Z cyklu kto ma pierwszeñstwo

Data: 2010-01-05 09:49:20
Autor: masti
Z cyklu kto ma pierwszeñstwo
Dnia pięknego Tue, 05 Jan 2010 10:36:48 +0100, osobnik zwany tp wystukał:

Witam,

Sytuacja jak na obrazku:
http://img81.imageshack.us/img81/8656/beztytuutc.png

I teraz - pomijając wszystko inne, jak się ma sytuacja z pierwszeństwem
zjazdu z tego przesmyku, bo często zdarza mi się stać tak i można
zgłupieć.

jeżeli jest tak jak narysowałeś, czyli bez znaków, to pierwsdzeństwo mają jadący z dołu, którzy ustępują potem pierwszeństwa jadącym górną nitką z prawa na lewo

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-01-05 10:55:24
Autor: tp
Z cyklu kto ma pierwszeństwo
Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał

jeżeli jest tak jak narysowałeś, czyli bez znaków, to pierwsdzeństwo mają
jadący z dołu, którzy ustępują potem pierwszeństwa jadącym górną nitką z
prawa na lewo

tak, zapomniałem o znakach, droga pozioma jest z pierwszeństwem. Chodzi mi o kolejność, w jakiej powinny wjeżdżać na drogę poziomą samochody, które ustawią się koło siebie, bo jest na to miejsce.

Pozdrawiam
tp

Data: 2010-01-05 11:11:33
Autor: mszyma
Z cyklu kto ma pierwszeñstwo
Witam,
U¿ytkownik "tp" <tp_grupy_dyskusyjne@poczta.fm> napisa³ w wiadomo¶ci news:hhv0p2$vs5$1news.interia.pl...
tak, zapomnia³em o znakach, droga pozioma jest z pierwszeñstwem. Chodzi mi o kolejno¶æ, w jakiej powinny wje¿d¿aæ na drogê poziom± samochody, które ustawi± siê ko³o siebie, bo jest na to miejsce.
No to zawracaj±cy jedzie pierwszy - z dwóh powodów
i by³ na pierwszeñstwie i jest niejako "pierwszy w kolejno¶ci"

A dwaj z podporz±dkowanej - jak dla mnie
to w kolejno¶ci "od lewej" powinni siê rozje¿d¿aæ.

Niby ¶rodkowy ma prawego z prawej - ale to jakie¶ nienaturalne by by³o.
Gdyby siê "starli" bokami - to broni³bym,
¿e skoro dwa auta w dwupasow± drogê wje¿d¿a³y -
- to ka¿dy powinien "na swój" pas trafiæ
i ten z prawej by³by "winien" -
- choæ "  " dajê z braku 100% pewno¶ci.
Pozdrawiam,
Marek mszyma Szymañski

Data: 2010-01-05 11:13:30
Autor: mszyma
Z cyklu kto ma pierwszeñstwo
Witam,
POPRAWKA ortografa :(

U¿ytkownik "tp" <tp_grupy_dyskusyjne@poczta.fm> napisa³ w wiadomo¶ci news:hhv0p2$vs5$1news.interia.pl...
U¿ytkownik "masti" <gone@to.hell> napisa³
tak, zapomnia³em o znakach, droga pozioma jest z pierwszeñstwem. Chodzi mi o kolejno¶æ, w jakiej powinny wje¿d¿aæ na drogê poziom± samochody, które ustawi± siê ko³o siebie, bo jest na to miejsce.
No to zawracaj±cy jedzie pierwszy - z dwóch powodów

Data: 2010-01-05 11:28:18
Autor: Gucio
Z cyklu kto ma pierwszeñstwo

No to zawracaj±cy jedzie pierwszy - z

b³±d - jedzie ostatni bo zawraca wiec puszcza wszystko  :)

A dwaj z podporz±dkowanej - jak dla mnie
to w kolejno¶ci "od lewej" powinni siê rozje¿d¿aæ.>

I tu tez b³ad bo rozje¿dzaj± sie od prawego bo puszczasz z prawej :)
a i dla tego ¿e promieñ skretu nie pozwala tym z lewej sie przepchac

Wiem bo codziennie rano  jestem jednym z tych na tym z podporzadku wiec mam praktykê :P

Data: 2010-01-05 11:49:30
Autor: mszyma
Z cyklu kto ma pierwszeñstwo
Kolego

U¿ytkownik "Gucio" <resun@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hhv4co$q$1atlantis.news.neostrada.pl...

