Z cyklu: co kupić? Lampki, piasta, obręcz...

Data: 2013-02-15 19:05:22
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Z cyklu: co kupić? Lampki, piasta, obręcz...
Cześć!
Po dwóch sezonach rowerowej niedoli i posuchy zamierzam wrócić przynajmniej
do użytkowego pedałowania w większym wymiarze niż ostatnie dwa lata.
Jednocześnie dojrzałem do decyzji o wywaleniu z roweru, jakby nie było
trekkingowego, dynamopiasty (instytucji tej będę bronił jak niepodległości
w mieszczuchach!), w związku z czym mam pytanie do szanownego grona: co
kupić? Na liście zakupów są:
-piasta przednia (wymogiem jest tylko mocowanie hamulca tarczowego na sześć
śrub i 36 szprych. "za moich czasów" prym wiódł Novatec. I nie, to nie jest
wątek o wyższości V-ek nad tarczami!)

-obręcz (vide wyżej: będzie grała z hamulcem tarczowym. Chciałbym 36
szprych, bo na przodzie będę woził czasami sakwy, 28''. Mavic?)

-lampka przednia możliwie wąska (mam wąską kierownicę i sporo rzeczy na
niej, najchętniej na akumulatory AA i ze stabilizacją. Potrzebne mi dwa
tryby: świeci mocno i nie świeci, każdy ponad to dla mnie zbytek.
Średnio-szerokie światło, ale z zasięgiem około 30-50 metrów i około 4-5
metrów na boki, wskaźnik naładowania baterii chętnie przyjmę, ale
niekoniecznie, choćby taki jak mają czołówki Petzla - Myo RPX czy Black
Diamonda Spor/Storm. Może coś z DealExtreme?)

-lampka tylna (tutaj problem: chcę, żeby była mocowana na tylnej blaszce
bagażnika i włączała się sama jak jest ciemno, a jednocześnie nie była
biedaświecidłem, nie sprawiała problemów z wymianą baterii. Rozpatruję
również zakup drugiej lampki tylnej na sztycę, ale to jest prostsze).

Powiedzmy, że w granicach rozsądku cena nie jest wyjątkowo istotna, ale
piasty Chris King nie kupię ;-)

PS.
Chyba, że ktoś przypadkiem ma wspomniane wyżej koło do sprzedania? W
ostateczności za dobrą cenę (po albańsku: "good price for you, my friend!")
mogłoby być też na 32 szprychy.

PS2.
Przy okazji, może ktoś chce kupić nieco zjechane koło z dynamopiastą? 36
zapieczonych szprych, 28'', obręcz Alexrims X2100, 3-watowe dynamo Shimano.

PS3.
Wiem, że hasło: "szukałem ale nie znalazłem" to najpopularniejsze kłamstwo
w internecie, ale za cholerę w archiwum WCz. Precla nie mogę znaleźć
poradnika o dobieraniu siodełek. Mimo, że temat przewija się milion razy na
rok... :-/ Poratuje ktoś? Brooks B17 zmarł, niestety - pękła skóra przy
nitach w tylnej prawej części siodła i chyba się wyleczyłem na razie z
Brooksa... ;-) --
Pozdrowienia,

Data: 2013-02-15 19:16:02
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:1m861rz0f5ull.dlgpedaluje.ile.moze...

-piasta przednia (wymogiem jest tylko mocowanie hamulca tarczowego na sześć
śrub i 36 szprych. "za moich czasów" prym wiódł Novatec. I nie, to nie jest
wątek o wyższości V-ek nad tarczami!)

Kup taką piastę, która Ci najbardziej odpowiada kolorem bo cała reszta jest identyczna ;) Novatec spokojnie da radę :)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2013-02-15 19:37:52
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Z cyklu: co kupić? Lampki, piasta, obręcz...
kamil/Endurorider.pl, Fri, 15 Feb 2013 19:16:02 +0100, pl.rec.rowery:
[...]

Dżizys... Najbardziej kolorem odpowiada mi ta, która jest najtańsza. Jeżeli
znajdę w zaje*istej cenie różowo-błękitno-białą piastę to ją kupię. ;-)

--
Pozdrowienia,

Data: 2013-02-15 19:43:36
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[...]

Wracając do tematu:
http://www.centrumrowerowe.pl/p,piasta-przednia-d811sb-novatec,38042.html
Dobry wybór?

