Z cyklu: "Z zycia wziete: czy prostowac tarcze hamulcowa?"

Data: 2010-05-10 21:09:20
Autor: doktorski
Z cyklu: "Z zycia wziete: czy prostowac tarcze hamulcowa?"
6, tu doktorski;

Wiele juz bylo dyskusji, tym razem fotki + opis.

Pacjent: CBF600SA, 2004, jezdzony przez blondynke, jakies 35kkm na
liczniku.
Objaw: po powrocie od wulkanizatora zacisk plywa na tarczy (ten watek
pomijamy), tarcza bije z amplituda ok. 0,6mm. Defomacja mechaniczna a
nie termiczna.
Naprawa niskobudzetowa (bo to tyl): stelaz do suwmiarki, suwmiarka
cyfrowa, mazak, klucz francuski. Po pol godzinie bicie nie
przekraczalo 0,1mm, zostawilem.

Przez kilka kkm naprawa byla skuteczna - tyl przy hamowaniu nie byl
uzywany wiec nic sie nie dzialo. Nadszedl ten moment kiedy, przy
mocnym hamowaniu, tarcza dostala temperatury. Stracila ksztalt po
calosci odginajac sie w prawo plus wrocilo dodatkowe bicie jak przed
naprawa. Ilustracja na fotkach:
http://picasaweb.google.com/doktorski/Tarcza/#
Po lewej tarcza z pacjenta, po prawej tarcza prosta z rozbitka.
Naprawa ostateczna: wymiana tarczy na uzywke.

pzdr, dr
14/525

Data: 2010-05-11 07:24:35
Autor: Don Pedro
doktorski pisze:
[...]

Znaczy trzeba do wulkanizatora kółko bez tarczy oddawać?

pozdr
DP
TL-S

Data: 2010-05-10 23:48:43
Autor: doktorski
On 11 Maj, 07:24, Don Pedro <no.f...@op.pl> wrote:

Znaczy trzeba do wulkanizatora kółko bez tarczy oddawać?
Swiadomie napisalem, zeby ten watek pominac ale skoro sie
upierasz... :)

Oddalem kolo w rece lokalnego nie-motocyklowego wulkanizatora wiec
polowe "winy" biore na siebie. Musi pizgnal kolo na maszyne (jak
zwykle robia to z samochodowymi) i tarcza dostala cios. Innego wyjscia
nie widze. Inna sprawa, ze jak pojechalem z reklamacja to wzial sprawe
na klate jak nalezy i doszlismy do porozumienia. Przy cenie po jakiej
kupilem uzywke nawet nie chce mi sie tracic czasu, zeby odzyskiwac
kase. Postawa sie liczy.

A wracajac do pytania: jesli oddajesz do kogos kto nie za czesto robi
motocyklowe to chyba lepiej zdjac tarcze. W sumie to najczesciej od 4
do 12 srub plus kilka kropel Loctite'a.

pzdr, dr
14/525

Data: 2010-05-11 08:56:48
Autor: Kuczu
W dniu 2010-05-11 08:48, doktorski pisze:

[...]

Ostatnio robilem kolo do RoadKinga, szprychowane. No i, jak zwykle, odkrecilem kolo pasowe zeby latwiej bylo zapiac kolo na maszyne do sciagania opon. Cale szczescie ze stalem przy kolesiu co ta opone robil. Sciagnal elegancko opone ale biedaczek chyba pierwszy raz w zyciu robil opone z detka. Chlopaczek bierze sie za zakladanie nowej. Patrze a ten pacan usiluje zapiac kolo za tarcze hamulcowa ! To ja mu na to ze nie po to, kurwa, odkrecalem pulleya zeby on mi teraz tarcze niszczyl ! Dobrze ze to bylo w znajomym warsztacie bo by koles w leb dostal.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2010-05-11 09:51:12
Autor: blur
Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hsav3r$4l7$1@news.onet.pl...
W dniu 2010-05-11 08:48, doktorski pisze:

