Z cyklu "kamerka" - SPS11279

Data: 2014-04-11 16:18:59
Autor: Grześ
Z cyklu "kamerka" - SPS11279
Chyba odrobinę szczęścia miałem ...

http://youtu.be/xM2qNsRuPoM

Ku przestrodze dla tych, co tą babkę z Pszczyny znają ....

Aha - czas w kamerce jeszcze nie przestawiony, i chyba z błędem ok. kwadransa.

Pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2014-04-11 17:25:01
Autor: radekp@konto.pl
Z cyklu "kamerka" - SPS11279
Fri, 11 Apr 2014 16:18:59 +0200, w <li8ui7$jdp$1@mx1.internetia.pl>, Grześ
<bzdura@brakmaila.com> napisał(-a):

Chyba odrobinę szczęścia miałem ...

http://youtu.be/xM2qNsRuPoM

Ku przestrodze dla tych, co tą babkę z Pszczyny znają ....

Refleksu raczej nie masz...
W momencie najechania przez nią na linię już powinieneś wiedzieć co się dzieje.

Data: 2014-04-11 17:35:28
Autor: anacron
Z cyklu "kamerka" - SPS11279
W dniu 11.04.2014 17:25, radekp@konto.pl pisze:
http://youtu.be/xM2qNsRuPoM
Refleksu raczej nie masz...

To nie kwestia refleksu, bo było dużo czasu, moja babcia by zdążyła
zareagować.

--
anacron

Data: 2014-04-11 18:43:21
Autor: Grześ
Z cyklu "kamerka" - SPS11279
Hello radekp@konto.pl !:
[...]

Raczej wcześniej powinienem wiedzieć. Ta baba jechała podejrzanie wolno, jakieś 60 kmh (ja ok. 80 ), a na takich trzeba bardziej uważać.

A co do refleksu - akurat nie na tą Lagunę wtedy patrzyłem, jak na pas najechała, to były światła, ale mnie nie widziała. Potem ucieczka.

Data: 2014-04-15 09:44:16
Autor: radekp@konto.pl
Z cyklu "kamerka" - SPS11279
Fri, 11 Apr 2014 18:43:21 +0200, w <li970t$g3n$1@mx1.internetia.pl>, Grześ
<bzdura@brakmaila.com> napisał(-a):

Raczej wcześniej powinienem wiedzieć.

Mnie w takich sytuacjach już na widok kierunkowskazu zapala się ostrzegawcze
światełko. A w momencie nawet drobnego ruchu w moją stronę, już jestem pewny co
się będzie działo.

Data: 2014-04-13 10:21:31
Autor: tᴏ
Z cyklu "kamerka" - SPS11279
radekp@konto.pl wrote:

Refleksu raczej nie masz...
W momencie najechania przez nią na linię już powinieneś wiedzieć co się
dzieje.

Każdy jest mądry, jak ogląda na filmie i wie co się stanie. --
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2014-04-13 13:03:33
Autor: Grześ
Z cyklu "kamerka" - SPS11279
Hello tᴏ !:
radekp@konto.pl wrote:

Refleksu raczej nie masz...
W momencie najechania przez nią na linię już powinieneś wiedzieć co się
dzieje.

Każdy jest mądry, jak ogląda na filmie i wie co się stanie.

Racja - ale właśnie dlatego dałem ten film do sieci - żeby było wiadomo, jak niedorzeczne rzeczy ludzie na drodze wyrabiają. I ja tego nie przewidywałem, patrzyłem gdzieś do przodu, a trzeba było i na to auto, które spokojnie prawym pasem jechało ... za spokojnie !!!

Cóż, uczymy się całe życie ;-) !

Data: 2014-04-11 17:36:23
Autor: misiek
Z cyklu "kamerka" - SPS11279

Użytkownik "Grześ" <bzdura@brakmaila.com> napisał w wiadomości news:li8ui7$jdp$1mx1.internetia.pl...
Chyba odrobinę szczęścia miałem ...

http://youtu.be/xM2qNsRuPoM

Ku przestrodze dla tych, co tą babkę z Pszczyny znają ....

