Z cyklu jaki telefon

Data: 2011-11-09 14:46:12
Autor: Leszek
Z cyklu jaki telefon
Witam,
Co dopiero zakupiłem HTC Touch Pro2 na Win Mobile 6.5, ale już mi się go
odechciewa. Znaczy tel. jest OK, ale system jest nieintuicyjny i nie mam
nerwów, żeby się z nim użerać.
My¶lę przeto o zamianie na jaki¶ podobny telefon, ale z Androidem.
Problem jest jednak taki, że chciałbym mieć możliwo¶ć korzystania z jakiej¶ aplikacji do nagrywania poł±czeń, a jak czytam na ten temat to
ludzie twierdz±, że Android tego albo w ogóle nie obsługuje, albo tylko
w nielicznych aparatach. Ew. jak obsługuje to na tej zasadzie, że trzeba
wł±czyć tryb gło¶nomówi±cy i wtedy nagrywa ze swojego gło¶nika...

Czy możecie więc wskazać jaki¶ tel. na Androidzie, który będzie miał:
-potwierdzone, działaj±ce nagrywanie rozmów (2 strony)
-ekran dotykowy (najlepiej pojemnosciowy, albo chociaż dobry oporowy) -wy¶wietlacz tft, nie żaden amoled
-aparat foto. najlepiej z lamp± błyskow±
-dyktafon, miło jakby dobrze zbierał
-gps
-dobr± jako¶ć rozmów i słyszalno¶ć, nawet dla nieco przygłuchego
-Android w miarę nowy (ver. > 2) Do tego opcjonalnie:
-klawiaturę qwerty (naprawdę mile widziana)
-radio (działaj±ce bez sluchawek jako antena)
-wifi

Dodatkowo fajnie by było gdyby:
-nie był grub± cegł± 200g
-miał jaki¶ rysik chowany w obudowie w rozs±dnym miejscu (zwłaszcza je¶li
ekran oporowy)
-był solidny, a nie że spadnie z 2mm na ziemie i złom wita
-cena za używany nie przyprawiała o ból głowy (<800zł, a raczej co¶ do
500zł)
-był jaki¶ wybór na Allegro, chyba, że dostane nowy za pow. ceny

Data: 2011-11-09 17:45:07
Autor: aalexandrowicz
Z cyklu jaki telefon

Użytkownik "Leszek" <adres@email.pl> napisał w wiadomo¶ci news:1394dt60egsjd.1iu2xdfwuga5f$.dlg40tude.net...

[...]

Telefony HTC w ogóle maj± problemy z nagrywaniem.
Tu ¶wietnie spisuj± się telefony Nokia z Symbianem.

Data: 2011-11-09 22:21:50
Autor: Rabbit McCroolick
Z cyklu jaki telefon

[...]

To może zrobić tak? TP2 to nie jest co prawda HD2 na którym Android hula aż miło.

http://gizmodo.pl/gadgets/1389/htc_touch_pro2_i_android_to_udana_para.html

Data: 2011-11-14 11:49:03
Autor: Leszek
Z cyklu jaki telefon
To mo¿e zrobi䟴ak? TP2 to nie jest co prawda HD2 na kt򱸭 Android hula a¿ mi³o.

http://gizmodo.pl/gadgets/1389/htc_touch_pro2_i_android_to_udana_para.html

Spróbowałem, nawet działa. Ale nie obsługuje tego nagrywania rozmów.
I raczej nie będzie, bo projekt nie jest już rozwijany.
Jak komuĹ› na tej opcji nie zaleĹĽy, to faktycznie, jest to dobry sposĂłb na
tani tel z androidem.

Póki co rozwiązałem swój problem tak, że zainstalowałem inny shell
i z nim jakoś daje się używać Windowsa w miarę wygodnie.

Data: 2011-11-18 14:39:14
Autor: Adramelech
Z cyklu jaki telefon
Leszek <adres@email.pl> Odpowiedz na news:1klv9h7vmyhv5$.1g5fayn95l5w5.dlg40tude.net:

To mo?e zrobi?ak? TP2 to nie jest co prawda HD2 na kt?? Android hula a? mi?o.

http://gizmodo.pl/gadgets/1389/htc_touch_pro2_i_android_to_udana_para.html

Spróbowałem, nawet działa. Ale nie obsługuje tego nagrywania rozmów.

HD2? Mam androida w HD2 i mam działaj±ce nagrywanie rozmów.

Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

Data: 2011-11-09 22:42:59
Autor: Piotr M
Z cyklu jaki telefon
W dniu 09-11-2011 14:46, Leszek pisze:
Witam,
Co dopiero zakupiłem HTC Touch Pro2 na Win Mobile 6.5, ale już mi się go
odechciewa. Znaczy tel. jest OK, ale system jest nieintuicyjny i nie mam
nerwów, żeby się z nim użerać.

Racja.

[...]

Eeee, co prawda teraz jestem na Androidzie i akurat do tej pory nie miałem potrzeby nagrywania (wcze¶niej Symbian), ale to co piszesz, z definicji, nie chce mi się wierzyć.

