany - nie wiem.
Piotr

Data: 2011-05-28 16:43:33
Autor: Jarosław Sokołowski
Pan Piotr napisał:

Zdarza mi się latać ATRami pomiędzy Warszawą a Wrocławiem i odwrotnie. Zwykle wysokość podczas lotu wynosiła 5600-5800m, a ostatnio, gdy leciałem w kwietniu było to aż 6100m. Skąd te zmiany - nie wiem.

W zarządzie PLL LOT postnowili, że będą świadczyć usługi na wyższym poziomie?

--
Jarek

Data: 2011-05-27 20:38:52
Autor: Kudłaty Konservateesta
W dniu 2011-05-26 09:38, Michal W. pisze:
[...]

Boeingiem leciałem krk-waw 19 min, a na stronie piszą że 50 min

--
Kudłaty Konservateesta
nie@podam.com.pl

단 한 한국은 있습니다!

Data: 2011-05-27 22:02:30
Autor: PH
W dniu 2011-05-27 20:38, Kudłaty Konservateesta pisze:
Boeingiem leciałem krk-waw 19 min

A po 19 minutach wyrzucili cię z samolotu?

Zmień dealera...

Data: 2011-05-27 22:10:21
Autor: Krzysztof Chajęcki
Dnia Fri, 27 May 2011 22:02:30 +0200, PH napisał(a):

W dniu 2011-05-27 20:38, Kudłaty Konservateesta pisze:
Boeingiem leciałem krk-waw 19 min

A po 19 minutach wyrzucili cię z samolotu?

Zmień dealera...

e tam - raczej niech wróci do szkoły na kurs nauki czytania ze zrozumieniem - w tym wątku było już napisane dlaczego tak jest. --
pzdr
meping

Z Wroclawia do Gdanska eurolotem.