Z cyklu "Co by tu jeszcze sp..." odc. "GĂłrnictwo"

Data: 2019-09-29 02:36:40
Autor: Bruno Brunowski
Z cyklu "Co by tu jeszcze sp..." odc. "GĂłrnictwo"
Pomimo wpakowania w czarną dziurę miliardów i odtrąbienia sukcesu wracamy do punktu wyjścia.
"Zapasy węgla kamiennego przy kopalniach i w energetyce sięgają już niemal 13 mln ton, a pomimo tego polski surowiec wciąż jest dwa razy droższy od importowanego. Elektrownie produkują coraz mniej energii z węgla, coraz więcej prądu importujemy, a w dodatku zapotrzebowanie na energię elektryczną spada pierwszy raz od lat, m.in. ze względu na jej ceny."
https://wysokienapiecie.pl/23011-polski-wegiel-drozszy-od-importowanego-gornictwo-czeka-kolejny-kryzys/

--
Bruno

Data: 2019-09-29 03:50:06
Autor: Konrad Kujau
W dniu niedziela, 29 września 2019 11:36:41 UTC+2 użytkownik Bruno Brunowski napisał:
[...]

Tego nie wiem, ale podobno u ruskich mają kopalnie odkrywkowe, znaczy
odgarną trochę ziemi z wierzchu i już jest, a w PL muszą głęboko kopać.

[...]

U niemca zaś rosną odszkodowania dla tych co wiatraki mają
za nieodebraną energię:)

Data: 2019-09-29 11:37:10
Autor: japanizer
On Sunday, September 29, 2019 at 12:50:07 PM UTC+2, Konrad Kujau wrote:
> [...]
odgarną trochę ziemi z wierzchu i już jest, a w PL muszą głęboko kopać.

Czyli jak, wszystko to, co PiS obiecywał o potędze polskiego górnictwa było jednak kłamstwem?

Data: 2019-09-29 12:00:11
Autor: Jacek Bialy
Z cyklu "Co by tu jeszcze sp..." odc. "GĂłrnictw o"
   -- - Czyli jak, wszystko to, co PiS obiecywał o potędze polskiego górnictwa było jednak kłamstwem?

Kiełbacha wyborcza - jest tylko kilka miejsc w Polsce, gdzie na obecną chwilę opłaca się wydobywać węgiel. Górnictwo trzeba wygaszać, ale nie gumowymi kulami jak to robiła ta wasza pokraka (zdjęta jakimś przypadkiem z traktora).

JB

Z cyklu "Co by tu jeszcze sp..." odc. "GĂłrnictwo"