Z cyklu widziały gały co podpisywały .. . kolejna bezczelność

Data: 2019-11-04 10:03:25
Autor: z
Z cyklu widziały gały co podpisywały .. . kolejna bezczelność
jaki¶ szczyl w tvn4 powiedział że zdaniem banków jedn± z dróg oprócz unieważnienia umowy jest przewalutowanie i ustanowienie Liboru.

Ku....a...ć

Przecież TSUE jasno się wypowiedział że klauzule abuzywne się usuwa a w miejsce nich nie można wprowadzać zapisów "zastępczych"

Czy te jełopy czytaj± wyroki?

Nie słuchajcie tych bezczelnych medialnych KŁAMSTW!

Data: 2019-11-04 01:07:52
Autor: Dawid Rutkowski
Z cyklu widziały gały co podpisywały ... kolejna bezczelność
Zastosuj imperatyw kategoryczny i sam przestań ogladać tv i słuchać radia. Reklamy rozmiękczaj± mózg. Lepiej idĽ na spacer (np. do roboty te 4km zamiast samochodem jechać).

Data: 2019-11-04 03:47:30
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu poniedziałek, 4 listopada 2019 10:03:28 UTC+1 użytkownik z napisał:
jaki¶ szczyl w tvn4 powiedział że zdaniem banków jedn± z dróg oprócz unieważnienia umowy jest przewalutowanie i ustanowienie Liboru.

Przewalutowanie po jakim kursie?
I akurat to nie jest tyklo wg banków, ale i s±dów - ostatnio wła¶nie był taki wyrok, że kredyt z frankowego stał się złotówkowy z oprocentowaniem libor+marża. Co do "kursu przewalutowania" to albo w ogóle go nie było - bo nie wiem, czy to indeksowany, czy denominowany - albo z dnia wypłaty.

Więc nie b±dĽ taki pewien tego, jak s±dy będ± s±dzić.
Ew. ostatecznie można się odwołać do TSUE.

Data: 2019-11-04 13:04:18
Autor: Poldek
[...]

Złotówkowy z LIBORem? Czy chodzi o WIBOR?

Data: 2019-11-04 04:25:52
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu poniedziałek, 4 listopada 2019 13:04:21 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:

> [...]

Złotówkowy z LIBORem? Czy chodzi o WIBOR?

Dokładnie tak - złotówkowy z LIBORem 3M CHF + marża jako wysoko¶ci± oprocentowania. Z wykre¶lon± indeksacj± i/lub sposobem przeliczania franków na złotówki i złotówek na franki po kursie banku - czyli w ogóle przeliczania nie ma, co daje kredyt złotówkowy.

Data: 2019-11-04 13:15:02
Autor: z
Z cyklu widziały gały co podpisywały ... kolejna bezczelność
ostatnio wła¶nie był taki wyrok, że kredyt z frankowego stał się złotówkowy z oprocentowaniem libor+marża.

Znaczy to było przed TSUE?

Data: 2019-11-04 04:27:45
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu poniedziałek, 4 listopada 2019 13:15:12 UTC+1 użytkownik z napisał:
> ostatnio wła¶nie był taki wyrok, że kredyt z frankowego stał się złotówkowy z oprocentowaniem libor+marża.

Znaczy to było przed TSUE?

Wła¶nie wydaje mi się, że po TSUE - tak dosłownie kilka dni po.
Też mnie to zdziwiło, bo niby ten wyrok miał obowi±zywać dla wszystkich s±dów, nie tylko tego - a nawet tylko dla tej jednej sprawy - co pytanie zadał.
Może jest jednak inaczej, widocznie albo trzeba się douczyć - albo może taki wyrok ma jaki¶ rodzaj "vacatio legis", a np. w tamtej sprawie było już po ostatniej rozprawie.

