Z cyklu...: Czy jest mozliwosc zrobienia w prosty sposob...

Data: 2013-05-01 00:12:45
Autor: Piotrek
Z cyklu...: Czy jest mozliwosc zrobienia w prosty sposob...
.... czegos takiego jak jest u operatorow VOIP:

majac zdefiniowane bezplatne polaczenie z numerem stacjonarnym, lacze sie z bramka (np. Fritz (wdzwniam sie)), po podaniu kodu zabezpieczajacego mam mozliwosc polaczenia po VOIP z calym swiatem

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Chcialbym sobie cos podobnego zrealizowac we wlasnym zakresie.

Z numeru A lacze sie z numerem B (B to zwykly numer GSM; polaczenie miedzy A i B jest bezplatne), po podaniu kodu "pin" / zabezpieczajacego mam mozliwosc wyjscia na inne numery (poprzez B)..

Czy cos takiego mozna zrealizowac w prosty sposob? Co wykorzystac? jakis telefon z androidem?

Jaki soft mozecie polecic?

Inne rozwiazania mile widziane.

Pozdrawiam
Piotr

ps: chcialbym uniknac rozwiazania w stylu: prosty serwerek i modem GSM (slaba jakosc polaczen przez modem).

Data: 2013-04-30 22:48:01
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 1 May 2013 00:12:45 +0200, Piotrek napisał(a):

[...]

Większość operatorów voip to umożliwia. Wystarczy doczytać manual.
Nie trzeba żadnego softu, tylko telefon. Nawet Nokia 3310

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2013-05-01 09:23:07
Autor: Piotrek
[...]

Waldku, nie wiem czy mnie dobrze zrozumiales - moim zamiarem jest wyeliminowanie operatora voip.

Np. mam karte SIM (numer YYY-YYY-YYY) na ktorej co miesiac jest 2000 minut do wykorzystania. Taka karte chcialby wlozyc "do czegos" co bedzie robilo powiedzmy za "serwer".

Chcialbym ze swojej komorki zadzwonic na YYY-YYY-YYY, po polaczeniu z tym numerem YYY-YYY-YYY podac kod zabezpieczajacy i moc wyjsc dalej w Polske.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Pare miesiecy temu testowalem mini rozwiazanie z wykorzystaniem modemu gsm (odblokowana funkcja voice call) i jakosc polaczenia przez modem byla ... kiepska (chyba, ze cos nie dopracowalem).

"Wiec" w powyzszym rozwiazaniu chcialbym zastosowac jakis telefon?

Google nie wyrzuca niczego ciekawego, chyba ze zadaje zle pytania.

Data: 2013-05-01 11:57:03
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 1 May 2013 09:23:07 +0200, Piotrek napisał(a):

[...]

Więc i tak potrzebujesz centralę, powiedzmy Asteriska, z odpowiednią konfiguracją. -> alt.pl.voip

Data: 2013-05-01 16:48:29
Autor: Piotrek
[...]

czyli prawdopodobnie bedzie to z wykorzystaniem modemu 3g :/

myslalem ze jest cos prostego dla windows phone badz androida badz na inny system operacyjny.

Data: 2013-05-01 15:09:03
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 1 May 2013 16:48:29 +0200, Piotrek napisał(a):

myslalem ze jest cos prostego dla windows phone badz androida badz na inny system operacyjny.

Ale co na windows phone? Postawisz tam telefon dodatkowy? Jak sobie to
wyobrażasz? Co ci odbierze połączenie, zautoryzuje i zestawi nowe?

Data: 2013-05-02 19:20:59
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:fdu2s5i5ce2k.dlglepper.institute.com...
[...]

spokojnie stamtąd i tu zaglądają ;)

trixbox na tanim vps lub lokalny serwerek
plus jedno z:
1. http://www.aliexpress.com/wholesale/wholesale-goip.html
2. fritzbox fon 7270 lub 7290 i inne nowsze z funckją telefona IP
    +modem lub bramka gsm podłączona jako landline
3. modem gsm lub bramka wpięta bezpośrednio do serwera
4. http://www.oktellpbx.com/gateways/
   ale bardzo wybrzydza w modemach

--
http://zlotowskie.blox.pl

Data: 2013-05-01 12:19:03
Autor: J.F.
[...]

