Z cyklu: Znajdź 3 różnice ;)

Data: 2015-04-27 15:28:56
Autor: Chris
Z cyklu: Znajdź 3 różnice ;)
W dniu 2015-04-20 o 13:56, AL pisze:
Dziś odbyła się premiera nowego flagowca ze stajni Sony: Xperia Z4.

Dla Europy szykowana jest opcja Xperia P2:

http://androidcommunity.com/sony-xperia-p2-to-have-a-transparent-band-4240mah-battery-20150426/

WyglÄ…da okazale do tego mega pojemna bateria.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ pojazdu.

Data: 2015-04-27 16:47:23
Autor: AL
Z cyklu: Znajdź 3 różnice ;)
On 2015-04-27 15:28, Chris wrote:
[...]

ładna cieniutka ramka wokół ekranu.
Gdyby tak jeszcze obudowa była wodoszczelna - nie miałbym więcej pytań :)

Data: 2015-04-28 08:16:28
Autor: Chris
Z cyklu: Znajdź 3 różnice ;)
W dniu 2015-04-27 o 16:47, AL pisze:
On 2015-04-27 15:28, Chris wrote:
[...]

Nikt nie powiedział że nie będzie.
Druga sprawa to czy warto dawać full kasy za certyfikaty tylko po to żeby podać w specyfikacji wodoodporny. Samsung S6 nie ma certyfikatu ale widziałem test leżenia w misce z wodą i padł dopiero po godzinie leżakowania. Swoją drogą wygląda paskudnie do tego jakościowo to dalej szajsung (a szkoda) bo zapowiadało się ciekawie.

Data: 2015-04-28 12:57:26
Autor: AL
Z cyklu: Znajdź 3 różnice ;)
On 2015-04-27 15:28, Chris wrote:
[...]

jak ma certyfikat - to możesz dochodzić w ramach gwarancji, że nie zdał np. testu "prysznica" czy "umywalki".
Jak nie ma - to jakiekolwiek zamoczenie skutkuje odbiciem siÄ™ od drzwi serwisu gwarancyjnego.

To tylko taki przykład.
Jak na razie już w zeszłym roku wykorzystałem zalety Z1compact podczas raftingu na Tarze - telefon zdał próbę wodoszczelności śpiewająco.

Podczas pływania na desce windsurf. mam go w kieszeni kamizelki na wypadek, gdybym utknął gdzieś daleko i nie potrafił dotrzeć do miejsca wypłynięcia (awaria sprzętu, niekorzysne wiatry lub jego brak).
Na razie nie mam zastrzeżeń co do jego wodoszczelności.

Data: 2015-04-28 15:26:54
Autor: J.F.
Z cyklu: Znajdź 3 różnice ;)
UĹĽytkownik "AL"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
[...]

Nie musi byc certyfikatu - wystarczy zwykla deklaracja producenta ze "wodoodporny".

J.

Data: 2015-04-28 15:31:59
Autor: Chris
Z cyklu: Znajdź 3 różnice ;)
W dniu 2015-04-28 o 15:26, J.F. pisze:
[...]

Musi być certyfikat niestety.

Data: 2015-04-28 13:47:09
Autor: masti
Z cyklu: ZnajdĽ 3 różnice ;)
Chris wrote:

W dniu 2015-04-28 o 15:26, J.F. pisze:
Użytkownik "AL"  napisał w wiadomo¶ci
[...]
widziałem test leżenia w misce z wod± i padł dopiero po godzinie
leżakowania. Swoj± drog± wygl±da paskudnie do tego jako¶ciowo to dalej
szajsung (a szkoda) bo zapowiadało się ciekawie.

jak ma certyfikat - to możesz dochodzić w ramach gwarancji, że nie
zdał np. testu "prysznica" czy "umywalki".
Jak nie ma - to jakiekolwiek zamoczenie skutkuje odbiciem się od drzwi

do niezgodo¶ci z umow±? IMHO nie.

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2015-04-28 15:34:37
Autor: Chris
Z cyklu: Znajdź 3 różnice ;)
On 2015-04-27 15:28, Chris wrote:
[...]

Nawet z certyfikatem potrafią olać sprawę, tak miałem ze swoją Xperia Z2. Reklamowałem na brak szczelności bo po kontakcie z wodą zaparował cały obiektyw od środka, do tego nie przechodził ciśnieniowego testu serwisowego i po wizycie w W-Support dostałem obmowę uznania gwarancji na to że zalany :)

[...]

Tylko pamiętaj że wodoszczelność nie dotyczy wody morskiej.

Data: 2015-04-28 23:24:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Z cyklu: ZnajdĽ 3 różnice ;)

"Chris" mho29d$q2o$2@node1.news.atman.pl

Tylko pamiętaj że wodoszczelno¶ć nie dotyczy wody morskiej.

