Z cyklu "Zwarci i gotowi" odc. "8:32"

Data: 2020-04-08 12:00:52
Autor: Bruno Brunowski
Z cyklu "Zwarci i gotowi" odc. "8:32"
"Rafał Trzaskowski na antenie TVN24 wskazał, iż rządowe statystyki ofiar COVID-19 prawdopodobnie są zaniżone. Z wtorkowych danych Ministerstwa Zdrowia wynika, że w stolicy zmarło tylko 8 osób. Tymczasem koronawirus jako przyczyna śmierci figuruje w aż 32 aktach zgonu wystawionych w stolicy.

- Są dosyć poważne rozbieżności, które sygnalizowałem rządowi już dwa tygodnie temu, pisałem o tym do pana wojewody i głównego inspektora sanitarnego - odpowiedział prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski na pytanie o skalę zakażeń koronawirusem i ofiar śmiertelnych w Warszawie.

Rafał Trzaskowski zwrócił uwagę, że we wtorek rząd informował o 8 przypadkach śmiertelnych w stolicy. - Natomiast akty zgonu w Warszawie, w które ja mam wgląd, pokazują, że tych ofiar jest 32 na dzień wczorajszy. Czyli w 32 przypadkach w akt zgonu jest wpisany koronawirus. Natomiast rząd raportuje z Warszawy tylko 8 przypadków - mówił polityk.

Jak dodał prezydent Warszawy, takie rozbieżności pojawiły się już wcześniej na mniejszych liczbach. Na pytanie, z czego to wynika, Trzaskowski odparł: "Nie wiem, to jest pytanie do rządu". - Większość z tych 32 aktów zgonu jest wystawionych w szpitalu jednoimiennym na Wołoskiej, czyli w szpitalu rządowym - zauważył.

Rafał Trzaskowski podkreślił, że "wszystko wskazuje na to, że niestety tych ofiar śmiertelnych jest dużo więcej, prawdopodobnie zakażonych jest dużo więcej". - To rząd ma wszystkie instrumenty, żeby ocenić tę sytuację. Ja tutaj się zachowuję w pełni racjonalnie, kierowałem pytania do rządu. Nie dostałem na razie żadnej odpowiedzi. Pewnie jest na to jakieś wytłumaczenie, niemniej jednak widać, że liczby z Warszawy są zaniżone i nie odpowiadają rzeczywistemu stanowi wypadków śmiertelnych - mówił prezydent Warszawy w TVN24."
https://natemat.pl/305245,rafal-trzaskowski-liczba-ofiar-smiertelnych-w-warszawie-jest-zanizona

--
Bruno

Data: 2020-04-08 12:34:01
Autor: mrbluesky.pl
Z cyklu "Zwarci i gotowi" odc. "8:32"
Kto siem chowa za TrzasKOwskim? Przeciez ten slup musi dostac takie tematy POd nos bo sam ich nie wyniucha ;P

Data: 2020-04-08 20:59:49
Autor: jsen
W dniu środa, 8 kwietnia 2020 21:00:54 UTC+2 użytkownik Bruno Brunowski napisał:
[...]

jeśli cię coś przytłacza, proponuję zajrzeć do statystyk Niemców. wówczas otrzeźwiejesz. jednak Niemcy i tak mają małe statystyki umieralności, bo są bardzo zorganizowanym i naprawdę podziwu godnym narodem w wielu sprawach.

o Rafałku nieudaczniku to waść proszę nawet nie wspominaj, chyba że z PO jesteś, to go wychwalaj.

My siedzimy tu jak u Pana Boga za piecem. I tak będzie już zawsze.. A przynajmniej do roku 2049 wszystko będzie "bardzo" spokojnie na całym świecie.

jacek

Data: 2020-04-09 07:09:43
Autor: Runt
W dniu 2020-04-09 o 05:59, jsen@op.pl pisze:

o Rafałku nieudaczniku to waść proszę nawet nie wspominaj, chyba że z PO jesteś, to go wychwalaj.

My siedzimy tu jak u Pana Boga za piecem. I tak będzie już zawsze.

https://ipgeolocation.io/browse/ip/83.31.145.172

Orange Polska ;-))))

--
Runt

All's well that ends well.

Data: 2020-04-08 22:54:37
Autor: Arek
Bruno Brunowski napisał(a) w wiadomości: ...
[...]