Aha - czas w kamerce jeszcze nie przestawiony, i chyba z błędem ok. kwadransa.

grunt to prawidlowa zmina pasa - na drugi raz jedziesz prosto - pani dostaje okolo 350  pln i 6 punktow i ma nauczke na przyszlosc...

Data: 2014-04-11 18:46:16
Autor: Grześ
Z cyklu "kamerka" - SPS11279
Hello misiek !:
[...]

Szkoda auta .... a jak by ją obróciło, to jeszcze kilka aut by w nas wjechało. To jest na zakręcie, zazwyczaj patrzy się przed siebie czy coś na lewym pasie się nie dzieje - przy tych 80 dozwolonych na mokrym asfalcie już nie wyhamujesz tak łatwo, szczególnie mając trochę aut z tyłu - to było ok. 15.35.

Data: 2014-04-13 10:22:26
Autor: tᴏ
Z cyklu "kamerka" - SPS11279
misiek wrote:

grunt to prawidlowa zmina pasa - na drugi raz jedziesz prosto - pani
dostaje okolo 350  pln i 6 punktow i ma nauczke na przyszlosc...

A takimi poglądami powinni wysłać Cię na badania psychiatryczne.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2014-04-11 17:59:07
Autor: ToMasz
Z cyklu "kamerka" - SPS11279
W dniu 11.04.2014 16:18, Grześ pisze:
Chyba odrobinę szczęścia miałem ...

http://youtu.be/xM2qNsRuPoM

Ku przestrodze dla tych, co tą babkę z Pszczyny znają ....

0:11, lewy kierunkowskaz! nie widziałes go? w razie stłuczki, z takim filmem napewno wygrałbyś w sądzie.... 51%.
ToMasz

Data: 2014-04-11 18:40:31
Autor: Grześ
Z cyklu "kamerka" - SPS11279
Hello ToMasz !:
[...]

W sądzie bym wygrał - ale auta szkoda. W sumie racja, że zareagowałem późno - nie spodziewałem się tego no i to był błąd (było przed nią pusto, i prawie kilometr pasa) - powiedzmy, że to była nauka i dla mnie.

A włączenie kierunkowskazu nie upoważnia do zmiany pasa - to na 100%.
--
G.

Data: 2014-04-13 21:05:10
Autor: janusz_k
Z cyklu "kamerka" - SPS11279
W dniu 11.04.2014 o 18:40 Grześ <bzdura@brakmaila.com> pisze:

Hello ToMasz !:
[...]

W sądzie bym wygrał - ale auta szkoda. W sumie racja, Ĺźe zareagowałem  późno - nie spodziewałem się tego no i to był błąd (było przed nią  pusto, i prawie kilometr pasa) - powiedzmy, Ĺźe to była nauka i dla mnie.

A włączenie kierunkowskazu nie upoważnia do zmiany pasa - to na 100%.
Ale nie wiem czy o tym wiesz ale ona cię nie widziała, bo wjechałeś jej w  martwe pole lusterka, aby cię zobaczyć musi skręcić głowę i to mocno. Sam  się nma tym złapałem ze dwa razy Ĺźe tak samo zacząłem zajeĹźdĹźać komuś  drogę. Dlatego zasadą jest wyprzedać kogoś szybko aby pobyt w martwej  strefie był jak najkrĂłtszy.
--

Pozdr
Janusz

Data: 2014-04-13 21:09:05
Autor: jerzu
Z cyklu "kamerka" - SPS11279
On Sun, 13 Apr 2014 21:05:10 +0200, janusz_k <Janusz_kk@o2.pl> wrote:

Ale nie wiem czy o tym wiesz ale ona cię nie widziała, bo wjechałeś jej w  martwe pole lusterka, aby cię zobaczyć musi skręcić głowę i to mocno.

I to zezwala jej na zmianę pasa?

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-04-13 21:13:58
Autor: J.F.
Z cyklu "kamerka" - SPS11279
Dnia Sun, 13 Apr 2014 21:09:05 +0200, jerzu napisał(a):
[...]

Nie, ale jakby kolega szybciej hamulec i klakson nacisnal, to by teraz
nie musial auta klepac.

