Z cyklu "Zwarci i gotowi" odc. "Po 15:00 wirus ma wolne".

Data: 2020-03-01 04:41:01
Autor: Bruno Brunowski
Z cyklu "Zwarci i gotowi" odc. "Po 15:00 wirus ma wolne".
"Anna Morawska zgłosiła się do krotoszyńskiego szpitala we wtorek. Objawy - gorączka (38,6) trudności z oddychaniem, kaszel, ból mięśni - były poważne i mogły świadczyć o zakażeniu koronawirusem. Zwłaszcza, że chora przebywała niedawno na terenie Włoch i Stanów Zjednoczonych.. Lekarz internista skierował kobietę na izbę przyjęć. - Dziś już wiem, że w ogóle nie powinnam tutaj trafić. Powinnam otrzymać skierowanie do szpitala zakaźnego. Gdy tylko zorientowano, z jakimi objawami przyszłam, odizolowano mnie, a także moją mamę - relacjonuje Morawska. W tamtym momencie utrzymanie przytomności było dla mnie nadludzkim wysiłkiem. Przeleżałam tak dwie godziny na kozetce, w kurtce. Łapiąc każdy oddech. Co robił wtedy szpital? Stosował się do procedur wyznaczonych przez górę, za co absolutnie go nie winię. Pan doktor obdzwonił kilkanaście szpitali zakaźnych, z którymi, według procedury, powinien się kontaktować. Przekazano mi, że za chwilę zostanę przewieziona do szpitala w Kaliszu lub Poznaniu. Problem w tym, że szybko okazało się, że pomimo jednoznacznych objawów koronawirusa i niedawnej wizyty w północnych Włoszech, żaden ze szpitali nie chciał mnie przyjąć - tłumaczy Morawska, która wielokrotnie podkreślała też, że nie ma pretensji do krotoszyńskich lekarzy i pracowników lokalnego sanepidu, którzy również "byli zbulwersowani całą sytuacją".   Po tym, jak wynik testu na obecność grypy okazał się negatywny, personel szpitala w Krotoszynie pobrał od pacjentki próbki, które miały potwierdzić koronawirusa. - Pobrano wymazy, tylko była to już godzina 13 czy 14. We wtorek laboratorium w Warszawie pracowało od 7 do 15 i nie przyjmowało już próbek. Tacy jesteśmy w naszych mediach narodowych przygotowani. Całodobowe infolinie, kursy mycia rąk. Ale badanie próbek do 15. Koronawirus od 15 ma wolne, spędza czas z rodziną. Niczym każdy Polak w niedziele niehandlowe - mówi pacjentka. - Lekarze mają związane ręce przez procedury. Próbki pojechały do Warszawy. Minęła środa, później czwartek i piątek. Dziś jest sobota, a ja jestem zamknięta na paru metrach kwadratowych. Kto walczy o wynik badania? Ano lekarze z krotoszyńskiego szpitala. Lekarz, który ma dyżur za dyżurem, dzwoni do Warszawy kilkanaście razy dziennie. Jeśli już odebrali mieli czelność powiedzieć lekarzowi, by "nie przeszkadzał i dał im pracować" - słyszymy na nagraniu.

- Absurd goni absurd. Nic dziwnego, że mapki pokazują Polskę jako wolną od koronawirusa. Tutaj po prostu nikt go nie bada. Na koniec krótki przekaz do tych, którzy ustalają zasady gry w Polsce. Mamicie Polaków rewelacjami na temat naszej cudownej sytuacji, dzielicie na lepszy i gorszy sort. Ale okłamywanie nas w sprawie przygotowania polskiej służby zdrowia na realny problem koronawirusa jest na pierwszym miejscu waszej obłudy - stwierdziła Morawska. W dniu opublikowania filmu na Facebooku, Morawska poinformowała o tym, że z Warszawy nadeszły już wyniki badań. "30 minut po zamieszczeniu tego filmu, PZH [Państwowy Zakład Higieny - red.] z Warszawy przekazał do szpitala informacje o ujemnym wyniku badania na obecność koronawirusa. Liczba godzin potrzebnych do uzyskania wyniku: 88" - napisała kobieta. "
https://www.facebook.com/anna.morawska.566/videos/10223016490864474/
https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,25744941,trafila-do-izolatki-na-wyniki-czekala-88-godzin-po-godz.html

