Z cyklu mity o bezpiecznym płaceniu przy pomocy kk

Data: 2012-08-13 20:20:06
Autor: Jakub Jewuła
Z cyklu mity o bezpiecznym płaceniu przy pomocy kk
Po raz kolejny kupując coś na ebay i płacąc przez PayPal naciąłem się na

Kolejny MATOLek co nie rozumie tego co robi...

Zleciles PayPalowi zaplacenie za cos-tam, komus-tam
z Twojej KK.

I PayPal to zrobil na 100% zgodnie ze swoim regulaminem.

ta wspomniana USLUGA to dostarczenie Twojej gotowki z karty
do sprzedawcy. Czy PayPal zle wykonal ta usluge?

Co wiec chcesz reklamowac w BANKU gdzie masz KK?

To czy ktos-tam przyslal Ci cos-tam to kwestia miedzy
PayPalem, kims-tam, a Toba. Nie banku ktory wydal Ci KK .

Data: 2012-08-13 21:50:53
Autor: MichalL

"Jakub Jewuła" <biuro@skanowanie.com.pl> wrote in message news:k0bghc$mct$1inews.gazeta.pl...

Kolejny MATOLek co nie rozumie tego co robi...

To czy ktos-tam przyslal Ci cos-tam to kwestia miedzy
PayPalem, kims-tam, a Toba. Nie banku ktory wydal Ci KK .

Banku też, poczytaj, a potem ewentualnie używaj epitetów:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Chargeback

MichalL

Data: 2012-08-13 22:11:07
Autor: Jakub Jewuła
> [...]
> PayPalem, kims-tam, a Toba. Nie banku ktory wydal Ci KK .

Banku też, poczytaj, a potem ewentualnie używaj epitetów:

Ja to czytalem ze zrozumieniem :)

Ostatni raz, jak krowie na miedzy:
KK placisz PayPalowi za PRZEKAZANIE PIENIEDZY, nie za towar.
Pieniadze zostaly przekazane zgodnie z Twoja dospozycja.
Mozesz PayPal cmoknac w terminal ;)

Chargeback zadzzalalby gdyby SPRZEDAWCA obziazyl twoja karte
a to nie mialo miejsca.

PayPal odpowie bankowi - "przekazalizmy pieniadze sprzedawcy zgodnie
w dyspozycja klienta", a bank powie "idz sie walic". I slusznie.

Data: 2012-08-13 22:30:10
Autor: MK
Z cyklu mity o bezpiecznym p³aceniu przy p omocy kk
W dniu 13.08.2012 o 22:11 Jakub Jewu³a <biuro@skanowanie.com.pl> pisze:

Ostatni raz, jak krowie na miedzy:
KK placisz PayPalowi za PRZEKAZANIE PIENIEDZY, nie za towar.

A tak z ciekawosci ile place za przekazanie 100USD?

MK

Data: 2012-08-13 18:26:42
Autor: witek
MK wrote:
[...]

to zalezy gdzie.
czasami jest to zero, czasami jakis tam procent.
wszytko jest na stronie paypal oraz podczas robienia przelewu.

Data: 2012-08-14 00:02:33
Autor: Chris94
Z cyklu mity o bezpiecznym p³aceniu przy pomocy kk
Dnia Mon, 13 Aug 2012 22:11:07 +0200, Jakub Jewu³a napisa³(a):

PayPal odpowie bankowi - "przekazalizmy pieniadze sprzedawcy zgodnie
w dyspozycja klienta", a bank powie "idz sie walic". I slusznie.

I w³a¶nie dlatego ten w±tek nosi tytu³: "Z cyklu mity o bezpiecznym
p³aceniu przy pomocy kk".

--
Krzysztof
(dawniej u¿ywaj±cy nicka 'Chris')

Data: 2012-08-13 18:27:15
Autor: witek
Chris94 wrote:
[...]

a co, nie dotarly ci pieniadze na paypal czy jak?

Data: 2012-08-14 14:04:31
Autor: Chris94
Z cyklu mity o bezpiecznym p³aceniu przy pomocy kk
Dnia Mon, 13 Aug 2012 18:27:15 -0500, witek napisa³(a):

a co, nie dotarly ci pieniadze na paypal czy jak?

Przecie¿ towar kupujê u Chiñczyka, a nie od PayPala, wiêc to dla mnie to
¿adna pociecha, ¿e kasa szczê¶liwie dotar³a do PayPala, je¶li wyrysowany
zosta³em przez Chiñczyka.
Chodzi o fakt, ¿e wbrew temu co g³osz± pracownicy wydawców kart,
p³atno¶æ kart± w rzeczywisto¶ci wcale nie zwiêksza bezpieczeñstwa
transakcji.
Równie dobrze mog³em tê kasê na konto PayPal wp³aciæ przelewem z konta i
efekt by³y dok³adnie ten sam.

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-08-14 07:36:55
Autor: witek
Chris94 wrote:
[...]

Ale nikogo nie interesuje co kupujesz i od kogo, tylko gdzie zleciles przeslanie kasy z twojego konta. A zleciles przeslanie je na konto paypal.
co dalej robisz z tymi pieniedzmi bank malo obchodzi. on zrobil co zleciles.
reklamuj tam skad placiles, a placiles z paypal.

Data: 2012-08-14 13:29:28
Autor: xbartx
Dnia Tue, 14 Aug 2012 07:36:55 -0500, witek napisał(a):

[...]

