Data: 2009-04-04 08:59:23 | |
Autor: August | |
Z cyklu co na pierwszy motór | |
Witam Grupę,
po zapoznaniu się z FAQ grupy Co na pierwszy motor itp. chcialbym uszczegółowić zapytanie: Co dla mnie ?. Początkowo myślałem o motocyklu raczej pod katem wypożyczania podczas podróży do krajów egzotycznych, słabo zaludnionych jako środek transportu wakacyjnego, ale po pierwsze w tym roku będę mało podróżował, a po drugie przyszła ładna pogoda, ja pozytywnie przejechałem egzamin i naszła mnie chęć na zakupy i pozwiedzania okolicy tym razem motocyklem. Moje preferowany motor jest chyba z pogranicza turystycznego i enduro: do jazdy po drogach zwykłych jako transfer, nastepnie jazda po mniej uczęszczanych gorszych bocznych asfaltach i szutrach. Chciałbym by sprawdzał się na podjazdach zniszczonymi asfaltami w górach do 1000 m npm typu Bystrzyckie, Sowie. Ogólnie penetracja okolic, w które ciężko dotrzeć autem ze wzgledu na stan drogi, ale bez łamania przepisów leśnych itp. Oprócz tego chciałbym aby miał ponizsze cechy: -waga ponizej średniej w klasie, -wygoda pozycja przy 178 cm wzrostu, -niezawodność i prostota i niskie koszty ekspoatacji w serwisie, sam mam niewielkie mozliwości narzędziowe, nie chce się bawić w pieszczenie motocykla, -serwis we Wrocławiu, -jazda absolutnie bez pasażera. Nie interesuje mnie ściganie, prędkość max i wysublimowana estetyka.. Opisowo: chciałbym coś znanego z niezawodności, gdy się go rzadziej serwisuje lub zapomni wymienić płynów w terminie, a zarazem względnie taniego używanego do 6000 zł na start kosztów, z dużym wyborem wśród zarejestrowanych już w kraju egzemplarzy. wstępnie wpadły mi w oko stare: Suzuki DR 350-600, Honda 250 - 600 XL , Suzuki GS500 (odpadają bezdroża) Moje doświadczenie: kursowa YBR 250 i ok 100 km przejechanych po bezdrożach Hondą Dominatorem 250. Co Grupowicze by doradzili ? pozdrav, August |
|
Data: 2009-04-04 18:49:32 | |
Autor: Krzysztof Biały | |
Z cyklu co na pierwszy motór | |
hej,
ja jeżdżę yamahą xt600e. To mój pierwszy motocykl i w sumie startowałem od 0 (PJ A zrobione 12 lat temu, od tego czasu tylko 4 kółka). W sumie zdaje się spełniać Twoje wymagania, prosta jak cep, póki co ogarniam bez szczególnych problemów. Nie mam punktu odniesienia, że jest lepsza od lub gorsza od. Po prostu mi odpowiada, a założenia miałem podobne jak Ty: da się jeździć po asfalcie, da się po szutrach, łące i piasku. Moim celem jest głównie jazda po leśnych ale drogach i tu zdaje się być stworzona do tego. Rozważ ją jako jedną z opcji. Aha: trochę jednak waży. |
|
Data: 2009-04-04 22:50:04 | |
Autor: Majak | |
Z cyklu co na pierwszy motór | |
"Krzysztof Biały" <nseal@poczta.onet.pl> wrote in message news:gr833u$qmf$1news.onet.pl... hej,Pozdrawiam Maciek -- DRZ400E R6 |
|
Data: 2009-04-05 07:14:55 | |
Autor: mariuszkask | |
Z cyklu co na pierwszy motór | |
Mam Suzuki DR 650 rse z 93r. w idealnym stanie kupiłem ją z tym samym
przeznaczeniem jednak przy moim 170cm okazał się za wysoki i teraz szukam czegoś mniejszego jest teraz do kupienia za ok 550zł. Pozatym wydaje mi się choć expertem nie jestem że na dalekie wyjazdy 250 to troche mało,na śmiganie po lasach idealna pojemność jednak na trasie chyba radziłbym większy silnik co niestety wiąże się ze wzrostem wagi. Jak to zwykle bywa jak chce się już coś wybrać to robią się kłopoty. Pozdrawiam |
