Data: 2011-07-19 00:17:50 | |
Autor: Micha³ | |
Z cyklu | |
Maciej M. <xenes@[no-spam]interia.pl> napisa³(a):
Hej, Ja siê jeszcze wypowiem w temacie Vel Satisa (3.5 Initiale). Polecê najpierw minusami: Jako nastêpca XM, nie wiem czy zawieszenie tutaj bêdzie "spe³nia³o standardy" bo w Vel Satisie jednak czuæ i dziury i koleiny, podejrzewam ¿e w XM by³ tylko fakt przejechania przez dziurê odczuwalny poza tym cisza i równo. Kiepski jest zw³aszcza przód, i cz³owiek zaczyna dziury omijaæ wiêc je¶li XM by³ lepszy od safrane (trochê mniejsze, mniejszy rozstaw, ale full hydro) to ³oooo.. bêdzie spory minus, i koleiny s± widoczne bo w poprzedniku to ¿adnego znaczenia nie mia³o, a tu trzêsie i czuæ - za to nie s³ychaæ nic. To chyba koniec minusów :) pomijaj±c prawie brak rozwoju w elektronice. (doszed³ radar, czujnik ¶wiat³a i szyby mokrej - i to wszystko). a i opony trzeba zmieniæ z fabrycznych 18' na 17' - mniej trzêsie, lepiej jedzie :) A i wje¿d¿anie na krawê¿niki, trzeba zwolniæ, bo czuæ i przechyli (odrazu), bo pewnie XM to ka¿da prêdko¶æ ;) Ok plusy: Naprawdê ciche, choæ ten 3.5V6 g³o¶niejsze ni¿ poprzednik, w ka¿dym razie przy 200km/h naprawdê cicho. (a podwójne szyby wa¿ne, jest ró¿nica). W zakrêty wchodzi nie jak van, ale te¿ nie jak poprzednik, w ka¿dym razie pozytywnie, ale nie sportowo, bokiem siê tym nie "lata". mam wra¿enie ¿e XM wszed³ by lepiej (hydro równa³o na boki ?), w ka¿dym razie safrane wchodzi³. Kop dok³adnie jak BMW745i E65fl (w zakresie prêdko¶ci 30..190), potem wolniej. (chyba l¿ejsze bo wa¿y 1800kg czy jako¶ tak). Nawigacja i reszta poprawnie, komp gada, aaa elektronika trochê g³upia bo errory czasami siê powiesi co¶ innego a zg³asza co¶ innego. Audio niestety bardzo przeciêtne (to niby za 18k pln). W ¶rodku z miejscem, ok, nad g³ow± wiêcej, karta jest fajna na szeroko¶æ co¶ jak safrane czy s class, delikatnie wiêksze od XM czy lancii K. z ty³u siê fajnie siedzi, tam jest lepsze zawieszenie :), ekran jest. silnik 3.5 ponoæ mocny nie do zajechania, na gaz siê to daje przerobiæ a potem sypie errorami ;) skrzynie s³abe - niszcz± siê. w skrócie mi³e auto, ale wróci nieznane pojêcie: -dziura -koleina -koleina z wod± za to pewnie zniknie pojêcie: "znowu zniszczona opona na dziurze". a i nie nie psuje siê, po prostu je¼dzi (poza skrzyni±). pozdrawiam. -- |
|
Data: 2011-07-19 11:53:27 | |
Autor: Maciej M. | |
Z cyklu | |
On 2011-07-19 02:17, Michał wrote:
Ja się jeszcze wypowiem w temacie Vel Satisa (3.5 Initiale). Testowałem 2.2DCi w automacie - jakichś wielkich zastrzeżeń nie miałem. Generalnie odczucia pozytywne. Kiepski jest zwłaszcza przód, i człowiek zaczyna dziury omijać XM - małe nierówności czuć, dużych nie. Sprężyna - odwrotnie. Specjalnie nic mnie nie zaskoczyło. To chyba koniec minusów :) pomijając prawie brak rozwoju w elektronice. Im mniej, tym lepiej. a i opony trzeba zmienić z fabrycznych 18' na 17' - mniej trzęsie, 17tki to chyba standard? A i wjeżdżanie na krawężniki, trzeba zwolnić, bo czuć