Z cyklu "Przyszli i Spie...li" odc. "Gospodarka socjalistyczna"

Data: 2018-09-14 02:08:07
Autor: Bruno Brunowski
Z cyklu "Przyszli i Spie...li" odc. "Gospodarka socjalistyczna"
"- Byłem naciskany kilkakrotnie, by z pieniędzy JSW finansować inwestycje kompletnie nie związane z działalnością spółki. Naciskany, by JSW zainwestowało w budowę cementowni. Odmówiłem. Ostatnio naciska się mnie na kupno akcji Polimeksu - Mostostalu. Jako prezes mam dbać o spółkę, jej rozwój i jej akcjonariuszy - przyznaje w rozmowie z ,,Rzeczpospolitą" Daniel Ozon, prezes JSW."

A po co JWS Polimeks-Mostostal? "Kontrolowane przez Skarb Państwa firmy: Enea, Energa, Polska Grupa Energetyczna i PGNiG Technologie na początku 2017 r. zainwestowały w Polimex, by ratować go przed bankructwem. Obecnie są w posiadaniu akcji wartych na giełdzie około 452 mln zł. Niewątpliwie energetyce, jak i gazowniczej spółce przydałaby się gotówka, bo realizują bogate programy inwestycyjne."

Czyli Jastrzębska Spółka miałaby ratować spółki energetyczne, które wcześniej ratowały Polimex. Logiczne, prawda?

https://www.rp.pl/Surowce-i-Chemia/309099986-Wojna-w-JSW-o-prezesa-Daniela-Ozona-i-akcje-Polimex-Mostostal.html

--
Bruno

Data: 2018-09-14 03:47:16
Autor: Zenek Kapelinder
Z cyklu "Przyszli i Spie...li" odc. "Gospodarka socjalistyczna"
Madry by przeczytal w necie co robi ten mostostal. Idiocie wystarcza inne informacje.

Data: 2018-09-14 03:59:17
Autor: Bruno Brunowski
W dniu piątek, 14 września 2018 12:47:17 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
Madry by przeczytal w necie co robi ten mostostal. Idiocie wystarcza inne informacje.

Polimex-Mostostal to firma budowlana. JSW ma się teraz zajmować budowaniem?

Prawda jest taka, że pisiory wydrenowały spółki energetyczne na ratowanie kopalni i P-M, a teraz spółki te rozpaczliwie szukają pieniędzy na ratowanie własnych inwestycji. Stąd pomysł by przerzucić gorącego kartofla dalej. Padło na JSW. Kto następny? Orlen? Lotos? KGHM?

--
Bruno

Data: 2018-09-14 04:33:20
Autor: Zenek Kapelinder
Z cyklu "Przyszli i Spie...li" odc. "Gospodarka socjalistyczna"
Budowlana ale nie buduje wiat przy przystankach. Buduje cos innego i podlaczenie tego czegos innego do kopalni wegla i energetyki ma sens. Taniej wytwarzac cos samemu niz kupowac. Rolnik trzymajacy krowy zeby mleko dawaly wiecej zarobi jak bedzie je karmil swoja pasza a nie kupowana.

Data: 2018-09-14 04:45:00
Autor: Bruno Brunowski
W dniu piątek, 14 września 2018 13:33:21 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
[...]

Tak, tak. Na ten przykład niereformowalne górnictwo, które tylko przynosi straty.

--
Bruno

Data: 2018-09-14 05:59:30
Autor: Zenek Kapelinder
Z cyklu "Przyszli i Spie...li" odc. "Gospodarka socjalistyczna"
Od trzech lat jak Polacy oderwali od pasnika PO, gornictwo strat nie przynosi. Niemcom nie przeszkadzalo ze kopalnie sa pod kreska i po zlotowce za sztuke chcieli od POprzedniej wladzy je kupic.

