Z cyklu "baba z kierownica"

Data: 2011-05-20 09:00:15
Autor: topek
Z cyklu "baba z kierownica"
Zrobilem ja wczoraj niedaleko mojego domu. (sorry za jakosc, telefonem robilem)
Pani musiala wjezdzac pod prad, dodatkowo nie trafila w ulice i to nowiutkie Audi Q5 zawislo na sporym kamieniu.
Kierowczyni miala 40-50lat i przy policjantach robila slodkie miny :)
Ciekawe co zostalo z miski olejowej :) ( o ile nie miala jakiejs pancernej plyty chroniacej silnik i miske)

http://img32.imageshack.us/img32/41/kierowczyniq5.jpg

--
topek -> jak zawsze pozdrawiajacy
"MoĹĽe Oko tylko mydli oko

Data: 2011-05-20 08:22:17
Autor: go!
Z cyklu "baba z kierownica"
On 20/05/2011 08:00, topek wrote:
Zrobilem ja wczoraj niedaleko mojego domu. (sorry za jakosc, telefonem
robilem)

Juz sie tak nie chwal tym swoim HTC :P
Jakosc przeciez zajebista

Data: 2011-05-20 10:17:02
Autor: topek
Z cyklu "baba z kierownica"
W dniu 2011-05-20 09:22, go! pisze:
On 20/05/2011 08:00, topek wrote:
Zrobilem ja wczoraj niedaleko mojego domu. (sorry za jakosc, telefonem
robilem)

Juz sie tak nie chwal tym swoim HTC :P
Toz to padlina straszna i do tego staroc
Pochwalic to sie mozna jakims galaxy S2.
NIenawidze tego telefonu za system operacyjny.
Zona ma low endowa xperie x8 z androidem i to jest przepasc.
A co dopiero jakis htc desire czy iphone4

Jakosc przeciez zajebista
Faktycznie.
Dobra pogoda byla. Normalnie foty sa dramatycznie slabe i nie nadaja sie do niczego.

Data: 2011-05-20 11:58:41
Autor: Cavallino
Z cyklu "baba z kierownica"
Użytkownik "topek" <topek-spamerom-czlon-w-zad@p0st.pl-zamien-0-na-o> napisał w wiadomości news:

[...]

W HTC pewnie masz Windows Mobile?

No to wybacz, znowu się różnimy o 100%.
Córka dostała ostatnio na komunię jakiegoś prostego Samsunga Galaxy z androidem.
Po (co prawda krĂłtkiej) mojej przymiarce do tego telefonu, stwierdzam ĹĽe wolÄ™ nawet starutkiego WM 5.0 w moim starym pda Loox.

Na dzień dobry telefon zeżarł jej (bez pytania) całą kasę którą miała na koncie, bo nikt nie uprzedził, że adroid lubi się łączyć z netem od tak sam z siebie.
A znalezienie w tym dziwie czegoĹ› sensownego graniczy z cudem.

Jedyne co ma fajne to sposób pracy ekranu dotykowego, czuć zupełnie inną generację sprzętu, gdyby tylko był na Win byłby super.

Data: 2011-05-20 12:19:19
Autor: RoMan Mandziejewicz
Z cyklu "baba z kierownica"
Hello Cavallino,

Friday, May 20, 2011, 11:58:41 AM, you wrote:

[...]
Córka dostała ostatnio na komunię jakiego¶ prostego Samsunga Galaxy z androidem.
Po (co prawda krótkiej) mojej przymiarce do tego telefonu, stwierdzam że
wolę nawet starutkiego WM 5.0 w moim starym pda Loox.
Na dzień dobry telefon zeżarł jej (bez pytania) cał± kasę któr± miała na
koncie,

Jak się kupuje nowoczesny telefon nie posiadaj±c żadnego pakietu
internetowego, to można się zdziwić...

bo nikt nie uprzedził, że adroid lubi się ł±czyć z netem od tak sam
z siebie.

Sam z siebie nie - synchronizację trzeba ¶wiadomie wł±czyć, deklaruj±c
konto gmaila, z którym ma się ł±czyć.

A znalezienie w tym dziwie czego¶ sensownego graniczy z cudem.

¬le szukasz. Masz tysi±ce darmowych aplikacji w zasięgu ręki - wł±cz
AndroidMarket.

Jedyne co ma fajne to sposób pracy ekranu dotykowego, czuć zupełnie inn±
generację sprzętu, gdyby tylko był na Win byłby super.

Jeste¶ uzależniony.

Zaczynałem od PDA ładnych parę lat temu. I jednak wolę Androida.

--
Best regards,

Data: 2011-05-20 12:25:27
Autor: Cavallino
Z cyklu "baba z kierownica"
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał w wiadomo¶ci news:

bo nikt nie uprzedził, że adroid lubi się ł±czyć z netem od tak sam
z siebie.

Sam z siebie nie - synchronizację trzeba ¶wiadomie wł±czyć, deklaruj±c
konto gmaila, z którym ma się ł±czyć.

No wła¶nie nie - telefon nie był skonfigurowany w żaden sposób, nówka sztuka z pudełka (i to z Plusa).
Neta skonfigurował sobie sam po włożeniu karty Playa.
Nikt się nie zaj±kn±ł że to może samo kasę ssać.
Dopiero przy blokowaniu neta w play się dowiedziałem że to normalka w androidzie.

A znalezienie w tym dziwie czego¶ sensownego graniczy z cudem.

¬le szukasz.

Mówiłem o menu telefonu, to że można dogrywać soft to wiem, ale żadna to zaleta przy Windowsie.

Jedyne co ma fajne to sposób pracy ekranu dotykowego, czuć zupełnie inn±
generację sprzętu, gdyby tylko był na Win byłby super.

Jeste¶ uzależniony.

Raczej przyzywczajony.

Zaczynałem od PDA ładnych parę lat temu. I jednak wolę Androida.

A ja nie.
Przynajmniej nie muszę się dowiadywać podczas aktualizacji systemu (do 2.1 czy 2.2 bodajże), że "Kies nie dostał uprawnień od androida na telefonie".

Data: 2011-05-20 12:34:57
Autor: RoMan Mandziejewicz
Z cyklu "baba z kierownica"
Hello Cavallino,

Friday, May 20, 2011, 12:25:27 PM, you wrote:

[...]

Znaczy telefon z Plusa a karta z Playa?

Nikt się nie zaj±kn±ł że to może samo kasę ssać.
Dopiero przy blokowaniu neta w play się dowiedziałem że to normalka w
androidzie.

Przy wł±czonej synchronizacji. Je¶li jej nie wł±czysz - nie ma co
ssać.

A znalezienie w tym dziwie czego¶ sensownego graniczy z cudem.
¬le szukasz.
Mówiłem o menu telefonu,

Ale każdy chce mieć co innego. Mi wybranie zestawu potrzebnych
aplikacji zajęło ładnych  parę dni. I nie chciałbym, żeby to dostawca
za mnie decydował, co mam mieć w telefonie.

to że można dogrywać soft to wiem, ale żadna to
zaleta przy Windowsie.

Że niby jak? Co widzisz złego w AndroidMarket?

[...]

A po co to ruszasz? Różnice s± nieistotne.

Android to młody system i ma prawo mieć niedoróbki. A operatorzy
powinni uprzedzać, że wł±czenie synchronizacji powinno być ¶wiadome i
że lepiej mieć te parę MB transferu do dyspozycji.

--
Best regards,

Data: 2011-05-20 18:49:27
Autor: Cavallino
Z cyklu "baba z kierownica"
[...]

Ano.
I użytkownik to 8 letnie dziecko, więc nie ma szans że gmaila skonfigurowało. ;-)

[...]

Problem w tym, że nikt jej nie wł±czał, a z bilingów wynika poł±czenie równo co 2 h.
Większo¶ć na szczę¶cie na 0.

[...]

Jasna sprawa, ale jakby na dzień dobry było wszystko co trzeba i logiczne poukładane, to byłoby miło.
Eten tak mi kiedy¶ zrobił.

to że można dogrywać soft to wiem, ale żadna to
zaleta przy Windowsie.

Że niby jak? Co widzisz złego w AndroidMarket?

A gdzie ja napisałem że widzę co¶ złego?

Przynajmniej nie muszę się dowiadywać podczas aktualizacji systemu (do 2.1
czy 2.2 bodajże), że "Kies nie dostał uprawnień od androida na telefonie".

A po co to ruszasz? Różnice s± nieistotne.

Zdaniem testerów istotne, system działa dużo sprawniej.
No i jak co¶ ma działać, to nie działa.

Android to młody system i ma prawo mieć niedoróbki.

No wła¶nie, a ja nie lubię robić za betatestera, skoro urz±dzenie nie zostało podarowane przez producenta, tylko sprzedane.
Tak więc - telefon fajny, system nie.

A operatorzy
powinni uprzedzać, że wł±czenie synchronizacji powinno być ¶wiadome

Przede wszystkich nie powinni jej wł±czać sami.

Data: 2011-05-21 12:05:27
Autor: Excite
Z cyklu "baba z kierownica"
Przy wł±czonej synchronizacji. Je¶li jej nie wł±czysz - nie ma co
ssać.

Wł±czony zegarek z pogod± i już ma co ssać. Aktualizacje aplikacji też trochę nabij± nawet je¶li będzie to samo sprawdzenie co nowego jest dostępne. Wystarczy wył±czyć w opcjach sieci internet przez sieć komórkow± i po problemie.

Data: 2011-05-21 12:10:02
Autor: Cavallino
Z cyklu "baba z kierownica"
Użytkownik "Excite" <niema@nie.bedzie.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ir82p4$nmi$1node2.news.atman.pl...
[...]

A konkretnie to gdzie to jest w menu telefonu?
Bo jakby to było takie proste, to nie produkowano by specjalnych programów które to robi±.

Data: 2011-05-21 12:24:00
Autor: Excite
Z cyklu "baba z kierownica"
W dniu 2011-05-21 12:10, Cavallino pisze:
A konkretnie to gdzie to jest w menu telefonu?
Bo jakby to było takie proste, to nie produkowano by specjalnych
programów które to robi±.

Menu / ustawienia / sieci zwykłe i bezprzewodowe / odznaczyć "sieć komórkowa - poł±cz z internetem".

Data: 2011-05-22 22:47:50
Autor: Cavallino
Z cyklu "baba z kierownica"
Użytkownik "Excite" <niema@nie.bedzie.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ir83rt$ojc$1node2.news.atman.pl...
[...]

W menu "Ustawienia" nie ma opcji "Sieci zwykłe i bezprzewodowe", więc nie trafiłe¶.
Strzelaj dalej.

Data: 2011-05-23 08:13:55
Autor: Excite
Z cyklu "baba z kierownica"
W dniu 2011-05-22 22:47, Cavallino pisze:
W menu "Ustawienia" nie ma opcji "Sieci zwykłe i bezprzewodowe", więc
nie trafiłe¶.

W HTC Wildfire jest.

Data: 2011-05-23 09:12:00
Autor: Cavallino
Z cyklu "baba z kierownica"
Użytkownik "Excite" <niema@nie.bedzie.pl> napisał w wiadomo¶ci news:irctv1$i7i$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2011-05-22 22:47, Cavallino pisze:
W menu "Ustawienia" nie ma opcji "Sieci zwykłe i bezprzewodowe", więc
nie trafiłe¶.

W HTC Wildfire jest.

A w Samsungu Galaxy nie ma.
W ogóle nie ma nic o internecie.

Data: 2011-05-23 10:24:23
Autor: RoMan Mandziejewicz
Z cyklu "baba z kierownica"
Hello Cavallino,

Monday, May 23, 2011, 9:12:00 AM, you wrote:

W menu "Ustawienia" nie ma opcji "Sieci zwykłe i bezprzewodowe", więc
nie trafiłe¶.
W HTC Wildfire jest.
A w Samsungu Galaxy nie ma.
W ogóle nie ma nic o internecie.

Ustawienia/Synchronizacja danych/Dane w tle

--
Best regards,

Data: 2011-05-23 10:42:45
Autor: Cavallino
Z cyklu "baba z kierownica"
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał w wiadomo¶ci news:797245884.20110523102423pik-net.pl...
[...]

Dalej tam nie ma nic o nawi±zywaniu poł±czeń z internetem.
Je¶li uważasz, że to co podałe¶, oznacza to samo, czyli że 'dane w tle' oznaczaj± zgodę na samowolne nawi±zywanie poł±czeń każdego badziewia które ma na to ochotę z internetem i że jest to ok, to nie mam więcej pytań, bo to co dla Ciebie jest normalk±, dla mnie jest objawem badziewiarstwa.

Już nie wspominaj±c o radosnym komunikacie, który pojawia się po wył±czeniu 'danych w tle' tj. 'Niektóre aplikacje nadal mog± wysyłać dane w tle'. ;-)

Data: 2011-05-21 21:23:09
Autor: Irokez
Z cyklu "baba z kierownica"
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał w wiadomo¶ci news:342610873.20110520123457pik-net.pl...
[...]

No wła¶nie domy¶lnie to on sobie po pierwszym odpaleniu już chce co¶ tam sobie sprawdzać.
Na szczę¶cie w X8 jest możliwo¶ć wył±czenia transmicji danych po prostu z widgeta (tylko go wł±czyć) lub z menu. Nie trzeba żadnych extra programów.

Telefon z Ery, karta z Plusa, ale to szczegół

Pozdro

--
Irokez

Data: 2011-05-22 08:52:23
Autor: Cavallino
Z cyklu "baba z kierownica"
Użytkownik "Irokez" <nie.mam@email.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ir93f0$3e0$1news.onet.pl...
[...]

No i prawidłowo, to załatwia problem.
U mnie sprawa poległa na standardowym braku tego widżeta w telefonie.
Plus lenistwie użytkownika telefonu, który miał go wgrać.

Data: 2011-05-20 13:09:34
Autor: Krzysiek Kielczewski
Z cyklu "baba z kierownica"
On 2011-05-20, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> wrote:

Na dzień dobry telefon zeżarł jej (bez pytania) cał± kasę któr± miała na
koncie,

Jak się kupuje nowoczesny telefon nie posiadaj±c żadnego pakietu
internetowego, to można się zdziwić...

W instrukcji tak opisali wł±czenie telefonu:
-- -
Aby wł±czyć telefon, naci¶nij i przytrzymaj
klawisz [ ]. Telefon automatycznie poł±czy się
z sieci± komórkow±.
Może zostać naliczona opłata za transmisję
danych, ponieważ poł±czenie z serwerem
WWW Google jest zawsze aktywne
(ustawienie domy¶lne).
-- -

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-05-20 13:15:27
Autor: LEPEK
Z cyklu "baba z kierownica"

W instrukcji tak opisali

Instrukcje s± dla frajerów ;P

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2011-05-20 13:47:25
Autor: Krzysiek Kielczewski
Z cyklu "baba z kierownica"
On 2011-05-20, LEPEK <nobody@nowhere.net> wrote:

W instrukcji tak opisali

Instrukcje s± dla frajerów ;P

"Tfardzielom" pozostaj± rachunki do zapłacenia ;-P

--
Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta-by-era-czesc3/

Data: 2011-05-20 13:56:32
Autor: RoMan Mandziejewicz
Z cyklu "baba z kierownica"
Hello Krzysiek,

Friday, May 20, 2011, 1:09:34 PM, you wrote:

[...]

Ale akurat z www google to telefon ł±czy się bardzo rzadko. Najwięcej
zżeraj± synchronizacje.

Faktycznie w instrukcji jest taki tekst - chyba Samsung go daje w
każdej. Czyli Cavallino nie czyta instrukcji :)

--
Best regards,

Data: 2011-05-20 16:11:13
Autor: Krzysiek Kielczewski
Z cyklu "baba z kierownica"
On 2011-05-20, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> wrote:

[...]

Ciekawe o ilu bajerach w swojej kijance nie wie :)

Data: 2011-05-20 18:54:24
Autor: Cavallino
Z cyklu "baba z kierownica"
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał w wiadomo¶ci news:1295216548.20110520135632pik-net.pl...
[...]

No własnie o tym mówię - dziadostwo kompletne.

-- -

[...]

Ja czytam, ale od własnego telefonu.

Ze swoim dzieciaki miały same sobie poradzić, ale że się im nie chciało, to sobie mniej pogadaj±.
Żeby było ¶mieszniej - widżet blokuj±cy poł±czenia z netem był ¶ci±gnięcty tydzień przed włożeniem karty, tylko wgranie go do telefonu widać było bardzo czasochłonne, więc tego czasu nie znaleĽli. ;-)

Data: 2011-05-20 19:28:25
Autor: RoMan Mandziejewicz
Z cyklu "baba z kierownica"
Hello Cavallino,

Friday, May 20, 2011, 6:54:24 PM, you wrote:

[...]

