Z cyklu: Widziały gały co podpisywały - od ... denominowanym teĹź naleĹźy się

Data: 2019-10-31 14:10:03
Autor: z
Z cyklu: Widziały gały co podpisywały - od ... denominowanym teĹź naleĹźy się
https://www.polskieradio.pl/9/302/Artykul/2377210,Czy-banki-powinny-odpowiadac-za-kredyty-frankowe

Proponuję posłuchać przynajmniej początek aby dowiedzieć się że wyrok TSUE jest jeszcze ważniejszy lub prostszy do zastosowania w przypadku kredytów denominowanych. Dużo prościej unieważnić kredyt i wtedy zadziałają okresy przedawnienia. OJ GRUBO ;-)

Data: 2019-10-31 06:17:13
Autor: marekm72
Z cyklu: Widziały gały co podpisywały - od .. . denominowanym też należy się
Mówi się głównie o frankach - a jak to wygląda w przypadku kredytów w euro?

Data: 2019-10-31 06:44:09
Autor: Dawid Rutkowski
Z cyklu: Widziały gały co podpisywały - od .. . denominowanym też należy się
Stajesz pierwszy czy ostatni w kolejce?
Bo dla ostatnich może nie starczyć, jak banki poupadają.
Ale pierwsi się mogą przejechać - bo jednak polskie radio jest na antenie, a nie na kablu, i obowiązuje międzynarodowa konwencja w sprawie reklamy - i trzeba przed reklamą puścić "uwaga, reklama" - nawet włożone w jakiś taniec, w jakąś piosenkę" - a tego tutaj zabrakło.
"Panie Mareczku, mam grać?"

Czekamy na pierwsze wyroki.
Ciekawe, dlaczego póki co tak niewiele było wyroków korzystnych dla frankowiczów? Jest gdzieś jakaś baza, gdzie można je znaleźć?
Czyżby sprawy upadały, bo pozwy celowały niewłaściwie? A teraz wszystkie będą celować pod TSUE? No to się PiS na tym przejedzie...

Data: 2019-10-31 15:00:00
Autor: z
Z cyklu: Widziały gały co podpisywa ły - od ... denominowanym teĹź naleĹźy się
Stajesz pierwszy czy ostatni w kolejce?
Bo dla ostatnich może nie starczyć, jak banki poupadają.

BZZZDDDUUURRRRAAA. Dwa małe banki będą wymagały dokapitalizowania.
Reitingi twierdzą że tylko 20 miliardów.

[...]

HMMM... na blaszaku mam odbloka na chrome a na androidzie chrome bez żadnych dodatków też nie było reklamy. Ciężki masz i tu żywot? ;-)

"Panie Mareczku, mam grać?"
Rozumiem że chciałeś przywalić Niedźwieckiemu. Ile Ty masz lat?

[...]

Posłuchaj do końca i czytaj dokładnie na tej grupie

Data: 2019-10-31 16:01:30
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:10d90c44-c886-4dbd-92e0-9a374290dfe8@googlegroups.com...
[...]

A na razie to slysze, ze UOKiK prosi o udokumentowane donosy, jesli banki beda odstraszac od skladania pozwow.
Pewnie bedzie chcial ukarac.

ZBP bylby pierwszy, ale jego nie bardzo jest jak ...

Ciekawe, dlaczego póki co tak niewiele było wyroków korzystnych dla frankowiczów? Jest gdzieś jakaś baza, gdzie można je znaleźć?
Czyżby sprawy upadały, bo pozwy celowały niewłaściwie?

Dokladnie. Roznie celowaly, a sprawa sliska.

A teraz wszystkie będą celować pod TSUE?

Jest dobry argument, to tak beda celowac.

No to się PiS na tym przejedzie...

Czemu ? Sie pochwali, ze prezydent zalatwil sprawe, a potem "zrepolonizuje" banki za darmo.

Tylko moze bedzie sobie w brode plul, ze za malo na tym zarobil ...

J.

Data: 2019-10-31 16:09:17
Autor: z
Z cyklu: Widziały gały co podpisywa ły - od ... denominowanym teĹź naleĹźy się
PiS zachował się jak kiedyś platforma.
Umowy, wolny rynek, niewidzialna ręka, przepisy prawa, Sąd ...

I bardzo dobrze że nie uchwalił żadnej ustawy bo banki uniknęłyby KARY.

Data: 2019-10-31 15:22:42
Autor: ąćęłńóśźż
Z cyklu: Widziały gały co podpisywały - od ... denominowanym też należy się
Data: 2019-10-31 09:55:36
Autor: Dawid Rutkowski
Z cyklu: Widziały gały co podpisywały - od .. . denominowanym też należy się
W dniu czwartek, 31 października 2019 15:22:59 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
Jak to ściągnąć na dysk?

Puść sobie z głośnika na komputerze i nagraj telefonem.

Kiedyś była jeszcze możliwość nagrywania na komputerze ze źródła mix - czyli nagrywania tego, co idzie na wyjście głośnikowe karty dźwiękowej.