Data: 2018-09-14 06:16:48
Autor: japanizer
On Friday, September 14, 2018 at 2:59:34 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
Od trzech lat jak Polacy oderwali od pasnika PO, gornictwo strat nie przynosi.

Po tym jak PO zreformowały górnictwo, a za PiS - PZU, KGHM i inne państwowe firmy dorzuciły po miliardzie złotych? O inflacji coś już się douczyłeś?

Data: 2018-09-14 07:24:54
Autor: Bruno Brunowski
Z cyklu "Przyszli i Spie...li" odc. "Gospodarka socjalistyczna"
I tak o to Zenuś poległ w starciu z twardymi danymi ekonomicznymi.. Pozostało mu tylko miotanie obelg.

--
Bruno

Data: 2018-09-14 07:32:08
Autor: Zenek Kapelinder
Z cyklu "Przyszli i Spie...li" odc. "Gospodarka socjalistyczna"
Bierz dane z polskiego rocznika statystycznego a nie z niemieckiego polskojezycznego.

Data: 2018-09-14 07:59:17
Autor: Bruno Brunowski
Z cyklu "Przyszli i Spie...li" odc. "Gospodarka socjalistyczna"
Zenuś to dane ze sprawozdania PGG za "udany" rok 2017.

--
Bruno

Data: 2018-09-14 08:07:32
Autor: Zenek Kapelinder
Z cyklu "Przyszli i Spie...li" odc. "Gospodarka socjalistyczna"
Z niemieckiego przetlumaczyles?

Data: 2018-09-14 08:53:07
Autor: Bruno Brunowski
Z cyklu "Przyszli i Spie...li" odc. "Gospodarka socjalistyczna"
Z portalu Karnowskich wziąłem. A jakie dane są według ciebie Zenuś prawdziwe?

--
Bruno

Data: 2018-09-14 22:33:24
Autor: Pisiorowy Escobar
Bruno Brunowski <brunoj@interia.pl> napisał(-a):

Zenuś to dane ze sprawozdania PGG za "udany" rok 2017.

ruski zenuś znowu glebi
ale 2 zł chyba mu wpadło

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2018-09-14 16:35:28
Autor: Pisiorowy Escobar
Z cyklu "Przyszli i Spie...li" odc. "Gospodarka socjalistyczna"
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> napisał(-a):

Po tym jak jestes w niemieckim burdelu ruchany w magiczne oczko

ale się ruski troll wzburzył
cóż ruskie głupki tylko to potrafią

jak tam inflacja ? dalej masz wiedzę taką jak o węglu ?

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2018-09-14 06:38:35
Autor: Bruno Brunowski
W dniu piątek, 14 września 2018 14:59:34 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
Od trzech lat jak Polacy oderwali od pasnika PO, gornictwo strat nie przynosi. Niemcom nie przeszkadzalo ze kopalnie sa pod kreska i po zlotowce za sztuke chcieli od POprzedniej wladzy je kupic.

Ta... Przy rekordowych cenach węgla PGG jest lekko nad kreską. Przy spadku ceny do 70÷80$ za tone PGG leży i kwiczy. Wydobyli 30mln ton a zarobili na tym 86 mln, niecałe 3 PLN na tonie.

--
Bruno

Data: 2018-09-14 06:39:43
Autor: Bruno Brunowski
W dniu piątek, 14 września 2018 15:38:36 UTC+2 użytkownik Bruno Brunowski napisał:
> [...]

Ta... Przy rekordowych cenach węgla PGG jest lekko nad kreską. Przy spadku ceny do 70÷80$ za tone PGG leży i kwiczy. Wydobyli 30mln ton a zarobili na tym 86 mln, niecałe 3 PLN na tonie.

Porównaj to sobie z wynikami Bogdanki, bo JSW to jest inna liga.