Żeby było ¶mieszniej - widżet blokuj±cy poł±czenia z netem był ¶ci±gnięcty
tydzień przed włożeniem karty, tylko wgranie go do telefonu widać było
bardzo czasochłonne, więc tego czasu nie znaleĽli. ;-)

Co Ty za dziwne rzeczy opowiadasz? Widżety instaluje się z poziomu
telefonu i nie sposób go ¶ci±gn±ć i nie zainstalować. Można było go
nie wł±czyć jedynie.

Wytłumacz mi jedno - jaki jest sens kupowania smartfona z Androidem,
który z zasady współpracuje z googlechmur± i blokowanie dostępu do
sieci? Bo ja kupiłem smartfona z Androidem wła¶nie dlatego, że
wreszcie mam wszystko zintegrowane. Ale ja truskawki cukrem...

--
Best regards,

Data: 2011-05-20 22:02:22
Autor: Cavallino
Z cyklu "baba z kierownica"
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał w wiadomo¶ci news:64814822.20110520192825pik-net.pl...
[...]

LOL !!!!
Wiesz, ja do ł±czenia się z netem mam komputery, a nie telefony.
¦ci±gnięty był przez syna na kompie, nie został tylko przeprowadzony etap wrzucenia go na telefon i odpalenia.

Wytłumacz mi jedno - jaki jest sens kupowania smartfona z Androidem,

Żaden.
Ja kazałem kupować telefon z klawiatur±, ale chrze¶ni woleli posłuchać swoich dzieciaków, które twierdziły że dotykowy to jest coooooooolllll.

Data: 2011-05-20 23:13:07
Autor: RoMan Mandziejewicz
Z cyklu "baba z kierownica"
Hello Cavallino,

Friday, May 20, 2011, 10:02:22 PM, you wrote:

[...]

Jasne - jak się kto¶ przyzwyczai do mikrego ActiveSynca, to inaczej
niż przez kabel przywi±zany do innego komputera sobie nie wyobraża.

Wiesz, że smartfony zazwyczaj działaj± również przez WiFi a nie tylko
przez kabel i GSM? Po czorta mi na PeCecie jakas aplikacja
przywi±zuj±ca mnie do konkretnego komputera?

Porzuć mikre przyzwyczajenia w obcowaniu z Androidem - bł±dzisz.

[...]

A co to ma wspólnego z Androidem? S± dotykowe z innymi systemami, s± z
Androidem i klawiatur±. Argument bezsensowny.

--
Best regards,

Data: 2011-05-20 23:19:19
Autor: Cavallino
Z cyklu "baba z kierownica"
[...]

Oczywi¶cie.
Ale w tym celu trzeba i¶ć piętro wyżej do liveboxa, nacisn±ć guzik, szybko wpisać klucz WEP, co na smartfonie jest mało przyjemne.
Naprawdę pro¶ciej i szybciej jest poł±czyć komp z telefonem kabelkiem lub wrzucić kartę SD do czytnika.

Po czorta mi na PeCecie jakas aplikacja
przywi±zuj±ca mnie do konkretnego komputera?

To Ty masz stare informacje.
Przynajmniej od czasów Visty do poł±czenia urz±dzeń z Windows Mobile nie trzeba nic instalować na PC, wi±zać smartfona z kompem itd
Wszystko jest już w systemie.

Porzuć mikre przyzwyczajenia w obcowaniu z Androidem - bł±dzisz.

Ale ja wcale nie chcę obcować z Androidem, jest mi on do niczego nie potrzebny.
Wystarczy mi już że się męczę z Chromem, który co któr±¶ stronę wy¶wietla nieprawidłowo.

[...]

Wspólnego ma tyle, że mnie nie słuchali, więc dokonali złego wyboru.

Ja imkazałem kupować Nokię (C6 bodajże) jak była w Playu za 1 zł.
Albo jakiego¶ Fonka - bardziej by się nadał.

Data: 2011-05-20 23:30:35
Autor: RoMan Mandziejewicz
Z cyklu "baba z kierownica"
Hello Cavallino,

Friday, May 20, 2011, 11:19:19 PM, you wrote:

[...]

Ano tak - jeszcze przywi±zanie do liveboxa...

[...]

Jasne. W jedynie słusznym systemie. Drogim. I masz dostęp do swoich
kontaktów, kalendarza itp. z każdego komputera i z dowolnego systemu
operacyjnego?

[...]

To się nie męcz. Ja się z nim nie męczę - męczę się z FireFoxem
zżeraj±cym ponad 1.2GB pamięci i wymagaj±cego restartu komputera co
dwie doby.

[...]

Twoim zdaniem.

Ja imkazałem kupować Nokię (C6 bodajże) jak była w Playu za 1 zł.
Albo jakiego¶ Fonka - bardziej by się nadał.

Jedynie słuszne telefony, podł±czone do jedynie slusznego systemu
operacyjnego i absolutnie nie daj±ce żadnej radochy.

Za 100MB pakiet danych w Erze płacę 9PLN z drobnymi miesięcznie.
Wystarcza mi to z palcem w... do normalnego funkcjonowania. Nie musze
niczego przez kabelki synchronizować. Chcę sprawdzić co¶ na mapie -
sprawdzam, chcę poszukać w Googlach - szukam. Mam dostęp do swojej
poczty w sposób naturalny - nikt mnie nie zmusza do synchronizowania
się z jakim¶ Opslokiem.
I nie martwię się przekroczeniem pakietu - transfer zwolni a nie
dopłacę ani grosika.

Ale jak się "oszczędza" i kupuje prepaida za 5PLN w Playu, no to ma
się potem problem, że byle zapytanie Googla kosztuje straszne
pieni±dze.

--
Best regards,

Data: 2011-05-21 09:03:32
Autor: Cavallino
Z cyklu "baba z kierownica"
[...]

Czyli Twoim zdaniem powinienem zmienić pół życia, bo dziecko dostało telefon z Androidem? ;-)
LOL !!!!
Moja filozofia jest jednak inna - to sprzęt i soft ma się dopasowywać pode mnie a nie odwrotnie.

[...]

Tanim.
Notebooki/netbooki bez systemu nie kosztuj± nic taniej.
A przynajmniej nie trzeba po¶więcić kilku tygodni na instalację jakiego¶ badziewia.

I masz dostęp do swoich
kontaktów, kalendarza itp. z każdego komputera i z dowolnego systemu
operacyjnego?

Do tych na telefonie?
Tak, z każdego ktorego używam.

[...]

To się nie męcz.

Gdyby blokowanie reklam działało równie dobrze w IE to pewnie bym się nie męczył.

Ja się z nim nie męczę - męczę się z FireFoxem
zżeraj±cym ponad 1.2GB pamięci i wymagaj±cego restartu komputera co
dwie doby.

Patrz, czyli wychodzi na to, że IE najlepszy. ;-)

Wspólnego ma tyle, że mnie nie słuchali, więc dokonali złego wyboru.

Twoim zdaniem.

A niby czyim?
My¶lałe¶ że jestm czyim¶ rzecznikiem prasowym?

[...]

LOL !!!
Symbian też Ci się nie podoba?

No to już wiemy co znacza "jedynie słuszny" - taki który Wasza Wysoko¶ć za takowy uzna.

Za 100MB pakiet danych w Erze płacę 9PLN z drobnymi miesięcznie.

Ale w Playu dziecku na wystarczać 5 zł na rok. :-)

A za 10 zł/m-c to mi wychodzi CAŁY koszt eksploatacji telefonu.

Wystarcza mi to z palcem w... do normalnego funkcjonowania.

I też mi wystarcza.

Ale jak się "oszczędza" i kupuje prepaida za 5PLN w Playu, no to ma
się potem problem, że byle zapytanie Googla kosztuje straszne
pieni±dze.

W przeciwieństwie do nieuzasadnionej rozrzutno¶ci, oszczędno¶ć to cnota.
Choćby¶ nie wiem co o tym napisał.

I tego ma się dziecko uczyć - żeby nie korzystać z najdroższego rozwi±zania na dostęp do netu, skoro w domu ma przynajmniej 4 tańsze, nawet wł±czaj±c to wifi z Androida, jak już się uprze żeby masochistycznie korzystać z neta na komórce zamiast na netbooku.

Data: 2011-05-21 17:43:37
Autor: RoMan Mandziejewicz
Z cyklu "baba z kierownica"
Hello Cavallino,

Saturday, May 21, 2011, 9:03:32 AM, you wrote:

[...]

Za 100MB pakiet danych w Erze płacę 9PLN z drobnymi miesięcznie.
Ale w Playu dziecku na wystarczać 5 zł na rok. :-)
A za 10 zł/m-c to mi wychodzi CAŁY koszt eksploatacji telefonu.

Jasne., Szkoda tylko, że przyjaciele z innych sieci do Ciebie dzwonić
nie chc±...

[...]

--
Best regards,

Data: 2011-05-21 18:04:25
Autor: Cavallino
Z cyklu "baba z kierownica"
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał w wiadomo¶ci news:332053331.20110521174337pik-net.pl...
[...]

Bo ponieważ?
Jak kto¶ chce oszczędzać, to kupuje Playa, a jak nie chce, to chyba nie ma problemu z kupieniem takiego abonamentu, który zawiera równo płatne minuty do wszystkich.

Zreszt± sporo moich znajomych, a i rodzina i formy przez ni± posiadane już się przeniosła do Playa, więc dzwonić się da za 0 zł.

Data: 2011-05-22 11:23:31
Autor: J.F.
Z cyklu "baba z kierownica"
On Sat, 21 May 2011 18:04:25 +0200,  Cavallino wrote:
[...]

A dziecko ma taki abonament ? Bo jego kolezanki i koledzy szybko
zauwaza ze to za drogo kosztuje :-)

Zreszt± sporo moich znajomych, a i rodzina i formy przez ni± posiadane już się przeniosła do Playa, więc dzwonić się da za 0 zł.

Swoja droga to juz chyba czes zeby zaczeli to ograniczac :-)

J.

Data: 2011-05-22 13:25:10
Autor: Cavallino
Z cyklu "baba z kierownica"
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:

A dziecko ma taki abonament ?

My mamy taki abonament.
A dziecko nie, bo mam zamiar od dzieciństwa uczyć, że telefon nie służy do plotkowania, tylko do wymiany ważnych informacji.

Bo jego kolezanki i koledzy szybko
zauwaza ze to za drogo kosztuje :-)

Ale co za drogo kosztuje?
Pretensje że kupili zły abonament, to można mieć do tych co kupowali.

Zreszt± sporo moich znajomych, a i rodzina i formy przez ni± posiadane już
się przeniosła do Playa, więc dzwonić się da za 0 zł.

Swoja droga to juz chyba czes zeby zaczeli to ograniczac :-)

Co niby?
W jakiej sieci nie masz darmowych rozmów wewn±trzsieciowych i po jakiego w takiej sieci utrzymywać cokolwiek?

Data: 2011-05-22 16:49:44
Autor: J.F.
Z cyklu "baba z kierownica"
On Sun, 22 May 2011 13:25:10 +0200,  Cavallino wrote:
[...]

Ale inni sa tak samo madrzy jak Ty, tez maja zamiar dziecko uczyc, a
dzieci sie bardzo szybko naucza ze jak sie dzwoni do pewnych osob, to
sie potem biega z pustym kontem :-)

Zreszt± sporo moich znajomych, a i rodzina i formy przez ni± posiadane już
się przeniosła do Playa, więc dzwonić się da za 0 zł.
Swoja droga to juz chyba czas zeby zaczeli to ograniczac :-)
Co niby?
W jakiej sieci nie masz darmowych rozmów wewn±trzsieciowych i po jakiego w takiej sieci utrzymywać cokolwiek?

W wielu masz rozne taryfy i ograniczenia. Co na to klienci - kazdy ma
swoj punkt liczenia i kazdy wybiera co mu pasuje.

Za to w przypadku Play dochodzi jeszcze bilans operatora - na czyms
trzeba zarabiac :-)

J.

Data: 2011-05-22 19:29:03
Autor: Cavallino
Z cyklu "baba z kierownica"
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:

Pretensje że kupili zły abonament, to można mieć do tych co kupowali.

Ale inni sa tak samo madrzy jak Ty, tez maja zamiar dziecko uczyc

No i jak będ± przy tym my¶leć, to będ± mieli Play, więc nie ma problema.

, a
dzieci sie bardzo szybko naucza ze jak sie dzwoni do pewnych osob, to
sie potem biega z pustym kontem :-)

Ale możesz konkretnie podać przypadek o którym mówisz z takim zapamietaniem?
W jakiej niby sieci i w jakim abo, dzwonienie akurat do Playa czy¶ci konto, podczas gdy dzwonienie do Plusa, Ery i Orange nie czy¶ci?

W jakiej sieci nie masz darmowych rozmów wewn±trzsieciowych i po jakiego w
takiej sieci utrzymywać cokolwiek?

W wielu masz rozne taryfy i ograniczenia.

No wła¶nie.
Numer idzie przenie¶ć, więc nie widzę problemu.
A jak kto¶ nie chce, bo lubi ograniczenia, to już jego problem.

Data: 2011-05-21 19:06:07
Autor: jerzu
Z cyklu "baba z kierownica"
On Fri, 20 May 2011 23:30:35 +0200, RoMan Mandziejewicz
<roman@pik-net.pl> wrote:

Ale jak się "oszczędza" i kupuje prepaida za 5PLN w Playu, no to ma
się potem problem, że byle zapytanie Googla kosztuje straszne
pieni±dze.

Dodatko Play ma ten myk, że pakiety internetowe nie działaj± w
roamingu Plusa, tylko w sieci natywnej. Chociaż ostatnio się co¶ w tym
zmienia.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-05-21 19:58:56
Autor: RoMan Mandziejewicz
Z cyklu "baba z kierownica"
Hello jerzu,

Saturday, May 21, 2011, 7:06:07 PM, you wrote:

[...]

Ale korzystanie z transfery w "roamingu" jest droższe niż we własnej
sieci Play. Przede wszystkim nie działaj± bonusy, czyli np. 2GB za
30PLN na prepaidowych PlayOnLine.

--
Best regards,

Data: 2011-05-21 17:00:34
Autor: niusy.pl
Z cyklu "baba z kierownica"

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl>

[...]

Nie rozumiesz. W nowych systemach masz tylko nowsz± wersję ActiveSync'a, którego działanie polega na synchronizowaniu WM z Outlookiem tudzież wbudowanymi w system usługami lokalnymi. A jemu chodzi o synchronizowanie z usługami sieciowymi w internecie. To można uzyskać za pomoc± Exchange'a bez umieszczania danych w chmurze powierzaj±c je nie wiadomo komu.

Data: 2011-05-21 18:02:28
Autor: Cavallino
Z cyklu "baba z kierownica"
Użytkownik "niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:ir8k2m$24s$1news.net.icm.edu.pl...

[...]

Rozumiem, wła¶nie na tym polega że już masz, a nie musisz jej extra instalować.

którego działanie polega na synchronizowaniu WM z Outlookiem tudzież wbudowanymi w system usługami lokalnymi. A jemu chodzi o synchronizowanie z usługami sieciowymi w internecie.

To znaczy z czym konkretnie i co stoi na przeszkodzie, żeby urz±dzenie mobilne dostało z miejsca (kablowy) dostęp do netu, je¶li już kto¶ ma tak± potrzebę?
A to jak go wykorzysta zależało tylko i wył±cznie od aplikacji która zostanie na nim uruchomiona?

Data: 2011-05-21 19:37:27
Autor: niusy.pl
Z cyklu "baba z kierownica"

[...]

Przywi±zanie na tym ma polegać ? Przywi±zanie polega na tym, że na każdym komputerze, który używasz do synchronizacji trzeba ustawić wszystkie opcje konfiguracji z konkretnym urz±dzeniem z WM.

[...]

Dostęp do internetu i do chmury to zupełnie różne kwestie. Chodziło o dostęp do chmury. Jakkolwiek mz nie ma to specjalnego sensu to takie oczekiwanie wcale nie jest takie głupie czego dowodem jest wła¶nie możliwo¶ć synchronizowania z Exchangem wszystkich kontaktów, spotkań, zadań itd zamiast ze swoim tylko komputerem.

Data: 2011-05-22 08:49:19
Autor: Cavallino
Z cyklu "baba z kierownica"
[...]

Nie wiem o czym piszesz, nic nie ustawiam, nic nie synchronizuję, co trzeba to robi się samo.

Może dlatego że komputer używam do zupełnie innych funkcji niż komórkę, więc poza kopi± zapasow±, nie ma tam wspólnych tematów.

[...]

Ok, tylko po co mi takie moje kontakty, zadania i spotkania na komputerze, o chmurze nie wspominaj±c, skoro wła¶nie po to mam komórkę leż±c± non stop w zasięgu ręki?
A już zawsze bliżej niż komputer?

Data: 2011-05-22 10:29:48
Autor: niusy.pl
Z cyklu "baba z kierownica"

[...]

Czyli całkiem od rzeczy gadasz.

