Z cyklu dobry mechanik to podstawa :-)

Data: 2009-07-24 10:00:06
Autor: Rafał VFR
Z cyklu dobry mechanik to podstawa :-)
Witam
Będąc na wakacjach zostałem poproszony o pomoc - hamulce działają ni jak i nie odbijają.
Klocki z tyłu zostały wymienione w serwisie i od razu ustawiono też przód.
Nie ustaliłem gdzie zresztą jakie ma to znaczenie.
A tu foto: http://etacar.put.poznan.pl:8443/rafal.kowalski/hamulce/index.htm
Che czego to ludzie nie wymyślą - kiedyś zamieściłem foto odwrotnie montowanego widelca ale to jest dopiero kwiatek !

Rafal VFR
GG 85456
http://www.put.poznan.pl/~rafal.kowalski

Data: 2009-07-24 10:07:50
Autor: Piotr Biernawski
[...]

jak znam zycie dobrze zamontowana fajka powodowala ze linka jezdzila po blotniku...

pozdr
lovebeer

Data: 2009-07-24 10:55:26
Autor: dobrov
Piotr Biernawski pisze:
[...]

e... Do błotnika tam jest daleko.
Zastanawiam się, czy historyjka sprzedana autorowi wątku (że niby serwis
tak uczynił) nie jest tylko próbą ukrycia własnej nieudolności właściciela.

Data: 2009-07-24 11:44:47
Autor: Rafał VFR
[...]

Nie wiem, też o tym myślałem ale napisałem jak było.
Zresztą rower przyjechał na wieś od rodziny z miasta i od samego początku nie hamował, niby rodzina dała gdzieś tam w mieście do zrobienia i wymienili klocki przy okazji "regulując" przód.
Tak czy siak sama długość pancerza przedniego powinna dać do myślenia (był prawie jak struna) osobie, która to robiła.
Pzdr
RK

Data: 2009-07-24 11:47:29
Autor: Rafał VFR
Z cyklu dobry mechanik to podstawa :-)
A propos - warto zwrócić uwage na podkładki pod klcokiem - wszystkie były od strony koła - dlatego ramiona są tak mocno rozwarte :-)
Pzdr
RK

Data: 2009-07-24 10:15:48
Autor: reme.k
[...]

Bo dobry mechanik zamontowałby dwie fajki :)
Jedna tak jak na foto a druga "tradycyjnie".

Data: 2009-07-24 12:09:37
Autor: dziki
Użytkownik "Rafał VFR" <rafalvfr@tlen.pl> napisał w wiadomości news:h4bpq7$bsn$1sunflower.man.poznan.pl...

A tu foto: http://etacar.put.poznan.pl:8443/rafal.kowalski/hamulce/index.htm

LOL, canti wracaja do lask :D

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-07-24 17:58:02
Autor: Solar
Rafał VFR pisze:

A tu foto: http://etacar.put.poznan.pl:8443/rafal.kowalski/hamulce/index.htm
Che czego to ludzie nie wymyślą - kiedyś zamieściłem foto odwrotnie montowanego widelca ale to jest dopiero kwiatek !

A jak się bez większej ingerencji przełoży po prostu fajkę na właściwe miejsce, to nie będzie działać? I pancerz też się "wydłuży".

"Bóg nie mieszka w świątyniach ręką zbudowanych."
                                      Biblia Dz. 17. 24

Data: 2009-07-25 17:21:33
Autor: maksWYTNIJTO
Z cyklu dobry mechanik to podstawa :-)
   Oto mała konkluzja...chcesz mieć zrobione dobrze,szybko i tanio...
  zrób sobie sam!Zawsze stosuje tą zasadę.
    Ignac

Data: 2009-07-26 00:39:04
Autor: stefandora
maksWYTNIJTO@lama.net.pl wrote:
   Oto mała konkluzja...chcesz mieć zrobione dobrze,szybko i tanio...
  zrób sobie sam!Zawsze stosuje tą zasadę.