Osmotycznie na to patrz±c, można posun±ć się do
stwierdzenia, że wody z mydlinami także nie obejmie.

Data: 2015-04-29 09:35:23
Autor: J.F.
Z cyklu: ZnajdĽ 3 różnice ;)
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w
"Chris" mho29d$q2o$2@node1.news.atman.pl
Tylko pamiętaj że wodoszczelno¶ć nie dotyczy wody morskiej.
Osmotycznie na to patrz±c, można posun±ć się do
stwierdzenia, że wody z mydlinami także nie obejmie.

O ile woda z mydlinami ma istotnie mniejsze napiecie powierzchniowe i moze wplywac w mniejsze szczeliny, to morskiej to raczej nie dotyczy.

Jesli urzadzenie jest szczelne dla zwyklej wody, to i slona nie powinna mu zaszkodzic.

No chyba ze gdzies tam np gniazdo wystaje, gniazdo jest pod pradem, zlocenie elektrolize w zwyklej wodzie wytrzyma, ale intensywna zlocenie szybko zniszczy.

J.

Data: 2015-04-29 09:43:43
Autor: Chris
Z cyklu: ZnajdĽ 3 różnice ;)
W dniu 2015-04-29 o 09:35, J.F. pisze:
[...]

Nie wolno zanurzać urz±dzenia w słonej wodzie ani powodować zetknięcia portu micro-USB, gniazda zestawu słuchawkowego lub innych odsłoniętych czę¶ci ze słon± wod±.

http://support.sonymobile.com/pl/xperiaz3compact/dm/water-and-dust-resistance/

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

Data: 2015-04-29 22:46:48
Autor: J.F.
Z cyklu: ZnajdĽ 3 różnice ;)
Dnia Wed, 29 Apr 2015 09:43:43 +0200, Chris napisał(a):
[...]

a w slodkiej mozna moczyc ?

http://support.sonymobile.com/pl/xperiaz3compact/dm/water-and-dust-resistance/

Zauwaz, ze w wymganiach IP nic nie napisali, ze to w slodkiej wodzie.

Z3 jest IP58 ?

J.

Data: 2015-04-29 23:04:06
Autor: Liwiusz
Z cyklu: Znajdź 3 różnice ;)
W dniu 2015-04-29 o 22:46, J.F. pisze:
Zauwaz, ze w wymganiach IP nic nie napisali, ze to w slodkiej wodzie.

Ale napisali, ĹĽe w wodzie, czyli H2O.

--
Liwiusz

Data: 2015-04-29 21:09:03
Autor: masti
Z cyklu: ZnajdĽ 3 różnice ;)
Liwiusz wrote:

W dniu 2015-04-29 o 22:46, J.F. pisze:
Zauwaz, ze w wymganiach IP nic nie napisali, ze to w slodkiej wodzie.

Ale napisali, że w wodzie, czyli H2O.

czyli tylko destylowanej :)

Data: 2015-04-29 23:24:43
Autor: Liwiusz
Z cyklu: Znajdź 3 różnice ;)
W dniu 2015-04-29 o 23:09, masti pisze:
Liwiusz wrote:

W dniu 2015-04-29 o 22:46, J.F. pisze:
Zauwaz, ze w wymganiach IP nic nie napisali, ze to w slodkiej wodzie.

Ale napisali, ĹĽe w wodzie, czyli H2O.

czyli tylko destylowanej :)

Możliwe, że takie były założenia teoretyczne. Nawet jeśli nie, to należy
mieć na uwadze, że im dalej od czystej wody, tym gorzej.

--
Liwiusz

Data: 2015-04-30 09:32:31
Autor: J.F.
Z cyklu: Znajdź 3 różnice ;)
Liwiusz wrote:
W dniu 2015-04-29 o 22:46, J.F. pisze:
Zauwaz, ze w wymganiach IP nic nie napisali, ze to w slodkiej wodzie.

Ale napisali, że w wodzie, czyli H2O.
czyli tylko destylowanej :)

Możliwe, że takie były założenia teoretyczne. Nawet je¶li nie, to należy
mieć na uwadze, że im dalej od czystej wody, tym gorzej.

Ja tam smiem twierdzic ze IP58 oznacza ze urzadzenie ma odpowiednio
szczelna obudowe, ktora nie wpusci wody nawet pod cisnieniem,
niezaleznie czy z sola czy bez.
A nie, ze moze pracowac wypelnione woda, ale tylko destylowana i
dejonizowana, bo taka prad wystarczajaco slabo przewodzi.

J.