Data: 2011-05-22 11:08:37
Autor: Cavallino
Z cyklu "baba z kierownica"
Użytkownik "niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:irajbd$l0o$1news.net.icm.edu.pl...

[...]

Nie - to Ty nie czytasz na co odpowiadasz.
Zafiksowali¶cie się na jakiej¶ synchronizacji, o której ja nic nie gadałem, ani przez chwilę.

Data: 2011-05-22 12:28:49
Autor: niusy.pl
Z cyklu "baba z kierownica"

[...]

No wła¶nie, więc należało nam napisać, że gadamy od rzeczy a nie odpowiadać po swojemu od rzeczy

Data: 2011-05-22 13:25:59
Autor: Cavallino
Z cyklu "baba z kierownica"
Użytkownik "niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:iraoh2$kn$1news.net.icm.edu.pl...

[...]

Napisałem.
Tylko nie raczyłe¶ przeczytać.
Albo może było zbyt ładnie napisane, to i nie dotarło.

Data: 2011-05-21 19:04:04
Autor: jerzu
Z cyklu "baba z kierownica"
On Fri, 20 May 2011 23:19:19 +0200, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Ale w tym celu trzeba i¶ć piętro wyżej do liveboxa,

I wyrzucić LB za okno. Chociażby za ten głupi przycisk.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-05-21 19:56:09
Autor: niusy.pl
Z cyklu "baba z kierownica"

Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl>

Ale w tym celu trzeba i¶ć piętro wyżej do liveboxa,

I wyrzucić LB za okno. Chociażby za ten głupi przycisk.

Mowa o przycisku ułatwiaj±cym ł±czenie do domowej sieci WiFi ???

Data: 2011-05-21 20:02:31
Autor: jerzu
Z cyklu "baba z kierownica"
On Sat, 21 May 2011 19:56:09 +0200, "niusy.pl"
<dsfds@niusy.pl.invalid> wrote:

Mowa o przycisku ułatwiaj±cym ł±czenie do domowej sieci WiFi ???

Ułatwienie? IMHO to utrudnienie, ale...

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-05-21 20:44:14
Autor: RoMan Mandziejewicz
Z cyklu "baba z kierownica"
Hello niusy.pl,

Saturday, May 21, 2011, 7:56:09 PM, you wrote:

Ale w tym celu trzeba i¶ć piętro wyżej do liveboxa,
I wyrzucić LB za okno. Chociażby za ten głupi przycisk.
Mowa o przycisku ułatwiaj±cym ł±czenie do domowej sieci WiFi ???

Co ułatwia, skoro trzeba wpisywać pełne hasło? W normalnych routerach
jak znasz pełne hasło, to nie musisz "biec na piętro i wciskać guzik".

--
Best regards,

Data: 2011-05-21 22:32:51
Autor: niusy.pl
Z cyklu "baba z kierownica"

[...]

To się pytam do czego ten przycisk jest.

W normalnych routerach
jak znasz pełne hasło, to nie musisz "biec na piętro i wciskać guzik".

A tu nie da się ???

Data: 2011-05-21 23:50:36
Autor: RoMan Mandziejewicz
Z cyklu "baba z kierownica"
Hello niusy.pl,

Saturday, May 21, 2011, 10:32:51 PM, you wrote:

[...]

Z tego, co pisz Cavallino - trzeba biegać.

--
Best regards,

Data: 2011-05-22 08:50:46
Autor: Cavallino
Z cyklu "baba z kierownica"
Użytkownik "niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:ir97ho$6bo$1news.net.icm.edu.pl...

[...]

Fizyczne zabezpieczenie przed podł±czeniem się do sieci niepowołanych sprzętów, nawet jakby¶ znał hasło, albo go nie było.

W normalnych routerach
jak znasz pełne hasło, to nie musisz "biec na piętro i wciskać guzik".

Więc i tak muszę, bo pudełko z kluczem WEP leży w tym samym pokoju co lb. ;-)

Data: 2011-05-22 09:30:39
Autor: P.B.
Z cyklu "baba z kierownica"
Dnia Sun, 22 May 2011 08:50:46 +0200, Cavallino napisał(a):

Więc i tak muszę, bo pudełko z kluczem WEP leży w tym samym pokoju co lb. ;-)

Matko Boska! WeĽcie go wyci±gnijcie z formaliny. Mnie splonkował, ale może
kto¶ inny wytłumaczy mu, że technika poszła do przodu, wynaleziono WPA,
WPA2 i wieszanie kłódki na antenie to przeżytek. Nabiega się koło tego
WEP'a, a jaki¶ dzieciak go w dwie minuty shakuje i włamie się na te jego
256kb.

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2011-05-21 20:04:00
Autor: RoMan Mandziejewicz
Z cyklu "baba z kierownica"
Hello jerzu,

Saturday, May 21, 2011, 7:04:04 PM, you wrote:

Ale w tym celu trzeba i¶ć piętro wyżej do liveboxa,
I wyrzucić LB za okno. Chociażby za ten głupi przycisk.

Dla mnie to dziwne - zawsze byłem przekonany, że albo przycisk i
ewentualny PIN albo podawanie hasła WAP/WEP/itd. Jedno i drugie na raz
to upierdliwe.

Żeby połaczyć się u mnie w domu wystarczy podać hasło. I jako¶ nie
miałem problemów z jego wklepaniem na smartfonach go

--
Best regards,

Data: 2011-05-22 08:45:23
Autor: Cavallino
Z cyklu "baba z kierownica"
Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:b3sft6lpkh1d1ocmifgi0t85md200rs1hq4ax.com...
On Fri, 20 May 2011 23:19:19 +0200, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Ale w tym celu trzeba i¶ć piętro wyżej do liveboxa,

I wyrzucić LB za okno. Chociażby za ten głupi przycisk.

Następny, który pragnie regulować moje życie, bo ma przekonania.
Ludzie, obudĽcie się.

Data: 2011-05-22 09:33:55
Autor: P.B.
Z cyklu "baba z kierownica"
Dnia Sun, 22 May 2011 08:45:23 +0200, Cavallino napisał(a):

I wyrzucić LB za okno. Chociażby za ten głupi przycisk.

Następny, który pragnie regulować moje życie, bo ma przekonania.
Ludzie, obudĽcie się.

Nie boisz się używać czego¶ tak strasznie nowoczesnego jak LB? Nie przeraża
Ciebie jego szybko¶ć? Lepiej co¶ takiego sobie postaw:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/94/OptischerTelegraf.jpg --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2011-05-21 16:45:09
Autor: niusy.pl
Z cyklu "baba z kierownica"

[...]

To przecież Windows Mobile od zawsze umożliwiał pracę bez ActiveSync'a z użyciem ichniej "chmury" a dokładniej własnej w postaci Exchange'a. Tylko jak ludzie nie chcieli z t± "chmur±" to dostali Outlook+ActiveSync.

Data: 2011-05-20 22:03:04
Autor: J.F.
Z cyklu "baba z kierownica"
On Fri, 20 May 2011 19:28:25 +0200,  RoMan Mandziejewicz wrote:
[...]

A ja bym chcial system podobny do Androida ale bez googlechmury :-)

J.

Data: 2011-05-20 23:07:52
Autor: RoMan Mandziejewicz
Z cyklu "baba z kierownica"
Hello J.F.,

Friday, May 20, 2011, 10:03:04 PM, you wrote:

[...]

To sobie wył±cz dostęp do googlechmury. Da się.

--
Best regards,

Data: 2011-05-20 23:11:52
Autor: Cavallino
Z cyklu "baba z kierownica"
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał w wiadomo¶ci news:226147394.20110520230752pik-net.pl...
[...]

Tylko pamiętaj, żeby to zrobić zanim włożysz kartę sim do telefonu.
Potem już będzie za póĽno.

Data: 2011-05-20 23:15:56
Autor: RoMan Mandziejewicz
Z cyklu "baba z kierownica"
Hello Cavallino,

Friday, May 20, 2011, 11:11:52 PM, you wrote:

[...]

Niby na co będzie za póĽno? Ł±czno¶ć da się przerwać w każdej chwili.

--
Best regards,

Data: 2011-05-20 23:23:49
Autor: Cavallino
Z cyklu "baba z kierownica"
[...]

Na brak kosztów.

Ł±czno¶ć da się przerwać w każdej chwili.

Ale już czasu cofn±ć się nie da i ¶ci±gniętych samoistnie przez telefon kilobajtów też.

Data: 2011-05-20 23:17:42
Autor: Artur Ma¶l±g
Z cyklu "baba z kierownica"
W dniu 2011-05-20 22:03, J.F. pisze:
[...]

Android ¶wietnie działa bez chmury i bez zbędnego "pieprzenia"
w usenecie. Kontakt z chmur± może być w pełni kontrolowany.

Data: 2011-05-21 11:52:58
Autor: topek
Z cyklu "baba z kierownica"
W dniu 2011-05-20 11:58, Cavallino pisze:
UĹĽytkownik "topek" <topek-spamerom-czlon-w-zad@p0st.pl-zamien-0-na-o>
napisał w wiadomości news:

[...]

Tak, ugotowany rom cloudy 0.7 z sense.

No to wybacz, znowu się różnimy o 100%.
Ano widzisz.

Po (co prawda krĂłtkiej) mojej przymiarce do tego telefonu, stwierdzam ĹĽe
wolÄ™ nawet starutkiego WM 5.0 w moim starym pda Loox.
A ja uwazam WM za padline w porownaniu z androidem czy iOs
Usability lezy i kwiczy.
Zreszta widac to dobitnie po spadajacym udziale bylego monopolisty na tym rynku.

Na dzień dobry telefon zeżarł jej (bez pytania) całą kasę którą miała na
koncie, bo nikt nie uprzedził, że adroid lubi się łączyć z netem od tak
sam z siebie.
To prawda.
Ale to Twoj blad.
Trzeba bylo przeczytac instrukcje, albo dopytac na jakis forum

Pojawil sie watek na p.m.t.gsm i kolesiowi telefon z androidem nabil kilka tysiecy rachuku.

W x8 mojej zony wystarczy w menu jedno klikniecie i zadnego polaczenia z siecia nie bedzie.

A znalezienie w tym dziwie czegoĹ› sensownego graniczy z cudem.
Jest wszystkiego na kopy.
Android z android marketem zjada wm na sniadanie.

Jedynie iGo jest okrojone na androida i nie dziala tmc i punkt przelotowy.

Ja przesiadam sie na androida w najblizszym czasie jak finanse pozwola.

Data: 2011-05-21 12:09:03
Autor: Cavallino
Z cyklu "baba z kierownica"
[...]

Nie - problem tkwił w lenistwie mojego syna, polecenie wgrania widżetu z blokadą dostał tydzień przed włożeniem karty, coś tam do mnie dotarło że w androidzie jest to niezbędne.

Ale fakt z samowolnym Ĺ‚Ä…czniem  jest faktem - totalnie nie trawiÄ™ jakichkolwiek niezainicjowanych Ĺ›wiadomie poĹ‚Ä…czeĹ„ z telefonu.

Pojawil sie watek na p.m.t.gsm i kolesiowi telefon z androidem nabil kilka tysiecy rachuku.

W x8 mojej zony wystarczy w menu jedno klikniecie i zadnego polaczenia z siecia nie bedzie.

Tak było na dzień dobry, czy trzeba było coś dogrywać?

A znalezienie w tym dziwie czegoĹ› sensownego graniczy z cudem.
Jest wszystkiego na kopy.

Ale nie w telefonie na start, a o tym mĂłwiÄ™.

Android z android marketem zjada wm na sniadanie.

Jedynie iGo jest okrojone na androida i nie dziala tmc

A w WM to Ci działa?
Tak samo z siebie czy trzeba gdzieś poustawiać, względnie mieć coś extra włączone (radio, słuchawki ?)?

i punkt przelotowy.

Znaczy co, nie można dodawać punktów pośrednich?
To by stawiało pod znakiem zapytania sens takiego softu.

Ja przesiadam sie na androida w najblizszym czasie jak finanse pozwola.

A ja tylko z musu, jak mi się Loox skończy, a nie będzie taniego telefonu z czymś normalnym (w sensie systemu).
Bo z drugiej strony trzeba uczciwie przyznać, że zwykły Galaxy mojej córki posiada prawie wszystkie funkcje, dla których kupowałem mojego pda, może z wyjątkiem klawiatury, a można go wyrwać za śmieszną kasę.

Data: 2011-05-20 09:21:01
Autor: news-gazeta
Z cyklu "baba z kierownica"
Zrobilem ja wczoraj niedaleko mojego domu. (sorry za jakosc, telefonem robilem)

No niezły telefon ;)

[...]

W Polsce to zepchneli by z tego kamienia i pani pojechalaby dalej.
W DE niestety do kazdego zdarzenia praktycznie podjezdza laweta.

Nie jest niczym dziwnym ze niemcy nie potrafia jezdzic, jezdzilem
przez 2 lata do nich tydzien w tydzien i troche widzialem.
Mogliby sie od nas duzo nauczyc (jesli chodzi o jazde).

p.s. nie wiedzialem ze Ty w faszystowskim kraju mieszkasz!

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2011-05-20 09:49:30
Autor: jerzy.n
Z cyklu "baba z kierownica"

Użytkownik "news-gazeta" <news-gazeta@gazeta.pl> napisał w wiadomości

Nie jest niczym dziwnym ze niemcy nie potrafia jezdzic, jezdzilem
przez 2 lata do nich tydzien w tydzien i troche widzialem.
Mogliby sie od nas duzo nauczyc (jesli chodzi o jazde).

Tia , Polacy potrafia jezdzic, chyba taczka .Musimy sie duzo od nich nauczyc i dyscypliny dotyczacej znakĂłw, to  po pierwsze, u nich jak znak 40 na godzine to tak Niemcy jada, Polak ma swoje opinie i rznie 100km, chociaz to kosztuje . GĹ‚upia sprawa i wypadkĂłw maja mniej i mniej ginie u nich w wypadkach i pijakow tez maja mniej chociaz maja granice trzezwosci inna.Niepojete jak takie glazy mogĹ‚y znalezc sie na drodze ...

Data: 2011-05-20 10:09:33
Autor: MZ
Z cyklu "baba z kierownica"
W dniu 2011-05-20 09:49, jerzy.n pisze:

[...]

MoĹĽe dlatego, ĹĽe jak w Niemczech jest ograniczenie do 40, to tam
FAKTYCZNIE jest coś co wymaga, żeby zwolnić i Niemcy to świetnie wiedzą,
jest to dla nich naturalne. Mieszkałem kilka lat w regionie
przygranicznym, często po zakupy szybciej było skoczyć do sąsiadów i
wiem o czym piszę. Moi niemieccy znajomi nie mogli się nadziwić, że w PL
droga równa, prosta a ograniczenie do 40. Jak im się tłumaczyło, że może
kiedyś były dziury i zostało, albo że 2 tygodnie temu remontowali i
zostało to prawie się obrażali, że się z nich nabijam, bo to przecież
niemożliwe, bo u nich to byłaby od razu kara dla firmy itd. Więc może
dlatego my, przyzwyczajeni do absurdalności sporej ilości ograniczeń,
nie potrafimy się odnaleźć na zachodnich drogach.

--
MZ

Data: 2011-05-20 11:13:53
Autor: Artur Maśląg
Z cyklu "baba z kierownica"
[...]

Tutaj pełna zgoda.

u nich jak znak  40 na godzine to tak Niemcy jada,

To różnie bywa, ale generalnie przestrzegają ograniczeń.

Polak ma swoje opinie i rznie 100km,

Z założenia, ponieważ nie dla niego są ograniczenia.

chociaz to kosztuje .

Niewiele.

GĹ‚upia sprawa i wypadkĂłw maja mniej i mniej ginie
u nich w wypadkach

Z ta mniejszą ilością wypadków to niekoniecznie prawda (kwestia
kwalifikacji "wypadku"), a mniejsza ilość ofiar jest pochodną
wielu rzeczy - nie tylko przestrzegania przepisĂłw.

i pijakow tez maja mniej chociaz maja granice
trzezwosci inna.

Mniej pijaków? Uwierzyłeś w propagandę sączącą się z polskiej
telewizji?

Data: 2011-05-20 11:32:01
Autor: topek
Z cyklu "baba z kierownica"
W dniu 2011-05-20 09:49, jerzy.n pisze:
u nich w wypadkach i pijakow tez maja mniej chociaz maja granice
trzezwosci inna.
Wedlug moich obserwacji sporo niemcow jezdzi po kilku piwach.
Moze nie nawalanych jak stodola ale mocno wcietych.

Niepojete jak takie glazy mogły znalezc sie na drodze ...
One nie byly na drodze.
One wyznaczaly obrys drogi, jak slupki

Data: 2011-05-20 11:56:21
Autor: Artur Maśląg
Z cyklu "baba z kierownica"
W dniu 2011-05-20 11:32, topek pisze:
[...]