Telefony też mogą nagrywać to, co grają - a przynajmniej te starsze, nowe podobno już nie (choć może chodzi tylko o rozmowy telefoniczne).

Data: 2019-10-31 15:34:13
Autor: z
Z cyklu: Widziały gały co podpisywa ły - od ... denominowanym teĹź naleĹźy się
W dniu 2019-10-31 o 15:22, ąćęłńóśźż pisze:
Jak to ściągnąć na dysk?

Po co? Live. Nie obczajasz tej audycji?. 30 lat jej słucham.

Data: 2019-10-31 16:03:48
Autor: J.F.
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5dbadd2b$0$17365$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Uniewaznic umowe w miare prosto, ale:
-od lat mozna splacac w walucie ... i podstawa do uniewaznienia sie rozmywa,
-kwota kredytu wpisana byla w CHF - uniewaznienie umowy nic nie da,
-chyba, ze sad stwierdzi, ze to byla umowa kredytu indeksowanego ... slaba argumentacja,
-chyba, ze sad uniewazni umowe w calosci i do zwrotu bedzie otrzymana kwota w PLN,
-chyba, ze zadzialaja okresy przedawnienia.

I przy tych "chyba" banki beda walczyc jak lwy, i kto wie, co wywalcza ....

J.

Data: 2019-10-31 16:21:30
Autor: z
W dniu 2019-10-31 o 16:03, J.F. pisze:
-od lat mozna splacac w walucie ... i podstawa do uniewaznienia sie rozmywa,

Nie rozmywa się bo kredyt został wypłacony w PLN. Nie czytałeś wyroku?

-kwota kredytu wpisana byla w CHF - uniewaznienie umowy nic nie da,

Jak wyżej.  Wyroku nie czytałeś?

-chyba, ze sad stwierdzi, ze to byla umowa kredytu indeksowanego ... slaba argumentacja,

Czy indeksowany czy denominowany zarzut jest ten sam. BEZPRAWNY zapis o zamianie waluty wg. własnej tabeli bankowej. Wyroku nie czytałeś?

-chyba, ze sad uniewazni umowe w calosci i do zwrotu bedzie otrzymana kwota w PLN,

Dokładnie. Większość pewnie zostanie unieważniona. Tak jest prościej i mądrzej.

-chyba, ze zadzialaja okresy przedawnienia.

Tylko ta kwestia jest jeszcze nie wyjaśniona.
Od jakiego momentu liczyć przedawnienia. A wiadomo że dla banków jest 3 lata a dla klientów 10

Na chwilę obecną jest pewne że "frankowicz" wywalczy albo kredyt zero procent. Albo złotowy z procentami frankowymi albo uniewaznienie
NIE MA INNYCH MOŻLIWOŚCI

Może też się zdarzyć że bank będzie musiał jeszcze dopłacić przez okresy przedawnienia.

I tu UWAGA. To klient musi zdecydować. Nie można go zmusić do konkretnej opcji. KONSUMENT JEST TU CHRONIONY

Data: 2019-10-31 19:45:47
Autor: J.F.
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5dbafbfa$0$558$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2019-10-31 o 16:03, J.F. pisze:
-od lat mozna splacac w walucie ... i podstawa do uniewaznienia sie rozmywa,

Nie rozmywa się bo kredyt został wypłacony w PLN. Nie czytałeś wyroku?

Czytalem. Zacytuj odpowiedni fragment.

[...]

A wyrok zrozumiales ?

-chyba, ze sad uniewazni umowe w calosci i do zwrotu bedzie otrzymana kwota w PLN,

Dokładnie. Większość pewnie zostanie unieważniona. Tak jest prościej i mądrzej.

Tylko ze banki beda naciskac, zeby po tym uniewaznieniu dostac umowieona kwote CHF.

[...]

Na chwile obecna, to sie wydaje ze frankowicz MOZE wywalczyc uniewaznienie lub stope libor na kwote zlotowek wpisana w kredyt indeksowany ...

I tu UWAGA. To klient musi zdecydować. Nie można go zmusić do konkretnej opcji. KONSUMENT JEST TU CHRONIONY

O ile pamietam wyrok, to jednak sad decyduje, choc ma te decyzje ograniczoną

J.

Data: 2019-10-31 23:58:52
Autor: z
W dniu 2019-10-31 o 19:45, J.F. pisze:
O ile pamietam wyrok, to jednak sad decyduje, choc ma te decyzje ograniczoną

I kto tu nic nie zrozumiał? ;-)

Data: 2019-11-01 00:52:08
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 31 października 2019 23:58:54 UTC+1 użytkownik z napisał:
W dniu 2019-10-31 o 19:45, J.F. pisze:
> O ile pamietam wyrok, to jednak sad decyduje, choc ma te decyzje > ograniczoną

I kto tu nic nie zrozumiał? ;-)

Jak zwykle Ty.
Sąd wybiera jego zdaniem najsprawiedliwsze rozwiązanie z dopuszczanych przez prawo. Wyrok TSUE jedynie mu to prawo objasnił.

