Z cyklu

Data: 2011-07-19 00:17:50
Autor: Micha³
Z cyklu
Maciej M. <xenes@[no-spam]interia.pl> napisa³(a):
Hej,

Co prawda temat już samodzielnie wałkowałem, ale sam jestem ciekaw co o tym myślicie.

A więc szukamy naprawdę wygodnego auta rodzinnego 2+2, z dedykacją na rodzinne wakacyjne podróże.

Założenia konieczne:

- _DUŻY_, wygodny, komfortowy hatchback/liftback (kombi i sedan odpada)
- godny następca <http://en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_XM>
- moc ~150KM+ (docelowo gazownica sekwencyjna jak siÄ™ auto sprawdzi)
- tylko benzyna 2.0+ turbo lub coś niedoładowanego V6 2.5+
- skrzynia automatyczna z wajchÄ… nie przy kierownicy
- rocznik 2001+ (max. 10 lat)
- cena ~20kzł (auto, opłaty)
- dodatkowe ~10kzł na doprowadzenie do porządku (instalacja gazowa, opony itp) w dalszym okresie czasu
- kompletny budżet dla zadbanego wózka ~30kzł
- nie dyskutujemy o wyższości skośnookich matchboxów, nad żabojadzkimi wynalazkami czy teutońskimi czterokółkami

Na dzień dzisiejszy widzę tylko jedno światełko w tunelu: Vel Satis 2.0T/3.5V6

Ja siê jeszcze wypowiem w temacie Vel Satisa (3.5 Initiale).

Polecê najpierw minusami:

Jako nastêpca XM, nie wiem czy zawieszenie tutaj bêdzie "spe³nia³o standardy"
bo w Vel Satisie jednak czuæ i dziury i koleiny, podejrzewam ¿e w XM
by³ tylko fakt przejechania przez dziurê odczuwalny poza tym cisza i równo.

Kiepski jest zw³aszcza przód, i cz³owiek zaczyna dziury omijaæ wiêc je¶li XM by³ lepszy od safrane (trochê mniejsze, mniejszy rozstaw, ale full hydro) to ³oooo.. bêdzie spory minus, i koleiny s± widoczne bo w poprzedniku to ¿adnego znaczenia nie mia³o, a tu trzêsie i czuæ - za to nie s³ychaæ nic.

To chyba koniec minusów :) pomijaj±c prawie brak rozwoju w elektronice.
(doszed³ radar, czujnik ¶wiat³a i szyby mokrej - i to wszystko).

a i opony trzeba zmieniæ z fabrycznych 18' na 17' - mniej trzêsie,
lepiej jedzie :)

A i wje¿d¿anie na krawê¿niki, trzeba zwolniæ, bo czuæ i przechyli
(odrazu), bo pewnie XM to ka¿da prêdko¶æ ;)

Ok plusy:

Naprawdê ciche, choæ ten 3.5V6 g³o¶niejsze ni¿ poprzednik, w ka¿dym razie
przy 200km/h naprawdê cicho. (a podwójne szyby wa¿ne, jest ró¿nica).

W zakrêty wchodzi nie jak van, ale te¿ nie jak poprzednik, w ka¿dym razie pozytywnie, ale nie sportowo, bokiem siê tym nie "lata".
mam wra¿enie ¿e XM wszed³ by lepiej (hydro równa³o na boki ?),
w ka¿dym razie safrane wchodzi³.

Kop dok³adnie jak BMW745i E65fl (w zakresie prêdko¶ci 30..190),
potem wolniej. (chyba l¿ejsze bo wa¿y 1800kg czy jako¶ tak).

Nawigacja i reszta poprawnie, komp gada, aaa elektronika trochê g³upia
bo errory czasami siê powiesi co¶ innego a zg³asza co¶ innego.
Audio niestety bardzo przeciêtne (to niby za 18k pln).

W ¶rodku z miejscem, ok, nad g³ow± wiêcej, karta jest fajna
na szeroko¶æ co¶ jak safrane czy s class, delikatnie wiêksze od XM czy lancii K.

z ty³u siê fajnie siedzi, tam jest lepsze zawieszenie :), ekran jest.

silnik 3.5 ponoæ mocny nie do zajechania, na gaz siê to daje przerobiæ a potem sypie errorami ;) skrzynie s³abe - niszcz± siê.

w skrócie mi³e auto, ale wróci nieznane pojêcie:
-dziura
-koleina
-koleina z wod±

za to pewnie zniknie pojêcie: "znowu zniszczona opona na dziurze".
a i nie nie psuje siê, po prostu je¼dzi (poza skrzyni±).

pozdrawiam.

