Z cyklu "jakie auto" - tym razem propozycja wygodnej limuzyny rodzinnej

Data: 2011-07-18 20:10:07
Autor: J.F
Z cyklu "jakie auto" - tym razem propozycja wygodnej limuzyny rodzinnej
UĹĽytkownik "Maciej M."  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:j01efe$i9e$1@usenet.news.interia.pl...
A więc szukamy naprawdę wygodnego auta rodzinnego 2+2, z dedykacją na rodzinne wakacyjne podróże.

- _DUŻY_, wygodny, komfortowy hatchback/liftback (kombi i sedan odpada)

Czemu nie kombi ? Ma swoj urok na wakacje.

Na dzień dzisiejszy widzę tylko jedno światełko w tunelu: Vel Satis

Skoda Superb ? Dyrektorskie auto ..

Grand Voyager / Town & Country 3.8
ale vany mają to do siebie że lubią jeździć wygodnie, ale niekoniecznie szybko... więc ten temat zostawiamy sobie na deser.

O, da sie tym szybko pojechac. Pytanie czy warto.

Ale podejrzewam ze cala masa aut klasy D cie zadowoli.
A nawet taka Vectra to przeciez z zalozenia wygodne auto 2+2.

J.

Data: 2011-07-18 21:27:39
Autor: Maciej M.
On 2011-07-18 20:10, J.F wrote:
[...]

Na co dzień jeżdżenie kombi mnie denerwuje - skacząca tylna półka itp.

Generalnie aż takie wielkie mi też nie jest potrzebne, teraz bagażnik 450l na styk daje radę przy dużym obłożeniu.

Na dzień dzisiejszy widzę tylko jedno światełko w tunelu: Vel Satis

Skoda Superb ? Dyrektorskie auto ..

Sedan...

Grand Voyager / Town & Country 3.8
ale vany mają to do siebie że lubią jeździć wygodnie, ale
niekoniecznie szybko... więc ten temat zostawiamy sobie na deser.

O, da sie tym szybko pojechac. Pytanie czy warto.

Raz - w zakrętach to już nie to, dwa to już jest autobus.

Testowałem Espace IV - wniosek: ostateczność lub ... konieczność, jeśli będzie trzeba się w 6 pakować. Ale to jeszcze nie teraz.

Ale podejrzewam ze cala masa aut klasy D cie zadowoli.
A nawet taka Vectra to przeciez z zalozenia wygodne auto 2+2.

Vectra jest akurat twarda... i tak samo przestrzenna jak C5 Mk2, czyli .... mniejsza. I to drugie w moim przypadku lepiej podchodzi.

Pozdrawiam,

--
MM

Data: 2011-07-18 19:37:02
Autor: pablo eldiablo
Z cyklu

http://www.caradvice.com.au/wp-content/uploads/2010/01/SkodaSuperb-twindoor.jpg

Data: 2011-07-18 21:53:40
Autor: Maciej M.
Z cyklu
On 2011-07-18 21:37, pablo eldiablo wrote:

Skoda Superb ? Dyrektorskie auto ..

Sedan...

http://www.caradvice.com.au/wp-content/uploads/2010/01/SkodaSuperb-twindoor.jpg

Mk2 2008+ za 30k?

;)

--
MM

Data: 2011-07-19 07:06:41
Autor: pablo eldiablo
Z cyklu
On 2011-07-18 21:37, pablo eldiablo wrote:

> http://www.caradvice.com.au/wp-content/uploads/2010/01/SkodaSuperb-twindoor.j
pg

Mk2 2008+ za 30k?

;)

Superb jest taki brzydki, ze nawet tyle bym nie dal ;))

Data: 2011-07-19 11:46:41
Autor: Maciej M.
Z cyklu
On 2011-07-19 09:06, pablo eldiablo wrote:

[...]

Kwestia gustu. Co powiesz o Vel Satis'ie czy XM'ie? ;)

Dla mnie Superb jest do przełknięcia optycznie - ale to sedan. Ciężej przełknąć "finezyjne" wnętrze, po prostu typowo toporne jak to w VW.

--
MM

Data: 2011-07-19 11:54:58
Autor: Waldek Godel
Z cyklu
Dnia Tue, 19 Jul 2011 11:46:41 +0200, Maciej M. napisał(a):

Kwestia gustu. Co powiesz o Vel Satis'ie czy XM'ie? ;)

Vel Satis jest szpetny, klasyczny przykład jak można spieprzyć ciekaw±
bryłę. Ciekaw±, bo prawie identycznie ukształtowany Avantime jest piękny.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie.