To co da się zainstalować jako jaki¶ nagrywacz rozmów, nie ma nic wspólnego z hardware (zaraz dostanę po głowie :) )

To co przegryzie OS to i przegryzie hardware.

Czy możecie więc wskazać jaki¶ tel. na Androidzie, który będzie miał:
-potwierdzone, działaj±ce nagrywanie rozmów (2 strony)

Co to znaczy "2 strony"?

-wy¶wietlacz tft, nie żaden amoled

Co masz przeciwko amoled??

Do tego opcjonalnie:
-radio (działaj±ce bez sluchawek jako antena)

S± takie?

--
pozdrawiam, Piotr M
"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?

Data: 2011-11-10 19:58:06
Autor: Michal
Z cyklu jaki telefon

Czy możecie więc wskazać jaki¶ tel. na Androidzie, który będzie miał:
-potwierdzone, działaj±ce nagrywanie rozmów (2 strony)

Co to znaczy "2 strony"?

Prawdopodobnie obu rozmówców...

M.

Data: 2011-11-11 20:55:52
Autor: a...mx
Z cyklu jaki telefon
Piotr M wrote:

[...]

Uwierz, temat wałkowany wielokrotnie (m.in. na tej grupie) - niestety o ile  sam android do tego API ma to jednak mało kto który producent obsługuje to w sprzęcie czy driverach do swojego sprzętu.

Czasami da się to obej¶ć ale ogólnie jest tragedia w tym temacie na tel androidowych.

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

Data: 2011-11-14 11:43:11
Autor: Leszek
Z cyklu jaki telefon
Eeee, co prawda teraz jestem na Androidzie i akurat do tej pory nie miałem potrzeby nagrywania (wcze¶niej Symbian), ale to co piszesz, z definicji, nie chce mi się wierzyć.

No tak jest. Wyguglowałem że istniej± kernele z funkcj± 2wcr (2 way call
recording?), które daj± możliwo¶ć nagrywania rozmów, ale działaj±
tylko na okre¶lonych modelach telefonów.

-wy¶wietlacz tft, nie żaden amoled

Co masz przeciwko amoled??

Bardzo słabo ¶wieci, przez co nic nie widać w słońcu. Przynajmniej tak to wygl±dało w Omnii 2.

-radio (działaj±ce bez sluchawek jako antena)

S± takie?

S±, chociaż nie podam modelu. Kolega mówił, że takiego dostał jak
podpisywał now± umowę. Bodajże LG.

Data: 2011-11-14 22:38:36
Autor: J.F.
Z cyklu jaki telefon
Dnia Mon, 14 Nov 2011 11:43:11 +0100, Leszek napisał(a):
-wy¶wietlacz tft, nie żaden amoled
Co masz przeciwko amoled??
Bardzo słabo ¶wieci, przez co nic nie widać w słońcu. Przynajmniej tak to wygl±dało w Omnii 2.

Ale najpierw obejrzyj te tft. One tez kiepsko w sloncu dzialaja.

Takich telefonow ktore w sloncu dobrze widac, to juz chyba nie robia.

J.

Data: 2011-11-14 22:53:34
Autor: TomWi
Z cyklu jaki telefon
W dniu 2011-11-14 22:38, J.F. pisze:
[...]

ostatni telefon ktory mial dobry wyswietlacz widoczny w sloncu to siemens s65...

ale teraz mam super amoleda i nie moge narzekac.. w pelnym sloncu jest wszystko pieknie widoczne (fakt podswietlenie musi byc w granicach 70-100%) ale nie zdazylo mi sie ze czegos nie zobaczylem w przeciwienstwie do tft. Fakt, ze istnieja linie poziome gdzie sie odbija swiatlo prosto w oczy ale wystarczy zmienic kat doslownie kilka stopni i nie ma problemu

Data: 2011-11-11 00:05:27
Autor: G Nowak
Z cyklu jaki telefon
[...]

Wpisz xda 2wcr. Powinno pokazac, dla jakich modeli jest dostepne nagrywanie.

--
Pozdr

Data: 2011-11-12 08:58:43
Autor: Pszemol
Nagrywanie rozmów telefonicznych
"Leszek" <adres@email.pl> wrote in message news:1394dt60egsjd.1iu2xdfwuga5f$.dlg40tude.net...
Czy możecie więc wskazać jaki¶ tel. na Androidzie, który będzie miał:
-potwierdzone, działaj±ce nagrywanie rozmów (2 strony)

Czy możesz mi powiedzieć jaki jest według Ciebie główny
powód dla którego potrzebujesz nagrywać rozmowy telefoniczne?
Ciekawi mnie to, bo odk±d używam telefonów komórkowych,
jakie¶ 12-13 lat nie przyszło mi do głowy nagrywać rozmów...

Data: 2011-11-12 16:42:54
Autor: TomWi
W dniu 2011-11-12 15:58, Pszemol pisze:
[...]