Data: 2019-11-01 17:32:22
Autor: z
Z cyklu: Widziały gały co podpisywa ły - od ... denominowanym teĹź naleĹźy się
Zluzuj majty.
Widzę że walenie prosto z mostu Cię wzmaga.
Brak owijania w bawełnę i taplania się w zawiłościach języka prawniczego co do wyroku TSUE chyba nie WYPACZA jego ESENCJI?
WYPACZA?

Jakież to nieprawdy zostały zawarte w przytoczonej tu audycji?

Skonkretyzuj PROSZĘ.

Data: 2019-11-01 09:55:52
Autor: Dawid Rutkowski
Z cyklu: Widziały gały co podpisywały - od .. . denominowanym też należy się
A czy ja mówię, że były nieprawdy?
Dobra reklama nie kłamie - ona nie mówi całej prawdy.
Tak samo jest z Twoją "esencją wyroku".
Sam się oszukujesz, że nic na jej podstawie nie robisz?
Akurat masz frankowy w bph - jak wygrasz, problem będą mieli USAńczycy z GE, a nie ja - dlatego zachęcam do walki, a Ty wciąż nic tylko obelgi zpod budki z piwem.

Data: 2019-11-01 18:10:02
Autor: z
Z cyklu: Widziały gały co podpisywa ły - od ... denominowanym teĹź naleĹźy się
a Ty wciąż nic tylko obelgi zpod budki z piwem.

A nie należą się? ;-)

A przez lata jak wysłuchiwałem tu obelg kierowanych do frankowiczów to było DOBRZE?

Słynne wielokrotnie powtarzane "Widziały gały co podpisywały" jest nadal MODNE

Przyjmij to na klatę. Pokaż że też jesteś "tfardy" ;-)

Data: 2019-11-01 10:29:12
Autor: Dawid Rutkowski
Z cyklu: Widziały gały co podpisywały - od .. . denominowanym też należy się
Nudne to po prostu.

Data: 2019-11-01 20:38:24
Autor: z
Z cyklu: Widziały gały co podpisywa ły - od ... denominowanym teĹź naleĹźy się
Nudne to po prostu.

Widziały gały co podpisywały

Przez dziesięć ostatnich lat nudne nie było? ;-)

Data: 2019-11-03 12:18:40
Autor: Robert Sierant
W dniu 2019-11-01 o 20:38, z pisze:

Przez dziesięć ostatnich lat nudne nie było? ;-)

nudne lub nie, nikt na tym (pisaniu) nie zyskał ani nie stracił, ale skoro masz kredyt w chf to czy podjąłeś jakieś konkretne działania? walczysz z bankiem? masz sprawę w sądzie?

RobertS

https://finansowewariacje.wordpress.com/

Data: 2019-11-03 15:00:31
Autor: z
W dniu 2019-11-03 o 12:18, Robert Sierant pisze:

nudne lub nie, nikt na tym (pisaniu) nie zyskał ani nie stracił, ale skoro masz kredyt w chf to czy podjąłeś jakieś konkretne działania? walczysz z bankiem? masz sprawę w sądzie?

Ja jestem małym trybikiem w tej wielkiej machinie która Cię PRZERAŻA ;-)

PS. Czekam na ofertę banku. Tak jest mądrzej

A wtedy rzucę półgębkiem: "Zaintryguj mnie" ;-)

Data: 2019-11-03 07:08:16
Autor: Dawid Rutkowski
Z cyklu: Widziały gały co podpisywały - od .. . denominowanym też należy się
No to się doczekasz na godota.

Data: 2019-11-03 16:43:04
Autor: z
Z cyklu: Widziały gały co podpisywa ły - od ... denominowanym teĹź naleĹźy się
No to się doczekasz na godota.

Spokojnie mam jeszcze 5 lat do końca kredytu.
Byłem tu 15 lat temu
To i mam nadzieję że kolejne 15 przetrwam ;-)

Pogadamy za kilka lat. Ja czuwam ;-)

Data: 2019-11-03 08:15:27
Autor: Dawid Rutkowski
Z cyklu: Widziały gały co podpisywały - od .. . denominowanym też należy się
Hmm, kredyt na 20 lat z 2004?
To żaden z Ciebie "frankowicz" ;P

Data: 2019-11-03 17:34:37
Autor: J.F.
Dnia Sun, 3 Nov 2019 08:15:27 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):
Hmm, kredyt na 20 lat z 2004?
To żaden z Ciebie "frankowicz" ;P

Dokladnie ... ale skorzystac z okazji mozna, a nawet trzeba,
bo potem ci bank niby doceni, ze nie skorzystales ? :-)

J.

Data: 2019-11-03 17:38:31
Autor: J.F.
Dnia Sun, 3 Nov 2019 15:00:31 +0100, z napisał(a):
[...]

Mozesz sie nie doczekac ...

J.

Z cyklu: Widziały gały co podpisywały - od ... denominowanym teĹź naleĹźy się