Z cyklu 'Chinski Jednoslad' - Romet K125

Data: 2010-06-16 08:27:20
Autor: AZ
On 2010-06-15, LukeB <gorry@o2.pl> wrote:
Na koniec Pan ogolnie stwierdzil, ze pluje sobie w brode i duzo lepiej
zrobil by kupujac stara Honde.

Pozostawiam do wiadomosci ogolu - a noz ktos wpadnie na pomysl, ze
tanim kosztem bedzie mial nowy i bezawaryjny sprzet do jazdy.

Ja wkleje juz ktorys raz z kolei:

<http://william350.w.interia.pl/motocykl.html>

Przykladowo:

13k:
 - WymieniĹ‚em szpilki mocujÄ…ce wydech na Ĺ›ruby (szpilki popÄ™kaĹ‚y od temperatury)

31k:
 - Nowa dĹşwignia zmiany biegĂłw (poprzednia miaĹ‚a juĹĽ mega luzy)
 - Nowa gĹ‚owica (kompletna, z zaworami, sprężynami, dĹşwigienkami)
[...]
- Nowe przednie zawieszenie (kompletne lagi z goleniami)
[...]
- Nowe sprzęgło (kompletne)
[...]
- Nowy gaĹşnik
[...]
 - Nowa instalacja elektryczna (poprzednia siÄ™ spaliĹ‚a)
 - Nowa stacyjka (poprzednia siÄ™ spaliĹ‚a)

To juz chyba w WSK175 mniej robilem :-) A za 3k to mozna dostac ladna
MZ ETZ 251.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-06-16 10:34:36
Autor: Monster
W dniu 2010-06-16 10:27, AZ pisze:

To juz chyba w WSK175 mniej robilem :-) A za 3k to mozna dostac ladna
MZ ETZ 251.
Zapomniałeś dodać ze to przy turystyce było:-)
przy normalnej jeździe dookoła komina awarii byłoby trzy razy więcej.

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2010-06-16 23:45:01
Autor: Mustafa
Z cyklu 'Chinski Jednoslad' - Romet K125
- Nowa głowica (kompletna, z zaworami, sprężynami, dźwigienkami)

Zapomniałeś dodać, że to wszystko robił serwis firmowy dla specjalnego egzemplarza który jest "na świeczniku" i w którym pękła szpilka wydechu. A ponieważ serwis był przy fabryce, motocykl pod szczególnym nadzorem, to wymienili całość zamiast się pieprzyć z wykręcaniem szpilki.
Nie dorabiaj teorii spiskowych tam gdzie ich nie trzeba :)
No i w zasadzie to chyba nie zapomniałeś dodać (bo już o tym wiedziałeś), tylko celowo manipulujesz wyrwanymi z kontekstu frazami żeby wprowadzić ludzi w błąd. No albo masz Alzheimera....

Sam jeżdżę trzeci sezon, nie zepsuło się absolutnie NIC, mam znajomych którzy też jeżdżą od conajmniej 3 lat i widzę, że najwięcej do powiedzenia mają ci, co w życiu tego nie dotykali (ze szczególnym uwzględnieniem tych, którzy kiedyś słyszeli jak kolega szwagra mówił o jakimś INNYM produkcie z tego samego kraju i na tej podstawie stają się EKSPERTAMI od TEGO :DDDDD

Ergo:
Olać tych co słyszeli, że ich znajomy cośtam....
Lepiej poczytać w necie opinie właścicieli, a tych nie brakuje

Jednego niezadowolonego można olać - problem byłby, gdyby było dużo niezadowolonych.
A szczerze mówiąc znajdę więcej niezadowolonych z rdzewiejących nowiutkich suzuki (które kosztują krocie) niż narzekających na romety (które kosztują grosze)

Data: 2010-06-17 05:49:47
Autor: AZ
On 2010-06-16, Mustafa <Mustafa@Berdyczow.xx> wrote:
[...]

No pewnie, jak koszt wyprodukowania tej glowicy to $5 to tez bym sie nie
pieprzyl :-) Specjalny egzemplarz w ktorym wszystko sie lamie, peka itd.
ciekawe... do prawdy.