Ja moge dac kilka przykladów:
1. Dzwonimy do pomocy technicznej lub gdziekolwiek z trudnym pytaniem - mamy wtedy potem mozliwosc ponownego odsluchania 'pomocy'
2. ktos dyktuje nam nr telefonu, nie mamy gdzie zapisac (na tym samym telefonie moze byc czasem koloptliwe i mozna 'stracic' ten numer)
3. skoro dzwoniac na infolinie ktos nagrywa nas (z powiadomienim) dlaczego ja nie moge zrobic tego samego? (rowniez z pytaniem o zgode)

Data: 2011-11-12 11:56:34
Autor: Pszemol
"TomWi" <u0n1v2e3e@o2.pl> wrote in message news:j9m468$pf1$1inews.gazeta.pl...
[...]

:-) przykład 2 nie ma sensu w dowolnym telefonie, który przecież
umożliwia puszczenie rozmowy na gło¶nik lub słuchawki
i przeł±czenie ekranu albo na notatki albo na ksi±żkę adresow±
gdzie wpiszesz tenże numer telefonu od razu do telefonu.
Nie ma się czego bać - wystarczy przećwiczyć.

Przykłady 1, 3 oczywi¶cie trafiaj± jako tako do mojej wyobraĽni
aczkolwiek przykład 3 raczej małoprzekonywuj±cy i niepotrzebny...

Data: 2011-11-12 17:11:58
Autor: Maciej Bebenek
Nagrywanie rozmĂłw telefonicznych
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:

Przykłady 1, 3 oczywiście trafiają jako tako do mojej wyobraźni
aczkolwiek przykład 3 raczej małoprzekonywujący i niepotrzebny...

Materiał dowodowy, w sytuacji gdy obiecują ci jedno, a realizują drugie.
Częstospotykany przypadek, nie tylko w PL.

Data: 2011-11-12 19:15:11
Autor: atm
[...]

ok, zmienmy to na przepis na babeczki z polewa czekoladowa ;]

Data: 2011-11-12 19:23:06
Autor: TomWi
W dniu 2011-11-12 18:56, Pszemol pisze:
[...]

Sam kilka razy dzwonilem ponownie zeby mi podano numer jeszcze raz bo nie przecwiczylem zachowania telefonu wczesniej i usunalem go czerwona sluchawka.. :)

Chociaz przyznaje ze przyklady sa wymyslane na sile... Co nie zmienia faktu ze jest dosc spore zainteresowanie ta funkcja...

Odnosnie tego w samsungu wave (os bada) w wiekszosci firmwareow nie ma funkcji nagrywania rozmowy, jednak soft na jakis kraj (bodajze indie) posaida taka funkcje. Dlaczego jest to celowo blokowane?

Data: 2011-11-12 20:01:31
Autor: Piotr M
W dniu 12-11-2011 18:56, Pszemol pisze:
[...]

Faktycznie, dyktowanie nr telefonu to IMO nietrafiony przykład, ale wiesz, różne rzeczy można podyktować.

Przykłady 1, 3 oczywi¶cie trafiaj± jako tako do mojej wyobraĽni
aczkolwiek przykład 3 raczej małoprzekonywuj±cy i niepotrzebny...

3 przykład to bardzo istotny przykład. W obecnych, zwariowanych czasach załatwiania zdalnie wszystkiego przez infolinie, w kontakcie ze studentkami i studentami co pracuj± z łapanki za żenuj±ce wynagrodzenie i w poniżaj±cych stosunkach interpersonalnych, jest to całkiem prawidłowy sposób na potencjalne nieporozumienia.

A ja dołożę ze swojej strony - każde rozmowy wi±ż±ce, kiedy druga strona jest silna, należy nagrywać, każde rozmowy, kiedy druga strona działa na nasz± niekorzy¶ć, należy nagrywać.

--
Pozdrawiam, Piotr

"Biznes? To całkiem proste. To pieni±dze innych ludzi."
Aleksander Dumas

Data: 2011-11-12 20:12:22
Autor: TomWi
W dniu 2011-11-12 20:01, Piotr M pisze:
[...]

A jak kwestie prawne? Mozna nagrywac bez pozwolenia?
Zrodel nie przytocze, jednak slyszalem ze:
-mozna nagrywac obraz video jednak bez dzwieku
-nagrana rozmowa nie dosc ze jest niezgodna z prawem to nie jest dowodem w sprawie sadowej.

Gdyby ktos mogl to poprzec jakims artykulem (lub obalic) bylbym wdzieczny.

Data: 2011-11-12 20:13:43
Autor: Piotr M
W dniu 12-11-2011 20:12, TomWi pisze:
[...]

Nagrywam sobie kogo chcę i tak mi się to podoba.

Data: 2011-11-12 20:58:18
Autor: ToMasz
Nagrywanie rozmów telefonicznych
Gdyby ktos mogl to poprzec jakims artykulem (lub obalic) bylbym
wdzieczny.
niema artykułu który zabrania czy też zezwala na nagrywanie

Nagrywam sobie kogo chcę i tak mi się to podoba.

ja też. nawet rozmowy z żon±! likwiduje to spory typu: no przecież rano mówiłam ci żeby¶ kupił chleb...