BTW, gdzie "się kupuje" w internecie? Który sklep ma dobre ceny? :->
Centrumrowerowe i Cyklotur, z tego co pamiętam, to teraz jedność, czy mają
(tak jak zapowiadał tutaj Igor) dobre ceny po konsolidacji?

--
Pozdrowienia,

Data: 2013-02-15 19:59:50
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:xqf1kloi1jyo$.dlgpedaluje.ile.moze...

Wracając do tematu:
http://www.centrumrowerowe.pl/p,piasta-przednia-d811sb-novatec,38042.html
Dobry wybór?

Tak.

BTW, gdzie "się kupuje" w internecie? Który sklep ma dobre ceny? :->
Centrumrowerowe i Cyklotur, z tego co pamiętam, to teraz jedność, czy mają
(tak jak zapowiadał tutaj Igor) dobre ceny po konsolidacji?

Alledrogo... Rozrzut cen potrafi być naprawdę spory więc warto dłuższą chwilę pogmerać ;)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2013-02-17 14:06:53
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Z cyklu: co kupić? Lampki, piasta, obręcz...
kamil/Endurorider.pl, Fri, 15 Feb 2013 19:59:50 +0100, pl.rec.rowery:
[...]

Dobra, będę grzebał.

A teraz pytanie o obręcz. W zasadzie jestem zdecydowany na obręcz pod
tarcze. Możesz coś podpowiedzieć w tej kwestii? Widzę ładne DT Swiss TK 540
Disc... :-> Niestety, na 32 szprychy, co jakoś przeżyję... ;-) Jeździłeś na
DT Swiss kiedyś? Jakieś opinie?

--
Pozdrowienia,

Data: 2013-02-17 14:30:30
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:1v3tg6ovzecli$.dlgpedaluje.ile.moze...

Alledrogo... Rozrzut cen potrafi być naprawdę spory więc warto dłuższą chwilę
pogmerać ;)

Dobra, będę grzebał.

Wiem, że rada niezbyt precyzyjna, ale naprawdę trzeba polować. Ja tylnego novateca dałem  ~130 PLN a ostatnio widziałem za 170 bodajże ;/

[...]

Nie, nie miałem DT ze względu na cenę - za drogo.

Przy budowaniu kół kieruję się prostą filozofią, czyli obręcz ma być: 1)mocna 2)ciężka bo lekkie u mnie za długo nie żyją 3)łatwo dostępna w przypadku wymiany 4)możliwie tania.

Gdyby nie konieczność 28" to powiedziałbym zestaw Vuelty Air Line 3 za cenę jednego DT Swiss :)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2013-02-17 14:54:27
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Z cyklu: co kupić? Lampki, piasta, obręcz...
kamil/Endurorider.pl, Sun, 17 Feb 2013 14:30:30 +0100, pl.rec.rowery:
Przy budowaniu kół kieruję się prostą filozofią, czyli obręcz ma być: 1)mocna 2)ciężka bo lekkie u mnie za długo nie żyją 3)łatwo dostępna w przypadku wymiany 4)możliwie tania.

A ja kieruję się filozofią budowania koła na dłuższy czas i bez większych
kompromisów, taki jestem zboczeniec... Będę szukał i grzebał, ale jak na
razie to ten DT Swiss wygrywa, aczkolwiek cenę ma faktycznie dość wysoką.
Nic no, zobaczę.

--
Pozdrowienia,

Data: 2013-02-17 13:54:33
Autor: tadeklodz
Z cyklu: co kupić? Lampki, piasta, obręcz...
W dniu niedziela, 17 lutego 2013 14:54:27 UTC+1 użytkownik Marek 'marcus075' Karweta napisał:
kamil/Endurorider.pl, Sun, 17 Feb 2013 14:30:30 +0100, pl.rec.rowery: > Przy budowaniu kół kieruję się prostą filozofią, czyli obręcz ma być: 1)mocna > 2)ciężka bo lekkie u mnie za długo nie żyją 3)łatwo dostępna w przypadku wymiany > 4)możliwie tania.

[...]

Jest jeszcze obręcz DT XR 400 też 32 otwory i Mavic TN 719 i 319 /tańsza/ na 36 otworów

Data: 2013-02-17 15:09:50
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:1x8q20uckbxm0.dlgpedaluje.ile.moze...

[...]

