Z cyklu: co kupić? Lampki, piasta, obręcz...

Data: 2013-02-15 21:15:42
Autor: Marcin Hyła
On 2013-02-15 19:05, Marek 'marcus075' Karweta wrote:

-lampka tylna (tutaj problem: chcę, żeby była mocowana na tylnej blaszce
bagażnika i włączała się sama jak jest ciemno, a jednocześnie nie była
biedaświecidłem, nie sprawiała problemów z wymianą baterii. Rozpatruję
również zakup drugiej lampki tylnej na sztycę, ale to jest prostsze).

Otóż bardzo polecam tę lampkę:
http://www.cateye.com/en/products/detail/TL-LD570-R/

świeci super, jest - w odróżnieniu od wielu innych migajek bateryjnych - widoczna również z boków i generalnie świeci IMHO rewelacyjnie. W dodatku jest odblaskiem. Jedyne czego jeszcze nie wiem, to ile realnie wytrzymuje bateria (2xAAA). Deklarowany czas to 40/60 godzin w zależności od trybu.

Jest mocowanie na bagażnik (kupowane osobno, nie wiem jak w PL bo tego akurat nie używam) i - uwaga - to jest wariant z czujnikiem zmierzchowym. Czyli wjeżdżasz w tunel i _samo_ się włącza, jak światło dynamowe.

Jest też wariant biały do przodu.

Lampka jest IMHO wariacją/kopią VistaLite Nebula z lat 90-tych (niedostępna w PL ale bardzo popularna wówczas np. w UK).

Z przodu używam w trekingu jednocześnie starej Cateye HL-ELcośtam, bez trybu migającego (!), świeci kilkadziesiąt godzin ale niezbyt, przydaje się na dłuższą jazdę po asfalcie. Dodatkowo używam DealExtreme CT808 (OIDP) dopalając w trudniejszych warunkach, wisi na uprzęży czołówkowej na sakwie na kierownicy. Trzecia to będzie biały wariant tego cateya co reklamuję jako idealny tył, jeszcze mi się na trekingu nie udało użyć :-)

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2013-02-15 22:50:15
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Z cyklu: co kupić? Lampki, piasta, obręcz...
Marcin Hyła, Fri, 15 Feb 2013 21:15:42 +0100, pl.rec.rowery:
On 2013-02-15 19:05, Marek 'marcus075' Karweta wrote:

[...]

A nie wiesz może, jak tam jej współpraca z akumulatorami? Są jakby trochę
bardziej ekonomiczne. A zakładam, że mam szansę codziennie je ładować i w
skrajnych wypadkach trzeba mi dwóch-trzech godzin mocnego światła dziennie.

Jest mocowanie na bagażnik (kupowane osobno, nie wiem jak w PL bo tego akurat nie używam)

No właśnie... Trochę poznałem polskich dystrybutorów różnych rzeczy i
deczko mam lęki...

i - uwaga - to jest wariant z czujnikiem zmierzchowym. Czyli wjeżdżasz w tunel i _samo_ się włącza, jak światło dynamowe.

Otóż właśnie o to chodzi. Albo żeby włączało się po zmierzchu.

[...]

Po szybkim przejrzeniu DX znalazłem coś takiego:
<http://dx.com/p/ultrafire-sh-3aa-cree-xm-l-t6-800lm-5-mode-memory-white-led-flashlight-w-strap-3-x-aa-1-x-26650-124061>,
zastanawia mnie tylko, ile to faktycznie daje światła, oraz czy zmieści mi
się w uchwyt. Niestety, jestem zboczuchem, który chce na akumulatory AA, a
nie na 18650. Mam fetysz wożenia jednej ładowarki w dłuższe trasy... ;-)

--
Pozdrowienia,

Data: 2013-02-16 00:51:36
Autor: emil
[...]

Przy 2,5A świeci jak długie w aucie, ale padnie w godzine.

Komórkę też masz na AA ?
To właśnie ładowarką do Li-ion/Li-po wszystko się naładuje : 18650, komóre, GPS, foto, kamerkę, radio...

Data: 2013-02-17 00:28:57
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Z cyklu: co kupić? Lampki, piasta, obręcz...
emil, Sat, 16 Feb 2013 00:51:36 +0100, pl.rec.rowery:
[...]

Z pracy do domu mam około godziny pedałowania, więc w porządku. ;-)

Komórkę też masz na AA ?

Niestety nie. :-( --
Pozdrowienia,

Data: 2013-02-16 09:00:35
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 15 Feb 2013 22:50:15 +0100, Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):

Jedyne czego jeszcze nie wiem, to ile realnie wytrzymuje bateria (2xAAA). Deklarowany czas to 40/60 godzin w zależności od trybu.

