Z cyklu mity o bezpiecznym płaceniu przy pomocy kk

Data: 2012-08-13 13:25:32
Autor: xbartx
Z cyklu mity o bezpiecznym płaceniu przy pomocy kk

Po raz kolejny kupujÄ…c coĹ› na ebay i pĹ‚acÄ…c przez PayPal naciÄ…Ĺ‚em siÄ™ na sprzedawcÄ™ (niestety z Chin), ktĂłry wysyĹ‚aĹ‚, wysyĹ‚aĹ‚, później okazaĹ‚o siÄ™ ĹĽe mu celnicy zatrzymali (cholera wie jak), później jeszcze kilka innych historii i mimo, ĹĽe  caĹ‚y czas byĹ‚em jego 'maj best frjend' i pewnie nadal jestem, to pieniÄ™dzy mi oczywiĹ›cie nie oddaĹ‚. ZgĹ‚osiĹ‚em reklamacjÄ™ ale niestety nie do caĹ‚ego banku ;) i oto jakÄ… otrzymaĹ‚em odpowiedĹş:

"Szanowny Panie, W odpowiedzi na Pana reklamację z dnia 23-07-2012 r. dotyczącą płatności
dokonanej z rachunku Karty Kredytowej, poniĹĽej przedstawiamy stanowisko Polbank EFG w przedmiotowej sprawie.

Wyjaśniamy, iż wskazana przez Panią transakcja na kwotę 148, 91 PLN została prawidłowo zrealizowana. Wyjaśniamy, iż powyższym przypadku Bank będzie mógł zareklamować wymienioną transakcję, jako nieautoryzowaną przez Posiadacza Karty, po uprzednim kontakcie Posiadacza Karty z usługodawcą w celu samodzielnego wyjaśnienia sprawy. Jeżeli kontakt nie zakończy się oczekiwanym skutkiem (zwrot reklamowanej kwoty), prosimy o złożenie ponowne reklamacji w Banku oraz załączenie korespondencji z usługodawcą jak również wszystkich dokumentów związanych z niezrealizowaną usługą. Informujemy, że dokumenty te są niezbędne do dalszego procesowania sprawy. Wyrażamy nadzieje na pomyślne zakończenie sprawy."

Coś podejrzewam, że z automatu to wklejają, bo 'Szanowny Panie' jakoś słabo licuje z 'iż wskazana przez Panią transakcja na' ;)
Było nie było upada te słynne bezpieczeństwo płacenia kk, bo jak przychodzi co do czego, to bank się centralnie wypiera i co mu zrobisz? Moja poprzednia sprawa leży u arbitra od grudnia zeszłego roku.

Data: 2012-08-13 11:30:31
Autor: witek
Z cyklu mity o bezpiecznym płaceniu przy pom ocy kk
xbartx wrote:

Po raz kolejny kupując coś na ebay i płacąc przez PayPal naciąłem się na
sprzedawcę (niestety z Chin), który wysyłał, wysyłał, później okazało się
że mu celnicy zatrzymali (cholera wie jak), później jeszcze kilka innych
historii i mimo, ĹĽe  caĹ‚y czas byĹ‚em jego 'maj best frjend' i pewnie
nadal jestem, to pieniędzy mi oczywiście nie oddał. Zgłosiłem reklamację
ale niestety nie do całego banku ;) i oto jaką otrzymałem odpowiedź:

[...]

wymienionÄ… transakcjÄ™, jako nieautoryzowanÄ… przez Posiadacza Karty, po
[...]

przychodzi co do czego, to bank siÄ™ centralnie wypiera i co mu zrobisz?
Moja poprzednia sprawa leży u arbitra od grudnia zeszłego roku.

no przeciez wyraznie pisza, ze jak im doslesz dokumenty, ze sie sam ze sprzedawca nie dogadales to sie zajma sprawa.

dolacz im korespondecje z best friend i czekaj co dalej.

po drugie korespondujesz z bankiem czy z paypal, bo paypal ma swoj wlasny program ochrony kupujacych.
moze tam bedzie szybciej

Data: 2012-08-13 17:19:44
Autor: xbartx
Dnia Mon, 13 Aug 2012 11:30:31 -0500, witek napisał(a):

no przeciez wyraznie pisza, ze jak im doslesz dokumenty, ze sie sam ze
sprzedawca nie dogadales to sie zajma sprawa.

dolacz im korespondecje z best friend i czekaj co dalej.

