Z cyklu co kupić? - 2 auto w rodzinie

Data: 2019-04-09 11:43:29
Autor: jarek d.
Z cyklu co kupić? - 2 auto w rodzinie
Z reguły tylko czytam Grupę, czas więc na 1 posta na rok ;)

Doradźcie, co kupić jako drugie auto w rodzinie.
Założenia: 2 + 3 dzieci w wieku 7, 3 i 2 lata. Najważniejsze - auto powinno być niskie i krótkie (kiepsko wyprofilowany zjazd do niskiego garażu w piwnicy), a na tylnej kanapie muszą się zmieścić 3 foteliki.
Wymagany isofix, nadwozie 5 drzwiowe.
Budżet 5-10 tys., od biedy nieco więcej.

jarek d.

Data: 2019-04-09 11:59:49
Autor: jarek d.
W dniu wtorek, 9 kwietnia 2019 20:54:12 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:
W dniu 2019-04-09 o 20:43, jarek d. pisze:
> [...]
> 3 isofiksy mają chyba tylko samochody typowo rodzinne w rodzaju Tourana. Niezbyt niski, ani nieszczególnie krótki.

Tego się obawiałem. No to może inaczej: 2 isofixy z tyłu a środkowe miejsce z pasem 3-punktowym. Najwyżej 7 latek będzie jeździł po środku, przypięty dorosłymi pasami z tymi ostatnio reklamowanymi "skracaczami" pasów.

jarek d.

Data: 2019-04-09 13:10:15
Autor: Franc
W dniu wtorek, 9 kwietnia 2019 20:43:30 UTC+2 użytkownik jarek d. napisał:
[...]

-- pozdrawiam
jarek d.

Witam.
Jakbyś nie kręcił, zostają Ci duże auta rodzinne. Sam mam 3 dziec i niby mam łatwiej, bo 9, 7 i 4 lata - ale nadal tylna kanapa musi być szeroka. Mam Alhambre i nie ma problemu. Jednak od tygodnia ujeżdżam różne auta zastępcze i nic pokroju Astry kombi nie pomieści 3 fotelików z tyłu. Dwa tzw. "poddupniki" + jeden przejściowy na pas samochodowy nie wejdzie i koniec. Może jakaś salonka segmentu D by dała radę. Ale masz mały budżet i może być problem.
Powodzenia.

--
Robert

Data: 2019-04-09 21:59:55
Autor: Budzik
Z cyklu co kupić? - 2 auto w rodzinie
Użytkownik Franc kaniewscy@gmail.com ...

[...]

 Do multipli wejda ale tam chyba isofixa nie ma...

--
Pozdrawia... Budzik
"...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece

Data: 2019-04-09 22:39:18
Autor: przemek.jedrzejczak
Z cyklu co kupić? - 2 auto w rodzinie
touran ma chyba 3 fotele ktore mozna osobno przesuwac wtedy powinno styknac tzn isofix po bokach i w srodku normalny fotelik

Data: 2019-04-11 04:15:14
Autor: jarek d.
W dniu wtorek, 9 kwietnia 2019 23:59:57 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> [...]

-- Pozdrawia... Budzik
"...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece
same siebie szanować umieją." Wojciech Bogusławski

Ale multipla dosyć wysoka.
Poza tym żona się nie zgodzi ;)
--
jarek d.

Data: 2019-04-11 04:17:17
Autor: jarek d.
W dniu wtorek, 9 kwietnia 2019 22:10:16 UTC+2 użytkownik Franc napisał:
> [...]

Jakbyś nie kręcił, zostają Ci duże auta rodzinne.. Sam mam 3 dziec i niby mam łatwiej, bo 9, 7 i 4 lata - ale nadal tylna kanapa musi być szeroka. Mam Alhambre i nie ma problemu. Jednak od tygodnia ujeżdżam różne auta zastępcze i nic pokroju Astry kombi nie pomieści 3 fotelików z tyłu. Dwa tzw. "poddupniki" + jeden przejściowy na pas samochodowy nie wejdzie i koniec. Może jakaś salonka segmentu D by dała radę. Ale masz mały budżet i może być problem.