Data: 2019-11-04 14:35:05
Autor: J.F.
Z cyklu widziały gały co podpisywały ... kolejna bezczelno¶ć
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:d2f422b7-a85f-4da0-b2eb-7951ba7aaab5@googlegroups.com...
> [...]

Może jest jednak inaczej, widocznie albo trzeba się douczyć - albo może taki wyrok ma jaki¶ rodzaj "vacatio legis", a np. w tamtej sprawie było już po ostatniej rozprawie.

Pewnie jest jakis czas publikacji urzedowej.
Inna sprawa, ze jakby sad zawyrokowal niezgodnie, to jest swietna okazja do apelacji czy kasacji.

Ale dlaczego inaczej ?
To sie chyba w wykladnie TSUE doskonale wpisuje - po wykresleniu klauzuli indeksacyjnej, reszta umowy zostaje - czyli kredyt na umówion± kwote zl, oprocentowany wedle Libor+marza.

J.

Data: 2019-11-04 11:28:29
Autor: J.F.
Z cyklu widziały gały co podpisywały ... kolejna bezczelno¶ć
Użytkownik "z"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5dbfe95e$0$560$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Popros TVN o podanie zrodla ... i donies do UOKiKu :-)

Dzisiaj posiedzenie, a moze i wyrok w sprawie, ktora ruszyla ten wyrok w TSUE ... ale pewnie bedzie apelacja :-)

Czy obywatel moze sie poczuc w prawie, i przestac placic raty zaraz po nieprawomocnym wyroku ? :-)

J.

Data: 2019-11-05 12:41:14
Autor: J.F.
[...]

Dopisek do dyskusji

-rozprawa w sprawie Dziubakow zostala odroczona ... na wniosek RPO, ktory "chce wyrazic stanowisko w sprawie".

-http://m.interia.pl/biznes/news,2633891,1844
  mbank podnosi rezerwe na te sprawy. Z 66mln na 132 mln ... czyli na razie bardzo optymistycznie :-)
  a moze ma juz 182mln rezerw, z jakimis wczesniejszymi ... czyli tez optymistycznie :-)

  Bo na razie ma 3500 spraw z frankowiczami, na prawie 800mln zl ... i to sie IMO latwo moze zwielokrotnic :-)

"- Linia orzecznicza jest nieukształtowana, dyskusja się toczy - dodał.
Podał, że bank prowadzi dialog w tej sprawie z audytorem i przyznał, że "nie jest to łatwy dialog"."

audytor czuje bluesa :-)

A w komentarzach
"POWIEM WAM WSZYSTKIM OD 25 LAT JADĘ NA KREDYTACH W PLN I MAM KILKA MIESZKAŃ I DOMÓW I NIGDY A NIGDY NIE PORWAŁEM SIĘ NA JAKIE¦ KREDYTY WALUTOWE ...TYLKO PLN !!!!..... I POWIEM TAK ... JAK ŻE¦CIE CHCIELI CHYTRZYĆ I ZAOSZCZĘDZIĆ NA FRANKACH TO TERAZ .... PŁAĆCIE OSŁY .... NIECH WAS DOJˇ DALEJ ZA WASZˇ CHYTRO¦Ć...... PROSTA ZASADA.... MIESZKAM W POLSCE BIORĘ KREDYT W PLN..... MASAKRA CWANIACZKÓW I JA BYM IM JESZCZE W GÓRĘ PONIÓSŁ OPROCENTOWANIE......A NIE JAKIE¦ PROTESTY......"

platny hejter oplacony przez bank, czy wk* obywatel ?

Akurat jakby odpowiednio wczesniej wzial kredyt w CHF, to by nie narzekal ...

J.

Data: 2019-11-05 19:41:41
Autor: Krzysztof Halasa
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

[...]

Ciekawe jakie stawki płacił te 25 lat temu. Bzdury jakie¶.
--
Krzysztof Hałasa

Z cyklu widziały gały co podpisywały .. . kolejna bezczelność