Ostatnio też tak było u arbitra wylądowałem.

po drugie korespondujesz z bankiem czy z paypal, bo paypal ma swoj
wlasny program ochrony kupujacych.
moze tam bedzie szybciej

No nie żartujmy sobie - Paypal to ma program ale ochrony swojej dupy. To jest transakcja ebay, więc tam odsyłają a jako, że minęło te 30 czy tam 40 dni to ebay ma to już centralnie w dupie. Trzeba się będzie chyba przerzucić na kursy pp i płacenie kk Citka, bo tam taka reklamacja przynajmniej normalnie wygląda.

--
xbartx

Data: 2012-08-13 13:31:31
Autor: witek
xbartx wrote:

jest transakcja ebay, więc tam odsyłają a jako, że minęło te 30 czy tam
40 dni to ebay ma to już centralnie w dupie. Trzeba się będzie chyba
przerzucić na kursy pp i płacenie kk Citka, bo tam taka reklamacja
przynajmniej normalnie wyglÄ…da.

bylo pilnowac terminow.

Data: 2012-08-13 21:44:11
Autor: xbartx
Z cyklu mity o bezpiecznym płaceniu przy pomocy kk
Dnia Mon, 13 Aug 2012 13:31:31 -0500, witek napisał(a):

bylo pilnowac terminow.

Raczej nie trzeba mi było tyle dyskutować z 'maj best friend' ;)

--
xbartx

Data: 2012-08-13 18:28:08
Autor: witek
xbartx wrote:
Dnia Mon, 13 Aug 2012 13:31:31 -0500, witek napisał(a):

bylo pilnowac terminow.

Raczej nie trzeba mi było tyle dyskutować z 'maj best friend' ;)

obie rzeczy mozna bylo robic jednoczescie, przy okazji informujac my best friend, ze mu sie terminy koncza.

Data: 2012-08-14 06:17:53
Autor: SQLwiel
W dniu 2012-08-13 23:44, xbartx pisze:
Dnia Mon, 13 Aug 2012 13:31:31 -0500, witek napisał(a):

bylo pilnowac terminow.

Raczej nie trzeba mi było tyle dyskutować z 'maj best friend' ;)

A jak to widzisz w praktyce? Towar z Chin "normalnie" idzie miesiąc. Czyli kiedy należy Twoim zdaniem reklamować transakcję?

--

DziÄ™kujÄ™ i pozdrawiam.           Sqlwiel.

Data: 2012-08-13 22:41:24
Autor: krzysztofsf
On 14 Sie, 06:17, SQLwiel <_ni...@gmail.com> wrote:

> Raczej nie trzeba mi było tyle dyskutować z 'maj best friend' ;)

A jak to widzisz w praktyce? Towar z Chin "normalnie" idzie miesi±c.
Czyli kiedy należy Twoim zdaniem reklamować transakcję?

No to sie miescisz w "czasach" PayPala wg informacji doklejanych do
transakcji zakupu u Chinczyka.

"W przypadku problemów dotycz±cych transakcji:
Masz prawo do otwarcia sporu w Centrum rozstrzygania w terminie do 45
dni od daty transakcji."

Do tego wiekszosc sprzedajacych podaje do sledzenia numer nadania
przesylki.
Przy zakupie wiekszej wartosci juz w przypadku trudnosci z otrzymaniem
tego numeru mozna zapewne otworzyc spor.

Data: 2012-08-14 09:05:06
Autor: xbartx
Dnia Mon, 13 Aug 2012 22:41:24 -0700, krzysztofsf napisał(a):

No to sie miescisz w "czasach" PayPala wg informacji doklejanych do
transakcji zakupu u Chinczyka.

"W przypadku problemĂłw dotyczÄ…cych transakcji:
[...]

Kwota była nieduża, jakaś tam kurtka i to nie dla mnie. Kupowałem już dużo razy w Chinach i nigdy problemu żadnego nie miałem. Także jak po miesiącu mi napisali, że coś tam coś tam to nie interweniowałem tylko pomyślałem, że jeszcze poczekam, wiadomo, no ale okazało się inaczej.

Data: 2012-08-14 02:20:07
Autor: krzysztofsf
Z cyklu mity o bezpiecznym płaceniu przy pomocy kk
On 14 Sie, 11:05, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:

Kwota była nieduża, jaka¶ tam kurtka i to nie dla mnie. Kupowałem już
dużo razy w Chinach i nigdy problemu żadnego nie miałem. Także jak po
miesi±cu mi napisali, że co¶ tam co¶ tam to nie interweniowałem tylko
pomy¶lałem, że jeszcze poczekam, wiadomo, no ale okazało się inaczej.

A jak wygladal sprzedajacy z komentarzami ebayowymi, tak przy okazji
sie spytam?