--
Bruno

Data: 2020-03-01 11:51:46
Autor: mrbluesky.pl
Z cyklu "Zwarci i gotowi" odc. "Po 15:00 wirus ma wolne".
I znow bylem pierwsiejszy ;P Nie z nami Bruno te numery :)
https://groups.google.com/forum/m/#!topic/pl.soc.polityka/2_s18Y9e3K0

Data: 2020-03-01 14:20:03
Autor: u2
W dniu 01.03.2020 o 13:41, Bru-no Bru-nowski pisze:
[...]

nadal żyje, więc to nie mógł być corona - virus, on by ją zabił na miejscu jak brutek, gdyby mógł:)

Data: 2020-03-01 14:29:26
Autor: boukun
Użytkownik "u2"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Chiński lekarz okulista, który odkrył wirusa, zmarł po miesiącu, wielu innych lekarzy też po dłuższym czasie, jak i inni zarażeni, którzy od tygodni są na intensywnej terapii. Całe rodziny umierają, starzy, młodzi, w sile wieku, najpierw rodzice, potem syn, jego żona i dziecko.

boukun

Data: 2020-03-01 18:03:29
Autor: Runt
W dniu 2020-03-01 o 14:29, boukun pisze:

[...]

PiS-owski minister od zdrowia zalecił by myć ręce i pić mleko.

--
Runt
"Do polityki nie idzie się dla pieniędzy!" - (c) J.Kaczyński

Data: 2020-03-01 18:47:16
Autor: boukun
Użytkownik "Runt"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

QAZ
30 min. temu
POwcy załamani wszyscy mają koronowirusa a my nie ale u nas oPOzycja ma ,,syfa-mózgu,, a inni nie mają

Data: 2020-03-01 10:01:05
Autor: Bruno Brunowski
W dniu niedziela, 1 marca 2020 18:47:19 UTC+1 użytkownik boukun napisał:
> [...]

30 min. temu
POwcy załamani wszyscy mają koronowirusa a my nie ale u nas oPOzycja ma ,,syfa-mózgu,, a inni nie mają

"Główny Inspektor Sanitarny: być może mamy koronawirusa w Polsce, ale ludzie nie mają objawów"
https://tvn24.pl/polska/glowny-inspektor-sanitarny-jaroslaw-pinkas-o-zagrozeniu-koronawirusem-w-polsce-4294022

--
Bruno

Data: 2020-03-01 11:56:51
Autor: mrbluesky.pl
Z cyklu "Zwarci i gotowi" odc. "Po 15:00 wirus ma wolne".
POwcy załamani wszyscy mają koronowirusa a my nie ale u nas oPOzycja ma ,,syfa-mózgu,, a inni nie mają -- -
Obstawiam prionowke: gombczastom encefalopatie lemingozarazliwom

Data: 2020-03-01 20:02:25
Autor: Runt
W dniu 2020-03-01 o 18:47, boukun pisze:
[...]

Możesz cos od siebie czy tylko potrafisz kopiowac płatnych trolli?

Data: 2020-03-01 11:44:19
Autor: mrbluesky.pl
Z cyklu "Zwarci i gotowi" odc. "Po 15:00 wirus ma wolne".

Możesz cos od siebie czy tylko potrafisz kopiowac płatnych trolli? -- -
Jak ty dobrze znasz ten rynek ;P

Z cyklu "Zwarci i gotowi" odc. "Po 15:00 wirus ma wolne".