Data: 2011-07-19 13:06:30
Autor: Maciej M.
Z cyklu
On 2011-07-19 12:54, Waldek Godel wrote:

Kwestia gustu. Co powiesz o Vel Satis'ie czy XM'ie? ;)

Vel Satis jest szpetny, klasyczny przykład jak można spieprzyć ciekawą
bryłę. Ciekawą, bo prawie identycznie ukształtowany Avantime jest piękny.

Zapomniałem dopisać w wymaganiach koniecznych - o gustach nie dyskutujemy ;)

Konkretnie, technicznie poproszÄ™.

--
MM

Data: 2011-07-19 05:31:27
Autor: Tomek Glowka
Z cyklu
On 19 Lip, 13:06, "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl> wrote:
On 2011-07-19 12:54, Waldek Godel wrote:
> [...]
Zapomniałem dopisać w wymaganiach koniecznych - o gustach nie dyskutujemy ;)
Konkretnie, technicznie poproszę.
Opel Signum.
Warto docenić regulowane tylne siedzenia dla 2 osób; ja w każdym razie
swoich dzieci za swoje pieni±dze na zwykłej ławce już nie posadzę..
pozdrawiam, tomek

Data: 2011-07-19 15:17:42
Autor: Maciej M.
Z cyklu
On 2011-07-19 14:31, Tomek Glowka wrote:

[...]
swoich dzieci za swoje pieniądze na zwykłej ławce już nie posadzę.

Ooo podziękował. Faktycznie wygląda ciekawie, ale ... ma szmatę z tyłu.

Czy to nie jest po prostu przedłużona Vectra?

Na oko to odpowiada on gabarytom C5 od 2008 roku (rozstaw osi, szerokość itp).

Ktoś coś może więcej powiedzieć nt. silników benzynowych i skrzyni w tym wozidle?

--
MM

Data: 2011-07-19 14:30:13
Autor: Waldek Godel
Z cyklu
Dnia Tue, 19 Jul 2011 15:17:42 +0200, Maciej M. napisał(a):

Czy to nie jest po prostu przedłużona Vectra?

to jest vectra hatchback/liftback.
To już lepiej poszukaj uczciwego kombi.

Na oko to odpowiada on gabarytom C5 od 2008 roku (rozstaw osi, szeroko¶ć itp).

w ¶rodku plastik fantastik, chyba, że droższe wersje maj± lepiej. Ja jeĽdziłem jak±¶ wersj±.. cholera ich wie, chyba CD, z silnikiem 1.8
Ci±gle się obawiałem że mi dĽwigienka kierunkowskazów odpadnie.

Data: 2011-07-19 15:36:07
Autor: Maciej M.
Z cyklu
On 2011-07-19 15:30, Waldek Godel wrote:

Czy to nie jest po prostu przedłużona Vectra?

to jest vectra hatchback/liftback.

Nie do końca, rozstaw osi ma większy - ale co jeszcze?

To juĹĽ lepiej poszukaj uczciwego kombi.

Hatchback/liftback.

--
MM

Data: 2011-07-19 15:43:11
Autor: Rafał Grzelak
Z cyklu

On 2011-07-19 15:30, Waldek Godel wrote:

Nie do końca, rozstaw osi ma większy - ale co jeszcze?

Glownie to, bo Signum jest na bazie Vectry kombi.
Wikipedia mowi tez, ze glownie chodzilo o oddzielne fotele z tylu i
jakies pierdoly typu stoliki...

> To juĹĽ lepiej poszukaj uczciwego kombi.

Hatchback/liftback.

A Vectra GTS? GTS to wlasnie liftback.
Tylko bedzie ciasniej niz w Signum.

Z silnikow mozesz poszukac np 3.2 V6 - znam jednego co jezdzi vectra
3.2 + lpg i jest bardzo zadowolony.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2011-07-20 09:20:16
Autor: Mirek Ptak
Z cyklu
Dnia 2011-07-19 17:43,  *Rafał Grzelak* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

A Vectra GTS? GTS to wlasnie liftback.
Tylko bedzie ciasniej niz w Signum.

Dla doprecyzowania - cia¶niej tylko z tyłu, z powodu 13 cm mniej na kolana :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)

Data: 2011-07-20 11:46:23
Autor: Rafał Grzelak
Z cyklu
Mirek Ptak wrote:

> [...]

> A Vectra GTS? GTS to wlasnie liftback.
> Tylko bedzie ciasniej niz w Signum.

Dla doprecyzowania - cia¶niej tylko z tyłu, z powodu 13 cm mniej na

Czyli signum nie ma nic wiecej miejsca z przodu? To lipa.
Vectra C (sedan 2003) jest wg. mnie ciasna z przodu.