Data: 2012-08-14 09:49:14
Autor: xbartx
Dnia Tue, 14 Aug 2012 02:20:07 -0700, krzysztofsf napisał(a):

A jak wygladal sprzedajacy z komentarzami ebayowymi, tak przy okazji sie
spytam?

Nie mam teraz czasu szukać ale miał 'positive feedback' (czy jak to tam się zwie) ponad 99% także nie było o co kruszyć kopii.

Data: 2012-08-13 20:20:06
Autor: Jakub Jewuła
Z cyklu mity o bezpiecznym płaceniu przy pomocy kk
Po raz kolejny kupując coś na ebay i płacąc przez PayPal naciąłem się na

Kolejny MATOLek co nie rozumie tego co robi...

Zleciles PayPalowi zaplacenie za cos-tam, komus-tam
z Twojej KK.

I PayPal to zrobil na 100% zgodnie ze swoim regulaminem.

ta wspomniana USLUGA to dostarczenie Twojej gotowki z karty
do sprzedawcy. Czy PayPal zle wykonal ta usluge?

Co wiec chcesz reklamowac w BANKU gdzie masz KK?

To czy ktos-tam przyslal Ci cos-tam to kwestia miedzy
PayPalem, kims-tam, a Toba. Nie banku ktory wydal Ci KK .

Data: 2012-08-13 21:50:53
Autor: MichalL

"Jakub Jewuła" <biuro@skanowanie.com.pl> wrote in message news:k0bghc$mct$1inews.gazeta.pl...

Kolejny MATOLek co nie rozumie tego co robi...

To czy ktos-tam przyslal Ci cos-tam to kwestia miedzy
PayPalem, kims-tam, a Toba. Nie banku ktory wydal Ci KK .

Banku teĹĽ, poczytaj, a potem ewentualnie uĹĽywaj epitetĂłw:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Chargeback

MichalL

Data: 2012-08-13 22:11:07
Autor: Jakub Jewuła
> [...]
> PayPalem, kims-tam, a Toba. Nie banku ktory wydal Ci KK .

Banku teĹĽ, poczytaj, a potem ewentualnie uĹĽywaj epitetĂłw:

Ja to czytalem ze zrozumieniem :)

Ostatni raz, jak krowie na miedzy:
KK placisz PayPalowi za PRZEKAZANIE PIENIEDZY, nie za towar.
Pieniadze zostaly przekazane zgodnie z Twoja dospozycja.
Mozesz PayPal cmoknac w terminal ;)

Chargeback zadzzalalby gdyby SPRZEDAWCA obziazyl twoja karte
a to nie mialo miejsca.

PayPal odpowie bankowi - "przekazalizmy pieniadze sprzedawcy zgodnie
w dyspozycja klienta", a bank powie "idz sie walic". I slusznie.

Data: 2012-08-13 22:30:10
Autor: MK
W dniu 13.08.2012 o 22:11 Jakub Jewuła <biuro@skanowanie.com.pl> pisze:

Ostatni raz, jak krowie na miedzy:
KK placisz PayPalowi za PRZEKAZANIE PIENIEDZY, nie za towar.

A tak z ciekawosci ile place za przekazanie 100USD?

MK

Data: 2012-08-13 18:26:42
Autor: witek
MK wrote:
[...]

to zalezy gdzie.
czasami jest to zero, czasami jakis tam procent.
wszytko jest na stronie paypal oraz podczas robienia przelewu.

Data: 2012-08-14 00:02:33
Autor: Chris94
Dnia Mon, 13 Aug 2012 22:11:07 +0200, Jakub Jewuła napisał(a):

PayPal odpowie bankowi - "przekazalizmy pieniadze sprzedawcy zgodnie
w dyspozycja klienta", a bank powie "idz sie walic". I slusznie.

I wła¶nie dlatego ten w±tek nosi tytuł: "Z cyklu mity o bezpiecznym
płaceniu przy pomocy kk".

--
Krzysztof
(dawniej używaj±cy nicka 'Chris')

Data: 2012-08-13 18:27:15
Autor: witek
Chris94 wrote:
[...]

a co, nie dotarly ci pieniadze na paypal czy jak?

Data: 2012-08-14 14:04:31
Autor: Chris94
Dnia Mon, 13 Aug 2012 18:27:15 -0500, witek napisał(a):

a co, nie dotarly ci pieniadze na paypal czy jak?

Przecież towar kupuję u Chińczyka, a nie od PayPala, więc to dla mnie to
żadna pociecha, że kasa szczę¶liwie dotarła do PayPala, je¶li wyrysowany
zostałem przez Chińczyka.
Chodzi o fakt, że wbrew temu co głosz± pracownicy wydawców kart,
płatno¶ć kart± w rzeczywisto¶ci wcale nie zwiększa bezpieczeństwa
transakcji.
Równie dobrze mogłem tę kasę na konto PayPal wpłacić przelewem z konta i
efekt były dokładnie ten sam.

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-08-14 07:36:55
Autor: witek
Chris94 wrote:
[...]

Ale nikogo nie interesuje co kupujesz i od kogo, tylko gdzie zleciles przeslanie kasy z twojego konta. A zleciles przeslanie je na konto paypal.
co dalej robisz z tymi pieniedzmi bank malo obchodzi. on zrobil co zleciles.
reklamuj tam skad placiles, a placiles z paypal.

Data: 2012-08-14 13:29:28
Autor: xbartx
Dnia Tue, 14 Aug 2012 07:36:55 -0500, witek napisał(a):

[...]

Ale jak nikogo nie interesuje? Ja zawarłem umową na ebay* tam kupiłem przedmiot a paypal tylko pośredniczył w przekazaniu pieniędzy. Zresztą, jak chciałem po zalogowaniu się do paypal zgłosić reklamację płatności to wyświetliło mi, że to jest transakcja z ebay i tam mam się udać aby dociekać swoich praw i im (paypal) nic do tego - nastąpiło przekierowanie. Jakbym zapłacił przekazem na poczcie to też bym miał tam reklamować, że przesyłki jeszcze od kupującego nie dostałem?

* wiem, że ebay i paypal to jeden i ten sam właściciel

Data: 2012-08-14 11:20:51
Autor: witek
xbartx wrote:
[...]

owszem, upowazniles paypal do wykonania dwohc transakcji.
pierwszej jako przelew z twojej karttyy na konto paypal
drugiej z konta paypal na konto sprzedawcy

i uparcie probujesz reklamowac to pierwsza.

nie widze podstaw, bo pieniadze na konto w paypal doszly.

  ZresztÄ…,

no to reklamuj na ebay.

Data: 2012-08-14 19:33:14
Autor: xbartx
Dnia Tue, 14 Aug 2012 11:20:51 -0500, witek napisał(a):

[...]

A co innego mam zrobić skoro Paypal twierdzi, że zakupu dokonałem na ebay i tam ma reklamować a ebay powyżej 40 dni ma to gdzieś. Jeżeli tak to jest sprytnie pomyślane to cóż, czas chyba na zmiany.

--
xbartx

Data: 2012-08-14 15:55:14
Autor: witek
xbartx wrote:
[...]

zawsze sa jakies limity czasowe. jedne krotsze inne dluzsze.
jak je przegapiles to teraz w zasadzie juz nic nie mozesz.

Data: 2012-08-14 12:57:20
Autor: xbartx
Z cyklu mity o bezpiecznym płaceniu przy pomocy kk
Dnia Tue, 14 Aug 2012 14:04:31 +0200, Chris94 napisał(a):

Chodzi o fakt, że wbrew temu co głoszą pracownicy wydawców kart,
płatność kartą w rzeczywistości wcale nie zwiększa bezpieczeństwa
transakcji.

No ale było już nie raz na grupie, że w normalnych bankach cała procedura wygląda nie co bardziej przyjaźnie dla klienta i nie ważne przez co poszła płatność. Składasz reklamację, pieniądze wracają na Twoje konto a bank wyjaśnia sprawę i informuję Cię o wyniku. Ja musiałem złożyć teraz kolejną reklamację z historią rozmowy i zapewnić, że nie jestem wielbłądem ;)

Data: 2012-08-14 06:16:17
Autor: SQLwiel
W dniu 2012-08-13 22:11, Jakub Jewuła pisze:

Ostatni raz, jak krowie na miedzy: KK placisz PayPalowi za
PRZEKAZANIE PIENIEDZY, nie za towar. Pieniadze zostaly przekazane
zgodnie z Twoja dospozycja. Mozesz PayPal cmoknac w terminal ;)

Nie masz racji. Nieprawda nie staje siÄ™ bardziej prawdziwa wskutek wielokrotnego powtarzania.

PayPal może oddać kasę kupującemu, a od sprzedawcy jakoś ją sobie ściągnie (pewno z późniejszych wpływów). Tak to działa w praktyce.

--

DziÄ™kujÄ™ i pozdrawiam.           Sqlwiel.

Data: 2012-08-14 08:08:42
Autor: Jakub Jewuła
> [...]