--
Bruno

Data: 2018-09-14 07:29:46
Autor: Zenek Kapelinder
Z cyklu "Przyszli i Spie...li" odc. "Gospodarka socjalistyczna"
Produktem koncowym polskich kopaln ma byc prad i w niewielkiej ilosci cieplo otrzymywane w warunkach przemyslowych. Polaczenie kopaln, elektrowni i przedsiebiorstwa budowlanego specjalizujacego sie w budowie elektrowni ma sens ekonomiczny. Za POsrancow celem bylo sprzedanie kopaln niemcom zeby mogli w nich wydobywac wegiel dla siebie bo swojego juz nie maja. Potrzebuja go ponad 60 milionow ton. Przy takim zapotrzebowaniu niemiec wegiel w europie moze tylko zdrozec. Po polaczeniu kopaln z elektrowniami wali nas swiatowa cena wegla. W tej chwili w Polsce koszt wegla stanowi kilka procent ceny pradu. Ceny z swiatowych gield nie obejmuja transportu i ubezpieczenia. Energetycznie jestesmy calkowicie niezalezni od importu. W przypadku klopotow z gazem mamy na tyle duze wydobycie gazu ziemnego ze przemysl nawozowy, trzeci w europie, jest w stanie wyprodukowac taka ilosc nawozow zebysmy dalej byli glownym producentem zywnosci w europie. Jak zadne inne europejskie panstwo jestesmy niezalezni energetycznie i zywnosciowo. Boli to bardzo szwabow. Zmienic to moga tylko wojna, ale sa na nas za slabi zeby ja wywolac.

Data: 2018-09-14 07:54:22
Autor: japanizer
On Friday, September 14, 2018 at 4:29:47 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
[...]

Wiesz, za komuny już to Polska przerabiała.

Teraz targowica PiS robi to znowu.

Data: 2018-09-14 08:06:00
Autor: Zenek Kapelinder
Z cyklu "Przyszli i Spie...li" odc. "Gospodarka socjalistyczna"
Na kolejna wojne zrobiona przez niemcy i kolejny rozbior Polski nie licz.

Data: 2018-09-14 22:35:08
Autor: Pisiorowy Escobar
Z cyklu "Przyszli i Spie...li" odc. "Gospodarka socjalistyczna"
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> napisał(-a):

Na kolejna wojne zrobiona przez niemcy i kolejny rozbior Polski nie licz.

z takimi przygłupimi wolakami jak ty to polska sama się rozłoży

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2018-09-14 16:40:32
Autor: Pisiorowy Escobar
Z cyklu "Przyszli i Spie...li" odc. "Gospodarka socjalistyczna"
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> napisał(-a):

Produktem koncowym polskich kopaln ma byc prad

w normalnym świecie prąd produkuje się w elektrowniach
widać u zenkowych ruskich trolli jest inaczej

Polaczenie kopaln, elektrowni i przedsiebiorstwa budowlanego specjalizujacego sie w budowie elektrowni ma sens ekonomiczny.

chyba w zenkowo bolszewickim świecie

Przy takim zapotrzebowaniu niemiec wegiel w europie moze tylko zdrozec.

chyba trzeba te idiotyzmy zapisać
co prawda niemcy są w większość przejść na oze i ograniczać potrzeby węglowe
ale ruskie zenkowe trolle wiedzą lepiej

Po polaczeniu kopaln z elektrowniami wali nas swiatowa cena wegla.

no pewnie
w zenkowo-socjalistycznym świecie wydobycie będzie się opłacało nawet jeżeli
węgiel będzie po 10 dolców za tonę

Boli to bardzo szwabow. Zmienic to moga tylko wojna, ale sa na nas za slabi zeby ja wywolac.

niemcom na rękę są takie tępe polaczki jak ty
bo cofają polskę o dziesięciolecia

ale ty ruski troll więc to to samo

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2018-09-14 10:08:16
Autor: bytomir.kwasigrochvelkarbonylek
[...]

Bo u niemca trzeba zapierdalać, a w PL banda na bandzie pozwala się
opierdalać. Wystarczy se poczytać co piszą górnicy na forach
o pracy u niemca np. w czeskich kopalniach, nie ma opierdalania.

