Z cyklu mity o bezpiecznym płaceniu przy pom ocy kk

Data: 2012-08-13 11:30:31
Autor: witek
Z cyklu mity o bezpiecznym płaceniu przy pom ocy kk
xbartx wrote:

Po raz kolejny kupując coś na ebay i płacąc przez PayPal naciąłem się na
sprzedawcę (niestety z Chin), który wysyłał, wysyłał, później okazało się
że mu celnicy zatrzymali (cholera wie jak), później jeszcze kilka innych
historii i mimo, że  caÅ‚y czas byÅ‚em jego 'maj best frjend' i pewnie
nadal jestem, to pieniędzy mi oczywiście nie oddał. Zgłosiłem reklamację
ale niestety nie do całego banku ;) i oto jaką otrzymałem odpowiedź:

"Szanowny Panie,

W odpowiedzi na Pana reklamację z dnia 23-07-2012 r. dotyczącą płatności
dokonanej z rachunku Karty Kredytowej, poniżej przedstawiamy stanowisko
Polbank EFG w przedmiotowej sprawie.

Wyjaśniamy, iż wskazana przez Panią transakcja na kwotę 148, 91 PLN
została prawidłowo zrealizowana.

Wyjaśniamy, iż powyższym przypadku Bank będzie mógł zareklamować
wymienionÄ… transakcjÄ™, jako nieautoryzowanÄ… przez Posiadacza Karty, po
uprzednim kontakcie Posiadacza Karty z usługodawcą w celu samodzielnego
wyjaśnienia sprawy. Jeżeli kontakt nie zakończy się oczekiwanym skutkiem
(zwrot reklamowanej kwoty), prosimy o złożenie ponowne reklamacji w Banku
oraz załączenie korespondencji z usługodawcą jak również wszystkich
dokumentów związanych z niezrealizowaną usługą. Informujemy, że dokumenty
te są niezbędne do dalszego procesowania sprawy.

Wyrażamy nadzieje na pomyślne zakończenie sprawy."

Coś podejrzewam, że z automatu to wklejają, bo 'Szanowny Panie' jakoś
słabo licuje z 'iż wskazana przez Panią transakcja na' ;)
Było nie było upada te słynne bezpieczeństwo płacenia kk, bo jak
przychodzi co do czego, to bank siÄ™ centralnie wypiera i co mu zrobisz?
Moja poprzednia sprawa leży u arbitra od grudnia zeszłego roku.

no przeciez wyraznie pisza, ze jak im doslesz dokumenty, ze sie sam ze sprzedawca nie dogadales to sie zajma sprawa.

dolacz im korespondecje z best friend i czekaj co dalej.

po drugie korespondujesz z bankiem czy z paypal, bo paypal ma swoj wlasny program ochrony kupujacych.
moze tam bedzie szybciej

Data: 2012-08-13 17:19:44
Autor: xbartx
Z cyklu mity o bezpiecznym p³aceniu przy pomocy kk
Dnia Mon, 13 Aug 2012 11:30:31 -0500, witek napisał(a):

no przeciez wyraznie pisza, ze jak im doslesz dokumenty, ze sie sam ze
sprzedawca nie dogadales to sie zajma sprawa.

dolacz im korespondecje z best friend i czekaj co dalej.

Ostatnio też tak było u arbitra wylądowałem.

po drugie korespondujesz z bankiem czy z paypal, bo paypal ma swoj
wlasny program ochrony kupujacych.
moze tam bedzie szybciej

No nie żartujmy sobie - Paypal to ma program ale ochrony swojej dupy. To jest transakcja ebay, więc tam odsyłają a jako, że minęło te 30 czy tam 40 dni to ebay ma to już centralnie w dupie. Trzeba się będzie chyba przerzucić na kursy pp i płacenie kk Citka, bo tam taka reklamacja przynajmniej normalnie wygląda.

--
xbartx

Data: 2012-08-13 13:31:31
Autor: witek
xbartx wrote:

jest transakcja ebay, więc tam odsyłają a jako, że minęło te 30 czy tam
40 dni to ebay ma to już centralnie w dupie. Trzeba się będzie chyba
przerzucić na kursy pp i płacenie kk Citka, bo tam taka reklamacja
przynajmniej normalnie wyglÄ…da.

bylo pilnowac terminow.