Heh, ja jestem na etapie taniej. Montowanie przerzutki, to faktycznie pikuś, ale już regulacja zajęła mi dwa dni ;))

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-07-26 13:41:16
Autor: maksWYTNIJTO
> [...]

Heh, ja jestem na etapie taniej. Montowanie przerzutki, to faktycznie pikuś, ale już regulacja zajęła mi dwa dni ;))

   Ale dałaś radę...jeżeli chcesz to podam ci sposób aby było krócej...
   zdecydowanie.

   Ignac

Data: 2009-07-26 13:48:07
Autor: stefandora
> [...]

   Ale dałaś radę... jeżeli chcesz to podam ci sposób aby było krócej...

Węszę jakiś podstęp, ale trudno... poproszę :)

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-07-27 08:30:10
Autor: Rafał VFR
Z cyklu dobry mechanik to podstawa :-)
A jak się bez większej ingerencji przełoży po prostu fajkę na właściwe
miejsce, to nie będzie działać? I pancerz też się "wydłuży".

No można, tak też zrobiłem.
Poukładałem podłkładki mniej więcj pod klockami - super nie było ale sprawiało wrażenie choć, że chce działać :-)
Pzdr
RK

Data: 2009-07-25 22:25:58
Autor: Ryszard Mikke
Rafał VFR <rafalvfr@tlen.pl> napisał(a):
[...]

A ja znowu mam problemy:

Podczas sprowadzania URL-a:
http://etacar.put.poznan.pl:8443/rafal.kowalski/hamulce/index.htm

wystąpił następujący błąd:

    * Dostęp zabroniony.

Konfiguracja serwera wyklucza Twój dostęp do niego w chwili obecnej.
Skontaktuj się z Twoim providerem jeśli jest jest to nieprawidłowość. rmikke

Data: 2009-07-25 22:27:51
Autor: Ryszard Mikke
Ryszard Mikke <rmikke.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
> [...]

Konfiguracja serwera wyklucza Twój dostęp do niego w chwili obecnej.
Skontaktuj się z Twoim providerem jeśli jest jest to nieprawidłowość.

A, juz się poprawiło, dziękuje.

rmikke

Data: 2009-07-28 11:26:19
Autor: dsotO
Z cyklu dobry mechanik to podstawa :-)
On 24 Lip, 10:00, "Rafał VFR" <rafal...@tlen.pl> wrote:
Witam

Che czego to ludzie nie wymyślą - kiedyś zamieściłem foto odwrotnie
montowanego widelca ale to jest dopiero kwiatek !

Dobre, dobre, aczkolwiek ostatnio trafiło mi się w rowerku dziecięcym,
że klocki były ustawione prostopadle do podłoża na wysokości ...
opony :)

Data: 2009-07-28 22:44:31
Autor: jakuboff
dsotO wrote:
Dobre, dobre, aczkolwiek ostatnio trafiło mi się w rowerku dziecięcym,
że klocki były ustawione prostopadle do podłoża na wysokości ...
opony :)

Też widziałem niedawno coś podobnego. Ktoś zamienił koła 28 na 26 w jakiejś starej szosówce i hamulec szczękowy nie dosięgał do obręczy, więc klocki były również obrócone o 90st i zaciskały oponę. To chyba wynika z doświadczenia czy też wyobrażenia o hamulcu z przed lat. Wydaje mi się, że jak byłem mały to miałem przedni hamulec "awaryjny" w rowerze w podobny sposób rozwiązany czyli w tym przypadku jeden klocek dociskał oponę od góry.

Data: 2009-07-30 08:56:27
Autor: dsotO
On 29 Lip, 04:44, jakuboff <jakub...@op.pl> wrote:

Wydaje
mi się, że jak byłem mały to miałem przedni hamulec "awaryjny" w rowerze
w podobny sposób rozwiązany czyli w tym przypadku jeden klocek dociskał
oponę od góry.

No, było coś takiego, a ponadto nasz rodak, w swoim niespełna
trzykilowym rowerze LUXTECH dla obniżenia wagi zrobił również taki
rodzaj hamulca.

Z cyklu dobry mechanik to podstawa :-)