Przy wsiadaniu za kółko już niezliczon± ilo¶ć razy przywaliłem kolanem
w konsolę ¶rodkow±. Natomiast kiedy siadam jako pasażer, to prawie
zapieram się kolanami o schowek.

We Fiacie Stilo jest zdecydowanie więcej miejsca z przodu, a to niby
kompakt.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2011-07-20 15:31:47
Autor: Mirek Ptak
Z cyklu
Dnia 2011-07-20 13:46,  *Rafał Grzelak* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Tak, z przodu jest dokładnie tyle samo miejsca.

Przy wsiadaniu za kółko już niezliczon± ilo¶ć razy przywaliłem kolanem
w konsolę ¶rodkow±. Natomiast kiedy siadam jako pasażer, to prawie
zapieram się kolanami o schowek.

Odsuń fotel w końcu :)

We Fiacie Stilo jest zdecydowanie więcej miejsca z przodu, a to niby
kompakt.

Wiesz pod domem mam dwa drzewa - jedno tak na oko ze dwa razy większe, ale jak pod nim przechodzę to muszę schylić głowę pod konarem, ale za to ile cienia daje - Pod tym mniejszym przechodzę swobodnie ;)

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2011-07-20 10:03:29
Autor: Maciej M.
Z cyklu
On 2011-07-19 17:43, Rafał Grzelak wrote:

[...]

OK, do wikipedii dotarłem już wcześniej.

To juĹĽ lepiej poszukaj uczciwego kombi.

Hatchback/liftback.

A Vectra GTS? GTS to wlasnie liftback.
Tylko bedzie ciasniej niz w Signum.

Vectra odpada właśnie za tył, tym bardziej twardy GTS.

Z silnikow mozesz poszukac np 3.2 V6 - znam jednego co jezdzi vectra
3.2 + lpg i jest bardzo zadowolony.

Katalog mĂłwi:

2.2     - 155KM
2.0T    - 175KM
3.2  V6 - 211KM
2.8T V6 - 230/250/280KM

Właściwie nawet ten pierwszy powinien sobie radzić rozsądnie.

A co ze skrzyniami automatycznymi?

--
MM

Data: 2011-07-20 11:50:10
Autor: Axel
Z cyklu
"Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl> wrote in message
A Vectra GTS? GTS to wlasnie liftback.
Tylko bedzie ciasniej niz w Signum.
Vectra odpada wlasnie za tyl, tym bardziej twardy GTS.

Ale co, bedziesz z tylu koszykarzy wozil? Bo ja mam 184 cm wzrostu i w sedanie z tylu jest mi wygodnie, w GTS-ie zaczepiam glowa o podsufitke. Do czego potrzebujesz tyle miejsca? Kombi zdecydowanie zalatwiloby sprawe.

Z silnikow mozesz poszukac np 3.2 V6 - znam jednego co jezdzi vectra
3.2 + lpg i jest bardzo zadowolony.
Katalog mówi:
2.2     - 155KM

Od przelomu 2004/05. Dokladnie 2.2direct.
Do 2004 2.2 - 146 KM.

2.0T    - 175KM
3.2  V6 - 211KM
2.8T V6 - 230/250/280KM
Wlasciwie nawet ten pierwszy powinien sobie radzic rozsadnie.

Radzi sobie.

--
Axel

Data: 2011-07-20 13:04:14
Autor: Maciej M.
Z cyklu
On 2011-07-20 11:50, Axel wrote:

[...]

Rozstaw osi + pojemność całości przy złożonych tylnych siedzeniach.

--
MM

Data: 2011-07-20 13:34:56
Autor: Axel
Z cyklu
On 2011-07-20 11:50, Axel wrote:
[...]
Rozstaw osi + pojemnosc calosci przy zlozonych tylnych siedzeniach.

No to kombi zalatwia sprawe. Bo zrozumialem, ze tak duzo dla tej rodziny 2+2 potrzebujesz miejsca, ze vectra za ciasna.

--
Axel

Data: 2011-07-20 11:46:19
Autor: Rafał Grzelak
Z cyklu
Axel wrote:

No to kombi zalatwia sprawe. Bo zrozumialem, ze tak duzo dla tej
rodziny 2+2 potrzebujesz miejsca, ze vectra za ciasna.

Nie - on panicznie nie chce kombi. ;]

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2011-07-20 13:45:00
Autor: Maciej M.
Z cyklu
On 2011-07-20 13:34, Axel wrote:

[...]

Czyżby była rożnica w rozstawie osi pomiędzy Vectrą hatchback/sedan a kombi?

Generalnie gdybym szukał kombi, to bym nie zaczynał tematu - bo wybór jest ;)

Założenia limuzyna hatchback/liftback pozostają bez zmian.

--
MM

Data: 2011-07-20 11:48:11
Autor: Rafał Grzelak
Z cyklu
Maciej M. wrote:

> [...]
> rodziny 2+2 potrzebujesz miejsca, ze vectra za ciasna.

Czyżby była rożnica w rozstawie osi pomiędzy Vectrą hatchback/sedan a

Oczywiscie - cale 10cm.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2011-07-20 13:50:12
Autor: Maciej M.
Z cyklu
On 2011-07-20 13:48, Rafał Grzelak wrote:

[...]

I pasażerowie z tyłu rozumiem że to czują?

--
MM

Data: 2011-07-20 05:02:32
Autor: Tomek Glowka
Z cyklu
On 2011-07-20 13:48, Rafał Grzelak wrote:
> Oczywiscie - cale 10cm.
I pasażerowie z tyłu rozumiem że to czuj±?
W Vectrze kombi - nie. Ona ma dłuższy _bagażnik_.
Signum ma przesunięte do tyłu tylne siedzenia; patrz±c z zewn±trz - ma
dłuższe tylne drzwi.
Wła¶ciwie to mnie się marzy dokładnie taka konfiguracja w troszkę
mniejszym aucie - np. gdyby np. BMW 1 miało "0: bagażnika i normalne
miejsce na kolana z tyłu, to byłoby ideałem (-:
pozdrawiam, tomek

Data: 2011-07-20 15:27:24
Autor: Mirek Ptak
Z cyklu
Dnia 2011-07-20 14:02,  *Tomek Glowka* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Ja Cię proszę. Dłuższy bagażnik niż...?
Tylna kanapa jest przesunięta do tyłu o całe 13 (a nie 10) cm. Dokładnie o tyle ile jest wydłużona podłoga w stosunku do HB/Sedan

Signum ma przesunięte do tyłu tylne siedzenia;

Ma je w tym samym miejscu - jedyna różnica to to, że można je niezależnie przesuwać *do przodu*, ale niestety (to niedopatrzenie zdecydowanie) pozostaj± wtedy szpary pomiędzy oparciem a kaset± rolety i widać co jest w bagażniku - dlatego wybrałem Vectrę Caravan swego czasu.

patrz±c z zewn±trz - ma
dłuższe tylne drzwi.

Dłuższe bo szyba (a wła¶ciwie to ta mniejsza nieruchoma czę¶ć) jest inna. Co do samych drzwi (czę¶ci poniżej okien) to mam przekonanie bliskie pewno¶ci, że s± takie same na wymiar.

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2011-07-19 12:50:44
Autor: AL
Z cyklu
W dniu 2011-07-18 21:37, pablo eldiablo pisze:
Maciej M.<xenes@[no-spam]interia.pl>  napisał(a):

Skoda Superb ? Dyrektorskie auto ..

Sedan...

http://www.caradvice.com.au/wp-content/uploads/2010/01/SkodaSuperb-twindoor.jpg

super oryginalne rozwiazanie
- zwlaszcza jak na skode.

Czy jest jeszcze jakas inna marka, ktora ma podobnie?
(XM z podwojna szyba w srodku szyba sie nie liczy)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-07-18 20:36:30
Autor: Waldek Godel
Z cyklu "jakie auto" - tym razem propozycja wygodnej limuzyny rodzinnej
Dnia Mon, 18 Jul 2011 21:27:39 +0200, Maciej M. napisał(a):

Testowałem Espace IV - wniosek: ostateczno¶ć lub ... konieczno¶ć, je¶li będzie trzeba się w 6 pakować. Ale to jeszcze nie teraz.

Takowy, prawie nówka, może z pół roku miał, zapakowany 7 osobami, wcale nie
jakimi¶ grubasami i nieduż± ilo¶ci± bagażu, przyrżn±ł przy mnie wydechem w
płytę chodnikow± leż±c± luzem na trawniku przez który przejeżdżał. Ile ma
grubo¶ci płytka chodnikowa? 5 cm? Trochę żenada.
Jad±c w 7 osób jak trafisz na przeciętne polskie koleiny, to co, szukać
innej drogi czy wysadzić 2 osoby?

Vectra jest akurat twarda... i tak samo przestrzenna jak C5 Mk2, czyli ... mniejsza. I to drugie w moim przypadku lepiej podchodzi.

w którym miejscu jest tak przestrzenna? bo jako¶ nie zauważyłem...
Jest ciasna jak cholera, rozmiary wewnętrzne pasowałyby może do kompakta.

Data: 2011-07-18 21:55:48
Autor: Maciej M.
On 2011-07-18 21:36, Waldek Godel wrote:

Testowałem Espace IV - wniosek: ostateczność lub ... konieczność, jeśli
będzie trzeba się w 6 pakować. Ale to jeszcze nie teraz.

Takowy, prawie nówka, może z pół roku miał, zapakowany 7 osobami, wcale nie
jakimiś grubasami i niedużą ilością bagażu, przyrżnął przy mnie wydechem w
płytę chodnikową leżącą luzem na trawniku przez który przejeżdżał. Ile ma
grubości płytka chodnikowa? 5 cm? Trochę żenada.
Jadąc w 7 osób jak trafisz na przeciętne polskie koleiny, to co, szukać
innej drogi czy wysadzić 2 osoby?

Nie planuję obecnie wozić 7 osób + kupy gratów, więc póki co vana nie rozważam w pierwszej kolejności, no i problem płyt chodznikowych nie istnieje. Co nie zmienia faktu że takie Grand Espace 3.5V6 Initiale ma rację bytu w razie konieczności, jak i czworaczki np. Phedra.

Vectra jest akurat twarda... i tak samo przestrzenna jak C5 Mk2, czyli
... mniejsza. I to drugie w moim przypadku lepiej podchodzi.

w którym miejscu jest tak przestrzenna? bo jakoś nie zauważyłem...
Jest ciasna jak cholera, rozmiary wewnętrzne pasowałyby może do kompakta.

C5 Mk2 również nie należy do przestrzennych. Dopiero Mk3 wygląda na zauważalnie większe.

--
MM

Data: 2011-07-18 21:09:31
Autor: Waldek Godel
Z cyklu "jakie auto" - tym razem propozycja wygodnej limuzyny rodzinnej
Dnia Mon, 18 Jul 2011 21:55:48 +0200, Maciej M. napisał(a):

Nie planuję obecnie wozić 7 osób + kupy gratów, więc póki co vana nie rozważam w pierwszej kolejno¶ci, no i problem płyt chodznikowych nie istnieje. Co nie zmienia faktu że takie Grand Espace 3.5V6 Initiale ma rację bytu w razie konieczno¶ci, jak i czworaczki np. Phedra.

C5 Mk2 również nie należy do przestrzennych. Dopiero Mk3 wygl±da na zauważalnie większe.

Jakby nie twoje dziwne silnikowe preferencje, to bym ci pikusia doradził,
choć w sumie jest też 2.0 benzyna, choć wolnoss±ca.
Ale gaz w takim aucie kompletnie nie ma sensu.

Data: 2011-07-19 11:44:59
Autor: Maciej M.
On 2011-07-18 22:09, Waldek Godel wrote:

Nie planuję obecnie wozić 7 osób + kupy gratów, więc póki co vana nie
rozważam w pierwszej kolejności, no i problem płyt chodznikowych nie
istnieje. Co nie zmienia faktu ĹĽe takie Grand Espace 3.5V6 Initiale ma
rację bytu w razie konieczności, jak i czworaczki np. Phedra.

C5 Mk2 rĂłwnieĹĽ nie naleĹĽy do przestrzennych. Dopiero Mk3 wyglÄ…da na
zauważalnie większe.

Jakby nie twoje dziwne silnikowe preferencje, to bym ci pikusia doradził,
choć w sumie jest też 2.0 benzyna, choć wolnossąca.

Picasso jest zdecydowanie za małe. Dopiero w Grand C4 można się poczuć swobodnie, ale tutaj ... budżet.

Ale gaz w takim aucie kompletnie nie ma sensu.

Na razie nie rozwaĹĽam.

Jak będzie taka konieczność - pomyśli się.

--
MM

Data: 2011-07-19 11:05:29
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 19 Jul 2011 11:44:59 +0200, Maciej M. napisał(a):

Picasso jest zdecydowanie za małe. Dopiero w Grand C4 można się poczuć swobodnie, ale tutaj ... budżet.

Wbrew pozorom nie jest takie małe. Jak kiedy¶ z Mirkiem P. rozmawiali¶my
tutaj - każdym rozmiarem wnętrze, poza szeroko¶ci± na tylnych fotelach
przeewyższa Vectrę C. A ta mniejsza szeroko¶ć jest o 5 mm mniejsza OIDP.
I bagażnik 560 litrów, więcej niż Vectra kombi.

Data: 2011-07-19 12:14:06
Autor: Maciej M.
On 2011-07-19 12:05, Waldek Godel wrote:

Picasso jest zdecydowanie za małe. Dopiero w Grand C4 można się poczuć
swobodnie, ale tutaj ... budĹĽet.