Z Polski, z zagranicy, przez VoIP, dla wielu osob ?

bo tak jak napisales, to:
a) drugi telefon lub dual i wozic karte ze soba.

b) jak ze swojej komorki zadzwonisz ... to minuty leca. Bezplatnie w
sieci czy co ? c) jak zadzwonisz do numeru YYY ... to trudno z niego wyjsc na
zewnatrz. Polaczenie konferencyjne ? d) biorac pod uwage b i c .. przydaloby sie tak, ze wysylasz
informacje do tamtego telefonu, a on zestawia polaczenie konferencyjne
z toba i zadanym numerem. Gotowych rozwiazan chyba na to nie ma, ale
wydaje sie mozliwe.

e) bramki gsm-centralka telefoniczna sa, gdyby o to chodzilo.

J.

Data: 2013-05-01 12:55:03
Autor: Piotrek
Z cyklu...: Czy jest mozliwosc zrobienia w prosty sposob...
Z Polski, z zagranicy, przez VoIP, dla wielu osob ?

nie ruszamy tematu VOIP; teren dzialania polska.
Chce cos takiego zrobic dla rodziny.

bo tak jak napisales, to:
a) drugi telefon lub dual i wozic karte ze soba.

odpada dual z w/w powodu - chcialbym aby rodzinka korzystala z takiego rozwiazania.

b) jak ze swojej komorki zadzwonisz ... to minuty leca. Bezplatnie w sieci czy co ?

Pisalem przeciez o tym, ze u siebie mam powiedzmy bezplatne polaczenie z innym jednym numerem GSM, np. do YYY-YYY-YYY - na tym numerze mam 2000 minut ktorych nie wykorzystuje sam, wiec dobrze byloby gdyby rodzinka mogla skorzystac.

c) jak zadzwonisz do numeru YYY ... to trudno z niego wyjsc na zewnatrz. Polaczenie konferencyjne ?

myslalem, ze jest (juz) moze jakies specjalne oprogramowania na komorke dla windows phone, androida....;

[...]

o polaczeniu konferencyjnym nie pomyslalem. Zorientuje sie w temacie.

e) bramki gsm-centralka telefoniczna sa, gdyby o to chodzilo.

to ma byc proste rozwiazanie, do zastosowan czysto domowych.

Kolega pare latemu mial juz zrobione podobne rozwiazanie, ale on korzystal z operatora voip i bramki fritz; do bramki przypisal nr stacjonarny; komorka -> nr stacjonarny w bramce = bezplatne polaczenie; wdzwnial sie we fritza, wklepywal pin code i wtedy juz po voip laczyl sie z calym swiatem za grosze (zdaje sie korzystal z voipdiscount.com).  Tyle, ze musial placic za polaczenia.

A ja mam bezplatne minuty na karcie SIM, to chcialbynm je wykorzystac do w/w celu.

Zapewne moglbym cos takiego zrobic z nowym modelem bramki fritz, ale musialbym do polaczen wykorzystac modem gsm wpiety do portu USB.  Raz, ze bramka jest droga; dwa, ze testowalem nieco wczesniej inne rozwiazanie (komputer PC + modem gsm) i jakosc polaczenia z wykorzystaniem odblokowanej funkcji "voice call" byla slaba. Moze czegos nie dopracowalem, ale sie nieco zniechecilem.

Nie mam mozliwosci pozyczenia nowego modelu fritza zeby potestowac jakosc polaczen z wykorzystaniem modemu 3g. Stad pomysl zaprzegniecia do pracy smartfona czy czegos tam.

Data: 2013-05-01 11:57:03
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 1 May 2013 12:55:03 +0200, Piotrek napisał(a):

nie ruszamy tematu VOIP; teren dzialania polska.
Chce cos takiego zrobic dla rodziny.

Tak czy owak potrzebujesz centralkę telefoniczną. I więcej niż jedną linię
(bo na jedną musisz dzwonić, drugą wyjść)

Data: 2013-05-01 13:20:57
Autor: J.F.
bo tak jak napisales, to:
a) drugi telefon lub dual i wozic karte ze soba.
odpada dual z w/w powodu - chcialbym aby rodzinka korzystala z takiego rozwiazania.