Czyli mamy ten sam pogląd tylko w innej gałęzi rowerowania :) Jeżeli Twoje dotychczasowe koła żyły długo i szczęśliwie to DT ma sens. Ja staram się zejść z ceną bo u mnie to różnie bywa więc nie chce później słono płacić za nieco niższą wagę.

Novatec na pewno da radę, szprychy DT Swiss też (nawet najtańsze Championy) więc wybór obręczy to w zasadzie jedyna trudność. Rzecz jasna, zaplatacz też powinien być kumaty bo paprak schrzani wszystko bez względu na jakość komponentów :)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2013-02-17 15:41:50
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Z cyklu: co kupić? Lampki, piasta, obręcz...
kamil/Endurorider.pl, Sun, 17 Feb 2013 15:09:50 +0100, pl.rec.rowery:
[...]

Moje obecne koła (a w zasadzie: obręcze) mają ponad 25 000... Ale z tego co
kojarzę to Alexrims nie robi już X2100... Do tego: słyszałem kiepskie
opinie np.: o DH19 czy ACE18...
[...]

Zaplatacza to ja mam najlepszego w okolicy. I nie mówię o sobie, bo ja już
nerwów nie mam do takich rzeczy, wolę dać komuś zarobić. ;-)

--
Pozdrowienia,

Data: 2013-02-17 17:20:13
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:ktg5iflot16w$.dlgpedaluje.ile.moze...

Moje obecne koła (a w zasadzie: obręcze) mają ponad 25 000... Ale z tego co
kojarzę to Alexrims nie robi już X2100... Do tego: słyszałem kiepskie
opinie np.: o DH19 czy ACE18...

W takim układzie rzuć okiem na ofertę leżaków magazynowych: może trafisz jakąś Rigidę lub inną firmę, która jest mniej znana a obręcz ma wszystko na miejscu ino cena jest znacznie niższa. Niestety ten sposób wymaga szukania po sklepach co bywa denrwujące i długotrwałe.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2013-02-15 21:06:57
Autor: PeJot
[...]

To znaczy nie korzystałeś nigdy z plastików ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-02-15 22:29:57
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Z cyklu: co kupić? Lampki, piasta, obręcz...
PeJot, Fri, 15 Feb 2013 21:06:57 +0100, pl.rec.rowery:

[...]

"Świadomie" - nie. Z żelowego siodła, które miałem "w zestawie" przesiadłem
się bezpośrednio na Brooksa.
Teraz zastanawiam się, czy kupienie Speca BG nie byłoby dobrym pomysłem.
Choć nadal - chciałbym takie ze skórzanym pokryciem.

--
Pozdrowienia,

Data: 2013-02-15 22:41:40
Autor: PeJot
[...]

W latach '80 jeździłem na skórze, na Favoritach, krótko na Brooksach. Potem przesiadłem się na plastiki ale ogólnie kształt siodeł pasujących do d4 mi pozostał. Na początek do testów kup jakąś taniochę, jeśli podejdzie będziesz wiedział czego szukać. MSZ warto zainwestować w sztycę z mikroregulacją kąta.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-02-15 22:52:03
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Z cyklu: co kupić? Lampki, piasta, obręcz...
PeJot, Fri, 15 Feb 2013 22:41:40 +0100, pl.rec.rowery:

[...]

O widzisz, to jest konkretna porada! Dzięki! :-)
A nie kojarzysz o co to chodziło z kośćmi kulszowymi, czy coś?

MSZ warto zainwestować w sztycę z mikroregulacją kąta.

Problem w tym, że _muszę_ mieć sztycę 400 mm i bardzo niechętnie podchodzę
do jej wymiany...

--
Pozdrowienia,

Data: 2013-02-15 15:31:31
Autor: Ignac
W dniu piątek, 15 lutego 2013 22:52:03 UTC+1 użytkownik Marek 'marcus075' Karweta napisał:

A nie kojarzysz o co to chodziło z kośćmi kulszowymi, czy coś?