Wbrew pozorom nie jest takie małe. Jak kiedyś z Mirkiem P. rozmawialiśmy
tutaj - każdym rozmiarem wnętrze, poza szerokością na tylnych fotelach
przeewyższa Vectrę C. A ta mniejsza szerokość jest o 5 mm mniejsza OIDP.
I bagażnik 560 litrów, więcej niż Vectra kombi.

Małe nie jest jak na swoją klasę, ale w kwestii uniwersalności/pakowności/trakcji/komforcie nie jest tak dobrze jak w limuzynie HB.

Jeździłem Picasso I i Grand C4 - więc odczucia mam. To pierwsze rozsądnie jeżdżące w automacie i benzynie jest praktycznie nie do dostania. To drugie - już pisałem, budżet.

A ĹĽe Vectra ciasnawa jest to juĹĽ wiemy ;)

--
MM

Data: 2011-07-19 11:31:54
Autor: Waldek Godel
Z cyklu "jakie auto" - tym razem propozycja wygodnej limuzyny rodzinnej
Dnia Tue, 19 Jul 2011 12:14:06 +0200, Maciej M. napisał(a):

Małe nie jest jak na swoj± klasę, ale w kwestii uniwersalno¶ci/pakowno¶ci/trakcji/komforcie nie jest tak dobrze jak w limuzynie HB.

Powiem tak - z uniwersalno¶ci± i pakowno¶ci± bym polimeryzował. Owszem, XM
Break to nie jest, ale XM berline już pokonuje. Xantię/BX bije na głowę,
nawet Breaka.
Trakcja.. no cóż, to auto miejskie a nie wyczynowe. Jeżeli chodzi o komfort, to przynajmniej przednie fotele s± najwygodniejsze
w jakich jeĽdziłem, może poza Pugiem 309 i tymi z BX GTi.
Owszem, pierwsze wrażenie jest, że twarde i niewygodne, ale to tylko
wrażenie.

JeĽdziłem Picasso I i Grand C4 - więc odczucia mam. To pierwsze rozs±dnie jeżdż±ce w automacie i benzynie jest praktycznie nie do dostania. To drugie - już pisałem, budżet.

Jest, tyle, że pewnie importowane. W dodatku pasuj±ce do twoich preferencji
- bo automatyczna skrzynia biegów jest tylko z silnikiem 2.0i w dodatku w
dobrze wypasionych wersjach, bardzo często Exclusive.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=147591295&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=5900&makeModelVariant1.modelId=29&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&negativeFeatures=EXPORT&lang=de&pageNumber=1
ten akurat już sprzedany, ale masz przykład, że owszem, da się, choć raczej
z importu, w Bolandzie głównie golasy 1.6 sprzedawano.

Data: 2011-07-19 12:55:07
Autor: Maciej M.
On 2011-07-19 12:31, Waldek Godel wrote:

Małe nie jest jak na swoją klasę, ale w kwestii
uniwersalności/pakowności/trakcji/komforcie nie jest tak dobrze jak w
limuzynie HB.

Powiem tak - z uniwersalnością i pakownością bym polimeryzował. Owszem, XM
Break to nie jest, ale XM berline już pokonuje. Xantię/BX bije na głowę,
nawet Breaka.

Hm... to spróbuj włożyć do tego Picasso 2-metrowe dechy.

Albo rozłożony na części 400kg kominka ogrodowego.

Ale to nie ten temat, Picasso jest fajne ale jako ekonomiczne autko uniwersalne do wszystkiego. Do moich wymagań nie pasuje - zaraz by się chętni z Zafirą czy Galaxy pojawili.

Trakcja.. no cóż, to auto miejskie a nie wyczynowe.

Ano właśnie. Rozstawem osi nie grzeszy.

Jeździłem Picasso I i Grand C4 - więc odczucia mam. To pierwsze
rozsÄ…dnie jeĹĽdĹĽÄ…ce w automacie i benzynie jest praktycznie nie do
dostania. To drugie - już pisałem, budżet.

Jest, tyle, ĹĽe pewnie importowane. W dodatku pasujÄ…ce do twoich preferencji
- bo automatyczna skrzynia biegĂłw jest tylko z silnikiem 2.0i w dodatku w
dobrze wypasionych wersjach, bardzo często Exclusive.

Nie wiem jak byś zachwalał - ale Picasso odpada u mnie w przedbiegach chociażby w porównaniu do C5 Mk2 V6 czy Mondeo Mk2 2.5. A dyskutujemy jeszcze o czymś większym.