Jeżdżę obecnie C4 Picasso i chciałem coś mniejszego, jako auto "awaryjne".
Chyba muszę zweryfikować założenia.
--
jarek d.

Data: 2019-04-11 21:50:47
Autor: ToMasz
Z cyklu co kupić? - 2 auto w rodzinie
Jeżdżę obecnie C4 Picasso i chciałem coś mniejszego, jako auto "awaryjne".
Chyba muszę zweryfikować założenia.

kup więc xsarę picasso. jeszcze w dieslu z silnikiem rhy. za 5 tyś czy coś koło tego. naprawisz raz i pojeździsz nią do zezłomowania.
3 fotele wejdą, ale isofixa raczej niema.

ToMasz

Data: 2019-04-19 11:17:14
Autor: m4rkiz
On 2019-04-11 21:50, ToMasz wrote:
[...]

ma, nie wiem czy na wszystkich ale chyba tak

przy zakupie zwrocilbym szczegolna uwage na progi,
a tak to lac i jezdzic, malo pali, czesci tanie...

Data: 2019-04-10 02:15:34
Autor: laisar
[...]

Dacia sandero I generacji.

2 isofixy na zewnętrznych miejscach, ale przy tym budżecie to nie wiem czy znajdzie się coś z 3.

Ja mam logana mcv I, który oficjalnie jest szerszy z tyłu od sandero na wysokości łokci o... 7mm  i wyglądało to tak:

http://www.daciaklub.pl/forum/files/thumbs/t_troje_dzieci_199.jpg

Sporo zależy jednak od samych fotelików, bo kilka cm potrafi zrobić różnicę.

Data: 2019-04-10 18:01:47
Autor: Cavallino
W dniu 10-04-2019 o 11:15, laisar pisze:
[...]

Dacia

Ale on chciał auto, a nie wyrób samochodopodobny....
Akurat MCV naprawdę jest ok, ale o zwykłym Sandero I to w życiu bym nic pozytywnego nie powiedział.

Data: 2019-04-10 14:36:18
Autor: laisar
W dniu środa, 10 kwietnia 2019 18:01:46 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:

Ale on chciał auto, a nie wyrób samochodopodobny...

De gustibus - a używanych sandero jest na tyle dużo, że ewentualnie zainteresowani mogą sobie wyrobić własne zdanie.

Akurat MCV naprawdę jest ok, ale o zwykłym Sandero I to w życiu bym nic pozytywnego nie powiedział.

Technicznie są niemal identyczne, tyle że sandero przez większość ludzi uważana jest za nieco ładniejsze.

Data: 2019-04-11 16:38:05
Autor: Cavallino
W dniu 10-04-2019 o 23:36, laisar pisze:

Akurat MCV naprawdę jest ok, ale o zwykłym Sandero I to w życiu bym nic
pozytywnego nie powiedział.

Technicznie są niemal identyczne,

Tylko że Sandero nie ma żadnego z plusów, które powodują inną ocenę MCV.
To jest zwykły, źle wykonany i badziewny dupowóz.

MCV to co innego, ładowność, przestrzeń itd są z innej bajki.

Data: 2019-04-11 09:42:01
Autor: radekp@konto.pl
Z cyklu co kupić? - 2 auto w rodzinie
Wed, 10 Apr 2019 02:15:34 -0700 (PDT), w
<879f1f64-55fc-48e6-ab16-04a38bc35c06@googlegroups.com>, laisar <krtk@o2.pl>
napisał(-a):

> [...]

Dacia sandero I generacji.
2 isofixy na zewnętrznych miejscach, ale przy tym budżecie to nie wiem czy znajdzie się coś z 3.