Data: 2011-07-19 11:53:27
Autor: Maciej M.
Z cyklu
On 2011-07-19 02:17,  MichaÅ‚ wrote:

Ja siÄ™ jeszcze wypowiem w temacie Vel Satisa (3.5 Initiale).

PolecÄ™ najpierw minusami:

Jako następca XM, nie wiem czy zawieszenie tutaj będzie "spełniało standardy"
bo w Vel Satisie jednak czuć i dziury i koleiny, podejrzewam że w XM
był tylko fakt przejechania przez dziurę odczuwalny poza tym cisza i równo.

Testowałem 2.2DCi w automacie - jakichś wielkich zastrzeżeń nie miałem.

Generalnie odczucia pozytywne.

Kiepski jest zwłaszcza przód, i człowiek zaczyna dziury omijać
więc jeśli XM był lepszy od safrane (trochę mniejsze, mniejszy
rozstaw, ale full hydro) to łoooo.. będzie spory minus, i koleiny są
widoczne bo w poprzedniku to żadnego znaczenia nie miało, a tu trzęsie
i czuć - za to nie słychać nic.

XM - małe nierówności czuć, dużych nie. Sprężyna - odwrotnie. Specjalnie nic mnie nie zaskoczyło.

To chyba koniec minusów :) pomijając prawie brak rozwoju w elektronice.
(doszedł radar, czujnik światła i szyby mokrej - i to wszystko).

Im mniej, tym lepiej.

a i opony trzeba zmienić z fabrycznych 18' na 17' - mniej trzęsie,
lepiej jedzie :)

17tki to chyba standard?

A i wjeżdżanie na krawężniki, trzeba zwolnić, bo czuć i przechyli
(odrazu), bo pewnie XM to każda prędkość ;)

Legendy ;)

Ok plusy:

Naprawdę ciche, choć ten 3.5V6 głośniejsze niż poprzednik, w każdym razie
przy 200km/h naprawdę cicho. (a podwójne szyby ważne, jest różnica).

W zakręty wchodzi nie jak van, ale też nie jak poprzednik, w każdym
razie pozytywnie, ale nie sportowo, bokiem siÄ™ tym nie "lata".
mam wrażenie że XM wszedł by lepiej (hydro równało na boki ?),

Włączony sport w HA pomaga w szybkim lataniu w zakrętach.

w każdym razie safrane wchodził.

Kop dokładnie jak BMW745i E65fl (w zakresie prędkości 30..190),
potem wolniej. (chyba lżejsze bo waży 1800kg czy jakoś tak).

Nawigacja i reszta poprawnie, komp gada, aaa elektronika trochę głupia
bo errory czasami się powiesi coś innego a zgłasza coś innego.
Audio niestety bardzo przeciętne (to niby za 18k pln).

Mówisz o Cabasse że cienkie??

W środku z miejscem, ok, nad głową więcej, karta jest fajna
na szerokość coś jak safrane czy s class, delikatnie większe od XM
czy lancii K.

A jednak w środku przez te plastiki czułem się ciut mniej przestronniej niż w XM'ie.

silnik 3.5 ponoć mocny nie do zajechania, na gaz się to daje
przerobić a potem sypie errorami ;) skrzynie słabe - niszczą się.
> a i nie nie psuje się, po prostu jeździ (poza skrzynią).

Mówisz o Aisanie do 3.5 że się sypie??

w skrócie miłe auto, ale wróci nieznane pojęcie:
-dziura
-koleina
-koleina z wodÄ…

za to pewnie zniknie pojęcie: "znowu zniszczona opona na dziurze".

Do czego porównujesz?

--
MM

Data: 2011-07-19 22:38:13
Autor: Micha³
Z cyklu

.

Testowałem 2.2DCi w automacie - jakichś wielkich zastrzeżeń nie miałem.

Generalnie odczucia pozytywne.

Ja 3x Initiale 3.5, tak wszystkie pozywtywne :) pomimo ¿e jeden mia³ pognieciony ca³y bok ;) i kosztowa³ chyba co¶ ko³o 16k pln z rok temu, za to w ¶rodku super.

> [...]
> i czuć - za to nie słychać nic.

XM - małe nierówności czuć, dużych nie. Sprężyna - odwrotnie. Specjalnie
 nic mnie nie zaskoczyÅ‚o.

Tu po prostu wszystko czuæ, niestety jako pasa¿er te¿ czuæ.

> To chyba koniec minusów :) pomijając prawie brak rozwoju w elektronice.
> (doszedł radar, czujnik światła i szyby mokrej - i to wszystko).

Im mniej, tym lepiej.