Albo gaz wczesniej wcisnal - jakby nie kapeluszniczyl, to moze nie
bylby zapomniany :-P

J.

Data: 2014-04-13 22:08:28
Autor: jerzu
Z cyklu "kamerka" - SPS11279

Gdyby, gdyby... :)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-04-14 20:24:49
Autor: janusz_k
Z cyklu "kamerka" - SPS11279
W dniu 13.04.2014 o 21:09 jerzu <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> pisze:

[...]

Oczywiście że nie, i pewnie by tego nie zrobiła jakby go widziała,
a że się wlókł to niech się cieszy że się to tylko tak skończyło.

--

Pozdr
Janusz

Data: 2014-04-14 21:02:52
Autor: Grześ
Z cyklu "kamerka" - SPS11279
Hello janusz_k !:

a że się wlókł to niech się cieszy że się to tylko tak skończyło.

Niby kto się wlókł ???? Patrzyłeś na innych jadących tym pasem ???

G.

Data: 2014-04-16 23:21:13
Autor: janusz_k
Z cyklu "kamerka" - SPS11279
W dniu 14.04.2014 o 21:02 Grześ <bzdura@brakmaila.com> pisze:

Hello janusz_k !:

a że się wlókł to niech się cieszy że się to tylko tak skończyło.

Niby kto się wlókł ???? Patrzyłeś na innych jadących tym pasem ???
patrzyłem, ustawiłeś się jej tak jak kapelusznik :) to ci zajechałą drogę.
--

Pozdr
Janusz

Data: 2014-04-14 06:58:13
Autor: Grejon
Z cyklu "kamerka" - SPS11279
W dniu 2014-04-13 21:05, janusz_k pisze:

Ale nie wiem czy o tym wiesz ale ona cię nie widziała, bo wjechałeś jej
w martwe pole lusterka, aby cię zobaczyć musi skręcić głowę i to mocno.

No i? Ja tak właśnie robię przed zmianą pasa. Poza tym lewe lusterka często mają strefę zmniejszającą martwe pole.

--
Grzegorz Jońca
Green Trafic 140 dCi

Data: 2014-04-14 10:03:42
Autor: R2r
Z cyklu "kamerka" - SPS11279
W dniu 2014-04-14 06:58, Grejon pisze:
[...]

W rzeczy samej Laguna II (jak zresztą wiele współczesnych samochodów) nie ma "martwego pola w lusterku" o ile to lusterko jest poprawnie ustawione - przynajmniej po lewej stronie. Ergo pani nie spojrzała w to lusterko...

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2014-04-14 10:27:57
Autor: J.F
Z cyklu "kamerka" - SPS11279
UĹźytkownik "R2r"  napisał w wiadomości
[...]

Tu byl zakret, i kolega byl ustawiony bardziej z lewej niz na prostej.

J.

Data: 2014-04-14 18:10:20
Autor: R2r
Z cyklu "kamerka" - SPS11279
W dniu 2014-04-14 10:27, J.F pisze:
[...]

Uwierz mi, że w przypadku Laguny nie ma to znaczenia o ile nie ustawisz lusterka tak, by przede wszystkim móc poprawiać makijaż. :-)

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2014-04-14 20:27:27
Autor: janusz_k
Z cyklu "kamerka" - SPS11279
W dniu 14.04.2014 o 18:10 R2r <bezspamux@arvox.pl> pisze:

[...]

Uwierz mi, Ĺźe w przypadku Laguny nie ma to znaczenia o ile nie ustawisz  lusterka tak, by przede wszystkim mĂłc poprawiać makijaĹź.. :-)
Nie wiemy jak kierowniczka miała ustawione lusterko, widac tylko efekt Ĺźe  Grzesia jednak nie widziała.

--

Pozdr
Janusz

Data: 2014-04-14 07:28:42
Autor: Grzegorz
Z cyklu "kamerka" - SPS11279
Hello janusz_k !:

A włączenie kierunkowskazu nie upoważnia do zmiany pasa - to na 100%.
Ale nie wiem czy o tym wiesz ale ona cię nie widziała, bo wjechałeś jej
w martwe pole lusterka, aby cię zobaczyć musi skręcić głowę i to mocno.