Spojrzalem jeszcze raz:
13755  - WymieniĹ‚em szpilki mocujÄ…ce wydech na Ĺ›ruby (szpilki popÄ™kaĹ‚y            od temperatury)
31312    - Nowa gĹ‚owica (kompletna, z zaworami, sprężynami, dĹşwigienkami)

No to jak wkoncu? Przez 20k jezdzil bez wydechu? Rozumiem ze popekane szpilki
to tez byl powod wymiany przedniego zawieszenia?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-06-17 09:14:11
Autor: Damork
Z cyklu 'Chinski Jednoslad' - Romet K125
Na mównicę wtargn±ł "AZ", poprawił mikrofon, rozwarł paszczę i rykn±ł:

Spojrzalem jeszcze raz:
13755  - Wymieniłem szpilki mocuj±ce wydech na ¶ruby (szpilki popękały            od temperatury)
31312    - Nowa głowica (kompletna, z zaworami, sprężynami, dĽwigienkami)

No to jak wkoncu? Przez 20k jezdzil bez wydechu? Rozumiem ze popekane szpilki
to tez byl powod wymiany przedniego zawieszenia?

Nie to żebym bronił chinoli (miałem sam nuufkie sztukie i po 2000 km stało
się to czym¶ na czym niemal jeĽdzić się nie dawało i nie wyjeżdżałem dalej
niż by się dało dopchać jak wysi±dzie), ale przecież posiadacz tego
unikalnego małosiępsuj±cego egzemplarza pisze że wymienił szpilki wydechu
(normalna czę¶ć zamienna), a po następnych niemal 20k głowicę. Wiem że w 4T
kolektor się do głowicy przykręca, ale je¶li trzasnęły szpilki to robi się
jak autor - wymienia je na nowe, przykręca wydech i już. Sk±d Ci się wzięło
że bez wydechu jeĽdził???

--
Pozdrawiam Piotr Mockałło
Czarna Dama XJ 600N

Data: 2010-06-17 09:16:36
Autor: Arni
Damork pisze:

> [...]
jak autor - wymienia je na nowe, przykręca wydech i już. Sk±d Ci się wzięło

z odczytu przebiegu ?

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

Data: 2010-06-17 09:21:31
Autor: Damork
Z cyklu 'Chinski Jednoslad' - Romet K125
Na mównicę wtargn±ł "Arni", poprawił mikrofon, rozwarł paszczę i rykn±ł:

Damork pisze:

> [...]
jak autor - wymienia je na nowe, przykręca wydech i już. Sk±d Ci się wzięło

No to wytłumacz mi proszę tak łopatologicznie, bo ja to widzę tak:

13755  - Wymieniłem szpilki mocuj±ce wydech na ¶ruby (szpilki popękały od temperatury)

Co oznacza zdjęcie wydechu, usunięcie uszkodzonych szpilek, wkręcenie
nowych i przykręcenie wydechu - nie ma nic o ukruszeniu mocowania kolanka
czy cu¶, jeĽdzi przez 17557 km, po czym uszkodzeniu ulega głowica i:

31312    - Nowa głowica (kompletna, z zaworami, sprężynami, dĽwigienkami)

Więc jakby się zgadza i dalej nie ma nic o potencjalnej jeĽdzie bez
wydechu...

--
Pozdrawiam Piotr Mockałło
Czarna Dama XJ 600N

Data: 2010-06-17 07:35:32
Autor: AZ
On 2010-06-17, Damork <damorkUSUN_TO@wp.pl> wrote:

z odczytu przebiegu ?

[...]

czy cuś, jeździ przez 17557 km, po czym uszkodzeniu ulega głowica i:

31312    - Nowa gĹ‚owica (kompletna, z zaworami, sprężynami, dĹşwigienkami)

Więc jakby się zgadza i dalej nie ma nic o potencjalnej jeździe bez
wydechu...

Mustafa napisal:
[...]

Wiec jakoby wymienili glowice zeby nie wykrecac popekanych szpilek, ale
nie zauwazyl chlopak ze szpilki pekly 18kkm wczesniej :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-06-17 20:18:41
Autor: Mustafa
Z cyklu 'Chinski Jednoslad' - Romet K125
Wiec jakoby wymienili glowice zeby nie wykrecac popekanych szpilek, ale
nie zauwazyl chlopak ze szpilki pekly 18kkm wczesniej :-)

zamiast robić doktoraty poczytaj trochę forum rometów albo stronę Mnicha

to z forum
"głowica była wymieniona przez głupi błąd mechanika a nie dlatego, że była zła"

a to ze strony
"Do tych ponadprogramowych rzeczy należy nowa głowica z zaworami, sprężynami i dźwigienkami, tylko dlatego że w starej wyłamała się śruba wydechu przy wykręcaniu. Sama głowica była podobno jeszcze w całkiem dobrym stanie."