Odpowiedź już była: Zmarli w Warszawie ale miejsce ich
zamieszkania poza Warszawą a na tej podstawie robią statystyki. .
O ile to prawda.

Nie wiemy, czy do prezydeta Warszawy docierają informacje
o zgonach w Warszawskich szpitalach czy o zgonach mieszakńców
Warszawy. I jakich mieszakńców, bo część mieszka ale zameldowana
poza (dzięki czemu ustawa o głosowaniu korespondencyjnym
skutecznie im głosowanie uniemozliwi - sprytne).

Arek

Data: 2020-04-08 15:06:08
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 8 kwietnia 2020 22:55:02 UTC+2 użytkownik Arek napisał:
> [...]

poza (dzięki czemu ustawa o głosowaniu korespondencyjnym
skutecznie im głosowanie uniemozliwi - sprytne).

W samej Wa-wie Trzaskowski mówi o 32, a w całym kraju raportowano 22. Po za tym komunikaty MZ dotychczas zawsze brzmiały tak samo, tu masz próbkę:
"(3/5) Jednocześnie z przykrością informujemy o śmierci siedmiu kolejnych osób zakażonych koronawirusem. Są to: 84-letnia kobieta ze szpitala w Tychach, 59-letnia kobieta ze szpitala w Tomaszowie Lubelskim, 87-letnia kobieta ze szpitala w Kędzierzynie-Koźlu,"
https://twitter.com/MZ_GOV_PL/status/1247796557581176832?s=19

Czyli niby podawali szpitalami. Zmieniło się to dziś wieczorem, gdy Trzaskowski podniósł raban:
"(4/5) Jednocześnie z przykrością informujemy o śmierci 23 kolejnych osób zakażonych koronawirusem. Jest to: 12 osób z woj. mazowieckiego, 4 osoby z woj. kujawsko-pomorskiego, 3 osoby z woj. śląskiego i po jednej osobie z woj. wielkopolskiego, woj. podlaskiego,"
https://twitter.com/MZ_GOV_PL/status/1247924165535023105?s=19

--
Bruno

Data: 2020-04-08 15:14:13
Autor: Bruno Brunowski
W dniu czwartek, 9 kwietnia 2020 00:06:09 UTC+2 użytkownik Bruno Brunowski napisał:
> [...]

"(4/5) Jednocześnie z przykrością informujemy o śmierci 23 kolejnych osób zakażonych koronawirusem. Jest to: 12 osób z woj. mazowieckiego, 4 osoby z woj. kujawsko-pomorskiego, 3 osoby z woj. śląskiego i po jednej osobie z woj. wielkopolskiego, woj. podlaskiego,"

A i jeszcze jedno, jak nie daj Boże zejdziesz, to akt zgonu wstawi ten USC na którego podległym terenie do zgonu doszło. --
Bruno

Data: 2020-04-09 01:47:37
Autor: Arek
<3b198868-6b50-4b0c-aee1-62a591f5cba7@googlegroups.com>...
> [...]

osoby z woj. śląskiego i po jednej osobie z woj. wielkopolskiego, woj. podlaskiego,"

Stąd było moje zastrzeżenie "O ile to prawda".
Nawet w radio chyba Szumowski :"Szacujemy, że dziś..."
Szacujemy(?!)

Zwłaszcza, że to ilość zgonów a nie zarażonych daje pojęcie
o skali pandemii.
Oczywiście również po uwzględnieniu:
- struktury wiekowej społeczeństwa (południe Europy, Japonia - wysoka
  średnia wieku, Afryka - b. niska),
- ogólnej kondycji zdrowotnej,
- sytuacji krytycznej gdy brakuje karetek, personelu i łóżek z respiratorami
(Włochy - przed pandemią mieli 2,5 raza mniej niż  w Polsce i prawie
3 razy mniej niż w Niemczech w odniesieniu do liczby mieszkańców).

A i jeszcze jedno, jak nie daj Boże zejdziesz, to akt zgonu wstawi
ten USC na którego podległym terenie do zgonu doszło.

No tak.
Ale kto zabroni podawać wg "zamieszkania" (zastrzeżenie wciąż aktualne...).

Arek

Data: 2020-04-09 07:09:37
Autor: Runt
W dniu 2020-04-08 o 21:00, Bruno Brunowski pisze:
[...]

im bliżej wyborów tym statystyki będą wygładzane.

--
Runt

All's well that ends well.

Z cyklu "Zwarci i gotowi" odc. "8:32"