Data: 2012-08-13 21:44:11
Autor: xbartx
Z cyklu mity o bezpiecznym p³aceniu przy pomocy kk
Dnia Mon, 13 Aug 2012 13:31:31 -0500, witek napisał(a):

bylo pilnowac terminow.

Raczej nie trzeba mi było tyle dyskutować z 'maj best friend' ;)

--
xbartx

Data: 2012-08-13 18:28:08
Autor: witek
xbartx wrote:
Dnia Mon, 13 Aug 2012 13:31:31 -0500, witek napisał(a):

bylo pilnowac terminow.

Raczej nie trzeba mi było tyle dyskutować z 'maj best friend' ;)

obie rzeczy mozna bylo robic jednoczescie, przy okazji informujac my best friend, ze mu sie terminy koncza.

Data: 2012-08-14 06:17:53
Autor: SQLwiel
W dniu 2012-08-13 23:44, xbartx pisze:
Dnia Mon, 13 Aug 2012 13:31:31 -0500, witek napisał(a):

bylo pilnowac terminow.

Raczej nie trzeba mi było tyle dyskutować z 'maj best friend' ;)

A jak to widzisz w praktyce? Towar z Chin "normalnie" idzie miesiąc. Czyli kiedy należy Twoim zdaniem reklamować transakcję?

--

DziÄ™kujÄ™ i pozdrawiam.           Sqlwiel.

Data: 2012-08-13 22:41:24
Autor: krzysztofsf
On 14 Sie, 06:17, SQLwiel <_ni...@gmail.com> wrote:
W dniu 2012-08-13 23:44, xbartx pisze:

> Dnia Mon, 13 Aug 2012 13:31:31 -0500, witek napisa³(a):

> Raczej nie trzeba mi by³o tyle dyskutowaæ z 'maj best friend' ;)

A jak to widzisz w praktyce? Towar z Chin "normalnie" idzie miesi±c.
Czyli kiedy nale¿y Twoim zdaniem reklamowaæ transakcjê?

No to sie miescisz w "czasach" PayPala wg informacji doklejanych do
transakcji zakupu u Chinczyka.

"W przypadku problemów dotycz±cych transakcji:
Masz prawo do otwarcia sporu w Centrum rozstrzygania w terminie do 45
dni od daty transakcji."

Do tego wiekszosc sprzedajacych podaje do sledzenia numer nadania
przesylki.
Przy zakupie wiekszej wartosci juz w przypadku trudnosci z otrzymaniem
tego numeru mozna zapewne otworzyc spor.

Data: 2012-08-14 09:05:06
Autor: xbartx
Dnia Mon, 13 Aug 2012 22:41:24 -0700, krzysztofsf napisał(a):

No to sie miescisz w "czasach" PayPala wg informacji doklejanych do
transakcji zakupu u Chinczyka.

"W przypadku problemów dotyczących transakcji:
[...]

Kwota była nieduża, jakaś tam kurtka i to nie dla mnie. Kupowałem już dużo razy w Chinach i nigdy problemu żadnego nie miałem. Także jak po miesiącu mi napisali, że coś tam coś tam to nie interweniowałem tylko pomyślałem, że jeszcze poczekam, wiadomo, no ale okazało się inaczej.

Data: 2012-08-14 02:20:07
Autor: krzysztofsf
Z cyklu mity o bezpiecznym p³aceniu przy pomocy kk
On 14 Sie, 11:05, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:

Kwota by³a niedu¿a, jaka¶ tam kurtka i to nie dla mnie. Kupowa³em ju¿
du¿o razy w Chinach i nigdy problemu ¿adnego nie mia³em. Tak¿e jak po
miesi±cu mi napisali, ¿e co¶ tam co¶ tam to nie interweniowa³em tylko
pomy¶la³em, ¿e jeszcze poczekam, wiadomo, no ale okaza³o siê inaczej.

A jak wygladal sprzedajacy z komentarzami ebayowymi, tak przy okazji
sie spytam?

Data: 2012-08-14 09:49:14
Autor: xbartx
Dnia Tue, 14 Aug 2012 02:20:07 -0700, krzysztofsf napisał(a):

A jak wygladal sprzedajacy z komentarzami ebayowymi, tak przy okazji sie
spytam?

Nie mam teraz czasu szukać ale miał 'positive feedback' (czy jak to tam się zwie) ponad 99% także nie było o co kruszyć kopii.

Z cyklu mity o bezpiecznym płaceniu przy pom ocy kk