Usiądz sobie na podłodze lekko zegnij nogi w kolanach powiedzmy 90stopni,
rękami podeprzyj się od tyłu i lekko wypchnij tułów do przodu,poczujesz
wtedy że siedzisz nie na pośladkach tylko na szczytach kości kulszowych właśnie.
Zrób sobie próbę,żeby szczyty tych kości wyraźnie wyczuć,
Następnie przygotuj sobie kawałek tektury falistej z pudełka np. 30x30cm i
w wyżej opisanej pozycji podnosisz 4d wsuwasz tekturę pod nią i delikatnie siadasz rzeczonymi kośćmi,które wygniatają Ci w tekturze ładne dwa dołki.
Obrysy tych wgnieceń zakreślasz i masz piękny negatyw rozstawu swoich kości.
Do zewnętrznych krawędzi obrysu dodaję np.po 3cm po każdej stronie i mam szerokośc pożądaną swojego siodła(może dodać po 2cm).
Generalnie chodzi o to,aby obrysy kości po przymierzeniu do potencjalnego
siodła nie zjeżdzały z jego bocznych krawędzi,bo wtedy to zjawisko rozsadza
kość miednicy i ból jest nie ciekawy.
Ja mam siodło z wyżłobionym wgłębieniem wzdłuż jego długości.
Istotna do tego jest jeszcze wysokość mocowania siodła w stosunku do
długości nóg,ale to już inna bajka.

Data: 2013-02-16 12:18:26
Autor: PeJot
W dniu 2013-02-16 00:31, Ignac pisze:

[...]

W zakładkach znalazłem takie coś:

http://www.specialized.com/specs/spec.jsp?speccode=bodygeometrysaddles

Ogólnie zasada ta sama, tyle że wybór szerokości siodeł niewielki.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-02-16 08:35:13
Autor: Ignac
W dniu sobota, 16 lutego 2013 12:18:26 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:

W zakładkach znalazłem takie coś:
 http://www.specialized.com/specs/spec.jsp?speccode=bodygeometrysaddles

Ogólnie zasada ta sama, tyle że wybór szerokości siodeł niewielki.

No właśnie,to poeta miał na myśli:)
Dodam tylko,jeżeli po 2 czy 3 h jazdy non stop czujemy dyskomfort
to siodełko niestety trzeba kupić szersze o 1-3 cm.
Natomiast,co do regulowania kąta pochylenia,to problem ten
rozwiązuje się przez obniżenie siodła i tego ostatniego nie
należy się bać,jeżeli mamy jakikolwiek dyskomfort w stawie:
skokowym,kolanowym-najcześciej,czy biodrowym jedziemy z
sidłem w dół małymi kroczkami,aż do eliminacji tegoż.
Powiem tak,jeżeli mamy ochotę na jazdę i czas,nawet codziennie,
a nie jedziemy,bo coś nas boli,to na bank mamy za wąskie lub
źle ustawione siodło.

Data: 2013-02-16 17:49:36
Autor: PeJot
W dniu 2013-02-16 17:35, Ignac pisze:
[...]

Wygląda na to że lepiej kupić siodło szerokie z tyłu, chyba że ktoś jest masochistą albo aptekarzem.

Natomiast,co do regulowania kąta pochylenia,to problem ten
rozwiązuje się przez obniżenie siodła i tego ostatniego nie
należy się bać,

Ja tam lubuję się w siodłach które widziane z boku mają wyraźny łukowaty profil. Przy niewłaściwym kącie pojawia się problem niechcianego zesuwania się do przodu albo ugniatania w strefie klejnotów. U kobiet z tym problem poważniejszy.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-02-16 22:52:49
Autor: Krycha_net
Z cyklu: co kupić? Lampki, piasta, obręcz...
W dniu 2013-02-16 17:49, PeJot pisze:
(...)
Przy niewłaściwym kącie pojawia się problem niechcianego
zesuwania się do przodu (...)

Dlatego moje siodełka w rowerach mają podniesiony przód.

Krycha.

Data: 2013-02-17 10:46:05
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sat, 16 Feb 2013 22:52:49 +0100, Krycha_net napisał(a):

Przy niewłaściwym kącie pojawia się problem niechcianego
zesuwania się do przodu (...)

Dlatego moje siodełka w rowerach mają podniesiony przód.

I ja jeżdżę z podniesionym przodem choć wcale damskiego zadka nie mam :)
--
Jacek

Data: 2013-02-16 12:24:47
Autor: PeJot
[...]

Są sztyce 400 mm z mikroregulacją. Dla informacji podaję, co kiedyś ustaliłem. Mianowicie w taniej sztycy *z ząbkami* skok wynosił trzy i pół stopnia, a to jest naprawdę sporo i czasem nie da się sensownie wyregulować kąta.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-02-15 21:15:42
Autor: Marcin Hyła
On 2013-02-15 19:05, Marek 'marcus075' Karweta wrote:

[...]