Gorzej jak będziesz chciał odtworzyć takie nagranie. wtedy osoby nagrane występuj± jako "aktorzy" i powinni mieć za to płacone, lub dać ci zezwolenie na darmowe odtwarzanie. W szkole mojego dziecka jest często TV i co rusz dostajemy pro¶bę o podpisanie zezwolenia na "wykorzystanie wizerunku".
Natomiast jak kto¶ "przegnie" i sprawę oddasz do s±du, możesz powiedzieć ze materiał dowodowy masz zarejestrowany w ten a nie inny sposób. Ale jak kto¶ pisał - sędzia ma prawo go wykorzystać lub nie. Inaczej niż w stanach  -niezależnie od sposobu w jaki ten materiał zarejestrowano.

ToMasz

PS i w większo¶ci przypadków muszę sie ubrać i i¶ć po ten chleb :)

Data: 2011-11-12 21:28:48
Autor: Piotr M
W dniu 12-11-2011 20:58, ToMasz pisze:
Gdyby ktos mogl to poprzec jakims artykulem (lub obalic) bylbym
wdzieczny.
niema artykułu który zabrania czy też zezwala na nagrywanie

A jaki jest? Chodzi o póĽniejsze publikowanie pewnie nie?

Nagrywam sobie kogo chcę i tak mi się to podoba.

ja też. nawet rozmowy z żon±! likwiduje to spory typu: no przecież rano
mówiłam ci żeby¶ kupił chleb...

LOL

Gorzej jak będziesz chciał odtworzyć takie nagranie.

Prywatnie mogę.

Natomiast jak kto¶ "przegnie" i sprawę oddasz do s±du, możesz powiedzieć
ze materiał dowodowy masz zarejestrowany w ten a nie inny sposób. Ale
jak kto¶ pisał - sędzia ma prawo go wykorzystać lub nie.

Czyli jak jest sprawa s±dowa, a wcze¶niej padło pytanie o zapis prawa (chociaż chyba to jeszcze co innego, cholera, nieważne), to zawsze sędzia decyduje czy: A. Nagrywaj±cego skazać, B. Nagrywanego skazać.

Liwiusz?

PS i w większo¶ci przypadków muszę sie ubrać i i¶ć po ten chleb :)

PrzeprowadĽ się do Grecji, mówię Ci, nie musisz się ubierać a i sam chleb wypiekasz.

BTW.
A wiesz dlaczego tam, wyj±tkowo w Europie i nawet maj±c na uwadze Niemcy, jeżdż± same najnowsze mercedesy i nie starsze jak kilkuletnie? Bo wcze¶niej na osiołkach zapieprzano :D

Data: 2011-11-13 10:11:49
Autor: ToMasz
W dniu 12.11.2011 21:28, Piotr M pisze:
[...]

nie. tzn nagrałem kiedy¶ policjantów którzy nie zapięli pasów - oni zostali ukarani a nie ja. w pewnym obiekcie handlowym montowałem monitoring i jedna z kamer "Widzi" kase i klienta. jak klient pyskuje ze nie dostał paragonu czy Ľle mu wydano resztę - obsługa nie ma prawa powiedzieć "mam to nagrane zaraz zobaczymy!" Musi zapytać: czy życzy Pan sobie zobaczyć? - je¶li odpowie "tak!" - spełni się jego życzenie. Tak samo podszedł  bym w s±dzie. zeznaje to czy tamto, a czy mam co¶ na poparcie zeznań? mam, ale udostępnie jedynie na polecenie s±du.
Tak czy siak, nie ryzykuj - zapytaj prawnika jak to jest.
ToMasz

Data: 2011-11-13 15:54:39
Autor: J.F.
Dnia Sat, 12 Nov 2011 20:12:22 +0100, TomWi napisał(a):
[...]

Rywina nie pamietasz ? Millera ? Rozmowe w ktorej sie uczestniczy nagrywac mozna, o dowodach sad decyduje, a oskarzony moze twierdzic ze to nie on, zmontowane, albo ze zartowal czy
tez to nagrano na probie teatrzyku.

Cyfrowe srodki utrudniaja identyfikacje (kompresja stratna), ulatwiaja
montaz, zarty czasem podpadaja pod KK, a na teatrzyk warto by miec
swiadkow.

J.

Data: 2011-11-19 17:30:11
Autor: m4rkiz
"TomWi" <u0n1v2e3e@o2.pl> wrote in message news:j9mgel$1j9$1inews.gazeta.pl...
[...]

2x przesad

mozna nagrywac dzwiek i obraz ktory da sie zobaczyc\uslyszec osobiscie
czyli o ile mozesz miec kamere w okularach to juz nie wolno zostawic ci
zalaczonego dyktafonu tam gdzie cie nie ma

co do drugiego to owszem, ale w usa, w Polsce sedzia decyduje co moze
a co nie moze zostac dowodem

Data: 2012-03-11 11:56:14
Autor: Budzik
Osobnik posiadaj±cy mail u0n1v2e3e@o2.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

bzdury
temat wielokrotnie przerabiany na pl.rec.prawo
Mozna nagrywac wlasne rozmowy, w sadzie dowodem jest ot co sad uzna za dowod (u nas nie hameryka)

--
Pozdrawia... Budzik
"B±dĽ odważny. A jeżeli nie jeste¶, udawaj, ze jeste¶.

