Z cyklu "Polska wunglem stoi" odc. "Rekordy"

Data: 2020-05-04 06:17:36
Autor: Bruno Brunowski
Z cyklu "Polska wunglem stoi" odc. "Rekordy"
"Ponad 1 mld zł straty przyniosło polskie górnictwo węgla kamiennego w 2019. Spadło wydobycie, efektywność, zużycie i o ponad 2 mln ton import węgla. Wzrosły natomiast jego ceny, wynagrodzenia, zatrudnienie, koszty wydobycia i zwały (do 15 mln ton)."
https://twitter.com/BrunowskiBruno/status/1257296304167882754?s=20

"Polskie kopalnie sprzedawały węgiel w 2019 roku najdrożej w
historii - średnio po niemal 350 zł za tonę. Pomimo tego strata netto polskiego górnictwa w minionym roku przekroczyła miliard złotych - ARP"
https://twitter.com/Piechocinski/status/1257296087033004033?s=20

"Sukcesy Pis: 2019  najwyższe w historii koszty wydobycia węgla. W 2019 wyniosły one niemal 346 zł za tonę. Cena zbytu węgla energetycznego
wyniosły 284 zł, koksującego 606 zł."
https://twitter.com/Piechocinski/status/1257296145090523138?s=20

"Sukcesy PiS 2019: wzrost zatrudnienia w
spółkach górniczych z 82,8 do 83,3 tys. osób rok do roku.Z tego liczba pracowników pod ziemią zwiększyła się o dwóch, a liczba pracowników naziemnych wzrosła o pół tysiąca."
https://twitter.com/Piechocinski/status/1257296236153114625?s=20

--
Bruno

Data: 2020-05-04 15:35:30
Autor: A. Filip
Z cyklu "Polska wunglem stoi" odc. "Rekordy"
Bruno Brunowski <brunoj@interia.pl> pisze:
[...]
[...]

Żadna kopalnia nie wyszła na plus?  Pan pechociński nie ma więcej
"statystyk" pasujących do gumowego wora socjalizmu?

Różnica między wyścigiem australijskim (zamykaniem od końca najbardziej
nierentownych kopalń) a zamykaniem wszystkich jak leci jest bardzo duża.
Obiecywanie że *żadna* kopalnia nie zostanie zamknięta to prosta droga
do tego żeby przywileje górnicze zarżnęły górnictwo.

Ja osobiście jestem za pomaganiem polskiemu górnictwu ale w kapitalizmie
pytanie "po jakich kosztach przy jakich zyskach" jest kluczowe i nie do
zignorowania.  Jest cena powyżej której nasi drodzy górnicy są po
prostu za drodzy.

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!

Data: 2020-05-04 17:59:41
Autor: Budzik
Z cyklu "Polska wunglem stoi" odc. "Rekordy"
Użytkownik A. Filip anfi@pseudonim.pl ...

[...]

CZyli jestes za tym zeby było jak było...?
Spiewke o pomaganiu i "teraz bedzie lepiej" słyszymy od 30 lat.

--
Pozdrawia... Budzik
"Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki

Data: 2020-05-05 14:46:55
Autor: Bruno Brunowski
W dniu poniedziałek, 4 maja 2020 15:36:18 UTC+2 użytkownik A. Filip napisał:
> [...]

pytanie "po jakich kosztach przy jakich zyskach" jest kluczowe i nie do
zignorowania.  Jest cena powyżej której nasi drodzy górnicy są po

Nie trać nadziei teraz za górnictwo odpowiada Sasin :)

--
Bruno

Data: 2020-05-05 17:27:28
Autor: Zenek Kapelinder
Z cyklu "Polska wunglem stoi" odc. "Rekordy"
Dokąd do górnictwa dopłacamy w złotówkach a nie w dolarach to cena importowanego za który płaci się dolarami musiała by byc ujemna.

Data: 2020-05-06 07:55:29
Autor: Runt
Z cyklu "Polska wunglem stoi" - naczelny ekonomista wie jak uzdrowić kopalnie
W dniu 2020-05-06 o 02:27, czołowy ekonomista kraju Zenek Kapelinder pisze:
Dokąd do górnictwa dopłacamy w złotówkach a nie w dolarach

https://internetowykantor.pl/kurs-dolara/

to cena importowanego za który płaci się dolarami musiała by byc ujemna.

genialne. Przebiłeś Wałęsę!

http://www.aforyzmy.com.pl/rozne/sa-plusy-dodatnie-i-plusy-ujemne

--
Runt

"Demokracja jest ustrojem w którym rządzi mniejszość, potrafiąca przekonać większość obywateli, że to oni rządzą" - A.Majewski

Data: 2020-05-06 09:13:00
Autor: A. Filip
Runt <runtime@anakumena.prv> pisze:
[...]

Ile jest Polskich podatków w cenie Polskiego węgla?

Wspomaganie Polskiego górnictwa ma sens *ale nie za każdą cenę*
bo wtedy nasi drodzy górnicy dadzą taką cenę że tylko idiota kupi.

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!

Data: 2020-05-04 19:59:16
Autor: Runt
W dniu 2020-05-04 o 15:17, Bruno Brunowski pisze:

[...]

I to jest właściwa droga!

Nikt nie bedzie zatrudniał swojaków pod ziemią!

"Do polityki nie idzie się dla pieniędzy!" - (c) J.Kaczyński

--
Runt

Z cyklu "Polska wunglem stoi" odc. "Rekordy"