btw.
Romet dojechał już do Afryki... tak tak... ten Romet :)

Data: 2010-06-17 20:25:51
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-06-17 20:18, Użytkownik Mustafa napisał:

btw.
Romet dojechał już do Afryki... tak tak... ten Romet :)

Na pewno ten sam ? Gdzie¶ widziałem tekst że firma mu
zasponsorowała nowy sprzęt ale tej samej pojemno¶ci.

Pozdrawiam

Data: 2010-06-17 20:35:46
Autor: Mustafa
Z cyklu 'Chinski Jednoslad' - Romet K125
Na pewno ten sam ? Gdzie¶ widziałem tekst że firma mu
zasponsorowała nowy sprzęt ale tej samej pojemno¶ci.

Na pewno ten sam.
Za promocję marki firma zafundowała mu Z-125 ale pojechał na starym K-125.

Data: 2010-06-17 21:27:52
Autor: Ivam
Użytkownik "Mustafa" <Mustafa@Berdyczow.xx> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hvdou4$kgd$1@news.onet.pl...
[...]

Ale glupie te mechaniki... o wykretakach nie slyszeli. Powinni poczytac. Ja tez bym chcial - zatem drogi Mustafo - Klamco Pospolity - podaj mi przepis/ustawe/norme/etc. mowiacy o tym, ze mozna jezdzic lewym pasem jesli na prawym sa koleiny.

--
Ivam

Data: 2010-06-18 00:28:32
Autor: Jacot
Z cyklu 'Chinski Jednoslad' - Romet K125
"Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> wrote:

Użytkownik "Mustafa" <Mustafa@Berdyczow.xx> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:hvdou4$kgd$1@news.onet.pl...
"Do tych ponadprogramowych rzeczy należy nowa głowica z zaworami, sprężynami i dĽwigienkami, tylko dlatego że w starej wyłamała się ¶ruba wydechu przy wykręcaniu. Sama głowica była podobno jeszcze w całkiem dobrym stanie."

Choroba, zupelnie dobra glowica z wylamana sruba...  Oni cos maja z
tymi srubami. Jesliby Rometowi zalezalo na opinii to moze by podjeli
trud chociaz wymiany wszystkich na jakies prawdziwe, jesli prawda
jest, ze cos przy tych motorach robia w kraju. --
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.stokrotka.ath.cx/

Data: 2010-06-17 09:06:22
Autor: newrom
Z cyklu 'Chinski Jednoslad' - Romet K125
On Wed, 16 Jun 2010 23:45:01 +0200, "Mustafa" <Mustafa@Berdyczow.xx>
wrote:

ludzi w bł±d. No albo masz Alzheimera....

A wlasnie. Miales nas zadziwic i zamknac geby malkoltentom plujacym na
ten cud techniki. Czekam, i czekam i nic.
Pogdaj z tym niemcem, moze co podpowie.

Sam jeżdżę trzeci sezon, nie zepsuło się absolutnie NIC,

Nie chce mi sie szukac, ale cos mi sie kolebie ze jednak z czyms
miales problemy i ktos to pozniej nawet wytykal.
Zreszta, mniejsza z tym. Detka kupilem ze 3 lata temu. Zaplacilem cos
4tys. Pojezdzilem sobie i ciagle jest wart 3 tys (bo go troche
poobcieralem na kamieniach :>), za rok pewnie wart tyle samo a kupca
juz mam chociaz ciagle sie waham czy sprzedawac (kumpel od ktorego
kupilem chce dla syna wziac :>). To calkiem niezle swiadczy
Z duzych spraw to zmienilem mu tlok. Po kilkunastu latach sie zuzyl
(1996-2009). I to jest niezawodnosc, a nie ciagla wymiana gownianych
czesci. Wiec przy budzecie do 5tys wolalbym detka z lat konca lat 90
czy poczatku tego wieku niz nufkie sztukie od rometa.

mam znajomych którzy też jeżdż± od conajmniej 3 lat

Jak pojezdza jeszcze 10 to bedzie to wiarygodne zrodlo w kwestii
zawodnosci sprzetu.