Otóż bardzo polecam tę lampkę:
http://www.cateye.com/en/products/detail/TL-LD570-R/

świeci super, jest - w odróżnieniu od wielu innych migajek bateryjnych - widoczna również z boków i generalnie świeci IMHO rewelacyjnie. W dodatku jest odblaskiem. Jedyne czego jeszcze nie wiem, to ile realnie wytrzymuje bateria (2xAAA). Deklarowany czas to 40/60 godzin w zależności od trybu.

Jest mocowanie na bagażnik (kupowane osobno, nie wiem jak w PL bo tego akurat nie używam) i - uwaga - to jest wariant z czujnikiem zmierzchowym. Czyli wjeżdżasz w tunel i _samo_ się włącza, jak światło dynamowe.

Jest też wariant biały do przodu.

Lampka jest IMHO wariacją/kopią VistaLite Nebula z lat 90-tych (niedostępna w PL ale bardzo popularna wówczas np. w UK).

Z przodu używam w trekingu jednocześnie starej Cateye HL-ELcośtam, bez trybu migającego (!), świeci kilkadziesiąt godzin ale niezbyt, przydaje się na dłuższą jazdę po asfalcie. Dodatkowo używam DealExtreme CT808 (OIDP) dopalając w trudniejszych warunkach, wisi na uprzęży czołówkowej na sakwie na kierownicy. Trzecia to będzie biały wariant tego cateya co reklamuję jako idealny tył, jeszcze mi się na trekingu nie udało użyć :-)

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2013-02-15 22:50:15
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Z cyklu: co kupić? Lampki, piasta, obręcz...
Marcin Hyła, Fri, 15 Feb 2013 21:15:42 +0100, pl.rec.rowery:
On 2013-02-15 19:05, Marek 'marcus075' Karweta wrote:

[...]

A nie wiesz może, jak tam jej współpraca z akumulatorami? Są jakby trochę
bardziej ekonomiczne. A zakładam, że mam szansę codziennie je ładować i w
skrajnych wypadkach trzeba mi dwóch-trzech godzin mocnego światła dziennie.

Jest mocowanie na bagażnik (kupowane osobno, nie wiem jak w PL bo tego akurat nie używam)

No właśnie... Trochę poznałem polskich dystrybutorów różnych rzeczy i
deczko mam lęki...

i - uwaga - to jest wariant z czujnikiem zmierzchowym. Czyli wjeżdżasz w tunel i _samo_ się włącza, jak światło dynamowe.

Otóż właśnie o to chodzi. Albo żeby włączało się po zmierzchu.

[...]

Po szybkim przejrzeniu DX znalazłem coś takiego:
<http://dx.com/p/ultrafire-sh-3aa-cree-xm-l-t6-800lm-5-mode-memory-white-led-flashlight-w-strap-3-x-aa-1-x-26650-124061>,
zastanawia mnie tylko, ile to faktycznie daje światła, oraz czy zmieści mi
się w uchwyt. Niestety, jestem zboczuchem, który chce na akumulatory AA, a
nie na 18650. Mam fetysz wożenia jednej ładowarki w dłuższe trasy... ;-)

--
Pozdrowienia,

Data: 2013-02-16 00:51:36
Autor: emil
[...]

Przy 2,5A świeci jak długie w aucie, ale padnie w godzine.

Komórkę też masz na AA ?
To właśnie ładowarką do Li-ion/Li-po wszystko się naładuje : 18650, komóre, GPS, foto, kamerkę, radio...

Data: 2013-02-17 00:28:57
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Z cyklu: co kupić? Lampki, piasta, obręcz...
emil, Sat, 16 Feb 2013 00:51:36 +0100, pl.rec.rowery:
[...]

Z pracy do domu mam około godziny pedałowania, więc w porządku. ;-)

Komórkę też masz na AA ?

Niestety nie. :-( --
Pozdrowienia,

Data: 2013-02-16 09:00:35
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 15 Feb 2013 22:50:15 +0100, Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):

Jedyne czego jeszcze nie wiem, to ile realnie wytrzymuje bateria (2xAAA). Deklarowany czas to 40/60 godzin w zależności od trybu.