Data: 2011-11-12 23:16:21
Autor: AL
[...]

nie zawsze - czasami nie masz mozliwosci zapisac (sytuacja, zajete rece, prowadzisz auto, etc)

Przykłady 1, 3 oczywi¶cie trafiaj± jako tako do mojej wyobraĽni
aczkolwiek przykład 3 raczej małoprzekonywuj±cy i niepotrzebny...

przyklad 3: jesli dotyczy to osoby prywatnej (jako Ciebie) nie musisz pytac o zgode

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-11-13 02:02:28
Autor: Piotr M
W dniu 12-11-2011 23:16, AL pisze:

przyklad 3: jesli dotyczy to osoby prywatnej (jako Ciebie) nie musisz
pytac o zgode

Niczego nie muszę. Bo?

Data: 2011-11-13 02:05:05
Autor: Piotr M
Nagrywanie rozmów telefonicznych
Merytoryczna pomyłka :)

Data: 2011-11-13 11:20:03
Autor: ALdroid
Nagrywanie rozmĂłw telefonicznych
Dnia Sun, 13 Nov 2011 02:02:28 +0100, Piotr M <xx@xx.xx> naskrobał przy słoiku:
> przyklad 3: jesli dotyczy to osoby prywatnej (jako Ciebie) nie
musisz
> pytac o zgode

Niczego nie muszÄ™. Bo?

Spytaj prawnika, to Ci odpowie.
Ja nie jestem kancelaria prawna.

Podalem Ci jedynie porade jaka otrzymalem gdy uzeralem sie z TPSA majac dowod tylko nagranej rozmowy z ich konsultantem.
TPSA wymieklo wiec to dziala.

--
AL

Data: 2011-11-13 16:40:16
Autor: Krystek
Nagrywanie rozmĂłw telefonicznych
2011-11-13 11:20, ALdroid wysłał(a) wiadomość:
> [...]
słoiku:
> przyklad 3: jesli dotyczy to osoby prywatnej (jako Ciebie) nie

Do tej pory byłem przekonany, że o nagrywaniu trzeba poinformować drugą stronę o nagrywaniu, inaczej taki dowód jest nic nie wart w sądzie (o ile jak było wspomniane w tym wątku sąd nie uwzględni włączenia nagrań do protokołu, choć może być potrzebna jego analiza fonoskopijna, czy zapis nie został zmanipulowany, zmontowany).

Podalem Ci jedynie porade jaka otrzymalem gdy uzeralem sie z TPSA majac
dowod tylko nagranej rozmowy z ich konsultantem.
TPSA wymieklo wiec to dziala.

Jeśli rozmowa prowadzona przez konsultanta TP była również nagrywana przez TP, to znaczy to tyle, że TP wiedziała, że masz kopię tego, co sami nagrywali. Wiedzieli dobrze, co było zawarte w nagraniu, więc nie mogli się wykpić. I Twoje roszczenie uwzględnili. Nie znaczy to jednak (w świetle tego, co napisałem powyżej), że to Twoje nagranie było przeprowadzone zgodnie z obowiązującym prawem.

No chyba, że ostatnio przepisy uległy zmianie i może czegoś nie wiem. Czy może leci z nami Olgierd? :)

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2011-11-13 16:08:22
Autor: Maciej Bebenek
Krystek <spamtrap@krystek.art.pl> wrote:

No chyba, że ostatnio przepisy uległy zmianie i może czegoś nie wiem. Czy
moĹĽe leci z nami Olgierd? :)

A o jakich przepisach myślisz?
Wiesz, co chwilÄ™ sejm coĹ› tam zmienia :-P

Data: 2011-11-13 17:53:16
Autor: aalexandrowicz
Użytkownik "Krystek" <spamtrap@krystek.art.pl> napisał w wiadomości news:j9ood1$hd0$1node2.news.atman.pl...

[...]

To źle myślałeś.
Od strony prawnej każdy obywatel ma prawo rejestrować informacje kierowane do niego, m.in. także i rozmowy telefoniczne, w których osobiście brali udział. Nie ma obowiązku informowania o tym rozmówcy, ale takie rozmowy nie mogą być rozpowszechniane czy też wykorzystywane przeciwko tej osobie.
Takie rozmowy mogą stanowić dowód sądowy.

[...]