Kiedyś tutaj już podawałem statystyki unijne w tej materii
- tak na szybko:
http://www.dw-world.de/dw/article/0,,14843751,00.html
Jak widać podejście było/jest dość liberalne i alkohol za
kółkiem jest sporym problemem, ale właśnie w Niemczech
a nie w Polsce, jak siÄ™ powszechnie sÄ…dzi.

Data: 2011-05-20 23:14:58
Autor: J.F.
Z cyklu "baba z kierownica"
On Fri, 20 May 2011 09:49:30 +0200,  jerzy.n wrote:
Użytkownik "news-gazeta" <news-gazeta@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci
Nie jest niczym dziwnym ze niemcy nie potrafia jezdzic, jezdzilem
przez 2 lata do nich tydzien w tydzien i troche widzialem.
Mogliby sie od nas duzo nauczyc (jesli chodzi o jazde).

Tia , Polacy potrafia jezdzic, chyba taczka .Musimy sie duzo od nich nauczyc i dyscypliny dotyczacej znaków, to  po pierwsze, u nich jak znak 40 na godzine to tak Niemcy jada,

To nie jest kwestia nauczenia sie dyscypliny tylko fotoradarow. Jak
taki przylapie niemca na przekroczeniu o 31-40 km/h, to trzeba oddac
na miesiac PJ, i to uczy dyscypliny.
Polak ma swoje opinie i rznie 100km, chociaz to kosztuje.

No rznie ... i co ? I nic. Widac 40 jest nieuzasadnione.

Głupia sprawa i wypadków maja mniej i mniej ginie u nich w wypadkach

Wypadkow to akurat maja tak horendalna liczbe .. ze zachodzi
uzasadnione podejrzenie iz oni zwykla stluczke raportuja jako wypadek.

Troche po tych Niemczech pojezdzilem .. i mam mieszane uczucia. Niemcy rozni sa - jedni chetnie pojada i 100 za szybko, inni tylko
20-30, ale jak na autostradzie remont i ustawia 80 to akurat wszyscy
przestrzegaja. Generalnie troche wiecej u nich kultury, ale i chamstwo tez sie
obserwuje. Deszcz spadnie - ulewa wielka, a te cholery nadal jada 140-150.
IMO - za szybko. No ale piruetow nie kreca, to moze oni maja racje ?
Snieg spadnie, ot taki drobiazg, 5 cm nie warte wzmianki .. a u nich
kleska zywiolowa, korki po 100km, trzy dni postoju na autostradzie.

Albo tak w odwrotna strone - Niemiec w Polsce. Pierwsza obserwacja - czy u was nikt nie przestrzega czerwonego swiatla ? Faktycznie - na 8-ce wyglada jakby nikt nie przestrzegal.
Ale z kolei on na wszystkich przejsciach wyprzedza :-)

J.

Data: 2011-05-20 23:40:11
Autor: Artur Ma¶l±g
Z cyklu "baba z kierownica"
W dniu 2011-05-20 23:14, J.F. pisze:
[...]

No i co - nadal będziesz twierdził, że to nie jest kwestia dyscypliny?

Polak ma swoje opinie i rznie 100km, chociaz to kosztuje.

No rznie ... i co ? I nic. Widac 40 jest nieuzasadnione.

Błędny wniosek. Dlatego, że nic, to rżnie. Zaczn± skutecznie
łapać to zacznie akceptować ograniczenie do 40.

[...]

Na to wychodzi, ale to i temat dużo szerszy...

[...]

Zgadnij dlaczego.

Generalnie troche wiecej u nich kultury, ale i chamstwo tez sie
obserwuje.

A czego się niby spodziewać należy?

[...]

Otóż to.

[...]

Dawno o tym pisałem, ale niekoniecznie, że Niemiec, ale ma ¶wiadomo¶ć,
że w Polsce wolno wszystko. W Polsce jedynie Szwajcarów obserwowałem,
jako ludzi, którzy sami z siebie przepisów przestrzegali.

Data: 2011-05-21 00:06:20
Autor: J.F.
Z cyklu "baba z kierownica"
On Fri, 20 May 2011 23:40:11 +0200,  Artur Ma¶l±g wrote:
[...]

Nie, to jest kwestia bata :-)

[...]

No wiesz  jak zaczna skutecznie lapac, to moze sie wreszcie "opinia
publiczna" wymusi przyznanie ze 40 jest tam kompletnie nieuzasadnione.

Ale to nie u nas, opieralismy sie przez 150 lat germanizacji i
rusyfikacji, to i reformatorow ruchu drogowego przetrwamy :-)

[...]

Nie wiem. W innych miejscach tacy sumienni nie sa.

[...]

Wcale nie, mimo ze mu uswiadamialem ze jest praktycznie bezkarny, to
nie szalal nadmiernie. Po prostu - nie jest przyzwyczajony do
ostroznosci na przejsciach.

W Polsce jedynie Szwajcarów obserwowałem,
jako ludzi, którzy sami z siebie przepisów przestrzegali.

Ale to tez nie wiesz czy wlasnej nieprzymuszonej woli, czy na skutek
tresury u siebie w kraju.

J.

Data: 2011-05-21 00:32:17
Autor: Artur Ma¶l±g
Z cyklu "baba z kierownica"
W dniu 2011-05-21 00:06, J.F. pisze:
(...)
No i co - nadal będziesz twierdził, że to nie jest kwestia dyscypliny?

Nie, to jest kwestia bata :-)

Lito¶ci - bat to nie jest dyscyplina?

No wiesz  jak zaczna skutecznie lapac, to moze sie wreszcie "opinia
publiczna" wymusi przyznanie ze 40 jest tam kompletnie nieuzasadnione.

O tym też już dawno pisałem - niestety chętnych brak. Łatwiej
pokrzykiwać itd.

Ale to nie u nas, opieralismy sie przez 150 lat germanizacji i
rusyfikacji, to i reformatorow ruchu drogowego przetrwamy :-)

Otóż to. Najłatwiej jest zwalić odpowiedzialno¶ć na historię.

Nie wiem. W innych miejscach tacy sumienni nie sa.

Pozostaje Ci dalsza obserwacja.

Wcale nie, mimo ze mu uswiadamialem ze jest praktycznie bezkarny, to
nie szalal nadmiernie. Po prostu - nie jest przyzwyczajony do
ostroznosci na przejsciach.

To jaki¶ marny Niemiec, skoro tak do przej¶ć podchodzi. Wiesz,
nawet ddrony to akceptuj±.

W Polsce jedynie Szwajcarów obserwowałem,
jako ludzi, którzy sami z siebie przepisów przestrzegali.

Ale to tez nie wiesz czy wlasnej nieprzymuszonej woli, czy na skutek
tresury u siebie w kraju.

Akurat wiem. Samo stwierdzenie o "tresurze" ¶wiadczy o tym, że masz
¶rednie pojęcie o ich podej¶ciu do prawa, zasad itd.

Data: 2011-05-21 00:58:04
Autor: J.F.
Z cyklu "baba z kierownica"
On Sat, 21 May 2011 00:32:17 +0200,  Artur Ma¶l±g wrote:
W dniu 2011-05-21 00:06, J.F. pisze:
No i co - nadal będziesz twierdził, że to nie jest kwestia dyscypliny?
Nie, to jest kwestia bata :-)
Lito¶ci - bat to nie jest dyscyplina?

IMO nie calkiem. Sprach przed batem to tylko jedno z oblicz dyscypliny.

Nie wiem. W innych miejscach tacy sumienni nie sa.
Pozostaje Ci dalsza obserwacja.

obserwuje, rozmawiam, slucham - to nie jest tak ze oni sumiennie
przestrzegaja przepisow. Ale akurat w takiej sytuacji dziwnie wszyscy
jada te 80.

[...]

A on jakos nie. To o czyms swiadczy.

[...]

Powiadasz wiec ze tam nie ma zadnych fotoradarow, mandatow, policji,
ot jak obywatele sami sobie wybrali w referendum 50km/h, to wszyscy w
poczuciu obywatelskiego obowiazku tego przestrzegaja i nie ma potrzeby
ich pilnowac ? J.

Data: 2011-05-21 23:43:27
Autor: Artur Ma¶l±g
Z cyklu "baba z kierownica"
W dniu 2011-05-21 00:58, J.F. pisze:
[...]

IMO nie calkiem.

W tym zakresie całkiem...

Sprach przed batem to tylko jedno z oblicz dyscypliny.

Ano wła¶nie - skoro sam z siebie nie chce zasad przestrzegać, to
mu bacikiem ogon przetrzepi± - skutecznie. Z czasem się nauczy.
To jest wła¶nie dyscyplina. Jak się nie nauczy, to się będzie
bał konsekwencji.

Nie wiem. W innych miejscach tacy sumienni nie sa.
Pozostaje Ci dalsza obserwacja.

obserwuje, rozmawiam, slucham - to nie jest tak ze oni sumiennie
przestrzegaja przepisow.

Kwestia interpretacji. W sumie nie wiem jak± masz próbkę, na
podstawie której takie tezy stawiasz.

> Ale akurat w takiej sytuacji dziwnie wszyscy jada te 80.

W zasadzie mógłbym powtórzyć moje stwierdzenie, ale z drugiej
strony - jak masz prawie pewno¶ć kontroli i konsekwencji, to będziesz
ograniczenie "olewał"?

A on jakos nie. To o czyms swiadczy.

To o niczym nie ¶wiadczy.

[...]

S±, na życzenie obywateli. W sumie sami je uzupełniaj±. Do tego
kontroluj±, sprawdzaj± i rozliczaj±. Prawdziwa demokracja....

ot jak obywatele sami sobie wybrali w referendum 50km/h, to wszyscy w
poczuciu obywatelskiego obowiazku tego przestrzegaja i nie ma potrzeby
ich pilnowac ?

Wiesz, że w zasadzie wszyscy i wszędzie? "Odmieńcy" szybko się spotkaj±
z odpowiedni± reakcja służb różnych, które to obywatele opłacaj± w
zakresie ochrony własnych interesów.

Data: 2011-05-29 21:23:53
Autor: J.F.
Z cyklu "baba z kierownica"
On Sat, 21 May 2011 23:43:27 +0200,  Artur Ma¶l±g wrote:
[...]

IMO - dyscyplina to cos wiecej. To tez, ale takze wiecej.

[...]

Moze dlatego ze taka duzo sluzbowo jezdzaca.
Slynne niemieckie przestrzeganie przepisow skonczylo sie ... chyba
gdzies w 45 ..

> [...]
W zasadzie mógłbym powtórzyć moje stwierdzenie, ale z drugiej
strony - jak masz prawie pewno¶ć kontroli i konsekwencji, to będziesz

Problem w tym ze masz wysokie pr-stwo ze kontroli nie bedzie.
I pewnosc ze dostaniesz jakis symboliczny mandat - cos 20 euro za
99/80. A wszyscy tam jednak jada 80 ..
No chyba ze to tylko ja takie wrazenie mialem bo sie po skrzynkach na
poboczach nie rozgladalem :-)

A on jakos nie. To o czyms swiadczy.
To o niczym nie ¶wiadczy.

Co najmniej o tym ze niemieccy policjanci rzadko wlepieja mandaty za
wyprzedzanie na przejsciach.

[...]

Ale tych odmiencow musi byc chyba duzo, jesli im sie tyle FR oplaca
utrzymywac. Co sie troche kloci z tym ze "sami z siebie przepisow
przestrzegali". J.

Data: 2011-05-23 08:56:44
Autor: Arek
Z cyklu "baba z kierownica"
W dniu 2011-05-20 23:40, Artur Ma¶l±g pisze:
[...]

Dyscyplinowanie ma sens, jeżeli zasady s± dobre. Dyscyplinowanie idiotyzmami nie działa, zwłaszcza w naszym narodzie.

Można dodawać kolejne ograniczenia, tak, że ¶rednia jazdy spadnie z obecnej 40km/h do 20km/h. I co to da? Owszem redaktorzy TVN i Gazety będ± grzmieć jak to polacy szybko jeżdż±, znajd± się przykłady z młodym w czarnym bmw albo golfie. Tyle, że liczba wypadków od tego nie zmaleje.

A.

Data: 2011-05-23 09:24:23
Autor: Artur Ma¶l±g
Z cyklu "baba z kierownica"
W dniu 2011-05-23 08:56, Arek pisze:
[...]

Owszem, to prawda, tylko jest jeden poważny problem - co kto uważa
za idiotyzm. Nawet najlepsze zasady s± łamane jeżeli ich realizacja
nie jest w stosowny sposób nadzorowana, ponieważ zawsze znajdziesz
grupę osób, którym się to nie spodoba. W Polsce ta grupa jest do¶ć
spora - im nie pasuje wszystko co im się narzuca (niestety, prawo
obowi±zuje wszystkich), a kary i szansa nakrycia na tym niewielkie.

Można dodawać kolejne ograniczenia, tak, że ¶rednia jazdy spadnie z
obecnej 40km/h do 20km/h. I co to da?

Widziałe¶ gdzie¶ bym pisał, że należy dodawać kolejne ograniczenia?
Piszę o przestrzeganiu ograniczeń powszechnie obowi±zuj±cych, które
w sumie wiele się nie różni± od obowi±zuj±cych w innych krajach,
pisałem też wielokrotnie o urealnianiu ograniczeń tam gdzie można.
Nagminnie jest przekraczanie prędko¶ci w terenie zabudowanym
(nie w tym magicznych 40, które tu wielu w lasach wyrastaj±),
ograniczenie do 90 na tych w±skich jednojezdniówkach, czy 130
(i to sporo) na autostradach. Nie wspomnę o łamaniu silniejszych
ograniczeń w wielu miejscach, gdzie jest ku temu stosowane
uzasadnienie, ale wielu i tak uważa, że to oni będ± decydować.
Wiele osób zdaje się nie zauważać, że "złych" ograniczeń jest
coraz mniej.

> Owszem redaktorzy TVN i Gazety
będ± grzmieć jak to polacy szybko jeżdż±,

To akurat prawda - szybko i niebezpiecznie. Czę¶ć z nich. I tę
czę¶ć należy eliminować. Potrzeba nam też większej ilo¶ci dobrych
dróg, dobrego szkolenia kierowców, uporz±dkowania przepisów
(co się systematycznie dzieje), lepszych jako¶ci służb ratunkowych...

znajd± się przykłady z młodym
w czarnym bmw albo golfie. Tyle, że liczba wypadków od tego nie zmaleje.

Po eliminacji/ucywilizowaniu takich zmaleje, tyle że nie tylko o to
chodzi.

Data: 2011-05-23 11:24:42
Autor: Arek
Z cyklu "baba z kierownica"
W dniu 2011-05-23 09:24, Artur Ma¶l±g pisze:

[...]

Jeżeli zasady będ± dobre, to ta grupa łami±ca przepisy będzie mniejsza, więc i łapanie ich będzie efektywniejsze, czyli nieuchronno¶ć kary będzie może stać się faktem.

To wszystko się ze sob± ł±czy, szkoda, że Ci co za ten stan odpowiadaj± w ogóle tego nie zauważaj±.

[...]

Różni± się i to bardzo. ¦rednia prędko¶ć jazdy zgodnie z ograniczeniami w Polsce jest dramatycznie niższa. Nawet w krajach skandynawskich, gdzie ograniczenia s± dużo ostrzejsze, ¶rednia wychodzi większa.

[...]

Prosty przykład, miejscowo¶ć gdzie s± dwa na krzyż przej¶cia dla pieszych oraz kilka budynków. W innym kraju niż polska ograniczenie do 50km/h będzie na odcinku powiedzmy 1km. W Polsce będzie to 20km. Oczywi¶cie po tych 20km, będzie następna miejscowo¶ć z kilka budynkami na krzyż i kolejne 20km terenu "zabudowanego".

Jaki efekt? Ludzie jad± więcej niż 50 zarówno tam gdzie nie powinni jak i tam, gdzie takie ograniczenie jest kompletnie niezasadne.

> [...]

dróg, dobrego szkolenia kierowców, uporz±dkowania przepisów
(co się systematycznie dzieje), lepszych jako¶ci służb ratunkowych...

Bla bla bla, takie gadki o rzeczach niemożliwych sprzedaje się ludziom tylko po to aby odwrócić uwagę, od tego co można zrobić, ale się nie robi bo nie ma komu się za to zabrać.

znajd± się przykłady z młodym
w czarnym bmw albo golfie. Tyle, że liczba wypadków od tego nie zmaleje.

Po eliminacji/ucywilizowaniu takich zmaleje, tyle że nie tylko o to
chodzi.

Pytanie czy tych 5tys. zabitych w każdym roku to kierowcy golfów i czarnych bmw. To co prezentujesz to bezmy¶lne powielenie nędznej zasłyszanej w mediach propagandy.

A.

Data: 2011-05-23 12:52:58
Autor: Artur Ma¶l±g
Z cyklu "baba z kierownica"
W dniu 2011-05-23 11:24, Arek pisze:
[...]