PayPal może oddać kasę kupującemu, a od sprzedawcy jakoś ją sobie ściągnie (pewno z późniejszych wpływów). Tak to działa w praktyce.

Oczwiscie, ale to zalatwiasz z PayPalem, a nie z BANKIM!

Data: 2012-08-14 09:33:19
Autor: xbartx
Z cyklu mity o bezpiecznym płaceniu przy pomocy kk
Dnia Mon, 13 Aug 2012 20:20:06 +0200, Jakub Jewuła napisał(a):

Kolejny MATOLek (...)

Miło Mi, xbartx jestem.

[...]

Nic PP nie zlecałem on tylko przekazał pieniądze od kupującego (ja) do sprzedającego (maj best frjend from Czajna), równie dobrze mogłem to zrobić w inny sposób. Kupiłem przedmiot na ebay.co.uk. Poza tym może przeczytaj powoli jeszcze raz mój post i wskaż mi gdzie napisałem, że PP coś źle zrobił albo wykonał? I że w ogóle mam do niego jakieś pretensje?

Co wiec chcesz reklamowac w BANKU gdzie masz KK?

Transakcję, która obciążyła rachunek mojej karty egro zakup rzeczy w opcji 'buy now' na ebay.co.uk - możesz to sobie przyrównać do każdego innego zakupu w sklepie internetowym gdzie kupując coś, dokonujesz płatności przez jakiegoś tam pośredniaka a czy to jest PP, Polcard, PayU, Srututu etc nie ma żadnego znaczenia.

To czy ktos-tam przyslal Ci cos-tam to kwestia miedzy PayPalem,
kims-tam, a Toba. Nie banku ktory wydal Ci KK .

Jakim PP? Piszesz jakieś bzdury a ktoś to później będzie czytał i jeszcze uwierzy. Według Twoich "teorii" rozumiem, że jak kupię coś na Allegro i zapłacę przekazem pocztowym to mam później iść na pocztę z reklamacją że nic nie dostałem? Cytując klasyka: "Panie Drozda idź Pan w ch.j z takim żartem" ;)

Data: 2012-08-14 00:00:20
Autor: Kris
Z cyklu mity o bezpiecznym płaceniu przy pomocy kk
W dniu poniedziałek, 13 sierpnia 2012 15:25:32 UTC+2 użytkownik xbartx napisał:
Zgłosiłem reklamację ale niestety nie do całego banku ;) i oto jak± otrzymałem odpowiedĽ:

Jak to w końcu jest z tym chargebackiem?
Ryzykuje bank czy agent rozliczeniowy?
Reklamacje zgłsza się do Banku? Raczej tak. Ale kase zwracaj± firmy obsługuj±ce płatnosci kartami(eCard, Elavon itp)
Więc bank nie ryzykuje, ryzykuja firmy obsługuj±ce płatno¶ci.
Kilka dni temu była informacja ze kilka firm wycofało sie z obsługi biur podróży bo ryzyko za duże itp.

Data: 2012-08-14 09:11:18
Autor: xbartx

napisał:
Zgłosiłem reklamację

ale niestety nie do całego banku ;) i oto jaką otrzymałem odpowiedź:

Jak to w końcu jest z tym chargebackiem?
Ryzykuje bank czy agent rozliczeniowy?
Reklamacje zgłsza się do Banku? Raczej tak. Ale kase zwracają firmy
obsługujące płatnosci kartami(eCard, Elavon itp)
Więc bank nie ryzykuje, ryzykuja firmy obsługujące płatności.
Kilka dni temu była informacja ze kilka firm wycofało sie z obsługi biur
podróży bo ryzyko za duże itp.

Wszystko zależy od banku. Było już nie raz na grupie, że w takich sytuacjach normalny bank jak Citi, Multi i mBank chyba też i pewnie kilka innych, oddaje klientowi pieniądze a sprawa idzie do wyjaśnienia i klient już nic nie musi robić, bo to druga strona ma przedstawić dowody, że wywiązała się z umowy skoro klient zapłacił kartą. Jednak nie wszędzie tak jest a szczególnie nie w półbanku co rozumie się samo przed się ;)

Data: 2012-08-14 14:43:16
Autor: Chris94
Z cyklu mity o bezpiecznym płaceniu przy pomocy kk
Dnia Tue, 14 Aug 2012 09:11:18 +0000 (UTC), xbartx napisał(a):

Wszystko zależy od banku. Było już nie raz na grupie, że w takich sytuacjach normalny bank jak Citi, Multi i mBank chyba też i pewnie kilka innych, oddaje klientowi pieni±dze a sprawa idzie do wyja¶nienia i klient już nic nie musi robić,

Guzik prawda z tym oddawaniem pieniędzy przez banki!

