Z cyklu: Jakie auto... odc. 459

Data: 2019-05-07 12:59:56
Autor: Budzik
Z cyklu: Jakie auto... odc. 459
Cześć
Co byście polecili według takich załozeń:
- cena brutto z vat ok 55.000 - segnent typu audi A4 lub delikatnie wieksze.
- najlepiej kombi
- diesel lub bezproblemowo gazowalna benzynka (wtedy cena instalacji do ceny auta)
- rozsadna moc (150KM+) :))
- automat
- rocznik 2014 lub nowsze

--
Pozdrawia... Budzik
"Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

Data: 2019-05-07 22:37:24
Autor: Bolko
Z cyklu: Jakie auto... odc. 459
W dniu wtorek, 7 maja 2019 14:59:58 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
[...]

Diesel to zło...
i koszty wiec ja ślędzę temat LPG i jest coraz gorzej
Z europejskich to 2014+
to chyba tylo Tipo i jakieś niedobitki Mondeo.
Ale moc i wymiary nie te.
Japończyki nie mieszczą się w budżecie.

Data: 2019-05-08 12:59:56
Autor: Budzik
Z cyklu: Jakie auto... odc. 459
Użytkownik Bolko suryga@gmail.com ...

[...]

Co prawda to prawda... Trzebaby tak w 2010 celowac czyli w ostatnie dobre egzemplarze bez srefów dpfów... :)

i koszty wiec ja ślędzę temat LPG i jest coraz gorzej
Z europejskich to 2014+

A co sensownego w roczniku 2014-?

to chyba tylo Tipo i jakieś niedobitki Mondeo.
Ale moc i wymiary nie te.

Tipo i a4 to nie te same wymiary?
A tym bardziej Mondeo chyba nie jest mniejsze?

Japończyki nie mieszczą się w budżecie.

Rozumiem

--
Pozdrawia... Budzik
Wątroba była cały dzień śledziona

Data: 2019-05-08 16:59:53
Autor: Budzik
Z cyklu: Jakie auto... odc. 459
Użytkownik Budzik budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...

[...]

Ok, a gdyby z oczekiwań odjać automat?

--
Pozdrawia... Budzik
"Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,

Data: 2019-05-08 23:38:39
Autor: Bolko
Z cyklu: Jakie auto... odc. 459
W dniu środa, 8 maja 2019 18:59:55 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> [...]

> - najlepiej kombi
> - diesel lub bezproblemowo gazowalna benzynka (wtedy cena instalacji

ja bym się zastanowił nad tym A4 lub większe

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/audi/a4/b9/avant/
czy ty napewno chcesz takie auto :)
bo mam mazdę i dla mnie to ogromne auto

a wracając

Toyota Avensis 2.0 7 biegowy automat
kuzyna ma od 100 kkm i bardzo sobie chwali ale LPG nie uznaje
trzeba tylo uważać jedne da się zagazować inne nie

Ford mondeo 2.0 duratec
5 biegowy manual 147 KM
jest jeszcze amerykański fusion czyli odpowiednik mondeo
do tego temat ale w polsce są tylko do kupienia bite

Laguna 2.0t 170 KM
koniecznie silnik F4R (czy jakoś tak)
automat
4control czyli tylna oś skrętna podobno się nie psuje
hydrauliczna regulacja zaworów

tylko że to laguna
i z testem Zachara jest kiepsko z tyłu
i druga sprawa albo to auto znika w ciągu 24h z allegro albo czeka i czeka
chyba rok polowałem na taką w promieniu 100km w końcu kupiłem coś innego

Exeo 1.8T
dobrze się gazuje
ale już dawno nie produkują

Niemieckich nie sprawdzałem bo oszukują.
Japończycy Mazda rdzewieje i też w tych nowych silnikach coś nawymyślali
Honda byłem jedną zobaczyć i przestałem się interesować Generalnie stawiałbym na Avensisa i Mondeo
tylko że w Avensis jakby z tyłu trochę mniej miejsca
chyba ku Avensis bo ta kuzyna jest po prostu cicha.
Siódmy bieg robi swoje

Data: 2019-05-09 12:00:06
Autor: Budzik
Z cyklu: Jakie auto... odc. 459
> [...]

> - rocznik 2014 lub nowsze

Ok, a gdyby z oczekiwań odjać automat?
ja bym się zastanowił nad tym A4 lub większe

Wiesz, ja jezdze na codzien busami wiec wszystko mi małe.
Ale pytanie jest dedykowane pod zakup kogoś z rodziny.

dziekuje bardzo za podpowiedzi.

--
Pozdrawia... Budzik
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."  Mark Twain

Data: 2019-05-13 00:30:51
Autor: scobowski
Z cyklu: Jakie auto... odc. 459
poszerz budżet o 50% i kup to A4 (turbo, quattro) i nie szukaj ersatz-u.

