Z cyklu absurdy drogowe.

Data: 2016-10-02 08:28:03
Autor: Piotr Ratyński
Z cyklu absurdy drogowe.
Następny kwiatek w Poznaniu, droga tylko dla rowerzystów z umiejętnością
teleportacji. :)
http://tinyurl.com/hysfodp

--
Piotr Ratyński

Data: 2016-10-02 13:54:58
Autor: Olivander
Z cyklu absurdy drogowe.
phi, w Orłowie  (dzielnica Gdy) takie mają od kilku lat

Data: 2016-10-03 01:11:20
Autor: Liwiusz
Z cyklu absurdy drogowe.
W dniu 2016-10-02 o 22:54, Olivander pisze:
phi, w Orłowie  (dzielnica Gdy) takie mają od kilku lat

Co mają?

--
Liwiusz

Data: 2016-10-03 09:08:28
Autor: rmikke
Z cyklu absurdy drogowe.
W dniu niedziela, 2 października 2016 17:28:14 UTC+2 użytkownik Piotr Ratyński napisał:
Następny kwiatek w Poznaniu, droga tylko dla rowerzystów z umiejętnością
teleportacji. :)
http://tinyurl.com/hysfodp

Przypadkiem właśnie widziałem na wykopie fotkę tej instalacji artystycznej
z przeciwnej strony, z podobnym komentarzem. A w sumie jest to typowa szykana zmuszająca do pojechania zygzakiem ("labirynt") i OIMW tymczasowa,
ma być zastąpiona innym rozwiązaniem "zapewniającym bezpieczne przejście
i przejazd przez torowisko".

Data: 2016-10-03 15:10:31
Autor: Piotr Ratyński
Z cyklu absurdy drogowe.
W dniu poniedziałek, 3 października 2016 18:08:42 UTC+2 użytkownik rmikke napisał:
> [...]

ma być zastąpiona innym rozwiązaniem "zapewniającym bezpieczne przejście

Zamiast komentarza zdjęcie:
http://tinyurl.com/ju2j2or

--
Piotr Ratyński

Data: 2016-10-03 21:21:18
Autor: rmikke
Z cyklu absurdy drogowe.
W dniu wtorek, 4 października 2016 00:10:35 UTC+2 użytkownik Piotr Ratyński napisał:
> [...]
> ma być zastąpiona innym rozwiązaniem "zapewniającym bezpieczne przejście

Nie bardzo widzę, przed czym ta konkretna szykana ma zabezpieczać....

Data: 2016-10-04 11:45:44
Autor: Piotr Ratyński
Z cyklu absurdy drogowe.
W dniu wtorek, 4 października 2016 06:21:29 UTC+2 użytkownik rmikke napisał:
[...]

No właśnie, szykana jak sama nazwa wskazuje ma za zadanie szykanować...
 chyba. Obie maja podobny sens, czyli jego brak.

Na zdjęciu z tytułowego postu rowerzysta nie może jechać po chodniku,
zresztą pokonanie tych szykan na siodełku to chyba tak jak napisałem
teleportacja, dlatego musi zejść z roweru, a tramwaj tutaj wyjeżdża z
pętli, czyli włącza się do ruchu i zgodnie z przepisami to on musi
przepuścić pieszych i rowerzystów.

--
Piotr Ratyński

Data: 2016-10-04 14:58:33
Autor: rmikke
Z cyklu absurdy drogowe.
W dniu wtorek, 4 października 2016 20:45:46 UTC+2 użytkownik Piotr Ratyński napisał:

> [...]

teleportacja, dlatego musi zejść z roweru, a tramwaj tutaj wyjeżdża z
pętli, czyli włącza się do ruchu i zgodnie z przepisami to on musi

1. W przypadku rowerzysty szykana może zmuszać do zejścia z roweru. W szczególności labirynty ZWYKLE tak działają.

2. Z tym włączaniem się do ruchu to nie jestem pewien i nie mam czasu
teraz pogrzebać, ale tramwaj nie porusza się na ogólnych zasadach,
często ma pierwszeństwo tylko dlatego, że jest tramwajem i nie jestem pewien, czy przepis o włączaniu się do ruchu ma tu zastosowanie.
Szczególnie, że chodzi tu o chodnik i śmieszkę, a nie jezdnię.

