Z czego oni zyja

Data: 2014-02-20 11:32:41
Autor: BartekK
Z czego oni zyja
W dniu 2014-02-20 11:20, Ergie pisze:
Dziś rano odebrałem auto od mechanika. Wymieniona belka przednia, półoś,
felga, wahacz i jeszcze coś. Wszystko oczywiście kupowane używane na
szrocie. Do tego zrobiona geometria. Cena za całość niecałe 8 stów.

Auto stało u mechanika trzy dni i tak się pytam z czego mechanicy żyją?
Budowlańcy i instalatorzy za trzy dni pracy wołają tysiąc za samą
robociznę, a ten w 8 stówach zmieścił i robociznę i części i jeszcze
geometriÄ™.

Bo z tych 3 dni - to realnej robocizny było kilka godzin, z tego pewnie jedna to wyjazd na zaprzyjaźniony szrot po części. A stać 3dni musiało, by trafić w swój moment, gdy będzie wolne miejsce na podnośniku, i wolny "młody/uczeń" który to wykonał. Bo po pierwsze - tam nie ma żadnej filozofii, zwłaszcza jak przełożyli półoś wraz z piastą, wahaczem i felgą (w całości wyszarpane z dawcy, w całości zamontowane do ciebie, tylko amortyzator odkręcić i drążek), a po drugie - gość nie może cię skasować 80% wartości całego auta za wymianę paru rzeczy, bo lepiej dać robotę "młodemu" i niech się uczy, nawet prawie-po-kosztach, niż nie mieć co robić, i czekać cały tydzień na "złoty strzał" wymiany żarówki w lexusie ;)

A spróbowałbyś takiej samej naprawy, ale w jakimś współczesnym aucie, z aluminiowym zawieszeniem wielowahaczowym, to byś inaczej na mechaników krzyczał ;)

Data: 2014-02-20 12:30:34
Autor: Ergie
Z czego oni zyja
Użytkownik "BartekK"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:le4lvg$fib$1@node1.news.atman.pl...

[...]

A co z belką? Nie wiem, czy używam fachowego określenia - chodzi o tę części która idzie pod silnikiem od jednego do drugiego wahacza - to też było wymienione i na pewno nie zajęło 5 minut.

[...]

A tu pewnie masz całkowitą rację. Na placu było prawie pusto więc roboty pewnie nie za wiele. Chwilę pogadaliśmy i mówił, że to martwy sezon.

A spróbowałbyś takiej samej naprawy, ale w jakimś współczesnym aucie, z aluminiowym zawieszeniem wielowahaczowym, to byś inaczej na mechaników krzyczał ;)

Pewnie tak :-)

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-02-22 22:02:30
Autor: jerzu
Z czego oni zyja
On Thu, 20 Feb 2014 11:32:41 +0100, BartekK <sibi@drut.org> wrote:

Bo z tych 3 dni - to realnej robocizny by³o kilka godzin, z tego pewnie jedna to wyjazd na zaprzyja¼niony szrot po czê¶ci.

Otó¿ to. Dzi¶ pad³ mi alternator. Szybki podjazd do znanego mi warsztatu, 20
minut roboty, 450 z³. zmienia w³a¶ciciela. Z czego 350 kosztuje
alternator, 100 robocizna.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-02-23 00:11:37
Autor: J.F.
Z czego oni zyja
Dnia Sat, 22 Feb 2014 22:02:30 +0100, jerzu napisa³(a):
[...]

We dwoch wykrecali ? 100zl/20 minut ... zlodziejska stawka, czy tanio, jesli z doplata za
ekspres ? :-)

J.

Data: 2014-02-23 08:19:26
Autor: jerzu
Z czego oni zyja
On Sun, 23 Feb 2014 00:11:37 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

We dwoch wykrecali ?

Dlaczego we dwóch?

100zl/20 minut ... zlodziejska stawka, czy tanio, jesli z doplata za
ekspres ? :-)

Taka cena "warszawska".