--
MM

Data: 2011-07-19 12:47:03
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 19 Jul 2011 12:55:07 +0200, Maciej M. napisał(a):

Hm... to spróbuj włożyć do tego Picasso 2-metrowe dechy.
Albo rozłożony na czę¶ci 400kg kominka ogrodowego.

przyczepke, przyczepkę.. jak do słynnego Scenica :-)

Trakcja.. no cóż, to auto miejskie a nie wyczynowe.

Ano wła¶nie. Rozstawem osi nie grzeszy.

to jest często zaleta. Nie zawsze, ale jednak.

Nie wiem jak by¶ zachwalał - ale Picasso odpada u mnie w przedbiegach chociażby w porównaniu do C5 Mk2 V6 czy Mondeo Mk2 2.5. A dyskutujemy jeszcze o czym¶ większym.

napisałem, że "polecił bym", co nie jest tożsame :-)
A tobie to generalnie potrzeba czego¶ takiego: http://bit.ly/osyM2M
tylko się wstydzisz to przyznać :-)

Data: 2011-07-19 14:02:19
Autor: Maciej M.
On 2011-07-19 13:47, Waldek Godel wrote:

Hm... to spróbuj włożyć do tego Picasso 2-metrowe dechy.
Albo rozłożony na części 400kg kominka ogrodowego.

przyczepke, przyczepkę.. jak do słynnego Scenica :-)

Wystarczył jeden XM. I odrobina pomyślunku.

Trakcja.. no cóż, to auto miejskie a nie wyczynowe.

Ano właśnie. Rozstawem osi nie grzeszy.

to jest często zaleta. Nie zawsze, ale jednak.

Nie wiem jak byś zachwalał - ale Picasso odpada u mnie w przedbiegach
chociaĹĽby w porĂłwnaniu do C5 Mk2 V6 czy Mondeo Mk2 2.5. A dyskutujemy
jeszcze o czymś większym.

napisałem, że "polecił bym", co nie jest tożsame :-)

Off topic?

A tobie to generalnie potrzeba czegoĹ› takiego: http://bit.ly/osyM2M
tylko się wstydzisz to przyznać :-)

Mylisz pojęcia - to coś tożsame z limuzyną wcale nie jest ;)

--
MM

Data: 2011-07-19 13:49:56
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 19 Jul 2011 14:02:19 +0200, Maciej M. napisał(a):

A tobie to generalnie potrzeba czego¶ takiego: http://bit.ly/osyM2M
tylko się wstydzisz to przyznać :-)

Mylisz pojęcia - to co¶ tożsame z limuzyn± wcale nie jest ;)

no jak nie jak tak? http://www.limoslask.pl/
;-)

Data: 2011-07-19 18:01:35
Autor: .Peeter
Z cyklu "jakie auto" - tym razem propozycja wygodnej limuzyny rodzinnej
"Waldek Godel" wrote
no jak nie jak tak? http://www.limoslask.pl/
;-)

A "luksusowy" Avensis "posiada przyci±gaj±cy oko luksusowy design" ;-) Dobre! :D

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2011-07-18 22:15:40
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Dnia 18-07-2011 o 21:36:30 Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał(a):

[...]

Eee, chyba jaki¶ zepsuty był :-) Ja Grand Scenicem zapakowanym 7 osobami +  bagaże, przejeżdżałem spokojnie przez ¶piacego polcjanta zrobionego z  kostki brukowej, na którym pugiem 306 zawsze obcierałem progi jadac w  pojedynkę. Espace IV ma większ± ładowno¶ć od Grand Scenica i większy  prze¶wit.

Pzdr
TG

Data: 2011-07-18 21:17:05
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 18 Jul 2011 22:15:40 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

[...]

to jechałe¶ z chodnika na chodnik, czy jak?

Data: 2011-07-18 22:23:39
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Dnia 18-07-2011 o 22:17:05 Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał(a):

[...]

Przed domem ma ulicę z kostki, na której  jest zrobiony garb (coby  małolaty za szybko na skuterach nie jeżdziły).
I ma tym garbie pug 306 "wieszał się" gdy najechałem na niego dwoma  przednimi kołami (musiałem zawsze "brać go" jednym kołem).
Grand Scenic w każdych warunkach dawał radę. Garba nie mierzyłem, ale jest  na oko szeroko¶ci metra (mie¶ci się między przedni± i tyln± osi± nawet w  Tico) i wysoko¶ć ma zbliżon± do wysko¶ci krawężnika.

Pzdr
TG

Data: 2011-07-18 21:28:18
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 18 Jul 2011 22:23:39 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

[...]

Widzę, że masz spore problemy z kumaniem, więc zapytam wprost:
1. odróżniasz sytuację przejeżdżania po czym¶ dwoma kołami od jazdy po
płaskim, kiedy co¶ jest między kołami?
2. odróżniasz Scenica od Espace?
3. odróżniasz... cokolwiek?