Miałem kiedyś złe doświadczenie z firmą Orange.
Co innego zostało ustalone podczas rozmowy telefonicznej, a co innego zawierała umowa, która została pospiesznie podpisana przy kurierze przez małżonkę, bez dokłądnego przeczytania.
Przez kilka dni wydzwaniałem do BOK, aby się dowiedzieć, gdzie należy odesłać wadliwy telefon oraz zerwanie wadliwej umowy, bo w żadnym salonie nie chcieli przyjąć. Oczywiscie każda rozmowa była nagrywana przez Orange oczywiście "dla zapewnienia wysokiej jakości usług". Niestety, kiedy zaczęła się "walka" o uznanie reklamacji zostałem wprowadzony w błąd co do sposobu załatwienia reklamacji. Konsultant z BOK poinformował mnie, że mogę zerwanie umowy mogę wysłać faxem, a po telefon przyjedzie kurier wysłany przez Orange. Niestety kurier nie przyjechał, a te informacje miały na celu tylko wprowadzenie w błąd, żeby nie udało się odesłać telefonu w przeciągu 10 dni od podpisania umowy, co jak się okazało w późniejszych pismach z Orange dyskwalifikowało tę reklamację.
Powoływałem się na nagrania rozmów dokonane przez Orange. Niestety tych nagrań już nie było, kiedy chodziło o nasze reklamacje.
Od tej pory zawsze nagrywam każdą rozmowę z konsultantami, a umowy przywiezione przez kurierów podpisuję dopiero wtedy, kiedy się z nimi dokąłdnie zapoznam, co często denerwuje kurierów.

Data: 2011-11-13 18:09:10
Autor: Piotr M
Nagrywanie rozmĂłw telefonicznych
W dniu 13-11-2011 17:53, aalexandrowicz pisze:
a umowy przywiezione przez kurierĂłw podpisujÄ™ dopiero wtedy, kiedy siÄ™ z
nimi dokąłdnie zapoznam, co często denerwuje kurierów.

W sumie to niepotrzebnie i słusznie że kurierzy się denerwują, przy odbiorze można umów w ogóle nie czytać, bo jak wspomniałeś zawsze możesz odstąpić od nich w określonym czasie i bez jakichkolwiek strat. Poza tym zdarza się, że firmy wysyłają mailem różne druki i regulaminy, lub namiary na nie w internecie. Można się wcześniej zaznajomić.

--
Pozdrawiam, Piotr

"Biznes? To całkiem proste. To pieniądze innych ludzi."
Aleksander Dumas

Data: 2011-11-13 18:45:06
Autor: TomWi
W dniu 2011-11-13 18:09, Piotr M pisze:
[...]

Problem pojawia sie gdy chcesz odstapic od tej umowy to tak zaczna manipulowac ze sie nie wyrobisz w tym "okreslonym" czasie odstapic od tej umowy. A ludzi ktorzy bardzo dobrze znaja prawo i sa zdecydowani na sad i tego typu sprawy jest bardzo malo...

[OT]
Podobnie jest/bylo w carrefourze (lub innym hipermarkiecie) jak cos sie kupowalo na raty 0%.
Kupujac cos za 1000zl umowa mowila wyraznie 10 rat po 100zl, warunkiem bylo wziac karte kredytowa i utrzymanie jej, zcyli przeprowadzenie 3 transakcji.
Czyli co za problem dla klienta zaplacic za zakupy, paliwo i cos tam jeszce a wieczorem przelac na rachunek wydane pieniazde... Otoz problem zaczyna sie gdy te pieniadze przelejemy, w pierwszej kolejnosci splacane sa raty a wydana kwota wisi caly czas a odsetki rosna, dopiero po splaceniu rat mozna uregulowac wydatki karta...

Data: 2011-11-13 19:07:03
Autor: Piotr M
W dniu 13-11-2011 18:45, TomWi pisze:
[...]

IMO są jedne zasady zawierania umów na odległość. Fakt, brak ich znajomości jest szkodliwe. A firmy mogą sobie manipulować do woli.

Data: 2011-11-13 19:07:06
Autor: J.F.
Dnia Sun, 13 Nov 2011 18:09:10 +0100, Piotr M napisał(a):
W dniu 13-11-2011 17:53, aalexandrowicz pisze:
a umowy przywiezione przez kurierów podpisuję dopiero wtedy, kiedy się z
nimi dok±łdnie zapoznam, co często denerwuje kurierów.

W sumie to niepotrzebnie i słusznie że kurierzy się denerwuj±, przy odbiorze można umów w ogóle nie czytać, bo jak wspomniałe¶ zawsze możesz odst±pić od nich w okre¶lonym czasie i bez jakichkolwiek strat.

Prywatnie, bo jak kupujesz na firme to nie.
Poza tym zdarza się, że firmy wysyłaj± mailem różne druki i regulaminy, lub namiary na nie w internecie. Można się wcze¶niej zaznajomić.

No wlasnie nie zawsze. U nas najwyrazniej ciagle nie ma zwyczaju czytania przed podpisaniem, bo by
im takie durne pomysly nie zawitaly. Ot glupi zakup walut - dzwonisz,
ustalacie kurs i niby wszystko. A nie - do tego jest 10 stron umowy.
I czytaj teraz co tam jest zapisane.

J.