Przecież zasady ogólnie s± dobre, a łapanie będzie coraz efektywniejsze.
Nieuchronno¶ć też musi stać się faktem, choć widać coraz większ±
skuteczno¶ć w tej materii, choć kwestie zwi±zane z konsekwencjami
z wieloma konsekwencjami należy zmienić/poprawić.

To wszystko się ze sob± ł±czy, szkoda, że Ci co za ten stan odpowiadaj±
w ogóle tego nie zauważaj±.

Zauważaj±, zauważaj±, jednak niekoniecznie to się przekłada na
popularno¶ć takich zmian.

Różni± się i to bardzo.

Nie, nie bardzo.

¦rednia prędko¶ć jazdy zgodnie z ograniczeniami
w Polsce jest dramatycznie niższa. Nawet w krajach skandynawskich, gdzie
ograniczenia s± dużo ostrzejsze, ¶rednia wychodzi większa.

Cóż za odkrycie - zwi±zane jest to ograniczeniami prędko¶ci,
czy ze struktur± drogow±, która pozwala na osi±ganie takowych
w bezpiecznych sposób?

Prosty przykład, miejscowo¶ć gdzie s± dwa na krzyż przej¶cia dla
pieszych oraz kilka budynków. W innym kraju niż polska ograniczenie do
50km/h będzie na odcinku powiedzmy 1km. W Polsce będzie to 20km.

Oczywisty nonsens i bzdura. Nawet w Polsce takich miejsc nie ma.

Oczywi¶cie po tych 20km, będzie następna miejscowo¶ć z kilka budynkami
na krzyż i kolejne 20km terenu "zabudowanego".

No pewnie, ciekawe że jako¶ takowych nie spotykam. To pewnie ta
Polska C, w której wszystko jest inaczej.

Jaki efekt? Ludzie jad± więcej niż 50 zarówno tam gdzie nie powinni jak
i tam, gdzie takie ograniczenie jest kompletnie niezasadne.

Nie ludzie, a tylko czę¶ć - jad±, ponieważ panuje taka tendencja
i rzadko ich łapi±.

To akurat prawda - szybko i niebezpiecznie. Czę¶ć z nich. I tę
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
[...]

Jakich niemożliwych? Jakie odwracanie uwagi? Przecież to oczywiste,
jeżeli mówimy o poprawieniu bezpieczeństwa i możliwo¶ci podróżowania
w krótszym czasie na tych samych trasach.

[...]

To Twoje pytanie, a ja niczego takiego nie sugerowałem.

To co prezentujesz to bezmy¶lne powielenie nędznej
zasłyszanej w mediach propagandy.

LOL - je¶li już, to Ty jeste¶ ofiar± idiotycznych teorii, że Ľródłem
wszystkiego s± złe ograniczenia prędko¶ci itd. Ciekawe czemu to co
podkre¶liłem nazwałe¶ "rzeczami niemożliwymi" i teraz mi jeszcze
wmawiasz "powielanie nędznej propagandy".

Data: 2011-05-23 14:03:58
Autor: Arek
Z cyklu "baba z kierownica"
W dniu 2011-05-23 12:52, Artur Ma¶l±g pisze:

[...]

Skoro tak dużo ludzi łamie przepisy, to albo kraj jest pełen idiotów, albo jednak z tymi przepisami co¶ jest nie tak.

Co ciekawe, Ci sami ludzie na co dzień z innymi przepisami żyj± w pełnej zgodzie. Ciekawe dlaczego tak się dzieje.

To wszystko się ze sob± ł±czy, szkoda, że Ci co za ten stan odpowiadaj±
w ogóle tego nie zauważaj±.

Zauważaj±, zauważaj±, jednak niekoniecznie to się przekłada na
popularno¶ć takich zmian.

Jaki¶ przykład?

Różni± się i to bardzo.

Nie, nie bardzo.

Tylko w Polsce nagminnie w szczerym polu tudzież w lesie jest ograniczenie do 50km/h. To jest jednak różnica i to znaczna.

[...]

Jedno i drugie, tyle, że strukturę drogow± ciężko od tak zmienić, nie ukrywajmy nigdy u nas nie powstanie taka sieć autostrad jak w niemczech, czy to oznacza, że tyle ludzi ma gin±ć.

A ustawić sensowne oznaczenia jest zdecydowanie łatwiej. Zwłaszcza, że może to przynie¶ć bardzo zauważalne korzy¶ci.

[...]

Kpisz? Albo nigdy nie musiale¶ przejechać więcej niż 100km, albo w ogóle nie jeĽdziłe¶ polskimi krajówkami, ewentualnie nigdy nie jeĽdziłe¶ poza polsk±. Nie ma innej możliwo¶ci aby pisać takie bzdury.

[...]

Można prosić o kilka przykładów? Oczywi¶cie te parę kilometrów autostrad i ekspresówek pomijamy. Tak nawiasem, przejedĽ się całkiem niedawno remontowan± 7 z Warszawy do Wrocławia.

[...]

Trochę nie zrozumiałem, można prosić jako¶ ja¶niej?

[...]

Oczywi¶cie, wybudowanie sieci autostrad to pstryknięcie magicznej różdżki i jest. Można i bez tego poprawić warunki jazdy, co jest ogólnie stosowane w wielu krajach na ¶wiecie. Polska jest jak zwykle wyj±tkiem.

[...]

Dlatego to nazwałem rzeczami niemożliwymi, bo to s± rzeczy niemożliwe. Jeżeli liczysz na szybk± zmianę infrastruktury drogowej, to jeste¶ strasznym naiwniakiem.

Ustawienie logicznych ograniczeń i zmiana organizacji ruchu, to s± rzeczy prawie bez kosztowe. I wcale nie trzeba nad tym my¶leć wystarczy przejechać się do dowolnych s±siadów.

A.

Data: 2011-05-23 18:36:12
Autor: Artur Ma¶l±g
Z cyklu "baba z kierownica"
W dniu 2011-05-23 14:03, Arek pisze:
[...]

No cóż, statystycznie z inteligencj± wcale nie jest dobrze, a do tego
wi±zanie inteligencji z przestrzeganiem przepisów jest delikatnie
powiedziawszy niezbyt fortunne. Zdziwiłby¶ się, jacy ludzie popełniaj±
przestępstwa. Wyci±ganie z tego wniosków, że co¶ jest nie tak
z przepisami jest również pochopne.

Co ciekawe, Ci sami ludzie na co dzień z innymi przepisami żyj± w pełnej
zgodzie. Ciekawe dlaczego tak się dzieje.

Pewnie z wielu przyczyn.

[...]

Choćby ostanie zmiany w systemach emerytalnych (OFE), czy system
automatycznej rejestracji wykroczeń w ruchu drogowym. Ci±gnie
się i ci±gnie.

Tylko w Polsce nagminnie w szczerym polu tudzież w lesie jest
ograniczenie do 50km/h. To jest jednak różnica i to znaczna.

Eeee tam. Z rzadka takowe można trafić i też nie wiadomo, czy
przypadkiem nie było na to uzasadnienia.

[...]

Sieć powoli powstaje i wcale nie musi być taka jak w Niemczech.

czy to oznacza, że tyle ludzi ma gin±ć.

No wła¶nie nie oznacza i st±d podnoszenie prędko¶ci gdzie¶ tam
wcale się na bezpieczeństwo nie przenosi.

A ustawić sensowne oznaczenia jest zdecydowanie łatwiej.

I tak się sukcesywnie robi. Niestety w wielu miejscach s±
to jednak dodatkowe ograniczenia.

Zwłaszcza, że
może to przynie¶ć bardzo zauważalne korzy¶ci.

Napisz proszę jakie s± te zauważalne korzy¶ci i dla kogo?

[...]

Wiesz, ¶rednio mi się dyskutuje z osob± stosuj±ca tak± retorykę.
Po pierwsze nie kpię i masz szansę na podrzucenie kilku przykładów
takich miejsc ("dwa przej¶cia dla pieszych na krzyż i ograniczenie
do 50km/h na 20 kilometrach). Kilometrów na plecach mam sporo
(lat też) i nie zamierzam się licytować. JeĽdziłem i nadal jeżdżę
polskimi krajówkami, a dodatkowo sporo też kilometrów zrobiłem
poza Polsk±.

[...]

Przykładów czego? Że nie spotykam? W jaki sposób?

> Oczywi¶cie te parę kilometrów autostrad
i ekspresówek pomijamy.

Niby czemu mamy pomijać? Ja tam je wolę wykorzystywać w miarę
możliwo¶ci.

Tak nawiasem, przejedĽ się całkiem niedawno
remontowan± 7 z Warszawy do Wrocławia.

Z W-wy do Wrocławia do nie prowadzi DK7, tylko DK8. Tak, jeĽdziłem.
Wiem, wielu się podoba itd., tylko dziwnym trafem po przebudowie,
foto itd. liczba wypadków i ofiar ¶miertelnych spadła o ponad 30%.
Dziwne? Nie, wcale nie dziwne.

[...]

Normalnie - panuje tendencja do niezwalniania w takich miejscach, więc
wiele osób nie zwalnia. Szanse na złapanie też niewielkie, ponieważ nie
da się na każdym ograniczeniu postawić czego¶ "pomiarowego". Jednak
ja obserwuję od lat, że sporo osób jednak zwalnia, choć de facto nie
mam tam czego¶ "pomiarowego". Czę¶ć niereformowalnych nadal tnie ile
się da. Cze¶ć się już udało nauczyć, że w takich miejscach się zwalnia.
Co ciekawe, wielu młodych kierowców okazuje się rozs±dnymi, jak im
się trochę skrzydełka przytnie.

[...]

Jakiej różdżki? Rozwój infrastruktury drogowej systematycznie
postępuje i trzeba być ¶lepym by tego nie widzieć. Lata zaniedbań
swoje piętno odcisnęły.

Można i bez tego poprawić warunki jazdy, co jest ogólnie
stosowane w wielu krajach na ¶wiecie. Polska jest jak zwykle wyj±tkiem.

Polska wyj±tkiem? Raczysz żartować, albo celowo zamykasz oczy na
to się realizuje w tej materii - zreszt± czego miałbym się
innego spodziewać, skoro DK8 po przebudowie ma być przykładem
zła itd.

[...]

Dla Ciebie być może - dla mnie wystarczy otworzyć oczy na zmiany, które
się dokonuj±.

Jeżeli liczysz na szybk± zmianę infrastruktury drogowej, to jeste¶
strasznym naiwniakiem.

Po raz kolejny próbujesz mi co¶ sugerować - nigdzie nie pisałem, że
liczę na szybkie zmiany infrastruktury drogowej. Pisałem za to, że
jej stan się systematycznie poprawia. Wystarczy pojeĽdzić i to widać.

Ustawienie logicznych ograniczeń i zmiana organizacji ruchu, to s±
rzeczy prawie bez kosztowe.

Bezkosztowe... tak, tak. Oczywi¶cie tego się również nie robi, no
sk±d...

I wcale nie trzeba nad tym my¶leć

Aha, my¶leć nie trzeba. Lepiej stosować to bezmy¶lnie. To zdaje się
również stosowali¶my.

wystarczy przejechać się dodowolnych s±siadów.

Od tego "wystarczania się przejechania" już tyle bredni kr±ży, że
słów szkoda.

Data: 2011-05-24 12:47:22
Autor: Arek
Z cyklu "baba z kierownica"
W dniu 2011-05-23 18:36, Artur Ma¶l±g pisze:

[...]

:) - co więcej można powiedzieć? Możliwe, że rozmawiamy o dwóch zupełnie innych krajach.

[...]

Teraz już jestem pewien, że mówimy o czym¶ innym. Nie wiem gdzie ta sieć powstaje.

czy to oznacza, że tyle ludzi ma gin±ć.

No wła¶nie nie oznacza i st±d podnoszenie prędko¶ci gdzie¶ tam
wcale się na bezpieczeństwo nie przenosi.

Nie podnoszenie, tylko likwidowanie niezasadnych ograniczeń. A jak to się ma do bezpieczeństwa, proszę bardzo:
1. Duża ilo¶ć niezasadnych ograniczeń sprawia, że statystyczny kierowce nie traktuje ich tak poważnie jak powinien. Więc bardzo łatwo o przeoczenie zasadnego ograniczenia.

2. Duża ilo¶ć niezasadnych ograniczeń sprawia, że gdzie¶ ten kierowca będzie próbował "nadrabiać", wylecenie z zakrętu, jedno nadmiarowe wyprzedzenie itp. naprawdę nie wiele trzeba.

3. Duża liczba niezasadnych ograniczeń, do¶ć mocno wydłuża czas przejazdu, to ma wpływ na zmęczenie. Owszem, każdy może założyć ¶redni± 40km/h i zaskoczony nie będzie. Ale jak pokazuje praktyka, większo¶ć kierowców jest w tej dziedzinie optymistyczna, zwłaszcza Ci rzadziej jeżdż±cy a potem patrz pkt. 1 i 2.

Zauważ, że jeste¶my na szarym końcu w europie, jeżeli chodzi o ilo¶ć wypadków ¶miertelnych. A wcale tak Ľle nie jest z nasz± struktur± drogow±. Natomiast jeżeli chodzi o głupotę na drodze, w sensie oznakowania - to IMO jeste¶my numerem jeden w europie. Czyli zależno¶ć sama rzuca się w oczy.

A ustawić sensowne oznaczenia jest zdecydowanie łatwiej.

I tak się sukcesywnie robi. Niestety w wielu miejscach s±
to jednak dodatkowe ograniczenia.

I dlatego liczba wypadków, ci±gle jest chyba najwyższa w europie.

Zwłaszcza, że
może to przynie¶ć bardzo zauważalne korzy¶ci.

Napisz proszę jakie s± te zauważalne korzy¶ci i dla kogo?

Sprawniejszy ruch na drodze, szybsze czasy przejazdu, mniej rannych i zabitych. Mi wystarczy.

[...]

Przypomnij mi kto jest autorem tego zwrotu: "Oczywisty nonsens i bzdura"? Więc się nie o¶mieszaj.

[...]

Odcinek krajówki maj±cy ponad 200km gdzie nie będzie ci±gn±cych się w nieskończono¶ć obszarów zabudowach. Owszem zdażaj± się pojedyncze przypadki, ale skoro piszesz, że innych nie znasz, to z czystej ciekawo¶ci, chciałbym się o takowych dowiedzieć. Może przyda się podczas planowania jaki¶ podróży.

 > Oczywi¶cie te parę kilometrów autostrad
i ekspresówek pomijamy.

Niby czemu mamy pomijać? Ja tam je wolę wykorzystywać w miarę
możliwo¶ci.

Znowu mówimy o innym kraju. Cytat z raportu NIK:
"W konsekwencji udział dróg wysokiej klasy w całej sieci dróg publicznych wynosił na koniec 2009 r. zaledwie ok. *0,5* proc., z czego 0,31 proc. przypadało na autostrady (849 km), pozostałe 0,19 proc. na drogi ekspresowe (521 km). W dodatku autostrady i drogi ekspresowe nie tworz± zwartych ci±gów; nadal składaj± się z pojedynczych, niepoł±czonych ze sob± odcinków"

0.5% - Ty to nazywasz sieci± dróg? W dodatku z niczym nie poł±czon±!

[...]

I to jest to w czym możesz się wykazać, pomyliłem się w czym¶ nieistotnym.

Ale wracaj±c do DK8. Trochę sobie zaprzeczyłe¶. Sama poprawa nawierzchni z oczywistych względów mogła wpłyn±ć na zmniejszenie liczby wypadków. Dodatkowo zauważ, że mimo iż ci±gn± się tam w nieskończono¶ć tereny zabudowane, *to w wielu miejscach ograniczenia zostały podniesione*.

Nadal jest kiepsko ale odrobinę lepiej niż było. I widać, wpływ na liczbę ofiar. Gdyby zrobili to lepiej, ofiar było by jeszcze mniej.

[...]

Ale gdzie taka tendencja panuje? Zauważ, że prawie zawsze nie zwalniaj± ci lokalni. Przyjezdni zwykle zwalniaj±. Oczywi¶cie jak wyjad± z miejscowo¶ci przy¶pieszaj±, bo i po co się wlec. Owszem zgodnie z Twoj± teori±, nie powinni, bo znaku z końcem zabudowanego z oczywistych powodów nie ma.

Jakiej różdżki? Rozwój infrastruktury drogowej systematycznie
postępuje i trzeba być ¶lepym by tego nie widzieć. Lata zaniedbań
swoje piętno odcisnęły.

No dobra to napisz w końcu gdzie?

[...]

Przypominam, że DK8 to droga krajowa. PrzejedĽ się drog± krajow± w dowolnie innym kraju europejskim. Albo jeszcze inaczej, przejedĽ się drog± lokaln± w dowolnie innym kraju a potem nasz± "krajówk±".

[...]