1. Kto¶ sklonowan± kart± mojego brata porobił w Kapsztadzie zakupy na
kwotę kilkunastu tysięcy dolarów, ale Bank ani my¶lał oddać kasy. Po wielu miesi±cach bezowocnej korespondencji brat w końcu zdecydował
się powiadomić Prokuraturę o sprzeniewierzeniu przez Bank powierzonych
mu ¶rodków. Dopiero po wszczęciu przez Prokuraturę dochodzenia w tej
sprawie, Bank zdecydował się oddać pieni±dze, ale i tak sprawa ci±gnęła
się przez blisko rok.

2. mBank kiedy¶ dwukrotnie pobrał mi opłatę za doładowanie telefonu
(oczywi¶cie telefon został doładowany tylko pojedyncz± kwot±) i nie
tylko tej kasy mi nie zwrócili, ale nawet nie chcieli reklamacji
przyj±ć!
Kiedy dzwoniłem na infolinię, to mnie przeł±czali od jednego konsultanta
do drugiego, tak długo, aż poł±czenie się rozł±czyło.
Gdy reklamację składałem przez email, to odmawiali jej przyjęcia
odpowiadaj±c, że tylko na infolinii można składać reklamacje!
Sprawa dotyczyła głupiej kwoty 5 zł, więc w końcu odpu¶ciłem sobie tę
reklamację, ale od tej chwili mBank ma u mnie przechlapane.

Po takich do¶wiadczeniach, to tylko ¶miać mi się chcę gdy czytam o tym,
że bank zwróci jakiekolwiek pieni±dze w przypadku oszustwa lub
bankructwa odbiorcy płatno¶ci.

Data: 2012-08-14 05:52:07
Autor: Kris
W dniu wtorek, 14 sierpnia 2012 14:43:16 UTC+2 użytkownik Chris94 napisał:

Po takich do¶wiadczeniach, to tylko ¶miać mi się chcę gdy czytam o tym,

że bank zwróci jakiekolwiek pieni±dze w przypadku oszustwa lub

bankructwa odbiorcy płatno¶ci.

Po upadku lini lotniczej  Air  Polonia w 2004 roku eCard który wtedy rozliczał płatno¶ci za bilety kupowane przez inetrnet musiał zwrócić klientom Air Poloni chyba 6mln zł.

Data: 2012-08-14 13:33:59
Autor: xbartx
Z cyklu mity o bezpiecznym płaceniu przy pomocy kk
Dnia Tue, 14 Aug 2012 05:52:07 -0700, Kris napisał(a):

Po upadku lini lotniczej  Air  Polonia w 2004 roku eCard ktĂłry wtedy
rozliczał płatności za bilety kupowane przez inetrnet musiał zwrócić
klientom Air Poloni chyba 6mln zł.

A to nie było tak, że to jednak eCard zwrócił bankom a oni klientom? Z tego co pamiętam to mamy umowę z bankiem o kartę a nie z eCard, PayPal etc więc zawsze do banku powinniśmy się udać z reklamacją. Taki eCard od razu nas wyśle na drzewo. Paypal to trochę bardziej rozbudowana konstrukcja ale jeżeli chodzi o samo płacenie kartą to wydaje mi się, że niczym się to nie różni od eCard.

Data: 2012-08-14 06:44:31
Autor: Kris
W dniu wtorek, 14 sierpnia 2012 15:33:59 UTC+2 użytkownik xbartx napisał:

A to nie było tak, że to jednak eCard zwrócił bankom a oni klientom?

Dokładnie tak. Procedurę chargeback w imieniu klienta prowadzi bank

Z tego co pamiętam to mamy umowę z bankiem o kartę a nie z eCard, PayPal etc więc zawsze do banku powinni¶my się udać z reklamacj±. Taki eCard od razu nas wy¶le na drzewo. Paypal to trochę bardziej rozbudowana konstrukcja ale jeżeli chodzi o samo płacenie kart± to wydaje mi się, że niczym się to nie różni od eCard.

Przeciez tak wyzej napisałem- reklamacja do banku, bank do centrum rozliczeniowego, to zwraca kase bankowi a bank klientowi.
Dlatego dziwie sie pół bankowi że robi jakies problemy.
A tak na marginesie w Polsce jeszcze mało popularne ale nawet jak byłes na wycieczce zorganizowanej przez biuro podrózy, płaciłes karta wycieczka odbyła się ale było co¶ nie tak: niższy standard hotelu itp to tez można robic chargeback i najlepsze jest to że to nie Ty musisz udowadniać że było co¶ nie tak tylko agent rozliczeniowy w porozumieniu z np biurem podrózy musi udowodnić że wszystko było ok.
Tak w skrócie.