Data: 2016-10-05 02:34:51
Autor: Piotr Ratyński
Z cyklu absurdy drogowe.
W dniu wtorek, 4 października 2016 23:58:34 UTC+2 użytkownik rmikke napisał:
1. W przypadku rowerzysty szykana może zmuszać do zejścia z roweru. W
szczególności labirynty ZWYKLE tak działają.

Labirynty jako szykany są w miarę uzasadnione dla pieszych, bo nie
zmuszają ich do chodzenia na rekach, tylko wydłużają im drogę, a
zmuszanie rowerzysty do zejścia z roweru, pchanie go zygzakiem po
wyjedzie tramwaju z pętli ma podobny ładunek logiczny co zmuszenie
korowcy do wyjścia z samochodu i przepchania go zygzakiem np. przez
przejście dla pieszych. Jednak labiryntów dla kierowców jakoś się nie
stosuje jako szykany.

[...]

To się zapoznaj, żebyś kogoś nie potrącił, szczególnie gdy chodzi o
chodnik i śmieszkę. Tramwaj obowiązują normalne przepisy ruchu
drogowego, a jedynym odstępstwem jest to że na drodze _równorzędnej_
tramwaj ma pierwszeństwo przed samochodem. Wyjazd z zajezdni czy pętli
na drogę jest włączaniem się do ruchu i samochody są w tym miejscu
przepuszczane przez tramwaj. Dlaczego to ma niby nie dotyczyć
rowerzystów i pieszych?

Urzędasy się tłumaczą, że tak właściwie to drogi rowerowej już tam nie
ma, bo została zlikwidowana, tylko na razie w planach, a znaki poziome
zostały jedynie tymczasowo i bieda usunięte w tyminie późniejszym. :-D

--
Piotr Ratyński

Data: 2016-10-05 14:44:59
Autor: cytawa
Z cyklu absurdy drogowe.
Piotr Ratyński pisze:

[...]

Dla madrych labirynty nie sa potrzebne. Glupiemu i tak nie pomoga.
Ale w np. w Szwecji tez widzialem takie szykany i oczywiscie widzialem wydeptane obok sciezki, ktore mowia, ze oni tez olewaja te szykany.

Jan Cytawa

Data: 2016-10-05 05:45:42
Autor: MadMan
Z cyklu absurdy drogowe.
Dnia Mon, 3 Oct 2016 09:08:28 -0700 (PDT), rmikke napisał(a):

A w sumie jest to typowa szykana zmuszająca do pojechania zygzakiem ("labirynt")

No ale bez sensu, rowerzysta na część dla pieszych przecież nie może
wjechać. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2016-10-03 14:40:51
Autor: Andrzej Ozieblo
Z cyklu absurdy drogowe.
W dniu 2016-10-02 o 17:28, Piotr Ratyński pisze:
Następny kwiatek w Poznaniu, droga tylko dla rowerzystów z umiejętnością
teleportacji. :)
http://tinyurl.com/hysfodp

:) Może jednak jakaś logika zatym idzie? Rodzaj szykany by zwolnić?

Data: 2016-10-03 15:10:22
Autor: Piotr Ratyński
Z cyklu absurdy drogowe.
W dniu poniedziałek, 3 października 2016 14:40:53 UTC+2 użytkownik Andrzej Ozieblo napisał:
> [...]
> teleportacji. :)
> http://tinyurl.com/hysfodp

:) Może jednak jakaś logika zatym idzie? Rodzaj szykany by zwolnić?

Logika na pewno idzie, tyle, że jeszcze nie doszła. :D

Z cyklu absurdy drogowe.