A ta karta to jakiego operatora ? Jak w Erze, to mozna zrobic tandem
:-)

c) jak zadzwonisz do numeru YYY ... to trudno z niego wyjsc na zewnatrz. Polaczenie konferencyjne ?
myslalem, ze jest (juz) moze jakies specjalne oprogramowania na komorke dla windows phone, androida....;

Watpie, bo to raczej na poziomie sieci. GSM przewidziany jest do
jednej rozmowy naraz. No chyba ze UMTS potrafi cos wiecej.

e) bramki gsm-centralka telefoniczna sa, gdyby o to chodzilo.
to ma byc proste rozwiazanie, do zastosowan czysto domowych.

I w zasadzie takim pozostaje.
[...]

Tylko ze to wymaga dwoch kanalow rozmownych naraz. I znow wracamy do
bramki lub voip.

Zapewne moglbym cos takiego zrobic z nowym modelem bramki fritz, ale musialbym do polaczen wykorzystac modem gsm wpiety do portu USB.

Nie wiem czy te modemy fonie transmituja ... mysle ze nie.

Jest fritz LTE, karte sie wsadza do srodka, ale droga zabawka i nie
obiecuje ze zadziala i ze w ogole fonie obsluguje.

J.

Data: 2013-05-01 16:48:34
Autor: Piotrek
Z cyklu...: Czy jest mozliwosc zrobienia w prosty sposob...
Watpie, bo to raczej na poziomie sieci. GSM przewidziany jest do jednej rozmowy naraz. No chyba ze UMTS potrafi cos wiecej.

z zalozenia ma byc zestawiane tylko jedno polaczenie. druga osoba chcaca skorzystac z polaczenie bedzie musiala poczekac az sie zwolni karta SIM.

e) bramki gsm-centralka telefoniczna sa, gdyby o to chodzilo.
to ma byc proste rozwiazanie, do zastosowan czysto domowych.

Nie wiem czy te modemy fonie transmituja ... mysle ze nie.

jeden z modemow (3g) huawei z odblokowana funkcja "voice call" pozwala sie laczyc z innym nr gsm tylko jakosc byla podla podczas testow. Byc moze cos pominalem i stad taka cienka jakosc glosu. Aplikacja do obslugi byla pod windows (samo dzwonienie sluchawki (z mikrofonem) -> PC z modemem na USB -> inny nr gsm). Myslalem, ze da sie wyeliminowac PC-ta lub cos podobnego do raspberry pi i zrobic to z wykorzystaniem telefonu/smartfona.

Jest fritz LTE, karte sie wsadza do srodka, ale droga zabawka i nie
obiecuje ze zadziala i ze w ogole fonie obsluguje.

Widzialem juz posty dotyczace spinania fritza i modemu 3g, tylko nie pamietam czy operacja zakonczyla sie sukcesem (polaczenie bylo bdb jakosci)

Widze, ze "zabawy" moze byc sporo :-(

Data: 2013-05-01 18:29:47
Autor: Pawel G.
Z cyklu...: Czy jest mozliwosc zrobienia w prosty sposob...
Witam,

Kiedyś bawiłem się http://www.oktellpbx.com/gateways/
u mnie problem był trochę inny, ja potrzebowałem kilka numerów GSM przekierować na jeden, jak również w drugą stronę: z jednego telefonu za pomocą "pinkodów" wychodzić na świat z różnych numerów, z ich prezentacją.

Na oko w Twoim przypadku trzeba zestawić taki myk w tym sofcie:
gsm-voip >> voip-gsm [ten z 2000 minut]

Oprócz dwóch modemów USB z odblokowanym Voice (jeden rozmowy przychodzące, drugi wychodzące), potrzebujesz jeszcze dwóch numerów voip za free między nimi (to chyba u każdego voip operatora) + "serwer" co to obsłuży, czyli jakiś komp z windą stale włączony.

Soft od jakiegoś czasu jest za free.

do tego info z 3cx jak tam ktoś w tym grzebał (może coś pomoże)
http://www.3cx.ru/blog/oktell-sip-gsm-gateway-или-как-получить-sip-gsm-шлюз-в-3-5-раз-деше/

Powodzenia w zabawie. :)

W odpowiedzi na maila od Piotrek
z dnia: 2013-05-01 16:48:

Paweł

Data: 2013-05-01 21:05:36
Autor: Piotrek
[...]

http://www.3cx.ru/blog/oktell-sip-gsm-gateway-???-???-????????-sip-gsm-????-?-3-5-???-????/

Powodzenia w zabawie. :)

Czesc Kolego ;)

zdaje sie, ze kiedys juz podawales link do tego softu w innym watku; probowalem "to" wtedy odpalic ale ... p o l e g l e m na calej linii, zapewne przez to, ze konfiguracja byla tak posrana, ze <cenzura> ;)

Widze, ze prosciutko tego nie zrobie... calosc mialabyc do zastosowan domowych a nie komercyjnych wiec chyba sobie odpuszcze drazenie tematu ... bo widze, ze jest zbyt duzo kombinowania z tym.
jest.