Te zmiany, które się dokonuj± maj± wręcz niezauważalny wpływ na statystyki z wypadków. Więc można przyj±ć, że rysowanie więcej ci±głych, stawianie wysepek oraz kolejnych ograniczeń jako¶ nie polepsza sytuacji. Nawet jak na DK8 parę miejsc na krzyż faktycznie zostało zrobionych w miarę rozs±dnie.

[...]

Co¶ tam się poprawia, ale jest tego tak niewiele, że nie ma to wpływu na bezpieczeństwo w ujęciu cało¶ciowym.

Jedyne co się robi co może mieć wpływ na bezpieczeństwo to zwiększanie cen paliwa, nic więcej.

Ustawienie logicznych ograniczeń i zmiana organizacji ruchu, to s±
rzeczy prawie bez kosztowe.

Bezkosztowe... tak, tak. Oczywi¶cie tego się również nie robi, no
sk±d...

Koszt przestawienia znaku, lub przemalowania pasów jest niemal żaden w porównaniu do nowej autostrady czy ekspresówki, która w danym miejscu może być nieuzasadniona.

I wcale nie trzeba nad tym my¶leć

Aha, my¶leć nie trzeba. Lepiej stosować to bezmy¶lnie. To zdaje się
również stosowali¶my.

To powyższe jest przykładem, że z tym my¶leniem tudzież czytaniem ze zrozumieniem to wcale nie jest tak prosto.

wystarczy przejechać się dodowolnych s±siadów.

Od tego "wystarczania się przejechania" już tyle bredni kr±ży, że
słów szkoda.

To powyższe to typowy bełkot, przepraszam za sformułowanie: przygłupa. Po pierwsze jakich bredni? Możesz podać choć jedn±? Nie szkoda Ci słów aby czepiać się zmiany 8 na 7 ale do napisania czego¶ z sensem już szkoda.

Ale co się dziwić, skoro sytuację na drogach znasz z prawdopodobnie głównie z programów TV. To tam się mówi o tych szybko jeżdż±cych i szybko postępuj±cych inwestycjach drogowych.

Proponuję EOT, bo jak widać męczy Cię pisanie na tematy o którym nie masz bladego pojęcia,
A.

Data: 2011-05-24 13:41:13
Autor: Artur Ma¶l±g
Z cyklu "baba z kierownica"
W dniu 2011-05-24 12:47, Arek pisze:
(...)
To powyższe to typowy bełkot, przepraszam za sformułowanie: przygłupa.
(...)

Jak pisałem - ¶rednio się dyskutuje z osob±, która prowadzi w ten
sposób dyskusję, więc jednak podziękuję.

Proponuję EOT, bo jak widać męczy Cię pisanie na tematy o którym nie
masz bladego pojęcia,

No wła¶nie - bez żalu. Męcz się dalej i narzekaj jak to Ľle, że
inni nie robi± tego co by¶ chciał i co Tobie się wydaje...

Data: 2011-05-24 13:53:22
Autor: Arek
Z cyklu "baba z kierownica"
W dniu 2011-05-24 13:41, Artur Ma¶l±g pisze:
[...]

Tu się przynajmniej zgadzamy.

[...]

To prawda, wszyscy dookoła się mylę, dobrze, że Ty zgadzasz się my¶l± naszych my¶licieli i jest Ci z tym dobrze. Fajnie masz.

A.

Data: 2011-05-27 22:53:02
Autor: Adam Płaszczyca
Z cyklu "baba z kierownica"
Dnia Mon, 23 May 2011 09:24:23 +0200, Artur Ma¶l±g napisał(a):

Owszem, to prawda, tylko jest jeden poważny problem - co kto uważa
za idiotyzm. Nawet najlepsze zasady s± łamane jeżeli ich realizacja
nie jest w stosowny sposób nadzorowana, ponieważ zawsze znajdziesz

Owszem nie. Dobre zasady s± przestrzegane nie dlatego, że grozi kara, ale
dlatego, że sa korzystne dla tych, którzy je stosuj±. --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na

Data: 2011-05-20 10:22:51
Autor: topek
Z cyklu "baba z kierownica"
W dniu 2011-05-20 09:21, news-gazeta pisze:

W Polsce to zepchneli by z tego kamienia i pani pojechalaby dalej.
Moze przy okazji robiac wieksze zniszczenia?

W DE niestety do kazdego zdarzenia praktycznie podjezdza laweta.
To zalezy.

Nie jest niczym dziwnym ze niemcy nie potrafia jezdzic,
Mi sie lepiej jezdzi z nieumiejacymi jezdzic niemcami niz rodakami jezdzacymi szybko i bezpiecznie.
Spokojniej, sympatyczniej po prostu.

jezdzilem
przez 2 lata do nich tydzien w tydzien i troche widzialem.
Ciekawe co napisalby niemieck ktory jezdzi raz na tydzien do PL.

Mogliby sie od nas duzo nauczyc (jesli chodzi o jazde).
Nie zgadzam sie. To my sie powinnismy duzo od nich uczyc.
Chodzi o ogolna srednia oczywiscie bo pojedynczy kierowca to sprawa indywidualna.
Ja sie mam ze srednio jezdzacego. Nie znosze polskiego chamstwa na drogach.
Nie da przejsc pieszemu, nie da spokojnie wyprzedzic, nie pomysli o innym, tylko napierdalanka, byle do przodu.

Data: 2011-05-20 11:06:52
Autor: Shadowchaser
Z cyklu "baba z kierownica"
On 5/20/2011 10:22 AM, topek wrote:
jezdzilem
przez 2 lata do nich tydzien w tydzien i troche widzialem.
Ciekawe co napisalby niemieck ktory jezdzi raz na tydzien do PL.

Nic, bo dostalby wczesniej zawalu:P Ja raz wiozlem ciotke zony z dworca (Polka, ale mieszka na stale wyszla za Niemca i mieszka tam juz 15 lat, w Polsce nie miala prawa jazdy). Jak wyprzedzalem autobus, mnie wyprzedzal gosc w audi, a jego gosc w Lagunie (po jednym pasie dla kazdego kierunku), to myslalem, ze mi bebenki popekaja od jej krzyku. Pozniej jeszcze gosc z Laguny uczyl nas i goscia w Audi pokory, hamujac coraz (nagle mu sie przestalo spieszyc), bo przeciez jak on jedzie to wszyscy powinni wyparowac.

Ale rozumiem tez druga strone. Ja teraz mieszkam w Czechach, tu ludzie jezdza jak Niemcy, i krew mnie zalewa kazdego dnia.

Data: 2011-05-20 11:10:43
Autor: Przemysław Czaja
Z cyklu "baba z kierownica"

UĹĽytkownik "topek"

Nie da przejsc pieszemu, nie da spokojnie wyprzedzic, nie pomysli o innym, tylko napierdalanka, byle do przodu.

Masz sporo racji, jednak naleĹĽaĹ‚o by siÄ™ zastanowić dlaczego tak jest. PorĂłwnaj sytuacjÄ™ - Niemiec ma do przejechania 200km i wie, ĹĽe po 10km trafi na autobanÄ™, gdzie w komfortowych warunkach Ĺ›mignie te 200km w 2 godzinki, Polak majÄ…c takÄ… trasÄ™ do przejechania ma juĹĽ duszÄ™ na ramieniu, wiedzÄ…c, ĹĽe na autobanÄ™ nie trafi nigdy, trafi za to na siedem tysiÄ™cy traktorĂłw, 643 kombajnĂłw bizon, jedenaĹ›cie tysiÄ™cy ciężarĂłwek magnum, półtora miliona rowerĂłw, ze dwa tysiÄ™ce samobĂłjĂłw na ninjach, 124 fotoradary, siedemset osiemdziesiÄ…t dwa ograniczenia prÄ™dkoĹ›ci do 40km/h  co zajmie jakieĹ› 6 godzin :)

Data: 2011-05-20 11:21:32
Autor: Artur Maśląg
Z cyklu "baba z kierownica"

UĹĽytkownik "topek"

Nie da przejsc pieszemu, nie da spokojnie wyprzedzic, nie pomysli o
innym, tylko napierdalanka, byle do przodu.

Masz sporo racji, jednak należało by się zastanowić dlaczego tak jest.

Owszem, wiele osób powinno się zastanowić.

PorĂłwnaj sytuacjÄ™ - Niemiec ma do przejechania 200km i wie, ĹĽe po 10km
trafi na autobanę, gdzie w komfortowych warunkach śmignie te 200km w 2
godzinki, Polak majÄ…c takÄ… trasÄ™ do przejechania ma juĹĽ duszÄ™ na
ramieniu, wiedzÄ…c, ĹĽe na autobanÄ™ nie trafi nigdy, trafi za to na siedem
tysięcy traktorów, 643 kombajnów bizon, jedenaście tysięcy ciężarówek
magnum, półtora miliona rowerów, ze dwa tysięce samobójów na ninjach,
124 fotoradary, siedemset osiemdziesiąt dwa ograniczenia prędkości do
40km/h co zajmie jakieĹ› 6 godzin :)

Znam tÄ™ wersjÄ™ - tyle tylko, ĹĽe takie stawianie sprawy nikogo nie
usprawiedliwia, a do tego rzeczywistość jednak wygląda inaczej.

Data: 2011-05-20 10:39:50
Autor: to
Z cyklu "baba z kierownica"
begin Artur Maśląg
Znam tÄ™ wersjÄ™ - tyle tylko, ĹĽe takie stawianie sprawy nikogo nie
usprawiedliwia

Wręcz przeciwnie, ludzie adoptują się do sytuacji. A u nas jest, jaka jest.

a do tego rzeczywistość jednak wygląda inaczej.

Chyba jak sobie narysujesz albo Ci się przyśni...

Data: 2011-05-20 13:31:54
Autor: Artur Maśląg
Z cyklu "baba z kierownica"
W dniu 2011-05-20 12:39, to pisze:
Artur Maśląg

Znam tÄ™ wersjÄ™ - tyle tylko, ĹĽe takie stawianie sprawy nikogo nie
usprawiedliwia

Wręcz przeciwnie, ludzie adoptują się do sytuacji. A u nas jest, jaka
jest.

Co wręcz przeciwnie? Nikogo nie usprawiedliwia taka "adaptacja".

a do tego rzeczywistość jednak wygląda inaczej.

Chyba jak sobie narysujesz albo Ci się przyśni...

No pewnie, 200 kilometrów w 6 godzin to mi się przyśniło.
Tak, możesz sobie nawet narysować i nadal pozostanie to bredzeniem.

Data: 2011-05-20 14:26:04
Autor: Excite
Z cyklu "baba z kierownica"
W dniu 2011-05-20 13:31, Artur Ma¶l±g pisze:
Co wręcz przeciwnie? Nikogo nie usprawiedliwia taka "adaptacja".

To też zależy o czym konkretnie rozmawiacie. Czy o piractwie drogowym czy o luĽnym podej¶ciu do przepisów w granicach bezpieczeństwa.

Data: 2011-05-20 20:04:48
Autor: to
Z cyklu "baba z kierownica"
begin Excite
To teĹĽ zaleĹĽy o czym konkretnie rozmawiacie. Czy o piractwie drogowym
czy o luźnym podejściu do przepisów w granicach bezpieczeństwa.

Ja o tym drugim, a AM pewnie jak zwykle próbuje imputować mi to pierwsze. ;-)

Data: 2011-05-20 23:11:39
Autor: Artur Maśląg
Z cyklu "baba z kierownica"
W dniu 2011-05-20 22:04, to pisze:
[...]

Jak chcesz udowadniać swoje tezy, to staraj się to robić merytorycznie,
a nie takimi tanimi zagrywkami.

Data: 2011-05-20 19:23:07
Autor: dremka
Z cyklu "baba z kierownica"
Artur Ma¶l±g <futrzak@polbox.com> napisal:

No pewnie, 200 kilometrów w 6 godzin to mi się przy¶niło.
Tak, możesz sobie nawet narysować i nadal pozostanie to bredzeniem.

Czy ja wiem, Katowice <> Przemy¶l 330 km nie tak rzadko >6h, w tym jest 100km autostrady, więc trzeba liczyć 230 km w >5h.

--
dremka

Data: 2011-05-20 19:59:11
Autor: to
Z cyklu "baba z kierownica"
begin Artur Maśląg
Wręcz przeciwnie, ludzie adoptują się do sytuacji. A u nas jest, jaka
jest.

Co wręcz przeciwnie? Nikogo nie usprawiedliwia taka "adaptacja".

W jakim sensie "nie usprawiedliwia"? Prawnym? Moralnym? W jeszcze jakimĹ› innym?

Data: 2011-05-20 17:30:07
Autor: jerzu
Z cyklu "baba z kierownica"
On Fri, 20 May 2011 11:21:32 +0200, Artur Ma¶l±g <futrzak@polbox.com>
wrote:

a do tego rzeczywisto¶ć jednak wygl±da inaczej

Jednak nie wygl±da inaczej, wygl±da dokładnie tak, jak opisał to
Przemek.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-05-20 17:39:19
Autor: Artur Ma¶l±g
Z cyklu "baba z kierownica"
wrote:

a do tego rzeczywisto¶ć jednak wygl±da inaczej

Jednak nie wygl±da inaczej, wygl±da dokładnie tak, jak opisał to
Przemek.

W Twojej wersji rzeczywisto¶ci pewnie tak. Mógłby¶ podać
definicję kilometra (metra chociaż) i godziny (w tym sekundy)
w tej swojej rzeczywisto¶ci, by udowodnić tezę o 200 kilometrów
przejeżdżanych w 6 godzin?

Data: 2011-05-20 17:42:51
Autor: jerzu
Z cyklu "baba z kierownica"
On Fri, 20 May 2011 17:39:19 +0200, Artur Ma¶l±g <futrzak@polbox.com>
wrote:

W Twojej wersji rzeczywisto¶ci pewnie tak. Mógłby¶ podać
definicję kilometra (metra chociaż) i godziny (w tym sekundy)
w tej swojej rzeczywisto¶ci, by udowodnić tezę o 200 kilometrów
przejeżdżanych w 6 godzin?

Czepn±łe¶ się tych 6 godzin jak pijany płotu... Odnie¶ się do cało¶ci.

P.S. Dla Twojej informacji - zdarzyło mi się jechać odcinek
Częstochowa - Warszawa około 8 godzin.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-05-20 18:15:01
Autor: Artur Ma¶l±g
Z cyklu "baba z kierownica"
wrote:

[...]

Niczego się nie czepn±łem - zdaje się zapomniałe¶ o radosnej
twórczo¶ci jakich¶ tam redaktorków, którym czas przejazdu zgodny
z przepisami wyszedł dwukrotnie dłuższy niż w rzeczywisto¶ci.

Odnie¶ się do cało¶ci.

Cało¶ć jest napisana z przymrużeniem oka i tyle. Rzeczywisto¶ć tak
nie wygl±da.

P.S. Dla Twojej informacji - zdarzyło mi się jechać odcinek
Częstochowa - Warszawa około 8 godzin.

Bardzo dobry wynik - ja jechałem z Piaseczna na Grażyny (DC)
jakie¶ 3 godziny, a to tylko jakie¶ 10 kilometrów.

Data: 2011-05-20 11:51:26
Autor: news-gazeta
Z cyklu "baba z kierownica"
Nie jest niczym dziwnym ze niemcy nie potrafia jezdzic,
Mi sie lepiej jezdzi z nieumiejacymi jezdzic niemcami niz rodakami jezdzacymi szybko i bezpiecznie.
Spokojniej, sympatyczniej po prostu.

Taa... Zwlaszcza jak na autostradzie jest zwezenie do jednego pasa, jest maly stau, a wszyscy glupi niemcy jada do konca lewym pasem zeby na koncu stac i wpychac sie...

Zdarzalo sie ze faszysta w starym mercedesie nie pozwolil sie wyprzedzic jak widzial polska tablice rejestracyjna.

Bardzo czesto faszysta wyskakiwal mi nie patrzac w lusterko w momencie gdy go wyprzedzalem a on chcial wyprzedzic auto przed nim.

Sorry, ale uwazam ze niemcy nie potrafia jezdzic. To ze jezdza spokojniej od nas i zgodnie z przepisami, wcale nie oznacza ze jezdza dobrze. Co do wypadkow - tutaj ma wplyw na to stan drog, jak ktos napisal.

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2011-05-20 03:08:59
Autor: Przemek V
Z cyklu "baba z kierownica"
On May 20, 11:51 am, "news-gazeta" <news-gaz...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

nas i zgodnie z przepisami, wcale nie oznacza ze jezdza dobrze. Co do
wypadkow - tutaj ma wplyw na to stan drog, jak ktos napisal.