|
Data: 2009-04-05 18:44:19 | |
Autor: Kuczu | |
Z cyklu co na pierwszy motór | |
mariuszkask@op.pl pisze:
Suzuki DR 650 rse z 93r. jest teraz do kupienia za ok 550zł. Za 550 pln biore :) -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-04-05 20:19:27 | |
Autor: Majak | |
Z cyklu co na pierwszy motór | |
"Kuczu" <p.kuczynski@jim-satnet.pl> wrote in message news:gran5c$nfc$1news.wp.pl... mariuszkask@op.pl pisze:Ależ jak tak można , proszę nie rozpuszczać sprzedających. Nie można się od razu zgadzać na zaproponowana cenę, trzeba się troszke potargować. Teraz wszyscy sprzedający będą chcieli sprzedać bez żadnych upustów. Pozdrawiam Maciek P.S. Do sprzedajacego ; dam 50 zł wiecej niż Kuczu ;) -- DRZ400E R6 |
|
Data: 2009-04-05 12:41:45 | |
Autor: mariuszkask | |
Z cyklu co na pierwszy motór | |
Dobre ;-) fakt mój błąd, nie dopisałem 0 razem z nim jest 5500 co
jest rzeczą chyba oczywistą. Dobrze że to nie aukcja na allegro bo już bym mopka nie miał, a za 550 dobrego roweru bym nie kupił ;-) Nie była to żadna agitacja z mojej strony, pisałem koledze co myśle a że mam na zbyciu podobnego przeznaczenia motor to już zupełnie inna sprawa. Pozdrawiam wszystkich spostrzegawczych i dociekliwych, musze uwarzać co się wyswietla bo dojdzie do masakry ;-). |
|
Data: 2009-04-05 22:41:13 | |
Autor: Kuczu | |
Z cyklu co na pierwszy motór | |
mariuszkask@op.pl pisze:
musze uwarzać No i nie tylko na cyferki ale na ortografy tez. Bo wstyd. -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-04-05 07:19:33 | |
Autor: tomistrz | |
Z cyklu co na pierwszy motór | |
On 4 Kwi, 22:50, "Majak" <d...@o2.pl> wrote:
>Też uważam , że to dobry wybór . Prosta konstrukcja , chłodzenie... Witam Skoro stanelo na XT 600 to czemu nie przyjzec sie jej konkurentowi NX 650 Dominator ze stajni Hondy? + mniejsza masa (20kg) od yamahy + fabryczny bagaznik w standardzie pod kufer + wyzsza V (Vmax=160, yamaha tylko 146km/h) Kto rozsadzi porownanie tych dwu maszyn ? |
|
Data: 2009-04-05 23:17:52 | |
Autor: Kefir | |
Z cyklu co na pierwszy motór | |
<tomistrz@gmail.com> wrote in message news:27e4ec9e-7868-49ab-b8d2-be8a0b76cb8fb16g2000yqb.googlegroups.com... On 4 Kwi, 22:50, "Majak" <d...@o2.pl> wrote: >Też uważam , że to dobry wybór . Prosta konstrukcja , chłodzenie... Witam Skoro stanelo na XT 600 to czemu nie przyjzec sie jej konkurentowi NX 650 Dominator ze stajni Hondy? + mniejsza masa (20kg) od yamahy + fabryczny bagaznik w standardzie pod kufer + wyzsza V (Vmax=160, yamaha tylko 146km/h) ************************************************** A jak z wymianami oleju i cenami materialow eksploatacyjnych? Wydaje mi sie ze Domi, oczywiscie lepsze ;) w tych rankingach sporo straci. XT to traktow wyprodukowany w ogromnej ilosci. -- Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X To nie forum scigacza lecz grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta |
|
Data: 2009-04-05 23:48:23 | |
Autor: tomistrz | |
Z cyklu co na pierwszy motór | |