No to zawracaj±cy jedzie pierwszy - z

b³±d - jedzie ostatni bo zawraca wiec puszcza wszystko  :)
KIEDY¦ - zawracaj±cy puszcza³ tego z podporz±dkowanej Z LEWEJ - którego praw± stron± mija³ PO zawróceniu niejako - ale to parê lat temu uleg³o zmianie - i obecnie jak mia³ pierwszeñstwo - to ma je do koñca manewru.
Wiêc je¶li b³±d - to Twój chyba.
[...]

A sk±d wiesz - jaki promieñ skrêtu ma który samochód?
Dlaczego od w³asno¶ci technicznych auta ma zale¿eæ pierwszeñstwo?
Ironizujê - ale jako¶ mnie nie przekona³e¶...
Wiem bo codziennie rano  jestem jednym z tych na tym z podporzadku wiec mam praktykê :P
A ju¿ na pewno nie przekonuje mnie fakt,
¿e tak ma byæ - bo Tobie pasuje siê wciskaæ.
Ale mój "  " pozostaje - jest wszak wiele sytuacji
których nie dopasujesz IDEALNIE do litery przepisów.
Pozdrawiam,
mszyma

Data: 2010-01-05 14:30:39
Autor: Wojtekk
Z cyklu kto ma pierwszeñstwo

U¿ytkownik "mszyma" <mszyma@no_spam.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hhv5fs$69j$1inews.gazeta.pl...
[...]
A co powiesz na sytuacjê, gdy te dwa samochody po prawej stoj± sobie od d³u¿szego czasu, a nastêpnie nadje¿d¿a ten zawracaj±cy?
Przepis o którym mówisz dotyczy sytuacji gdy samochody wyje¿d¿aj± z podporz±dkowanej. Maj± znak ust±p pierwszeñstwa i ustêpuj± równie¿ tym zawracaj±cym. Je¿eli znale¼li siê na skrzy¿owaniu wcze¶niej to teoretycznie ten zawracaj±cy powinien czekaæ na zwolnienie miejsca. Skoro jednak nieformalnie wszyscy stoj± tam obok siebie, to kulturalnie by by³o aby odjechali w takiej kolejno¶ci w jakiej przyjechali. Jednak najmniej kolizyjnym rozwiazaniem jest ostro¿ne ruszanie, tak aby wszyscy ustawili siê w rzêdzie jeden za drugim w takiej kolejno¶ci jak stali.
Na zasadê nadje¿d¿aj±cego z prawej lepiej tu nie liczyæ - mo¿e to siê otrzeæ o wyprzedzanie na skrzy¿owaniu, szczególnie gdy samochody po lewej pojawi³y siê pierwsze.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-01-05 19:53:26
Autor: mszyma
Z cyklu kto ma pierwszeñstwo
WItam:)

U¿ytkownik "Wojtekk" <usun_kreski-w-o-j-k-o-s@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hhveso$s3q$1srv.cyf-kr.edu.pl...
A co powiesz na sytuacjê, gdy te dwa samochody po prawej stoj± sobie od d³u¿szego czasu, a nastêpnie nadje¿d¿a ten zawracaj±cy?
Na tê i sporo innych wariacji nt. tej sytuacji,
powtórzê tylko to co ju¿ pisa³em:
***
.... jest wszak wiele sytuacji
których nie dopasujesz IDEALNIE do litery przepisów.
***
Wtedy osro¿no¶æ, zdrowy rozs±dek i uprzejmo¶æ na drodze
i rozjad± siê wszyscy w (s)pokoju :)
Pozdrawiam,
Marek mszyma Szymañski

Data: 2010-01-10 16:07:18
Autor: neelix
[...]

Je¶li nie mo¿na opu¶ciæ skrzy¿owania to siê nie wje¿d¿a wiêc z tym d³u¿szym czasem by³bym ostro¿ny.
neelix

Data: 2010-01-08 14:35:51
Autor: neelix

Użytkownik "tp" <tp_grupy_dyskusyjne@poczta.fm> napisał w wiadomości news:hhv0p2$vs5$1news.interia.pl...
[...]

Pierwszeństwo ma zawracający z racji charakteru drogi. Spośród skręcających ten, który wjeżdża na pas z prawej strony czyli prawy.
neelix

Z cyklu kto ma pierwszeñstwo