Popieram. Na 2-pasowej autostradzie przy dużym ruchu wszyscy jad± 110
km/h lewym pasem a na prawym co 1 km. jest jedna ciężarówka. Nikt nie
zjeżdża a lewy kierunkowskaz jest otwart± drog± do wyskoczenia przed
koła jad±cego szybciej lewym pasem. Mam nawet teorię czemu tak jest.
Im bardziej zamożne społeczeństwo tym większy odsetek kretynów,
których w biedniejszych krajach stać by było na rower albo bilet
komunikacji miejskiej, ma dostęp do samochodów. Do tego zno¶na
infrastruktura drogowa zachęca ich do pałętania się po drogach i
autostradach. Swoj± drog± na autostradach płatnych jest już dużo
większa dyscyplina bo lokalne matoły maj±ce do przejechania 1 zjazd ze
swojej zagrody do miasteczka powiatowego jad± krajówkami.

Data: 2011-05-20 23:37:10
Autor: J.F.
Z cyklu "baba z kierownica"
On Fri, 20 May 2011 03:08:59 -0700 (PDT),  Przemek V wrote:
[...]

Taki przepis maja. Tu akurat ich doceniam - czasem sie zastanowia jak cos powinno
dzialac, a potem wpisuja to w przepisy. A nie tak jak u nas - nikt nic nie wie, prawo powielaczowe itp.

[...]

Az tak czesto to nie wyskakuja - u nich jednak nie ma ogolnych
ograniczen predkosci i ktos kto lubi wyskakiwac dlugo nie pojezdzi -
szybko trafi na takiego ktory jedzie 100km/h szybciej i nie zdazy
zahamowac .

Popieram. Na 2-pasowej autostradzie przy dużym ruchu wszyscy jad± 110
km/h lewym pasem a na prawym co 1 km. jest jedna ciężarówka. Nikt nie

Przy duzym ruchu to lewym pasem jada nie 110 a 85-95.
A prawym ciezarowki 90 :-)

zjeżdża a lewy kierunkowskaz jest otwart± drog± do wyskoczenia przed
koła jad±cego szybciej lewym pasem. Mam nawet teorię czemu tak jest.

A nie mylisz sie ? Raczej to taki "polski zamek" w wersji niemieckiej
- kazdy chce jechac szybko i wyprzedzic te ciezarowki, wiec sie
wszyscy ustawiaja na lewym pasie. Ale jak widac sie nie da, wiec
wszyscy grzecznie czekaja [jadac]. A taki ktory kolejke omija to cham
godny zablokowania. W dodatku u nich chyba nie wolno prawym pasem
wyprzedzac.

Ale jak juz te wszystkie ciezarowki wyprzedza, to wtedy grzecznie
zjezdzaja na prawy pas.
Im bardziej zamożne społeczeństwo tym większy odsetek kretynów,
których w biedniejszych krajach stać by było na rower albo bilet
komunikacji miejskiej, ma dostęp do samochodów.

Bogate dunskie spoleczenstwo, ale rzad im sie postaral zeby niektorych
bylo stac tylko na rower :-) No ale u nich sie nie sprawdzi teorii, bo
za niskie ograniczenie  obowiazuje :-)

J.

Data: 2011-05-21 11:45:52
Autor: topek
Z cyklu "baba z kierownica"
W dniu 2011-05-20 12:08, Przemek V pisze:

Mam nawet teoriÄ™ czemu tak jest.
Im bardziej zamożne społeczeństwo tym większy odsetek kretynów,
których w biedniejszych krajach stać by było na rower albo bilet
komunikacji miejskiej, ma dostęp do samochodów.
Dobrze, ze Polacy to biedniejsze spoleczenstwo od Niemcow i u nas tylko elita jezdzi.
Wystarczy CB wlaczyc, zeby pospijac te wybitne mysli.

Data: 2011-05-20 13:35:51
Autor: Andy Niwiński
Z cyklu "baba z kierownica"

"news-gazeta" <news-gazeta@gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag news:ir5dit$8rm$1inews.gazeta.pl...
[...]

No i tu właśnie wyjawiłeś swoją "mądrość". To Twoim zdaniem w powyższej sytuacji co trzeba zrobić? Grzecznie "czytaj - debilnie" ustawić się na koncu "małego stau" na prawym pasie? Albo jeszcze dodatkowo blokować lewy pas jadąc równolegle do ostatniego pojazdu z tegoż prawego pasa? Myślec to ty pewnie potrafisz, ale widać, że "inaczej"!

Zdarzalo sie ze faszysta w starym mercedesie nie pozwolil sie wyprzedzic jak widzial polska tablice rejestracyjna.

Pewnie się bał, że to go wyprzedza polski złodziej?

Bardzo czesto faszysta wyskakiwal mi nie patrzac w lusterko w momencie gdy go wyprzedzalem a on chcial wyprzedzic auto przed nim.

A to czegoś takiegoś w Polsce nie widziałeś? Bo ja takich widziałem co to patrzyli w lusterko i tak na chama wpieprzali się na lewy pas.

Sorry, ale uwazam ze niemcy nie potrafia jezdzic. To ze jezdza spokojniej od nas i zgodnie z przepisami, wcale nie oznacza ze jezdza dobrze. Co do wypadkow - tutaj ma wplyw na to stan drog, jak ktos napisal.

Jak miarodajne jest Twoje "uważanie", to wyjawiłeś już w swoim pierwszym zdaniu.

Do Polski jeżdzę 4-5 razy w roku. I zaliczam przeważnie trasę Olszyna-Wrocław-Kudowa. Taki 4-ro dniowy wyjazd dostarcza mi tyle atrakcji, co 5-cio letnia jazda w Europie. Chyba przy następnym wyjeździe założę ekstra kamerkę i małą kompilację z jednego wyjazdu zadedykuję specjalnie Tobie.

Data: 2011-05-20 15:30:49
Autor: news-gazeta
Z cyklu "baba z kierownica"

[...]

Chyba nalezysz do grupy takich glupich i nie potrafiacych jezdzic.
Czlowieku, oznaczenia w DE o zwezeniu do jednego pasa sa znacznie szybciej! Wlasnie dlatego ze jada do konca i hamuja a nawet sie zatrzymuja zeby sie wepchnac na koncu - to powoduje korek!
Gdyby odpowiednio wczesniej wjezdzali, na tzw "zamek" to nie byloby korka.
Ale Ty widac nie potrafisz tego zrozumiec...

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2011-05-20 20:24:39
Autor: Andy Niwiński
Z cyklu "baba z kierownica"

"news-gazeta" <news-gazeta@gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag news:ir5qe9$kc2$1inews.gazeta.pl...

[...]

Ty jesteś taki głupi, czy się tylko zgrywasz? Ty wiesz co to znaczy wjeżdzanie na zamek? Żebys nie mówił, że zmyślam to tu masz niemieckiego linka. Rysowany, animowany, w sam raz dla matołków:
http://leumund.ch/reissverschluss-aber-richtig-002386.

Data: 2011-05-21 11:44:39
Autor: topek
Z cyklu "baba z kierownica"
W dniu 2011-05-20 15:30, news-gazeta pisze:

[...]
NIe rozumiesz istoty dzialania zamka.
I przez takie postawy jak twoja.

Jechalem wczoraj w godzinach szczytu Mitlerer ringiem (wewnterzna obwodnica) w monachium (autem jezdze bardzo rzadko do miasta).
Jest tam pewne, korkogenne miejsce przy zwezce.
Na szczescie niemieccy slabi kierowcy, co wedlug ciebie nie znaja zasady zamka jechali do konca obydwoma pasami i pieknie naprzemiennie wjezdzali na jeden pas.
Lekko sie toczac.
Szkoda ze telefon robil za navi bo bym filmik nakrecil.
Gdyby ci glupi niemcy nie potrafiacy jezdzic, jezdzili tak jak ty, bylby korek tak dlugi, ze by zablokowal inna 3 pasmowke.
Tak to wyglada na google maps z satelity:
http://img811.imageshack.us/img811/1541/mapa1.png

A tu link do google maps jakbys sobie chcial interaktywnie obejrzec:
http://tinyurl.com/mapka-zwezka-i-korek

Poswiecilem 15min swojego czasu zeby zrobic te screenshoty i mam nadzieje, ze nie pojdzie to na marne, ze zrozumiesz, ze zle jezdziles i co gorsza innym uprzykrzales zycie.

A jak by znak o zwezeniu byl 10km przed zwezka to tez wszyscy maja tylko jednego pasa uzywac?
Po co budowac zatem drogi wielopasomowe?

Data: 2011-05-23 08:13:28
Autor: Arek
Z cyklu "baba z kierownica"
W dniu 2011-05-21 11:44, topek pisze:
[...]

Chwali się taka edukacja, fakt, że pewnie na marne, ale ciemnotę i chamstwo warto tępić.

A.

Data: 2011-05-20 23:40:24
Autor: J.F.
Z cyklu "baba z kierownica"
On Fri, 20 May 2011 13:35:51 +0200,  Andy Niwiński wrote:
Do Polski jeżdzę 4-5 razy w roku. I zaliczam przeważnie trasę Olszyna-Wrocław-Kudowa. Taki 4-ro dniowy wyjazd dostarcza mi tyle atrakcji, co 5-cio letnia jazda w Europie. Chyba przy następnym wyjeĽdzie założę ekstra kamerkę i mał± kompilację z jednego wyjazdu zadedykuję specjalnie Tobie.

Ja tez musze kiedys kamerke zakombinowac, bo od dawna mam ochote
nakrecic "straszliwie nudny film z jazdy po Polsce". Gdzie wy te atrakcje widzicie ? J.

Data: 2011-05-20 23:51:42
Autor: Artur Ma¶l±g
Z cyklu "baba z kierownica"
W dniu 2011-05-20 23:40, J.F. pisze:
[...]

Znalazł się kawalarz - jeżeli za granic± bywasz sporadycznie, to pewnie
nie widzisz tych "atrakcji", ponieważ s± one dla Ciebie typowymi zachowaniami na drogach. Inaczej to wygl±da z punktu człowieka
przyzwyczajonego do pewnego standardu zachowań, którego w Polsce
jeszcze nie ma, ale powoli ewoluujemy w dobrym kierunku.

Data: 2011-05-21 00:17:26
Autor: J.F.
Z cyklu "baba z kierownica"
On Fri, 20 May 2011 23:51:42 +0200,  Artur Ma¶l±g wrote:
[...]

No i to rodzi odwiecznie pytanie - czy my w roznych krajach zyjemy,
czy pirat drogowy to ja :-)

J.

Data: 2011-05-21 16:03:21
Autor: niusy.pl
Z cyklu "baba z kierownica"

UĹĽytkownik "news-gazeta" <news-gazeta@gazeta.pl>

[...]

Tak się właśnie jeździ by wykorzystać całą jezdnię. Na końcu bezkolizyjnie składają się. W Polsce też się tak jeździ.

Data: 2011-05-23 08:15:04
Autor: Arek
Z cyklu "baba z kierownica"
W dniu 2011-05-21 16:03, niusy.pl pisze:

[...]

Napisałbym, w Polsce też czasem w niektórych miejscach, zdarza się tak pojechać.

A.

Data: 2011-05-25 11:11:46
Autor: PaPi
Z cyklu "baba z kierownica"
Taa... Zwlaszcza jak na autostradzie jest zwezenie do jednego pasa, jest
maly stau, a wszyscy glupi niemcy jada do konca lewym pasem zeby na
koncu stac i wpychac sie...

Bo jedzie sie DO KONCA cala szerokoscia dostepnej jezdni.

Data: 2011-05-20 12:18:16
Autor: kamil
Z cyklu "baba z kierownica"
On 20/05/2011 08:21, news-gazeta wrote:
[...]

I pewnie dlatego w Niemczech ginie rocznie sporo mniej ludzi na drogach mimo, że na autobanach można zapitalać ile fabryka daje i połowa europy zabiera tam swoje drogie zabawki na weekend przetestować max speed.

Polacy oczywiście do poprawiania innych zawsze sią pierwsi, nie ważne że jeżdżą tragicznie a w piłce odpadają w eliminacjach za każdym razem, i tak wiedzą lepiej jak jeździć i kopać gałę.

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-05-20 11:26:31
Autor: to
Z cyklu "baba z kierownica"
begin kamil
I pewnie dlatego w Niemczech ginie rocznie sporo mniej ludzi na drogach
mimo, że na autobanach można zapitalać ile fabryka daje i połowa europy
zabiera tam swoje drogie zabawki na weekend przetestować max speed.

Trzeba się naprawdę postarać, żeby zabić się na autostradzie.

Polacy oczywiście do poprawiania innych zawsze sią pierwsi, nie ważne że
jeżdżą tragicznie a w piłce odpadają w eliminacjach za każdym razem, i
tak wiedzą lepiej jak jeździć i kopać gałę.

Prawda jest taka, że ryzyko jazdy po naszej rozwalnej DK jakimś szrotem i po autobahnie nowym autem jest diametralnie różne.

Data: 2011-05-20 13:36:48
Autor: Artur Maśląg
Z cyklu "baba z kierownica"
W dniu 2011-05-20 13:26, to pisze:
begin kamil

[...]

Niespecjalnie - np.
http://www.google.pl/#hl=pl&source=hp&biw=1221&bih=762&q=%C5%9Amier%C4%87+na+A4&oq=%C5%9Amier%C4%87+na+A4&aq=f&aqi=g1&aql=&gs_sm=e&gs_upl=739l3965l0l12l11l0l4l4l0l225l1246l0.5.2&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=32f72b32af09479c

Data: 2011-05-20 19:57:42
Autor: to
Z cyklu "baba z kierownica"
begin Artur Maśląg
[...]

I czego ma to dowodzić? Wypadki zdarzają się wszędzie, kwestia jak często.

Data: 2011-05-20 22:22:11
Autor: Artur Maśląg
Z cyklu "baba z kierownica"
W dniu 2011-05-20 21:57, to pisze:
[...]

Ciekawe, czemu wyciÄ…Ĺ‚eĹ› swĂłj tekst:
<cite>
Trzeba się naprawdę postarać, żeby zabić się na autostradzie.
</cite>

Jak widać, wcale nie trzeba się specjalnie starać w polskiej
rzeczywistości. Nawet jakiś czas temu zostałem wyprzedzony przez
mercedesa jadącego na dachu po barierze energochłonnej na A2.

Data: 2011-05-21 23:31:52
Autor: to
Z cyklu "baba z kierownica"
begin Artur Maśląg
Ciekawe, czemu wyciÄ…Ĺ‚eĹ› swĂłj tekst: <cite>
Trzeba się naprawdę postarać, żeby zabić się na autostradzie. </cite>

Jak widać, wcale nie trzeba się specjalnie starać w polskiej
rzeczywistości. Nawet jakiś czas temu zostałem wyprzedzony przez
mercedesa jadącego na dachu po barierze energochłonnej na A2.

Bo statystycznie trzeba się postarać, to że ktoś miał pecha niczego nie zmienia.

Data: 2011-05-20 14:31:54
Autor: kamil
Z cyklu "baba z kierownica"
On 20/05/2011 12:26, to wrote:
begin kamil

[...]

Prawda jest taka, ĹĽe ryzyko jazdy po naszej rozwalnej DK jakimĹ› szrotem i
po autobahnie nowym autem jest diametralnie różne.

Prawda jest taka, że po polskich dziurawych autostradach polacy 10-letnim szrotem jeżdżą często szybciej, niż ja po brytyjskiej 3-pasmowej autostradzie.

Prawda jest taka, że jak nie ma gdzie, to się nie zapierdala, zamiast tłumaczyć i zwalać winę za swój kretynizm na komunistów.

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-05-20 18:34:20
Autor: to
Z cyklu "baba z kierownica"
begin kamil
Prawda jest taka, ĹĽe po polskich dziurawych autostradach polacy
10-letnim szrotem jeżdżą często szybciej, niż ja po brytyjskiej
3-pasmowej autostradzie.

Nic dziwnego, jak wcześniej turlali się 50 km za tirami po "drodze krajowej".

Prawda jest taka, ĹĽe jak nie ma gdzie, to siÄ™ nie zapierdala, zamiast
tłumaczyć i zwalać winę za swój kretynizm na komunistów.

To czy to "zapierdalanie", czy nie, to kwestia umowna. Na zachodzie NAJPIERW stworzono sensowna infrastrukturÄ™ drogowÄ…, a dopiero POTEM wprowadzono restrykcje na obszarach zabudowanych, drogach lokalnych itp. U nas jak zwykle do wszystkiego zabiera siÄ™ od dupy strony.

Data: 2011-05-20 21:21:38
Autor: Artur Maśląg
Z cyklu "baba z kierownica"
W dniu 2011-05-20 20:34, to pisze:
[...]

Dość pokrętna filozofia biednego i nękanego kierowcy samochodu
osobowego. Tylko się popłakać. Zresztą część z takich artystów
potrafi z prędkościami autostradowymi wywijać na jednojezdniówkach,
po jednym pasie w kaĹĽdym kierunku. Nawet im wysepki na zabudowanych
nie straszne.