Data: 2019-05-21 17:59:56
Autor: Budzik
Z cyklu: Jakie auto... odc. 459
Użytkownik scobowski scob@tlen.pl ...

poszerz budżet o 50% i kup to A4 (turbo, quattro) i nie szukaj
ersatz-u.

ROTFL
Skad to sie bierze ze zawsze sie znajdzie ktos kto doda troche do warunków brzegowych (tutaj malutkie 27kPLN)

Pomijam sugestie ze za roczne srednie zarobki nie mozna kupic w miare przyzwoitego samochodu bo to juz brzmi troche jak kpina...

--
Pozdrawia... Budzik
"Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

Data: 2019-05-21 17:59:55
Autor: Budzik
Z cyklu: Jakie auto... odc. 459
[...]

No to wybór padł na octawie, co prawda rok starsza i z odrobine mniejsza moca bo tylko 140KM ale za to za duzo nizsza cene niz wyjsciowe 55k.

--
Pozdrawia... Budzik
jest mniemanie, że się nie ma go wcale."  Nikos Kazantzakis

Data: 2019-05-21 11:26:29
Autor: Bolko
Z cyklu: Jakie auto... odc. 459
W dniu wtorek, 21 maja 2019 20:00:02 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> [...]

> No to wybór padł na octawie, co prawda rok starsza i z odrobine mniejsza moca bo tylko 140KM ale za to za duzo nizsza cene niz wyjsciowe 55k.

No i z LPG trzeba zrezygnować :)
A ze wszystkich bajerów jakie można mieć w samochodzie to uważam że to najfajnieszy bajer. (może poza dużymi lusterkami)

Może jestem dziwny ale żona miała służbową octavie 1.4 140 KM i czasami dała się przejechać.

W domu jest też seat 1.4 60KM.

I na autostradę octavia bez dwóch zdań lepsza.
Ale na miasto to ja cały czas miałem wrażenie że seat jest szybszy.

A spalanie było na poziomie 7+ litra w obu przypadkach.
Przy czym seat na autostradzie to maks 120km/h.

Data: 2019-05-21 20:59:55
Autor: Budzik
Z cyklu: Jakie auto... odc. 459
> [...]

A ze wszystkich bajerów jakie można mieć w samochodzie to uważam że to najfajnieszy bajer. (może poza dużymi lusterkami)

Ale po głebszej analizie kupujacy jednak nie chciał lpg - stwierdził ze zysk niewielki a jednak zabiera duzo miejsca w bagazniku no i czeste tankowanie.

Może jestem dziwny ale żona miała służbową octavie 1.4 140 KM i czasami dała się
przejechać.
Ale tu jest 2.0 140km wiec chyba troche inne 140km...

W domu jest też seat 1.4 60KM.

I na autostradę octavia bez dwóch zdań lepsza.
Ale na miasto to ja cały czas miałem wrażenie że seat jest szybszy.

:) bez znaczenia. Przeciez nie scigasz sie od swiateł do swiateł...

A spalanie było na poziomie 7+ litra w obu przypadkach.
Przy czym seat na autostradzie to maks 120km/h.

--
Pozdrawia... Budzik
"Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo milczysz."   Nina Liedtke

Data: 2019-05-22 00:29:39
Autor: kk
Z cyklu: Jakie auto... odc. 459
On 2019-05-21 22:59, Budzik wrote:
[...]

Niewielki, 1/2x np. 3 okrążenia kuli ziemskiej

Data: 2019-05-22 04:59:55
Autor: Budzik
Z cyklu: Jakie auto... odc. 459
Użytkownik kk kk@op.pl.invalid ...

Ale po głebszej analizie kupujacy jednak nie chciał lpg -
stwierdził ze zysk niewielki a jednak zabiera duzo miejsca w
bagazniku no i czeste tankowanie.

Niewielki, 1/2x np. 3 okrążenia kuli ziemskiej

Moim zdaniem 1/2x to jest 7 krotne okrazenie kuli ziemskiej...

--
Pozdrawia... Budzik
które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka.    Frank Herbert

Data: 2019-05-22 23:20:43
Autor: kk
Z cyklu: Jakie auto... odc. 459
On 2019-05-22 06:59, Budzik wrote:
[...]

No co Ty. Instalacja kosztuje np 3 tys. zł. Jedno tankowanie za 0,3tys wystarcza na np 1000km. To wystarczy x10 (by było 3 tys) i jeszcze x2 (zysku jest połowa) by wyszło, że wystarczy 20 tys. km by instalacja zwróciła się. To jest zaledwie pół okrążenia kuli ziemskiej. A ja zrobiłem 3. Prędzej kwestia tego tankowania i miejsca w bagażniku.

Z cyklu: Jakie auto... odc. 459