Data: 2012-08-14 13:51:00
Autor: xbartx
Dnia Tue, 14 Aug 2012 06:44:31 -0700, Kris napisał(a):

[...]
wycieczka odbyła się ale było coś nie tak: niższy standard hotelu itp to
tez moĹĽna robic chargeback i najlepsze jest to ĹĽe to nie Ty musisz
udowadniać że było coś nie tak tylko agent rozliczeniowy w porozumieniu
z np biurem podrózy musi udowodnić że wszystko było ok.
Tak w skrĂłcie.

Tak w skrócie to: "W teorii różnica między teorią a praktyką nie istnieje, niestety w praktyce i owszem" ;)
Ja to wszystko mniej więcej wiem ale co z tego jak bank tfu półbank na starcie ma gdzieś swojego klienta, zresztą nie tylko półbank.

Data: 2012-08-14 07:01:21
Autor: Kris
Z cyklu mity o bezpiecznym płaceniu przy pomocy kk
W dniu wtorek, 14 sierpnia 2012 15:51:00 UTC+2 użytkownik xbartx napisał:
Ja to wszystko mniej więcej wiem ale co z tego jak bank tfu półbank na starcie ma gdzie¶ swojego klienta, zreszt± nie tylko półbank.

Ale stsounkowo łatwo można taki półbank nauczyć co i jak.
Pamietam że jak upadła Air Polonia to chyba PKO SA oficjalnie twierdziło ze żadnych chargbacków nie będzie robić bo nie s± stron± umowy i żeby klienci zwracali się bezpo¶rednio do linii lotniczych. Bank został jednak szybko wyprowadzony z błędu;)

Data: 2012-08-14 19:44:53
Autor: xbartx
Dnia Tue, 14 Aug 2012 07:01:21 -0700, Kris napisał(a):

Ale stsounkowo łatwo można taki półbank nauczyć co i jak.
Pamietam że jak upadła Air Polonia to chyba PKO SA oficjalnie twierdziło
ze żadnych chargbacków nie będzie robić bo nie są stroną umowy i żeby
klienci zwracali się bezpośrednio do linii lotniczych.
Bank został jednak szybko wyprowadzony z błędu;)

Być może ...
Moje poprzednia sprawa wyglądała mniej więcej tak. Kupiłem coś na ebay i wysłałem do kolegi do Londynu. Kolega miał uszkodzony dzwonek i były 2 czy 3 awiza od kuriera ale ni cholera zatelefonować kurier nie chciał. W końcu dowiedzieliśmy się, że paczka rzekomo wróciła do nadawcy (info od firmy kurierskiej). Nadawca twierdził jednak, że wysłał i ma kwit, że ktoś odebrał - podpis w stylu jakiejś parafki nie znaczącej nic. Kto miał rację ciężko mi orzec ale wiem, że mój kolega paczki nie dostał. Reklamacja w Polbanku, przysłali wzór o chargeback (opisywałem zresztą na grupie) ale to nic nie dało. Druga strona powiedziała, że paczka doszła i koniec a bank się nie poczuwa. Teraz od grudnia sprawa kwitnie a może dojrzewa u arbitra - tak z ciekawości dałem, bo już raczej na wiele nie liczę.
.... Być może jak jest gruba sprawa i szum w TV to i bank się zreflektuje ale normalnie w szarej rzeczywistości, to już z tym różnie - niestety wiem już to z autopsji :)

--
xbartx

Data: 2012-08-14 23:49:38
Autor: Pan Sowa
W dniu 2012-08-14 21:44, xbartx pisze:
Być może ...
Moje poprzednia sprawa wyglądała mniej więcej tak. Kupiłem coś na ebay i
wysłałem do kolegi do Londynu.

Są banki i pseudo banki. Taki Alior Sync też ma klienta w głębokim poważaniu. Wysłałem przelew natychmiastowy, który do odbiorcy nie dotarł i bank umywa ręce "proszę sobie wyjaśniać z Blue Media SA.".

Na nic tłumaczenia że ja mam umowę z nimi (bankiem).

Dobrze, że chociaż Blue Media (Blue Cash) podchodzi do sprawy profesjonalnie i można liczyć na ich pomoc.
Wyjaśnienie sprawy zajęło chwilę ale sam fakt, że to musiałem załatwiać ja, a nie mój bank (Sync) budzi niesmak.