Sandero miało iso-fixy? Coś mi się nie wydaje, chyba że były za dopłatą.

Poza tym popieram propozycję. Auto jest imponująco szerokie (więc 3 foteliki
nie będą problemem), wyższe niż standardowe -- do warunku krótkie (ma równe 4m)
a duże pasuje, natomiast z "niskością" może być problem.

Data: 2019-04-11 02:03:31
Autor: laisar
W dniu czwartek, 11 kwietnia 2019 09:46:42 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:

Sandero miało iso-fixy? Coś mi się nie wydaje, chyba że były za dopłatą.

Miało, od samego początku, od najniższej wersji w standardzie.

natomiast z "niskością" może być problem.

1534 mm nie wydaje mi się jakąś szalenie ponadnormatywną wielkością, ale to już wątkotwórca może sam sobie porównać z potrzebami.

Data: 2019-04-11 04:19:16
Autor: jarek d.
W dniu czwartek, 11 kwietnia 2019 11:03:32 UTC+2 użytkownik laisar napisał:

> [...]

1534 mm nie wydaje mi się jakąś szalenie ponadnormatywną wielkością, ale to już wątkotwórca może sam sobie porównać z potrzebami.

Nie brałem Daćki pod uwagę, ale zobaczę, bo nie wygląda to źle.
jarek d.

Data: 2019-04-11 11:20:39
Autor: radekp@konto.pl
Z cyklu co kupić? - 2 auto w rodzinie
Thu, 11 Apr 2019 02:03:31 -0700 (PDT), w
<1aac6139-61f9-43e7-af69-3f31dab2ebb4@googlegroups.com>, laisar <krtk@o2.pl>
napisał(-a):

Miało, od samego początku, od najniższej wersji w standardzie.

Ach, to te pręty to ISOFIX... Nawet nie wiedziałem, nigdy nie korzystałem :)

Data: 2019-04-11 16:40:17
Autor: Cavallino
napisał(-a):

[...]

W sensie, że kanapę ma szerszą niż kompakty?
Ciekawe, bo Duster miał węższą.....

Data: 2019-04-12 10:55:42
Autor: radekp@konto.pl
Z cyklu co kupić? - 2 auto w rodzinie
Thu, 11 Apr 2019 16:40:17 +0200, w <q8njkh$5vi$3@node1.news.atman.pl>,
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

> [...]
> <879f1f64-55fc-48e6-ab16-04a38bc35c06@googlegroups.com>, laisar <krtk@o2.pl>

> nie będą problemem), W sensie, że kanapę ma szerszą niż kompakty?

Nie wiem jak tam w Dusterze, ale Sandero ma imponującą szerokość jak na
zaledwie 4m długości (jest szersza niż auta klasę wyżej).
Ale to trzeba zweryfikować w praktyce (miarka i tylna kanapa) albo pogrzebać w
necie.

Data: 2019-04-12 17:38:42
Autor: Cavallino

napisał(-a):

[...]

Auta klasę wyżej to kompakty i zapewniam Cię, że są szersze.
Może nie wszystkie, ale te normalne na pewno.

Data: 2019-04-13 00:41:40
Autor: radekp@konto.pl
Z cyklu co kupić? - 2 auto w rodzinie
Fri, 12 Apr 2019 17:38:42 +0200, w <q8qbe2$edj$1@node2.news.atman.pl>,
> [...]

Auta klasę wyżej to kompakty i zapewniam Cię, że są szersze.
Może nie wszystkie, ale te normalne na pewno.

Wygląda, że szersze, ale niewiele: Audi A3:
Szerokość od 1785 mm do 1966 mm

Sandero:
Szerokość od 1733 mm do 1944 mm

Golf:
Szerokość od 1799 mm do 2027 mm

Corolla:
Szerokość?: ?1775 mm

Za to wszystkie są o niecałe pół metra dłuższe.

Dla porównania:
Yaris:
Szerokość?: ?1695 mm

Punto: