Z cyklu kk, która mo¿e siê op³acaæ

Data: 2009-12-23 07:47:43
Autor: xbartx
Z cyklu kk, która mo¿e siê op³acaæ

W końcu się zebrałem do napisania.

Wiadomo, że każdy robi zakupy. Jedni tu inni tam, jedni często i mało, inni rzadko a dużo. Ja chciałbym przedstawić małe obliczenia dla partnerskiej kk z Mille - Piotr i Paweł:

http://tinyurl.com/millekk-pp
http://preview.tinyurl.com/millekk-pp

Karta raczej niepopularna, ale jak się jej przyglądnąć z bliska IMO całkiem sensowna. Piotr i Paweł do najtańszych sklepów raczej nie należy, ale ma też bardzo dużo produktów podstawowych/popularnych, które cenami zbytnio od innych sklepów nie odbiegają, nawet od wielkich hurtownio-
kołchozów zwanych hipermarketami. Na pewno ma przewagę jeżeli chodzi o szybkość zakupów, szeroki wybór produktów i kolejki przy kasie - tutaj można powiedzieć jest w ścisłej czołówce. Reasumując coś za coś.
Posiadając rzeczoną kk dostajemy 5% zniżki (już przy kasie podczas płacenia) za każdy paragon powyżej 50 pln - całkiem sensowna oferta. Przyjąłem średnią krajową, że wydamy kartą rocznie 8000 pln i zapłacimy za nią tylko 40 pln na następny rok.

8000 / 12 m-c = 666,666 na m-c - no jakby nie patrzeć karta jest do tego mocno szatańska!

Myślę, że przy aktualnych cenach, taka kwota jest, mniej więcej, do osiągnięcia dla dwójki ludzi - zakładając, że ich na to stać, ale to jest chyba raczej oczywiste.
Z tych 8000 pln uzyskamy 5% czyli 400 pln rocznie, minus opłata za kartę 40 pln, także jesteśmy 360 pln do przodu. W przypadku nie osiągnięcia progu 8k za kartę zapłacimy 70 pln, więc minimalna kwota jaką musimy wydać kk to 1400 pln i jesteśmy na zero no i zaczynamy zarabiać hłe hłe. To co? Do banku po kartę i w regały ;)

Data: 2009-12-23 08:05:35
Autor: jk
Z cyklu kk, która mo¿e siê op³acaæ
Masz racjê. Karta jest ok. Ja co prawda nie mam ochoty z niej korzystaæ w nastêpnym roku (chyba, ¿e za darmo, bo retencja mo¿e mnie zwolni z op³aty), wiêc przez pierwszy rok mam zakupy 5% tañsze.
A sklep rzeczywi¶cie jest w czo³ówce.

Data: 2009-12-23 09:14:21
Autor: Marcepan
Z cyklu kk, która może się o płacać
Z tych 8000 pln uzyskamy 5% czyli 400 pln rocznie, minus opłata za kartę
40 pln, także jesteśmy 360 pln do przodu.

Proponuję korzystniejszy system "zarabiania". Złóż zlecenie w mojej firmie na usługi o wartosci 8000 a 400zł rabatu dostaniesz od ręki. Lepiej nawet, te 8000 nie musi być twoje. Wystarczy że "nagonisz" klienta ;-)

Data: 2009-12-23 09:36:41
Autor: Magniana
On Wed, 23 Dec 2009 08:47:43 +0100, xbartx <bart@hashzero.net> wrote:
[...]

Masz racje tez tak sobie liczylem ale:
Gdy robisz zakupy w koÅ‚chozie ceny sÄ… niższe (w granicach 15%) anizeli w  P&P dlatego myÅ›lÄ™ że ta karta to pozorna oszczednosc. Oczywiscie na  jedzeniu nie mozna oszczedzac jednak patrzac na swoj koszyk zakupow  spostrzeglem ze wiekszosc zakupow to produkty w opakowaniach,butelkach etc  i na pewno nie uswiadcze tej podwyzszonej jakosci tych produktow tylko  dlatego ze wybralem P&P.

--
Magnana

Data: 2009-12-23 09:10:53
Autor: xbartx
Z cyklu kk, która mo¿e siê op³acaæ
Dnia Wed, 23 Dec 2009 09:36:41 +0100, Magniana napisał(a):

Masz racje tez tak sobie liczylem ale: Gdy robisz zakupy w kołchozie
ceny są niższe (w granicach 15%) anizeli w P&P dlatego myślę że ta karta
to pozorna oszczednosc.

Z tego co przeglądałem, swój standardowy koszyk, to u mnie patrząc ogólnie, za całość, różnicę są naprawdę śladowe. Tylko ja mam inny priorytet, bo w Pawle i Gawle uwinę się w 25 min razem z dojazdem, bo mam blisko (oczywiście poza godzinami szczytu) a kołchoz to wyprawa na 45 min jak nie lepiej, oczywiście w moim przypadku. Tak jak wspomniałem, to już są jednak kwestie indywidualne.

Data: 2009-12-23 10:32:40
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
xbartx pisze:

[...]

Obliczenia są złe, bo w P&P i tak można dostać kartę rabatową 3% (mam taką, o ile pamiętam to trzeba wydać jednorazowo 200zł i dają). Zatem "zysk" na karcie od Mille wynosi tylko 2%. Co więcej - jak płacisz kartą z cashbackiem to masz dodatkowy "rabat". Ergo: Nie opłaca się. :-)

--
MiCHA

Data: 2009-12-23 10:40:28
Autor: xbartx
Dnia Wed, 23 Dec 2009 10:32:40 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

[...]

Tak karta rabatowa 50-200 pln = 3% a powyżej 200 pln = 4%

8k pln wydane kk daje 360 pln
8k pln z karty rabatowej daje 240 pln lub 320 pln

1% cashback prawie wyrównuje szanse w przypadku 4%, prawie. Poza tym zawsze musimy pamiętać aby kupować za ponad 200 pln. Pytanie też się rodzi ile jeszcze wytrzyma ten 1% cashback? Alior już się powoli wycofuje i zostaje Polbank Era, też nie wiadomo jak długo. Rozwiązanie pierwsze ma jedną kartę a drugie dwie.

PS Dla ścisłości nie mam kk Piotr i Paweł i nie pracuję w mille.

Data: 2009-12-24 22:09:44
Autor: Maciej Loret
Z cyklu kk, która może się o płacać
Witam.

Posiadając rzeczoną kk dostajemy 5% zniżki (już przy kasie podczas
płacenia) za każdy paragon powyżej 50 pln - całkiem sensowna oferta.

VISACarrefour- 10%. A wybór jakby ciut większy niż w PiPie... W ciągu kwartału "zarobiłem" prawie 500PLNów...

--
Pozdrawiam,
Maciej Loret

Data: 2009-12-25 01:02:26
Autor: Bogdan B.
Z cyklu kk, która może się opłacać
W dniu 2009-12-24 22:09, Maciej Loret pisze:

VISACarrefour- 10%.

W piÄ…tki :-)

Data: 2009-12-25 09:51:14
Autor: Maciej Loret
Z cyklu kk, która może się o płacać
Witam.

VISACarrefour- 10%.

W piÄ…tki :-)

I nie wiadomo jak długo...
We wtorki chyba też 5%...

Data: 2009-12-25 15:28:18
Autor: xbartx
Dnia Thu, 24 Dec 2009 22:09:44 +0100, Maciej Loret napisał(a):

A wybór jakby ciut większy niż w PiPie...

Jeżeli chodzi o artykuły spożywcze to bym polemizował, ale ogólnie to tak wybór na pewno większy.

--
xbartx

Data: 2009-12-25 22:10:17
Autor: Maciej Loret
[...]

Ja - nie. Owszem, w Carrefourze nie ma kawy po 1200PLN/kg, ale jakby nie jest to najważniejsze dla 99% ludzi...

Data: 2009-12-28 07:43:15
Autor: xbartx
Dnia Fri, 25 Dec 2009 22:10:17 +0100, Maciej Loret napisał(a):

Ja - nie. Owszem, w Carrefourze nie ma kawy po 1200PLN/kg, ale jakby nie
jest to najważniejsze dla 99% ludzi...

Hmmmm co do kawy to nie wnikam, bo kupuję tylko w palarniach albo z włoch, ale 1,2k to i tak chyba lekko przesadziłeś. Co do reszty, to nie oszukujmy się - hipermarkety to są hurtownie gdzie chodząc po magazynie robisz po prostu zakupy. Przykładowo weźmy majonez - w hipermarkecie masz 3 metrową półkę, gdzie stoi winiary i kolejne 3 metry gdzie stoi helmans. To wszystko. W sklepie na osiedlu jest czasami większy wybór towaru niż w kołhozach. Ale to chyba w sumie nie dziwne, bo te sklepy mają zupełnie inne cele.

Data: 2009-12-28 09:27:33
Autor: Bogdan B.
Z cyklu kk, która może się opłacać
W dniu 2009-12-28 08:43, xbartx pisze:

Hmmmm co do kawy to nie wnikam, bo kupujÄ™ tylko w palarniach albo z
włoch, ale 1,2k to i tak chyba lekko przesadziłeś.

Tyle kosztuje Kawa Arabica Blue Mountain
W palarniach nie sprzedajÄ… takiej? ;-)

Data: 2009-12-28 16:24:12
Autor: Rafał
W dniu 09-12-28 09:27, Bogdan B. pisze:
Hmmmm co do kawy to nie wnikam, bo kupujÄ™ tylko w palarniach albo z
włoch, ale 1,2k to i tak chyba lekko przesadziłeś.

Tyle kosztuje Kawa Arabica Blue Mountain
W palarniach nie sprzedajÄ… takiej? ;-)

A co ona? Zbierana przez 40-letnie dziewice w dzień równonocy wiosennej o świcie i myta wodą ze śniegu z Mt. Everest? Jak ta herbata od Dilmah po 13zł piramidka?

--
Raf

Data: 2009-12-28 16:43:25
Autor: Robert Kois
Z cyklu kk, która może się opłacać
Dnia Mon, 28 Dec 2009 16:24:12 +0100, Rafa³ napisa³(a):

Hmmmm co do kawy to nie wnikam, bo kupujê tylko w palarniach albo z
w³och, ale 1,2k to i tak chyba lekko przesadzi³e¶.
Tyle kosztuje Kawa Arabica Blue Mountain
W palarniach nie sprzedaj± takiej? ;-)
A co ona? Zbierana przez 40-letnie dziewice w dzieñ równonocy wiosennej o ¶wicie i myta wod± ze ¶niegu z Mt. Everest? Jak ta herbata od Dilmah po 13z³ piramidka?

Ta to i tak taniocha (aczkolwiek bardzo dobra), cenowo rz±dzi "kopi luwak"
:).
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kopi_luwak

--
Kojer

Data: 2009-12-28 16:51:44
Autor: Bogdan B.
W dniu 2009-12-28 16:24, Rafał pisze:
[...]

A co ona?

Ona po prostu jest. I tyle kosztuje.
W wątku było o tym że 1,2k to lekka przesada i tak drogiej nie ma.

Data: 2009-12-29 07:19:49
Autor: xbartx
Dnia Mon, 28 Dec 2009 09:27:33 +0100, Bogdan B. napisał(a):

Tyle kosztuje Kawa Arabica Blue Mountain W palarniach nie sprzedajÄ…
takiej? ;-)

No ja tego jamajskiego cuda w Pawle nigdy nie widziałem, ale to w sumie nic nie znaczy. Co do ceny to też nic dziwnego, bo ta kawa po prostu tyle kosztuje - luvak tylko jest droższy. Czy w palarniach taką mają? Sporadycznie się zdarza, ale z racji ceny, to nie ma sensu kupować, bo różnie może być ze świeżością, a nikt 100 czy tam 300 gram specjalnie nie będzie wypalał. No i do tego, trzeba mieć jeszcze dobry sprzęt i deko umiejętności aby wykonać dobry strzał ;)

Data: 2009-12-28 15:55:07
Autor: Maciej Loret
Z cyklu kk, która może się o płacać
Witam.

Hmmmm co do kawy to nie wnikam, bo kupujÄ™ tylko w palarniach albo z
włoch, ale 1,2k to i tak chyba lekko przesadziłeś.

Ja w ogóle nie piję takich wynalazków. Nie weryfikowałem też zgodności cen na półce z tymi przy kasie, ale powyżej 500PLN/kg był spory wybór (4-5) gatunków...

Nie oszukujmy siÄ™ - hipermarkety to sÄ… hurtownie gdzie chodzÄ…c po magazynie
robisz po prostu zakupy. Przykładowo weźmy majonez - w hipermarkecie masz
3 metrową półkę, gdzie stoi winiary i kolejne 3 metry gdzie stoi helmans.
To wszystko.

Nie oszukujmy się, dawno nie byłeś w hipermarkecie... :)

Pozdrawiam,
Maciej Loret

Data: 2009-12-29 07:27:55
Autor: xbartx
Dnia Mon, 28 Dec 2009 15:55:07 +0100, Maciej Loret napisał(a):

Ja w ogóle nie piję takich wynalazków. Nie weryfikowałem też zgodności
cen na półce z tymi przy kasie, ale powyżej 500PLN/kg był spory wybór
(4-5) gatunków...

Hmmm to te sklepy jakiś dziwne są, ale po prostu w większych miastach jest inaczej. No coś tam się na kawie znam i trochę poczytałem. Na półce z kawami, bo czasem przez ciekawość tam zaglądam, aby popatrzeć co leży, to stoją jakieś włoskie mieszanki powiedzmy, ze średniej półki, w granicach 100-150 pln i tak jest to drogo, bo można taniej zakupić. Raz jak byłem w Almie, to można tam kupić, coś podobnego smakowo, w cenie zdecydowanie poniżej 100 pln.

Nie oszukujmy się, dawno nie byłeś w hipermarkecie... :)

No akurat ostatnio byłem i ani w kerfjucie, ani w tesco, majonezu kieleckiego nie było, przynajmniej u mnie w mieście.

Z cyklu kk, która mo¿e siê op³acaæ