Prawda jest taka, ĹĽe jak nie ma gdzie, to siÄ™ nie zapierdala, zamiast
tłumaczyć i zwalać winę za swój kretynizm na komunistów.

To czy to "zapierdalanie", czy nie, to kwestia umowna.

Kwestia umowna? A z kim się umawiałeś? "Zapierdalanie" jest
terminem dość jasnym i tylko niewiele osób będzie próbowało
udowadniać, że jest inaczej. Niestety prawdą jest, to co napisał
Kamil.

Na zachodzie
NAJPIERW stworzono sensowna infrastrukturÄ™ drogowÄ…, a dopiero POTEM
wprowadzono restrykcje na obszarach zabudowanych, drogach lokalnych itp.

Nawet gdyby te Twoje pokrzykiwania były prawdą, to co to zmienia
w zakresie "zapierdalaczy"? Jak nie ma odpowiedniej drogi to siÄ™
nie "zapierdala" i tyle.

U nas jak zwykle do wszystkiego zabiera siÄ™ od dupy strony.

Tak, jasne. "Mam w dupie ograniczenia, poniewaĹĽ nie ma drogi
po której mógłbym jechać szybciej..." Tak, tak. Później droga
jest lepsza, w wyĹĽszym standardzie i teĹĽ to samo.

Zresztą - nie bój żaby. Niedługo w Niemczech też wprowadzą administracyjne ograniczenia prędkości na autostradach (teraz też
jest ich trochę i w sumie nie tak mało, jak się tutaj sytuację
przedstawia), dołożą opłaty za jazdę takimi drogami (już niedługo)
i dopiero będziesz miał pole do popisu w zakresie narzekania
na "komunistĂłw".

Data: 2011-05-20 19:55:36
Autor: to
Z cyklu "baba z kierownica"
begin Artur Maśląg
[...]

A Ty jak zwykle sprowadzasz wszystko do absurdu...

[...]

Czym innym jest 100 km/h w Żuku, czym innym w RS4.

Nawet gdyby te Twoje pokrzykiwania były prawdą, to co to zmienia w
zakresie "zapierdalaczy"? Jak nie ma odpowiedniej drogi to siÄ™ nie
"zapierdala" i tyle.

Bardziej "zapierdala" Żuk jadący 90/90 niż 911 jadące 120/90.

Czy ja kiedykolwiek pochwalałem jazdę chamską albo taką powyżej możliwości kierowcy i samochodu?

U nas jak zwykle do wszystkiego zabiera siÄ™ od dupy strony.

Tak, jasne. "Mam w dupie ograniczenia, poniewaĹĽ nie ma drogi po ktĂłrej
mógłbym jechać szybciej..." Tak, tak. Później droga jest lepsza, w
wyĹĽszym standardzie i teĹĽ to samo.

Kiedy będzie istniała sieć dróg o odpowiednim standardzie, to ludzie się przyzwyczają, że nie ma sensu zapierdalać po lokalnych, skoro można jechać legalnie te licznikowe 150 km/h po autostradzie. Tak było na zachodzie, tak będzie i u nas.

[...]
miał pole do popisu w zakresie narzekania na "komunistów".

Niestety eko-pierdoły są teraz w Europie na fali. Ale przypuszczam, że chronienie każdego idioty przed jakimkolwiek myśleniem i ryzykiem się z czasem zemści, tyle że pewnie mało kto powiąże jedno z drugim.

Data: 2011-05-20 22:17:43
Autor: Artur Maśląg
Z cyklu "baba z kierownica"
W dniu 2011-05-20 21:55, to pisze:
Artur Maśląg

[...]

Do jakiego absurdu? JeĹşdzisz czasem poza DC? 130km/h na
jednojezdniowej drodze  jest sprowadzaniem sprawy do absurdu?
Omijanie korka/wyprzedzanie po drugiej stronie wysepki pasem
pod prÄ…d to sprowadzenie sprawy do absurdu?

[...]

Aha - coś tu pisałeś, że ja niby sprowadzam sprawę do absurdu....

Niestety nie jest czymĹ› innym. ZresztÄ… nadal nie wiadomo z kim siÄ™
umawiasz na te kwestie umowne w zakresie "zapierdalania".

[...]

NaprawdÄ™? A co bardziej "zapierdala" - Lanos na 90/90, czy RS4 120/90?

Czy ja kiedykolwiek pochwalałem jazdę chamską albo taką powyżej
możliwości kierowcy i samochodu?

Wiesz, średnio mnie to interesuje. Niezależnie od tego jakim
kierowcÄ… jest ktoĹ› tam i jaki ma samochĂłd, to ma obowiÄ…zek
stosować się do tych samych przepisów co ja - choćbym rowerem
jechał.

[...]

Ty chyba masz niewielkie doświadczenia z "zachodu". Polecam np.
Francję. Bardzo byś się zdziwił.

[...]

Jakie eko-pierdoły? Przecież te zasady obowiązuję w zasadzie we
wszystkich krajach europejskich od dziesięcioleci.

> Ale przypuszczam, ĹĽe
chronienie każdego idioty przed jakimkolwiek myśleniem i ryzykiem się z
czasem zemści, tyle że pewnie mało kto powiąże jedno z drugim.

No pewnie - Ty jesteĹ› ponad to, itd.

Data: 2011-05-21 16:37:03
Autor: niusy.pl
Z cyklu "baba z kierownica"

Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com>

Do jakiego absurdu? JeĹşdzisz czasem poza DC? 130km/h na
jednojezdniowej drodze  jest sprowadzaniem sprawy do absurdu?

A w czym problem jak z naprzeciwka nic nie jedzie ? Czym to się różni od jazdy po polskiej austoradzie ?

Omijanie korka/wyprzedzanie po drugiej stronie wysepki pasem
pod prÄ…d to sprowadzenie sprawy do absurdu?

Pas spowalniający na środku krajowej z wysepkami właśnie to jest polska myśl -> ROTFL

Data: 2011-05-23 11:42:18
Autor: Arek
Z cyklu "baba z kierownica"
W dniu 2011-05-21 16:37, niusy.pl pisze:

[...]

Skoro, to jest takie nagminne, to dlaczego w takich miejscach nie stoją SM tudzież policja? A stoją zwykle w krzakach parę metrów przed tablicą z końcem terenu zabudowanego?

Omijanie korka/wyprzedzanie po drugiej stronie wysepki pasem
pod prÄ…d to sprowadzenie sprawy do absurdu?

Pas spowalniający na środku krajowej z wysepkami właśnie to jest polska
myśl -> ROTFL

A co szkodziło by dać dwa pasy w jednym kierunku i jeden z naprzeciwka i zamieniać to co kilka km? Czyli umożliwić bezpieczne wyprzedzenie? Absolutnie nic. Ale tak jak mówisz polska myśl, czyli robienie wszystkim na złość niestety wygrywa.

A.

Data: 2011-05-21 23:30:45
Autor: to
Z cyklu "baba z kierownica"
begin Artur Maśląg
Do jakiego absurdu? JeĹşdzisz czasem poza DC? 130km/h na jednojezdniowej
drodze  jest sprowadzaniem sprawy do absurdu?

ZaleĹĽy w jakim miejscu.

Omijanie
korka/wyprzedzanie po drugiej stronie wysepki pasem pod prÄ…d to
sprowadzenie sprawy do absurdu?

Nigdy tak nie robię, ale z drugiej strony na tych kretyńskich "uspokojonych" drogach niektórym mogą puścić nerwy po 10 km za jakimś mułem. Szczególnie tym w słabszych autach, którzy potrzebują więcej miejsca do wyprzedzania -- a tu co chwile wysepki, jakieś kretyńskie słupki, malowanki.

Czym innym jest 100 km/h w Żuku, czym innym w RS4.

Aha - coś tu pisałeś, że ja niby sprowadzam sprawę do absurdu....

To jest po prostu jaskrawy przykład.

Niestety nie jest czymĹ› innym. ZresztÄ… nadal nie wiadomo z kim siÄ™
umawiasz na te kwestie umowne w zakresie "zapierdalania".

A Ty z kim siÄ™ umawiasz?

NaprawdÄ™? A co bardziej "zapierdala" - Lanos na 90/90, czy RS4 120/90?

Biorąc pod uwagę przeciętny stan tych aut, to pewnie Lanos.

Wiesz, średnio mnie to interesuje. Niezależnie od tego jakim kierowcą
jest ktoś tam i jaki ma samochód, to ma obowiązek stosować się do tych
samych przepisów co ja - choćbym rowerem jechał.

PoRD jest pewnym uogólnieniem, bo przecież nie można pisać osobnego PoRD dla każdego kierowcy i samochodu. Jednak moim zdaniem jest zasadnicza różnica pomiędzy przekraczaniem limitu prędkością dobrym autem, na dobrej drodze i przy małym ruchu, a zapierdalaniem jak debil i stwarzaniem co chwilę ewidentnego zagrożenia. Według mnie te rzeczy są zupełnie nieporównywalne.

Ty chyba masz niewielkie doświadczenia z "zachodu". Polecam np. Francję.
Bardzo byś się zdziwił.

We Francji akurat byłem wielokrotnie. Co miałoby mnie tam zdziwić?

Jakie eko-pierdoły? Przecież te zasady obowiązuję w zasadzie we
wszystkich krajach europejskich od dziesięcioleci.

Od około 10-20 lat, dla Ciebie to jest "od dziesięcioleci"?

 > Ale przypuszczam, ĹĽe
chronienie każdego idioty przed jakimkolwiek myśleniem i ryzykiem się z
czasem zemści, tyle że pewnie mało kto powiąże jedno z drugim.

No pewnie - Ty jesteĹ› ponad to, itd.

Człowiek w miarę inteligenty po prostu zauważa także trochę bardziej skomplikowane zależności, sam pewnie zauważasz, ale jako przesadny legalista ignorujesz je, jeśli chodzi o PoRD.

Data: 2011-05-23 12:17:32
Autor: kamil
Z cyklu "baba z kierownica"
On 20/05/2011 19:34, to wrote:
[...]

U nas jak zwykle do wszystkiego doczepią się ludzie próbujący usprawiedliwiać jakoś swoje wdupiemiejstwo wszystkiego i wszystkich poza ich czterema kółkami.

Nie stać mnie na 70" plazme 3D, to znaczy że mam ukraść, skoro rząd nie zapewnił wszystkim warunków życiowych pozwalających na taki zakup? Logika ta sama.

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-05-23 21:31:48
Autor: to
Z cyklu "baba z kierownica"
begin kamil
Nie stać mnie na 70" plazme 3D, to znaczy że mam ukraść, skoro rząd nie
zapewnił wszystkim warunków życiowych pozwalających na taki zakup?
Logika ta sama.

Możesz wyjaśnić na czym polega rzekoma analogia?

Data: 2011-05-24 11:40:29
Autor: kamil
Z cyklu "baba z kierownica"
On 23/05/2011 22:31, to wrote:
begin kamil

[...]

Bo ja bym chciał, nie mam warunków, a na zachodzie mogą! <tupi tupi tupi tupi tupi nóżkami>

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-05-20 18:50:31
Autor: Cavallino
Z cyklu "baba z kierownica"
Użytkownik "kamil" <spam@spam.com> napisał w wiadomości news:

Prawda jest taka, że po polskich dziurawych autostradach polacy 10-letnim szrotem jeżdżą często szybciej, niż ja po brytyjskiej 3-pasmowej autostradzie.

Czego z kf wyłazisz?
SiedĹş gdzie Twoje miejsce.
PLONK ponowny

Data: 2011-05-23 12:15:14
Autor: kamil
Z cyklu "baba z kierownica"
On 20/05/2011 17:50, Cavallino wrote:
[...]

To straszne, a teraz goń się pajacu.

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-05-21 16:33:22
Autor: niusy.pl
Z cyklu "baba z kierownica"

UĹĽytkownik "kamil" <spam@spam.com>

Prawda jest taka, że jak nie ma gdzie, to się nie zapierdala, zamiast tłumaczyć i zwalać winę za swój kretynizm na komunistów.

Raczej jak nie ma dokÄ…d. MZ my siÄ™ po prostu bardziej od niemcĂłw spieszymy.

Data: 2011-05-23 11:44:08
Autor: Arek
Z cyklu "baba z kierownica"
W dniu 2011-05-21 16:33, niusy.pl pisze:

Prawda jest taka, ĹĽe jak nie ma gdzie, to siÄ™ nie zapierdala, zamiast
tłumaczyć i zwalać winę za swój kretynizm na komunistów.

Raczej jak nie ma dokÄ…d. MZ my siÄ™ po prostu bardziej od niemcĂłw spieszymy.

Raczej jest tak, że niemcy mogą normalnie jechać i to nie tylko na autostradach ale także na ichniejszych krajówkach. A u nas nie jest to w ogóle możliwe.

A.

Data: 2011-05-25 11:09:05
Autor: PaPi
Z cyklu "baba z kierownica"
p.s. nie wiedzialem ze Ty w faszystowskim kraju mieszkasz!

Faszysty to ty sobie w spodniach poszukaj.
Wspolczesne Niemcy maja mniej wspolnego z ksenofobia czy faszyzmem niz Polska.

Data: 2011-05-20 09:41:38
Autor: bratPit[pr]
Z cyklu "baba z kierownica"
[...]

żartujesz? jakie płyty?
te nowe auta (np. w/w Audi Q5, nowa E-klasa i inne) mają tyle plastików pod spodem, że jakbyś po dużym progu zwalniającym/krawężniku przejechał z większą prędkością to byś na ulicy zgubił ze 100kg plastiku,

brat

Data: 2011-05-20 11:01:47
Autor: MichałG
Z cyklu "baba z kierownica"
W dniu 2011-05-20 09:00, topek pisze:
[...]

Dobre...
a widziałeś może co robili tamtejsi faceci w wypasionych BMW jak spało im 10 cm mokrego sniegu? Lepiej wtedy nie wychodzic na ulice... ;)

Data: 2011-05-20 11:30:15
Autor: Artur Maśląg
Z cyklu "baba z kierownica"
[...]

Zdarza się, niemniej sytuacja wygląda dość rozrywkowo :)

Data: 2011-05-20 12:01:29
Autor: Mateusz
Z cyklu "baba z kierownica"
[...]

Jakość bardzo przyzwoita. Powiem Ci, że tydzień temu przejeżdżałem przez Niemcy. Jechałem A4 na Zgorzelec i jeszcze tak 120km dalej i odbijałem w dół na polsko-czeska granicę (Czeska Szwajcaria). Śmiem też twierdzić, że Niemcy nie potrafią sprawnie jeździć. Jechałem sobie spokojnym tempem 110-120 i czułem się niesłychanie niekomfortowo, bo ludzie naprawdę jeżdżą szybko. Z kolei na miejscowościach momentami są ograniczenia do 30 - cholery można dostać - i wierz mi stary lub nie: byłem w Dreznie i wracałem już tak ok 23. Przede mną jechał koleś, który
średnio co 3s trącał sobie bez powodu pedał hamulca. W końcu go wyprzedziłem, bo można ataku epilepsji dostać. Wierz mi, ale takich kwiatków miałem więcej. Określiłbym to jako jazdę w stylu ciotki.

Ja bym tam na dłuższą chwilę nie wytrzymał nerwowo, a przyznam, że chciałem wyjechać do Niemiec za pracą.

Data: 2011-05-20 13:44:02
Autor: Andy Niwiński
Z cyklu "baba z kierownica"

"Mateusz" <mateusz.chmurzynski@gmail.com> schrieb im Newsbeitrag news:4dd63bfa$0$2440$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Najlepie takie sprawy przeżywa się jadąc z Francji, albo Holandi do Polski. Francja, Holandia, czy inne Beneluxy - jedziesz sobie spokojnie swoje 120-130, nikt Cię nie wyprzedza, nikt nie wariuje, pełny wersal. Wjeżdzasz do Niemiec - każdy manewr wyprzedzania - 10 razy spoglądasz w lusterko, bo albo dawca organów albo jakowyś porszak czy inne bmw wyleci z predkością 250 kmh zza długiego łuku. Wjeżdzasz do Polski - koniec świata, wolna amerykanka, wszystko zachowuje się na drodze jakby nie było przepisów, albo były one tylko po to, żeby ich nie przestrzegać. A jak już widzę w Polsce białęgo SUVa, czy inengo wypasa, to resztka włosów staje mi dęba. Ostatnie 3 wyjazdy do Polski zawsze kończyły sie kilkoma "pierepałkami" z właścicielami białych, wypasionych autek.

Data: 2011-05-25 09:46:59
Autor: bratPit[pr]
Z cyklu "baba z kierownica"
[...]

w nawiązaniu do tego co pisałem tutaj masz link do zrobionego na szybko foto spodu Audi Q7, widoczna osłona na pierwszym planie jest z plastiku, pod spodem żadnych solidnych osłon, nic, wszystko na wierzchu,
http://tinyurl.com/3wdjlak

brat

Z cyklu "baba z kierownica"