Data: 2015-04-30 09:41:35
Autor: Chris
Z cyklu: ZnajdĽ 3 różnice ;)
Liwiusz wrote:
[...]

Podejrzewam że problemem morskiej wody jest sól która może wpływać na otwarte miejsca jak mikrofon, gło¶niki, wej¶cie słuchawkowe (jest odkryte w Z2), i po prostu się zabezpieczaj± wył±czaj±c to z gwarancji.

Data: 2015-04-30 10:39:12
Autor: masti
Z cyklu: ZnajdĽ 3 różnice ;)

Liwiusz wrote:
[...]

albo jest IP58 albo nie jest.
Je¶li gniazdo nie jest zabezpieczone to nie spełnia wymogów IP58 jako
całe urz±dzenie

Data: 2015-04-30 12:54:12
Autor: Chris
Z cyklu: ZnajdĽ 3 różnice ;)

Liwiusz wrote:
[...]

IP58 według normy PN-EN 60529:2003:

ochrona przed skutkami ci±głego zanurzenia w wodzie (obudowa ci±gle zanurzona w wodzie, w warunkach uzgodnionych między producentem i użytkownikiem, lecz surowszych niż według cyfry 7)

Data: 2015-04-30 22:07:03
Autor: J.F.
Z cyklu: ZnajdĽ 3 różnice ;)
Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomo¶ci
[...]

taaaa no to wracamy do problemu - czy w/w norma ma na mysli wode chemicznie czysta (destylowana znaczy sie), zwykla, czy slona/morska tez :-)

J.

Data: 2015-04-30 11:09:02
Autor: J.F.
Z cyklu: ZnajdĽ 3 różnice ;)
[...]

Sam jestem ciekaw jak to zabezpieczyli ...

wej¶cie słuchawkowe (jest odkryte w Z2), i po prostu się zabezpieczaj± wył±czaj±c to z gwarancji.

Ale "zwykla woda" tez to szybko zezre, jak tam napiecie jest wystawione dla mikrofonu.

Chca sobie furtke zostawic, zeby gwarancje wylaczyc ?
Troche glupio - klient wie ze nie byl nad morzem, a oni mu slona wode wciskaja ... choc mogl wpasc i do zupy :-)

J.

Data: 2015-04-30 11:42:50
Autor: Chris
Z cyklu: ZnajdĽ 3 różnice ;)
W dniu 2015-04-30 o 11:09, J.F. pisze:

Chca sobie furtke zostawic, zeby gwarancje wylaczyc ?

Ja już to przeszedłem więc wiem jak to działa, sprawa zakończona sukcesem tylko ze względu na układy jakie mam.

Bla bla bla ... odmowa telefon zalany ciecz± ...

Szanowny Kliencie, W dostarczonym urz±dzeniu stwierdzili¶my uszkodzenie zwi±zane z ingerencj± cieczy. Zgodnie z postanowieniami karty gwarancyjnej Autoryzowane Centrum Serwisowe odmawia przeprowadzenia naprawy. Wykonane zdjęcie uszkodzonych elementów zostało doł±czone do urz±dzenia. Pragniemy dodatkowo zwrócić uwagę, że taki rodzaj uszkodzenia może powodować pogarszanie się w czasie stanu technicznego urz±dzenia. Klient ma prawo do odwołania się od decyzji serwisu, jednak w przypadku podtrzymania wyżej wymienionej decyzji zostan± Państwo obci±żeni kosztami transportu i ekspertyzy. w-support.pl

http://shop.w-support.com/pl/h2o_file_pl.asp?File=2015/ER/03/65150004405201.jpg

Data: 2015-04-30 11:53:11
Autor: J.F.
Z cyklu: ZnajdĽ 3 różnice ;)
Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomo¶ci grup
[...]

Ale my tu gadamy o telefonie z deklarowana wodoodpornoscia/wodoszczelnoscia.

[...]

No, prawde mowiac nie wyglada i dziwnie male.
Jakas kropla kondensacyjna ?

Tak czy inaczej - telefony na zalanie narazone, zalanie elektronice niewatpliwie szkodzi, ale my tu o urzadzeniu wodoszczelnym. I co ma wtedy smak wody do gadania ?

J.

Data: 2015-04-30 12:34:32
Autor: Chris
Z cyklu: ZnajdĽ 3 różnice ;)
W dniu 2015-04-30 o 11:53, J.F. pisze:
[...]

Ale ja mam SONY XPERIA Z2 który ma być wodoodporny/wodoszczelny.

[...]

HGW, tel po zetknięciu z wod± miał zaparowan± szybkę obiektywu od ¶rodka ale działał bez problemu.

Tak czy inaczej - telefony na zalanie narazone, zalanie elektronice
niewatpliwie szkodzi, ale my tu o urzadzeniu wodoszczelnym. I co ma
wtedy smak wody do gadania ?