Oddalem kolo w rece lokalnego nie-motocyklowego wulkanizatora wiec

o widzę że to ogólnopolski problem z tymi wulkanizatorami,
odniosłem ostatnio wrażenie że oni tam są za karę,
Zmieniałem cross-owe oponki na A/T w mojej XT,
najpierw dzwonię czy wyważają motocyklowe? - tak wyważamy
a czy szprychowe ? - tak, a macie ciężarki na szprychy ? - tak i zapraszamy,
no to super, podjechałem z ojcem a gość że motocyklowych nie wyważają !!!
mówię przecie dzwoniłem, gość poszedł do biura i naraz wyważali cuda.
Tłumaczę gościowi że te nowe to kierunkowe i żeby zapamiętał tarcza i zębatka
są z lewej strony a ten dupek patrzy w sufit, ojciec go zapytał czy gość wie
jak to założyć ? na co ten odpowiada z grymasem " do piekarni pan nie przyszedł".
Mieliśmy przyjść za 2h bo to długo trwa no ok, przychodzę za 2h patrzę a moje koła
nie są obute, pytam się co jest grane a gość że zapomniał jak to ma być !
no mój ojciec to chciał mu już prz......lić z liścia ale się powstrzymał.
Jakoś tam w 2 osoby założyli, gość wyważa patrzę a on klei ciężarki, już pomijając
że nie mieli takich na szprychy to jeszcze próbuje je przykleić na totalnie zatłuszczoną
felgę, mówię mu tutaj gościu masz spray do tarcz weź to odtłuść bo nie przykleisz,
ale posłuchał, teraz mam przyklejone krzywo jakieś gówno na feldze, szkoda gadać.

pozdro
blur

XT350
ETZ 251
WSK 175
SR1
SR2

Data: 2010-05-11 11:12:02
Autor: Tmek
blur wrote:
Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomości grup
W dniu 2010-05-11 08:48, doktorski pisze:

Oddalem kolo w rece lokalnego nie-motocyklowego wulkanizatora wiec

U mnie po ostatniej wizycie u takich magikow od samochodow co to wszystko zrobia mam porysowana felge.
Gosc wrzucil kolo na maszyne, tam zlapaly to trzymaki i tak poszlo ze zrobilo rowki. Skutkiem tego mam w 3 miejscach na widoku scharatny chrom, felge i wyszla rdza.
Dlatego pieprze taki interes i sam wymieniam od tego czasu.

Tmek

Data: 2010-05-11 12:31:20
Autor: duddits
W dniu 11.05.2010 11:12, Tmek pisze:
U mnie po ostatniej wizycie u takich magikow od samochodow co to wszystko zrobia mam porysowana felge.
[..]

No ale nie bardzo rozumiem przekaz. Na co liczyłeś oddając koło do
takiego właśnie zakładu?

--
duddits

Data: 2010-05-11 22:47:41
Autor: Tmek
duddits wrote:
[...]

Na kumata zaloge ze sprawnym sprzetem.

Tmek

Data: 2010-05-11 10:32:06
Autor: de Fresz
On 2010-05-11 08:48:43 +0200, doktorski <doktorski@gmail.com> said:

A wracajac do pytania: jesli oddajesz do kogos kto nie za czesto robi
motocyklowe to chyba lepiej zdjac tarcze. W sumie to najczesciej od 4
do 12 srub plus kilka kropel Loctite'a.

To ja tylko tak marginesie zaznaczę, że często producenci zalecają po każdym odkręceniu tarczy użycie nowych śrub. A że są one najczęściej nietypowe i nie występujące w sklepikach z goździkami... No ale każdy sam wie najlepiej które zalecenia producenta ma ochotę brać sobie do serca, a które zlewać sikiem falistym.

de Fresz

Data: 2010-05-11 02:39:00
Autor: doktorski
On 11 Maj, 10:32, de Fresz <defr...@nospam.o2.pl> wrote:

To ja tylko tak marginesie zaznaczę, że często producenci zalecają po
każdym odkręceniu tarczy użycie nowych śrub.
A kojarzysz ktorzy zalecaja?

pzdr, dr
14/525

Data: 2010-05-11 11:50:46
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
doktorski napisał(a):
A kojarzysz ktorzy zalecaja?

chyba chinczyki :)

Ale kolega co ma z salonu WR mowi ze w polskiej instrukcji bylo napisane, ze po przejezdzie przez wode trzeba wymienic lozyska i sprawdzic wahacz.

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2010-05-11 03:23:00
Autor: doktorski
On 11 Maj, 11:50, Kamil Nowak 'Amil' <k...@qumak.spaaaaam.pl> wrote:

Ale kolega co ma z salonu WR mowi ze w polskiej instrukcji bylo
napisane, ze po przejezdzie przez wode trzeba wymienic lozyska i
sprawdzic wahacz.
A bo widzisz, pewnie ma odkryte lozyska (vide "Smarowanie
piasty?") :-)

pzdr, dr
14/525

Data: 2010-05-11 14:10:07
Autor: de Fresz
On 2010-05-11 11:50:46 +0200, Kamil Nowak 'Amil' <kn@qumak.spaaaaam.pl> said:

A kojarzysz ktorzy zalecaja?

chyba chinczyki :)

Tak tak, Hinczyki z Chądy - np. CB750 SF, Hornet 600, VFR 750/800fi i nie chce mi się sprawdzać których jeszcze.
Nie znudziło Ci się popisywanie ignorancją dyletanciku?

de Fresz

Data: 2010-05-11 15:15:04
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
de Fresz napisał(a):
Tak tak, Hinczyki z Chądy - np. CB750 SF, Hornet 600, VFR 750/800fi i nie chce mi się sprawdzać których jeszcze.
Nie znudziło Ci się popisywanie ignorancją dyletanciku?