Data: 2018-09-14 10:06:17
Autor: bytomir.kwasigrochvelkarbonylek
W dniu piątek, 14 września 2018 12:59:18 UTC+2 użytkownik Bruno Brunowski napisał:
> [...]

Prawda jest taka, że pisiory wydrenowały spółki energetyczne na ratowanie kopalni i P-M, a teraz spółki te rozpaczliwie szukają pieniędzy na ratowanie własnych inwestycji. Stąd pomysł by przerzucić gorącego kartofla dalej. Padło na JSW. Kto następny? Orlen? Lotos? KGHM?

Co w podobnej sytuacji by zrobili niemce?
Doinwestowali/pozwolili na przejęcie upadającej spółki innej spółce/pozwolili upaść?

Paczaj ile jest u niemca firm jeszcze przedwojennych, a ile takich firm
jest w PL?

Odpowiedź jest prosta, jak cienko przędą, wziąć za mordę, wprowadzić
dobre zarządzanie i standardy zachodkowe (tym razem).

Data: 2018-09-15 02:21:28
Autor: Bruno Brunowski
W dniu piątek, 14 września 2018 19:06:18 UTC+2 użytkownik bytomir.kwasigr...@gmail.com napisał:

Co w podobnej sytuacji by zrobili niemce?
Doinwestowali/pozwolili na przejęcie upadającej spółki innej spółce/pozwolili upaść?

Zamknęli kopalnie, mają szmal by ratować inne firmy.

--
Bruno

Data: 2018-09-15 02:52:35
Autor: Zenek Kapelinder
Z cyklu "Przyszli i Spie...li" odc. "Gospodarka socjalistyczna"
Zamkneli kopalnie bo im sie wegiel skonczyl. Jak "ratowac inne firmy". Twoj niemiecki pan cie nie pochwali za to. Oni wlasnie maja glosowac dolozenie do godla biustonosza bo sa we wszystkim piersi. Jesli juz ratuja to uchodzcow. A uchodzcy im sie odwdzieczaja uczac sie pilnie niemieckiego, jesli akurat z wdziecznosci nie pracuja przy zbieraniu szparagow. Jednym wpisem zostales przez swojego niemieckiego  pana zdegradowany z kandydata na folksdojcza na kandydata na kandydata na folksdojcza.

Data: 2018-09-15 04:02:44
Autor: Bruno Brunowski
W dniu sobota, 15 września 2018 11:52:36 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
Zamkneli kopalnie bo im sie wegiel skonczyl.

Węgiel jest, ale wydobycie jest nieopłacalne.

--
Bruno

Data: 2018-09-15 05:49:09
Autor: Zenek Kapelinder
Z cyklu "Przyszli i Spie...li" odc. "Gospodarka socjalistyczna"
W 2015 roku w Polsce doplata do tony wegla kamiennego wynosila 30 zlotych, w Czechach w zlotowkach 80 zlotych do tony a w niemczech w zlotowkach 1100 zlotych do tony. Zamykaja kopalnie bo wczesniej zarzadali od ue ze do 2018roku w chujni mozna doplacac do wegla. Przy dzisiejszych cenach wegla nie doplacamy do wegla wydobywanego w Polsce. A bedzie jeszcze lepiej bo od 2019 doplaty do wegla beda niemozliwe. niemcy musza kupic na tyle duzo wegla kamiennego ze cena wegla wzrosnie, a my mamy stale koszty wydobycia. Zlodziejskie pelo doprowadzilo do zapasci w gornictwie zeby niemcy mogli za wsiarz kupic nasze kopalnie i nasz wegiel. Zaplacili by jakies drobne za wydobycie czyli kradziez naszego wegla. Ale na szczescie im sie usralo i na gwalt musza budowac gazociagi zeby bez pradu nie zostali.

Z cyklu "Przyszli i Spie...li" odc. "Gospodarka socjalistyczna"