Data: 2011-11-13 19:00:29
Autor: Krystek
Nagrywanie rozmĂłw telefonicznych
2011-11-13 17:53, aalexandrowicz wysłał(a) wiadomość:
Krystek napisał:

Do tej pory byłem przekonany, że o nagrywaniu trzeba poinformować
drugÄ… stronÄ™ o nagrywaniu, inaczej taki dowĂłd jest nic nie wart w
[...]

kierowane do niego, m.in. takĹĽe i rozmowy telefoniczne, w ktĂłrych
osobiście brali udział. Nie ma obowiązku informowania o tym rozmówcy,
ale takie rozmowy nie mogą być rozpowszechniane czy też wykorzystywane
przeciwko tej osobie.

A inne nagrania to niby mogą być rozpowszechniane? Nie chcę tu dywagować, ale mam nadzieję, że jakiś prawnik się wypowie w tej kwestii.

[...]

Nie chcieli przyjąć w salonie? Nieźle. A czym motywowali? Przy umowie zazwyczaj jest adres do odsyłania podpisanych dokumentów. Faksymilia w polskim prawie ma taką samą wartość jak fotokopia. Może służyć do poinformowania drugiej strony, że się umowę otrzymało, ale na pewno nie załatwi sprawy. Umowa zawarta w formie pisemnej musi być również wypowiedziana w formie pisemnej.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2011-11-13 21:18:01
Autor: aalexandrowicz
Użytkownik "Krystek" <spamtrap@krystek.art.pl> napisał w wiadomości news:j9p0jt$pqe$1node2.news.atman.pl...

A inne nagrania to niby mogą być rozpowszechniane? Nie chcę tu dywagować, ale mam nadzieję, że jakiś prawnik się wypowie w tej kwestii.

Innych nagrań nie wolno dokonywać, gdyż nagrywanie informacji, które są przeznaczone dla osoby dokonującej nagrań to podsłuch, do którego mają prawo tylko i wyłącznie organy państwowe na wniosek prokuratury.

Nie chcieli przyjąć w salonie? Nieźle. A czym motywowali?

Tym, że to nie z nimi była zawierana umowa.
Saolny działają na zasadach ajencyjnych, podobnie też było z konsultantem, z który przedstawiał ofertę telefoniczną i zawierał umowę wysyłkową.

Przy umowie zazwyczaj jest adres do odsyłania podpisanych dokumentów.

Problem z tym, ze tam nie było teggo adresu, ani informacji na temat zrywania umowy.

[...]

Tylko, że tego zerwania nie chciano przyjąć w salonie. W wilkiej łaskawości po wielkiej awanturze zgodzono się ją przefaksować z salonu oraz potwierdzić, że takie przesyłanie faksu miało miejsce.
W BOK nie potrafiono mi jednoznacznie udzielić informacji, a ta informacja, której mi udzielono była błędna.

Data: 2011-11-14 00:10:16
Autor: Krystek
Nagrywanie rozmĂłw telefonicznych
2011-11-13 21:18, aalexandrowicz wysłał(a) wiadomość:
[...]

A ja ciągle o tym samym... Można sobie nagrywać bez wiedzy i zgody SWOJE rozmowy. Na własny użytek. Nigdzie nie sugerowałem nagrywania czyichś rozmów, kogoś i dla kogoś (tym bardziej).

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2011-11-14 01:36:53
Autor: Animka
W dniu 2011-11-13 17:53, aalexandrowicz pisze:
[...]

To trzeba byyło zawieźć do salonu. Przyjęliby.

animka
--
Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w okrucieństwie, ale przyjdzie czas, kiedy będzie traktował mordowanie zwierząt w ten sam sposób, w jaki obecnie traktuje zabijanie ludzi. Ten, kto nie szanuje i nie ceni życia, nie zasługuje na to, aby żyć".
Leonardo da Vinci

Data: 2011-11-14 15:04:05
Autor: aalexandrowicz
Użytkownik "Animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:j9po9q$i2c$1node2.news.atman.pl...

[...]

Powtarzam jeszcze raz, specjalnie dla Ciebie. Byłem w salonie i to nie jedynym. Odmówili przyjęcia.

Data: 2011-11-17 02:07:32
Autor: cpt. Nemo
Nagrywanie rozmów telefonicznych

Użytkownik "Krystek" <spamtrap@krystek.art.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j9ood1$hd0$1node2.news.atman.pl...

Do tej pory byłem przekonany, że o nagrywaniu trzeba poinformować drug± stronę o nagrywaniu, inaczej taki dowód jest nic nie wart w s±dzie (o

Alez zawsze informuje, np jak dzwonie do BOK i mi mowia za w trosce o mnie rozmowa jest nagrywana a jak nie lubie to moge odlozyc sluchawke, ja im w tym samym momencie mowie ze tez nagrywam i jak nie lubia to moga nie odbierac :)
Tyle ze kurna czasem faktycznie nie odbieraja :)

:)

Data: 2011-11-13 13:47:13
Autor: yabba
Nagrywanie rozmów telefonicznych
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomo¶ci
[...]

Ja korzystam z nagrywania i uważam za bardzo przydatn± funkcję.

[...]

W czasie prowadzenia samochodu łatwiej mi wł±czyć dwoma kliknięciami
dyktafon niż wpisywać numer, nazwisko i czasem jeszcze inne infromacje.