Ale jak nikogo nie interesuje? Ja zawarłem umową na ebay* tam kupiłem przedmiot a paypal tylko pośredniczył w przekazaniu pieniędzy. Zresztą, jak chciałem po zalogowaniu się do paypal zgłosić reklamację płatności to wyświetliło mi, że to jest transakcja z ebay i tam mam się udać aby dociekać swoich praw i im (paypal) nic do tego - nastąpiło przekierowanie. Jakbym zapłacił przekazem na poczcie to też bym miał tam reklamować, że przesyłki jeszcze od kupującego nie dostałem?

* wiem, że ebay i paypal to jeden i ten sam właściciel

Data: 2012-08-14 11:20:51
Autor: witek
xbartx wrote:
[...]

owszem, upowazniles paypal do wykonania dwohc transakcji.
pierwszej jako przelew z twojej karttyy na konto paypal
drugiej z konta paypal na konto sprzedawcy

i uparcie probujesz reklamowac to pierwsza.

nie widze podstaw, bo pieniadze na konto w paypal doszly.

  ZresztÄ…,

no to reklamuj na ebay.

Data: 2012-08-14 19:33:14
Autor: xbartx
Dnia Tue, 14 Aug 2012 11:20:51 -0500, witek napisał(a):

[...]

A co innego mam zrobić skoro Paypal twierdzi, że zakupu dokonałem na ebay i tam ma reklamować a ebay powyżej 40 dni ma to gdzieś. Jeżeli tak to jest sprytnie pomyślane to cóż, czas chyba na zmiany.

--
xbartx

Data: 2012-08-14 15:55:14
Autor: witek
xbartx wrote:
[...]

zawsze sa jakies limity czasowe. jedne krotsze inne dluzsze.
jak je przegapiles to teraz w zasadzie juz nic nie mozesz.

Data: 2012-08-14 12:57:20
Autor: xbartx
Z cyklu mity o bezpiecznym p³aceniu przy pomocy kk
Dnia Tue, 14 Aug 2012 14:04:31 +0200, Chris94 napisał(a):

Chodzi o fakt, że wbrew temu co głoszą pracownicy wydawców kart,
płatność kartą w rzeczywistości wcale nie zwiększa bezpieczeństwa
transakcji.

No ale było już nie raz na grupie, że w normalnych bankach cała procedura wygląda nie co bardziej przyjaźnie dla klienta i nie ważne przez co poszła płatność. Składasz reklamację, pieniądze wracają na Twoje konto a bank wyjaśnia sprawę i informuję Cię o wyniku. Ja musiałem złożyć teraz kolejną reklamację z historią rozmowy i zapewnić, że nie jestem wielbłądem ;)

Data: 2012-08-14 06:16:17
Autor: SQLwiel
W dniu 2012-08-13 22:11, Jakub Jewuła pisze:

Ostatni raz, jak krowie na miedzy: KK placisz PayPalowi za
PRZEKAZANIE PIENIEDZY, nie za towar. Pieniadze zostaly przekazane
zgodnie z Twoja dospozycja. Mozesz PayPal cmoknac w terminal ;)

Nie masz racji. Nieprawda nie staje siÄ™ bardziej prawdziwa wskutek wielokrotnego powtarzania.

PayPal może oddać kasę kupującemu, a od sprzedawcy jakoś ją sobie ściągnie (pewno z późniejszych wpływów). Tak to działa w praktyce.

--

DziÄ™kujÄ™ i pozdrawiam.           Sqlwiel.

Data: 2012-08-14 08:08:42
Autor: Jakub Jewuła
> [...]

PayPal może oddać kasę kupującemu, a od sprzedawcy jakoś ją sobie ściągnie (pewno z późniejszych wpływów). Tak to działa w praktyce.

Oczwiscie, ale to zalatwiasz z PayPalem, a nie z BANKIM!

Data: 2012-08-14 09:33:19
Autor: xbartx
Z cyklu mity o bezpiecznym p³aceniu przy pomocy kk
Dnia Mon, 13 Aug 2012 20:20:06 +0200, Jakub Jewuła napisał(a):

Kolejny MATOLek (...)

Miło Mi, xbartx jestem.

[...]

Nic PP nie zlecałem on tylko przekazał pieniądze od kupującego (ja) do sprzedającego (maj best frjend from Czajna), równie dobrze mogłem to zrobić w inny sposób. Kupiłem przedmiot na ebay.co.uk. Poza tym może przeczytaj powoli jeszcze raz mój post i wskaż mi gdzie napisałem, że PP coś źle zrobił albo wykonał? I że w ogóle mam do niego jakieś pretensje?

Co wiec chcesz reklamowac w BANKU gdzie masz KK?

Transakcję, która obciążyła rachunek mojej karty egro zakup rzeczy w opcji 'buy now' na ebay.co.uk - możesz to sobie przyrównać do każdego innego zakupu w sklepie internetowym gdzie kupując coś, dokonujesz płatności przez jakiegoś tam pośredniaka a czy to jest PP, Polcard, PayU, Srututu etc nie ma żadnego znaczenia.

To czy ktos-tam przyslal Ci cos-tam to kwestia miedzy PayPalem,
kims-tam, a Toba. Nie banku ktory wydal Ci KK .

Jakim PP? Piszesz jakieś bzdury a ktoś to później będzie czytał i jeszcze uwierzy. Według Twoich "teorii" rozumiem, że jak kupię coś na Allegro i zapłacę przekazem pocztowym to mam później iść na pocztę z reklamacją że nic nie dostałem? Cytując klasyka: "Panie Drozda idź Pan w ch.j z takim żartem" ;)

Z cyklu mity o bezpiecznym płaceniu przy pomocy kk