Du¿o ich nie ma jak nie potrzeba aktywnych zawieszeñ i 4x4 ;)

> a i opony trzeba zmienić z fabrycznych 18' na 17' - mniej trzęsie,
> lepiej jedzie :)

17tki to chyba standard?

Tak, 17 s± do tanich, ale jak kupowaæ to initiale i tam s± 18',
zazwyczaj 17 s± na zimê. I po prostu w nich lepiej t³umi :)

> A i wjeżdżanie na krawężniki, trzeba zwolnić, bo czuć i przechyli
> (odrazu), bo pewnie XM to każda prędkość ;)

Legendy ;)

Ale sk±d¶ siê bior± ;)

> [...]

> bo errory czasami się powiesi coś innego a zgłasza coś innego.
> Audio niestety bardzo przeciętne (to niby za 18k pln).

tak dok³adnie takie w ¶rodku (tz troszkê wy¿szy model ni¿ na zdjêciu):
http://katalog-samochodow.pl/img/renault-vel-satis-3-5-v6-24v-6.jpg

w VelSatis ph2 by³o juz inne:
http://img.motonews.pl/photos/ren/ren_vel_satis_2002_003.jpg

Niestety "plastik" ale wyciszenie sporo daje do muzyki, sporo s³ychaæ :)
tz. jest ok, ale philipsy by³y lepsze :)

a, zapomnia³em - fotele velsatis s± naprawdê fajne :)

> [...]
> czy lancii K.

A jednak w środku przez te plastiki czułem się ciut mniej przestronniej niż w XM'ie.

bardziej przez t± skrzynie biegów, w sednach to jako¶ ni¿ej jest.
te plastiki sporo lepsze ni¿ w poprzedniku. design te¿ fajny.

> [...]
> przerobić a potem sypie errorami ;) skrzynie słabe - niszczą się.
 > a i nie nie psuje siÄ™, po prostu jeździ (poza skrzyniÄ…).

skrzynia automat + 245koni, zaczyna szarpaæ po jakim¶ czasie, potem mocniej i mocniej. a potem da siê wyremontowaæ na... 100kkm.

> [...]
> -koleina
> -koleina z wodÄ…
>
> za to pewnie zniknie pojęcie: "znowu zniszczona opona na dziurze".

poprzednika :) ale zapewne XMa te¿.

tz jak to je¼dzi (po dziurach)... trochê lepiej ni¿ Lancia K,
mo¿e co¶ jak Mazda Milenia/Xedos9, trochê lepiej od W210
to co¶ tego typu jest, tylko ciszej - tu czuæ nie s³ychaæ.

pozdrawiam.

Data: 2011-07-20 09:57:55
Autor: Maciej M.
Z cyklu
On 2011-07-20 00:38,  MichaÅ‚ wrote:

Testowałem 2.2DCi w automacie - jakichś wielkich zastrzeżeń nie miałem.

Generalnie odczucia pozytywne.

Ja 3x Initiale 3.5, tak wszystkie pozywtywne :) pomimo że jeden
miał pognieciony cały bok ;) i kosztował chyba coś koło 16k pln
z rok temu, za to w środku super.

Aż tak wybredny nie jestem. Trakcja Vel Satisa mi odpowiada i już.

XM - małe nierówności czuć, dużych nie. Sprężyna - odwrotnie. Specjalnie

nic mnie nie zaskoczyło.

Tu po prostu wszystko czuć, niestety jako pasażer też czuć.

J/w.

I świadomość tego też mam, iż na trasie lepszej płynności pracy zawieszenia jak w XM'ie nie znajdę, za wyjątkiem ekskluzywnych limuzyn z pneumatycznym zawieszeniem i oczywiście ... ~C6.

a i opony trzeba zmienić z fabrycznych 18' na 17' - mniej trzęsie,
lepiej jedzie :)

17tki to chyba standard?

Tak, 17 są do tanich, ale jak kupować to initiale i tam są 18',
zazwyczaj 17 są na zimę. I po prostu w nich lepiej tłumi :)

Myślę tylko i wyłącznie o Initiale. 17" jak najbardziej za, szczególnie na polskie drogi.

Teraz mam balon 15" i nie narzekam.

A i wjeżdżanie na krawężniki, trzeba zwolnić, bo czuć i przechyli
(odrazu), bo pewnie XM to każda prędkość ;)

Legendy ;)

Ale skÄ…dÅ› siÄ™ biorÄ… ;)

Z nie posiadania XM'a ;)

MĂłwisz o Cabasse Ĺźe cienkie??

tak dokładnie takie w środku (tz troszkę wyższy model niż na zdjęciu):
http://katalog-samochodow.pl/img/renault-vel-satis-3-5-v6-24v-6.jpg

w VelSatis ph2 było juz inne:
http://img.motonews.pl/photos/ren/ren_vel_satis_2002_003.jpg

Czymś się różnią między sobą?