On 5 Kwi, 23:17, "Kefir" <kefir_spam...@riders.pl> wrote:
A jak z wymianami oleju i cenami materialow eksploatacyjnych? Wydaje mi sie olej w dominatorze czesto - co 3 tysie, w xt nie wiem - moze ktos wie? a materialy znaczy co filtry? filtry - groszowe sprawy Dokopalem sie teraz informacji ze masa sucha XT600 to 156kg to byl moj glowny argument za dominatorem (roczniki 88-93 = 152kg) nadal jest lzejszy ale roznica wynosi tylko 4 kg. - dominator miesci 2 litry mniej paliwa w baku + no i wyglada na to ze ma lepsze osiagi na trasie (V) Co do ilości to na allegro 40 vs 48 a na mobile 106 vs 150 na korzyść xt Ja bym chcial wiedziec co sie sprawuje lepiej na drogach szutrowych, trawach, drogach leśnych, który z tych 2 lepiej reaguje na gaz, jak idzie z gazu na kolo i ktory ma lepsze hamulce i ogolnie czym sie lepiej jezdzi ( w zgodzie z przeznaczeniem tych motorkow czyli na i poza asfaltem) bo rowniez sie przymierzam do kupna. Pozdro |
|
Data: 2009-04-05 07:20:59 | |
Autor: tomistrz | |
Z cyklu co na pierwszy motór | |
On 4 Kwi, 22:50, "Majak" <d...@o2.pl> wrote:
>Też uważam , że to dobry wybór . Prosta konstrukcja , chłodzenie... Witam Skoro stanelo na XT 600 to czemu nie przyjzec sie jej konkurentowi NX 650 Dominator ze stajni Hondy? + mniejsza masa (20kg) od yamahy + fabryczny bagaznik w standardzie pod kufer + wyzsza V (Vmax=160, yamaha tylko 146km/h) Kto rozsadzi porownanie tych dwu maszyn ? |
|
Data: 2009-04-05 22:48:30 | |
Autor: Eskimos | |
Z cyklu co na pierw szy motór | |
On Sat, 4 Apr 2009 08:59:23 -0700 (PDT), August
<tomek@augustowski.org> wrote: Opisowo: Stary Transalp. Trwały, ekonomiczny, prosty, solidny i na pewno popularniejszy niż Dominator. Darz bór, Eskimos FJ1200 Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!! Poznań |
|
Data: 2009-04-11 05:46:13 | |
Autor: August | |
Z cyklu co na pierwszy motór | |
On 5 Kwi, 22:48, Eskimos <eski...@tegoniemaicpnet.pl> wrote:
dużym wyborem wśród >zarejestrowanych już w kraju egzemplarzy. Dziekuje Wszystkim za podpowiedzi. A jak ocenicie taki wynalazek jak Aprilia Pegaso 650 (sa 3 wersje od miejskiej do enduro) ? plusem nizsza cena mlodszych rocznikow i wyglada bardziej zwiewnie od wszystkich rozwazanych. Czy serwis dla takiej maszyny jest problematyczny? pozdrav, August |
|
Data: 2009-04-11 15:04:04 | |
Autor: Magic | |
Z cyklu co na pierwszy motór | |
August pisze:
A jak ocenicie taki wynalazek jak Aprilia Pegaso 650 Silnik Rotaxa, bardzo porządny, ten sam co BMW F650, więc i jego możesz wziąć pod uwagę. Całkiem fajna maszynka, nie słychać by miała jakieś typowe problemy, jeździ się przyzwoicie, da się nawet szlifować podnóżki i nie tylko. Co do serwisu to podstawowym problemem jest zmiana importera i nie wiadomo jak to wpłynie na dostępność części, ale gorzej jak do tej pory to raczej nie będzie :) Pogadaj w Motoriście, do tej pory mieli Aprilię, sa zorientowani co i jak. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-04-20 03:18:54 | |
Autor: August | |
Z cyklu co na pierwszy motór | |
On 4 Kwi, 17:59, August wrote:
Witam Grupę, Prawdopodobnie będzie to Suzuki DR 800 big z początku lat '90. pozdrav, August |