Nawet tu bylo slychac jak Ci zylka pekla :)))

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2010-05-11 15:23:10
Autor: Kuczu
Z cyklu: "Z zycia wziete: czy prostowac tarcze hamulcowa?"

Nawet tu bylo slychac jak Ci zylka pekla :)))

Ja nie slyszalem. Ale ja mam wylaczone glosniki to moze dlatego.

Data: 2010-05-11 15:33:51
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Kuczu napisał(a):
Ja nie slyszalem. Ale ja mam wylaczone glosniki to moze dlatego.

Niestety nie nagralem, ale moge paszczom jak chcesz: "piiink"
Tak to szlo.

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2010-05-11 18:00:15
Autor: gloon
Kamil Nowak 'Amil' pisze:

> Niestety nie nagralem, ale moge paszczom jak chcesz: "piiink"
> Tak to szlo.

napisze cichutko zeby nie slyszal...
z nim wszystko w porzadku ?
bo odnosze wrarzenierzenie ?

Data: 2010-05-11 21:36:15
Autor: Kuczu
Z cyklu: "Z zycia wziete: czy prostowac tarcze hamulcowa?"

Niestety nie nagralem, ale moge paszczom jak chcesz: "piiink"
Tak to szlo.

Piekna onomatopeja Ci wyszla. Dzwieki silnikow tez tak umiesz nasladowac ?

Data: 2010-05-12 09:23:18
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Kuczu napisał(a):
Piekna onomatopeja Ci wyszla. Dzwieki silnikow tez tak umiesz nasladowac ?

nieno przeciez ignorantem jestem, silnika to ja nawet na oczy nie widzialem

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2010-05-12 09:48:50
Autor: Kuczu

To se popacz: http://skocz.pl/motosilnik

Data: 2010-05-11 15:59:53
Autor: de Fresz
On 2010-05-11 15:15:04 +0200, Kamil Nowak 'Amil' <kn@qumak.spaaaaam.pl> said:

Tak tak, Hinczyki z Chądy - np. CB750 SF, Hornet 600, VFR 750/800fi i nie chce mi się sprawdzać których jeszcze.
Nie znudziło Ci się popisywanie ignorancją dyletanciku?

Nawet tu bylo slychac jak Ci zylka pekla :)))

Jaka tam żyłka, zwykły piardzik. O, znowu. Nie wyglądaj za okno, to nie burza.

de Fresz

Data: 2010-05-11 13:14:31
Autor: doktorski
On 2010-05-11 15:15:04 +0200, Kamil Nowak 'Amil' <k...@qumak.spaaaaam.pl> said:

Jak dzieci, ku*wa, jak dzieci....

pzdr, dr
14/525

Data: 2010-05-11 12:34:07
Autor: de Fresz
On 2010-05-11 11:39:00 +0200, doktorski <doktorski@gmail.com> said:

To ja tylko tak marginesie zaznaczę, że często producenci zalecają po
każdym odkręceniu tarczy użycie nowych śrub.

A kojarzysz ktorzy zalecaja?

Np. Honda. Zresztą jako że tu już wszystko było ;-)

http://tinyurl.com/2vgac63

de Fresz

Data: 2010-05-11 07:06:14
Autor: doktorski
On 11 Maj, 12:34, de Fresz <defr...@nospam.o2.pl> wrote:

Np. Honda. Zresztą jako że tu już wszystko było ;-)
http://tinyurl.com/2vgac63
Uff uff, na szczescie Kawasaki nie zaleca, moge spac spokojnie. :)
Danke za linke.

pzdr, dr
14/525

Data: 2010-05-11 14:21:09
Autor: Monster
W dniu 2010-05-11 10:32, de Fresz pisze:

[...]
no dziękuję,wymieniałem w swojej tulejki-tarcze dzwoniły,nowe śruby z BMW były dużo gorsze od starych-za płytkie gniazda i ciężko było wkręcić bez uślizgu klucza,no i materiał to jakiś gównolit,strasznie miękkie:-(

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2010-05-11 08:07:51
Autor: juhass
Don Pedro pisze:

Znaczy trzeba do wulkanizatora kółko bez tarczy oddawać?

Chyba powoli tak. Mam w swojej okolicy jednego takiego, coto dziwnym trafem już ze 3 osoby po powrocie od niego zmieniało tarcze, bo nagle zaczęły bić...

--
Pozdrawiam:
juhass (vfr800)

Z cyklu: "Z zycia wziete: czy prostowac tarcze hamulcowa?"