i przechyli Legendy ;) Ok plusy: Włączony sport w HA pomaga w szybkim lataniu w zakrętach. w każdym razie safrane wchodził. Mówisz o Cabasse że cienkie?? W środku z miejscem, ok, nad głową więcej, karta jest fajna A jednak w środku przez te plastiki czułem się ciut mniej przestronniej niż w XM'ie. silnik 3.5 ponoć mocny nie do zajechania, na gaz się to daje> a i nie nie psuje się, po prostu jeździ (poza skrzynią). Mówisz o Aisanie do 3.5 że się sypie?? w skrócie miłe auto, ale wróci nieznane pojęcie: Do czego porównujesz? -- MM |
|
Data: 2011-07-19 22:38:13 | |
Autor: Micha³ | |
Z cyklu | |
Maciej M. <xenes@[no-spam]interia.pl> napisa³(a):
On 2011-07-19 02:17, MichaÅ‚ wrote:równo . Ja 3x Initiale 3.5, tak wszystkie pozywtywne :) pomimo ¿e jeden mia³ pognieciony ca³y bok ;) i kosztowa³ chyba co¶ ko³o 16k pln z rok temu, za to w ¶rodku super. > Kiepski jest zwÅ‚aszcza przód, i czÅ‚owiek zaczyna dziury omijać Tu po prostu wszystko czuæ, niestety jako pasa¿er te¿ czuæ. > To chyba koniec minusów :) pomijajÄ…c prawie brak rozwoju w elektronice. Du¿o ich nie ma jak nie potrzeba aktywnych zawieszeñ i 4x4 ;) > a i opony trzeba zmienić z fabrycznych 18' na 17' - mniej trzÄ™sie, Tak, 17 s± do tanich, ale jak kupowaæ to initiale i tam s± 18', zazwyczaj 17 s± na zimê. I po prostu w nich lepiej t³umi :) > A i wjeżdżanie na krawężniki, trzeba zwolnić, bo czuć i przechyli Ale sk±d¶ siê bior± ;) > Ok plusy: tak dok³adnie takie w ¶rodku (tz troszkê wy¿szy model ni¿ na zdjêciu): http://katalog-samochodow.pl/img/renault-vel-satis-3-5-v6-24v-6.jpg w VelSatis ph2 by³o juz inne: http://img.motonews.pl/photos/ren/ren_vel_satis_2002_003.jpg Niestety "plastik" ale wyciszenie sporo daje do muzyki, sporo s³ychaæ :) tz. jest ok, ale philipsy by³y lepsze :) a, zapomnia³em - fotele velsatis s± naprawdê fajne :) > W Å›rodku z miejscem, ok, nad gÅ‚owÄ… wiÄ™cej, karta jest fajna bardziej przez t± skrzynie biegów, w sednach to jako¶ ni¿ej jest. te plastiki sporo lepsze ni¿ w poprzedniku. design te¿ fajny. > silnik 3.5 ponoć mocny nie do zajechania, na gaz siÄ™ to daje skrzynia automat + 245koni, zaczyna szarpaæ po jakim¶ czasie, potem mocniej i mocniej. a potem da siê wyremontowaæ na... 100kkm. > w skrócie miÅ‚e auto, ale wróci nieznane pojÄ™cie: poprzednika :) ale zapewne XMa te¿. tz jak to je¼dzi (po dziurach)... trochê lepiej ni¿ Lancia K, mo¿e co¶ jak Mazda Milenia/Xedos9, trochê lepiej od W210 to co¶ tego typu jest, tylko ciszej - tu czuæ nie s³ychaæ. pozdrawiam. -- |
|
Data: 2011-07-20 09:57:55 | |
Autor: Maciej M. | |
Z cyklu | |
On 2011-07-20 00:38, Michał wrote:
Testowałem 2.2DCi w automacie - jakichś wielkich zastrzeĹźeń nie miałem. Aż tak wybredny nie jestem. Trakcja Vel Satisa mi odpowiada i już. XM - małe nierĂłwności czuć, duĹźych nie. Sprężyna - odwrotnie. Specjalnie J/w. I świadomość tego też mam, iż na trasie lepszej płynności pracy zawieszenia jak w XM'ie nie znajdę, za wyjątkiem ekskluzywnych limuzyn z pneumatycznym zawieszeniem i oczywiście ... ~C6. a i opony trzeba zmienić z fabrycznych 18' na 17' - mniej trzęsie, Myślę tylko i wyłącznie o Initiale. 17" jak najbardziej za, szczególnie na polskie drogi. Teraz mam balon 15" i nie narzekam. A i wjeĹźdĹźanie na krawężniki, trzeba zwolnić, bo czuć i przechyli Z nie posiadania XM'a ;) MĂłwisz o Cabasse Ĺźe cienkie?? Czymś się różnią między sobą? Niestety "plastik" ale wyciszenie sporo daje do muzyki, sporo słychać :) A jednak czegoś mi w nich brakuje... chyba tej miękkości weluru. silnik 3.5 ponoć mocny nie do zajechania, na gaz się to daje> a i nie nie psuje się, po prostu jeĹşdzi (poza skrzynią). Na jakich biegach? I jaki koszt naprawy? 100kkm - tego na pewno nie przejadę za czasu posiadania, prędzej zmienię na C6 ;) -- MM |
|
Data: 2011-07-20 23:34:45 | |
Autor: Micha³ | |
Z cyklu | |
>> Testowałem 2.2DCi w automacie - jakichś wielkich zastrzeĹźeń nie miałem. Jest ok, to nie mondeo czy vectra :) >> XM - małe nierÄ‚Å‚wności czuć, duĹźych nie. Sprężyna - odwr a to C6 siê do nich nie zalicza :) ? VelSatisa siê pewnie da³o miêkko zestroiæ, ale tego nie zrobili... a szkoda bo to zdecydowanie co innego ni¿ bmw. >>> a i opony trzeba zmienić z fabrycznych 18' na 17' - mniej trzęsie, 15 s± dobre te¿ mam w poprzedniku ;) a mo¿e to dlatego zawieszenie safrana (pomimo ¿e ju¿ s³ychaæ dziury) wci±¿ sporo lepsze od velsatisa ;) >>> A i wjeĹźdĹźanie na krawężniki, trzeba zwolnić, bo czuć i p dobre :), kiedy¶ chcia³em kupiæ ale pad³o na renaulta - bezpieczeñstwo, wole jak mam kompozyty w zderzaku i mi drzewo do ¶rodka nie wejdzie ani ¿aden s³up :) >> MÄ‚Å‚wisz o Cabasse Ĺźe cienkie?? oj 2 znam ¶rednio, jedynkê trochê bardziej, generalnie: -nowe zegary -audio z mp3 -inny przód (atrapa tylko?) i chyba bardzo delikatnie ty³ (kwadraciki na zderzaku?). -nawigacja DVD "3d", poprzednia by³a na p³ytki CD 1995..2005, i ona wygl±da³a jak z 1995 roku, tylko tu ju¿ panorama od 2001 :) mo¿e jakie¶ bluetooth, nie wiem czy tam pakowali 40GB dysk. chyba tyle. radary, ekrany dvd itp.. by³y od 2001, mam nadzieje ¿e nie robili ciêæ w modelu 2. > Niestety "plastik" ale wyciszenie sporo daje do muzyki, sporo sÅ‚ychać :) tak, francuski welur :) ale w initiale chyba weluru nie by³o. >>> silnik 3.5 ponoć mocny nie do zajechania, na gaz się to daje szarpie gdzie¶ pomiêdzy 1-2-3, koszty: trochê naprawiæ 3kpln, pe³na naprawa 9kpln w Krakowie. elektrozawory, opi³ki w oleju, co¶ tam siê koñczy, jakie¶ luzy i trze, ale mo¿na z tym je¼dziæ np. 40kkm. 100kkm - tego na pewno nie przejadÄ™ za czasu posiadania, prÄ™dzej zmieniÄ™ na C6 ;) bêdzie pewnie g³o¶niej ale po dziurach lepiej, i przy¶pieszenie nie to ;) btw. Citroen Metropolis ! w koñcu moc i rozmiar we francuskim aucie - 450koni/5.3metra :) choæ renault wykrêca³o 550koni z silnika safrane w prototypach... jak w koñcu wyprodukuj± to kupuje 3 latka za 3.5 roku ;) http://www.chantiel.com/wp-content/uploads/2010/05/6.JPG http://www.chantiel.com/wp-content/uploads/2010/05/7.JPG pozdrawiam. -- |
|