Data: 2011-07-18 22:38:21
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Dnia 18-07-2011 o 22:28:18 Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał(a):

[...]

Być może nie "kumam" - póĽna pora ....
Napisałe¶, że Espace zahaczył tłumikiem o płytę chodnikow± wysoko¶ci 5cm,  gdy jechal trawnikiem.
No to ja odpisałem, że Grand Scenic (o mniejszej no¶no¶ci od Espace)  spokojnie przejeżdża garba na ulicy (taka duża płyta chodnikowa o  wysoko¶ci około 15cm :-)).
Albo ja czego¶ mimo wszystko nie zrozumiałem z Twojego opisu, albo Tobie  się co¶ pomerdało...

Pzdr
TG

Data: 2011-07-18 21:47:42
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 18 Jul 2011 22:38:21 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

[...]

przecież to proste, auto jedzie po płaskim, a płyta chodnikowe jest na
płask, między kołami.
Przejazd dwoma kołami przez garba podnosi całe auto, zmieniaj±c nieco
sytuację.

Data: 2011-07-18 22:53:03
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Dnia 18-07-2011 o 22:47:42 Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał(a):

[...]

Ale za chwilę te koła zjeżdżaj± z garba i mam go pod podwoziem.. Chyba  jednak dalej się nie rozumiemy...

Pzdr
TG

Data: 2011-07-18 21:57:53
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 18 Jul 2011 22:53:03 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

Ale za chwilę te koła zjeżdżaj± z garba i mam go pod podwoziem. Chyba  jednak dalej się nie rozumiemy...

Zgadza się. Przyjrzyj się rysunkom samochodów, porównuj±c zwłaszcza spód
między osiami oraz pod każd± z osi i jak to wpływa na prze¶wit, to może
zrozumiesz.

Data: 2011-07-18 23:06:27
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Dnia 18-07-2011 o 22:57:53 Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał(a):

[...]

W obu samochadach jakie mam spód jest płaski (nic nie ogranicza  prze¶witu). Jak co¶ zmie¶ci się pod przedni zderzak to o nic nie zahaczy.

Pzdr
TG

Data: 2011-07-18 22:49:55
Autor: Tomasz Gorbaczuk
[...]

Ok. już dotarło - "przyrżn±ł przy mnie wydechem  w
płytę chodnikow± leż±c± luzem na trawniku przez który przejeżdżał" - czyli  wysoko¶ć krawężnika + płyta chodnikowa.

Pzdr
TG

Data: 2011-07-19 15:17:44
Autor: J.F
Z cyklu "jakie auto" - tym razem propozycja wygodnej limuzyny rodzinnej
UĹĽytkownik "Maciej M."  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:j021gk$ga1$1@usenet.news.interia.pl...
On 2011-07-18 20:10, J.F wrote:
- _DUŻY_, wygodny, komfortowy hatchback/liftback (kombi i sedan odpada)
Czemu nie kombi ? Ma swoj urok na wakacje.

Na co dzień jeżdżenie kombi mnie denerwuje - skacząca tylna półka itp.

Roleta ?
Bo polka to chyba w htb skacze ?

Generalnie aż takie wielkie mi też nie jest potrzebne, teraz bagażnik 450l na styk daje radę przy dużym obłożeniu.

ale tez w tym przypadku to niewiele czy wrecz nic nie kosztuje.
A miejsce sie moze przydac .. box na dach jest gorszy :-)

[...]

Widzialem takiego ktorego nie moglem dogonic, takze w zakretach, wiec chyba jednak to. Byc moze trzeba sie przyzwyczaic.

J.

Data: 2011-07-19 15:34:15
Autor: Maciej M.
On 2011-07-19 15:17, J.F wrote:

Na co dzień jeżdżenie kombi mnie denerwuje - skacząca tylna półka itp.

Roleta ?

Roleta, szmata - jak zwał tak zwał.

Bo polka to chyba w htb skacze ?

U mnie ani nie skacze, ani nie skrzypi - wręcz czasem ciężko ją wyciągnąć.

Generalnie aĹĽ takie wielkie mi teĹĽ nie jest potrzebne, teraz bagaĹĽnik
450l na styk daje radę przy dużym obłożeniu.

ale tez w tym przypadku to niewiele czy wrecz nic nie kosztuje.
A miejsce sie moze przydac .. box na dach jest gorszy :-)

Będzie potrzeba, będzie van.

[...]

Przyzwyczajenie to na pewno - ale wysokość środka ciężkości w zakrętach robi swoje.

--
MM

Z cyklu "jakie auto" - tym razem propozycja wygodnej limuzyny rodzinnej