Ewentualnie ... moge rozeznac temat bramki firmy Fritz (model np. 7390). Tyle, ze jak pisalem wczesniej testowalem inne rozwiazanie oparte na modemie gsm 3g i jakosc polaczenia byla kiepska.

Data: 2013-05-01 20:08:34
Autor: ToMasz
Z cyklu...: Czy jest mozliwosc zrobienia w prosty sposob...

Czy cos takiego mozna zrealizowac w prosty sposob? Co wykorzystac? jakis
telefon z androidem?
1. duże opóźnenia. tzn gsm-gsm już jest duże, drugi gsm, (albo gsm - voip-gsm) to prawie masakra. tzn jak druga osoba chce Ciebie zrozumiec - spoko. Ale jak chcesz opierdzielić pracownika- zapomnij
2. po kija cokolwiek kombinujesz, jak za 29 zeta możesz mieć pierdylion minut rozmów?
3. nie kumam celu Twoich kombinacji, ale może przekierowanie + wyłączenie coś pomoże? W dawnych czasach, jak włączałem aero2 w telefonie to odpalałem numer freeconect, na który były przekierowywane rozmowy z gsm. czyli jak ktoś dzwonił do mnie "na komórkę" a karta sim leżała w portfelu, to i tak się dodzwaniał....
ToMasz

Data: 2013-05-01 21:05:32
Autor: Piotrek
Użytkownik "ToMasz" <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> napisał w wiadomości news:51815a22$0$26690$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Moja Mama jest niezbyt reformowalna ;) uczepila sie 30 lat temu tp sa i ich abonamentu; impuls 3 minutowy itd itd, miesiecznie buli okolo 80zl calosc. Oczywiscie nie chce zmieniac abo i operatora za zadne skarby. Pomyslalem sobie ze zrobie taki myk jak wyzej; ze bede korzystac ja, zona, rodzice - oczywiscie bezkonfliktowo.

Data: 2013-05-02 21:06:39
Autor: ToMasz
W dniu 01.05.2013 21:05, Piotrek pisze:
[...]

kup jej telefon gsm o wyglądzie starodawnego aparatu, ze słuchawką na spirali. Naklej dużą naklejkę:  z tego aparatu za darmo przy abonamencie 29zł.....
Zreformuje. się

ToMasz

Data: 2013-06-05 05:09:23
Autor: porek388
Z cyklu...: Czy jest mozliwosc zrobienia w prosty sposob...
Najprostszym sposobem poza telefonem z kartą gsm będzie zakup klona fritzboxa np speedport w700 z wgranym firmware od fritza. Do tego bramka gsm (nie modem) np Sagem rl300 i jakieś łącze internetowe. Trzeba wykupić numer stacjonarny w voipie - najtańszy jest chyba halonet koszt 1 zł rocznie a do bramki wkładamy kartę sim (byle nie t-mobile bo z nimi słyszałem są problemy). W oprogramowaniu fritz ustawiamy dzwonienie po podaniu pin (można dodatkowo zdefinować 8 akceptowanych numerów dla których będzie to dostępne). Koszt na allegro speedporta to max 100zł a bramki gsm także do 100zł. Działa to dosyć dobrze. Jakość zależy od dwóch czynników - czy jest w miarę stabilne łącze internetowe (nie musi być to łącze 30Mb ważniejsze żeby miało małe opóźnienia - stąd np łącza UMTS/HSDPA odpadają) oraz zasięgu telefonii gsm (bramkę można umiejscowić w mieszkaniu gdzie zasięg gsm jest najlepszy - podłącza się ja do speedporta zwykłuym kablem telefonicznym).
Mam u siebie taką konfigurację z kartą play i jakość rozmów jest dobra (lepsza niż przy zwykłej telefonii stacjonarnej) choć na pewno gorsza niż hdvoice z playa.

Z cyklu...: Czy jest mozliwosc zrobienia w prosty sposob...