Masz rację - MUSI ... to obowiązek przed zmianą pasa.

Tak samo, jak włączenie kierunkowskazu na tyle wcześnie, aby innych ostrzec o swoim zamiarze ...

Sam się nma tym złapałem ze dwa razy że tak samo zacząłem zajeżdżać
komuś drogę. Dlatego zasadą jest wyprzedać kogoś szybko aby pobyt w
martwej strefie był jak najkrótszy.

Racja - ale jechałem tak szybko, jak inni przede mną.

W sumie to nie podejrzewałem w tym miejscu tak głupiego manewru - jak już pisałem. Inaczej klakson byłby wcześniej, ale czy wystarczyłoby miejsca na hamowanie - tego nie wiem. Ta Laguna jechała może z 60 kmh, ja ok. 20 szybciej. Trzeba by pasy policzyć na filmie i zrobić wizję lokalną ;-) !

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?3qm2wmAjMM

Data: 2014-04-15 09:48:49
Autor: radekp@konto.pl
Z cyklu "kamerka" - SPS11279
Sun, 13 Apr 2014 21:05:10 +0200, w <op.xd9raw0tn0u1o8@moj>, janusz_k
<Janusz_kk@o2.pl> napisał(-a):

Ale nie wiem czy o tym wiesz ale ona cię nie widziała, bo wjechałeś jej w  martwe pole lusterka, aby cię zobaczyć musi skręcić głowę i to mocno.

Są jeszcze lusterka, w których istnieje martwe pole? Czy to może kwestia
ustawienia?
Ja w bocznym widzę tył auta, a przez boczną szybę już przód.
Tylko, że ja mam tak ustawione lusterka, że swoich tylnych błotników nie widzę
(a u niektórych wypełniają one chyba z połowę lusterka).

Data: 2014-04-15 22:05:00
Autor: Ajgul
Z cyklu "kamerka" - SPS11279

Użytkownik "janusz_k" <Janusz_kk@o2.pl> napisał w wiadomości news:op.xd9raw0tn0u1o8moj...
> A włączenie kierunkowskazu nie upoważnia do zmiany pasa - to na 100%.
Ale nie wiem czy o tym wiesz ale ona cię nie widziała, bo wjechałeś jej w
martwe pole lusterka, aby cię zobaczyć musi skręcić głowę i to mocno. Sam
się nma tym złapałem ze dwa razy że tak samo zacząłem zajeżdżać komuś
drogę. Dlatego zasadą jest wyprzedać kogoś szybko aby pobyt w martwej
strefie był jak najkrótszy.

-- --

Ludziom się wydaje, że mają dobrze ustawione lusterka, a tak naprawdę, 99% ma ustawione źle! Zwykle są zbyt mało odchylone.
Dlatego mają te znaczne martwe punkty. Jak lusterko jest bardziej odchylone, tak, że nie widzisz w nim swoich drzwi to pole się zmniejsza prawie do zera, zauważysz wtedy kątem oka fragment auta, o ile to nie jest SMART :)

A.

Data: 2014-04-11 18:43:14
Autor: misiek
Z cyklu "kamerka" - SPS11279

Użytkownik "ToMasz" <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> napisał w wiadomości news:5348114a$0$2146$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 11.04.2014 16:18, Grześ pisze:
Chyba odrobinę szczęścia miałem ...

http://youtu.be/xM2qNsRuPoM

Ku przestrodze dla tych, co tą babkę z Pszczyny znają ....

0:11, lewy kierunkowskaz! nie widziałes go?

a co ma wlaczenie kierunku do zmiany pasa ?
pani sobie tylko sygnalizuje, nie moze wymuszac pierwszenstwa.. ustepuje temu ktory jedzie po swoim pasie.

Data: 2014-04-11 18:00:53
Autor: Budzik
Z cyklu "kamerka" - SPS11279
Użytkownik misiek danton1969@go3.pl ...
[...]