Zazwyczaj wystarczy podzielić przez 10 :)

--
Jacek

Data: 2013-02-16 01:34:15
Autor: tadeklodz
Z cyklu: co kupić? Lampki, piasta, obręcz...
W dniu sobota, 16 lutego 2013 09:00:35 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
Dnia Fri, 15 Feb 2013 22:50:15 +0100, Marek 'marcus075' Karweta napisaďż˝(a):

> [...]

Zazwyczaj wystarczy podzieliďż˝ przez 10 :)

-- Jacek

Ja kilka lat temu kupiłem w Polsce tylne lampki AXA na baterie i chyba akumulatorki AA takie podobne jak w tym linku:
http://www.ebay.de/itm/Simson-Fahrrad-Rucklicht-AXA-Omega-Pro-Batteriebetrieb-Gepacktragerbefestigung-/260900797119?pt=Sport_Radsport_Fahrradteile&hash=item3cbee63abf

Data: 2013-02-16 13:36:12
Autor: Marcin Hyła
On 2013-02-16 09:00, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Bez jaj. Używam ketajek od pierwszej połowy lat 90-tych (! zaraz jak się pojawiły) i tylne pracowały naprawdę długo, może nie 100 godzin ale ponad 50 na pewno, i to licząc do chwili kiedy _zaczynały_ ciemnieć a nie kiedy nie szło ich w ogóle włączyć.

Tutaj czas deklarowany jest krótszy, ale nie spodziewam się, żeby w realu to było tylko 4 godziny. Może przy minus 20tu, ale też wątpię (normalnie w miejskim rowerze używam dynamo, a te wożę jako backup w torbie, czyli też są narażone na mróz). Znajomi mają bateryjne oświetlenie ledowe na stałe mocowane w rowerze i akurat je pare razy zostawili na ulicy - wtedy rzeczywiście siadło po paru dniach mrozu.

Przypominam - to są lapmki pozycyjne, o niewielkiej mocy. Te realnie oświetlające drogę oczywiście pracują dużo krócej, no ale muszą "ciągnąć" większy prąd.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2013-02-17 13:58:48
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Z cyklu: co kupić? Lampki, piasta, obręcz...
Marcin Hyła, Sat, 16 Feb 2013 13:36:12 +0100, pl.rec.rowery:
Przypominam - to są lapmki pozycyjne, o niewielkiej mocy. Te realnie oświetlające drogę oczywiście pracują dużo krócej, no ale muszą "ciągnąć" większy prąd.

Zastanawiam się luźno, czy jest sens iść w coś takiego:
<https://www.hurt.com.pl/tylna-diodowa-lampa-rowerowa-mactronic-wall-e-bpm-2sl,p6761.html>
W sumie, na tył nic poza pozycyjną lampką chyba nie trzeba, aczkolwiek w
trudniejszych warunkach (mgła) może być przydatne. Co myślisz? Jest nawet
instrukcja montażu na tylnej blaszce bagażnika, więc wszystko idealnie, a
cena jest w pełni znośna i o ile jestem skłonny to kupić od ręki, o tyle
nadal zastanawiam się nad przednią i rozpatruję jednak zakup czegoś w DX. W
ostateczności będę się doświetlał czołówką, która po modyfikacji (hm... do
Dominika muszę się uśmiechnąć ponownie ;-) ) będzie dawała pewnie ze 150
lm.

--
Pozdrowienia,

Data: 2013-02-17 15:28:12
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Z cyklu: co kupić? Lampki, piasta, obręcz...
Marcin Hyła, Sat, 16 Feb 2013 13:36:12 +0100, pl.rec.rowery:
Te realnie oświetlające drogę oczywiście pracują dużo krócej, no ale muszą "ciągnąć" większy prąd.

Marcinie, jeszcze jedno: co sądzisz o tym (głównie chodzi mi o przednią)
<https://www.hurt.com.pl/ekskluzywny-zestaw-lamp-rowerowych-mactronic-bike-pro-scream-i-walle,p6897.html>?
Wiem, że szału nie ma, ale te prawie 250 lm (ponoć) chyba da radę do
miasta. Porównanie mam do wspominanej czołówki - Petzl Myo RXP - która daje
bodaj 120 lm i w trybie skupionym wystarczało w zupełności nawet w marnie
oświetlonych miejscach w Bratysławie.

--
Pozdrowienia,

Z cyklu: co kupić? Lampki, piasta, obręcz...