Przykłady 1, 3 oczywi¶cie trafiaj± jako tako do mojej wyobraĽni
aczkolwiek przykład 3 raczej małoprzekonywuj±cy i niepotrzebny...

Potrzebny, potrzebny. Infolinia może Ci obiecać wszystko w zamian za Twoj±
zgodę na dodatkowe usługi. Potem może być problem z egzekwowaniem tych
obietnic.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2011-11-14 12:02:58
Autor: Leszek
[...]

Dodam jeszcze od siebie:
4. skleroza - co¶ się ustala przez telefon (nawet nie kwestie biznesowe) i
po pewnym czasie ustalenia wylatuj± z głowy. Dzięki nagrywaniu rozmów mogę
sobie wszystko przypomnieć.

Data: 2011-11-12 22:55:35
Autor: aalexandrowicz
Nagrywanie rozmów telefonicznych
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomo¶ci news:j9lcg3.9e8.0poczta.onet.pl...

[...]

Wszystko zalezy do czego potrzebujesz telefonu.
Jak głównie rozmawiasz ze swoj± lask± czy kobit± i codziennie po kilka razy "ja ciebie tofam", "a ja ciebie też" to faktycznie nie masz potrzeby nagrywać rozmów.
Jednak jak by¶ prowadził firmę i większo¶ć spraw dogadywał z klientami oraz współpracownikami jad±c samochodem czy też akurat wykonuj±c zlecone prace, trzymaj±c w rękach narzędzia to by¶ nie zadawał takich pytań.
Po co się to robi?
Ano po to, żeby można było odtworzyć informacje dotycz±ce uzgodnień i ustaleń, umawianych terminów.
Także i po to, żeby można było zidentyfikować każdego klienta, gdyż prowadz±c po kilkana¶cie czy kilkadziesi±t rozmów dziennie i uzgadniajac różne szczegóły z różnymi klientami rozmawiaj±c z nimi raz czy wielokrotnie (jedni już znani, a inni nowi) można było przypisać poszczególne ustalenia do poszczególnych osób czy też poszczególnych numerów telefonów.
Nagrania takie także mog± służyć w przypadku konfliktów interesów czy prób oszukania.
Dla przykładu obecnie jako zleceniodawca jestem zmuszony zerwać umowę z winy zleceniobiorcy, gdyż nie wywi±zuje się on z ustalonych umów. Gdybym przed zakończeniem tej umowy zerwał tę umowę, musiał bym mu zapłacić kilka tys. zł, bo tak jest zawarta umowa. Do tej, pisemnej umowy były też zawarte ustalenia ustne w tym także i telefoniczne, które mojej strony zadecydowały o zawarciu tej umowy, z których zleceniobiorca w ogóle się teraz nie wywi±zuje. Po prostu totalnie olał i liczy na czyst± kasę bez jakiegokolwiek wkładu pracy.
Nagrywaj±c rozmowy telefoniczne mam dowody na złamanie warunków tej umowy z jego strony, dzieki czemu mogę zerwać umowę bez ponoszenia kosztów. Gdybym tych rozmów nie nagrał to nie miał bym żadnego potwierdzenia.

Data: 2011-11-12 23:14:23
Autor: AL
[...]

widocznie zyjesz w normalnym kraju.

W PL niestety sie to przydaje by udowodnic swoja racje (pare razy juz mi nagrana rozmowa pozwalala zaoszczedzic troche grosza przy roznych reklamacjach, a najbardziej rozwalil mnie list od TPSA, w ktorym ktos 'ynteligentny' napisal wprost: "poniewaz ma Pan nagrana rozmowe z naszym konsultantem (....) uwzgledniamy Pana reklamacje".
Pismo to tak mi sie spodobalo, ze zostawilem sobie na pamiatke :)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-11-16 09:02:13
Autor: Jeremiasz
Nagrywanie rozmów telefonicznych
Ciekawi mnie to, bo odk±d używam telefonów komórkowych,
jakie¶ 12-13 lat nie przyszło mi do głowy nagrywać rozmów...

Tak samo jak od wielu lat nie miałe¶ okresu i nie używałe¶ podpasek, co nie znaczy, że należy przestać ich produkować.

O!

Data: 2011-11-17 02:03:34
Autor: cpt. Nemo
[...]

No jesli dzwonie tam gdzie mnie nagrywaja to i ja ich nagrywam :)
Jakos tak nie fajnie jak magnetofon jest po jednej tylko stronie.

:)

Data: 2011-11-13 14:04:22
Autor: TomWi
Z cyklu jaki telefon
W dniu 2011-11-09 14:46, Leszek pisze:
[...]

Total Recall Call Recorder v1.8.3
albo
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=967297

Tylko... To glownie samsung galaxy s, ktory ma samoleda... dlaczego wolisz tft? amoledy sa lepiej widoczne na sloncu i pobieraja mniej energii i obecna technologia zapewnia zywotnosc taka ze predzej telefon odmowi posluszenstwa

tutaj jeszcze cos jest http://www.ipmart-forum.pl/showthread.php?t=52490

ale to pewnie juz widziales...

Z cyklu jaki telefon