Nie pamietasz sytuacji z BMW?
Zaraz sie dowiemy, ze to wina Grzeisa bo nie zachował bezpiecznego odstepu ;-P Błąd jakich wiele na drodze. Zakręt, moze akurat tak wypadło, żen ie widziała cię w lusterku. Zdarza się. Jakby spojrzała jeszcze przez ramię oprócz lusterka to pewnie by cię widziała, ale kto tak robi...

Data: 2014-04-11 22:12:32
Autor: Grześ
Z cyklu "kamerka" - SPS11279
Hello Budzik !:

Nie pamietasz sytuacji z BMW?

Pamiętam, obie :-) !

W tej koło Silesii to nawet sprawdzałem, jak szybko jechał "poszkodowany" ... połowę wolniej ode mnie - a jeżdżę tam codziennie. Jakieś 60 kmh ... masakra ...

Zaraz sie dowiemy, ze to wina Grzeisa bo nie zachował bezpiecznego odstepu
;-P

I że nie ustąpiłem pierwszeństwa babie :-D !!!

Błąd jakich wiele na drodze. Zakręt, moze akurat tak wypadło, żen ie
widziała cię w lusterku. Zdarza się. Jakby spojrzała jeszcze przez ramię
oprócz lusterka to pewnie by cię widziała, ale kto tak robi...

No i kierunkowskaz na przynajmniej 2 sekundy (2 mignięcia) przed manewrem ... A przez lewe ramię, to ja już patrzę, byłem parę razy blisko takiej właśnie sytuacji. A na takim lewym zakręcie - szczególnie, kąt martwy jest większy.

Pzdrw.
G.

Data: 2014-04-11 22:31:30
Autor: WOJO
Z cyklu "kamerka" - SPS11279
Błąd jakich wiele na drodze. Zakręt, moze akurat tak wypadło, żen ie
widziała cię w lusterku. Zdarza się. Jakby spojrzała jeszcze przez ramię
oprócz lusterka to pewnie by cię widziała, ale kto tak robi...
Przez ramię nie patrzę, ale "kołyskę" na fotelu, patrząc w lusterko owszem. :)
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-04-11 18:47:37
Autor: Grześ
Z cyklu "kamerka" - SPS11279
Hello misiek !:
[...]

Zasada ograniczonego zaufania. Córkę z basenu wiozłem, niestety koncentracja powinna być lepsza.

pani sobie tylko sygnalizuje, nie moze wymuszac pierwszenstwa.. ustepuje
temu ktory jedzie po swoim pasie.

Dokładnie, tylko po co robić mały karambol ? Najpierw to ja próbuję uciec. Choć tylny zderzak ... przydałby się nowy :-D !

Data: 2014-04-11 18:17:36
Autor: Bolek
Z cyklu "kamerka" - SPS11279
W dniu 2014-04-11 16:18, Grześ pisze:

Ku przestrodze dla tych, co tą babkę z Pszczyny znają ....

To Sosnowiec?
To pewnie często tu nie przejeżdża.

Bolek

Data: 2014-04-14 08:20:39
Autor: Franc
Z cyklu "kamerka" - SPS11279
Dnia Fri, 11 Apr 2014 16:18:59 +0200, Grześ napisał(a):

Chyba odrobinę szczęścia miałem ...
http://youtu.be/xM2qNsRuPoM
Sytuacja na drodze jakich wiele. Nie zauważyłem za bardzo, ale dostałeś w bok czy przeszliście na żyletki?

PS.
Każdemu może się zdarzyć, że zrobi taki manewr - nawet Ci którzy zarzekają
się, że on to nawet głowę obraca :-)

--
Franc

Data: 2014-04-14 12:17:58
Autor: Grzegorz
Z cyklu "kamerka" - SPS11279
Hello Franc !:
[...]

Na żyletki i trochę na krzaki, ale nie na barierkę ...

PS.
Każdemu może się zdarzyć, że zrobi taki manewr - nawet Ci którzy zarzekają
się, że on to nawet głowę obraca :-)

Owszem ... ale tym bardziej kierunkowskaz należy włączyć dużo wcześniej, na minimum 2 błyski - jeden można przeoczyć, czego sam jestem dowodem .... I to powinien być odruch, i to w dobrze pojętym własnym interesie !

pzdrw.