Sól ma do gadania bo potęguje korozję.

Data: 2015-05-01 02:40:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Z cyklu: ZnajdĽ 3 różnice ;)

"Chris" mhsmbf$4sp$1@node1.news.atman.pl

Podejrzewam że problemem morskiej wody jest sól która może wpływać na otwarte miejsca jak mikrofon, gło¶niki, wej¶cie słuchawkowe (jest odkryte w Z2), i po prostu się zabezpieczaj± wył±czaj±c to z gwarancji.

Niektórzy producenci radz± -- po wyjęciu z brudnej wody (słonej
b±dĽ z mydlinami czy jako¶ inaczej zanieczyszczonej) należy
dobrze/staranie przepłukać w wodzie destylowanej, ;) po czym
wysuszyć. ;)

Data: 2015-05-01 02:36:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Z cyklu: ZnajdĽ 3 różnice ;)

"J.F." 1apuww43qtvbd$.1cuiwdjfdt5sl$.dlg@40tude.net

[...]

A ja uważam, że słona woda to niezupełnie woda. Id±c Twoim ¶ladem
można doj¶ć do tego, że słodka woda (woda z cukrem) to nadal woda.
Syp cukier do wody tak długo, aż będziesz miał gęst± papkę -- cukier
albowiem rozpuszcza się inaczej niż sól; nie ma końca. ;)

W jakim¶ miejscu rozumowania można mieć niemal czysty
spirytus nazywany wod± -- toż zawiera w sobie nieco wody...
Czy wówczas będziesz twierdził, że woda jest ciecz± paln±? ;)

Człowiek to też woda? Toż zawiera w sobie tyle wody. ;)

Niemal wszystko dookoła nas zawiera w sobie wodę. :)
Nawet tablet zapewne też zawiera w sobie wodę. ;)
(choćby pot z palców)

-=-

JF... Piłe¶? -- nie pisz. Nie piłe¶? -- nie ćpaj. ;)

Data: 2015-04-30 09:10:02
Autor: Chris
Z cyklu: Znajdź 3 różnice ;)
[...]

Nie wolno zanurzać urządzenia w słonej wodzie ani powodować zetknięcia
portu micro-USB, gniazda zestawu słuchawkowego lub innych odsłoniętych
części ze słoną wodą.

a w slodkiej mozna moczyc ?

odporność na zanurzenie w słodkiej wodzie na głębokości do 1,5 m przez 30 minut,

http://support.sonymobile.com/pl/xperiaz3compact/dm/water-and-dust-resistance/

Zauwaz, ze w wymganiach IP nic nie napisali, ze to w slodkiej wodzie.

Z3 jest IP58 ?

Smartfon Xperia™ Z3 jest cienki (7,35 mm) i odporny na wodę oraz pył (zgodnie ze standardami IP65/68). Dane techniczne zweryfikowane za pomocą usługi SpecTRAX organizacji Strategy Analytics; stan na 26 sierpnia 2014 roku.

* Zgodnie ze standardami IP65 i IP68 urządzenie Xperia Z3/Xperia Z3 Dual jest zabezpieczone przed wnikaniem pyłu oraz wodoodporne. Jeśli wszystkie gniazda i porty są szczelnie zamknięte, telefon zapewnia (i) odporność na kurz; (ii) odporność na strumień wody pod niskim ciśnieniem z każdej możliwej strony, zgodnie ze standardem IP65; i/lub (iii) odporność na zanurzenie w słodkiej wodzie na głębokości do 1,5 m przez 30 minut, zgodnie ze standardem IP68. Niedozwolone i niewłaściwe użytkowanie urządzenia spowoduje unieważnienie gwarancji.

Data: 2015-05-01 02:26:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Z cyklu: ZnajdĽ 3 różnice ;)

"J.F." 554089c0$0$27506$65785112@news.neostrada.pl

   http://pl.wikipedia.org/wiki/Osmoza

Data: 2015-04-28 23:20:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Z cyklu: ZnajdĽ 3 różnice ;)

"AL" mhnp0s$3ml$1@dont-email.me

jak ma certyfikat - to możesz dochodzić w ramach gwarancji, że
nie zdał np. testu "prysznica" czy "umywalki". Jak nie ma - to jakiekolwiek zamoczenie skutkuje odbiciem się od drzwi serwisu gwarancyjnego.

Co wówczas, gdy ma, ale zatyczka uszczelniaj±ca gniazdo USB oderwie się?

Certyfikat IMO nie jest potrzebny -- wystarczy gwarancja producenta.
Certyfikat nadaje zewnętrzna instytucja.

Z cyklu: Znajdź 3 różnice ;)