Ja takiego "profesjonalnego" banku nie potrzebuję. Dzięki temu Sync traci klienta i wszyscy są szczęśliwi :)

Mr. Owl.

Data: 2012-08-15 17:29:05
Autor: xbartx
Dnia Tue, 14 Aug 2012 23:49:38 +0200, Pan Sowa napisał(a):

Są banki i pseudo banki. Taki Alior Sync też ma klienta w głębokim
poważaniu. Wysłałem przelew natychmiastowy, który do odbiorcy nie dotarł
i bank umywa ręce "proszę sobie wyjaśniać z Blue Media SA.".

Ja tam, dopóki wszystko mam w Synku za darmo plus jeszcze 5% zwrotu z transakcji internetowych, które spokojnie można traktować jako niezłe wiśnie, to nie narzekam i się nie przejmuje. Oczywiście biorę też poprawkę ale aktualnie dla mnie Synek to bankomaty, płatności internetowe i od czasu do czasu przelew zazwyczaj natychmiastowy. Nadaje się idealnie.

--
xbartx

Data: 2012-08-14 23:40:53
Autor: Chris94
Dnia Tue, 14 Aug 2012 06:44:31 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

[...]

A możesz zacytować jaki¶ przepis, który tak stanowi?

Data: 2012-08-15 00:37:20
Autor: Kris
W dniu wtorek, 14 sierpnia 2012 23:40:53 UTC+2 użytkownik Chris94 napisał:
Dnia Tue, 14 Aug 2012 06:44:31 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

A możesz zacytować jaki¶ przepis, który tak stanowi?

Wewnętrzne procedury organizacji płatniczych.
większo¶ć organizacji płatniczych ma bardzo podobne procedury w tym zakresie

Data: 2012-08-16 01:30:32
Autor: Chris94
Dnia Wed, 15 Aug 2012 00:37:20 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

A możesz zacytować jaki¶ przepis, który tak stanowi?

Wewnętrzne procedury organizacji płatniczych.
większo¶ć organizacji płatniczych ma bardzo podobne procedury w tym zakresie

Czyli je¶li w przypadku bankructwa biura turystycznego bank odmówi mi
zwrotu tego, co zapłaciłem kart±, to mam się powoływać na "Wewnętrzne
procedury organizacji płatniczych" - czy tak?  --

Data: 2012-08-15 22:14:42
Autor: Kris
Z cyklu mity o bezpiecznym płaceniu przy pomocy kk
W dniu czwartek, 16 sierpnia 2012 01:30:32 UTC+2 użytkownik Chris94 napisał:
Dnia Wed, 15 Aug 2012 00:37:20 -0700 (PDT), Kris napisał(a > Wewnętrzne procedury organizacji płatniczych.

> [...]

zwrotu tego, co zapłaciłem kart±, to mam się powoływać na "Wewnętrzne

procedury organizacji płatniczych" - czy tak?
najpierw przeczytasz na jakiej podstawie odmówił. A pole do manewru ma niewielkie;)

Data: 2012-08-17 23:06:57
Autor: Chris94
Dnia Wed, 15 Aug 2012 22:14:42 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

[...]

Niewielkie?
Odpowiedz±, że zapłacili biuru turystycznego zgodnie z moj± decyzj± i
nie potrzebuj± nic więcej.
A ja jedyny argument jaki mam na poparcie swoich roszczeń to taki, że na
grupie pl.biznes.banki jaki¶ człowiek napisał, że mi się zwrot kasy
należy. --

Data: 2012-08-20 15:11:07
Autor: m
W dniu 16.08.2012 07:14, Kris pisze:
[...]

Przeciwnie, pole do manewru ma ogromne. W ogólno¶ci "bo nie wydaje nam się żeby¶my mieli taki obowi±zek".

p. m.

Data: 2012-08-14 14:53:28
Autor: marfi
Z cyklu mity o bezpiecznym płaceniu przy pomocy kk
Użytkownik "Chris94" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomo¶ci news:502a47e8$0$1313$65785112news.neostrada.pl...
[...]

  Ale jako forma zachęty do korzystania z KK może być skuteczna  :)

--
marfi

Data: 2012-08-18 07:52:29
Autor: xbartx
Z cyklu mity o bezpiecznym płaceniu przy pomocy kk

Kolejna reklamacja przyjęta razem z historią rozmowy z moim "best frejnd, hew najs dej" ;) Zobaczymy co teraz odpiszą aczkolwiek na 99% wiem co, niestety.

--
xbartx

Z cyklu mity o bezpiecznym płaceniu przy pomocy kk