Zazwyczaj wystarczy podzielić przez 10 :)

--
Jacek

Data: 2013-02-16 01:34:15
Autor: tadeklodz
Z cyklu: co kupić? Lampki, piasta, obręcz...
W dniu sobota, 16 lutego 2013 09:00:35 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
Dnia Fri, 15 Feb 2013 22:50:15 +0100, Marek 'marcus075' Karweta napisaďż˝(a):

> [...]

Zazwyczaj wystarczy podzieliďż˝ przez 10 :)

-- Jacek

Ja kilka lat temu kupiłem w Polsce tylne lampki AXA na baterie i chyba akumulatorki AA takie podobne jak w tym linku:
http://www.ebay.de/itm/Simson-Fahrrad-Rucklicht-AXA-Omega-Pro-Batteriebetrieb-Gepacktragerbefestigung-/260900797119?pt=Sport_Radsport_Fahrradteile&hash=item3cbee63abf

Data: 2013-02-16 13:36:12
Autor: Marcin Hyła
On 2013-02-16 09:00, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Bez jaj. Używam ketajek od pierwszej połowy lat 90-tych (! zaraz jak się pojawiły) i tylne pracowały naprawdę długo, może nie 100 godzin ale ponad 50 na pewno, i to licząc do chwili kiedy _zaczynały_ ciemnieć a nie kiedy nie szło ich w ogóle włączyć.

Tutaj czas deklarowany jest krótszy, ale nie spodziewam się, żeby w realu to było tylko 4 godziny. Może przy minus 20tu, ale też wątpię (normalnie w miejskim rowerze używam dynamo, a te wożę jako backup w torbie, czyli też są narażone na mróz). Znajomi mają bateryjne oświetlenie ledowe na stałe mocowane w rowerze i akurat je pare razy zostawili na ulicy - wtedy rzeczywiście siadło po paru dniach mrozu.

Przypominam - to są lapmki pozycyjne, o niewielkiej mocy. Te realnie oświetlające drogę oczywiście pracują dużo krócej, no ale muszą "ciągnąć" większy prąd.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2013-02-17 13:58:48
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Z cyklu: co kupić? Lampki, piasta, obręcz...
Marcin Hyła, Sat, 16 Feb 2013 13:36:12 +0100, pl.rec.rowery:
Przypominam - to są lapmki pozycyjne, o niewielkiej mocy. Te realnie oświetlające drogę oczywiście pracują dużo krócej, no ale muszą "ciągnąć" większy prąd.

Zastanawiam się luźno, czy jest sens iść w coś takiego:
<https://www.hurt.com.pl/tylna-diodowa-lampa-rowerowa-mactronic-wall-e-bpm-2sl,p6761.html>
W sumie, na tył nic poza pozycyjną lampką chyba nie trzeba, aczkolwiek w
trudniejszych warunkach (mgła) może być przydatne. Co myślisz? Jest nawet
instrukcja montażu na tylnej blaszce bagażnika, więc wszystko idealnie, a
cena jest w pełni znośna i o ile jestem skłonny to kupić od ręki, o tyle
nadal zastanawiam się nad przednią i rozpatruję jednak zakup czegoś w DX. W
ostateczności będę się doświetlał czołówką, która po modyfikacji (hm... do
Dominika muszę się uśmiechnąć ponownie ;-) ) będzie dawała pewnie ze 150
lm.

--
Pozdrowienia,

Data: 2013-02-17 15:28:12
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Z cyklu: co kupić? Lampki, piasta, obręcz...
Marcin Hyła, Sat, 16 Feb 2013 13:36:12 +0100, pl.rec.rowery:
Te realnie oświetlające drogę oczywiście pracują dużo krócej, no ale muszą "ciągnąć" większy prąd.

Marcinie, jeszcze jedno: co sądzisz o tym (głównie chodzi mi o przednią)
<https://www.hurt.com.pl/ekskluzywny-zestaw-lamp-rowerowych-mactronic-bike-pro-scream-i-walle,p6897.html>?
Wiem, że szału nie ma, ale te prawie 250 lm (ponoć) chyba da radę do
miasta. Porównanie mam do wspominanej czołówki - Petzl Myo RXP - która daje
bodaj 120 lm i w trybie skupionym wystarczało w zupełności nawet w marnie
oświetlonych miejscach w Bratysławie.

--
Pozdrowienia,

Z cyklu: co kupić? Lampki, piasta, obręcz...