Niestety "plastik" ale wyciszenie sporo daje do muzyki, sporo słychać :)
tz. jest ok, ale philipsy były lepsze :)

a, zapomniałem - fotele velsatis są naprawdę fajne :)

A jednak czegoś mi w nich brakuje... chyba tej miękkości weluru.

> [...]
przerobić a potem sypie errorami ;) skrzynie słabe - niszczą się.
  >  a i nie nie psuje się, po prostu jeĹşdzi (poza skrzynią).

skrzynia automat + 245koni, zaczyna szarpać po jakimś czasie, potem
mocniej i mocniej. a potem da się wyremontować na... 100kkm.

Na jakich biegach? I jaki koszt naprawy?

100kkm - tego na pewno nie przejadę za czasu posiadania, prędzej zmienię na C6 ;)

--
MM

Data: 2011-07-20 23:34:45
Autor: Micha³
Z cyklu

> [...]
> z rok temu, za to w środku super.

Aż tak wybredny nie jestem. Trakcja Vel Satisa mi odpowiada i już.

Jest ok, to nie mondeo czy vectra :)

> [...]

I świadomość tego też mam, iż na trasie lepszej płynności pracy zawieszenia jak w XM'ie nie znajdę, za wyjątkiem ekskluzywnych limuzyn z pneumatycznym zawieszeniem i oczywiście ... ~C6.

a to C6 siê do nich nie zalicza :) ?
VelSatisa siê pewnie da³o miêkko zestroiæ, ale tego nie zrobili...
a szkoda bo to zdecydowanie co innego ni¿ bmw.

> [...]

Myślę tylko i wyłącznie o Initiale. 17" jak najbardziej za, szczególnie na polskie drogi.

15 s± dobre te¿ mam w poprzedniku ;)
a mo¿e to dlatego zawieszenie safrana (pomimo ¿e ju¿  s³ychaæ dziury) wci±¿ sporo lepsze od velsatisa ;)

> Ale skÄ…dÅ› siÄ™ biorÄ… ;)

Z nie posiadania XM'a ;)

dobre :), kiedy¶ chcia³em kupiæ ale pad³o na renaulta - bezpieczeñstwo,
wole jak mam kompozyty w zderzaku i mi drzewo do ¶rodka nie wejdzie ani ¿aden s³up :)

> tak dokładnie takie w środku (tz troszkę wyższy model niż na zdjęciu):
> [...]

oj 2 znam ¶rednio, jedynkê trochê bardziej, generalnie:
-nowe zegary
-audio z mp3
-inny przód (atrapa tylko?) i chyba bardzo delikatnie ty³ (kwadraciki na zderzaku?).
-nawigacja DVD "3d", poprzednia by³a na p³ytki CD 1995..2005,
i ona wygl±da³a jak z 1995 roku, tylko tu ju¿ panorama od 2001 :)
mo¿e jakie¶ bluetooth, nie wiem czy tam pakowali 40GB dysk.

chyba tyle.
radary, ekrany dvd itp.. by³y od 2001, mam nadzieje ¿e nie robili ciêæ w modelu 2.

> [...]
>
> a, zapomniałem - fotele velsatis są naprawdę fajne :)

A jednak czegoś mi w nich brakuje... chyba tej miękkości weluru.

tak, francuski welur :) ale w initiale chyba weluru nie by³o.

> skrzynia automat + 245koni, zaczyna szarpać po jakimś czasie, potem
> mocniej i mocniej. a potem da się wyremontować na... 100kkm.

Na jakich biegach? I jaki koszt naprawy?

szarpie gdzie¶ pomiêdzy 1-2-3, koszty: trochê naprawiæ 3kpln, pe³na naprawa 9kpln w Krakowie. elektrozawory, opi³ki w oleju, co¶ tam siê koñczy, jakie¶ luzy i trze, ale mo¿na z tym je¼dziæ np. 40kkm.

100kkm - tego na pewno nie przejadę za czasu posiadania, prędzej zmienię na C6 ;)

bêdzie pewnie g³o¶niej ale po dziurach lepiej, i przy¶pieszenie nie to ;)

btw. Citroen Metropolis ! w koñcu moc i rozmiar we francuskim aucie - 450koni/5.3metra :) choæ renault wykrêca³o 550koni z silnika safrane w prototypach...

jak w koñcu wyprodukuj± to kupuje 3 latka za 3.5 roku ;)
http://www.chantiel.com/wp-content/uploads/2010/05/6.JPG
http://www.chantiel.com/wp-content/uploads/2010/05/7.JPG

pozdrawiam.

--