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

Data: 2010-06-17 20:22:32
Autor: Mustafa
Z cyklu 'Chinski Jednoslad' - Romet K125

Nie chce mi sie szukac, ale cos mi sie kolebie ze jednak z czyms
miales problemy i ktos to pozniej nawet wytykal.

Miałem problem - jak± przedni± oponę założyć zamiast seryjnej.
No i zamiast konkretnej marki Ty sam zaproponowałe¶ kurs doszkalaj±cy.
Dopiero jaki¶ inny posiadacz rometa odpisał Ci, że to nie kwestia kursu, tylko te opony s± jednak do kitu :)
No i potem podpowiedziałe¶ gdzie j± można zmienić za co jeszcze raz dzięki :)

Miales nas zadziwic

Nie miałem Was zadziwiać, tylko kto¶ tu wpadł na pomysł żebym co¶ robił, żeby niedowiarkom co¶ udowodnić.
A mnie akurat to wali i nie mam zamiaru nic nikomu udowadniać - jak kto¶ wierzy to ok, a jak nie to jego sprawa.

Jak pojezdza jeszcze 10 to bedzie to wiarygodne zrodlo w kwestii
zawodnosci sprzetu.

Ten sprzęt jest produkowany od 3 albo 4 lat.
Id±c tym tokiem rozumowania można powidzieć, że każdy nowy sprzęt jest do d.... bo jeszcze nie przejeĽdził 10 lat i nie udowodnił trwało¶ci.
Zreszt± nawet gdyby się miał totalnie rozsypać powiedzmy po 5 latach (w co w±tpię).... to znajdĽ mi motocykl, który ma roczn± utratę warto¶ci rzędu kilkuset zł :)
Toć japonia dopiero wyprowadzona z salonu już straciła na warto¶ci więcej niż kosztuje cały nowy z-125 :)

Data: 2010-06-17 21:35:10
Autor: Ivam
Z cyklu 'Chinski Jednoslad' - Romet K125
Użytkownik "Mustafa" <Mustafa@Berdyczow.xx> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:hvdp5b$l69$1@news.onet.pl...
A mnie akurat to wali i nie mam zamiaru nic nikomu udowadniać - jak kto¶ wierzy to ok, a jak nie to jego sprawa.

Wiemy, ze nie masz zamiaru nikomu nic udowadniac. Nie podajesz prawdziwych zrodel. Jak narazie to podajesz jakie fora mamy poczytac, albo, ze w ogole mamy cos czytac. Ale zadnego linka... nic.

Id±c tym tokiem rozumowania można powidzieć, że każdy nowy sprzęt jest do d.... bo jeszcze nie przejeĽdził 10 lat i nie udowodnił trwało¶ci.

A o marce produktu slyszal? Dlaczego na zachodzie praktycznie kazda fabryka ma linie montazowe kupione od siemensa? Nie dlatego, ze reszta jest gorsza, tylko dlatego, ze lepiej nie ryzykowac i kupic produkt dobrej marki.

Zreszt± nawet gdyby się miał totalnie rozsypać powiedzmy po 5 latach (w co w±tpię).... to znajdĽ mi motocykl, który ma roczn± utratę warto¶ci rzędu kilkuset zł :)

Idac tym tokiem rozumowania to po prostu czym tanszy tym lepszy. Wez uwzglednij strate w % a nie w ilosci PLN.

Toć japonia dopiero wyprowadzona z salonu już straciła na warto¶ci więcej niż kosztuje cały nowy z-125 :)

Zgadza sie. A opony do mercedesa mojego szefa kosztuja wiecej niz moj caly samochod. To znaczy, ze mercedes mojego szefa jest do dupy? Na 100% po wyjezdzie z salonu stracil na wartosci tyle co moj samochod, 2 moje motocykle, moj motorower i komputer, razem wziete. I co z tego? Nic - nie mowimy o cenie i utracie wartosci tylko niezawodnosci. Ale Ty masz chyba powazny problem z czytaniem, bo Cie o cos prosze po raz kolejny:

PODAJ MI PRZEPIS POZWALAJACY JEZDZIC LEWYM PASEM, GDY NA PRAWYM SA KOLEINY!!!

Obiecuje wowczas zwracac sie do Ciebie z pelnym szacunkiem i odszczekac moje slowa o tym, ze nie umiesz czytac ze zrozumieniem.

--
Ivam

Z cyklu 'Chinski Jednoslad' - Romet K125